(EU) 2018/143Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2018/143 ze dne 19. ledna 2018, kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2016 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (oznámeno pod číslem C(2018) 184)
Publikováno: | Úř. věst. L 25, 30.1.2018, s. 49-63 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 30. ledna 2018 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 30. ledna 2018 | Nabývá účinnosti: | 30. ledna 2018 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2018/143
ze dne 19. ledna 2018,
kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2016 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011
(oznámeno pod číslem C(2018) 184)
(Pouze anglické, estonské, francouzské, italské, německé, nizozemské, španělské a švédské znění je závazné)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 6 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu s nařízením (EU) č. 510/2011 je Komise povinna každý rok vypočítat průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel v Unii. Na základě tohoto výpočtu Komise určí, zda výrobci a sdružení výrobců splnili své cíle pro specifické emise. |
(2) |
Podle článku 4 nařízení (EU) č. 510/2011 se průměrné specifické emise výrobců za rok 2016 vypočítávají v souladu s jeho třetím pododstavcem, přičemž se zohledňuje 80 % nových lehkých užitkových vozidel výrobce zaregistrovaných v uvedeném roce. |
(3) |
Podrobné údaje, které se mají použít pro výpočet průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise, vycházejí z počtu registrací nových lehkých užitkových vozidel v členských státech během předchozího kalendářního roku. V případě, že se na lehká užitková vozidla vztahuje proces vícestupňového schvalování typu, je požadováno, aby odpovědnost za emise CO2 dokončeného vozidla převzal výrobce základního vozidla. |
(4) |
Všechny členské státy předložily Komisi údaje za rok 2016 v souladu s čl. 8 odst. 2 nařízení (EU) č. 510/2011. V případech, kdy bylo po ověření Komisí patrné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené členské státy, a pokud s tím souhlasily, údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila. Pokud s některým členským státem nebylo možné dosáhnout dohody, předběžné údaje tohoto členského státu upraveny nebyly. |
(5) |
Dne 18. května 2017 Komise předběžné údaje zveřejnila a oznámila 62 výrobcům předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 v roce 2016 a jejich cílů pro specifické emise. Výrobci byli požádáni, aby tyto údaje ověřili a oznámili Komisi do tří měsíců od obdržení oznámení případné chyby. Oznámení o chybách předložilo 23 výrobců. |
(6) |
U zbývajících 39 výrobců, kteří žádné chyby v datových souborech neoznámili ani jinak nezareagovali, by předběžné údaje a předběžné výpočty průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise měly být potvrzeny. |
(7) |
Komise ověřila chyby oznámené výrobci a příslušná odůvodnění jejich oprav a datové soubory byly náležitě potvrzeny nebo pozměněny. |
(8) |
V případě záznamů bez odpovídajících identifikačních čísel vozidel a s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními parametry, jako je typ, varianta, kód verze nebo číslo schválení typu, by měla být zohledněna skutečnost, že výrobci tyto záznamy nemohou ověřit nebo opravit. Na hodnoty emisí CO2 a hmotnosti v těchto záznamech je proto vhodné použít chybové rozpětí. |
(9) |
Chybové rozpětí by mělo být vypočteno jako rozdíl mezi vzdálenostmi od cíle pro specifické emise vyjádřenými jako výsledek odečtení cíle pro specifické emise od průměrných emisí vypočtených se zahrnutím a bez zahrnutí těch registrací, které výrobci nemohou ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, by chybové rozpětí mělo výrobcovu pozici z hlediska jeho cíle pro specifické emise vždy zlepšit. |
(10) |
V souladu s čl. 10 odst. 2 nařízení (EU) č. 510/2011 by se u výrobce mělo mít za to, že svůj cíl pro specifické emise uvedený v článku 4 uvedeného nařízení splnil, jestliže jsou průměrné emise uvedené v tomto rozhodnutí nižší než cíl pro specifické emise, tj. vyjádřené jako záporná vzdálenost od cíle. Pokud průměrné emise cíl pro specifické emise překračují, uloží se poplatek za překročení emisí, pokud se na dotčeného výrobce nevztahuje výjimka z tohoto cíle nebo tento výrobce není členem některého sdružení a dané sdružení svůj cíl pro specifické emise splňuje. |
(11) |
Dne 3. listopadu 2015 vydala skupina Volkswagen Group v tomto smyslu prohlášení, že u některých jejích vozidel byly zjištěny nesrovnalosti při určování množství CO2 v souvislosti se schvalováním typu. I když byla tato záležitost důkladně prošetřována, zastává Komise nicméně názor, že jsou nutná další objasnění ze strany sdružení Volkswagen jako celku, jakož i potvrzení příslušných vnitrostátních orgánů schvalování typu, že veškeré tyto nesrovnalosti byly odstraněny. V důsledku toho nemohou být hodnoty pro sdružení Volkswagen a jeho členy (Audi AG, Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. a Volkswagen AG) potvrzeny ani změněny. |
(12) |
Komise si vyhrazuje právo přezkoumat výkonnost kteréhokoli výrobce potvrzenou nebo změněnou tímto rozhodnutím, pokud příslušné vnitrostátní orgány potvrdí, že existují nesrovnalosti v hodnotách emisí CO2 využívaných pro stanovení toho, zda výrobce splňuje cíl pro specifické emise. |
(13) |
Předběžný výpočet průměrných specifických emisí CO2 z nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v roce 2016, cíle pro specifické emise a rozdíl mezi těmito dvěma hodnotami by měly být náležitě potvrzeny, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců za kalendářní rok 2016, potvrzené nebo pozměněné pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel a pro každé sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011, jsou uvedeny v příloze tohoto rozhodnutí.
Článek 2
Toto rozhodnutí je určeno těmto jednotlivým výrobcům nebo sdružením vytvořeným v souladu s článkem 7 nařízení (EU) č. 510/2011:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
AVTOVAZ JSC zastoupení v Unii:
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
FCA US LLC zastoupení v Unii:
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
HONDA MOTOR CO., LTD. zastoupení v Unii:
|
14) |
|
15) |
|
16) |
Ford Motor Company of Australia Ltd. zastoupení v Unii:
|
17) |
|
18) |
|
19) |
Fuji Heavy Industries Ltd. zastoupení v Unii:
|
20) |
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation zastoupení v Unii:
|
21) |
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA zastoupení v Unii:
|
22) |
|
23) |
General Motors Company zastoupení v Unii:
|
24) |
GAC Gonow Auto Co. Ltd. zastoupení v Unii:
|
25) |
|
26) |
Great Wall Motor Company Ltd. zastoupení v Unii:
|
27) |
Honda Motor Co., Ltd. zastoupení v Unii:
|
28) |
|
29) |
Hyundai Motor Company zastoupení v Unii:
|
30) |
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S. zastoupení v Unii:
|
31) |
|
32) |
Isuzu Motors Limited zastoupení v Unii:
|
33) |
|
34) |
|
35) |
KIA Motors Corporation zastoupení v Unii:
|
36) |
|
37) |
|
38) |
|
39) |
Mahindra & Mahindra Ltd. zastoupení v Unii:
|
40) |
Mazda Motor Corporation zastoupení v Unii:
|
41) |
M.F.T.B.C. zastoupení v Unii:
|
42) |
Mitsubishi Motors Corporation MMC zastoupení v Unii:
|
43) |
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh zastoupení v Unii:
|
44) |
Nissan International SA zastoupení v Unii:
|
45) |
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd. zastoupení v Unii:
|
51) |
SsangYong Motor Company zastoupení v Unii:
|
52) |
|
53) |
Suzuki Motor Corporation zastoupení v Unii:
|
54) |
Tata Motors Limited zastoupení v Unii:
|
55) |
|
56) |
|
57) |
|
58) |
|
59) |
|
60) |
|
61) |
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
V Bruselu dne 19. ledna 2018.
Za Komisi
Miguel ARIAS CAÑETE
člen Komise
(1) Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1.
PŘÍLOHA
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (80 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
ALFA ROMEO SPA |
|
3 |
108,000 |
145,302 |
– 37,302 |
– 37,302 |
1 386,67 |
114,333 |
AUTOMOBILES CITROEN |
|
147 450 |
132,337 |
167,907 |
– 35,570 |
– 35,570 |
1 629,73 |
145,920 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
|
152 426 |
133,395 |
170,220 |
– 36,825 |
– 36,825 |
1 654,60 |
147,718 |
AVTOVAZ JSC |
P8 |
30 |
216,000 |
135,847 |
80,153 |
80,153 |
1 285,00 |
216,000 |
BLUECAR SAS |
DMD |
173 |
0,000 |
|
|
|
1 325,00 |
0,000 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
DMD |
324 |
143,344 |
|
|
|
1 894,74 |
148,988 |
BMW M GMBH |
DMD |
291 |
127,203 |
|
|
|
1 756,75 |
135,955 |
FCA US LLC |
P2 |
163 |
202,208 |
204,098 |
– 1,890 |
– 1,890 |
2 018,88 |
215,356 |
CNG-TECHNIK GMBH |
P3 |
2 |
108,000 |
152,541 |
– 44,541 |
– 44,541 |
1 464,50 |
115,000 |
COMARTH ENGINEERING SL |
DMD |
5 |
0,000 |
|
|
|
860,20 |
0,000 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P8 |
23 928 |
118,662 |
135,482 |
– 16,820 |
– 16,820 |
1 281,07 |
124,061 |
DAIMLER AG |
P1 |
141 780 |
177,473 |
215,538 |
– 38,065 |
– 38,065 |
2 141,89 |
187,766 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
503 |
172,291 |
|
|
|
1 143,26 |
174,684 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
DMD |
6 |
0,000 |
|
|
|
1 314,17 |
0,000 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
158 552 |
143,505 |
172,123 |
– 28,618 |
– 28,619 |
1 675,06 |
153,099 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED |
P3 |
31 598 |
207,251 |
221,102 |
– 13,851 |
– 13,854 |
2 201,72 |
212,811 |
FORD MOTOR COMPANY |
P3 |
512 |
202,836 |
218,576 |
– 15,740 |
– 15,740 |
2 174,56 |
209,527 |
FORD-WERKE GMBH |
P3 |
243 326 |
158,071 |
192,422 |
– 34,351 |
– 34,397 |
1 893,33 |
168,603 |
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD |
DMD |
86 |
155,735 |
|
|
|
1 673,84 |
160,267 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION |
P1 |
543 |
235,756 |
253,909 |
– 18,153 |
– 18,153 |
2 554,48 |
238,066 |
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ |
DMD |
4 |
285,000 |
|
|
|
2 091,25 |
285,000 |
GENERAL MOTORS COMPANY |
P4 |
11 |
269,750 |
250,558 |
19,192 |
19,192 |
2 518,45 |
280,455 |
GONOW AUTO CO LTD |
DMD |
44 |
191,314 |
|
|
|
1 535,91 |
203,455 |
GOUPIL INDUSTRIE SA |
DMD |
60 |
0,000 |
|
|
|
1 095,83 |
0,000 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
183 |
196,610 |
|
|
|
1 800,49 |
202,377 |
HONDA MOTOR CO LTD |
DMD |
38 |
108,500 |
|
|
|
1 382,16 |
113,842 |
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD |
DMD |
89 |
134,817 |
|
|
|
1 686,36 |
143,281 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P5 |
3 489 |
207,827 |
225,072 |
– 17,245 |
– 17,245 |
2 244,41 |
211,070 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE |
P5 |
32 |
99,600 |
125,504 |
– 25,904 |
– 25,904 |
1 173,78 |
102,313 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P5 |
461 |
154,310 |
186,196 |
– 31,886 |
– 31,886 |
1 826,39 |
167,994 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
|
12 658 |
197,733 |
208,994 |
– 11,261 |
– 11,261 |
2 071,53 |
203,634 |
IVECO SPA |
|
30 686 |
210,302 |
232,423 |
– 22,121 |
– 22,121 |
2 323,45 |
215,944 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
D |
7 435 |
247,609 |
272,000 |
– 24,391 |
– 24,391 |
2 147,75 |
257,094 |
KIA MOTORS CORPORATION |
P6 |
498 |
115,834 |
147,327 |
– 31,493 |
– 31,493 |
1 408,44 |
123,169 |
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO |
P6 |
436 |
124,736 |
158,336 |
– 33,600 |
– 33,600 |
1 526,82 |
133,766 |
LADA AUTOMOBILE GMBH |
DMD |
15 |
216,000 |
|
|
|
1 242,07 |
216,000 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
DMD |
25 |
117,350 |
|
|
|
1 357,24 |
119,920 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
DMD |
386 |
208,808 |
|
|
|
1 986,97 |
212,370 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
DMD |
556 |
138,385 |
|
|
|
1 622,53 |
152,570 |
MFTBC |
P1 |
162 |
235,806 |
258,513 |
– 22,707 |
– 22,707 |
2 603,99 |
238,136 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC |
P7/D |
955 |
166,357 |
195,000 |
– 28,643 |
– 28,643 |
1 894,06 |
178,721 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH |
P7/D |
16 429 |
175,873 |
195,000 |
– 19,127 |
– 19,127 |
1 934,71 |
179,395 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
|
52 940 |
135,342 |
191,107 |
– 55,765 |
– 55,765 |
1 879,19 |
164,242 |
ADAM OPEL AG |
P4 |
92 815 |
150,202 |
179,531 |
– 29,329 |
– 29,329 |
1 754,72 |
160,762 |
PIAGGIO & C SPA |
D |
2 966 |
130,872 |
155,000 |
– 24,128 |
– 24,128 |
1 101,58 |
149,553 |
RENAULT SAS |
P8 |
216 516 |
133,477 |
175,639 |
– 42,162 |
– 42,162 |
1 712,87 |
152,141 |
RENAULT TRUCKS |
|
9 111 |
196,829 |
229,655 |
– 32,826 |
– 32,826 |
2 293,69 |
206,718 |
ROMANITAL SRL |
DMD |
20 |
155,000 |
|
|
|
1 268,25 |
160,450 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
DMD |
447 |
249,994 |
|
|
|
2 184,42 |
249,996 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
DMD |
795 |
195,692 |
|
|
|
2 069,26 |
198,153 |
STREETSCOOTER GMBH |
|
1 669 |
0,000 |
145,715 |
– 145,715 |
– 145,715 |
1 391,11 |
0,000 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
DMD |
119 |
159,063 |
|
|
|
1 160,96 |
160,286 |
TATA MOTORS LIMITED |
|
6 |
196,000 |
210,015 |
– 14,015 |
– 14,015 |
2 082,50 |
196,000 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
30 760 |
170,839 |
197,565 |
– 26,726 |
– 27,747 |
1 948,63 |
179,279 |
UNIVERS VE HELEM |
DMD |
2 |
0,000 |
|
|
|
1 008,00 |
0,000 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
1 216 |
113,332 |
171,938 |
– 58,606 |
– 58,606 |
1 673,08 |
121,022 |
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (80 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
DAIMLER AG |
P1 |
142 486 |
177,673 |
215,733 |
– 38,060 |
– 38,060 |
2 143,99 |
188,015 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
158 718 |
143,536 |
172,155 |
– 28,619 |
– 28,620 |
1 675,41 |
153,162 |
FORD–WERKE GMBH |
P3 |
275 438 |
162,277 |
195,760 |
– 33,483 |
– 33,522 |
1 929,23 |
173,750 |
GENERAL MOTORS |
P4 |
92 826 |
150,205 |
179,539 |
– 29,334 |
– 29,334 |
1 754,81 |
160,776 |
HYUNDAI |
P5 |
3 982 |
200,556 |
219,771 |
– 19,215 |
– 19,215 |
2 187,41 |
205,209 |
KIA |
P6 |
934 |
119,137 |
152,466 |
– 33,329 |
– 33,329 |
1 463,7 |
128,116 |
MITSUBISHI MOTORS |
P7/D |
17 384 |
174,897 |
195,000 |
– 20,103 |
– 20,103 |
1 932,48 |
179,358 |
RENAULT |
P8 |
240 474 |
131,072 |
171,638 |
– 40,566 |
– 40,566 |
1 669,85 |
149,355 |
Vysvětlivky k tabulkám č. 1 a 2:
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení uvedený správcem sdružení.
Sloupec B:
|
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka malovýrobci v souladu s čl. 11 odst. 3 nařízení (EU) č. 510/2011 pro kalendářní rok 2016. |
|
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) č. 510/2011 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce, na kterého společně se všemi jeho spojenými podniky připadlo v roce 2016 méně než 1 000 nových registrovaných vozidel, nemusí splnit cíl pro specifické emise. |
|
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (uvedeného v tabulce č. 2), jež bylo vytvořeno podle článku 7 nařízení (EU) č. 510/2011, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2016 platná. |
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty hmotnosti nebo emisí CO2, a záznamů, které výrobce neuznává. Počet registrací oznámených členskými státy nelze jinak měnit.
Sloupec D:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2 (80 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočítány na základě 80 % vozidel s nejnižšími emisemi v rámci vozového parku výrobce v souladu s čl. 4 třetím pododstavcem nařízení (EU) č. 510/2011. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011 nebo o ekologických inovacích v článku 12 uvedeného nařízení.
Sloupec E:
„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec F:
„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E. Pokud je hodnota ve sloupci F kladná, jsou průměrné specifické emise CO2 vyšší než cíl pro specifické emise.
Sloupec G:
„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou-li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:
Chyba = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 |
= |
průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D); |
TG1 |
= |
cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E); |
AC2 |
= |
průměrné specifické emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel; |
TG2 |
= |
cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel. |
Sloupec I:
„Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale nezohledňují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011 nebo o ekologických inovacích v článku 12 uvedeného nařízení.