(EU) č. 802/2010Nařízení Komise (EU) č. 802/2010 ze dne 13. září 2010 , kterým se provádí čl. 10 odst. 3 a článek 27 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/16/ES, pokud jde o výkonnost společnosti Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 241, 14.9.2010, s. 4-7 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 13. září 2010 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 4. října 2010 | Nabývá účinnosti: | 24. září 2010 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text aktualizovaného znění s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Tento dokument je třeba brát jako dokumentační nástroj a instituce nenesou jakoukoli odpovědnost za jeho obsah
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 802/2010 ze dne 13. září 2010, kterým se provádí čl. 10 odst. 3 a článek 27 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/16/ES, pokud jde o výkonnost společnosti (Úř. věst. L 241, 14.9.2010, p.4) |
Ve znění:
|
|
Úřední věstník |
||
No |
page |
date |
||
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1205/2012 ze dne 14. prosince 2012, |
L 347 |
10 |
15.12.2012 |
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 802/2010
ze dne 13. září 2010,
kterým se provádí čl. 10 odst. 3 a článek 27 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/16/ES, pokud jde o výkonnost společnosti
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2009/16/ES ze dne 23. dubna 2009 o státní přístavní inspekci ( 1 ), a zejména na čl. 10 odst. 3 a článek 27 uvedené směrnice,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Výkonnost společnosti je jedním z obecných parametrů určujících rizikový profil lodě. |
(2) |
S cílem určit výkonnost společností ve smyslu směrnice 2009/16/ES je nutné, aby inspektoři při inspekci lodě zaznamenali číslo IMO přidělené společnosti. |
(3) |
Za účelem posouzení výkonnosti společnosti by se měl vzít v úvahu počet závad na všech lodích a míra zadržení všech lodí ve flotile společnosti, které byly předmětem inspekce v Unii a v regionu zahrnutém do Pařížského memoranda o porozumění o státní přístavní inspekci (dále jen „Pařížské memorandum“). |
(4) |
V metodice použité pro posouzení výkonnosti společnosti je nutné vycházet ze zkušeností nabytých při uplatňování Pařížského memoranda. |
(5) |
Komise by se při zveřejnění seznamu společností s nízkou nebo velmi nízkou výkonností na veřejných internetových stránkách měla opírat o Evropskou agenturu pro námořní bezpečnost, zřízenou nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1406/2002 ( 2 ). |
(6) |
Opatření stanovená v tomto nařízení jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro námořní bezpečnost a zabránění znečištění z lodí, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Identifikace společností
Členské státy zajistí, aby společnost ve smyslu čl. 2 bodu 18 směrnice 2009/16/ES byla identifikována číslem IMO, musí-li loď dodržet Mezinárodní předpis pro řízení bezpečnosti (dále jenom „předpis ISM“) podle kapitoly IX Mezinárodní úmluvy o bezpečnosti lidského života na moři (dále jen „Úmluva SOLAS“).
Článek 2
Kritéria pro posouzení výkonnosti společnosti
1. Pro posouzení výkonnosti společnosti uvedené v části I bodě 1 písm. e) přílohy 1 směrnice 2009/16/ES se použijí kritéria stanovená v příloze tohoto nařízení.
2. Úroveň výkonnosti společností se denně aktualizuje a vypočítává na základě 36 měsíců předcházejících posouzení. K tomuto účelu se výpočet provede na základě údajů získaných od 17. června 2009. Pokud od 17. června 2009 uplynulo méně než 36 měsíců, provede se výpočet na základě dostupných údajů.
3. Společnosti se zařadí jako společnosti s velmi nízkou, nízkou, střední nebo vysokou výkonnost vyjmenované v bodě 3 přílohy.
Článek 3
Zveřejnění seznamu společností s nízkou a velmi nízkou výkonností
1. Komisi je nápomocna Evropská agentura pro námořní bezpečnost (EMSA) za účelem pravidelného zveřejňování informací o společnostech s nízkou a velmi nízkou výkonností na internetových stránkách v souladu s článkem 27 směrnice 2009/16/ES.
2. EMSA na svých veřejných internetových stránkách ode dne 1. ledna 2014 denně zveřejňuje a aktualizuje tyto informace:
a) seznam společností, jejichž výkonnost byla po nepřetržité období 36 měsíců velmi nízká;
b) seznam společností, jejichž výkonnost byla po nepřetržité období 36 měsíců nízká nebo velmi nízká;
c) seznam společností, jejichž výkonnost byla po nepřetržité období 36 měsíců nízká.
Článek 4
Vstup v platnost a použitelnost
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské Unie.
Použije se ode dne 1. ledna 2011.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
PŘÍLOHA
KRITÉRIA VÝKONNOSTI SPOLEČNOSTI
(uvedené v čl. 10 odst. 3 směrnice 2009/16/ES)
1. Ukazatel zadržení
Ukazatel zadržení je poměr počtu zadržení všech lodí ve flotile společnosti k počtu inspekcí všech lodí ve flotile společnosti za předcházejících 36 měsíců ve srovnání s průměrným poměrem zadržení všech lodí podrobených inspekci v regionu zahrnutém do Pařížského memoranda za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel zadržení se považuje za průměrný, pokud se nachází v rozpětí dvou procentních bodů nad nebo pod průměrným procentním podílem zadržení v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel zadržení se považuje za nadprůměrný, pokud je vyšší než dva procentní body nad průměrným procentním podílem zadržení v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel zadržení se považuje za podprůměrný, pokud je nižší než dva procentní body pod průměrným procentním podílem zadržení v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel zadržení u společnosti se považuje za nadprůměrný bez ohledu na všechny ostatní výsledky inspekce, pokud byl za přecházejících 36 měsíců vydán některé lodi ve flotile dané společnosti příkaz k odepření přístupu v souladu se směrnicí 2009/16/ES.
2. Ukazatel závad společnosti
Ukazatel závad je poměr celkových bodů za všechny závady na všech lodích ve flotile společnosti k počtu inspekcí všech lodí ve flotile společnosti za předcházejících 36 měsíců ve srovnání s průměrným poměrem závad na všech lodích podrobených inspekci v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Pro účely prvního pododstavce se závady související s předpisem ISM, hodnotí pěti body a ostatní závady jedním bodem. Průměrný poměr závad v regionu zahrnutém do Pařížského memoranda se hodnotí s přihlédnutím k průměrnému výskytu závad souvisejících s předpisem ISM nebo jakýchkoliv jiných závad na jednu inspekci.
Ukazatel závad se považuje za průměrný, pokud se nachází v rozpětí dvou procentních bodů nad nebo pod váženým průměrem závad v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel závad se považuje za nadprůměrný, pokud je vyšší než dva procentní body nad váženým průměrem závad v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
Ukazatel závad se považuje za průměrný, pokud je nižší než dva procentní body pod váženým průměrem závad v regionu, na nějž se vztahuje Pařížské memorandum, za předcházejících 36 měsíců.
3. Matrice výkonnosti společnosti
Výkonnost společnosti se zařazuje takto:
Ukazatel zadržení |
Ukazatel závad |
Výkonnost společnosti |
Nadprůměrný |
Nadprůměrný |
Velmi nízká |
Nadprůměrný |
Průměrný |
Nízká |
Nadprůměrný |
Podprůměrný |
|
Průměrný |
Nadprůměrný |
|
Podprůměrný |
Nadprůměrný |
|
Průměrný |
Průměrný |
Střední |
Průměrný |
Podprůměrný |
|
Podprůměrný |
Průměrný |
|
Podprůměrný |
Podprůměrný |
Vysoká |
Pokud však společnost nemá žádné předcházející záznamy o inspekcích provedených v její flotile nebo u ní není vyžadováno číslo IMO, považuje se za společnost se střední výkonností.
( 1 ) Úř. věst. L 131, 28.5.2009, s. 57.
( 2 ) Úř. věst. L 208, 5.8.2002, s. 1.