(EU) č. 1332/2011Nařízení Komise (EU) č. 1332/2011 ze dne 16. prosince 2011 , kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 336, 20.12.2011, s. 20-22 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 16. prosince 2011 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 9. ledna 2012 Nabývá účinnosti: 1. prosince 2015
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Konsolidované znění předpisu s účinností od 10. března 2025

Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Tento dokument slouží výhradně k informačním účelům a nemá žádný právní účinek. Orgány a instituce Evropské unie nenesou za jeho obsah žádnou odpovědnost. Závazná znění příslušných právních předpisů, včetně jejich právních východisek a odůvodnění, jsou zveřejněna v Úředním věstníku Evropské unie a jsou k dispozici v databázi EUR-Lex. Tato úřední znění jsou přímo dostupná přes odkazy uvedené v tomto dokumentu

►B

NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1332/2011

ze dne 16. prosince 2011,

kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém

(Text s významem pro EHP)

(Úř. věst. L 336 20.12.2011, s. 20)

Ve znění:

 

 

Úřední věstník

  Č.

Strana

Datum

►M1

NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2016/583 ze dne 15. dubna 2016,

  L 101

7

16.4.2016

►M2

PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2025/343 ze dne 17. února 2025,

  L 343

1

18.2.2025




▼B

NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1332/2011

ze dne 16. prosince 2011,

kterým se stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém

(Text s významem pro EHP)



Článek 1

Předmět a oblast působnosti

Toto nařízení stanoví společné požadavky na užívání vzdušného prostoru a provozní postupy pro palubní protisrážkový systém, které musí dodržovat:

a) 

provozovatelé letadel uvedených v čl. 4 odst. 1 písm. b) a c) nařízení (ES) č. 216/2008, kteří provozují lety směrem na území Unie, na tomto území a směrem z něj, a

b) 

provozovatelé letadel uvedených v čl. 4 odst. 1 písm. d) nařízení (ES) č. 216/2008, kteří provozují lety ve vzdušném prostoru nad územím, na něž se vztahuje Smlouva, a v kterémkoliv jiném vzdušném prostoru, v němž členské státy uplatňují nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 551/2004 ( 1 ).

Článek 2

Definice

Pro účely tohoto nařízení se rozumí:

1) 

„palubním protisrážkovým systémem (ACAS)“ palubní systém založený na signálech odpovídače sekundárního přehledového radaru (SSR), který pracuje nezávisle na pozemním zařízení a poskytuje pilotovi upozornění na možné nebezpečí srážky letadel, která jsou vybavena odpovídačem SSR;

2) 

„palubním protisrážkovým systémem II (ACAS II)“ palubní protisrážkový systém, který kromě upozornění na provoz poskytuje rady k vyhnutí ve vertikální rovině;

3) 

„radou k vyhnutí (RA)“ informace poskytnutá letové posádce, jíž se doporučuje manévr, který má zajistit rozstup od všech narušitelů, nebo omezení manévru, které má zachovat stávající rozstup;

4) 

„upozorněním na provoz (TA)“ informace upozorňující letovou posádku na možnou hrozbu způsobenou blízkostí jiného letadla.

Článek 3

Palubní protisrážkový systém (ACAS)

1.  
Letouny uvedené v oddíle I přílohy tohoto nařízení musí být vybaveny a provozovány v souladu s pravidly a postupy, jež jsou v této příloze uvedeny.
2.  
Členské státy zajistí, aby provoz letounů uvedených v čl. 1 odst. 2 písm. a) nařízení (ES) č. 216/2008 byl v souladu s pravidly a postupy uvedenými v příloze na základě podmínek, jež uvedený článek stanoví.

▼M1 —————

▼B

Článek 5

Vstup v platnost a použitelnost

1.  
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

▼M1

2.  
Článek 3 se použije ode dne 1. března 2012.
3.  
Odchylně od odstavce 2 platí, že v případě letadel s individuálním osvědčením letové způsobilosti vydaným před 1. březnem 2012 se ustanovení článku 3 použijí ode dne 1. prosince 2015.

▼B

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

▼M1




PŘÍLOHA

Palubní protisrážkové systémy (ACAS) II

(Část ACAS)

▼M2

AUR.ACAS.1005 Požadavky na výkonnost

Tyto letouny s turbínovým pohonem musí být vybaveny systémem ACAS II s protisrážkovou logikou verze 7.1 nebo systémem ACAS Xa:

a) 

letouny s maximální certifikovanou vzletovou hmotností větší než 5 700  kg;

b) 

letouny schválené pro přepravu více než 19 cestujících.

Letadla neuvedená v bodě 1, jež jsou však systémem ACAS II vybavena dobrovolně, musí mít protisrážkovou logiku verze 7.1 nebo systém ACAS Xa.

Bod 1 se nevztahuje na bezpilotní systémy.

▼M1

AUR.ACAS.1010 Výcvik týkající se systému ACAS II

Provozovatelé stanoví provozní postupy systému ACAS II a výcvikové programy, aby letová posádka měla vhodný výcvik v zabraňování srážkám a uměla vybavení systému ACAS II používat.



( 1 )  Úř. věst. L 96, 31.3.2004, s. 20.

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU