(EU) 2022/2300Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/2300 ze dne 30. srpna 2022, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/847 o ustanovení o zavedení rámce pro monitorování a hodnocení programu Fiscalis pro spolupráci v oblasti daní

Publikováno: Úř. věst. L 305, 25.11.2022, s. 1-4 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 30. srpna 2022 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 28. listopadu 2022 Nabývá účinnosti: 1. ledna 2022
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



25.11.2022   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 305/1


NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/2300

ze dne 30. srpna 2022,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/847 o ustanovení o zavedení rámce pro monitorování a hodnocení programu Fiscalis pro spolupráci v oblasti daní

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/847 ze dne 20. května 2021, kterým se zavádí program „Fiscalis“ pro spolupráci v oblasti daní a zrušuje nařízení (EU) č. 1286/2013 (1), a zejména na čl. 14 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Ukazatele pro podávání zpráv o pokroku programu Fiscalis zavedeného nařízením (EU) 2021/847 (dále jen „program“) při plnění specifických cílů stanovených v čl. 3 odst. 2 uvedeného nařízení jsou uvedeny v příloze II nařízení.

(2)

Ukazatele uvedené v příloze II nařízení (EU) 2021/847 jsou sice vhodné pro účely každoročního monitorování výkonnosti, avšak dostatečně neumožňují komplexní monitorování a hodnocení činností programu a výsledků při plnění jeho specifických cílů. Jako součást rámce pro monitorování a hodnocení by proto měly být stanoveny další ukazatele. Tyto další ukazatele by měly měřit výstupy, výsledky a dopady programu.

(3)

Aby se zajistilo, že údaje pro monitorování a hodnocení programu budou shromažďovány účinně, účelně a včas, měly by být stanoveny přiměřené požadavky na podávání zpráv, které zamezí dvojímu podávání zpráv a minimalizují administrativní zátěž.

(4)

Aby byl zajištěn soulad se začátkem období podávání zpráv souvisejícího s rámcem pro monitorování a hodnocení programu, mělo by se toto nařízení v přenesené pravomoci použít se zpětnou účinností od 1. ledna 2022,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Ukazatele rámce pro monitorování a hodnocení a požadavky na podávání zpráv

1.   Při monitorování a hodnocení programu v souladu s články 14 a 15 nařízení (EU) 2021/847 se jako součást rámce pro monitorování a hodnocení použijí tyto ukazatele:

a)

ukazatele stanovené v příloze II nařízení (EU) 2021/847;

b)

ukazatele stanovené v příloze tohoto nařízení, které měří výstupy, výsledky a dopady programu.

2.   Ukazatele uvedené v odstavci 1 se měří každoročně, s výjimkou ukazatelů dopadu uvedených v bodě 1 písm. a) a bodě 3 přílohy tohoto nařízení, které se měří každé dva roky a jako součást průběžných a závěrečných hodnocení v souladu s článkem 15 nařízení (EU) 2021/847.

3.   Na žádost Komise poskytnou příjemci finančních prostředků z programu Komisi údaje a informace týkající se ukazatelů uvedených v odstavci 1, které jsou relevantní za účelem příspěvků k rámci pro monitorování a hodnocení.

Článek 2

Vstup v platnost a použitelnost

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se ode dne 1. ledna 2022.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 30. srpna 2022.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 188, 28.5.2021, s. 1.


PŘÍLOHA

Seznam dalších ukazatelů týkajících se rámce pro monitorování a hodnocení programu Fiscalis podle článků 14 a 15 nařízení (EU) 2021/847

A.   Ukazatele výstupů

1)

Vývoj společných složek evropských elektronických systémů (EES):

a)

počet projektů v oblasti informačních technologií (IT) v zahajovací fázi;

b)

počet projektů v oblasti IT ve fázi realizace;

c)

podíl projektů IT, jejichž skutečné náklady odpovídají předpokladům;

d)

podíl projektů IT se statusem „souhlasí“ v souladu s požadavky stanovenými ve víceletém strategickém plánu pro oblast daní (MASP-T).

2)

Dodání společných složek systému EES:

a)

počet projektů IT uvolněných do výroby v souladu s požadavky práva Unie;

b)

podíl společných složek systému EES dodaných podle harmonogramu MASP-T;

c)

počet provedených revizí lhůt pro dodání společných složek systému EES.

3)

Spolehlivost systému EES (kapacita společné komunikační sítě).

4)

Spolehlivost služeb podpory IT:

a)

podíl mimořádných událostí vyřešených včas;

b)

spokojenost uživatelů s poskytovanými službami podpory.

5)

Úroveň podpory budování kapacit poskytované prostřednictvím činností založených na spolupráci (kvalita činností založených na spolupráci).

6)

Stupeň povědomí o programech.

B.   Ukazatele výsledků

1)

Úroveň konzistentnosti daňových předpisů a politiky a jejich provádění (příspěvek nových společných složek systému EES k usnadnění konzistentního provádění práva a politiky Unie).

2)

Používání klíčového systému EES zaměřeného na zvýšení vzájemné propojenosti a výměnu informací (počet vyměňovaných zpráv mezi systémy).

3)

Úroveň operativní spolupráce mezi vnitrostátními orgány:

a)

příspěvek nových společných složek systému EES k usnadnění operativní spolupráce mezi vnitrostátními orgány;

b)

počet aktivních uživatelů online platformy pro spolupráci;

c)

počet interakcí na platformě pro spolupráci;

d)

spokojenost uživatelů s online platformou pro spolupráci.

4)

Provozní výkonnost vnitrostátních orgánů:

a)

příspěvek nových společných složek systému EES ke zlepšení provozní výkonnosti vnitrostátních orgánů;

b)

příspěvek výstupů týkajících se činností založených na spolupráci a odborné způsobilosti ke zlepšení provozní výkonnosti vnitrostátních orgánů.

C.   Ukazatele dopadu

1)

Vývoj ochrany finančních a hospodářských zájmů Unie a členských států:

a)

odhadované nedoplatky daně z přidané hodnoty;

b)

příspěvek správní spolupráce k ochraně finančních zájmů členských států.

2)

Příspěvek k lepšímu fungování vnitřního trhu (počet případů před zahájením řízení o nesplnění povinnosti a řízení o nesplnění povinnosti v souvislosti se zdaněním).

3)

Vývoj v oblasti konkurenceschopnosti Unie a spravedlivé hospodářské soutěže v rámci Unie (předvyplňování daňových přiznání nebo daňových výměrů).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU