(EU) 2017/386Prováděcí nařízení Komise (EU) 2017/386 ze dne 6. března 2017, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 1207/2011, kterým se stanoví požadavky na výkonnost a interoperabilitu přehledu v jednotném evropském nebi (Text s významem pro EHP. )
Publikováno: | Úř. věst. L 59, 7.3.2017, s. 34-36 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 6. března 2017 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 27. března 2017 | Nabývá účinnosti: | 27. března 2017 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2023/1770 | Pozbývá platnosti: | 5. října 2023 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2017/386
ze dne 6. března 2017,
kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 1207/2011, kterým se stanoví požadavky na výkonnost a interoperabilitu přehledu v jednotném evropském nebi
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 ze dne 10. března 2004 o interoperabilitě evropské sítě řízení letového provozu (nařízení o interoperabilitě) (1), a zejména na čl. 3 odst. 5 uvedeného nařízení,
po konzultaci s Výborem pro jednotné nebe,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 1207/2011 (2) stanoví požadavky na systémy, které přispívají k poskytování přehledových informací, jejich složky a související postupy v zájmu zajištění harmonizace výkonnosti, interoperability a účinnosti těchto systémů v rámci Evropské sítě uspořádání letového provozu a pro účely civilně-vojenské koordinace. |
(2) |
Aby mohli letadla vybavit novými nebo modernizovanými schopnostmi, potřebují mít provozovatelé v termínech uvedených v čl. 5 odst. 4 a 5 prováděcího nařízení (EU) č. 1207/2011 nezbytné specifikace vybavení. Příslušné certifikační specifikace, které vypracovala Evropská agentura pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“), jsou však do jisté míry v rozporu s požadavky prováděcího nařízení (EU) č. 1207/2011; měly by proto být zkoordinovány a uvedeny do souladu s uvedenými požadavky. V důsledku toho nemohli všichni provozovatelé vybavit svá nová letadla do 8. června 2016 novou funkcí ADS-B OUT a mód S „Enhanced“. |
(3) |
Zúčastněné strany kromě toho informovaly, že palubní složky přehledových systémů v současnosti nejsou vždy v souladu s prováděcím nařízením (EU) č. 1207/2011. To se týká obzvláště dříve zavedených odpovídačů módu S „Elementary“, které zřejmě nejsou v souladu s nejnovějším standardem (ED-73E) stanoveným v příslušných certifikačních specifikacích agentury. Odpovídače módu S „Elementary“, které nejsou v souladu, bude třeba modernizací uvést do souladu. S ohledem na požadavek vybavit letadla rovněž funkcemi ADS-B a mód S „Enhanced“ by z důvodu nákladové efektivity měla být nutná jedna modernizace palubních složek zahrnující všechny tři funkce. |
(4) |
Data, do nichž mají provozovatelé splnit příslušné požadavky na interoperabilitu prováděcího nařízení (EU) č. 1207/2011, by proto měla být změněna, aby získali dostatečně dlouhou dodatečnou lhůtu. Vzhledem k dalšímu prodlení při certifikaci a dostupnosti požadovaného vybavení, které má vliv na bezproblémové dovybavení stávajícího letadlového parku, již není vhodné rozlišovat v tomto ohledu mezi letadly na základě data jejich individuálního osvědčení letové způsobilosti. |
(5) |
Aby splnily své povinnosti, pokud jde o ochranu spektra, stanovené v článku 6 prováděcího nařízení (EU) č. 1207/2011, musí členské státy zajistit, aby poskytovatelé letových navigačních služeb měli nezbytné měřicí nástroje a způsoby prokazování shody s cílem zabránit vzniku škodlivého rušení z pozemních přehledových systémů. Vzhledem k tomu, že uvedené způsoby prokazování shody a nástroje nejsou snadno dostupné a že lhůty, v nichž mají provozovatelé splnit příslušné požadavky na interoperabilitu, jsou nyní pozměněny, by měly být pozměněny rovněž lhůty, v nichž mají členské státy splnit příslušné požadavky na ochranu spektra stanovené prováděcím nařízením (EU) č. 1207/2011, aby členské státy získaly dostatečně dlouhou dodatečnou lhůtu na splnění svých povinností. |
(6) |
V zájmu soudržnosti by se na provozovatele státních letadel měl vztahovat podobný odklad dat provedení, jako na provozovatele jiných letadel. Lhůty, v nichž mají členské státy zajistit, aby státní letadla splnila příslušné požadavky prováděcího nařízení (EU) č. 1207/2011, by proto měly být rovněž pozměněny. Data týkající se výjimek ohledně některých kategorií letadel stanovených v uvedeném prováděcím nařízení by měla být rovněž upravena, aby byl zachován praktický účinek uvedených pravidel, a odkazy na přílohu II uvedeného nařízení by měly být aktualizovány. |
(7) |
Prováděcí nařízení (EU) č. 1207/2011 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Prováděcí nařízení (EU) č. 1207/2011 se mění takto:
(1) |
Článek 5 se mění takto:
|
(2) |
v čl. 6 odst. 1 a 3 se datum „5. února 2015“ nahrazuje datem „2. ledna 2020“; |
(3) |
v článku 8 se odstavce 1, 2 a 3 nahrazují tímto: „1. Členské státy nejpozději do 7. června 2020 zajistí, aby státní letadla provozovaná v souladu s čl. 2 odst. 2 byla vybavena odpovídači sekundárního přehledového radaru, které mají schopnosti stanovené v části A přílohy II. 2. Členské státy nejpozději do 7. června 2020 zajistí, aby státní letadla přepravního typu s maximální certifikovanou vzletovou hmotností převyšující 5 700 kg nebo se schopností maximální cestovní pravé vzdušné rychlosti větší než 250 uzlů, jež jsou provozována v souladu s čl. 2 odst. 2, byla vybavena odpovídači sekundárního přehledového radaru, které mají kromě schopností stanovených v části A přílohy II navíc schopnosti stanovené v části B a části C uvedené přílohy. 3. Členské státy sdělí Komisi nejpozději do 1. ledna 2019 seznam státních letadel, která nelze vybavit odpovídači sekundárního přehledového radaru, jež jsou v souladu s požadavky stanovenými v části A přílohy II, spolu s důvody jejich nevybavení. Členské státy sdělí Komisi nejpozději do 1. ledna 2019 seznam státních letadel přepravního typu s maximální certifikovanou vzletovou hmotností převyšující 5 700 kg nebo se schopností maximální cestovní pravé vzdušné rychlosti větší než 250 uzlů, která nelze vybavit odpovídači sekundárního přehledového radaru, jež jsou v souladu s požadavky stanovenými v části B a části C přílohy II, spolu s důvody jejich nevybavení. Důvodem nevybavení mohou být:
|
(4) |
článek 14 se mění takto:
|
(5) |
příloha II se mění takto:
|
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 6. března 2017.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 96, 31.3.2004, s. 26.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 1207/2011 ze dne 22. listopadu 2011, kterým se stanoví požadavky na výkonnost a interoperabilitu přehledu v jednotném evropském nebi (Úř. věst. L 305, 23.11.2011, s. 35).