(EU) 2022/46Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/46 ze dne 13. ledna 2022, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1139, kterým se zřizuje Evropský námořní, rybářský a akvakulturní fond a mění nařízení (EU) 2017/1004, pokud jde o určování energeticky účinných technologií a upřesnění metodických prvků pro určení běžné intenzity rybolovu rybářských plavidel
Publikováno: | Úř. věst. L 9, 14.1.2022, s. 27-28 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 13. ledna 2022 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 15. ledna 2022 | Nabývá účinnosti: | 15. ledna 2022 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
14.1.2022 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 9/27 |
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/46
ze dne 13. ledna 2022,
kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1139, kterým se zřizuje Evropský námořní, rybářský a akvakulturní fond a mění nařízení (EU) 2017/1004, pokud jde o určování energeticky účinných technologií a upřesnění metodických prvků pro určení běžné intenzity rybolovu rybářských plavidel
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1139, kterým se zřizuje Evropský námořní, rybářský a akvakulturní fond a mění nařízení (EU) 2017/1004 (1), a zejména na čl. 18 odst. 5 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Ustanovení čl. 18 odst. 1 nařízení (EU) 2021/1139 umožňuje Evropskému námořnímu, rybářskému a akvakulturnímu fondu podporovat výměnu nebo modernizaci hlavního nebo pomocného motoru rybářského plavidla do celkové délky 24 metrů. |
(2) |
Podpora uvedená v článku 18 nařízení (EU) 2021/1139 přispívá ke specifickému cíli spočívajícímu ve zvyšování energetické účinnosti a snižování emisí CO2 prostřednictvím výměny nebo modernizace motorů rybářských plavidel, jak je uvedeno v čl. 14 odst. 1 písm. b) daného nařízení. |
(3) |
Ustanovení čl. 18 odst. 5 druhého pododstavce písm. a) nařízení (EU) 2021/1139 odkazuje na energeticky účinné technologie, které nový motor používá; je nezbytné určit ty energeticky účinné technologie, které přispívají ke snížení emisí CO2. |
(4) |
Ustanovení čl. 18 odst. 5 druhého pododstavce písm. c) nařízení (EU) 2021/1139 stanoví, členský stát změří, že nový motor vypouští o 20 % méně CO2 nebo používá o 20 % méně paliva než motor, který je nahrazován při běžné intenzitě rybolovu dotčeného plavidla. |
(5) |
Pro účely měření prováděného členským státem je nezbytné určit, co je třeba považovat za „běžnou intenzitu rybolovu dotčeného plavidla“, s přihlédnutím k velké rozmanitosti rybářských plavidel, jejich technikám rybolovu, cestovní vzdálenosti a ukazatelům vytížení, které se v průběhu času liší a mají dopad na emise CO2 a spotřebu paliva. |
(6) |
S cílem umožnit co nejrychlejší uplatňování opatření stanovených tímto nařízením by toto nařízení mělo vstoupit v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie. |
(7) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro Evropský námořní, rybářský a akvakulturní fond, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Energeticky účinné technologie používané novými motory
Pro účely čl. 18 odst. 5 druhého pododstavce písm. a) nařízení (EU) 2021/1139 se nové motory rybářských plavidel považují za motory používající energeticky účinné technologie, pokud:
1) |
používají:
|
2) |
mají schválení typu v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1628 (2). |
Článek 2
Běžná intenzita rybolovu rybářských plavidel
Pro účely čl. 18 odst. 5 druhého pododstavce písm. c) nařízení (EU) 2021/1139 vycházejí členské státy při rozhodování o tom, co se má považovat za běžnou intenzitu rybolovu rybářského plavidla, pro které je podána žádost o podporu, z těchto prvků:
1) |
charakteristik a způsobu rybolovu dotčeného rybářského plavidla; |
2) |
průměru deseti reprezentativních rybářských výjezdů uskutečněných během tří kalendářních let předcházejících žádosti o podporu a |
3) |
použitých rybolovných technik a doby strávené dotčeným rybářským plavidlem na moři během reprezentativních rybářských výjezdů. |
Článek 3
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 13. ledna 2022.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 247, 13.7.2021, s. 1.
(2) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1628 ze dne 14. září 2016 o požadavcích na mezní hodnoty emisí plynných a tuhých znečišťujících látek a schválení typu spalovacích motorů v nesilničních mobilních strojích, o změně nařízení (EU) č. 1024/2012 a (EU) č. 167/2013 a o změně a zrušení směrnice 97/68/ES (Úř. věst. L 252, 16.9.2016, s. 53).