31974L0149Směrnice Rady ze dne 4. března 1974, kterou se mění první směrnice Rady o zavedení určitých společných pravidel pro mezinárodní dopravu (silniční přeprava zboží pro cizí potřebu)
Publikováno: | Úř. věst. L 84, 28.3.1974 | Druh předpisu: | Směrnice |
Přijato: | 4. března 1974 | Autor předpisu: | Rada Evropské unie |
Platnost od: | 7. března 1974 | Nabývá účinnosti: | 7. března 1974 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Směrnice Rady ze dne 4. března 1974, kterou se mění první směrnice Rady o zavedení určitých společných pravidel pro mezinárodní dopravu (silniční přeprava zboží pro cizí potřebu) (74/149/EHS) RADA EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ, s ohledem na Smlouvu o založení Evropského hospodářského společenství, a zejména na čl. 75 odst. 1 této smlouvy, s ohledem na návrh Komise, s ohledem na stanovisko Evropského parlamentu, s ohledem na stanovisko Hospodářského a sociálního výboru, vzhledem k tomu, že je žádoucí přizpůsobit právní úpravu dopravy rozvoji obchodu mezi členskými státy; že na základě tohoto požadavku musí být mimo jiné osvobozeny některé druhy přepravy vozidly s nízkou celkovou hmotností od jakéhokoli režimu kvót i povinnosti mít povolení; že je žádoucí zrušit omezení pro přepravy pro cizí potřebu, které bylo stanoveno v článku 1 první směrnice Rady o zavedení určitých společných pravidel pro mezinárodní dopravu (silniční přeprava zboží pro cizí potřebu) [1], ve znění směrnice ze dne 19. prosince 1972 [2], PŘIJALA TUTO SMĚRNICI: Článek 1 Název směrnice ze dne 23. července 1962 se nahrazuje tímto:"První směrnice Rady o zavedení společných pravidel pro určité druhy silniční přepravy zboží mezi členskými státy". Článek 2 "Každý členský stát musí za podmínek stanovených v odstavcích 2 a 3 liberalizovat druhy mezinárodní silniční přepravy zboží pro vlastní potřebu uvedené v přílohách I a II této směrnice, které se týkají ostatních členských států a uskutečňují se směrem na území tohoto členského státu nebo z něj nebo tranzitem přes jeho území." Článek 3 "10. Přeprava zboží motorovými vozidly, jejichž přípustná celková hmotnost, včetně celkové hmotnosti přípojného vozidla, nepřesahuje 6 t nebo jejichž užitečná hmotnost, včetně užitečné hmotnosti přípojného vozidla, nepřesahuje 3,5 t. 11. Přeprava léků, zdravotnického materiálu a vybavení pro poskytování pomoci v naléhavých případech, zejména při živelních pohromách. 12. Přeprava cenného zboží (například drahých kovů) prováděná speciálními vozidly doprovázenými policií nebo jinými bezpečnostními složkami." Článek 4 Příloha II směrnice ze dne 23. července 1962 se mění takto: a) v bodu 1 se první věta nahrazuje tímto:"Přeprava z jednoho členského státu do hraničního pásma jiného členského státu v pásmu do 25 km vzdušnou čarou od společných hranic a naopak."; b) zrušuje se bod 2 a dosavadní body 3, 4, 5 a 6 se označují jako body 2, 3, 4 a 5; c) doplňují se nové body, které znějí: "6. Přeprava náhradních dílů námořních plavidel. 7. Přeprava živých zvířat, s výjimkou jatečního dobytka na porážku a plemenných koní." Článek 5 Nejpozději do 1. července 1974 přijmou členské státy opatření nezbytná k liberalizaci druhů přepravy uvedených v článcích 2 a 3 a v čl. 4 písm. a) a c) této směrnice. Do tří měsíců od oznámení této směrnice a v každém případě do 1. července 1974 uvědomí členské státy Komisi o opatřeních přijatých k jejímu provedení. Článek 6 Tato směrnice je určena členským státům. V Bruselu dne 4. března 1974. Za Radu předseda W. Scheel [1] Úř. věst. 70, 6.8.1962, s. 2005/62. [2] Úř. věst. L 291, 28.12.1972, s. 155. --------------------------------------------------