(EU) 2023/1623Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2023/1623 ze dne 3. srpna 2023, kterým se stanoví hodnoty týkající se výkonnosti výrobců a sdružení výrobců nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2021 a hodnoty, které mají být použity pro výpočet cílů pro specifické emise od roku 2025 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, a kterým se opravuje prováděcí rozhodnutí (EU) 2022/2087 (oznámeno pod číslem C(2023) 5068) (Pouze anglické, české, estonské, francouzské, italské, maďarské, německé, nizozemské, polské, rumunské, slovenské, španělské a švédské znění je závazné) (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 200, 10.8.2023, s. 5-35 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 10. srpna 2023 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 10. srpna 2023 | Nabývá účinnosti: | 10. srpna 2023 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
10.8.2023 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 200/5 |
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2023/1623
ze dne 3. srpna 2023,
kterým se stanoví hodnoty týkající se výkonnosti výrobců a sdružení výrobců nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2021 a hodnoty, které mají být použity pro výpočet cílů pro specifické emise od roku 2025 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, a kterým se opravuje prováděcí rozhodnutí (EU) 2022/2087
(oznámeno pod číslem C(2023) 5068)
(Pouze anglické, české, estonské, francouzské, italské, maďarské, německé, nizozemské, polské, rumunské, slovenské, španělské a švédské znění je závazné)
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 7 odst. 5 druhý pododstavec a čl. 9 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu s nařízením (EU) 2019/631 je Komise povinna každý rok určit průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce nebo sdružení výrobců odpovědných za nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla registrovaná v Unii, na Islandu a v Norsku. |
(2) |
Výpočet průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise výrobců za kalendářní rok 2021 má vycházet z podrobných údajů týkajících se registrací nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel od orgánů nahlašujících údaje během uvedeného kalendářního roku. |
(3) |
Údaje za rok 2021 předaly Komisi všechny orgány nahlašující údaje, byť v některých případech s určitým zpožděním oproti lhůtě pro hlášení, která vypršela dne 28. února 2022. V případech, kdy bylo po ověření Komisí patrné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené orgány nahlašující údaje, a pokud s tím souhlasily, údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila. Pokud se s některým orgánem nahlašujícím údaje nebylo možné dohodnout, předběžné údaje, které tato země předala, upraveny nebyly. |
(4) |
Dne 7. července 2022 Komise předběžné údaje zveřejnila a oznámila 93 výrobcům osobních automobilů a 71 výrobcům lehkých užitkových vozidel, jakož i příslušným sdružením předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 a jejich cílů pro specifické emise v roce 2021. |
(5) |
62 výrobců osobních automobilů a 47 výrobců lehkých užitkových vozidel oznámilo Komisi v souladu s čl. 7 odst. 5 prvním pododstavcem nařízení (EU) 2019/631 chyby v údajích. Komise ověřila chyby oznámené výrobci a důvody jejich opravy. |
(6) |
U čtyř výrobců osobních automobilů a sedmi výrobců lehkých užitkových vozidel nespadala do oblasti působnosti nařízení (EU) 2019/631 žádná vozidla hlášená v souboru předběžných údajů. U jednoho výrobce osobních automobilů a jednoho výrobce lehkých užitkových vozidel nebyla u žádného z vozidel v předběžném souboru údajů vykázána hodnota specifických emisí CO2 podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla („WLTP“), která je požadována pro výpočet výkonnosti výrobce v kalendářním roce 2021. Tito výrobci proto nejsou zahrnuti do tohoto rozhodnutí. |
(7) |
V důsledku ověření chyb Komisí je nezbytné potvrdit nebo změnit předběžné výpočty u celkem 88 výrobců osobních automobilů a 63 výrobců lehkých užitkových vozidel. |
(8) |
V souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 jsou od plnění cíle pro specifické emise osvobozeni výrobci, kteří jsou se všemi svými spojenými podniky odpovědní za méně než 1 000 nově registrovaných vozidel v předešlém kalendářním roce. Je však vhodné vypočítat a hlásit jejich průměrné specifické emise CO2, jakož i počet nových registrovaných vozidel. |
(9) |
V souladu s článkem 4 nařízení (EU) 2019/631 se má mít u výrobce za to, že svůj cíl pro specifické emise splnil, jestliže jeho průměrné specifické emise CO2 jeho cíl pro specifické emise nepřekročí. V případě výrobců, kteří jsou členy sdružení, má být plnění cíle posuzováno na úrovni sdružení v souladu s článkem 6 nařízení (EU) 2019/631. U výrobců nebo sdružení, kterým byla udělena výjimka z jejich cílů pro specifické emise na kalendářní rok 2021 v souladu s článkem 10 nařízení (EU) 2019/631, mají být průměrné specifické emise CO2 posuzovány z hlediska souladu s udělenými výjimkami z daných cílů. |
(10) |
Dva výrobci osobních automobilů, Subaru Corporation a Jaguar Land Rover Limited, stáhli své žádosti o výjimky ze svých cílů pro specifické emise pro kalendářní rok 2021 a pro tento kalendářní rok vytvořili sdružení s dalšími výrobci. V důsledku toho již pro tyto výrobce výjimky z jejich cílů pro specifické emise pro kalendářní rok 2021 neplatí a jejich soulad má být posuzován na úrovni sdružení. |
(11) |
V souladu s článkem 5 nařízení (EU) 2019/631 se při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 výrobců osobních automobilů každý nový osobní automobil se specifickými emisemi CO2 nižšími než 50 g CO2/km započítá v roce 2021 jako 1,67 osobního automobilu, a to až do příspěvku „superkreditů“ činícího 7,5 g CO2/km za období od roku 2020 do roku 2022 u každého výrobce nebo sdružení. |
(12) |
Snížení emisí CO2 dosažené použitím inovativních technologií (ekologické inovace), jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a byly schváleny Komisí v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, se u každého výrobce nebo sdružení výrobců zohlední při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 až do celkového příspěvku činícího 7 g CO2/km. V kalendářním roce 2021 se zohlední pouze snížení emisí CO2 dosažené díky ekologickým inovacím stanoveným podle WLTP. |
(13) |
Do výpočtů cílů pro specifické emise a průměrných specifických emisí CO2 by měly být rovněž zahrnuty záznamy s úplnými údaji o hmotnosti v provozním stavu a o emisích CO2, ovšem s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními čísly vozidel (chybový kód B). Jelikož však výrobci nemohou tyto záznamy ověřit nebo opravit, je při stanovení vzdálenosti dotčeného výrobce od cíle vhodné použít chybové rozpětí. |
(14) |
Chybové rozpětí se vypočítá jako rozdíl mezi vzdálenostmi průměrných specifických emisí CO2 a cíle pro specifické emise, přičemž se bere v úvahu registrace všech vozidel, které výrobce nemůže ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, použité chybové rozpětí vždy zlepší výrobcovu pozici z hlediska jeho cíle pro specifické emise. |
(15) |
Pokud je po zohlednění chybového rozpětí vzdálenost výrobce nebo sdružení výrobců od cíle vyšší než nula, má se uložit poplatek za překročení emisí v souladu s článkem 8 nařízení (EU) 2019/631. To je případ čtyř výrobců osobních automobilů a dvou výrobců lehkých užitkových vozidel. |
(16) |
Komise má rovněž informovat výrobce o hodnotách uvedených v čl. 9 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631, které mají být použity pro výpočet cílů pro specifické emise od roku 2025. |
(17) |
Dva výrobci osobních automobilů, DR Motor Company Srl a Great Wall Motor Company Limited, informovali Komisi o chybách v některých hodnotách uvedených v přílohách I a II prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2022/2087 (2). |
(18) |
Společnost Dr Motor Company Srl dne 23. prosince 2022 informovala Komisi, že šest osobních automobilů registrovaných v kalendářním roce 2020 nemělo být připsáno jim, nýbrž společnosti DR Automobiles Srl, což potvrdil i tento výrobce. Po posouzení příslušné dokumentace ke schválení typu vydané italskými orgány mohla Komise tuto chybu potvrdit a získat informace umožňující revizi příslušných hodnot výkonnosti. Z tohoto důvodu je vhodné opravit hodnoty uvedené pro společnosti DR Motor Company Srl a DR Automobiles Srl v příloze I části A tabulce 1 prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087. |
(19) |
Společnost Great Wall Motor Company Limited oznámila Komisi dne 2. září 2022 chybějící specifické emise CO2 podle WLTP platné pro 370 vozidel registrovaných v kalendářním roce 2020. Po posouzení příslušné dokumentace ke schválení typu vydané italskými orgány mohla Komise potvrdit správnost nově oznámených hodnot. Z tohoto důvodu je vhodné opravit hodnoty uvedené pro společnost Great Wall Motor Company Limited v příloze II části A tabulce 1 prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087. |
(20) |
Vzhledem k výše uvedeným opravám je rovněž nezbytné upravit průměrné specifické emise CO2 podle WLTP pro celý vozový park za rok 2020 a průměrné specifické emise CO2 podle nového evropského jízdního cyklu (NEDC), jak je uvedeno v příloze II části A prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087. |
(21) |
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2022/2087 by proto mělo být odpovídajícím způsobem opraveno. |
(22) |
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce, kterou potvrdilo nebo změnilo toto rozhodnutí, lze revidovat v případě, že příslušné vnitrostátní orgány potvrdí, že existují nesrovnalosti v hodnotách emisí CO2 nebo hodnotách hmotnosti využívaných pro stanovení toho, zda výrobce splňuje cíl pro specifické emise, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
1. Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců a sdružení výrobců nových osobních automobilů a nových lehkých užitkových vozidel podle čl. 9 odst. 1 a 2 nařízení (EU) 2019/631 za kalendářní rok 2021 jsou uvedeny v příloze I tohoto rozhodnutí.
2. Cíle pro celý vozový park EU pro roky 2025 a 2030 uvedené v čl. 9 odst. 3 písm. a) nařízení (EU) 2019/631 a hodnoty pro a2021, a2025, a a2030 uvedené v čl. 9 odst. 3 písm. b) nařízení (EU) 2019/631 jsou stanoveny v příloze II tohoto rozhodnutí.
Článek 2
Přílohy I a II prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087 se mění v souladu s přílohou III tohoto rozhodnutí.
Článek 3
Toto rozhodnutí je určeno těmto jednotlivým výrobcům a sdružením výrobců vytvořeným v souladu s článkem 6 nařízení (EU) 2019/631:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
17) |
|
18) |
|
19) |
|
20) |
|
21) |
|
22) |
|
23) |
|
24) |
|
25) |
|
26) |
|
27) |
|
28) |
|
29) |
|
30) |
|
31) |
|
32) |
|
33) |
|
34) |
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
|
40) |
|
41) |
|
42) |
|
43) |
|
44) |
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
75) |
|
76) |
|
77) |
|
78) |
|
79) |
|
80) |
|
81) |
|
82) |
|
83) |
|
84) |
|
85) |
|
86) |
|
87) |
|
88) |
|
89) |
|
90) |
|
91) |
|
92) |
|
93) |
|
94) |
|
95) |
|
96) |
|
97) |
|
98) |
|
99) |
|
100) |
|
101) |
|
102) |
|
103) |
|
104) |
|
105) |
|
106) |
|
107) |
|
108) |
|
109) |
|
110) |
|
111) |
|
112) |
|
113) |
|
114) |
|
115) |
|
116) |
|
117) |
|
118) |
|
119) |
|
120) |
|
121) |
|
V Bruselu dne 3. srpna 2023.
Za Komisi
Frans TIMMERMANS
výkonný místopředseda
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2022/2087 ze dne 26. září 2022, kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise pro výrobce osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2020 a informují výrobci o hodnotách, které se použijí pro výpočet cílů pro specifické emise a pro výpočet cílových hodnot výjimek na kalendářní roky 2021 až 2024, podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 (Úř. věst. L 280, 28.10.2022, s. 49).
PŘÍLOHA I
Část A
VÝKONNOST VÝROBCŮ NOVÝCH OSOBNÍCH AUTOMOBILŮ
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti jednotlivých výrobců nových osobních automobilů v kalendářním roce 2021 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
Název výrobce |
Sdružení Odchylky Výjimky |
Celkový počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 podle WLTP |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Superkredity |
Strop superkreditu podle WLTP na období 2021–2022 |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Chybové rozpětí |
ADIDOR VOITURES SAS |
DMD |
2 |
1 315,00 |
153,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
ALFA ROMEO SPA |
P8 |
23 210 |
1 704,15 |
166,398 |
122,806 |
43,592 |
0,000 |
0 |
1,009 |
0,000 |
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG |
D |
879 |
2 069,95 |
242,099 |
245,751 |
–3,652 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE |
DMD |
86 |
1 535,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
ASTON MARTIN LAGONDA LTD |
D |
679 |
2 049,18 |
295,384 |
314,807 |
–19,423 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
AUDI AG |
P10 |
444 872 |
1 724,69 |
118,210 |
129,549 |
–11,340 |
0,000 |
0 |
1,193 |
0,001 |
AUDI HUNGARIA ZRT |
P10 |
2 953 |
1 463,30 |
169,062 |
109,998 |
59,064 |
0,000 |
0 |
0,220 |
0,000 |
AUDI SPORT GMBH |
P10 |
11 077 |
1 942,13 |
255,338 |
124,784 |
130,548 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,006 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P7 |
252 389 |
1 176,07 |
106,605 |
103,872 |
2,732 |
0,000 |
0 |
2,029 |
0,001 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P8 |
288 043 |
1 166,56 |
121,556 |
114,885 |
6,671 |
0,321 |
2,969 |
2,561 |
0,000 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P8 |
271 525 |
1 487,73 |
115,805 |
128,609 |
–12,809 |
2,969 |
2,969 |
1,602 |
0,005 |
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA |
D |
1 535 |
2 018,53 |
347,381 |
321,452 |
25,929 |
0,000 |
7,5 |
1,186 |
0,000 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
P1 |
656 243 |
1 710,36 |
112,664 |
126,367 |
–13,703 |
0,000 |
0 |
1,680 |
0,000 |
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD |
DMD |
49 |
1 854,00 |
242,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
BENTLEY MOTORS LTD |
D |
1 507 |
2 425,89 |
274,504 |
252,883 |
21,621 |
0,000 |
7,5 |
2,138 |
0,000 |
BMW M GMBH |
P1 |
9 790 |
1 969,35 |
247,857 |
119,807 |
128,050 |
0,000 |
0 |
2,227 |
0,000 |
BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD |
DMD |
22 |
1 647,64 |
188,364 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
BUGATTI AUTOMOBILES SAS |
P10 |
13 |
2 070,00 |
523,385 |
113,249 |
410,136 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
DMD |
1 068 |
2 564,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
CATERHAM CARS LIMITED |
DMD |
156 |
699,36 |
151,526 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
CHINA FAW GROUP CO LTD |
DMD |
19 |
2 706,58 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
CNG-TECHNIK GMBH |
P2 |
1 021 |
1 713,00 |
130,242 |
128,879 |
1,363 |
0,000 |
0 |
1,039 |
0,000 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
753 |
1 669,04 |
158,513 |
|
|
7,688 |
7,688 |
0,000 |
|
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV |
DMD |
13 |
865,00 |
191,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
DR AUTOMOBILES SRL |
D |
8 314 |
1 390,99 |
156,796 |
171,098 |
–14,302 |
0,013 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P10 |
58 891 |
2 039,29 |
155,251 |
136,278 |
18,971 |
0,000 |
0 |
0,927 |
0,002 |
FABBRICA DALLARA SRL |
DMD |
2 |
1 010,00 |
216,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
FCA ITALY SPA |
P8 |
491 207 |
1 231,23 |
112,714 |
110,082 |
2,632 |
0,000 |
0 |
1,493 |
0,000 |
FCA US LLC |
P8 |
69 747 |
1 605,31 |
132,416 |
123,142 |
9,274 |
0,000 |
0 |
0,792 |
0,000 |
FERRARI SPA |
D |
3 299 |
1 709,00 |
279,433 |
298,215 |
–18,807 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,025 |
FORD MOTOR COMPANY |
P2 |
3 010 |
1 847,61 |
260,943 |
112,743 |
148,168 |
0,000 |
0 |
1,049 |
0,032 |
FORD WERKE GMBH |
P2 |
421 982 |
1 550,81 |
116,963 |
123,842 |
–6,882 |
0,000 |
0 |
2,495 |
0,003 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
D |
391 |
1 803,21 |
223,849 |
255,404 |
–31,555 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
746 |
1 605,00 |
179,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
HAIMA CAR CO LTD |
DMD |
424 |
1 712,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY CO LTD |
DMD |
104 |
1 465,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
HONDA MOTOR CO LTD |
P9 |
38 558 |
1 454,83 |
124,507 |
118,711 |
5,796 |
0,000 |
0 |
1,013 |
0,000 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS |
P3 |
120 572 |
1 086,61 |
118,390 |
96,662 |
21,728 |
0,000 |
0 |
1,174 |
0,000 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P3 |
111 362 |
1 585,98 |
84,432 |
120,398 |
–35,987 |
0,000 |
0 |
0,619 |
0,021 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P3 |
207 646 |
1 569,99 |
112,774 |
117,76 |
–4,995 |
0,000 |
0 |
0,884 |
0,009 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
P9 |
66 110 |
2 162,14 |
159,792 |
145,521 |
14,268 |
0,000 |
0 |
0,832 |
0,003 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
P10 |
1 060 |
1 835,92 |
0,000 |
110,186 |
– 110,186 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
KIA CORPORATION |
P4 |
237 103 |
1 373,94 |
91,167 |
110,054 |
–18,887 |
0,000 |
0 |
0,523 |
0,000 |
KIA SLOVAKIA SRO |
P4 |
175 864 |
1 485,25 |
126,643 |
113,486 |
13,156 |
0,000 |
0 |
0,665 |
0,001 |
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB |
DMD |
2 |
1 750,00 |
381,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD |
DMD |
91 |
878,52 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
LONDON EV COMPANY LIMITED |
P10 |
1 |
2 305,00 |
19,000 |
104,838 |
–85,838 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
LOTUS CARS LIMITED |
D |
317 |
1 097,45 |
202,095 |
223,925 |
–21,830 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
P5 |
78 841 |
1 305,30 |
126,652 |
113,418 |
13,234 |
0,003 |
8,842 |
2,637 |
0,000 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
D |
927 |
1 224,09 |
174,211 |
175,622 |
–1,411 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE |
P7 |
2 158 |
1 177,27 |
153,384 |
97,358 |
56,026 |
0,000 |
0 |
1,235 |
0,000 |
MASERATI SPA |
D |
3 091 |
2 103,03 |
257,995 |
264,083 |
–6,088 |
0,000 |
7,5 |
0,485 |
0,000 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
P5 |
108 477 |
1 438,04 |
124,845 |
115,824 |
9,021 |
7,182 |
7,480 |
0,711 |
0,000 |
MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV |
P5 |
16 868 |
1 412,22 |
130,910 |
116,01 |
14,900 |
0,000 |
7,480 |
0,874 |
0,000 |
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED |
D |
242 |
1 487,34 |
277,008 |
254,086 |
22,922 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
MERCEDES-AMG GMBH |
P6 |
805 |
1 670,54 |
290,342 |
113,091 |
177,251 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
MERCEDES-BENZ AG |
P6 |
542 537 |
1 812,34 |
113,871 |
125,258 |
–11,387 |
0,000 |
0 |
0,787 |
0,000 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION |
P7 |
31 099 |
1 805,62 |
93,001 |
121,794 |
–28,793 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD |
P7 |
34 027 |
950,89 |
115,250 |
92,11 |
23,140 |
0,000 |
0 |
1,203 |
0,000 |
MORGAN TECHNOLOGIES LTD |
DMD |
161 |
1 143,86 |
168,553 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
NANJING GOLDEN DRAGONBUS CO., LTD. |
DMD |
3 |
1 955,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
NEXT E.GO MOBILE SE |
P10 |
131 |
1 255,46 |
0,000 |
90,857 |
–90,857 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS |
P7 |
179 976 |
1 386,09 |
119,440 |
118,218 |
1,222 |
0,000 |
0 |
1,440 |
0,000 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH |
P8 |
185 952 |
1 396,75 |
121,232 |
120,754 |
0,477 |
2,969 |
2,969 |
2,504 |
0,001 |
PAGANI AUTOMOBILI SPA |
DMD |
2 |
1 453,00 |
360,500 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
POLESTAR PERFORMANCE AB |
|
3 869 |
2 109,45 |
0,000 |
139,907 |
– 139,907 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
PSA AUTOMOBILES SA |
P8 |
809 892 |
1 336,15 |
99,116 |
120,855 |
–21,744 |
2,969 |
2,969 |
2,183 |
0,005 |
RENAULT SAS |
P7 |
803 088 |
1 366,69 |
106,724 |
110,72 |
–3,999 |
0,000 |
0 |
1,820 |
0,003 |
RENAULT TRUCKS |
DMD |
8 |
2 370,25 |
280,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD |
P1 |
242 |
2 672,02 |
365,347 |
144,572 |
220,775 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
|
368 |
1 884,54 |
0,000 |
119,315 |
– 119,315 |
0,000 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
SAIC MOTOR CORPORATION |
P10 |
22 311 |
1 703,27 |
18,902 |
116,391 |
–97,489 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
SEAT SA |
P10 |
339 380 |
1 391,26 |
117,378 |
114,463 |
2,901 |
0,000 |
0 |
2,136 |
0,014 |
SECMA SAS |
DMD |
83 |
678,36 |
140,313 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
ŠKODA AUTO AS |
P10 |
511 393 |
1 444,29 |
114,587 |
117,784 |
–3,198 |
0,000 |
0 |
2,143 |
0,001 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
D |
9 485 |
1 527,32 |
173,773 |
174,397 |
–0,624 |
0,221 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
SUBARU CORPORATION |
P5 |
15 508 |
1 657,68 |
184,753 |
122,879 |
61,874 |
0,000 |
7,5 |
0,410 |
0,000 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
P5 |
90 409 |
999,21 |
108,455 |
100,178 |
8,277 |
1,275 |
8,842 |
2,291 |
0,000 |
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD |
|
12 |
890,00 |
108,000 |
95,643 |
12,357 |
0,000 |
8,842 |
0,000 |
0,000 |
TESLA INC |
P9 |
127 791 |
1 912,45 |
0,000 |
112,734 |
– 112,734 |
0,000 |
0 |
0,000 |
0,000 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION |
|
25 006 |
1 303,39 |
102,773 |
113,065 |
–10,293 |
1,745 |
7,500 |
1,136 |
0,001 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
P5 |
612 548 |
1 409,40 |
110,862 |
120,896 |
–10,036 |
2,416 |
7,480 |
0,986 |
0,002 |
UAZ |
DMD |
3 |
1 840,00 |
261,667 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
VOLKSWAGEN AG |
P10 |
1 090 431 |
1 497,21 |
117,087 |
119,687 |
–2,602 |
0,000 |
0 |
1,157 |
0,002 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
241 475 |
1 941,33 |
103,717 |
132,844 |
–29,129 |
0,000 |
0 |
0,291 |
0,002 |
ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD |
P10 |
8 395 |
1 935,22 |
39,438 |
134,105 |
–94,667 |
4,752 |
7,5 |
0,000 |
0,000 |
ZHEJIANG ZOTYE AUTOMOBILE MANUFACTURING CO LTD |
DMD |
8 |
1 967,25 |
0,000 |
|
|
0,000 |
7,5 |
0,000 |
|
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení výrobců nových osobních automobilů v kalendářním roce 2021 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
K |
L |
Název sdružení |
Sdružení |
Celkový počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 podle WLTP |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Superkredity |
Strop superkreditu podle WLTP na období 2021–2022 |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Chybové rozpětí |
Referenční cíl pro specifické emise ve WLTP |
BMW |
P1 |
666 275 |
1 714,52 |
114,743 |
125,942 |
–11,199 |
0,000 |
0,000 |
1,687 |
0,000 |
|
FORD |
P2 |
426 013 |
1 553,29 |
118,013 |
123,281 |
–5,272 |
0,000 |
0,000 |
2,481 |
0,004 |
119,870 |
HYUNDAI |
P3 |
439 580 |
1 441,46 |
107,134 |
112,485 |
–5,359 |
0,000 |
0,000 |
0,897 |
0,008 |
|
KIA |
P4 |
412 967 |
1 421,34 |
106,275 |
111,498 |
–5,224 |
0,000 |
0,000 |
0,583 |
0,001 |
|
MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA |
P5 |
922 651 |
1 367,90 |
115,208 |
117,336 |
–2,128 |
2,599 |
7,555 |
1,205 |
0,000 |
116,476 |
MERCEDES-BENZ |
P6 |
543 342 |
1 812,13 |
114,133 |
125,181 |
–11,048 |
0,000 |
0,000 |
0,785 |
0,000 |
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI |
P7 |
1 302 737 |
1 331,74 |
108,430 |
110,466 |
–2,038 |
0,000 |
0,000 |
1,748 |
0,002 |
110,613 |
STELLANTIS |
P8 |
2 139 576 |
1 326,50 |
110,743 |
118,376 |
–7,633 |
2,205 |
2,205 |
1,940 |
0,000 |
117,636 |
TESLA |
P9 |
232 459 |
1 907,55 |
66,096 |
136,043 |
–69,948 |
0,000 |
0,000 |
0,405 |
0,001 |
135,408 |
VW-SAIC |
P10 |
2 490 908 |
1 530,75 |
117,300 |
120,789 |
–3,490 |
0,077 |
0,077 |
1,309 |
0,001 |
119,389 |
Vysvětlivky k tabulkám 1 a 2:
U všech výpočtů, na nichž jsou založeny hodnoty uvedené v tabulkách, byla zohledněna pouze ta vozidla, u nichž byly hlášeny jak specifické emise CO2 podle WLTP, tak i hmotnost v provozním stavu.
U jednotlivého výrobce, který je v kalendářním roce 2021 členem sdružení výrobců, jsou hodnotami uvedenými v tabulce 1 hodnoty, které by se použily, kdyby výrobce nebyl členem sdružení.
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený zemí poskytující hlášení.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2021 (malý výrobce).
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v kalendářním roce 2021.
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení výrobců, jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631 a v jehož případě je dohoda o sdružení pro kalendářní rok 2021 platná.
Sloupec C:
„Celkovým počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových osobních automobilů registrovaných v kalendářním roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec D:
„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu nových osobních automobilů registrovaných v kalendářním roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec E:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 stanovené v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 (1) pro všechny nové osobní automobily registrované v roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 podle WLTP Komise v příslušných případech zohlednila:
— |
použití superkreditů (sloupec H), |
— |
snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací (sloupec J). |
Sloupec F:
„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení výrobců (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I částí A bodem 4 nařízení (EU) 2019/631 nebo v příslušných případech cílová hodnota výjimky udělené podle článku 10 nařízení (EU) 2019/631 s přihlédnutím k příloze I části A bodu 5 nařízení (EU) 2019/631 („D“ ve sloupci B v tabulce 1).
Referenční cíl pro specifické emise ve WLTP použitý pro výpočet cíle pro specifické emise je cíl stanovený v příloze II části A prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2022/2087. Pro sdružení výrobců uvedená v tabulce 2 se změnou jejich složení v kalendářním roce 2021 je referenční cíl pro specifické emise ve WLTP uveden ve sloupci L v tabulce 2.
Pokud výrobce využívá výjimky podle čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 („DMD“ ve sloupci B v tabulce 1), nepoužije se žádný cíl pro specifické emise, a proto není zmíněna ani „vzdálenost od cíle“ (sloupec G) ani „chybové rozpětí“ (sloupec K).
Sloupec G:
„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F), od něhož se odečte chybové rozpětí (sloupec K).
Pokud je hodnota vzdálenosti od cíle větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.
V případě výrobce, který je členem sdružení výrobců („P“ ve sloupci B v tabulce 1), se plnění cíle pro specifické emise posuzuje pouze na úrovni sdružení.
Sloupec H:
„Superkredity“ (g CO2/km) se rozumí emisní kredity uvedené v článku 5 nařízení (EU) 2019/631 a stanovené v souladu s bodem 4.1 písm. g) sdělení Komise 2017/C 218/01 (2), které se mají zohlednit při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 podle WLTP (sloupec E). Pro stanovení množství superkreditů (WLTP) přidělených výrobci nebo sdružení výrobců se každý z jeho nových osobních automobilů registrovaných v roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku se specifickými emisemi CO2 nižšími než 50 g CO2/km (NEDC) započítá jako 1,67 osobního automobilu.
Sloupec I:
„Stropem superkreditu podle WLTP na období 2021–2022“ (g CO2/km) se rozumí maximální množství superkreditů WLTP, které lze použít v kalendářních letech 2021 a 2022, vypočtené v souladu s článkem 5 prováděcího nařízení Komise (EU) 2017/1153 (3) a bodem 6.3 sdělení Komise 2017/C 218/01. V případě, že vypočtené množství superkreditů v kalendářním roce 2021 bylo vyšší než „strop superkreditů podle WLTP na období 2021–2022“, je hodnota zohledněná pro výpočet (sloupec H) omezena na tento strop.
U sdružení výrobců uvedených v tabulce 2, jejichž složení se ve srovnání s kalendářním rokem 2020 změnilo, se „strop superkreditů podle WLTP na období 2021–2022“ vypočítá jako průměr hodnot „stropu superkreditů podle WLTP na období 2021–2022“ uvedených pro každého člena sdružení ve sloupci I tabulky 1, vážených podle celkového počtu osobních automobilů se specifickými emisemi podle NEDC nejvýše 50 g CO2/km, které členové sdružení v kalendářním roce 2021 registrovali.
Sloupec J:
„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 podle WLTP (sloupec F) a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a Komise je schválila v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631. Zohledněny byly pouze ekologické inovace schválené v souvislosti s postupem zkoušky emisí podle WLTP. Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací se vypočte v souladu s článkem 6 prováděcího nařízení (EU) 2017/1153 a bodem 4.1 písm. f) sdělení Komise 2017/C 218/01.
Sloupec K:
„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením výrobců (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle článku 6 prováděcího nařízení Komise (EU) 2021/392 (4).
Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 |
= |
průměrné specifické emise CO2 podle WLTP včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E); |
TG1 |
= |
cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F); |
AC2 |
= |
průměrné specifické emise CO2 podle WLTP vypočtené po vynětí záznamů s chybovým kódem B; |
TG2 |
= |
cíl pro specifické emise vypočtené po vynětí záznamů s chybovým kódem B. |
Sloupec L (tabulka 2):
„Referenčním cílem pro specifické emise ve WLTP“ se rozumí referenční cíl pro specifické emise ve WLTP určený v souladu s přílohou I částí A bodem 3 nařízení (EU) 2019/631. Hodnota je uvedena pouze pro sdružení výrobců se změnou složení v kalendářním roce 2021. Pro ostatní sdružení výrobců je referenční cíl pro specifické emise ve WLTP uveden v příloze II části A prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087.
Část B
VÝKONNOST VÝROBCŮ NOVÝCH LEHKÝCH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti jednotlivých výrobců nových lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2021 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení Odchylky Výjimky |
Celkový počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 podle WLTP |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Chybové rozpětí |
ADDAX MOTOR NV |
DMD |
42 |
1 109,86 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
ALFA ROMEO SPA |
P4 |
380 |
1 745,37 |
146,440 |
161,075 |
–14,635 |
1,307 |
0,000 |
ALKE SRL |
DMD |
105 |
1 064,29 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
AUDI AG |
P5 |
23 |
1 854,57 |
155,456 |
186,900 |
–31,444 |
0,587 |
0,000 |
AUDI SPORT GMBH |
P5 |
3 |
2 041,67 |
269,000 |
198,509 |
70,491 |
0,000 |
0,000 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P3 |
19 933 |
1 308,26 |
145,999 |
117,411 |
28,587 |
0,025 |
0,001 |
AUTOMOBILES CITROEN |
P4 |
66 827 |
1 886,15 |
202,283 |
221,550 |
–19,276 |
0,089 |
0,009 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
P4 |
111 686 |
1 884,09 |
198,039 |
217,217 |
–19,179 |
0,091 |
0,001 |
BATTSWAP INC |
DMD |
2 |
1 320,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
DMD |
25 |
1 778,20 |
152,472 |
|
|
1,328 |
|
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED |
P5 |
174 |
1 775,00 |
0,000 |
142,178 |
– 142,178 |
0,000 |
0,000 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
406 |
1 199,16 |
193,421 |
|
|
0,000 |
|
DR ING HCF PORSCHE AG |
|
2 |
2 187,50 |
155,670 |
220,858 |
–65,188 |
1,330 |
0,000 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
DMD |
15 |
1 187,33 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
EVUM MOTORS GMBH |
DMD |
11 |
1 651,36 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
FCA ITALY SPA |
P4 |
118 595 |
1 820,12 |
196,548 |
194,701 |
1,846 |
0,927 |
0,001 |
FCA US LLC |
P4 |
2 177 |
2 124,06 |
218,277 |
203,555 |
14,722 |
0,304 |
0,000 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED |
P5 |
34 206 |
2 376,18 |
243,649 |
237,373 |
6,276 |
0,000 |
0,000 |
FORD–WERKE GMBH |
P5 |
142 823 |
2 028,56 |
192,954 |
205,027 |
–12,074 |
0,042 |
0,001 |
GOUPIL INDUSTRIE SAS |
P5 |
901 |
1 087,66 |
0,000 |
76,193 |
–76,193 |
0,000 |
0,000 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
317 |
1 881,13 |
224,972 |
|
|
0,000 |
|
HONDA MOTOR CO LTD |
DMD |
4 |
1 300,00 |
102,000 |
|
|
0,000 |
|
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS |
P1/DMD |
89 |
1 064,85 |
119,933 |
|
|
0,505 |
|
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P1/DMD |
42 |
1 760,52 |
166,507 |
|
|
0,207 |
|
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P1/DMD |
46 |
1 570,04 |
117,277 |
|
|
0,049 |
|
ISUZU MOTORS LIMITED |
D |
8 315 |
2 133,38 |
239,269 |
262,905 |
–23,636 |
0,000 |
0,000 |
IVECO SPA |
|
13 506 |
2 423,59 |
278,341 |
294,769 |
–16,428 |
0,000 |
0,000 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
|
2 810 |
2 149,70 |
200,251 |
220,864 |
–20,613 |
1,587 |
0,000 |
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD |
DMD |
1 |
1 795,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
JIANGSU AOXIN NEW ENERGY AUTOMOBILE CO LTD |
DMD |
1 |
1 120,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
KIA CORPORATION |
P2/DMD |
650 |
1 445,50 |
133,781 |
|
|
0,610 |
|
KIA SLOVAKIA SRO |
P2/DMD |
40 |
1 501,28 |
134,799 |
|
|
0,576 |
|
LIGIER GROUP |
DMD |
88 |
715,11 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ |
DMD |
108 |
2 547,06 |
348,000 |
|
|
0,000 |
|
LONDON EV COMPANY |
DMD |
37 |
2 273,11 |
21,000 |
|
|
0,000 |
|
MAN TRUCK & BUS SE |
P5 |
9 290 |
2 203,11 |
255,721 |
238,332 |
17,385 |
0,000 |
0,004 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
DMD |
26 |
1 633,50 |
157,731 |
|
|
0,000 |
|
MERCEDES-BENZ AG |
|
111 042 |
2 196,88 |
216,445 |
226,113 |
–9,673 |
0,091 |
0,005 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD |
P3 |
10 581 |
2 071,13 |
236,805 |
204,850 |
31,955 |
0,397 |
0,000 |
NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE S.A.S. |
P3 |
22 818 |
1 971,18 |
192,995 |
192,199 |
0,792 |
0,270 |
0,004 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH |
P4 |
36 897 |
1 738,23 |
192,916 |
187,499 |
5,416 |
0,217 |
0,001 |
OZ TRUCK SRL |
DMD |
11 |
1 600,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
PIAGGIO & C SPA |
D |
4 109 |
1 295,30 |
176,714 |
181,000 |
–4,286 |
0,000 |
0,000 |
POLARIS SALES EUROPE SARL |
P5 |
132 |
1 009,86 |
0,000 |
115,087 |
– 115,087 |
0,000 |
0,000 |
PSA AUTOMOBILES SA |
P4 |
103 623 |
1 440,51 |
144,834 |
149,814 |
–4,994 |
0,108 |
0,014 |
RENAULT SAS |
P3 |
208 594 |
1 746,34 |
183,086 |
191,943 |
–8,860 |
0,524 |
0,003 |
RENAULT TRUCKS |
|
6 584 |
2 180,09 |
276,813 |
273,941 |
2,872 |
0,728 |
0,000 |
ROMANITAL SRL |
DMD |
50 |
1 445,02 |
253,040 |
|
|
0,000 |
|
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
P5 |
2 325 |
1 972,06 |
45,884 |
54,703 |
–8,819 |
0,000 |
0,000 |
SAIC MOTOR CORPORATION |
P5 |
4 |
1 699,25 |
21,500 |
134,906 |
– 113,406 |
0,000 |
0,000 |
SEAT SA |
P5 |
211 |
1 468,15 |
132,723 |
136,909 |
–4,186 |
1,381 |
0,000 |
ŠKODA AUTO AS |
P5 |
118 |
1 261,76 |
126,598 |
118,618 |
7,980 |
1,775 |
0,000 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
D |
397 |
2 181,92 |
246,451 |
238,970 |
7,481 |
0,000 |
0,000 |
STREETSCOOTER GMBH |
P5 |
2 818 |
1 752,91 |
0,000 |
140,057 |
– 140,057 |
0,000 |
0,000 |
SUBARU CORPORATION |
DMD |
5 |
1 720,40 |
186,600 |
|
|
0,000 |
|
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
D |
8 858 |
1 165,00 |
173,000 |
193,058 |
–20,058 |
0,000 |
0,000 |
TOYOTA MOTOR CORPORATION |
|
1 |
1 375,00 |
113,480 |
150,141 |
–36,661 |
1,520 |
0,000 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
63 019 |
1 884,85 |
190,782 |
205,888 |
–15,106 |
0,099 |
0,000 |
UAZ |
DMD |
1 |
2 068,00 |
312,000 |
|
|
0,000 |
|
VOLKSWAGEN AG |
P5 |
121 485 |
1 948,18 |
196,633 |
195,028 |
1,605 |
0,916 |
0,000 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
725 |
1 729,83 |
117,204 |
165,450 |
–48,246 |
0,004 |
0,000 |
XYT |
DMD |
1 |
940,00 |
0,000 |
|
|
0,000 |
|
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení výrobců nových lehkých užitkových vozidel v kalendářním roce 2021 v souladu s článkem 9 nařízení (EU) 2019/631
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
Název sdružení |
Sdružení Výjimky |
Celkový počet registrací |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 podle WLTP |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací |
Chybové rozpětí |
Referenční cíl pro specifické emise ve WLTP |
HYUNDAI MOTOR EUROPE |
P1/DMD |
177 |
1 361,22 |
130,295 |
|
|
0,315 |
|
|
KIA |
P2/DMD |
690 |
1 448,74 |
133,840 |
|
|
0,608 |
|
|
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI |
P3 |
261 926 |
1 745,71 |
183,295 |
185,873 |
–2,579 |
0,460 |
0,001 |
195,385 |
STELLANTIS |
P4 |
440 185 |
1 751,59 |
185,383 |
192,731 |
–7,356 |
0,333 |
0,008 |
195,660 |
VOLKSWAGEN-FORD-SAIC-GOUPIL |
P5 |
314 513 |
2 033,64 |
198,117 |
204,685 |
–6,570 |
0,374 |
0,002 |
207,683 |
Vysvětlivky k tabulkám 1 a 2:
U všech výpočtů, na nichž jsou založeny hodnoty uvedené v tabulkách, byla zohledněna pouze ta vozidla, u nichž byly hlášeny jak specifické emise CO2 podle WLTP, tak i hmotnost v provozním stavu.
U jednotlivého výrobce, který je v kalendářním roce 2021 členem sdružení výrobců, jsou hodnotami uvedenými v tabulce 1 hodnoty, které by se použily, kdyby výrobce nebyl členem sdružení.
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název hlášený zemí poskytující hlášení.
Tabulka 2 „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení deklarovaný správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka v souladu s čl. 10 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 pro kalendářní rok 2021 (malý výrobce).
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 udělena výjimka, tzn. že výrobce nemusí splnit cíl pro specifické emise v kalendářním roce 2021.
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení výrobců, jež bylo vytvořeno podle článku 6 nařízení (EU) 2019/631 a v jehož případě je dohoda o sdružení pro kalendářní rok 2021 platná.
Sloupec C:
„Celkovým počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v kalendářním roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec D:
„Průměrnou hmotností“ (kg) se rozumí průměrná hmotnost v provozním stavu nových lehkých užitkových vozidel registrovaných v kalendářním roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Sloupec E:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP“ (g CO2/km) se rozumí průměrné specifické emise CO2 stanovené v souladu s nařízením (EU) 2017/1151 pro všechna lehká užitková vozidla registrovaná v roce 2021 v Unii, na Islandu a v Norsku, za něž je odpovědný výrobce (tabulka 1) nebo členové sdružení (tabulka 2).
Při výpočtu průměrných specifických emisí CO2 podle WLTP Komise v příslušných případech zohlednila snížení emisí CO2 vyplývající z použití ekologických inovací (sloupec H).
Sloupec F:
„Cílem pro specifické emise“ (g CO2/km) se rozumí cíl pro specifické emise výrobce (tabulka 1) nebo sdružení výrobců (tabulka 2) vypočtený v souladu s přílohou I částí B bodem 4 nařízení (EU) 2019/631 nebo v příslušných případech s přihlédnutím k příloze I části B bodu 5 nařízení (EU) 2019/631 („D“ ve sloupci B v tabulce 1).
Referenční cíl pro specifické emise ve WLTP použitý pro výpočet cíle pro specifické emise je cíl stanovený v části B přílohy II prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087. Pro sdružení výrobců uvedená v tabulce 2 se změnou jejich složení v kalendářním roce 2021 je referenční cíl pro specifické emise ve WLTP uveden ve sloupci J v tabulce 2.
Pokud výrobce využívá výjimky podle čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) 2019/631 („DMD“ ve sloupci B v tabulce 1), nepoužije se žádný cíl pro specifické emise, a proto není zmíněna ani „vzdálenost od cíle“ (sloupec G), ani „chybové rozpětí“ (sloupec I).
Sloupec G:
„Vzdáleností od cíle“ (g CO2/km) se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F), od něhož se odečte chybové rozpětí (sloupec I).
Pokud je hodnota vzdálenosti od cíle větší než nula, znamená to, že cíl pro specifické emise byl překročen.
V případě výrobce, který je členem sdružení výrobců („P“ ve sloupci B v tabulce 1), se plnění cíle pro specifické emise posuzuje pouze na úrovni sdružení.
Sloupec H:
„Snížením emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací“ (g CO2/km) se rozumí snížení emisí, která jsou zohledněna pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 podle WLTP (sloupec E) a kterých bylo dosaženo použitím inovativních technologií, jež mají ověřitelný přínos ke snížení emisí CO2 a které Komise schválila v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631. Zohledněny byly pouze ekologické inovace schválené v souvislosti s postupem zkoušky emisí podle WLTP. Snížení emisí CO2 prostřednictvím ekologických inovací se vypočte v souladu s článkem 5 prováděcího nařízení (EU) 2017/1152 a bodem 4.1 písm. f) sdělení Komise 2017/C 218/01.
Sloupec I:
„Chybovým rozpětím“ (g CO2/km) se rozumí hodnota, o kterou byl při výpočtu vzdálenosti od cíle (sloupec G) upraven rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 podle WLTP (sloupec E) a cílem pro specifické emise (sloupec F) tak, aby se zohlednily záznamy oznámené Komisi výrobcem (tabulka 1) nebo sdružením výrobců (tabulka 2) s chybovým kódem B stanoveným podle článku 6 prováděcího nařízení (EU) 2021/392.
Toto chybové rozpětí se vypočte podle následujícího vzorce:
Chybové rozpětí = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 |
= |
průměrné specifické emise CO2 podle WLTP včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci E); |
TG1 |
= |
cíl pro specifické emise včetně záznamů s chybovým kódem B (jak je uvedeno ve sloupci F); |
AC2 |
= |
průměrné specifické emise CO2 podle WLTP vypočtené po vynětí záznamů s chybovým kódem B; |
TG2 |
= |
cíl pro specifické emise vypočtené po vynětí záznamů s chybovým kódem B. |
Sloupec J (tabulka 2):
„Referenčním cílem pro specifické emise ve WLTP“ se rozumí referenční cíl pro specifické emise ve WLTP určený v souladu s přílohou I částí B bodem 3 nařízení (EU) 2019/631. Hodnota je uvedena pouze pro sdružení výrobců se změnou složení v kalendářním roce 2021. Pro ostatní sdružení výrobců jsou referenční cíle pro specifické emise ve WLTP uvedeny v příloze II části B prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087.
(1) Nařízení Komise (EU) 2017/1151 ze dne 1. června 2017, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, nařízení Komise (ES) č. 692/2008 a nařízení Komise (EU) č. 1230/2012 a zrušuje nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 1).
(2) Sdělení Komise o pokynech ke sledování a vykazování údajů o registraci nových lehkých užitkových vozidel 2017/C 218/01 (Úř. věst. C 218, 7.7.2017, s. 1).
(3) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/1153 ze dne 2. června 2017, kterým se stanoví metodika pro stanovení korelačních parametrů nezbytných pro zohlednění změn v regulačním zkušebním postupu a kterým se mění nařízení (EU) č. 1014/2010 (Úř. věst., L 175, 7.7.2017, s. 679).
(4) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/392 ze dne 4. března 2021 o sledování a hlášení údajů týkajících se emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 a o zrušení prováděcích nařízení Komise (EU) č. 1014/2010, (EU) č. 293/2012, (EU) 2017/1152 a (EU) 2017/1153 (Úř. věst. L 77, 5.3.2021, s. 8).
PŘÍLOHA II
Část A
Hodnoty uvedené v čl. 9 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 (osobní automobily)
1. |
Cíle pro vozový park EU pro roky 2025 a 2030 uvedené v čl. 1 odst. 4 písm. a) a čl. 1 odst. 5 písm. a) nařízení (EU) 2019/631, vypočtené (1) v souladu s přílohou I částí A body 6.1.1 a 6.1.2 uvedeného nařízení, jsou tyto:
|
2. |
Hodnoty pro a2021, a2025 a a2030 vypočtené (2) v souladu s přílohou I částí A bodem 6.2 nařízení (EU) 2019/631 jsou tyto:
|
3. |
Orientační hodnota TM0 pro rok 2025 vypočítaná v souladu s čl. 14 odst. 1 písm. c) nařízení (EU) 2019/631 jako průměrná zkušební hmotnost všech nových osobních automobilů registrovaných v roce 2021 činí 1 609,6 kg. |
Část B
Hodnoty uvedené v čl. 9 odst. 3 nařízení (EU) 2019/631 (lehká užitková vozidla)
1. |
Cíle pro vozový park EU pro roky 2025 a 2030 uvedené v čl. 1 odst. 4 písm. b) a čl. 1 odst. 5 písm. b) nařízení (EU) 2019/631 vypočtené (3) v souladu s přílohou I částí B body 6.1.1 a 6.1.2 uvedeného nařízení jsou tyto:
|
2. |
Hodnoty pro a2021, a2025 a a2030 vypočtené (4) v souladu s přílohou I částí B bodem 6.2 nařízení (EU) 2019/631 jsou tyto:
|
(1) Cíle emisí CO2 pro lehká užitková vozidla pro roky 2025 a 2030, EUR 31509 EN, Úřad pro publikace Evropské unie, Lucemburk, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
(2) Cíle emisí CO2 pro lehká užitková vozidla pro roky 2025 a 2030, EUR 31509 EN, Úřad pro publikace Evropské unie, Lucemburk, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
(3) Cíle emisí CO2 pro lehká užitková vozidla pro roky 2025 a 2030, EUR 31509 EN, Úřad pro publikace Evropské unie, Lucemburk, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
(4) Cíle emisí CO2 pro lehká užitková vozidla pro roky 2025 a 2030, EUR 31509 EN, Úřad pro publikace Evropské unie, Lucemburk, 2023, ISBN 978-92-68-03448-4, doi:10.2760/901734, JRC133502.
PŘÍLOHA III
Přílohy I a II prováděcího rozhodnutí (EU) 2022/2087 se mění takto:
1) |
V příloze I části A tabulce 1 se řádky týkající se výrobců DR Automobiles Srl a DR Motor Company Srl nahrazují tímto:
|
2) |
Část A přílohy II se mění takto:
|