(EU) 2020/1732Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2020/1732 ze dne 18. září 2020, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/2402, pokud jde o poplatky účtované Evropským orgánem pro cenné papíry a trhy registrům sekuritizací (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 390, 20.11.2020, s. 1-6 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 18. září 2020 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 10. prosince 2020 Nabývá účinnosti: 10. prosince 2020
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 1. ledna 2025

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/1732

ze dne 18. září 2020,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/2402, pokud jde o poplatky účtované Evropským orgánem pro cenné papíry a trhy registrům sekuritizací

(Text s významem pro EHP)

(Úř. věst. L 390 20.11.2020, s. 1)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2024/1703 ze dne 11. března 2024,

  L 1703

1

18.6.2024




▼B

NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/1732

ze dne 18. září 2020,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/2402, pokud jde o poplatky účtované Evropským orgánem pro cenné papíry a trhy registrům sekuritizací

(Text s významem pro EHP)



▼M1

Článek 1

Náhrada nákladů na dohled v plné výši

Poplatky účtované registrům sekuritizací pokrývají:

a) 

veškeré přímé i nepřímé náklady související s registrací registrů sekuritizací a dohledem nad nimi ze strany orgánu ESMA v souladu s nařízením (EU) 2017/2402, včetně nákladů vyplývajících z rozšíření registrace registrů obchodních údajů, které již byly zaregistrovány podle hlavy VI kapitoly 1 nařízení (EU) č. 648/2012 nebo kapitoly III nařízení (EU) 2015/2365;

b) 

veškeré náklady na náhradu přímých i nepřímých nákladů poskytnutou příslušným orgánům, které vykonávaly činnost podle nařízení (EU) 2017/2402 a v důsledku případného přenesení úkolů podle čl. 14 odst. 1 uvedeného nařízení.

▼B

Článek 2

Použitelný obrat

1.  

Registry sekuritizací registrované pouze podle nařízení (EU) 2017/2402 uchovávají pro účely tohoto nařízení auditované účetní závěrky, které rozlišují příjmy získané z:

a) 

hlavních služeb sekuritizace ve smyslu čl. 1 bodu 3 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2020/1230 ( 1 );

b) 

pomocných služeb sekuritizace ve smyslu čl. 1 bodu 4 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2020/1230;

c) 

jakýchkoli jiných poskytovaných služeb.

2.  

Registr sekuritizací registrovaný podle nařízení (EU) 2017/2402, který je rovněž zaregistrován jako registr obchodních údajů podle nařízení (EU) č. 648/2012 nebo nařízení (EU) 2015/2365, uchovává pro účely tohoto nařízení auditované účetní závěrky, které rozlišují příjmy získané z:

a) 

poskytování hlavních služeb sekuritizace;

b) 

poskytování pomocných služeb sekuritizace;

c) 

hlavních funkcí centrálního shromažďování a vedení záznamů o derivátech podle nařízení (EU) č. 648/2012;

d) 

poskytování pomocných služeb, které přímo souvisejí s centrálním shromažďováním a vedením záznamů o derivátech podle nařízení (EU) č. 648/2012;

e) 

hlavních funkcí centrálního shromažďování a vedení záznamů o obchodech zajišťujících financování podle nařízení (EU) 2015/2365;

f) 

poskytování pomocných služeb, které přímo souvisejí s centrálním shromažďováním a vedením záznamů o obchodech zajišťujících financování podle nařízení (EU) 2015/2365;

g) 

poskytování kombinovaných pomocných služeb, které přímo souvisejí s:

i) 

činnostmi uvedenými v písmenech a) a c);

ii) 

činnostmi uvedenými v písmenech a) a e);

iii) 

činnostmi uvedenými v písmenech c) a e);

h) 

jakýchkoli jiných poskytovaných služeb.

3.  

Použitelným obratem registru sekuritizací za daný rok n je součet:

a) 

příjmů nebo očekávaných příjmů registru, pokud se použije odstavec 5, získaných z činností uvedených v odst. 2 písm. a), jak jsou deklarovány v auditované účetní závěrce za rok n–2;

b) 

příjmů registru získaných z činností uvedených v odst. 2 písm. b) a použitelného podílu příjmů získaných z činností uvedených v odst. 2 písm. g) bodech i) a ii), jak jsou deklarovány v auditované účetní závěrce za rok n–2.

4.  

Použitelný podíl příjmů uvedený v odst. 3 písm. b) se rovná příjmům získaným z činností uvedených v odst. 2 písm. a) vyděleným součtem příjmů získaných z činností uvedených v:

a) 

odst. 2 písm. a);

b) 

odst. 2 písm. c);

c) 

odst. 2 písm. e).

