(EU) 2022/515Nařízení Rady (EU) 2022/515 ze dne 31. března 2022, kterým se mění nařízení (EU) 2022/109, kterým se pro rok 2022 stanoví rybolovná práva ve vodách Unie a rybolovná práva, jimiž disponují rybářská plavidla Unie v některých vodách mimo Unii, pro některé rybí populace a skupiny rybích populací
Publikováno: | Úř. věst. L 104, 1.4.2022, s. 1-50 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 31. března 2022 | Autor předpisu: | Rada Evropské unie |
Platnost od: | 1. dubna 2022 | Nabývá účinnosti: | 1. ledna 2022 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
1.4.2022 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 104/1 |
NAŘÍZENÍ RADY (EU) 2022/515
ze dne 31. března 2022,
kterým se mění nařízení (EU) 2022/109, kterým se pro rok 2022 stanoví rybolovná práva ve vodách Unie a rybolovná práva, jimiž disponují rybářská plavidla Unie v některých vodách mimo Unii, pro některé rybí populace a skupiny rybích populací
RADA EVROPSKÉ UNIE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie, a zejména na čl. 43 odst. 3 této smlouvy,
s ohledem na návrh Evropské komise,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Rady (EU) 2022/109 (1) stanoví pro rok 2022 rybolovná práva ve vodách Unie a rybolovná práva, jimiž disponují rybářská plavidla Unie v některých vodách mimo Unii, pro některé rybí populace a skupiny rybích populací. |
(2) |
Dne 21. prosince 2021 se Unie dohodla se Spojeným královstvím na stanovení velkého počtu celkových přípustných odlovů (TAC) na rok 2022 pro populace uvedené v příloze 35 dohody o obchodu a spolupráci mezi Unií a Spojeným královstvím (2) (dále jen „dohoda o obchodu a spolupráci“). Výsledek konzultací byl dokumentován v písemném záznamu, který Rada potvrdila dne 21. prosince 2021 a téhož dne podepsali vedoucí delegace Spojeného království a zástupce Komise jménem Unie v souladu s čl. 498 odst. 6 dohody o obchodu a spolupráci a s rozhodnutím Rady (EU) 2021/1875 (3). |
(3) |
Písemný záznam je výsledkem konzultací vedených Unií se Spojeným královstvím v souladu s čl. 498 odst. 2, odst. 4 písm. a) až d) a odst. 6 dohody o obchodu a spolupráci, s cíli a zásadami stanovenými v článcích 2, 3, 28 a 33 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1380/2013 (4), článcích 4 a 5 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/472 (5) a 2018/973 (6) a rozhodnutí (EU) 2021/1875. Postoj Unie během těchto konzultací vycházel z nejlepšího dostupného vědeckého doporučení Mezinárodní rady pro průzkum moří (ICES) v souladu s čl. 494 odst. 3 písm. c) dohody o obchodu a spolupráci. |
(4) |
Je proto nezbytné nahradit prozatímní TAC, které byly stanoveny v nařízení (EU) 2022/109 v souladu s rybolovnými právy dohodnutými v písemném zápisu, a provést další opatření funkčně spojená s rybolovnými právy, která byla rovněž dohodnuta v písemném zápisu. |
(5) |
Tato rybolovná práva pro rok 2022 umožní dlouhodobě environmentálně udržitelné rybolovné činnosti řízené s cílem dosáhnout hospodářských a sociálních výhod a přínosů v oblasti zaměstnanosti a přispět k dostupnosti dodávek potravin, včetně podpory rovných podmínek pro hospodářské subjekty Unie v případech, kdy jsou populace sdíleny se Spojeným královstvím. |
(6) |
U určitých populací vydala Mezinárodní rada pro výzkum moří (ICES) při jejich posuzování z hlediska maximálního udržitelného výnosu vědecké doporučení v podobě nulových úlovků. Jestliže by se TAC u těchto populací stanovily na úroveň uvedenou ve vědeckém doporučení, povinnost vykládky všech úlovků ve vodách Unie i ve vodách Spojeného království ve smíšeném rybolovu, včetně vedlejších úlovků těchto populací, by vedla k jevu tzv. „blokačních druhů“. Aby bylo dosaženo náležité rovnováhy mezi potřebou pokračovat v tomto smíšeném rybolovu s ohledem na potenciálně závažné socioekonomické důsledky úplného přerušení tohoto rybolovu a potřebou dosáhnout dobrého biologického stavu těchto populací a aby se zároveň zohlednila obtížnost rybolovu všech populací u smíšeného rybolovu s maximálním udržitelným výnosem, Unie a Spojené království se dohodly na tom, že je vhodné stanovit zvláštní TAC pro vedlejší úlovky těchto populací. Uvedené TAC by měly být stanoveny na úrovni, která snižuje úmrtnost těchto populací a podněcuje zlepšení selektivity a zamezení nežádoucím úlovkům. Úrovně rybolovných práv pro tyto populace by měly být stanoveny v souladu s písemným záznamem, aby se zajistily rovné podmínky pro hospodářské subjekty v Unii a zároveň umožnilo významné obnovení biomasy těchto populací. |
(7) |
Vzhledem k tomu, že biomasa některých populací mníka modrého (BLI/12INT, BLI/24, BLI/03 A), tresky obecné (COD/5BE6 A, COD/7XAD34), sledě obecného (HER/7G-K) a tresky bezvousé (WHG/07 A) je nižší než mezní referenční hodnoty pro biomasu reprodukující se populace (Blim), Unie a Spojené království se v písemném záznamu dohodly, že je nutné, aby členské státy neuplatňovaly ustanovení čl. 15 odst. 9 nařízení (EU) č. 1380/2013, pokud jde o převody těchto populací z roku 2021 do roku 2022, aby odlovy v roce 2022 nepřekročily TAC stanovený pro tyto populace. Unie a Spojené království se rovněž dohodly, že totéž platí pro jednu populaci ostrouna obecného (DGS/15X14), což je druh zakázaný podle čl. 18 odst. 1 písm. o) nařízení (EU) 2022/109. |
(8) |
Unie se Spojeným královstvím usilovala o nalezení nejvyšší možné úrovně sbližování při uplatňování povinnosti vykládky, včetně výjimek de minimis a výjimek na základě míry přežití, aby zajistily dodržování cílů ochrany a rovné podmínky pro všechny. Rybolovná práva dohodnutá se Spojeným královstvím pro populace druhů, na něž se vztahuje povinnost vykládky, zohledňují skutečnost, že výměty již v zásadě nejsou povoleny. Od množství celkových úlovků doporučeného ICES bylo proto odečteno množství, které může být na základě výjimky i nadále předmětem výmětů během plnění povinnosti vykládky. |
(9) |
Unie a Spojené království se dohodly, že budou pokračovat v přístupu vypracovaném pro zachování severní populace mořčáka evropského (Dicentrarchus labrax), jak je stanoveno v článku 11 nařízení (EU) 2021/92 (7). V souladu s tímto přístupem má celkový rybolovný tlak na populaci zůstat nižší nebo být roven tlaku doporučenému radou ICES. Pro uvedenou populaci v divizích ICES 4b, 4c, 7a a 7d až 7h by proto měla být i nadále stanovena opatření na omezení odlovu i pro rok 2022. S ohledem na doporučení ICES se Unie a Spojené království dohodly na větším omezení odlovu pro rybolovné činnosti za použití háčků a šňůr a ukotvených tenatových sítí. Unie a Spojené království se rovněž dohodly, že změní měsíční limity pro vlečné sítě a nevody na dvouměsíční. Dohodly se také na tom, že prioritou bude zlepšení nástroje ICES pro posuzování populace mořčáka evropského, aby bylo možné provádět prognostické výpočty na základě modelů maximálního udržitelného výnosu. Dále se dohodly, že je nezbytné zachovat stávající opatření na omezení odlovu vztahující se na rekreační rybolov. Vzhledem k tomu, že prozatímní omezení odlovu jsou nyní nahrazována omezeními odlovu na celý rok, měla by se příslušná opatření na omezení odlovu vztahovat rovněž na období od 1. dubna do 31. prosince 2022. |
(10) |
Nařízení (EU) 2022/109 stanoví zachování sezónních zákazů rybolovu smačků rodu Ammodytes v roce 2022 za použití určitých vlečných zařízení v divizích ICES 2a a 3a a podoblasti ICES 4. Vzhledem k tomu, že prozatímní TAC na období od 1. ledna do 31. března 2022 bude nyní nahrazen konečným TAC pro celý rok, příslušné období zákazu rybolovu by se mělo vztahovat i na období od 1. srpna do 31. prosince 2022. |
(11) |
V nařízení (EU) 2022/109 byl celkový přípustný odlov smačků rodu Ammodytes v divizích ICES 2a a 3a a v podoblasti ICES 4 stanoven na nulovou hodnotu, dokud nebude zveřejněno příslušné vědecké doporučení ICES, které bylo dáno k dispozici dne 25. února 2022. V souladu s postupem stanoveným v dohodě o obchodu a spolupráci vedla Unie dvoustranné konzultace se Spojeným královstvím ohledně úrovně rybolovných práv pro smačky rodu Ammodytes v divizích ICES 2a a 3a a podoblasti ICES 4 na rok 2022. Unie a Spojené království se dohodly na celkovém přípustném odlovu ve výši 167 558 tun, jenž má být rozdělen v rámci všech sedmi oblastí řízení smačků rodu Ammodytes. Unie a Spojené království se rovněž dohodly na celkových přípustných odlovech pro účely sledování v oblastech řízení 1r a 4 a na tom, že budou nadále uváděny poznámky pod čarou s procentními podíly vedlejších úlovků v případě úlovků tresky bezvousé a makrely obecné. Unie a Spojené království se dále dohodly na tom, že by na úrovni oblastí řízení měly být uplatňovány meziroční převody nevyužitých kvót. V neposlední řadě se Unie a Spojené království v případě smačků rodu Ammodytes v oblasti řízení 4 (SAN/234_4) dále dohodly na tom, že v roce 2022 nemůže být z nevyužité kvóty přidělené na rok 2021 odloveno více než 800 tun. |
(12) |
Nařízení (EU) 2022/109 stanoví rybolovná práva na rok 2022 pro sledě obecného (Clupea harengus) v Severním moři. Tato rybolovná práva by měla být upravena tak, aby byla v souladu s historickým rozdělovacím klíčem pro Švédsko stanoveným v čl. 121 odst. 1 Aktu o podmínkách přistoupení Švédského království k Evropské unii (8) ve znění rozhodnutí Rady 95/1/ES, Euratom, ESUO (9). |
(13) |
Nařízení (EU) 2022/109 stanoví prozatímní TAC pro sardel obecnou (Engraulis encrasicolus) v podoblasti ICES 8, který se použije od 1. ledna do 30. června 2022, dokud nebude k dispozici vědecké doporučení. ICES vydala vědecké doporučení pro tuto populaci pro rok 2022 dne 17. prosince 2021. TAC pro tuto populaci pro rok 2022 by proto měl být změněn v souladu s uvedeným doporučením. |
(14) |
V nařízení (EU) 2022/109 byla na první čtvrtletí roku 2022 stanovena prozatímní kvóta Unie ve výši 4 500 tun pro loďstva Unie lovící tresku obecnou (Gadus morhua) ve vodách Svalbardu (Špicberky) a v mezinárodních vodách podoblasti ICES 1 a divize 2b. Vzhledem k tomu, že jednání s Norskem o rovném a nediskriminačním přístup do vod Svalbardu pro loďstva Unie, jež v dané oblasti loví tresku obecnou, nadále probíhají, je vhodné, aby Unie prodloužila dobu platnosti uvedené unijní kvóty ve výši 4 500 tun do 30. dubna 2022. |
(15) |
Kvóta Unie pro tuňáka křídlatého ve Středozemním moři (Thunnus alalunga) byla dne 10. února 2022 prozatímně stanovena pracovní skupinou Mezinárodní komise pro ochranu tuňáků v Atlantiku (dále jen „komise ICCAT“), jejímž úkolem je stanovení rozdělovacího klíče na úrovni komise ICCAT podle odstavce 3 doporučení ICCAT 21–06, a bude podléhat schválení komisí ICCAT na jejím výročním zasedání v roce 2022. Kvóta Unie pro tuňáka křídlatého ve Středozemním moři a její interní rozdělení by měly být provedeny v právu Unie. Unie kromě toho oznámila komisi ICCAT, že zvolila období zákazu rybolovu a referenční rok pro omezení kapacity, které se mají použít v souvislosti s rybolovem tuňáka křídlatého ve Středozemním moři v Unii. Tato rozhodnutí by měla být provedena v právu Unie. |
(16) |
Omezení intenzity rybolovu pro plavidla Unie lovící tuňáka obecného (Thunnus thynnus) v oblasti úmluvy ICCAT a maximální kapacita vysazení a kapacita chovu tuňáka obecného vycházejí z informací uvedených v ročním plánu rybolovu, ročním plánu řízení kapacity a ročním plánu řízení chovu tuňáka obecného. Členské státy tyto plány předkládají Komisi v souladu s čl. 6 odst. 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1627 (10). Komise poté prostřednictvím plánu Unie pro řízení rybolovu a kapacit hlásí intenzitu rybolovu a maximální kapacitu vysazení a kapacitu chovu sekretariátu komise ICCAT k projednání a schválení komisí ICCAT. Komise ICCAT plán Unie pro řízení rybolovu a kapacit schválila dne 3. března 2022. Intenzita rybolovu a maximální kapacita vysazení a kapacita chovu obsažené v tomto plánu by měly být provedeny v právu Unie. |
(17) |
Kvóty pro jednotlivé členské státy pro některé populace byly stanoveny na základě celkové kvóty Unie na rok 2022 určené komisí ICCAT před veškerými převody nevyužitých kvót. Unijní kvóty rybolovných práv pro dané populace byly během výročního zasedání komise ICCAT v listopadu 2021 upraveny v souladu s několika doporučeními komise ICCAT, podle nichž Unie může na základě žádosti převést stanovený procentní podíl své nevyužité kvóty z roku 2020 na rok 2022. Kvóty pro jednotlivé členské státy pro dané populace by měly zohledňovat převody nevyužitých kvót Unie, jež byly komisí ICCAT povoleny před zahájením období rybolovu těchto populací. V zájmu zohlednění této úpravy by proto měly být změněny kvóty pro severoatlantského tuňáka křídlatého (Thunnus alalunga) (ALB/AN05N), jihoatlantského tuňáka křídlatého (ALB/AS05N) a tuňáka velkookého (Thunnus obesus) v Atlantském oceánu (BET/ATLANT), pro mečouna obecného (Xiphias gladius) v Atlantském oceánu severně od 5° s. š. (SWO/AN05N) a pro mečouna obecného v Atlantském oceánu jižně od 5° s. š. (SWO/AS05N), přičemž je třeba vzít v potaz zásadu relativní stability. Dále by v zájmu dodržení mezinárodních závazků Unie měla být zachována některá opatření funkčně spojená s rybolovnými právy. |
(18) |
Čísla v bodě 6 přílohy VI nařízení (EU) 2022/109 by měla být změněna tak, aby odrážela dohody uzavřené mezi určitými členskými státy o dočasném vzájemném převodu určitých objemů kapacity chovu a kapacity vysazení tuňáka obecného, a to výhradně pro rok 2022. Uvedené změny byly oznámeny komisí ICCAT v plánu chovu Unie a nemají vliv na celkovou kapacitu chovu a kapacitu vysazení Unie v oblasti úmluvy ICCAT. |
(19) |
Regionální organizace pro řízení rybolovu v jižním Tichomoří (SPRFMO) přijala na 10. výročním zasedání v roce 2022 omezení odlovů pro kranase Murphyho (Trachurus murphyi) a zachovala průzkumný rybolov ledovek rodu Dissostichus. Uvedená opatření by měla být provedena v právu Unie. |
(20) |
Na svém výročním zasedání v roce 2021 revidovala Komise pro tuňáky Indického oceánu (IOTC) dříve přijatá opatření pro zachování a řízení. Nařízení (EU) 2022/109 již uvedená opatření provedlo v právu Unie, s výjimkou revidovaných omezení odlovu tuňáka žlutoploutvého (Thunnus albacares). Sekretariát komise IOTC potvrdil revidovaná omezení odlovu tuňáka žlutoploutvého dne 17. prosince 2021 po skončení lhůty pro podání námitky. Revidovaná omezení odlovu se již neomezují na plavidla lovící pomocí košelkových nevodů a zahrnují nyní veškerá lovná zařízení používaná při lovu tuňáka žlutoploutvého. Uvedená revidovaná omezení odlovu by měla být provedena v právu Unie. Jelikož mezi zapojenými členskými státy nebylo dosud dosaženo dohody o nejvhodnějším způsobu sdílení revidovaných omezení odlovu, měla by být přidělena pouze počáteční část kvóty Unie a zbývající část by měla být přidělena prostřednictvím následné změny nařízení (EU) 2022/109, jakmile bude dohody mezi členskými státy dosaženo. |
(21) |
V zájmu ochrany některých druhů před odlovem se Unie a Spojené království dohodly na zachování stávajících seznamů zakázaných druhů. |
(22) |
Nařízení (EU) 2022/109 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(23) |
Omezení odlovu stanovená v nařízení (EU) 2022/109 se použijí od 1. ledna 2022. Ustanovení tohoto nařízení týkající se omezení odlovu by se proto měla rovněž použít od uvedeného dne. Touto zpětnou působností nejsou dotčeny zásady právní jistoty a ochrany legitimního očekávání, jelikož dotčená rybolovná práva jsou zvýšena, nebo dosud nebyla vyčerpána. Jelikož je naléhavě nutné zamezit přerušení rybolovných činností, mělo by toto nařízení vstoupit v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (EU) 2022/109 se mění takto:
1) |
Článek 7 se zrušuje. |
2) |
Článek 11 se nahrazuje tímto: „Článek 11 Opatření týkající se rybolovu mořčáka evropského v divizích ICES 4b a 4c a v podoblasti ICES 7 1. Rybářským plavidlům Unie a v rámci veškerého komerčního rybolovu z pobřeží se zakazuje lovit mořčáka evropského (Dicentrarchus labrax) v divizích ICES 4b a 4c a v podoblasti ICES 7 nebo mořčáka evropského odloveného v uvedené oblasti uchovávat na palubě, překládat, přemísťovat či vykládat. 2. Zákaz stanovený v odstavci 1 se nevztahuje na vedlejší úlovky mořčáka evropského v rámci komerčního rybolovu pomocí sítí z pobřeží. Tato výjimka se vztahuje na historické počty plážových sítí stanovené na úrovni před rokem 2017. Komerční rybolov pomocí sítí z pobřeží se nesmí zaměřovat na mořčáka evropského a vykládat lze pouze nevyhnutelné vedlejší úlovky mořčáka evropského. 3. Odchylně od odstavce 1 se rybářským plavidlům Unie v divizích ICES 4b, 4c, 7d, 7e, 7f a 7h povoluje v lednu 2022 a od 1. dubna do 31. prosince 2022 lovit mořčáka evropského, jakož i uchovávat na palubě, překládat, přemísťovat nebo vykládat mořčáka evropského odloveného v uvedené oblasti prostřednictvím těchto zařízení a s těmito omezeními:
Odchylky uvedené v prvním pododstavci písm. c) platí pro rybářská plavidla Unie se záznamy úlovků mořčáka evropského za použití háčků a šňůr v období od 1. července 2015 do 30. září 2016. Odchylky uvedené v prvním pododstavci písm. d) platí pro rybářská plavidla Unie se záznamy úlovků mořčáka evropského za použití ukotvených tenatových sítí v období od 1. července 2015 do 30. září 2016. V případě nahrazení rybářského plavidla Unie mohou členské státy povolit, aby tyto odchylky platily pro jiné rybářské plavidlo Unie, za předpokladu, že počet rybářských plavidel Unie, na něž se každá z odchylek vztahuje, a jejich celková rybolovná kapacita se nezvýší. 4. Omezení odlovu stanovená v odstavci 3 nejsou převoditelná mezi plavidly a v případě, že existuje dvouměsíční omezení, ani z jednoho kalendářního dvouměsíčního období na další. Pro rybářská plavidla Unie, která používají více než jeden druh lovného zařízení během dvou kalendářních měsíců, platí pro každý typ lovného zařízení nejnižší omezení odlovu stanovené v odstavci 3. Do 15 dní od uplynutí každého měsíce ohlásí členské státy Komisi všechny úlovky mořčáka evropského rozdělené podle druhu lovného zařízení. 5. Při rekreačním rybolovu, včetně rybolovu z pobřeží, se v divizích ICES 4b, 4c, 6a a 7a až 7k:
6. Odstavcem 5 nejsou dotčena přísnější vnitrostátní opatření týkající se rekreačního rybolovu.“ |
3) |
Článek 15 se nahrazuje tímto: „Článek 15 Období zákazu rybolovu smačků rodu Ammodytes V divizích ICES 2a a 3a a podoblasti ICES 4 je od 1. ledna do 31. března 2022 a od 1. srpna do 31. prosince 2022 zakázán komerční rybolov smačků rodu Ammodytes vlečnou sítí pro lov při dně, nevody nebo podobnými vlečnými zařízeními o velikosti ok menší než 16 mm.“ |
4) |
V článku 31 se odstavec 4 nahrazuje tímto: „4. Nejvyšší počet pomocných plavidel nepřesáhne tři pomocná plavidla na podporu nejméně deseti plavidel lovících košelkovými nevody, která plují pod vlajkou některého členského státu. Toto ustanovení se nepoužije na členské státy, které používají pouze jedno pomocné plavidlo.“ |
5) |
Příloha IA se mění v souladu s přílohou I tohoto nařízení. |
6) |
Příloha IB se mění v souladu s přílohou II tohoto nařízení. |
7) |
Příloha IC se mění v souladu s přílohou III tohoto nařízení. |
8) |
Příloha ID se mění v souladu s přílohou IV tohoto nařízení. |
9) |
Příloha IH se nahrazuje zněním obsaženým v příloze V tohoto nařízení. |
10) |
Příloha IJ se nahrazuje zněním obsaženým v příloze VI tohoto nařízení. |
11) |
Příloha II se mění v souladu s přílohou VII tohoto nařízení. |
12) |
Příloha VI se mění v souladu s přílohou VIII tohoto nařízení. |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 1. ledna 2022.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 31. března 2022.
Za Radu
předseda
J.-Y. LE DRIAN
(1) Nařízení Rady (EU) 2022/109 ze dne 27. ledna 2022, kterým se pro rok 2022 stanoví rybolovná práva ve vodách Unie a rybolovná práva, jimiž disponují rybářská plavidla Unie v některých vodách mimo Unii, pro některé rybí populace a skupiny rybích populací (Úř. věst. L 21, 31.1.2022, s. 1).
(2) Dohoda o obchodu a spolupráci mezi Evropskou unií a Evropským společenstvím pro atomovou energii na jedné straně a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska na straně druhé (Úř. věst. L 149, 30.4.2021, s. 10).
(3) Rozhodnutí Rady (EU) 2021/1875 ze dne 22. října 2021 o postoji, který má být zaujat jménem Unie v rámci každoročních konzultací se Spojeným královstvím za účelem dosažení dohody o celkových přípustných odlovech (Úř. věst. L 378, 26.10.2021, s. 6).
(4) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1380/2013 ze dne 11. prosince 2013 o společné rybářské politice, o změně nařízení Rady (ES) č. 1954/2003 a (ES) č. 1224/2009 a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 2371/2002 a (ES) č. 639/2004 a rozhodnutí Rady 2004/585/ES (Úř. věst. L 354, 28.12.2013, s. 22).
(5) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/472 ze dne 19. března 2019, kterým se zavádí víceletý plán pro populace druhů lovených v západních vodách a přilehlých vodách a pro rybolov využívající tyto populace, o změně nařízení (EU) 2016/1139 a (EU) 2018/973, a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 811/2004, (ES) č. 2166/2005, (ES) č. 388/2006, (ES) č. 509/2007 a (ES) č. 1300/2008 (Úř. věst. L 83, 25.3.2019, s. 1).
(6) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/973 ze dne 4. července 2018, kterým se zavádí víceletý plán pro populace žijící při dně v Severním moři a rybolov využívající tyto populace, kterým se stanoví podrobnosti provádění povinnosti vykládky v Severním moři a kterým se zrušuje nařízení Rady (ES) č. 676/2007 a (ES) č. 1342/2008 (Úř. věst. L 179, 16.7.2018, s. 1).
(7) Nařízení Rady (EU) 2021/92 ze dne 28. ledna 2021, kterým se pro rok 2021 stanoví rybolovná práva ve vodách Unie a rybolovná práva, jimiž disponují rybářská plavidla Unie v některých vodách mimo Unii, pro některé rybí populace a skupiny rybích populací (Úř. věst. L 31, 29.1.2021, s. 31).
(8) Akt o podmínkách přistoupení Norského království, Rakouské republiky, Finské republiky a Švédského království a o úpravách smluv, na nichž je založena Evropská unie (Úř. věst. C 241, 29.8.1994, s. 9).
(9) Rozhodnutí Rady Evropské unie 95/1/ES, Euratom, ESUO ze dne 1. ledna 1995 o úpravě nástrojů týkajících se přistoupení nových členských států k Evropské unii (Úř. věst. L 1, 1.1.1995, s. 1).
(10) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1627 ze dne 14. září 2016 o víceletém plánu obnovy populace tuňáka obecného ve východním Atlantiku a Středozemním moři a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 302/2009 (Úř. věst. L 252, 16.9.2016, s. 1).
(11) Všechny typy vlečných sítí pro lov při dně (OTB, OTT, PTB, TBB, TBN, TBS a TB).
(12) Všechny typy nevodů (SSC, SDN, SPR, SV, SB a SX).
(13) Veškerý rybolov na dlouhou lovnou šňůru nebo lov na udici (LHP, LHM, LLD, LL, LTL, LX a LLS).
(14) Veškeré ukotvené tenatové sítě a pasti (GTR, GNS, GNC, FYK, FPN a FIX).
PŘÍLOHA I
Příloha IA nařízení (EU) 2022/109 se mění takto:
1) |
V části A týkající se populací, o nichž rozhoduje pouze Unie, se první tabulka nahrazuje tímto:
|
2) |
V části B týkající se sdílených populací se tabulky níže uvedených populací nahrazují tímto:
Zvláštní podmínka: v rámci těchto kvót je odlov v následujících oblastech omezen na níže uvedená množství:
|
PŘÍLOHA II
V příloze IB nařízení (EU) 2022/109 se čtvrtá tabulka stanovující omezení odlovu tresky (Gadus morhua) v oblastech 1 a 2b nahrazuje tímto:
„Druh: |
Treska obecná Gadus morhua |
Oblast: |
1 a 2b (COD/1/2B.) |
|
Německo |
923 |
(1)(2) |
Analytický TAC Článek 3 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. Článek 4 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. |
|
Španělsko |
2 220 |
(1)(2) |
||
Francie |
407 |
(1)(2) |
||
Polsko |
419 |
(1)(2) |
||
Portugalsko |
463 |
(1)(2) |
||
Ostatní členské státy |
68 |
(1)(2)(3) |
||
Unie |
4 500 |
(1)(2) |
||
|
|
|
||
TAC |
Nepoužije se |
|
||
(1) |
Použije se prozatímně od 1. ledna do 30. dubna 2022. Přidělením podílu na odlovu populace tresky obecné, který může Unie využívat v oblasti Špicberk a Medvědího ostrova, a na souvisejících vedlejších úlovcích tresky jednoskvrnné nejsou nijak dotčena práva a povinnosti vyplývající z Pařížské smlouvy z roku 1920. |
|||
(2) |
Vedlejší úlovky tresky jednoskvrnné mohou představovat až 14 % na jedno položení sítí. Množství vedlejších úlovků tresky jednoskvrnné jsou stanovena nad rámec kvóty pro tresku obecnou. |
|||
(3) |
Kromě Německa, Španělska, Francie, Polska a Portugalska. Úlovky, které se započítají do této sdílené kvóty, se vykazují samostatně (COD/1/2B_AMS).“ |
PŘÍLOHA III
V příloze IC nařízení (EU) 2022/109 se poslední tabulka stanovující omezení odlovu štikozubce obecného (Urophycis tenuis) v oblasti NAFO 3NO nahrazuje tímto:
„Druh: |
Mníkovec štíhlý Urophycis tenuis |
Oblast: |
NAFO 3NO (HKW/N3NO.) |
|
Španělsko |
255 |
|
Analytický TAC Článek 3 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. Článek 4 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. |
|
Portugalsko |
333 |
|
||
Unie |
588 |
(1) |
||
|
|
|
||
TAC |
1 000 |
|
||
(1) |
Pokud je TAC v souladu s přílohou IA ochranných a donucovacích opatření NAFO odhlasován smluvními stranami NAFO ve výši 2 000 tun, jsou odpovídající kvóty Unie a členských států tyto: |
|||
Španělsko |
509 |
|
||
Portugalsko |
667 |
|
||
Unie |
1 176 “ |
|
PŘÍLOHA IV
Příloha ID nařízení (EU) 2022/109 se mění takto:
1) |
sedmá, osmá a devátá tabulka stanovující omezení odlovu severoatlantského tuňáka křídlatého (Thunnus alalunga) (ALB/AN05N) a jihoatlantského tuňáka křídlatého (ALB/AS05N) v Atlantském oceánu, jakož i středomořského tuňáka křídlatého (Thunnus alalunga) ve Středozemním moři (ALB/MED) se nahrazují tímto:
|
2) |
Tabulka stanovující omezení odlovu pro tuňáka velkookého (Thunnus obesus) v Atlantském oceánu (BET/ATLANT se nahrazuje tímto:
|
3) |
Ve dvanácté tabulce stanovující omezení odlovu tuňáka obecného (Thunnus thynnus) v Atlantském oceánu východně od 45° z. d. a ve Středozemním moři (BFT/AE45WM) se poznámka pod čarou 5 nahrazuje tímto:
|
4) |
Třináctá a čtrnáctá tabulka stanovující omezení odlovu mečouna obecného (Xiphias gladius) v Atlantském oceánu severně od 5° z. d. (SWO/AN05N) a mečouna obecného v Atlantském oceánu jiždě od 5° s. d. (SWO/AS05N) se nahrazují tímto:
|
PŘÍLOHA V
„PŘÍLOHA IH
OBLAST ÚMLUVY SPRFMO
Druh: |
Ledovky rodu Dissostichus Dissostichus spp. |
Oblast: |
Oblast úmluvy SPRFMO (TOT/SPR-RB) |
||
TAC |
75 |
(1) |
Preventivní TAC |
||
(1) |
Tento roční TAC je pouze pro účely průzkumného rybolovu. Rybolov se provádí pouze v rámci tohoto výzkumného bloku: |
||||
|
50° 30’ j. š., 136° 30’ v. d., |
|
|||
|
50° 30’ j. š., 140° 30’ v. d., |
|
|||
|
52° 45’ j. š., 140° 30’ v. d., |
|
|||
|
52° 45’ j. š., 145° 30’ v. d., |
|
|||
|
54° 50’ j. š., 145° 30’ v. d., |
|
|||
|
54° 50’ j. š., 136° 30’ v. d., |
|
Druh: |
Kranas Murphyho Trachurus murphyi |
Oblast: |
Oblast úmluvy SPRFMO (CJM/SPRFMO) |
||
Německo |
|
13 826,71 |
|
Analytický TAC Článek 3 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. Článek 4 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. |
|
Nizozemsko |
|
14 986,73 |
|
||
Litva |
|
9 620,98 |
|
||
Polsko |
|
16 542,58 |
|
||
Unie |
|
54 977,00 |
|
||
|
|
|
|
||
TAC |
|
Nepoužije se |
|
PŘÍLOHA VI
„PŘÍLOHA IJ
OBLAST PRAVOMOCI IOTC
Odlovy tuňáka žlutoploutvého (Thunnus albaceres) plavidly Unie lovícími pomocí košelkových nevodů nepřesáhnou omezení odlovu stanovená v této příloze.
Druh: |
Tuňák žlutoploutvý Thunnus albacares |
Oblast: |
Oblast pravomoci IOTC (YFT/IOTC) |
||
Francie |
|
13 868 |
(1) |
Analytický TAC Článek 3 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. Článek 4 nařízení (ES) č. 847/96 se nepoužije. |
|
Itálie |
|
1 183 |
(1) |
||
Španělsko |
|
21 472 |
(1) |
||
Portugalsko |
|
50 |
(1)(2) |
||
Unie |
|
36 573 |
(1) |
||
|
|
|
|
||
TAC |
|
Nepoužije se |
|
||
(1) |
Kvóty se použijí prozatímně od 1. ledna 2022 do 30. června 2022. Prozatímními kvótami není dotčeno stanovení konečných kvót na rok 2022 v souladu s kvótou Unie na rok 2022 ve výši 73 146 tun stanovenou IOTC a konečné rozdělení této kvóty Unie mezi členské státy. |
||||
(2) |
Pouze pro vedlejší úlovky. V rámci této kvóty není povolen cílený rybolov. |
PŘÍLOHA VII
V příloze II kapitole III oddíle 5 nařízení (EU) 2022/109 se tabulka I nahrazuje touto tabulkou:
„Tabulka I
Maximální počet dní během současného období řízení, během nichž smí být plavidlo přítomno v oblasti, podle kategorie regulovaného zařízení
Regulované zařízení |
Maximální počet dní |
|
Vlečné sítě o velikosti ok ≥ 80 mm vlečené pomocí výložníků na bocích plavidla |
Belgie |
176 |
Francie |
188 |
|
Pevné sítě o velikosti ok ≤ 220 mm |
Belgie |
176 |
Francie |
191 “ |
PŘÍLOHA VIII
Příloha VI nařízení (EU) 2022/109 se mění takto:
1) |
Bod 4 nahrazuje tímto:
|
2) |
Bod 6 se nahrazuje tímto:
|
(1) Počty v této tabulce se mohou ještě zvýšit za předpokladu, že budou dodrženy mezinárodní závazky Unie.
(2) Jedno plavidlo střední velikosti lovící košelkovými nevody je nahrazeno maximálně 10 plavidly lovícími na dlouhou lovnou šňůru nebo jedním malým plavidlem lovícím košelkovými nevody a třemi dalšími plavidly provozujícími drobný rybolov.
(3) Jedno plavidlo střední velikosti lovící košelkovými nevody může být nahrazeno maximálně 10 plavidly lovícími na dlouhou lovnou šňůru nebo jedním malým plavidlem lovícím košelkovými nevody a nejvýše třemi plavidly lovícími na dlouhou lovnou šňůru.
(4) Jedno plavidlo střední velikosti lovící košelkovými nevody může být nahrazeno maximálně 10 plavidly lovícími na dlouhou lovnou šňůru.
(5) Individuální počet plavidel lovících košelkovými nevody v této tabulce je výsledkem převodů mezi členskými státy a nepředstavuje historická práva do budoucna.
(6) Polyvalentní plavidla používající více lovných zařízení.
(7) Návnadové čluny nejvzdálenějších regionů Azor a Madeiry.
(8) Plavidla lovící na šňůru provozující rybolov v Atlantiku.
(9) Polyvalentní plavidla používající více lovných zařízení (dlouhou lovnou šňůru, ruční vlasec, vlečnou lovnou šňůru).