(SZBP) 2019/2009Rozhodnutí Rady (SZBP) 2019/2009 ze dne 2. prosince 2019 na podporu ukrajinského úsilí v boji proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami, ve spolupráci s OBSE
Publikováno: | Úř. věst. L 312, 3.12.2019, s. 42-54 | Druh předpisu: | Rozhodnutí |
Přijato: | 2. prosince 2019 | Autor předpisu: | Rada Evropské unie |
Platnost od: | 2. prosince 2019 | Nabývá účinnosti: | 2. prosince 2019 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
ROZHODNUTÍ RADY (SZBP) 2019/2009 ze dne 2. prosince 2019 (Úř. věst. L 312 3.12.2019, s. 42) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
L 300 |
42 |
21.11.2022 |
||
L 330 |
1 |
17.1.2024 |
||
L 1805 |
1 |
25.6.2024 |
ROZHODNUTÍ RADY (SZBP) 2019/2009
ze dne 2. prosince 2019
na podporu ukrajinského úsilí v boji proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami, ve spolupráci s OBSE
Článek 1
V souladu s odstavcem 1 jsou cíle tohoto rozhodnutí následující:
posílit schopnosti ukrajinské státní pohraniční stráže, ukrajinského ministerstva vnitra a ukrajinské státní finanční správy/státní celní správy v předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boji proti němu;
posílit kapacity dohledu ministerstva vnitra při kontrole výroby, označování a evidence zbraní, střeliva a výbušnin, které odpovídají potřebám identifikovaným v posouzení potřeb;
posílit operační kapacity ministerstva vnitra a národní policie Ukrajiny, jež podléhá ministerstvu vnitra, v oblasti forenzních věd, analýzy, odhalování, sledování a vyšetřování nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami;
posílit kapacity ministerstva vnitra na zlepšení legislativních mechanismů pro regulaci a kontrolu oběhu a používání zbraní, střeliva a výbušnin, jakož i zvýšení informovanosti veřejnosti o rizicích spojených s nezákonným držením, zneužíváním a obchodem se zbraněmi, střelivem a výbušninami, které odpovídají potřebám identifikovaným v posouzení potřeb;
posílit koordinaci a spolupráci mezi agenturami vedoucí k rozvoji strategického přístupu, shromažďování údajů a analýze při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a boji proti němu podle potřeb identifikovaných v posouzení potřeb.
Unie v souladu s odstavcem 2 proto podporuje tyto akce:
posílení příslušného normativního a legislativního rámce;
shromažďování, sestavování a sdílení příslušných údajů, včetně vývoje a sjednocení elektronických databází;
rozvoj kapacit příslušných institucí;
zajišťování odborné přípravy;
získávání specializovaného vybavení a infrastruktury, včetně kapacit pro detekci s využitím psů,
vytvoření platforem pro posílenou vnitrostátní koordinaci mezi agenturami a vyjasnění mandátů, což usnadní spolupráci a výměnu informací;
zvyšování informovanosti mezi širokou veřejností;
regionální a mezinárodní výměnu a spolupráci.
Článek 2
Článek 3
Článek 4
PŘÍLOHA
KOMPLEXNÍ PROGRAM OBSE NA PODPORU UKRAJINSKÉHO ÚSILÍ V BOJI PROTI NEDOVOLENÉMU OBCHODU SE ZBRANĚMI, STŘELIVEM A VÝBUŠNINAMI
1. Souvislosti
V posledních letech Ukrajina čelí významným bezpečnostním rizikům a problémům souvisejícím se šířením nedovolených zbraní, střeliva a výbušnin přes hranice a na jejím území. Situace se zhoršila zejména v důsledku krize na Ukrajině a v jejím okolí, což se projevilo v nezákonném držení, zneužívání a obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami.
Ukrajina zůstává problematickou oblastí a závažnou výzvou ve strategii EU proti nedovoleným palným zbraním, ručním palným a lehkým zbraním a střelivu pro ně (strategie EU pro ruční palné a lehké zbraně). Ve strategii EU pro ruční palné a lehké zbraně se konstatuje, že „současná nestabilita ve východní Evropě zvýšila míru nedovoleného obchodování s palnými zbraněmi v různých zemích regionu, například na Ukrajině. To představuje významnou dlouhodobou bezpečnostní hrozbu pro Ukrajinu i EU. Spolupráce mezi EU a Ukrajinou v této otázce je tudíž v zájmu obou stran. Evropská unie bilaterálně spolupracuje s Ukrajinou a dalšími zeměmi v regionu a systematicky začleňuje boj proti nedovoleným ručním palným a lehkým zbraním do všech dialogů o bezpečnostních otázkách s partnerskými zeměmi v sousedství.“
S odkazem na východní sousedství obecně a na Ukrajinu konkrétně proto strategie EU pro ruční palné a lehké zbraně stanoví následující akce:
Na základě původní žádosti ukrajinské státní pohraniční stráže z května 2016 provedl sekretariát OBSE „Posouzení potřeb v souvislosti s bojem proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a přes její hranice“ (dále jen „posouzení potřeb“). Posouzení potřeb, které bylo zveřejněno v dubnu 2018, zahrnovalo několik ministerstev a agentur působících v oblasti regulace, vymáhání práva a bezpečnosti, pokud jde o zbraně, střelivo a výbušniny. Ukázalo se, že současný přístup k odhalování a potírání nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami v rámci Ukrajiny a přes její hranice je stále problematický. Je třeba posílit podporu, pokud jde o rozvoj lidských a technických zdrojů, jasně srozumitelné právní předpisy a koordinaci mezi agenturami, jakož i mezinárodní podporu a spolupráci. Posouzení potřeb rovněž stanovilo základ pro poskytování technické pomoci a institucionální podpory pro rozvoj kapacit ukrajinských orgánů v jejich úsilí o boj proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami, a to uceleným a udržitelným způsobem.
Výsledky tohoto posouzení potřeb potvrdily hlavní ministerstva a orgány Ukrajiny působící v oblasti regulace, vymáhání práva a bezpečnosti, pokud jde o zbraně, střelivo a výbušniny, dne 7. června 2018 na zasedání na vysoké úrovni, které se konalo v Kyjevě. Opětovně zdůraznily, že jasně pochopily stávající a rýsující se hrozby nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a závazky ke zlepšení situace na místě. To zahrnovalo potvrzení plánu, který byl vypracován na základě posouzení potřeb a který podporuje integrovaný, komplexní a kooperativní přístup v zájmu účinného rozvoje kapacit a práce systému za účelem boje proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině.
Dne 12. března 2019 se tytéž orgány setkaly na druhém zasedání na vysoké úrovni, které se konalo v Kyjevě a na němž bylo jasně poukázáno na pokrok v diskusi o výzvách, skutečných potřebách a iniciativách souvisejících s bojem proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a přes její hranice. Kromě toho byly na zasedání rovněž učiněny vnitrostátní a mezinárodní závazky k posílení akce.
Několik ministerstev a agentur působících v oblasti vymáhání práva a bezpečnosti oficiálně a písemnou formou vyjádřilo zájem a požádalo o spolupráci se sekretariátem OBSE při podpoře úsilí Ukrajiny o boj proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami, konkrétně ukrajinská státní pohraniční stráž (v květnu 2016), státní finanční správa/státní celní správa (v červenci 2018) a ministerstvo vnitra Ukrajiny (v březnu 2019). Tato ministerstva a agentury se rovněž do poloviny září 2019 obrátily na koordinátora projektu OBSE na Ukrajině ohledně podpory praktického provádění projektových činností.
2. Celkový cíl
Posílit kapacity ukrajinských orgánů při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu.
3. Popis akce
Akce je založena na zjištěních a doporučeních sekretariátu OBSE „Posouzení potřeb v souvislosti s bojem proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a přes její hranice“. Kromě toho byla dále rozvíjena v reakci na výslovné žádosti o spolupráci a pomoc, které sekretariátu OBSE a koordinátorovi projektu OBSE na Ukrajině adresovaly státní pohraniční stráž, státní finanční správa a ministerstvo vnitra Ukrajiny. Po žádostech následovaly komplexní technické konzultace mezi OBSE a uvedenými státními subjekty.
V úzké spolupráci s příslušnými ukrajinskými orgány vypracovala OBSE tři projekty zabývající se různými aspekty jejich mandátů v oblasti boje proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami. Tyto projekty se sloučily do jednotného komplexního programu s cílem posílit celkovou bezpečnost a ochranu na Ukrajině. Komplexní program podporuje strategii EU proti nedovoleným palným zbraním, ručním palným a lehkým zbraním a střelivu pro ně (2018), zejména akce v zemích východního sousedství.
3.1. Projekt 1: Podpora ukrajinské státní pohraniční stráže při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu
3.1.1. Cíl
Cílem projektu je pomoci ukrajinské státní pohraniční stráži posílit její schopnost předcházet nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a bojovat proti němu.
3.1.2. Popis
Státní pohraniční stráž je jedním z donucovacích orgánů na Ukrajině, které jsou pověřeny bojem proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami. Má povinnost zajistit neporušitelnost státních hranic a ochranu svrchovaných práv Ukrajiny v rámci její výlučné (námořní) hospodářské zóny.
Cílem projektu bude řešit ověřené nedostatky v oblasti schopností v rámci státní pohraniční stráže prostřednictvím a) odborné přípravy, technického a operačního rozvoje kapacit za účelem předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boje proti němu a b) předávání mezinárodních osvědčených postupů a výměny informací, zejména ve vztahu k členským státům EU, partnerům ze západního Balkánu a státům v sousedství.
3.1.3. Očekávaný výsledek
Výsledek 1: Posílení kapacit státní pohraniční stráže při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu
Ukazatele:
3.1.4. Činnosti
3.1.4.1. Komplexní program odborné přípravy v oblasti předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boje proti němu pro státní pohraniční stráž, který odpovídá potřebám identifikovaným v posouzení potřeb
Tato činnost bude zahrnovat:
3.1.4.2. Program pomoci s vybavením za účelem předcházení obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boje proti němu pro státní pohraniční stráž, který odpovídá potřebám identifikovaným v posouzení potřeb
Tato činnost bude zahrnovat:
3.1.4.3. Program pomoci týkající se využití psů při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu pro ukrajinskou státní pohraniční stráž, který odpovídá potřebám identifikovaným v posouzení potřeb
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2. Projekt 2: Podpora ministerstva vnitra Ukrajiny a národní policie Ukrajiny, jež podléhá ministerstvu vnitra, při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu
3.2.1. Cíl
Cílem projektu je pomoci ministerstvu vnitra Ukrajiny a národní policii Ukrajiny, jež podléhá ministerstvu vnitra, při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu.
3.2.2. Popis
Ministerstvo vnitra je jedním z klíčových vnitrostátních orgánů na Ukrajině, který nejen reguluje a kontroluje legální používání zbraní, střeliva a výbušnin, ale vykonává také operativní a koordinační opatření na předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a na boj proti němu, a to buď přímo nebo prostřednictvím podřízených agentur.
Projekt se zaměřuje na ověřené nedostatky v oblasti schopností v rámci ministerstva vnitra, aby bylo možné účinně předcházet nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a bojovat proti němu, a to za podpory toho, aby v rámci ministerstva vnitra došlo ke zlepšení: a) kapacit dohledu v oblasti kontroly legální výroby, označování a evidence zbraní, střeliva a výbušnin; b) operačních kapacit v oblasti forenzních věd, analýzy, odhalování a vyšetřování nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami; c) legislativních mechanismů pro regulaci a kontrolu legálního oběhu a využívání zbraní, střeliva a výbušnin, jakož i zvyšování informovanosti o nezákonném držení, zneužívání a obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami; a d) mechanismů koordinace a spolupráce na podporu společných strategických a operačních přístupů v oblasti předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boje proti němu s ostatními příslušnými vnitrostátními agenturami
3.2.3. Očekávané výsledky
Výsledek 1: Posílené kapacity dohledu ministerstva vnitra Ukrajiny při kontrole výroby, označování a evidence zbraní, střeliva a výbušnin, které odpovídají potřebám identifikovaným v posouzení potřeb.
Ukazatele:
Výsledek 2: Posílené operační kapacity ministerstva vnitra a národní policie Ukrajiny v oblasti forenzních věd, analýzy, odhalování, sledování a vyšetřování nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami
Ukazatele:
Výsledek 3: Posílené kapacity ministerstva vnitra na zlepšení legislativních mechanismů pro regulaci a kontrolu oběhu a používání zbraní, střeliva a výbušnin, jakož i zvýšení informovanosti veřejnosti o rizicích spojených s nezákonným držením, zneužíváním a obchodem se zbraněmi, střelivem a výbušninami, které odpovídají potřebám identifikovaným v posouzení potřeb.
Ukazatele:
Výsledek 4: Posílená koordinace a spolupráce mezi agenturami vedoucí k rozvoji strategického přístupu, sběru údajů a analýze při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a boji proti němu podle potřeb identifikovaných v posouzení potřeb.
Ukazatele:
3.2.4. Činnosti
3.2.4.1. Prosazování a přenos mezinárodních a evropských norem a osvědčených postupů pro kontrolu výroby, označování a evidence zbraní, střeliva a výbušnin na Ukrajině, včetně předcházení nedovolené výrobě zbraní, střeliva a výbušnin, a to i prostřednictvím nedovoleného uschopnění znehodnocených palných zbraní, jejich přeměny nebo jiných metod
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.2. Rozvoj a zavádění jednotného elektronického klasifikátoru zbraní, střeliva a výbušnin a jeho začlenění do registru zbraní, střeliva a výbušnin
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.3. Podpora osvědčených postupů a předávání znalostí v oblasti forenzních věd a vyšetřování nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.4. Podpora osvědčených postupů, předávání znalostí a program pomoci s vybavením při potírání a odhalování nedovoleného obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami v případě národní policie Ukrajiny
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.5. Celostátní průzkum veřejného mínění, studie souvisejících postojů a osvětové a komunikační kampaně o rizicích spojených s nezákonným držením, zneužíváním a obchodem se zbraněmi, střelivem a výbušninami
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.6. Podpora zlepšení legislativních mechanismů pro regulaci a kontrolu oběhu a používání zbraní, střeliva a výbušnin a její provádění
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.7. Podpora rozvoje strategického přístupu v oblasti předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami na Ukrajině a boje proti němu
Tato činnost bude zahrnovat:
3.2.4.8. Podpora rozvoje meziagenturního systému shromažďování, analýzy a šíření údajů o nedovoleném vlastnictví, zneužívání a nedovoleném obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami
Tato činnost bude zahrnovat:
3.3. Projekt 3: Podpora ukrajinské státní finanční správy/státní celní správy při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu
3.3.1. Cíl
Cílem projektu je pomoci státní finanční správě/státní celní správě posílit její schopnost předcházet nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a bojovat proti němu.
3.3.2. Popis
Státní finanční správa/státní celní správa je pověřena předcházením pašování a bojem proti němu, jakož i bojem proti porušování celních předpisů na hraničních přechodech přes státní hranici Ukrajiny, na územích námořních a říčních přístavů, na letištích, v železničních stanicích a na jiných místech stanovených ukrajinským celním kodexem. To zahrnuje opatření zaměřená na předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boj proti němu.
Cílem projektu bude řešit ověřené nedostatky v oblasti schopností v rámci státní finanční správy prostřednictvím a) odborné přípravy, technického a operačního rozvoje kapacit za účelem boje proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a b) předávání mezinárodních osvědčených postupů a výměny informací, zejména ve vztahu k členským státům EU, partnerům ze západního Balkánu a státům v sousedství.
3.3.3. Očekávané výsledky
Výsledek 1: Posílení kapacit státní finanční správy/státní celní správy při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu
Ukazatele:
3.3.4. Činnosti
3.3.4.1. Komplexní program odborné přípravy v oblasti boje proti nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami pro státní finanční správu/státní celní správu, který odpovídá potřebám identifikovaným v posouzení potřeb.
Tato činnost bude zahrnovat:
3.3.4.2. Program pomoci s vybavením za účelem předcházení obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boje proti němu pro státní finanční správu/státní celní správu, který odpovídá potřebám identifikovaným v posouzení potřeb.
Tato činnost bude zahrnovat:
3.3.4.3. Program týkající se pomoci psů při předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a v boji proti němu pro státní finanční správu/státní celní správu
Tato činnost bude zahrnovat:
4. Řízení projektu a administrativní podpora pro provádění akce
Provádění akce a souvisejících projektových činností uvedených v oddíle 3 budou koordinovat a řídit specializovaní projektoví pracovníci v rámci sekretariátu OBSE a koordinátor projektu OBSE na Ukrajině. Specializovaní projektoví pracovníci – rozdělení do týmů pro řízení a provádění projektu – budou dále podporovat rozvoj rámce spolupráce mezi ukrajinskými partnery, jakož i spolupráci a koordinaci s mezinárodním společenstvím.
Specializovaní projektoví pracovníci budou plnit tyto úkoly:
5. Genderové hledisko
S cílem zvýšit účinnost politik kontroly zbraní, střeliva a výbušnin a zajistit, aby jejich provádění vedlo ke zvýšení bezpečnosti žen i mužů, bude do akcí podporovaných tímto rozhodnutím začleněno genderové hledisko, jež bude zohledňováno prostřednictvím technického poradenství a odborných poznatků, rozvoje znalostních produktů a odborné přípravy.
6. Příjemci
Přímými příjemci akce budou vnitrostátní orgány Ukrajiny odpovědné za předcházení nedovolenému obchodu se zbraněmi, střelivem a výbušninami a boj proti němu. Vnitrostátními orgány, na něž bude primárně cíleno, jsou: ministerstvo vnitra, včetně jeho odborných útvarů a útvarů pro udělování licencí, národní policie Ukrajiny, státní pohraniční stráž a státní finanční správa/státní celní správa. Další pověřené vnitrostátní orgány – například bezpečnostní služba Ukrajiny – budou zapojovány případ od případu.
Nepřímými příjemci akce budou obyvatelé Ukrajiny a sousedních evropských zemí, jež jsou ohroženi používáním nelegálních zbraní, střeliva a výbušnin při trestné činnosti, terorismu a násilném zneužívání.
Nepřímými příjemci projektu budou také EU a její členské státy, neboť budou těžit ze zpětné vazby ukrajinských orgánů ohledně zjištěných tras obchodování s nedovolenými zbraněmi.
7. Zviditelnění Unie
OBSE přijme veškerá nezbytná opatření k zajištění toho, aby byla veřejnost informována o skutečnosti, že dotčenou akci financuje Unie. Tato opatření budou provedena v souladu s Příručkou pro komunikaci a zviditelnění v rámci vnější činnosti Unie, kterou vydala Komise. OBSE tudíž zajistí zviditelnění příspěvku Unie prostřednictvím patřičného označení a reklamy, které vyzdvihnou úlohu Unie, zajistí transparentnost jejích činností a zvýší informovanost o důvodech vedoucích k tomuto rozhodnutí, jakož i o podpoře, kterou tomuto rozhodnutí poskytuje Unie, a o výsledcích této podpory. Na materiálech, které budou v rámci projektu vytvořeny, bude zřetelně vyobrazena vlajka Unie v souladu s pokyny Unie pro správné užívání a reprodukci vlajky.
Vzhledem k tomu, že plánované činnosti mají velmi odlišný obsah a povahu, bude využita celá řada propagačních nástrojů, včetně: tradičních sdělovacích prostředků, internetových stránek, sociálních médií a informačních a propagačních materiálů, včetně infografiky, letáků, oběžníků, tiskových zpráv a dalších materiálů dle potřeby. Publikace, veřejné akce, kampaně, vybavení a stavební práce provedené v rámci projektu budou patřičně označeny. V zájmu dalšího posílení dopadu zvyšování informovanosti vládních orgánů a veřejnosti z různých zemí, mezinárodního společenství, místních i mezinárodních sdělovacích prostředků budou jednotlivé cílové skupiny projektu osloveny vhodnými jazykovými prostředky.
8. Trvání
Na základě zkušeností získaných při provádění rozhodnutí (SZBP) 2017/1424 a s ohledem na široký rozsah akce, počet příjemců, jakož i množství a složitost plánovaných činností, je časový rámec provádění stanoven na 36 měsíců
9. Subjekt pověřený technickým prováděním
Technickým prováděním tohoto rozhodnutí bude pověřen sekretariát OBSE – Středisko pro předcházení konfliktům a koordinátor projektu OBSE na Ukrajině. OBSE bude vykonávat činnosti na základě tohoto rozhodnutí v koordinaci a spolupráci s dalšími mezinárodními organizacemi a agenturami, zejména s cílem zabezpečit účinné synergie a zabránit zdvojování činností.
10. Řídící výbor
Řídící výbor těchto projektů bude sestávat ze zástupce vysokého představitele, zástupce delegace EU v Kyjevě a zástupce prováděcího subjektu uvedeného v bodě 6 této přílohy. Prováděcí subjekt, kterému je přitom nápomocen řídící výbor, zajistí, aby provádění projektu probíhalo v koordinaci s další související pomocí EU na Ukrajině, jako jsou například strategie integrované správy hranic (s podporou evropského nástroje sousedství vypracovaného Komisí), regionální spolupráce se západním Balkánem v oblasti kontroly ručních palných a lehkých zbraní prováděná Regionálním střediskem pro jihovýchodní a východní Evropu pro kontrolu ručních palných a lehkých zbraní při Rozvojovém programu OSN (UNDP/SEESAC) (s podporou rozhodnutí Rady (SZBP) 2018/1788 ( 1 ) a (SZBP) 2016/2356 ( 2 )), spolupráce donucovacích orgánů EU a Ukrajiny v oblasti obchodování s palnými zbraněmi (s podporou GŘ HOME Evropské komise, Europolu a platformy EMPACT pro palné zbraně), činnost společnosti Conflict Armament Research na Ukrajině (s podporou rozhodnutí Rady (SZBP) 2017/2283 ( 3 )), mise EU v rámci společné bezpečnostní a obranné politiky EUAM Ukraine a EUBAM Moldova and Ukraine a jejich podpůrné činnosti pro ochranu hranic a činnost Mezinárodní organizace pro migraci (IOM) zaměřená na odzbrojení, demobilizaci a opětovné začlenění bývalých bojovníků (s podporou nástroje Komise přispívajícího ke stabilitě a míru). Řídící výbor bude pravidelně zvát zástupce ukrajinských vládních partnerů. Řídící výbor může rovněž přizvat zástupce subjektů zapojených do projektů na Ukrajině, které mají podobný nebo související cíl. Řídící výbor bude podrobovat provádění rozhodnutí pravidelnému přezkumu nejméně jednou za šest měsíců, mimo jiné za použití prostředků elektronické komunikace.
11. Podávání zpráv
Bez ohledu na skutečnost, zda je tato akce plně financována nebo pouze spolufinancována podle rozhodnutí Rady, se bude na celou akci vztahovat povinnost podávání popisných i finančních zpráv, jak je uvedeno ve zvláštní dohodě o financování a připojeném rozpočtu.
( 1 ) Rozhodnutí Rady (SZBP) 2018/1788 ze dne 19. listopadu 2018 na podporu Střediska pro jihovýchodní a východní Evropu pro kontrolu ručních palných a lehkých zbraní (SEESAC) pro provádění regionálního plánu pro boj proti nedovolenému obchodování se zbraněmi v oblasti západního Balkánu (Úř. věst. L 293, 20.11.2018, s. 11).
( 2 ) Rozhodnutí Rady (SZBP) 2016/2356 ze dne 19. prosince 2016 na podporu činností střediska SEESAC zaměřených na odzbrojení a kontrolu zbraní v jihovýchodní Evropě v rámci strategie EU pro boj proti nedovolenému hromadění ručních palných a lehkých zbraní a střeliva pro ně a proti nedovolenému obchodování s nimi (Úř. věst. L 348, 21.12.2016, s. 60).
( 3 ) Rozhodnutí Rady (SZBP) 2017/2283 ze dne 11. prosince 2017 na podporu globálního mechanismu hlášení nedovolených ručních palných a lehkých zbraní a jiných nedovolených konvenčních zbraní a střeliva za účelem omezení rizika nedovoleného obchodu s nimi („iTrace III“) (Úř. věst. L 328, 12.12.2017, s. 20).