(EU) 2022/930Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/930 ze dne 10. března 2022, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 600/2014 upřesněním poplatků souvisejících s dohledem Evropského orgánu pro cenné papíry a trhy nad poskytovateli služeb hlášení údajů

Publikováno: Úř. věst. L 162, 17.6.2022, s. 1-6 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 10. března 2022 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 20. června 2022 Nabývá účinnosti: 20. června 2022
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 22. září 2025

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/930

ze dne 10. března 2022,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 600/2014 upřesněním poplatků souvisejících s dohledem Evropského orgánu pro cenné papíry a trhy nad poskytovateli služeb hlášení údajů

(Úř. věst. L 162 17.6.2022, s. 1)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2025/884 ze dne 7. května 2025,

  L 884

1

2.9.2025




▼B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/930

ze dne 10. března 2022,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 600/2014 upřesněním poplatků souvisejících s dohledem Evropského orgánu pro cenné papíry a trhy nad poskytovateli služeb hlášení údajů



▼M1

Článek 1

Oblast působnosti

Toto nařízení v přenesené pravomoci se vztahuje na „poskytovatele služeb hlášení údajů“ ve smyslu čl. 2 odst. 1 bodu 36a nařízení (EU) č. 600/2014, kteří podléhají dohledu orgánu ESMA.

▼M1

Článek 1a

Náhrada nákladů na dohled v plné výši

Poplatky účtované poskytovatelům služeb hlášení údajů zahrnují:

a) 

veškeré přímé a nepřímé náklady spojené s povolováním poskytovatelů služeb hlášení údajů a dohledem nad nimi ze strany orgánu ESMA v souladu s nařízením (EU) č. 600/2014;

b) 

veškeré náklady na náhradu příslušným orgánům, vzniklé v souvislosti s plněním úkolů na základě nařízení (EU) č. 600/2014, zejména v důsledku přenesení úkolů podle článku 38o uvedeného nařízení.

▼M1

Článek 2

Poplatky za žádost a povolení

Pokud poskytovatel služeb hlášení údajů žádá o povolení k poskytování služeb hlášení údajů, uhradí:

a) 

u schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů poplatek za žádost ve výši 20 000  EUR za první žádost a 10 000  EUR za každou následující žádost o povolení dalších služeb hlášení údajů;

b) 

u schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů poplatek za povolení ve výši 80 000  EUR za první povolení a 40 000  EUR za každé následující povolení dalších služeb hlášení údajů;

c) 

u poskytovatelů konsolidovaných obchodních informací poplatek za povolení ve výši 100 000  EUR za první povolení a 50 000  EUR za každé následující povolení dalších služeb hlášení údajů.

Článek 3

Roční poplatky za dohled u schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů

1.  
U schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů, které podléhají dohledu orgánu ESMA, se účtuje roční poplatek za dohled.
2.  

Celkový roční poplatek za dohled a roční poplatek za dohled u daného schváleného systému pro uveřejňování informací nebo schváleného mechanismu pro hlášení obchodů se vypočítá takto:

a) 

celkovým ročním poplatkem za dohled za daný rok (n) je odhad výdajů souvisejících s dohledem nad činnostmi schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů podle nařízení (EU) č. 600/2014, jak je uveden v rozpočtu orgánu ESMA pro uvedený rok;

b) 

roční poplatek za dohled u schváleného systému pro uveřejňování informací nebo schváleného mechanismu pro hlášení obchodů za daný rok (n) je celkový roční poplatek za dohled stanovený podle písmene a) rozdělený mezi schválené systémy pro uveřejňování informací a schválené mechanismy pro hlášení obchodů, jež získaly povolení v roce (n), v poměru k jejich použitelnému obratu vypočtenému podle článku 4.

3.  
Schválený systém pro uveřejňování informací nebo schválený mechanismus pro hlášení obchodů, které získaly povolení od orgánu ESMA, nesmí v žádném případě uhradit roční poplatek za dohled nižší než 30 000  EUR.

V případě, že schválený systém pro uveřejňování informací nebo schválený mechanismus pro hlášení obchodů, podléhá minimálním poplatkům za dohled za více než jednu službu hlášení údajů, uhradí minimální poplatek za dohled za každou poskytovanou službu.

