(EU) 2016/1675Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/1675 ze dne 14. července 2016, kterým se směrnice (EU) 2015/849 Evropského parlamentu a Rady doplňuje o identifikaci vysoce rizikových třetích zemí se strategickými nedostatky (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 254, 20.9.2016, s. 1-4 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 14. července 2016 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 23. září 2016 | Nabývá účinnosti: | 23. září 2016 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2016/1675 ze dne 14. července 2016, kterým se směrnice (EU) 2015/849 Evropského parlamentu a Rady doplňuje o identifikaci vysoce rizikových třetích zemí se strategickými nedostatky (Úř. věst. L 254 20.9.2016, s. 1) |
Ve znění:
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2016/1675
ze dne 14. července 2016,
kterým se směrnice (EU) 2015/849 Evropského parlamentu a Rady doplňuje o identifikaci vysoce rizikových třetích zemí se strategickými nedostatky
(Text s významem pro EHP)
Článek 1
Seznam jurisdikcí třetích zemí, které mají ve svých režimech pro boj proti praní peněz a financování terorismu strategické nedostatky představující významnou hrozbu pro finanční systém Unie („vysoce rizikové třetí země“), je stanoven v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné v členských státech v souladu se Smlouvami.
PŘÍLOHA
Vysoce rizikové třetí země
I. Vysoce rizikové třetí země, které poskytly písemný politický závazek na vysoké úrovni s cílem řešit zjištěné nedostatky a vypracovaly akční plán spolu s FATF, aby splnily požadavky stanovené ve směrnici (EU) 2015/849
Č. |
Vysoce riziková třetí země |
1 |
Afghánistán |
2 |
Alžírsko |
3 |
Angola |
4 |
Burkina Faso |
5 |
Kamerun |
6 |
Pobřeží slonoviny |
7 |
Demokratická republika Kongo |
8 |
Haiti |
9 |
Keňa |
10 |
Laos |
11 |
Libanon |
12 |
Mali |
13 |
Monako |
14 |
Mosambik |
15 |
Myanmar/Barma |
16 |
Namibie |
17 |
Nepál |
18 |
Nigérie |
19 |
Jižní Afrika |
20 |
Jižní Súdán |
21 |
Sýrie |
22 |
Tanzanie |
23 |
Trinidad a Tobago |
24 |
Vanuatu |
25 |
Venezuela |
26 |
Vietnam |
27 |
Jemen |
II. Vysoce rizikové třetí země, které poskytly politický závazek na vysoké úrovni s cílem řešit zjištěné nedostatky a rozhodly se požádat o technickou pomoc při provádění akčního plánu FATF a které jsou identifikovány ve veřejném prohlášení FATF
Č. |
Vysoce riziková třetí země |
1 |
Írán |
III. Vysoce rizikové třetí země, které představují trvalé a významné riziko praní peněz a financování terorismu, kterým se opakovaně nepodařilo vyřešit zjištěné nedostatky a které jsou identifikovány ve veřejném prohlášení FATF
Č. |
Vysoce riziková třetí země |
1 |
Korejská lidově demokratická republika (KLDR) |