(EU) 2019/2153Prováděcí Nařízení Komise (EU) 2019/2153 ze dne 16. prosince 2019 o poplatcích a platbách vybíraných Agenturou Evropské unie pro bezpečnost letectví a o zrušení nařízení (EU) č. 319/2014
Publikováno: | Úř. věst. L 327, 17.12.2019, s. 36-65 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 16. prosince 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 1. ledna 2020 | Nabývá účinnosti: | 1. ledna 2020 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/2153
ze dne 16. prosince 2019
o poplatcích a platbách vybíraných Agenturou Evropské unie pro bezpečnost letectví a o zrušení nařízení (EU) č. 319/2014
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 126 odst. 4 uvedeného nařízení,
po konzultaci se správní radou Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Příjmy Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“) zahrnují v souladu s nařízením (EU) 2018/1139 mimo jiné poplatky uhrazené žadateli o osvědčení vydávaná agenturou nebo držiteli těchto osvědčení a osobami, které u agentury zaregistrovaly prohlášení, a poplatky za publikace, vyřizování odvolání, výcvik a jakékoli jiné služby poskytované agenturou. |
(2) |
Nařízení Komise (EU) č. 319/2014 (2) zavedlo poplatky a platby, které mají být vybírány agenturou. Sazby však musejí být upraveny, aby bylo dosaženo pokrytí nákladů a zároveň se zamezilo značnému hromadění přebytku v souladu s ustanoveními čl. 126 odst. 2 nařízení (EU) 2018/1139. |
(3) |
V tomto ohledu je třeba zohlednit prognózy agentury ohledně jejího pracovního zatížení, souvisejících nákladů a dalších příslušných faktorů. |
(4) |
Poplatky a platby stanovené tímto nařízením by měly být stanoveny transparentně, spravedlivě, nediskriminačně a jednotně. |
(5) |
Aniž by byla dotčena zásada pokrytí nákladů stanovená v článku 126 nařízení (EU) 2018/1139, poplatky a platby vybírané agenturou nesmí ohrožovat konkurenceschopnost dotčeného odvětví Unie. Rovněž by měly být stanoveny tak, aby byla náležitě vzata v potaz platební schopnost dotčených právnických či fyzických osob, zejména malých a středních podniků. |
(6) |
Ačkoli primárním zájmem agentury by měla být bezpečnost civilního letectví, při provádění úkolů, jež jí náleží, by měla agentura brát plně v úvahu nákladovou efektivnost s ohledem na rozsah těchto úkolů v jejich podobě po vstupu nařízení (EU) 2018/1139 v platnost a na dostupné zdroje. |
(7) |
Agentura by měla mít možnost vybírat poplatky a platby za certifikační úkoly nebo za poskytování jiných služeb, které nejsou konkrétně uvedeny v příloze tohoto nařízení, ale které spadají do oblasti působnosti nařízení (EU) 2018/1139. |
(8) |
Dohody uvedené v čl. 68 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139 by měly stanovit základ pro vyhodnocení skutečného pracovního zatížení při osvědčování výrobků třetích zemí. V zásadě je postup agentury při schvalování osvědčení vydaných třetí zemí, s níž má Unie příslušnou dohodu, popsán v těchto dohodách a měl by být spojen s pracovním zatížením, které se liší od pracovního zatížení vyžadovaného pro vydání osvědčení agenturou. |
(9) |
Měly by být pevně stanoveny lhůty pro úhradu poplatků a plateb vybíraných podle tohoto nařízení. |
(10) |
S cílem přispět k co nejkompletnějšímu možnému vybírání poplatků a plateb by měly být stanoveny vhodné nápravné prostředky v případě nezaplacení a rizika nezaplacení. |
(11) |
Zeměpisné umístění podniků na území členských států by nemělo představovat diskriminační faktor. V důsledku toho by cestovní výdaje spojené s certifikačními úkoly prováděnými na účet těchto podniků měly být sečteny a rozdělovány rovnoměrně mezi žadatele. |
(12) |
Žadatelé by měli mít možnost požádat o odhad částky, kterou mají zaplatit za certifikační úkoly a služby, aby se zvýšila předvídatelnost. V určitých případech může příprava odhadu vyžadovat, aby agentura provedla předchozí technickou analýzu. Vzhledem k nákladům na takovou analýzu je odůvodněné, aby byly náklady agentuře odpovídajícím způsobem uhrazeny. |
(13) |
Je logické, že předpokladem přípustnosti odvolání je plné uhrazení poplatků za odvolání proti rozhodnutí agentury. |
(14) |
Ačkoli by toto nařízení mělo umožnit, aby odvětví předvídalo úroveň poplatků a plateb, které bude muset zaplatit, je třeba provádět pravidelný přezkum toho, zda je nutná revize jeho podmínek v souladu s čl. 126 odst. 3 nařízení (EU) 2018/1139. |
(15) |
Zúčastněné strany by měly být před jakoukoli změnou poplatků konzultovány a měly by jim být poskytnuty informace o způsobu výpočtu poplatků. Takové informace by měly zúčastněným stranám umožnit vytvořit si představu o nákladech, jež agentura vynaložila, a o její produktivitě. |
(16) |
Přezkum tarifů by se měl řídit postupem, který umožňuje provádět změny bez zbytečného odkladu na základě zkušeností agentury získaných při uplatňování tohoto nařízení, neustálém monitorování zdrojů a pracovních metodik a průběžným hodnocením finančních potřeb. |
(17) |
Nařízení (EU) č. 319/2014 by mělo být zrušeno, aniž by byla dotčena přechodná ustanovení. |
(18) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 127 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
KAPITOLA I
OBECNÁ USTANOVENÍ
Článek 1
Předmět úpravy
Toto nařízení stanoví případy, kdy se agentuře platí poplatky a platby, stanoví jejich výši a způsoby jejich placení.
Článek 2
Vymezení pojmů
Pro účely tohoto nařízení se použijí tyto definice:
a) |
„poplatky“ se rozumí částky vybírané agenturou a splatné žadateli za certifikační úkoly; |
b) |
„platbami“ se rozumí částky vybírané agenturou za služby poskytované jiné, než jsou certifikační úkoly; |
c) |
„certifikačním úkolem“ se rozumí jakákoli činnost prováděná agenturou přímo nebo nepřímo za účelem vydání, zachování nebo změny osvědčení podle nařízení (EU) 2018/1139 a aktů v přenesené pravomoci a prováděcích aktů přijatých na základě tohoto nařízení; |
d) |
„službou“ se rozumí jakékoliv úkony provedené agenturou jiné, než jsou certifikační úkoly, včetně dodávek zboží; |
e) |
„žadatelem“ se rozumí jakákoliv fyzická nebo právnická osoba, která žádá o certifikační úkol nebo službu poskytovanou agenturou; |
f) |
„zúčtovacím obdobím“ se rozumí opakující se dvanáctiměsíční období platné pro víceleté projekty a úkoly dozoru. Toto období začíná:
|
Článek 3
Stanovení poplatků a plateb
1. Poplatky a platby jsou vyžadovány a vybírány agenturou výhradně v souladu s tímto nařízením.
2. V případech, pro něž toto nařízení nestanoví jinak, se poplatky a platby vypočítají podle hodinové sazby uvedené v části II přílohy.
3. Členské státy nevybírají poplatky za úkoly, které spadají do oblasti působnosti agentury, i když je provádějí jménem agentury. Agentura uhradí členským státům úkoly, které provádějí jejím jménem.
4. Poplatky a platby se vyjadřují a hradí v eurech.
5. Částky uvedené v částech I, II a IIa přílohy se každoročně indexují s účinkem od 1. ledna podle míry inflace v souladu s metodou uvedenou v části IV přílohy.
6. Odchylně od poplatků uvedených v příloze mohou být poplatky za certifikační úkoly, které se provádějí v rámci dvoustranné dohody mezi Unií a třetími zeměmi, předmětem zvláštních ustanovení uvedených v příslušných dvoustranných dohodách.
Článek 4
Úhrada poplatků a plateb
1. Agentura stanoví podmínky úhrady poplatků a plateb, v nichž nastíní, za jakých podmínek agentura účtuje certifikační úkoly a služby. Agentura podmínky zveřejní na svých internetových stránkách.
2. Žadatel uhradí dlužnou částku v plné výši ve lhůtě 30 kalendářních dnů ode dne oznámení faktury žadateli.
3. Pokud faktura nebyla agentuře zaplacena do uplynutí lhůty uvedené v odstavci 2, může agentura účtovat úroky za každý kalendářní den prodlení.
4. Úrokovou sazbou je sazba uplatňovaná Evropskou centrální bankou na její hlavní refinanční operace zveřejňovaná v řadě C Úředního věstníku Evropské unie platná první kalendářní den měsíce, ve kterém je pohledávka splatná, zvýšená o osm procentních bodů.
Článek 5
Zamítnutí nebo ukončení z finančních důvodů
1. Aniž by byl dotčen jednací řád agentury, může agentura:
a) |
zamítnout žádost, pokud nebyly poplatky nebo platby obdrženy před uplynutím lhůty uvedené v čl. 4 odst. 2; |
b) |
zamítnout nebo ukončit žádost, existují-li důkazy o tom, že je ohrožena finanční způsobilost žadatele, pokud žadatel neposkytne bankovní záruku nebo zajištěný vklad; |
c) |
zamítnout nebo ukončit žádost v případech uvedených v druhém pododstavci čl. 8 odst. 4; |
d) |
zamítnout žádost o převod osvědčení, pokud nebyly splněny platební závazky vyplývající z certifikačních úkolů nebo ze služeb provedených agenturou. |
2. Před provedením zamýšleného opatření v souladu s odstavcem 1 konzultuje agentura toto opatření s žadatelem.
Článek 6
Cestovní výdaje
1. Pokud je certifikační úkol nebo služba provedena zcela nebo zčásti mimo území členských států, uhradí žadatel cestovní výdaje podle vzorce: d = v + a + h – e.
2. Pro účely vzorce uvedeného v odstavci 1 platí:
|
d = splatné cestovní výdaje; |
|
v = náklady na dopravu; |
|
a = oficiální standardní „paušální sazba denních náhrad“ Komise, která zahrnuje ubytování, stravování, místní dopravu v místě mise a ostatní výdaje (3); |
|
h = doba cesty (standardní počet hodin cesty podle místa určení stanovený agenturou), podle hodinové sazby stanovené v části II přílohy (4); v případě misí týkajících se několika projektů se částka náležitě rozdělí; |
|
e (složka „e“) = průměrné cestovní náklady na území členských států, včetně průměrných cestovních nákladů a průměrné doby cesty strávené při dopravě na území členských států vynásobené hodinovou sazbou uvedenou v části II přílohy. Je předmětem každoročního přezkumu a indexace. |
3. Cestovní výdaje vynaložené v souvislosti s poskytováním služeb uvedených v čl. 14 odst. 2 se účtují v souladu s částí IIa přílohy.
Článek 7
Finanční odhad
1. Na žádost žadatele a s výjimkou odstavce 2 agentura předloží finanční odhad.
2. V případech, kdy vzhledem ke složitosti projektu výše uvedený finanční odhad vyžaduje předchozí technickou analýzu, kterou provede agentura, se tato analýza účtuje na hodinovém základě v rámci smlouvy uzavřené mezi žadatelem a agenturou.
3. Na žádost žadatele se pozastaví činnosti, dokud agentura neposkytne příslušný odhad a žadatel jej nepřijme.
4. Tento odhad agentura změní, pokud se ukáže, že je úkol jednodušší nebo rychleji proveditelný, než se původně předpokládalo, nebo naopak složitější a jeho provádění bude delší, než mohla agentura přiměřeně předpokládat.
KAPITOLA II
POPLATKY
Článek 8
Obecná ustanovení týkající se úhrady poplatků
1. Provádění certifikačních úkolů podléhá předchozí úhradě celé splatné platby, pokud se agentura po řádném zvážení souvisejících finančních rizik nerozhodne jinak. Agentura může fakturovat poplatek v jedné splátce po obdržení žádosti nebo na začátku ročního období nebo období dozoru.
2. Poplatek, který má žadatel zaplatit za daný certifikační úkol, se skládá z jedné z následujících položek:
a) |
paušálního poplatku uvedeného v části I přílohy; |
b) |
proměnného poplatku. |
3. Proměnný poplatek uvedený v odst. 2 písm. b) se stanoví vynásobením skutečného počtu odpracovaných hodin a hodinové sazby stanovené v části II přílohy.
4. Pokud to vyžadují technické okolnosti týkající se poplatků stanovených tímto nařízením, může agentura se souhlasem žadatele:
a) |
překvalifikovat žádost v rámci kategorií uvedených v příloze k tomuto nařízení; |
b) |
překvalifikovat několik žádostí na jednu žádost, pokud se tyto žádostí týkají téhož typového návrhu a vztahují se k jedné nebo více z následujících položek, a to v jakékoli kombinaci:
|
Pokud žadatel s navrhovaným překvalifikováním nesouhlasí, může agentura dotčenou žádost či žádosti zamítnout nebo ukončit.
Článek 9
Období úhrady
1. Poplatky uvedené v tabulkách 1, 2 a 3 části I přílohy se vybírají za žádost a za období 12 měsíců. Po skončení období prvních 12 měsíců činí poplatky za den 1/365 příslušného ročního poplatku.
2. Poplatky uvedené v tabulce 4 části I přílohy se vybírají za žádost.
3. Poplatky uvedené v tabulce 8 části I přílohy se vybírají za období 12 měsíců.
4. Poplatky uvedené v tabulkách 9 až 14 části I přílohy se vybírají takto:
a) |
poplatky za schválení se vybírají za žádost; |
b) |
poplatky za dozor se vybírají za období 12 měsíců. |
veškeré změny v organizaci, které mají vliv na její schválení, mají za následek přepočítání splatného poplatku za dozor na následující období 12 měsíců po schválení změny.
5. V případech uvedených v čl. 2 odst. 2 písm. f) se poplatky na období mezi datem vydání osvědčení a začátkem prvního zúčtovacího období poté vypočítají poměrným dílem (pro-rata temporis) na základě tabulky 8 části I přílohy.
6. Pokud překvalifikování žádosti vede ke změně příslušných poplatků, budou poplatky přepočítány takto:
a) |
v případě poplatků vybíraných za žádost se poplatek přepočítá od data přijetí žádosti; |
b) |
v případě poplatků vybíraných za žádost a za období 12 měsíců se poplatek přepočítá pro stávající zúčtovací období a následující roky; |
c) |
pokud agentura překvalifikuje několik žádostí na jednu žádost v souladu s čl. 8 odst. 4, poplatek se přepočítá od data, které je považováno za relevantní pro překvalifikování. |
Článek 10
Zamítnutí žádostí, ukončení a přerušení provádění úkolů souvisejících s žádostmi
1. Pokud je žádost zamítnuta nebo provádění úkolu souvisejícího s žádostí ukončeno či přerušeno, jsou příslušné poplatky spolu s cestovními výdaji a veškerými dalšími splatnými částkami splatné v plné výši v dobu, kdy agentura přestane daný úkol vykonávat.
2. Pokud je žádost zamítnuta nebo provádění úkolu souvisejícího s žádostí ukončeno, vypočítá se zůstatek všech splatných poplatků takto:
a) |
v případě poplatků uvedených v tabulkách 1, 2 a 3 části I přílohy, které se vybírají za žádost a za období 12 měsíců, činí zůstatek všech splatných poplatků pro probíhající zúčtovací období 1/365 příslušného ročního poplatku za den. Pro období, která předcházejí probíhajícímu dvanáctiměsíčnímu období, zůstávají příslušné poplatky splatné; |
b) |
v případě poplatků uvedených v tabulkách 4 a 15 části I přílohy a pevně stanovených poplatků uvedených v části II přílohy, které se vybírají za žádost, činí zůstatek všech splatných poplatků 50 % příslušného poplatku; |
c) |
v případě poplatků uvedených v tabulkách 9 až 14 části I přílohy, které se vybírají za žádost, se zůstatek všech splatných poplatků počítá na hodinovém základě, ale není vyšší než použitelný paušální poplatek; |
d) |
v případě poplatků uvedených v části II přílohy, které se vybírají na hodinovém základě, se zůstatek všech splatných poplatků počítá na hodinovém základě; |
e) |
v případě všech poplatků, které nejsou uvedeny v písmenech a) až d), se splatný zůstatek počítá na hodinovém základě, pokud se žadatel a agentura nedohodnou jinak. |
3. Pokud se přerušení provádění úkolu souvisejícího s žádostí uskuteční v rámci prvního zúčtovacího období, nebudou poplatky za toto zúčtovací období vráceny. Pokud se toto přerušení uskuteční po prvním zúčtovacím období, vypočítá se zůstatek všech splatných poplatků na základě kritérií stanovených v odst. 2 písm. a). Pokud agentura poté, co přerušila provádění úkolu souvisejícího s žádostí, provádění tohoto úkolu obnoví automaticky po uplynutí doby přerušení zvolené žadatelem nebo dříve na žádost žadatele, vybere agentura nový poplatek, bez ohledu na již uhrazené poplatky za přerušený úkol.
4. Pro účely tohoto nařízení:
a) |
se ukončení provádění úkolu na žádost žadatele považuje za účinné ode dne přijetí žádosti; |
b) |
se ukončení provádění úkolu z podnětu agentury považuje za účinné ode dne, kdy je rozhodnutí o ukončení sděleno žadateli; |
c) |
se přerušení provádění úkolu na žádost žadatele považuje za účinné ode dne stanoveného žadatelem, ale ne dříve než ode dne přijetí žádosti agenturou. |
5. Poplatky zaplacené za úkol související s žádostí, jehož provádění bylo ukončeno, nebudou zohledněny pro účely žádného dalšího úkolu, ani kdyby byl stejné povahy jako ukončený úkol.
Článek 11
Pozastavení nebo zrušení platnosti osvědčení
1. Pokud nebyly nezaplacené platby obdrženy před uplynutím lhůty uvedené v čl. 4 odst. 2, může agentura po konzultaci s držitelem osvědčení pozastavit nebo zrušit platnost příslušného osvědčení.
2. Pokud agentura pozastaví platnost osvědčení, protože držitel osvědčení nesplní příslušné požadavky nebo nezaplatí roční poplatek nebo poplatek za dozor, agentura bez ohledu na toto pozastavení nadále fakturuje roční poplatek nebo poplatek za dozor v jedné splátce na začátku ročního období nebo období dozoru. Agentura může zrušit platnost příslušného osvědčení, pokud držitel osvědčení nesplní své platební závazky ve lhůtě jednoho roku od data oznámení o pozastavení. Obnovení osvědčení podléhá předchozí platbě zůstatku splatných poplatků za období pozastavení, a to se všemi ostatními částkami splatnými v uvedenou dobu.
3. Pokud agentura zruší platnost osvědčení, protože držitel osvědčení nesplní příslušné požadavky nebo nezaplatí roční poplatek nebo poplatek za dozor, vypočítá se zůstatek všech splatných poplatků pro probíhající zúčtovací období takto:
a) |
v případě ročních poplatků či paušálních poplatků za dozor, které se vybírají za žádost a za období 12 měsíců, činí zůstatek všech splatných poplatků 1/365 příslušného paušálního poplatku za den; |
b) |
v případě ročních poplatků nebo poplatků za dozor, které se vybírají na hodinovém základě, se zůstatek všech splatných poplatků počítá na hodinovém základě. |
Částky uvedené v písmenech a) a b) prvního pododstavce jsou s cestovními výdaji a všemi ostatními splatnými částkami splatné v plné výši ke dni účinnosti zrušení.
Článek 12
Vzdání se nebo převedení osvědčení a deaktivace zařízení pro výcvik pomocí letové simulace
1. Pokud se držitel osvědčení svého osvědčení vzdá, vypočítá se zůstatek všech splatných poplatků pro probíhající dvanáctiměsíční období takto:
a) |
v případě ročních poplatků či paušálních poplatků za dozor, které se vybírají za žádost a za období 12 měsíců, činí zůstatek všech splatných poplatků 1/365 příslušného ročního paušálního poplatku za den; |
b) |
v případě ročních poplatků nebo poplatků za dozor, které se vybírají na hodinovém základě, se zůstatek všech poplatků počítá na hodinovém základě. |
Částky uvedené v písmenech a) a b) prvního pododstavce jsou s cestovními výdaji a všemi ostatními splatnými částkami splatné v plné výši ke dni účinnosti vzdání se osvědčení.
2. Pokud je osvědčení převedeno, jsou poplatky uvedené v tabulkách 8 až 15 splatné novým držitelem osvědčení od zúčtovacího období, které následuje po dni účinnosti převedení osvědčení.
3. V případech uvedených v tabulce 14 části I přílohy je poplatek za dozor nad zařízením týkající se zařízení pro výcvik pomocí letové simulace pro rata temporis snížen o období deaktivace, jež nastala na žádost žadatele.
Článek 13
Mimořádné certifikační úkoly
Mimořádná úprava vybíraných poplatků se použije na plnou náhradu nákladů vzniklých agentuře na daný certifikační úkol, pokud provádění tohoto úkolu vyžaduje přidělení kategorií a/nebo počtu pracovníků, které by agentura v rámci svých standardních postupů normálně nepřidělovala.
KAPITOLA III
PLATBY
Článek 14
Obecná ustanovení týkající se úhrady plateb
1. Částka plateb vybíraných agenturou v souladu s částí II přílohy se fakturuje v příslušné hodinové sazbě.
2. Platby za poskytování výcvikových služeb včetně cestovních výdajů se vybírají v souladu s částí IIa přílohy.
Článek 15
Čas vybírání plateb a období úhrady
1. Nerozhodne-li po řádném zvážení souvisejících finančních rizik agentura jinak, jsou platby vybírány před poskytnutím služby.
2. Platby uvedené v tabulce 6 (bod 1) části I přílohy se vybírají za žádost a za období 12 měsíců. Po skončení období prvních 12 měsíců činí platby za den 1/365 příslušné roční platby.
3. Platby uvedené v tabulkách 5 a 6 (bod 2) části I přílohy se vybírají za žádost.
4. Pokud překvalifikování žádosti vede ke změně příslušné platby, přepočítají se platby odpovídajícím způsobem s účinností ode dne obdržení žádosti.
Článek 16
Zamítnutí žádostí, ukončení a přerušení provádění úkolů souvisejících s žádostmi
1. Pokud je žádost zamítnuta nebo provádění úkolu souvisejícího s žádostí ukončeno či přerušeno, jsou příslušné platby spolu s cestovními výdaji a veškerými dalšími splatnými částkami splatné v plné výši v dobu, kdy agentura přestane daný úkol vykonávat.
2. Pokud je žádost zamítnuta nebo provádění úkolu souvisejícího s žádostí ukončeno, vypočítá se zůstatek všech splatných plateb takto:
a) |
v případě plateb uvedených v tabulce 6 (bod 1) části I přílohy, které se vybírají za žádost a za období 12 měsíců, činí zůstatek všech splatných plateb pro probíhající dvanáctiměsíční období 1/365 příslušné roční platby za den. Pro období, která předcházejí probíhajícímu dvanáctiměsíčnímu období, zůstávají příslušné platby splatné; |
b) |
v případě plateb uvedených v tabulkách 5 a 6 (bod 2) části I přílohy a pevných plateb uvedených v části II přílohy, které se vybírají za žádost, činí zůstatek všech splatných plateb 50 % příslušné platby; |
c) |
v případě plateb uvedených v části II přílohy, které se vybírají na hodinovém základě, se zůstatek všech splatných plateb počítá na hodinovém základě; |
d) |
v případě plateb, které nejsou uvedeny v odstavcích výše, se splatný zůstatek počítá na hodinovém základě, pokud se žadatel a agentura nedohodnou jinak. |
3. Pokud se přerušení provádění úkolu souvisejícího s žádostí uskuteční v rámci prvního zúčtovacího období, nebudou platby za toto zúčtovací období vráceny. Pokud se toto přerušení uskuteční po prvním zúčtovacím období, vypočítá se zůstatek všech splatných plateb na základě kritérií stanovených v odst. 2 písm. a). Pokud agentura poté, co přerušila provádění úkolu souvisejícího s žádostí, provádění tohoto úkolu obnoví automaticky po uplynutí doby přerušení zvolené žadatelem nebo dříve na žádost žadatele, vybere agentura novou platbu, bez ohledu na již uhrazené platby za přerušený úkol.
4. Pro účely tohoto nařízení:
a) |
se ukončení provádění úkolu na žádost žadatele považuje za účinné ode dne přijetí žádosti; |
b) |
se ukončení provádění úkolu z podnětu agentury považuje za účinné ode dne, kdy je rozhodnutí o ukončení sděleno žadateli; |
c) |
se přerušení provádění úkolu na žádost žadatele považuje za účinné ode dne stanoveného žadatelem, ale ne dříve než ode dne přijetí žádosti agenturou. |
5. Platby zaplacené za úkol související s žádostí, jehož provádění bylo ukončeno, nebudou zohledněny pro účely žádného dalšího úkolu, ani kdyby byl stejné povahy jako ukončený úkol.
KAPITOLA IV
ODVOLÁNÍ
Článek 17
Zpracování odvolání
1. Za zpracování odvolání podaných podle článku 108 nařízení (EU) 2018/1139 se vybírají platby. Výše plateb se vypočítá v souladu s metodou stanovenou v části III přílohy. Odvolání je přípustné, pouze pokud byla uhrazena platba za odvolání ve lhůtě uvedené v odstavci 3.
2. Právnická osoba, která odvolání předkládá, je povinna předložit agentuře potvrzení podepsané oprávněným zástupcem, uvádějící finanční obrat odvolávající se osoby. Toto potvrzení se předloží agentuře spolu s odvoláním.
3. Platby za odvolání se uhradí v souladu s příslušným postupem stanoveným agenturou do 60 kalendářních dnů ode dne, kdy bylo odvolání u agentury podáno.
4. Pokud je odvolání uzavřeno ve prospěch odvolávajícího se, agentura uhrazené platby za odvolání vrátí.
KAPITOLA V
POSTUPY AGENTURY
Článek 18
Obecná ustanovení
Agentura rozlišuje mezi příjmy a výdaji, které připadají na prováděné certifikační úkoly a poskytnuté služby, na straně jedné, a příjmy a výdaji, které připadají na činnosti financované z jiných zdrojů příjmů, na straně druhé.
Za tímto účelem:
a) |
jsou poplatky a platby vybírané agenturou ukládány na zvláštní účet a jsou předmětem odděleného účetnictví; |
b) |
agentura zřídí a bude u svých příjmů a výdajů používat analytické účtování. |
Článek 19
Vyhodnocení a přezkum
1. Agentura každoročně poskytne Komisi, správní radě a poradnímu orgánu zúčastněných stran, který je zřízen v souladu s čl. 98 odst. 4 nařízení (EU) 2018/1139, informace o složkách, jež slouží jako základ k určení výše poplatků. Tyto informace se zakládají zejména na rozpise nákladů vynaložených v předchozích letech a předpokládaných pro následující roky.
2. Agentura pravidelně vyhodnocuje přílohu, aby ověřila, zda se významné informace týkající se výchozích předpokladů ohledně očekávaných příjmů a výdajů agentury náležitě odrážejí ve výši poplatků nebo plateb vybíraných agenturou.
3. Toto nařízení se přezkoumává, pokud je to nezbytné, zejména s ohledem na příjmy agentury a její související náklady.
4. Agentura vydá své stanovisko po konzultaci s poradním orgánem zúčastněných stran uvedeným v odstavci 1 v souladu s čl. 126 odst. 4 nařízení (EU) 2018/1139 a vysvětlí důvody navrhované změny.
KAPITOLA VI
PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Článek 20
Zrušení
Nařízení (EU) č. 319/2014 se zrušuje, aniž je dotčen čl. 21 odst. 5.
Článek 21
Přechodná ustanovení
1. Roční poplatky nebo poplatky za dozor uvedené v tabulkách 1, 2, 3, 8 až 13 a 15 části I přílohy se použijí na veškeré certifikační úkoly probíhající v okamžiku vstupu tohoto nařízení v platnost od zúčtovacího období, které začíná po vstupu tohoto nařízení v platnost.
2. Hodinové sazby stanovené v části II přílohy se použijí od vstupu tohoto nařízení v platnost na všechny úkoly, které probíhají v okamžiku vstupu tohoto nařízení v platnost a u kterých se poplatky a platby počítají na hodinovém základě.
3. V případech uvedených v tabulkách 5 a 6 části I přílohy, jakož i v případě poplatků za oprávnění organizace a poplatků za schválení způsobilosti zařízení uvedených v tabulce 14 části I přílohy, a bez ohledu na tato ustanovení, se poplatky a platby vztahující se na žádosti, které probíhají v okamžiku vstupu tohoto nařízení v platnost, počítají podle části II přílohy, dokud nejsou dokončeny úkoly vyplývající z těchto žádostí.
4. V případech uvedených v tabulce 14 části I přílohy jiných než těch uvedených v odstavci 3 se poplatky uvedené v tabulce použijí od vstupu tohoto nařízení v platnost.
5. S výhradou odstavců 2, 3 a 4 se poplatky a platby za zúčtovací období, které probíhá v okamžiku vstupu tohoto nařízení v platnost, počítají v souladu s nařízením (EU) č. 319/2014.
Článek 22
Vstup v platnost
Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem měsíce následujícího po dni vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 16. prosince 2019.
Za Komisi
Předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 319/2014 ze dne 27. března 2014 o poplatcích a platbách vybíraných Evropskou agenturou pro bezpečnost letectví a o zrušení nařízení (ES) č. 593/2007 (Úř. věst. L 93, 28.3.2014, s. 58).
(3) Viz „běžná sazba denních náhrad“ na internetových stránkách EuropeAid (http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/ implementation/per_diems/index_en.htm).
(4) Viz „standardní počet hodin“ uvedený v „seznamu standardních dob cesty“ na webových stránkách agentury (https://www.easa.europa.eu/).
PŘÍLOHA
OBSAH:
Část I: Úkoly účtované paušálně
Část II: Certifikační úkoly nebo služby účtované na hodinovém základě
Část IIa: Platby za poskytování výcvikových služeb
Část III: Platby za odvolání
Část IV: Roční míra inflace
Část V: Vysvětlující poznámka
ČÁST I
Úkoly účtované paušálně
Tabulka 1
Typová osvědčení, typová osvědčení pro zvláštní účely a oprávnění ETSO
(uvedená v hlavě B a hlavě O v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012) (1)
|
Paušální poplatek (EUR) |
Letadla s horizontálním vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|
Nad 150 000 kg |
2 055 230 |
Nad 55 000 kg do 150 000 kg |
1 693 040 |
Nad 22 000 kg do 55 000 kg |
564 350 |
Nad 5 700 kg do 22 000 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 2 730 kg do 5 700 kg) |
420 700 |
Nad 2 730 kg do 5 700 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 1 200 kg do 2 730 kg) |
139 980 |
Nad 1 200 kg do 2 730 kg (včetně letadel s vysokou výkonností do 1 200 kg) |
15 890 |
Do 1 200 kg |
5 300 |
Letadla se svislým vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|
Velká |
476 100 |
Střední |
190 450 |
Malá |
23 850 |
Velmi lehká |
23 850 |
Balony |
7 380 |
Vzducholodě, velké |
42 950 |
Vzducholodě, střední |
16 360 |
Vzducholodě, malé |
8 190 |
Pohon |
|
Turbínové motory se vzletovým tahem nad 25 KN nebo vzletovým výkonem nad 2 000 kW |
405 310 |
Turbínové motory se vzletovým tahem do 25 KN nebo vzletovým výkonem do 2 000 kW |
270 170 |
Jiné než turbínové motory |
36 920 |
Motory podle CS-22 hlavy H, CS-VLR Dod. B |
18 460 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností nad 5 700 kg |
12 610 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností do 5 700 kg |
3 600 |
Vrtule podle CS-22 hlavy J |
1 800 |
Části a nezastavěné vybavení |
|
Hodnota vyšší než 20 000 EUR |
9 300 |
Hodnota mezi 2 000 a 20 000 EUR |
5 320 |
Hodnota nižší než 2 000 EUR |
3 090 |
Pomocná energetická jednotka (APU) |
221 120 |
Tabulka 2
Doplňková typová osvědčení
(uvedená v hlavě E v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
|
Paušální poplatek (EUR) |
|||
|
Složité důležité |
Důležité |
Standardní |
Jednoduché |
Letadla s horizontálním vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
||||
Nad 150 000 kg |
952 500 |
76 480 |
16 330 |
4 650 |
Nad 55 000 kg do 150 000 kg |
680 880 |
45 900 |
13 060 |
3 660 |
Nad 22 000 kg do 55 000 kg |
378 140 |
30 600 |
9 790 |
3 330 |
Nad 5 700 kg do 22 000 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 2 730 kg do 5 700 kg) |
290 420 |
18 360 |
6 540 |
3 330 |
Nad 2 730 kg do 5 700 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 1 200 kg do 2 730 kg) |
119 970 |
5 610 |
2 580 |
1 290 |
Nad 1 200 kg do 2 730 kg (včetně letadel s vysokou výkonností do 1 200 kg) |
6 140 |
1 970 |
1 230 |
610 |
Do 1 200 kg |
3 630 |
310 |
310 |
310 |
Letadla se svislým vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
||||
Velká |
321 710 |
58 950 |
8 840 |
2 950 |
Střední |
188 500 |
29 480 |
5 900 |
2 360 |
Malá |
15 080 |
11 800 |
4 420 |
1 480 |
Velmi lehká |
9 610 |
1 110 |
490 |
310 |
Jiná letadla pilotovaná na palubě |
||||
Balony |
3 630 |
1 050 |
490 |
310 |
Vzducholodě, velké |
37 700 |
15 970 |
12 780 |
6 390 |
Vzducholodě, střední |
15 090 |
4 910 |
3 930 |
1 970 |
Vzducholodě, malé |
7 520 |
2 460 |
1 970 |
990 |
Pohon |
||||
Turbínové motory se vzletovým tahem nad 25 KN nebo vzletovým výkonem nad 2 000 kW |
190 090 |
14 740 |
8 840 |
5 900 |
Turbínové motory se vzletovým tahem do 25 KN nebo vzletovým výkonem do 2 000 kW |
185 830 |
8 840 |
6 940 |
4 630 |
Jiné než turbínové motory |
34 710 |
3 440 |
1 540 |
770 |
Motory podle CS-22 hlavy H, CS-VLR Dod. B |
17 410 |
1 730 |
770 |
370 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností nad 5 700 kg |
7 020 |
2 460 |
1 230 |
610 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností do 5 700 kg |
2 140 |
1 840 |
920 |
470 |
Vrtule podle CS-22 hlavy J |
1 080 |
920 |
470 |
230 |
Části a nezastavěné vybavení |
||||
Hodnota vyšší než 20 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
Hodnota mezi 2 000 a 20 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
Hodnota nižší než 2 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
Pomocná energetická jednotka (APU) |
136 280 |
7 370 |
4 920 |
2 460 |
Tabulka 3
Významné změny a významné opravy
(uvedené v hlavě D a hlavě M v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
|
Paušální poplatek (EUR) |
||||
|
Poplatek za model (2) |
Složité důležité |
Důležité |
Standardní |
Jednoduché |
Letadla s horizontálním vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|||||
Nad 150 000 kg |
100 000 |
800 000 |
78 010 |
14 330 |
5 110 |
Nad 55 000 kg do 150 000 kg |
59 880 |
479 050 |
39 030 |
10 750 |
3 290 |
Nad 22 000 kg do 55 000 kg |
39 910 |
319 280 |
31 230 |
7 170 |
2 560 |
Nad 5 700 kg do 22 000 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 2 730 kg do 5 700 kg) |
31 930 |
255 450 |
19 520 |
3 580 |
2 560 |
Nad 2 730 kg do 5 700 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 1 200 kg do 2 730 kg) |
15 110 |
120 900 |
5 360 |
2 500 |
1 240 |
Nad 1 200 kg do 2 730 kg (včetně letadel s vysokou výkonností do 1 200 kg) |
530 |
4 230 |
1 360 |
610 |
310 |
Do 1 200 kg |
450 |
3 630 |
310 |
310 |
310 |
Letadla se svislým vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|||||
Velká |
30 160 |
241 280 |
53 440 |
10 690 |
3 560 |
Střední |
18 850 |
150 800 |
28 500 |
7 120 |
2 490 |
Malá |
1 890 |
15 080 |
11 410 |
5 340 |
1 430 |
Velmi lehká |
1 130 |
9 060 |
1 050 |
490 |
490 |
Jiná letadla pilotovaná na palubě |
|||||
Balony |
450 |
3 630 |
1 050 |
490 |
490 |
Vzducholodě, velké |
3 770 |
30 160 |
14 250 |
10 690 |
7 120 |
Vzducholodě, střední |
1 510 |
12 060 |
3 930 |
2 940 |
1 970 |
Vzducholodě, malé |
750 |
6 030 |
1 970 |
1 470 |
990 |
Pohon |
|||||
Turbínové motory se vzletovým tahem nad 25 KN nebo vzletovým výkonem nad 2 000 kW |
13 130 |
105 040 |
9 840 |
3 620 |
2 180 |
Turbínové motory se vzletovým tahem do 25 KN nebo vzletovým výkonem do 2 000 kW |
11 310 |
90 480 |
5 340 |
1 810 |
1 090 |
Jiné než turbínové motory |
1 890 |
15 110 |
1 600 |
740 |
500 |
Motory podle CS-22 hlavy H, CS-VLR Dod. B |
940 |
7 550 |
740 |
370 |
370 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností nad 5 700 kg |
470 |
3 780 |
1 320 |
500 |
500 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností do 5 700 kg |
150 |
1 160 |
1 000 |
470 |
470 |
Vrtule podle CS-22 hlavy J |
70 |
590 |
500 |
160 |
160 |
Části a nezastavěné vybavení |
|||||
Hodnota vyšší než 20 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
— |
Hodnota mezi 2 000 a 20 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
— |
Hodnota nižší než 2 000 EUR |
— |
— |
— |
— |
— |
Pomocná energetická jednotka (APU) |
8 760 |
70 070 |
3 690 |
1 230 |
740 |
Tabulka 4
Nevýznamné změny a nevýznamné opravy
(uvedené v hlavě D a hlavě M v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
|
Paušální poplatek (3) (EUR) |
Letadla s horizontálním vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|
Nad 150 000 kg |
1 890 |
Nad 55 000 kg do 150 000 kg |
1 890 |
Nad 22 000 kg do 55 000 kg |
1 890 |
Nad 5 700 kg do 22 000 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 2 730 kg do 5 700 kg) |
1 890 |
Nad 2 730 kg do 5 700 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 1 200 kg do 2 730 kg) |
610 |
Nad 1 200 kg do 2 730 kg (včetně letadel s vysokou výkonností do 1 200 kg) |
500 |
Do 1 200 kg |
310 |
Letadla se svislým vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
|
Velká |
970 |
Střední |
970 |
Malá |
970 |
Velmi lehká |
490 |
Jiná letadla pilotovaná na palubě |
|
Balony |
490 |
Vzducholodě, velké |
1 720 |
Vzducholodě, střední |
970 |
Vzducholodě, malé |
970 |
Pohon |
|
Turbínové motory se vzletovým tahem nad 25 KN nebo vzletovým výkonem nad 2 000 kW |
1 270 |
Turbínové motory se vzletovým tahem do 25 KN nebo vzletovým výkonem do 2 000 kW |
1 270 |
Jiné než turbínové motory |
610 |
Motory podle CS-22 hlavy H, CS-VLR Dod. B |
370 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností nad 5 700 kg |
500 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností do 5 700 kg |
470 |
Vrtule podle CS-22 hlavy J |
320 |
Části a nezastavěné vybavení |
|
Hodnota vyšší než 20 000 EUR |
1 860 |
Hodnota mezi 2 000 a 20 000 EUR |
1 070 |
Hodnota nižší než 2 000 EUR |
620 |
Pomocná energetická jednotka (APU) |
490 |
Tabulka 5
Pomoc s uznáváním osvědčení ve třetích zemích
Služba pro poskytování podpory při uznávání/přijetí osvědčení EASA orgánem třetí země a technická pomoc související s činnostmi v oblasti dodržování předpisů
Balíček týkající se služeb |
Paušální platba (EUR) |
Velká |
2 500 |
Střední |
1 000 |
Malá |
250 |
Tabulka 6
Výbor pro přezkoumání systému údržby (MRB)
Služba pro poskytování podpory při schvalování zprávy výboru pro přezkoumání systému údržby a jejích revizích
Paušální platba (EUR) |
|
1 —První zpráva výboru MRB |
|
Letadla certifikovaná podle CS 25 |
350 000 |
Letadla certifikovaná podle CS 27 a CS 29 |
150 000 |
Doplňková typová osvědčení |
50 000 |
2 —Revize zpráv výboru MRB |
|
Letadla certifikovaná podle CS 25 nad 150 000 kg |
120 000 |
Letadla certifikovaná podle CS 25 nad 55 000 kg do 150 000 kg |
100 000 |
Letadla certifikovaná podle CS 25 nad 22 000 kg do 55 000 kg |
80 000 |
Letadla certifikovaná podle CS 25 nad 5 700 kg do 22 000 kg |
40 000 |
Letadla certifikovaná podle CS 27 a CS 29 |
30 000 |
Doplňková typová osvědčení |
20 000 |
Tabulka 7
Provozovatelé ze třetích zemí
(uvedení v nařízení Komise (EU) č. 452/2014) (4)
|
Paušální poplatek (EUR) |
Inspekce na místě (5) |
19 000 |
Technické zasedání v Kolíně nad Rýnem |
10 000 |
Tabulka 8
Roční poplatek pro držitele typových osvědčení EASA, typových osvědčení EASA pro zvláštní účely, oprávnění ETSO a jiných typových osvědčení nebo oprávnění ETSO, která se považují za přijatelná na základě nařízení (EU) 2018/1139
(uvedený v hlavě B a hlavě O v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
|
Paušální poplatek (EUR) |
|
|
Konstrukce v EU |
Konstrukce mimo EU |
Letadla s horizontálním vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
||
Nad 150 000 kg |
1 155 160 |
360 270 |
Nad 55 000 kg do 150 000 kg |
975 480 |
274 490 |
Nad 22 000 kg do 55 000 kg |
293 940 |
110 140 |
Nad 5 700 kg do 22 000 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 2 730 kg do 5 700 kg) |
48 050 |
16 320 |
Nad 2 730 kg do 5 700 kg (včetně letadel s vysokou výkonností nad 1 200 kg do 2 730 kg) |
5 320 |
1 770 |
Nad 1 200 kg do 2 730 kg (včetně letadel s vysokou výkonností do 1 200 kg) |
2 460 |
830 |
Do 1 200 kg |
230 |
70 |
Letadla se svislým vzletem a přistáním pilotovaná na palubě |
||
Velká |
102 930 |
37 740 |
Střední |
57 190 |
21 280 |
Malá |
23 880 |
8 670 |
Velmi lehká |
3 700 |
1 230 |
Jiná letadla pilotovaná na palubě |
||
Balony |
840 |
360 |
Vzducholodě, velké |
4 000 |
1 330 |
Vzducholodě, střední |
2 460 |
820 |
Vzducholodě, malé |
1 970 |
660 |
Pohon |
||
Turbínové motory se vzletovým tahem nad 25 KN nebo vzletovým výkonem nad 2 000 kW |
120 090 |
32 140 |
Turbínové motory se vzletovým tahem do 25 KN nebo vzletovým výkonem do 2 000 kW |
58 180 |
27 450 |
Jiné než turbínové motory |
1 120 |
140 |
Motory podle CS-22 hlavy H, CS-VLR Dod. B |
610 |
310 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností nad 5 700 kg |
420 |
220 |
Vrtule pro použití na letadlech s maximální vzletovou hmotností do 5 700 kg |
240 |
50 |
Vrtule podle CS-22 hlavy J |
230 |
70 |
Části a nezastavěné vybavení |
||
Hodnota vyšší než 20 000 EUR |
2 440 |
680 |
Hodnota mezi 2 000 a 20 000 EUR |
1 290 |
460 |
Hodnota nižší než 2 000 EUR |
520 |
420 |
Pomocná energetická jednotka (APU) |
87 880 |
10 510 |
Odchylně od výše uvedené tabulky platí:
A. |
Pro nákladní typy letadel s vlastním typovým osvědčením se na poplatek za rovnocenný typ pro přepravu osob použije koeficient 0,85. |
B. |
Pro držitele více typových osvědčení EASA a/nebo více typových osvědčení EASA pro zvláštní účely, oprávnění ETSO a/nebo více jiných typových osvědčení nebo oprávnění ETSO se uplatní snížení ročního poplatku o 25 % na čtvrté a další osvědčení, na něž se vztahuje stejný paušální poplatek ve stejné kategorii poplatků uvedené v tabulce výše. |
C. |
Hodinová sazba stanovená v části II přílohy až do úrovně poplatku v plné výši pro příslušnou kategorii poplatků se účtuje v těchto případech:
|
Kritéria stanovená v bodě C budou posouzena s ohledem na 1. ledna roku, v němž začíná příslušné zúčtovací období.
Období, během kterého může být faktura vztahující se na poplatek za zachování letové způsobilosti s ohledem na tabulku a odchylky uvedené výše zpětně upravena, je omezeno na jeden rok po jejím vystavení.
Tabulka 9 A
Oprávnění organizace k projektování
(uvedené v hlavě J v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
Poplatek za oprávnění (EUR) |
|||||
|
1 A |
1B 2 A |
1C 2B 3 A |
2C 3B |
3C |
Méně než 10 příslušných pracovníků |
14 400 |
11 330 |
8 470 |
5 720 |
4 430 |
10 až 49 |
40 510 |
28 930 |
17 360 |
11 580 |
— |
50 až 399 |
179 410 |
134 600 |
89 620 |
68 660 |
— |
400 až 999 |
358 820 |
269 030 |
224 220 |
188 770 |
— |
1 000 až 2 499 |
717 640 |
— |
— |
— |
— |
2 500 až 4 999 |
1 076 300 |
— |
— |
— |
— |
5 000 až 7 000 |
1 152 600 |
|
|
|
|
Nad 7 000 |
5 979 800 |
— |
— |
— |
— |
Poplatek za dozor (EUR) |
|||||
|
1 A |
1B 2 A |
1C 2B 3 A |
2C 3B |
3C |
Méně než 10 příslušných pracovníků |
7 200 |
5 670 |
4 240 |
2 860 |
2 210 |
10 až 49 |
20 260 |
14 470 |
8 680 |
5 780 |
— |
50 až 399 |
78 060 |
58 590 |
38 930 |
31 250 |
— |
400 až 999 |
156 260 |
117 230 |
97 650 |
85 920 |
— |
1 000 až 2 499 |
312 520 |
— |
— |
— |
— |
2 500 až 4 999 |
468 780 |
— |
— |
— |
— |
5 000 až 7 000 |
995 500 |
|
|
|
|
Nad 7 000 |
2 604 820 |
— |
— |
— |
— |
Tabulka 9B
Alternativní postupy pro oprávnění organizace k projektování
(uvedené v hlavě J v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
Kategorie |
Popis |
Poplatek (EUR) |
1 A |
Typové osvědčení |
7 940 |
1B |
Typové osvědčení – pouze zachování letové způsobilosti |
3 180 |
2 A |
Doplňková typová osvědčení a/nebo významné opravy |
6 350 |
2B |
Doplňková typová osvědčení a/nebo významné opravy – pouze zachování letové způsobilosti |
2 650 |
3 A |
Oprávnění ETSOA |
6 350 |
3B |
Oprávnění ETSOA – pouze zachování letové způsobilosti |
3 180 |
Tabulka 10
Oprávnění organizace k výrobě
(uvedené v hlavě G v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012)
Poplatek za oprávnění (EUR) |
|||
|
Výrobek s nejvyšší cenou pod 5 000 EUR (6) |
Výrobek s nejvyšší cenou od 5 000 do 100 000 EUR (6) |
Výrobek s nejvyšší cenou nad 100 000 EUR (6) |
Méně než 100 příslušných pracovníků |
20 650 |
39 710 |
55 600 |
100 až 499 |
31 770 |
63 540 |
111 200 |
500 až 999 |
59 570 |
119 140 |
238 280 |
1 000 až 4 999 |
158 850 |
317 700 |
794 250 |
5 000 až 20 000 |
595 670 |
1 191 380 |
2 779 880 |
Nad 20 000 |
992 810 |
1 985 630 |
3 971 250 |
Poplatek za dozor (EUR) |
|||
|
Výrobek s nejvyšší cenou pod 5 000 EUR (6) |
Výrobek s nejvyšší cenou od 5 000 do 100 000 EUR (6) |
Výrobek s nejvyšší cenou nad 100 000 EUR (6) |
Méně než 100 příslušných pracovníků |
13 770 |
26 480 |
37 070 |
100 až 499 |
21 180 |
42 360 |
74 120 |
500 až 999 |
39 710 |
79 430 |
158 580 |
1 000 až 4 999 |
105 900 |
211 800 |
529 500 |
5 000 až 20 000 |
397 130 |
794 290 |
1 853 250 |
Nad 20 000 |
625 000 |
1 323 750 |
2 647 500 |
Tabulka 11
Oprávnění organizace k údržbě
(uvedené v příloze I (část M) v hlavě F a v příloze II (část 145) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014) (7)
|
Poplatek za oprávnění (8) EUR |
Poplatek za dozor (8) EUR |
Méně než 5 příslušných pracovníků |
3 700 |
2 830 |
5 až 9 |
6 150 |
4 920 |
10 až 49 |
24 620 |
15 250 |
50 až 99 |
39 400 |
30 500 |
100 až 499 |
52 660 |
40 770 |
500 až 999 |
72 720 |
56 300 |
Více než 999 |
102 100 |
79 000 |
Technické kvalifikace |
Paušální poplatek založený na technické kvalifikaci (9) EUR |
Paušální poplatek založený na technické kvalifikaci (9) |
A 1 |
20 980 |
16 240 |
A 2 |
4 780 |
3 700 |
A 3 |
9 540 |
7 380 |
A 4 |
950 |
740 |
B 1 |
9 540 |
7 380 |
B 2 |
4 780 |
3 700 |
B 3 |
950 |
740 |
C/D |
950 |
740 |
Tabulka 12
Oprávnění organizace pro výcvik údržby
(uvedené v příloze IV (část 147) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014)
|
Poplatek za oprávnění (EUR) |
Poplatek za dozor (EUR) |
||||
Méně než 5 příslušných pracovníků |
3 700 |
2 830 |
||||
5 až 9 |
10 460 |
8 120 |
||||
10 až 49 |
22 510 |
20 820 |
||||
50 až 99 |
43 750 |
34 660 |
||||
Více než 99 |
57 610 |
52 950 |
||||
|
|
|
||||
Poplatek za:
|
3 530 3 530 |
2 650 2 650 |
||||
Poplatek za druhý a následující dodatečný výcvikový kurz (11) (12) |
3 530 |
— |
Tabulka 13
Oprávnění organizace k řízení zachování letové způsobilosti pro třetí země
(uvedené v hlavě G přílohy I (část M) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014)
|
Paušální poplatek (13) (EUR) |
|
Poplatek za oprávnění |
52 950 |
|
Poplatek za dozor |
52 950 |
|
|
||
Technické kvalifikace |
Paušální poplatek podle technické kvalifikace (14) (EUR) – první oprávnění |
Paušální poplatek podle technické kvalifikace (14) (EUR) – dozor |
A1 = letouny nad 5 700 kg |
13 240 |
13 240 |
A2 = letouny s 5 700 kg a méně |
6 620 |
6 620 |
A3 = vrtulníky |
6 620 |
6 620 |
A4: všechny ostatní |
6 620 |
6 620 |
Tabulka 14
Zařízení pro výcvik pomocí simulace letu a organizace
(uvedeno v hlavě FSTD v části ARA a v hlavě FSTD v části ORA nařízení Komise (EU) č. 1178/2011 ve znění pozdějších předpisů) (15)
Poplatek za oprávnění organizace (EUR) |
|||
|
|
||
Paušální poplatek za umístění |
12 350 |
||
Poplatek za schválení způsobilosti zařízení (EUR) |
|||
|
Letoun s vestavěným jedním motorem a vybavením |
Letoun s vestavěnými dvěma motory a/nebo dvojím vybavením |
Letoun s vestavěnými třemi a více motory a/nebo trojím a více vybavením |
Úplný letový simulátor |
32 110 |
39 520 |
45 940 |
Letové výcvikové zařízení |
13 590 |
16 070 |
22 480 |
|
Jednomotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Vícemotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Jednomotorový/vícemotorový turbovrtulový nebo turbodmychadlový letoun nebo jeho ekvivalent |
Trenažér letových a navigačních postupů |
9 880 |
13 590 |
18 530 |
|
|||
Poplatek za dozor nad organizací (EUR) |
|||
|
|
||
Paušální poplatek za umístění (složité) |
5 560 |
||
Paušální poplatek za umístění (nesložité) |
2 780 |
||
Poplatek za dozor nad zařízením (EUR) |
|||
Úplný letový simulátor |
9 130 |
||
Úplný letový simulátor – pouze letadlo – podléhá dvoustranné dohodě (2) |
2 800 |
||
Letové výcvikové zařízení |
5 210 |
||
|
Jednomotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Vícemotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Jednomotorový/vícemotorový turbovrtulový nebo turbodmychadlový letoun nebo jeho ekvivalent |
Trenažér letových a navigačních postupů |
3 710 |
4 940 |
7 410 |
|
|
|
|
Rozšířený program hodnocení (EEP) – poplatek za dozor nad organizací (EUR) |
|||
|
|
||
Paušální poplatek za umístění (složité) |
11 120 |
||
Paušální poplatek za umístění (nesložité) |
5 560 |
||
|
|
|
|
Poplatek za dozor nad zařízením (EUR) |
|||
|
EEP na 3 roky |
||
Úplný letový simulátor |
4 090 |
||
Letové výcvikové zařízení |
2 440 |
||
|
Jednomotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Vícemotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Jednomotorový/vícemotorový turbovrtulový nebo turbodmychadlový letoun nebo jeho ekvivalent |
Trenažér letových a navigačních postupů |
1 900 |
2 310 |
3 300 |
|
|
|
|
|
EEP na 2 roky |
||
Úplný letový simulátor |
5 310 |
||
Letové výcvikové zařízení |
3 170 |
||
|
Jednomotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Vícemotorový pístový letoun nebo jeho ekvivalent |
Jednomotorový/vícemotorový turbovrtulový nebo turbodmychadlový letoun nebo jeho ekvivalent |
Trenažér letových a navigačních postupů |
2 350 |
2 970 |
4 330 |
Tabulka 15
Uznávání oprávnění rovnocenných oprávněním podle části 145 a části 147 v souladu s uplatňovanými dvoustrannými dohodami
|
Paušální poplatek (EUR) |
Nová oprávnění, za jednu žádost |
900 |
Prodloužení stávajících oprávnění, za období 12 měsíců |
900 |
ČÁST II
Certifikační úkoly nebo služby účtované na hodinovém základě
Hodinová sazba
Použitelná hodinová sazba (EUR/h) |
247 |
Hodinový základ podle příslušného úkolu (17):
Výroba bez oprávnění |
Skutečný počet hodin |
Převod osvědčení |
Skutečný počet hodin |
Osvědčení schválené organizace pro výcvik |
Skutečný počet hodin |
Osvědčení leteckého zdravotního střediska |
Skutečný počet hodin |
Osvědčení organizace v oblasti uspořádání letového provozu a letových navigačních služeb (ATM/ANS) |
Skutečný počet hodin |
Osvědčení organizace pro výcvik řídících letového provozu |
Skutečný počet hodin |
Přijetí zpráv výboru pro provozní hodnocení |
Skutečný počet hodin |
Pomoc s uznáváním osvědčení ve třetích zemích: Individuální služby |
Skutečný počet hodin |
Zařízení pro výcvik pomocí letové simulace: Další zvláštní činnosti |
Skutečný počet hodin |
Změny alternativních postupů pro oprávnění organizace k projektování |
Skutečný počet hodin |
Exportní osvědčení letové způsobilosti (E-CoA) pro letadlo certifikované podle CS 25 |
6 hodin |
Exportní osvědčení letové způsobilosti (E-CoA) pro jiné letadlo |
2 hodiny |
Alternativní metoda pro vyhovění příkazům k zachování letové způsobilosti |
4 hodiny |
Schválení letových podmínek pro povolení k letu |
3 hodiny |
Jedno výrobní číslo podle základního doplňkového typového osvědčení |
2 hodiny |
Administrativní nové vydání dokumentu bez technické účasti |
1 hodina |
Zkouška způsobilosti |
1 hodina |
ČÁST IIa
Platby za poskytování výcvikových služeb
A. |
Zpoplatněné výcvikové služby |
1. |
S výhradou bodu B se platby za výcvikové služby poskytované pracovníky agentury v rámci výkonu jejich funkcí vybírají takto:
|
2. |
Služby teoretické výuky poskytované smluvními poskytovateli výcvikových služeb, ať už v podniku, nebo na místě, se účtují na základě celkových nákladů jednotlivých kurzů rozdělených podle průměrné velikosti třídy. |
3. |
Za výcvikové služby mimo prostory EASA, pokud organizace, jež výcvik požaduje, neposkytuje náležité výcvikové zařízení, se účtují související přímé náklady. |
B. Výjimka z poplatků stanovených v dodatku
Agentura může udělit výjimku z poplatků stanovených v dodatku za výcvikové služby poskytované:
a) |
vnitrostátním leteckým úřadům, mezinárodním organizacím nebo dalším klíčovým zúčastněným stranám, pokud je zajištěno, že poskytují výcvikové služby s rovnocenným přínosem pro agenturu; |
b) |
veřejným nebo soukromým univerzitám nebo podobným organizacím, pokud jsou splněny veškeré následující podmínky:
|
c) |
osobám, které podporují činnosti agentury nebo se na nich podílejí a potřebují výcvik k zajištění znalosti postupů agentury a specializovaných nástrojů souvisejících s těmito činnostmi. |
C. Náhrada cestovních výdajů
1. |
I v případě jakékoli výjimky udělené v souladu s bodem B a s výhradou odstavce 3 příjemce výcviku nebo služeb souvisejících s výcvikem poskytovaných na místě uhradí cestovní výdaje pracovníkům agentury poskytujícím výcvik podle vzorce d = v + a + h. |
2. |
Pro účely vzorce uvedeného v odstavci 1 platí:
|
3. |
Úřadům, organizacím nebo zúčastněným stranám uvedeným v bodě B písm. a) může být udělena výjimka z úhrady cestovních výdajů podle odstavce 1, pokud poskytují výcvik nebo služby související s výcvikem na místě v prostorách agentury, které zahrnují cesty odpovídající cestám, jež vyžaduje výcvik nebo služby související s výcvikem na místě poskytované agenturou v prostorách daných subjektů. |
Dodatek k části IIa
Výcvik ve třídě |
Doba trvání výcviku ve dnech |
|||||||
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
2,5 |
3 |
4 |
5 |
|
Platba za individuální výcvik (EUR/den) |
440 |
710 |
925 |
1 088 |
1 263 |
1 425 |
1 725 |
2 000 |
Platba za lekci (EUR/den) |
3 500 |
5 700 |
7 400 |
8 700 |
10 100 |
11 400 |
13 800 |
16 000 |
Výcvik on-line |
Doba trvání výcviku v hodinách |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Platba za individuální výcvik (EUR/hodinu) |
50 |
100 |
150 |
200 |
250 |
300 |
350 |
400 |
Ostatní výcvikové služby: Hodinová sazba podle části II této přílohy.
ČÁST III
Platby za odvolání
Platby za odvolání jsou vypočteny následovně: pevně stanovená platba se vynásobí koeficientem uvedeným pro příslušnou kategorii plateb pro dotčenou osobu nebo organizaci.
Pevně stanovená platba |
10 000 (EUR) |
|
|
Kategorie platby pro fyzické osoby |
Koeficient |
|
0,10 |
|
|
Kategorie platby pro právnické osoby podle finančního obratu organizace, která podává odvolání (EUR) |
Koeficient |
Méně než 100 001 |
0,25 |
100 001 až 1 200 000 |
0,50 |
1 200 001 až 2 500 000 |
0,75 |
2 500 001 až 5 000 000 |
1,00 |
5 000 001 až 50 000 000 |
2,50 |
50 000 001 až 500 000 000 |
5,00 |
500 000 001 a 1 000 000 000 |
7,50 |
Nad 1 000 000 000 |
10,00 |
ČÁST IV
Roční míra inflace
Roční míra inflace, která se má použít: |
„Eurostat HICP (harmonizovaný index spotřebitelských cen) (všechny položky) – všechny země Evropské unie“ (2015 = 100) Procentní změna/průměr za 12 měsíců |
Hodnota míry inflace, která se má vzít v úvahu: |
Hodnota míry inflace tři měsíce před provedením indexace |
ČÁST V
Vysvětlující poznámka
1) |
„Certifikační specifikace“ uvedené v této příloze jsou přijaté podle čl. 76 odst. 3 nařízení (EU) 2018/1139 a zveřejněny na internetových stránkách agentury (https://www.easa.europa.eu/document-library/certification-specifications). |
2) |
„Letadla se svislým vzletem a přistáním“ odkazují na rotorová letadla nebo jakákoli letadla těžší než vzduch, která mají schopnost svislého vzletu a/nebo svislého přistání. „Letadla s horizontálním vzletem a přistáním“ odkazují na jakákoli letadla těžší než vzduch, která nepatří mezi „letadla se svislým vzletem a přistáním“. |
3) |
„Velká letadla se svislým vzletem a přistáním“ odkazují na letadla certifikovaná podle CS 29 a CS 27 kategorie A; „malá letadla se svislým vzletem a přistáním“ odkazují na letadla certifikovaná podle CS 27 s maximální vzletovou hmotností nižší než 3 175 kg a maximálně čtyřmi místy včetně pilota; „střední letadla se svislým vzletem a přistáním“ odkazují na ostatní letadla certifikovaná podle CS 27. |
4) |
Letadla s vysokou výkonností ve váhové kategorii do 5 700 kg jsou letadla, která mají Mmo vyšší než 0,6 a/nebo maximální provozní výšku nad 25 000 stop. Účtují se podle kategorie o jednu vyšší, než je kategorie určená jejich maximální vzletovou hmotností, avšak aniž by přesahovala kategorii „nad 5 700 kg do 22 000 kg“. |
5) |
„Malé vzducholodě“ se vztahují na:
„střední vzducholodě“ se vztahují na plynové vzducholodě o objemu více než 2 000 m3 a do 15 000 m3; „velké vzducholodě“ se vztahují na plynové vzducholodě s objemem více než 15 000 m3. |
6) |
V tabulkách 1, 4 a 8 části I přílohy odkazují hodnoty „částí a nezastavěného vybavení“ na seznam cen příslušného výrobce. V tabulce 10 části I výrobek s nejvyšší cenou odpovídá hodnotě (uvedené v seznamech cen příslušného výrobce) nejdražšího výrobku, části nebo nezastavěného vybavení zahrnutého ve schváleném rozsahu činnosti v rámci oprávnění organizace k výrobě (seznam způsobilosti) držitele oprávnění organizace k výrobě vydaného EASA. |
7) |
V případě poplatků vybíraných v souladu s tabulkami 2 až 4 a 8 části I přílohy se kategorie příslušných poplatků za žádost stanoví podle kategorie poplatků přiřazené k souvisejícímu typovému návrhu. Pokud je více modelů certifikováno podle jednoho typového návrhu, použije se kategorie poplatků většiny těchto modelů. V případě rovnoměrného rozdělení kategorie poplatků se uplatní vyšší kategorie poplatků. V případě žádostí týkajících se několika typových návrhů se použije nejvyšší kategorie poplatků. |
8) |
Zahrnuje-li žádost koncept vypracování seznamu schválených modelů, uplatní se odpovídající poplatek zvýšený o 20 %. Na revizi seznamu schválených modelů se použijí poplatky uvedené v tabulkách 2, 3 a 4 části I přílohy. |
9) |
V tabulkách 2 a 3 části I přílohy odkazují pojmy „jednoduché“, „standardní“, „důležité“ a „složité důležité“ na následující:
|
10) |
V tabulce 5 části I přílohy se pojem „malý“ vztahuje na žádosti, které se vyřizují bez technické účasti, „velký“ na uznání platnosti použitelné na velká letadla, velká rotorová letadla a turbínové motory, „střední“ se vztahuje na uznání platnosti použitelné na ostatní kategorie výrobků, jakož i na letadlové části a nezastavěné vybavení. Technická pomoc/podpora týkající se činností v oblasti dodržování předpisů a uznání platnosti se účtují jako individuální služby, pokud agentura potvrdí, že vyžadované úsilí významně převyšuje předem vymezené balíčky týkající se služeb. |
11) |
V tabulce 9 A části I přílohy jsou projekční organizace rozděleny do následujících kategorií:
|
12) |
Počet pracovníků uvedený v tabulkách 9 A, 10, 11 a 12 části I přílohy představuje počet pracovníků, kteří jsou příslušní k činnostem, jež spadají do rozsahu souhlasu. |
13) |
V tabulce 14 je „umístění“ místem (nebo místy), kde jsou činnosti organizace řízeny nebo prováděny. |
Pro tyto účely:
— |
se hlavní místo obchodní činnosti považuje za umístění, bez ohledu na jakýkoli provoz zařízení pro výcvik pomocí simulace letu; |
— |
se jakákoli adresa, která se liší od hlavního místa obchodní činnosti, kde jsou provozována zařízení pro výcvik pomocí simulace letu, považuje za další umístění, pokud je pro toto umístění jmenován kontrolor shody. |
V případě rozšíření umístění, tj. když se umístění nachází v dostatečné vzdálenosti od umístění, které umožňuje řízení k zajištění shody, aniž by bylo třeba jmenovat další osoby, není účtován žádný další poplatek za dozor.
Jelikož je každá organizace jedinečná, je provedena analýza na míru s cílem posoudit složitost organizace s ohledem na počet zaměstnanců, velikost a rozsah, včetně počtu zařízení pro výcvik pomocí simulace letu, jejich úrovní a počtu simulovaných typů letadel.
EEP2: Období 12 měsíců rozšířené nejvýše na 24 měsíců v souladu s bodem ORA.FSTD.225.
EEP3: Období 12 měsíců rozšířené nejvýše na 36 měsíců v souladu s bodem ORA.FSTD.225.
(1) Nařízení Komise (EU) č. 748/2012 ze dne 3. srpna 2012, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro certifikaci letové způsobilosti letadel a souvisejících výrobků, letadlových částí a zařízení a certifikaci ochrany životního prostředí, jakož i pro certifikaci projekčních a výrobních organizací (Úř. věst. L 224, 21.8.2012, s. 1).
(2) Poplatek za model se vztahuje na doplnění modelu do typového návrhu a vybírá se za žádost a model. Musí být spojen s žádostí o standardní, důležitou nebo složitou důležitou změnu. Kategorie příslušných poplatků za žádost a model je určena podle kategorie poplatků přiřazené k souvisejícímu typovému návrhu.
(3) Poplatky stanovené v této tabulce se nepoužijí na nevýznamné změny a nevýznamné opravy provedené organizacemi k projektování v souladu s bodem 21.A.263 písm. c) odst. 2) hlavy J v oddíle A přílohy I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012.
(4) Nařízení Komise (EU) č. 452/2014 ze dne 29. dubna 2014, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu provozovatelů ze třetích zemí podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 133, 6.5.2014, s. 1).
(5) Bez cestovních výdajů (budou účtovány navíc k výše uvedenému paušálnímu poplatku).
(6) Hodnota (uvedená v seznamech cen příslušného výrobce) nejdražšího výrobku, části nebo nezastavěného vybavení zahrnutého ve schváleném rozsahu činnosti v rámci oprávnění organizace k výrobě (seznam způsobilosti) držitele oprávnění organizace k výrobě vydaného agenturou EASA.
(7) Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení a schvalování organizací a personálu zapojených do těchto úkolů (Úř. věst. L 362, 17.12.2014, s. 1).
(8) Poplatek, který má být zaplacen, se skládá ze součtu paušálního poplatku podle počtu příslušných pracovníků a paušálního poplatku (poplatků) podle technické kvalifikace.
(9) Organizacím, jež mají několik kvalifikací typu A a/nebo B, se účtuje pouze nejvyšší poplatek. Organizacím, jež mají jednu nebo několik kvalifikací typu C a/nebo D, se za každou kvalifikaci účtuje poplatek kvalifikace C/D.
(10) Jak je uvedeno v hlavě B v oddíle A přílohy IV (část 147) nařízení Komise (EU) č. 1321/2014.
(11) Pro první oprávnění organizací, příslušné poplatky za zařízení a kurz. První zařízení a první výcvikový kurz jsou součástí poplatku za oprávnění pro příslušné pracovníky.
(12) Již oprávněným organizacím, které žádají o dodatečná zařízení nebo výcvikové kurzy, se za každé zařízení nebo výcvikový kurz účtuje příslušný poplatek.
(13) Poplatek, který má být zaplacen, se skládá ze součtu paušálního poplatku plus paušálního poplatku podle technické kvalifikace.
(14) Organizacím, jež mají několik kvalifikací typu A, se účtuje pouze nejvyšší poplatek.
(15) Nařízení Komise (EU) č. 1178/2011 ze dne 3. listopadu 2011, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se posádek v civilním letectví podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 311, 25.11.2011, s. 1).
(16) Platí pouze pro letový simulátor (letové simulátory) umístěný (umístěné) ve třetí zemi dvoustranné dohody.
(17) Tento seznam úkolů není vyčerpávající. Seznam úkolů v této části je předmětem pravidelné revize. Nezařazení určitého úkolu do této části by nemělo být automaticky vykládáno tak, že Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví nemůže příslušný úkol provádět.
(18) Viz „běžná sazba denních náhrad“ na internetových stránkách EuropeAid (https://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/index_en.htm_en).
(19) Viz „standardní počet hodin“ uvedený v „seznamu standardních dob cesty“ na webových stránkách agentury (https://www.easa.europa.eu/).