4.  
Odchylně od odstavců 2 a 3 a aniž je dotčen článek 2, se poplatek za první rok u schválených systémů pro uveřejňování informací a schválených mechanismů pro hlášení obchodů rovná částce poplatku za povolení podle čl. 2 odst. 1 písm. b) vynásobené koeficientem, který se rovná počtu dnů mezi povolením a koncem roku vydělenému celkovým počtem dnů v daném roce. Roční poplatek za dohled za první rok se proto vypočítá takto:

Poplatek pro poskytovatele služeb hlášení údajů za první rok = poplatek za povolení × koeficient

koeficient =

image

Schválený systém pro uveřejňování informací nebo schválený mechanismus pro hlášení obchodů, kterým bylo povolení uděleno v prosinci, neplatí poplatek za dohled za první rok.

5.  
Odchylně od odstavců 2 a 3, pokud přehodnocení uvedené v čl. 1 odst. 3 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/466 ( 1 ) vede k odchylce týkající se dohledu orgánu ESMA nad schváleným systémem pro uveřejňování informací nebo schváleným mechanismem pro hlášení obchodů, vypočítá se roční poplatek za dohled za rok, v němž se výjimka uplatňuje, pouze za pět měsíců v daném roce, během nichž orgán ESMA nadále vykonává dohled nad schváleným systémem pro uveřejňování informací nebo schváleným mechanismem pro hlášení obchodů v souladu s čl. 1 odst. 4 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/466.
6.  

Odchylně od odstavců 2 a 3, pokud přehodnocení uvedené v čl. 1 odst. 3 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2022/466 vede k dohledu orgánu ESMA nad schváleným systémem pro uveřejňování informací nebo schváleným mechanismem pro hlášení obchodů, vypočítá se roční poplatek za dohled za rok, v němž se dohled orgánu ESMA začíná uplatňovat, pouze za sedm měsíců v daném roce, během nichž orgán ESMA vykonává dohled nad schváleným systémem pro uveřejňování informací nebo schváleným mechanismem pro hlášení obchodů v souladu s čl. 1 odst. 4 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2022/466.

▼M1

Článek 3a

Roční poplatky za dohled pro poskytovatele konsolidovaných obchodních informací

1.  
Poskytovateli konsolidovaných obchodních informací, který podléhá dohledu orgánu ESMA, se účtuje roční poplatek za dohled.
2.  

Celkový roční poplatek za dohled a roční poplatek za dohled pro každého jednotlivého poskytovatele konsolidovaných obchodních informací se vypočítá takto:

a) 

celkovým ročním poplatkem za dohled za daný rok (n) je odhad výdajů souvisejících s dohledem nad činnostmi poskytovatele konsolidovaných obchodních informací podle nařízení (EU) č. 600/2014, jak je uveden v rozpočtu orgánu ESMA pro uvedený rok;

b) 

roční poplatek za dohled pro konkrétní poskytovatele konsolidovaných obchodních informací za daný rok (n) je celkový roční poplatek za dohled pro všechny poskytovatele konsolidovaných obchodních informací vypočtený v souladu s písmenem a) rozdělený mezi všechny poskytovatele konsolidovaných obchodních informací povolené v roce (n) v poměru k jejich použitelnému obratu vypočtenému v souladu s článkem 4.

3.  

Odchylně od odstavce 2, pokud poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost před 1. červencem daného roku (n), roční poplatek za dohled pro tohoto poskytovatele konsolidovaných obchodních informací za roky (n) a (n+1) se vypočítá takto:

a) 

pro rok (n) se použijí odstavce 4 a 5;

b) 

roční poplatek za dohled za rok (n+1) činí 400 000  EUR.

Odchylně od odstavce 2, pokud poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost 1. července nebo později daného roku (n), roční poplatek za dohled za roky (n), (n+1) a (n+2) se vypočítá takto:

a) 

pro rok (n) se použijí odstavce 4 a 5;

b) 

roční poplatek za dohled za rok (n+1) a (n+2) činí 400 000  EUR ročně.

Má se za to, že poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začal vykonávat činnost v den udělení povolení orgánem ESMA podle článku 27db nařízení (EU) č. 600/2014 nebo v den následující po uplynutí přechodného období uvedeného v čl. 27db odst. 4 nařízení (EU) č. 600/2014, pokud toto přechodné období orgán ESMA udělí.

4.  
Roční poplatek za dohled za rok (n) uvedený v odstavci 3 se rovná částce ročního poplatku za dohled ve výši 400 000  EUR vynásobené koeficientem, který se rovná počtu dnů mezi dnem, kdy poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost, a koncem roku (n) vydělenému celkovým počtem dnů v daném roce. Roční poplatek za dohled se proto vypočítá takto:

Poplatek pro poskytovatele konsolidovaných obchodních informací za rok (n) = 400 000  EUR × koeficient

koeficient =

image

5.  
Aniž je dotčen článek 2, pokud orgán ESMA poskytl poskytovateli konsolidovaných obchodních informací přechodné období podle čl. 27db odst. 4 nařízení (EU) č. 600/2014, roční poplatek za dohled za rok (n) zahrnuje rovněž poplatek za dny mezi dnem povolení a dnem, kdy poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost. Tento poplatek se rovná výši poplatku za povolení uvedeného v čl. 2 písm. c) vynásobeného koeficientem, který se rovná dnům mezi dnem povolení a dnem, kdy poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost, vyděleného celkovým počtem dnů v roce (n). Uvedený poplatek se proto vypočítá takto:

Poplatek pro poskytovatele konsolidovaných obchodních informací za dny mezi povolením a dnem, kdy poskytovatel konsolidovaných obchodních informací začne vykonávat činnost = poplatek za povolení × koeficient

koeficient =

image

6.  

Odchylně od odstavce 2, pokud se roční poplatek za dohled pro alespoň jednoho poskytovatele konsolidovaných obchodních informací vypočítá v souladu s odstavcem 3 a roční poplatek za dohled pro alespoň jednoho dalšího poskytovatele konsolidovaných obchodních informací se nevypočítá v souladu s uvedeným odstavcem, roční poplatek za dohled pro tohoto jiného poskytovatele konsolidovaných obchodních informací nebo tyto jiné poskytovatele konsolidovaných obchodních informací se vypočítá takto:

a) 

celkovým ročním poplatkem za dohled pro daný rok n) je odhad výdajů souvisejících s dohledem nad činnostmi podle nařízení (EU) č. 600/2014 všech poskytovatelů konsolidovaných obchodních informací, jejichž roční poplatky za dohled nejsou vypočteny v souladu s odstavcem 3, jak jsou zahrnuty v rozpočtu orgánu ESMA na daný rok;

b) 

roční poplatek za dohled pro konkrétní poskytovatele konsolidovaných obchodních informací za daný rok (n) je celkový roční poplatek za dohled pro všechny poskytovatele konsolidovaných obchodních informací vypočtený v souladu s písmenem a) rozdělený mezi všechny poskytovatele konsolidovaných obchodních informací povolené v roce (n), jejichž roční poplatky za dohled nejsou vypočteny v souladu s odstavcem 3, v poměru k jejich použitelnému obratu vypočtenému v souladu s článkem 4.

▼B

Článek 4

Použitelný obrat

1.  

Poskytovatelé služeb hlášení údajů uchovávají pro účely tohoto nařízení auditované účetní závěrky, které rozlišují alespoň mezi:

a) 

příjmy plynoucími ze služeb schváleného mechanismu pro hlášení obchodů;

b) 

příjmy plynoucími ze služeb schváleného systému pro uveřejňování informací;

c) 

příjmy plynoucími z doplňkových služeb pro činnosti schváleného mechanismu pro hlášení obchodů;

d) 

příjmy plynoucími z doplňkových služeb pro činnosti schváleného systému pro uveřejňování informací;

▼M1

e) 

příjmy plynoucími ze služeb poskytovatele konsolidovaných obchodních informací;

f) 

příjmy plynoucími z doplňkových služeb pro činnosti poskytovatele konsolidovaných obchodních informací.

▼M1

2.  

Použitelným obratem poskytovatele služeb hlášení údajů za daný rok (n) je součet:

a) 

jeho příjmů plynoucích z hlavních funkcí poskytování služeb schváleného mechanismu pro hlášení obchodů, schváleného systému pro uveřejňování informací nebo poskytovatele konsolidovaných obchodních informací na základě auditované účetní závěrky za rok (n–2), nebo, pokud tato auditovaná účetní závěrka ještě není k dispozici, za předcházející rok (n–3) a

b) 

jeho použitelných příjmů z doplňkových služeb na základě auditované účetní závěrky za rok (n–2), nebo pokud tato auditovaná účetní závěrka ještě není k dispozici, za předcházející rok (n–3),

vydělený součtem

c) 

celkových příjmů všech povolených schválených mechanismů pro hlášení obchodů, schválených systémů pro uveřejňování informací nebo poskytovatelů konsolidovaných obchodních informací vytvořených z hlavních funkcí poskytování služeb schváleného mechanismu pro hlášení obchodů, schváleného systému pro uveřejňování informací nebo poskytovatele konsolidovaných obchodních informací na základě auditované účetní závěrky během roku (n–2), nebo pokud tato auditovaná účetní závěrka ještě není k dispozici, za předchozí rok (n–3) a

d) 

celkových použitelných příjmů z doplňkových služeb všech schválených mechanismů pro hlášení obchodů, schválených systémů pro uveřejňování informací nebo poskytovatelů konsolidovaných obchodních informací na základě auditované účetní závěrky během roku (n–2), nebo pokud tato auditovaná účetní závěrka ještě není k dispozici, za předchozí rok (n–3).

▼B

3.  
Pokud poskytovatel služeb hlášení údajů nefungoval během celého roku (n – 2), odhadne se jeho použitelný obrat podle vzorce uvedeného v odstavci 2 extrapolací hodnot vypočítaných za počet měsíců, během nichž poskytovatel služeb hlášení údajů provozoval činnost v roce (n – 2), na celý rok (n – 2).
4.  
Poskytovatelé služeb hlášení údajů každoročně poskytnou orgánu ESMA auditovanou účetní závěrku, jak je uvedeno v odstavci 1. Dokumenty se orgánu ESMA předloží elektronicky nejpozději do 30. září každého roku (n – 1). Pokud poskytovatel služeb hlášení údajů získal povolení po 30. září, poskytne údaje neprodleně po nabytí povolení a do konce roku, v němž povolení získal.

▼M1

5.  
Jestliže jsou příjmy uvedené v odstavci 1 vykázány v jiné měně než v eurech, orgán ESMA je převede na eura podle průměrného směnného kurzu eura platného v období, během kterého byly tyto příjmy zaznamenány.

Za tímto účelem použije ESMA referenční sazbu směnného kurzu eura zveřejněnou Evropskou centrální bankou.

▼B

Článek 5

Obecné způsoby plateb

1.  
Všechny poplatky se platí v eurech. Poplatky se platí v souladu s články 6 a 7.
2.  
Při pozdní úhradě se účtuje úrok z prodlení stanovený v článku 99 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 ( 2 ).

Článek 6

Platba poplatků za žádost a povolení

1.  
Poplatky za žádost, povolení nebo rozšíření povolení se hradí v plné výši v době, kdy poskytovatel služeb hlášení údajů podává žádost, a uhradí se v plné výši do 30 dnů ode dne vystavení faktury orgánu ESMA.
2.  
Pokud se poskytovatel služeb hlášení údajů rozhodne svou žádost o povolení stáhnout předtím, než orgán ESMA přijme odůvodněné rozhodnutí o povolení nebo zamítnutí povolení, poplatek za žádost či povolení se nevrací.

Článek 7

Platba ročních poplatků za dohled

1.  
Roční poplatek za dohled uvedený v článku 3 je splatný na začátku každého kalendářního roku a orgánu ESMA je uhrazen v plné výši v prvních třech měsících daného roku. Orgán ESMA předloží fakturu s uvedením plné výše poplatku za dohled nejpozději třicet dnů před konečným datem platby. Poplatky se vypočítají na základě nejnovějších dostupných informací o ročních poplatcích.
2.  
Pokud se poskytovatel služeb hlášení údajů rozhodne odejmout své povolení, roční poplatek za dohled se nevrací.

Článek 8

Náhrada poskytovaná příslušným vnitrostátním orgánům

1.  
V případě přenesení úkolů orgánem ESMA na příslušné vnitrostátní orgány nevymáhá příslušný vnitrostátní orgán náklady vzniklé při plnění úkolů v oblasti dohledu, které orgán ESMA přenesl, přímo od poskytovatele služeb hlášení údajů.
2.  
Orgán ESMA nahradí příslušnému orgánu skutečné náklady vzniklé v důsledku provedené činnosti podle nařízení (EU) č. 600/2014, a zejména v důsledku přenesení úkolů podle článku 38o nařízení (EU) č. 600/2014.
3.  

Orgán ESMA zajistí, aby náklady, které mají být uhrazeny příslušným vnitrostátním orgánům, splňovaly tyto podmínky:

a) 

měly by být předem dohodnuty mezi orgánem ESMA a příslušným vnitrostátním orgánem;

b) 

měly by být přiměřené obratu příslušného poskytovatele služeb hlášení údajů a

c) 

neměly by být vyšší než celková částka poplatků za dohled, které zaplatil příslušný poskytovatel služeb hlášení údajů.

4.  
Jakékoli přenesení úkolů orgánem ESMA na příslušné vnitrostátní orgány se stanoví nezávisle, může být kdykoli odvoláno a nemá vliv na výši poplatků účtovaných konkrétnímu poskytovateli služeb hlášení údajů.

Článek 9

Přechodné ustanovení pro rok 2022

1.  

Pro účely výpočtu ročního poplatku za dohled vztahujícího se na poskytovatele služeb hlášení údajů pod dohledem orgánu ESMA za rok 2022 vybere orgán ESMA pevný poplatek na základě těchto výpočtů:

a) 

350 000  EUR v případě schválených systémů pro uveřejňování informací, které představovaly více než 10 % celkového počtu zveřejněných obchodů všech schválených systémů pro uveřejňování informací, a to buď pro kapitálové, nebo nekapitálové nástroje, během prvních šesti měsíců roku 2021, podle informací dotčeného příslušného orgánu;

b) 

50 000  EUR v případě schválených systémů pro uveřejňování informací, které představovaly méně než 10 % celkového počtu zveřejněných obchodů všech schválených systémů pro uveřejňování informací, a to buď pro kapitálové, nebo nekapitálové nástroje, během prvních šesti měsíců roku 2021, podle informací dotčeného příslušného orgánu;

c) 

650 000  EUR v případě schválených mechanismů pro hlášení obchodů, které předložily hlášení o obchodech relevantnímu příslušnému orgánu, na něž připadalo více než 10 % celkového počtu hlášení o obchodech předložených příslušným orgánům všemi oprávněnými schválenými mechanismy pro hlášení obchodů během prvních šesti měsíců roku 2021 podle informací dotčeného příslušného orgánu;

d) 

50 000  EUR v případě schválených mechanismů pro hlášení obchodů, které předložily hlášení o obchodech relevantnímu příslušnému orgánu, na něž připadalo méně než 10 % celkového počtu hlášení o obchodech předložených příslušným orgánům všemi oprávněnými schválenými mechanismy pro hlášení obchodů během prvních šesti měsíců roku 2021 podle informací dotčeného příslušného orgánu.

2.  
Orgán ESMA poskytne dotčeným schváleným systémům pro uveřejňování informací a schváleným mechanismům pro hlášení obchodů fakturu s uvedením plné výše poplatků za rok 2022 co nejdříve po zahájení uplatňování tohoto nařízení a nejpozději třicet dnů před konečným datem platby.

Článek 10

Přechodné ustanovení pro rok 2023

1.  
Poskytovatelům služeb hlášení údajů, nad nimiž orgán ESMA vykonává dohled od 1. ledna 2023, se účtuje roční poplatek za dohled za rok 2023 vypočtený v souladu s článkem 3. Pro účely čl. 4 odst. 2 se však použitelný obrat poskytovatelů služeb hlášení údajů vypočítá v souladu s odstavcem 2.
2.  

Pro účely odstavce 1 se použitelným obratem poskytovatele služeb hlášení údajů rozumí součet:

a) 

příjmů poskytovatele služeb hlášení údajů získaných z hlavních funkcí poskytování schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo služeb schváleného systému pro uveřejňování informací během prvních šesti měsíců roku 2022 a

b) 

příjmů poskytovatele služeb hlášení údajů získaných z doplňkových služeb pro činnosti schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo schváleného systému pro uveřejňování informací během prvních šesti měsíců roku 2022

vydělený součtem

c) 

celkových příjmů všech oprávněných schválených mechanismů pro hlášení obchodů nebo schválených systémů pro uveřejňování informací získaných z hlavních funkcí poskytování služeb schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo schváleného systému pro uveřejňování informací během prvních šesti měsíců roku 2022 a

d) 

celkových příjmů získaných z doplňkových služeb pro činnosti schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo schváleného systému pro uveřejňování informací všech schválených mechanismů pro hlášení obchodů nebo schválených systémů pro uveřejňování informací během prvních šesti měsíců roku 2022.

Poskytovatelé služeb hlášení údajů do 30. září 2022 informují orgán ESMA o výši příjmů získaných z hlavních funkcí poskytování schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo služeb schváleného systému pro uveřejňování informací během prvních šesti měsíců roku 2022 a o výši příjmů z doplňkových služeb pro činnosti schváleného mechanismu pro hlášení obchodů nebo schváleného systému pro uveřejňování informací v prvních šesti měsících roku 2022.

3.  
Jakmile bude k dispozici auditovaná účetní závěrka za rok 2022, poskytovatelé služeb hlášení údajů uvedení v odstavci 1 tuto auditovanou účetní závěrku neprodleně oznámí orgánu ESMA v souladu s čl. 4 odst. 1.
4.  
Orgán ESMA vypočítá, zda existuje rozdíl mezi ročním poplatkem za dohled za rok 2023 zaplaceným poskytovatelem služeb hlášení údajů v souladu s odstavcem 2 a ročním poplatkem za dohled splatným za rok 2023 vypočítaným na základě auditované účetní závěrky obdržené v souladu s odstavcem 3.
5.  
Orgán ESMA předloží poskytovatelům služeb hlášení údajů první fakturu, v níž je uvedena výše poplatku za dohled za rok 2023 podle odstavce 2 nejpozději třicet dnů před konečným datem platby.

Až budou k dispozici informace uvedené v odstavci 3 pro všechny poskytovatele služeb hlášení údajů, předloží orgán ESMA poskytovatelům služeb hlášení údajů druhou fakturu s uvedením konečné výše poplatku za dohled za rok 2023 na základě výpočtu uvedeného v odstavci 4. Orgán ESMA předloží uvedenou fakturu poskytovatelům služeb hlášení údajů nejpozději třicet dnů před konečným datem platby.

Článek 11

Vstup v platnost a datum použitelnosti

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie a použije se od téhož dne.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.



( 1 ) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/466 ze dne 17. prosince 2021, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 600/2014 a upřesňují kritéria k použití odchylky ze zásady, že schválený systém pro uveřejňování informací a schválené mechanismy pro hlášení obchodů podléhají dohledu Evropského orgánu pro cenné papíry a trhy Úř. věst. L 96, 24.3.2022, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2022/466/oj).

( 2 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 ze dne 18. července 2018, kterým se stanoví finanční pravidla pro souhrnný rozpočet Unie, mění nařízení (EU) č. 1296/2013, (EU) č. 1301/2013, (EU) č. 1303/2013, (EU) č. 1304/2013, (EU) č. 1309/2013, (EU) č. 1316/2013, (EU) č. 223/2014 a (EU) č. 283/2014 a rozhodnutí č. 541/2014/EU a zrušuje nařízení (EU, Euratom) č. 966/2012 (Úř. věst. L 193, 30.7.2018, s. 1).

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU