(EU) č. 1332/2011Nařízení Komise (EU) č. 1332/2011 ze dne 16. prosince 2011 , kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 336, 20.12.2011, s. 20-22 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 16. prosince 2011 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 9. ledna 2012 | Nabývá účinnosti: | 1. prosince 2015 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1332/2011 ze dne 16. prosince 2011, kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém (Úř. věst. L 336 20.12.2011, s. 20) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
Č. |
Strana |
Datum |
||
L 101 |
7 |
16.4.2016 |
||
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/343 ze dne 17. února 2025, |
L 343 |
1 |
18.2.2025 |
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1332/2011
ze dne 16. prosince 2011,
kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém
(Text s významem pro EHP)
Článek 1
Předmět a oblast působnosti
Toto nařízení stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém, které musí dodržovat:
provozovatelé letadel uvedených v čl. 4 odst. 1 písm. b) a c) nařízení (ES) č. 216/2008, kteří provozují lety směrem na území Unie, na tomto území a směrem z něj, a
provozovatelé letadel uvedených v čl. 4 odst. 1 písm. d) nařízení (ES) č. 216/2008, kteří provozují lety ve vzdušném prostoru nad územím, na něž se vztahuje Smlouva, a v kterémkoliv jiném vzdušném prostoru, v němž členské státy uplatňují nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 551/2004 ( 1 ).
Článek 2
Definice
Pro účely tohoto nařízení se rozumí:
„palubním protisrážkovým systémem (ACAS)“ palubní systém založený na signálech odpovídače sekundárního přehledového radaru (SSR), který pracuje nezávisle na pozemním zařízení a poskytuje pilotovi upozornění na možné nebezpečí srážky letadel, která jsou vybavena odpovídačem SSR;
„palubním protisrážkovým systémem II (ACAS II)“ palubní protisrážkový systém, který kromě upozornění na provoz poskytuje rady k vyhnutí ve vertikální rovině;
„radou k vyhnutí (RA)“ informace poskytnutá letové posádce, jíž se doporučuje manévr, který má zajistit rozstup od všech narušitelů, nebo omezení manévru, které má zachovat stávající rozstup;
„upozorněním na provoz (TA)“ informace upozorňující letovou posádku na možnou hrozbu způsobenou blízkostí jiného letadla.
Článek 3
Palubní protisrážkový systém (ACAS)
▼M1 —————
Článek 5
Vstup v platnost a použitelnost
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
PŘÍLOHA
Palubní protisrážkové systémy (ACAS) II
(Část ACAS)
AUR.ACAS.1005 Požadavky na výkonnost
Tyto letouny s turbínovým pohonem musí být vybaveny systémem ACAS II s protisrážkovou logikou verze 7.1 nebo systémem ACAS Xa:
letouny s maximální certifikovanou vzletovou hmotností větší než 5 700 kg;
letouny schválené pro přepravu více než 19 cestujících.
Letadla neuvedená v bodě 1, jež jsou však systémem ACAS II vybavena dobrovolně, musí mít protisrážkovou logiku verze 7.1 nebo systém ACAS Xa.
Bod 1 se nevztahuje na bezpilotní systémy.
AUR.ACAS.1010 Výcvik týkající se systému ACAS II
Provozovatelé stanoví provozní postupy systému ACAS II a výcvikové programy, aby letová posádka měla vhodný výcvik v zabraňování srážkám a uměla vybavení systému ACAS II používat.
( 1 ) Úř. věst. L 96, 31.3.2004, s. 20.