▼M1

4a.  
Registry sekuritizací každoročně poskytují orgánu ESMA auditované účetní závěrky uvedené v odstavci 1. Dokumenty se orgánu ESMA předloží elektronickými prostředky do 30. září každého roku (n–1).

▼B

5.  

Nejsou-li auditované účetní závěrky za rok n–2 k dispozici, orgán ESMA použije očekávané příjmy za rok n, které jsou uvedeny v podnikatelských plánech předkládaných orgánu ESMA podle čl. 13 odst. 3 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2020/1230. Dotyčné očekávané příjmy se člení na tyto prvky:

a) 

očekávané příjmy z činností uvedených v odst. 2 písm. a);

b) 

očekávané příjmy z činností uvedených v odst. 2 písm. b);

c) 

očekávané příjmy z činností uvedených v odst. 2 písm. g) bodech i) a ii).

Registr sekuritizací, který se rozhodne poskytnout orgánu ESMA aktualizaci očekávaných příjmů za rok n, tak učiní do 30. září roku n–1.

▼M1

5a.  
Jestliže jsou příjmy podle tohoto článku vykázány v jiné měně než v eurech, orgán ESMA je převede na eura podle průměrného směnného kurzu eura platného v období, během kterého byly tyto příjmy zaznamenány. Za tím účelem použije orgán ESMA referenční sazbu směnného kurzu eura zveřejněnou Evropskou centrální bankou.

▼B

Článek 3

Poplatek za registraci a poplatek za rozšíření registrace

1.  

Není-li žadatel zaregistrován jako registr obchodních údajů podle hlavy VI kapitoly 1 nařízení (EU) č. 648/2012 ani podle kapitoly III nařízení (EU) 2015/2365, poplatek za registraci činí:

a) 

100 000 EUR, pokud má registr v úmyslu poskytovat pomocné služby uvedené v čl. 2 odst. 2 písm. b) nebo písm. g) bodu i) nebo ii);

b) 

65 000 EUR, pokud nelze použít písmeno a).

2.  

Je-li žadatel zaregistrován jako registr obchodních údajů podle hlavy VI kapitoly 1 nařízení (EU) č. 648/2012 nebo kapitoly III nařízení (EU) 2015/2365, poplatek za rozšíření registrace činí:

a) 

50 000 EUR, pokud má registr v úmyslu poskytovat pomocné služby uvedené v čl. 2 odst. 2 písm. b) nebo písm. g) bodu i) nebo ii);

b) 

32 500 EUR, pokud nelze použít písmeno a).

3.  
Není-li žadatel zaregistrován jako registr obchodních údajů podle nařízení (EU) č. 648/2012 ani podle nařízení (EU) 2015/2365 a podá současně žádost o registraci podle nařízení (EU) 2017/2402 i nařízení (EU) č. 648/2012 nebo nařízení (EU) 2015/2365, uhradí žadatel plný poplatek za registraci splatný podle článku 6 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 1003/2013 ( 2 ) nebo podle čl. 5 odst. 1 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/360 ( 3 ) (v závislosti na situaci) a poplatek za rozšíření registrace splatný podle odstavce 3.
4.  
Není-li žadatel zaregistrován jako registr obchodních údajů podle nařízení (EU) č. 648/2012 ani podle nařízení (EU) 2015/2365 a podá současně žádost o registraci podle nařízení (EU) č. 648/2012, nařízení (EU) 2015/2365 i nařízení (EU) 2017/2402, uhradí žadatel plný poplatek za registraci splatný podle článku 6 nařízení v přenesené pravomoci (EU) č. 1003/2013, poplatek za rozšíření registrace splatný podle čl. 5 odst. 5 nařízení v přenesené pravomoci (EU) 2019/360 a poplatek za rozšíření registrace splatný podle odstavce 3.
5.  
Registr sekuritizací, který po registraci nabízí pomocné služby a v důsledku toho je povinen zaplatit vyšší poplatek za registraci nebo za rozšíření registrace, než je původně uhrazený poplatek za registraci nebo za rozšíření registrace, uhradí rozdíl mezi původně uhrazeným poplatkem za registraci nebo za rozšíření registrace a použitelným vyšším poplatkem za registraci nebo za rozšíření registrace.

Článek 4

Roční poplatky za dohled u registrovaných registrů sekuritizací a registrů obchodních údajů, které svou registraci rozšířily

1.  
Roční poplatek za dohled pro všechny registrované registry sekuritizací za rok n se rovná odhadu nákladů na dohled nad činnostmi těchto registrů sekuritizací, jak je zahrnut do rozpočtu orgánu ESMA na daný rok.

▼M1

2.  
Roční poplatek za dohled, který má být zaplacen registrem sekuritizací za rok, v němž byl daný registr zaregistrován, se rovná poplatku za registraci splatnému podle článku 3 vynásobenému počtem kalendářních dnů ode dne registrace registru sekuritizací do konce daného roku a vydělenému celkovým počtem dnů v daném roce.

Odchylně od prvního pododstavce, pokud je registr sekuritizací zaregistrován v prosinci, není povinen platit roční poplatek za dohled za rok, v němž byl zaregistrován.

3.  
Roční poplatek za dohled za daný rok n, který má být zaplacen registrem sekuritizací registrovaným dne 1. října předchozího roku nebo později, se rovná poplatku za registraci splatnému podle článku 3.

▼B

4.  
Roční poplatek za dohled za daný rok n, který má být uhrazen registrem sekuritizací registrovaným před 1. říjnem předchozího roku, se rovná ročnímu poplatku za dohled uvedenému v odstavci 1 rozdělenému mezi všechny registry sekuritizací registrované před 1. říjnem předchozího roku v poměru k použitelnému obratu jednotlivých registrů sekuritizací vypočítanému v souladu s čl. 2 odst. 3.
5.  
S výjimkou ročního poplatku za dohled, který je splatný podle odstavce 2, nesmí být roční poplatek za dohled nižší než 30 000 EUR.

Článek 5

Obecné způsoby platby

1.  
Všechny poplatky se hradí v eurech. Poplatky se hradí v souladu s články 6, 7 a 8.

▼M1

2.  
V případě jakéhokoli prodlení při platbě se účtuje úrok z prodlení stanovený v článku 99 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 ( 4 ).

▼B

Článek 6

▼M1

Platba poplatků za registraci

▼B

1.  
Poplatek za registraci a poplatek za rozšíření registrace podle článku 3 se hradí v plné výši v okamžiku, kdy registr sekuritizací podá žádost o registraci nebo o rozšíření registrace.

▼M1

2.  
Pokud žadatel stáhne svoji žádost o registraci nebo o rozšíření registrace, orgán ESMA poplatky za registraci nebo za rozšíření registrace nevrací.

▼M1 —————

▼B

Článek 7

Platba ročních poplatků za dohled

Roční poplatek za dohled podle článku 4, s výjimkou ročního poplatku za dohled podle odstavců 2 a 3 uvedeného článku, se hradí v jediné splátce, která je splatná nejpozději do konce března roku, k němuž se vztahuje.

Orgán ESMA zašle všem registrovaným registrům sekuritizací výzvy k úhradě, v nichž je uvedena výše ročního poplatku, alespoň 30 kalendářních dnů přede dnem, kdy mají být roční poplatky zaplaceny.

▼M1

Orgán ESMA roční poplatek za dohled nevrací.

▼B

Článek 8

Náhrada poskytovaná příslušným orgánům

1.  
Poplatek za registraci, poplatek za rozšíření registrace a roční poplatek za dohled účtuje pouze orgán ESMA.
2.  
Orgán ESMA nahradí příslušnému orgánu skutečné náklady vzniklé v důsledku plnění úkolů podle nařízení (EU) 2017/2402 a v důsledku případného přenesení úkolů podle článku 74 nařízení (EU) č. 648/2012 v souladu s čl. 9 odst. 1 nařízení (EU) 2015/2365 a s čl. 14 odst. 1 nařízení (EU) 2017/2402.

Článek 9

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.



( 1 ) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2020/1230 ze dne 29. listopadu 2019, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2017/2402, pokud jde o regulační technické normy upřesňující podrobnosti žádosti o registraci registru sekuritizací a podrobnosti zjednodušené žádosti o rozšíření registrace registru obchodních údajů (Úř. věst. L 289, 3.9.2020, s. 345).

( 2 ) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 1003/2013 ze dne 12. července 2013, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 648/2012, pokud jde o poplatky účtované Evropským orgánem pro cenné papíry a trhy registrům obchodních údajů (Úř. věst. L 279, 19.10.2013, s. 4).

( 3 ) Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/360 ze dne 13. prosince 2018, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2365, pokud jde o poplatky účtované Evropským orgánem pro cenné papíry a trhy registrům obchodních údajů (Úř. věst. L 81, 22.3.2019, s. 58).

( 4 ) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 ze dne 18. července 2018, kterým se stanoví finanční pravidla pro souhrnný rozpočet Unie, mění nařízení (EU) č. 1296/2013, (EU) č. 1301/2013, (EU) č. 1303/2013, (EU) č. 1304/2013, (EU) č. 1309/2013, (EU) č. 1316/2013, (EU) č. 223/2014 a (EU) č. 283/2014 a rozhodnutí č. 541/2014/EU a zrušuje nařízení (EU, Euratom) č. 966/2012 (Úř. věst. L 193, 30.7.2018, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1046/oj).

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU