(EU) 2022/862Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/862 ze dne 1. června 2022, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 151, 2.6.2022, s. 45-61 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 1. června 2022 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 3. června 2022 Nabývá účinnosti: 3. června 2022
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



2.6.2022   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 151/45


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/862

ze dne 1. června 2022,

kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 ze dne 14. prosince 2005 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, o informování cestujících v letecké dopravě o totožnosti provozujícího leteckého dopravce a o zrušení článku 9 směrnice 2004/36/ES (1), a zejména na čl. 4 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízení Komise (ES) č. 474/2006 (2) vytváří seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii.

(2)

Podle čl. 4 odst. 3 nařízení (ES) č. 2111/2005 sdělily některé členské státy a Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (dále jen „agentura“) Komisi informace, které jsou podstatné pro aktualizaci uvedeného seznamu. Podstatné informace poskytly i třetí země a mezinárodní organizace. Na základě těchto poskytnutých informací by měl být seznam aktualizován.

(3)

Komise informovala všechny dotčené letecké dopravce buď přímo, nebo prostřednictvím orgánů odpovědných za regulační dohled nad nimi o podstatných skutečnostech a úvahách, které budou základem pro rozhodnutí o uložení zákazu provozování letecké dopravy v Unii těmto dopravcům nebo o změně podmínek zákazu provozování letecké dopravy, který byl uložen leteckému dopravci uvedenému na seznamu stanoveném v příloze A nebo B nařízení (ES) č. 474/2006.

(4)

Komise poskytla dotčeným leteckým dopravcům možnost nahlédnout do veškeré relevantní dokumentace, předložit písemné připomínky a přednést ústně své stanovisko Komisi a výboru zřízenému článkem 15 nařízení (ES) č. 2111/2005 (dále jen „Výbor EU pro leteckou bezpečnost“).

(5)

Komise předala Výboru EU pro leteckou bezpečnost informace o probíhajících společných konzultacích podle nařízení (ES) č. 2111/2005 a nařízení Komise (ES) č. 473/2006 (3) s příslušnými orgány a leteckými dopravci z Arménie, Iráku, Kazachstánu, Moldavska, Pákistánu, Ruska a Jižního Súdánu. Komise Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala také o situaci v oblasti letecké bezpečnosti v Kongu (Brazzaville), Rovníkové Guineji, Madagaskaru a Surinamu.

(6)

Agentura informovala Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost o technických posouzeních provedených pro účely počátečního hodnocení a o průběžném sledování oprávnění provozovatelů ze třetích zemí vydaných podle nařízení Komise (EU) č. 452/2014 (4).

(7)

Agentura Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala rovněž o výsledcích analýzy prohlídek na odbavovací ploše provedených v rámci programu posuzování bezpečnosti zahraničních letadel (dále jen „program SAFA“) v souladu s nařízením Komise (EU) č. 965/2012 (5).

(8)

Agentura dále Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost informovala o projektech technické pomoci prováděných ve třetích zemích, jichž se týká zákaz provozování letecké dopravy podle nařízení (ES) č. 474/2006. Agentura rovněž poskytla informace o plánech a žádostech o další technickou pomoc a spolupráci za účelem zlepšení správní a technické způsobilosti úřadů pro civilní letectví ve třetích zemích s cílem pomoci jim vyřešit nedodržování platných mezinárodních norem v oblasti bezpečnosti civilního letectví. Členské státy byly vyzvány, aby se k těmto žádostem vyjádřily na bilaterální úrovni v koordinaci s Komisí a agenturou. Komise v této souvislosti zopakovala, že ke zlepšování bezpečnosti letectví na celém světě je užitečné mezinárodní letecké komunitě předávat – zejména prostřednictvím nástroje Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) nazvaného „Partnerství pro pomoc při provádění bezpečnosti letectví“ – informace o technické pomoci poskytované Unií a členskými státy třetím zemím.

(9)

Eurocontrol poskytl Komisi a Výboru EU pro leteckou bezpečnost informace o aktuálním stavu varovné funkce programu SAFA a provozovatelů ze třetích zemí včetně statistických údajů, pokud jde o výstražné zprávy týkající se leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy.

Letečtí dopravci z Unie

(10)

Na základě analýzy provedené agenturou v souvislosti s informacemi, které vyplynuly z prohlídek na odbavovací ploše provedených u letadel leteckých dopravců z Unie a ze standardizačních kontrol provedených agenturou, jež byly rovněž doplněny o informace vyplývající ze specifických kontrol a auditů provedených vnitrostátními leteckými úřady, přijalo několik členských států a agentura coby příslušné orgány určitá nápravná a donucovací opatření a informovaly o nich Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost.

(11)

Členské státy a agentura coby příslušné orgány zopakovaly, že jsou připraveny náležitě jednat, pokud by z podstatných bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení příslušných bezpečnostních norem ze strany leteckých dopravců Unie hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika.

Letečtí dopravci z Arménie

(12)

V červnu 2020 byli letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Arménii, zařazeni do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 prováděcím nařízením Komise (EU) 2020/736 (6).

(13)

Dne 29. dubna 2022 se uskutečnila technická schůzka Komise, agentury, členských států a arménského Výboru pro civilní letectví (dále jen „výbor CAC“), během níž výbor CAC poskytl aktuální informace o opatřeních přijatých od technické schůzky, jež se konala dne 3. listopadu 2021 k řešení zjištěných bezpečnostních nedostatků. Hlavní opatření představuje změna jeho právního rámce a podpůrných předpisů v oblasti civilního letectví, zlepšení týkající se struktury a zaměstnanců výboru CAC a aktualizace systému CAC pro řízení kvalifikace a výcviku inspektorů, včetně dodatečného počátečního a opakovacího výcviku a výcviku na pracovišti. Výbor CAC dále vysvětlil, že vypracoval další postupy dohledu a kontrolní seznamy v různých oblastech a vypracoval národní plán bezpečnosti letectví a předpis o hlášení událostí, které mají být přijaty v roce 2022. Všechny tyto materiály Komise a agentura důkladně přezkoumají.

(14)

Výbor CAC poskytl aktualizaci opatření přijatých v souvislosti s plánem nápravných opatření, pokud jde o připomínky vznesené během unijní posuzovací návštěvy na místě v roce 2020. Tato opatření zahrnovala aktualizaci procesů plánování a odborné přípravy v oblasti lidských zdrojů, několik postupů a kontrolních seznamů za účelem zlepšení činností výboru v oblasti dohledu nad bezpečností, zavedení elektronické databáze na podporu jeho činností v oblasti dohledu a rozvoj jeho systému hlášení událostí.

(15)

Kromě toho agentura v rámci úsilí Unie o pomoc výboru CAC s řešením jeho potřeb při zlepšování bezpečnosti letectví zahájila v březnu 2022 specializovaný technický projekt zaměřený na posílení dohledu výboru CAC nad bezpečností v oblasti letového provozu a letové způsobilosti.

(16)

Na základě všech dostupných informací se má za to, že výbor CAC provedl určitá významná zlepšení své kapacity v oblasti dohledu nad bezpečností. Rovněž se uznává, že výbor CAC je zřejmě odhodlán pokračovat ve svém úsilí o další rozvoj svých kapacit v oblasti dohledu a řešení zjištěných bezpečnostních problémů. Bez ohledu na tento pozitivní vývoj neexistuje v současné době dostatek podložených důkazů o tom, že výbor CAC účinně vyřešil všechny nedostatky zjištěné během posuzovací návštěvy na místě v únoru 2020, jejímž výsledkem bylo rozhodnutí o uložení zákazu provozování letecké dopravy podle prováděcího nařízení (EU) 2020/736. Informace o možných zlepšeních vyžadují další ověření prostřednictvím dalších technických schůzek a případně potvrzení na místě.

(17)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Arménie.

(18)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Arménii, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

Letečtí dopravci z Iráku

(19)

V prosinci 2015 byl letecký dopravce Iraqi Airways zařazen do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 prováděcím nařízením Komise (EU) 2015/2322 (7).

(20)

Irácký úřad pro civilní letectví (dále jen „úřad ICAA“) a dopravce Iraqi Airways předložily Komisi v únoru 2022 informace o krocích a opatřeních přijatých ke zlepšení jejich systémů a kapacit v oblasti dohledu nad bezpečností a řízení bezpečnosti. Na základě obdržených informací Komise konstatuje, že při řešení zjištěných bezpečnostních problémů bylo dosaženo určitého pokroku. Byly však zjištěny určité nedostatky, včetně kvality kontrolních seznamů používaných inspektory úřadu ICAA pro postupy vydávání osvědčení i dohledu, jakož i plánu odborné přípravy úřadu ICAA a jeho provádění. Posouzení výsledků dohledu úřadu ICAA odhalilo několik nedostatků, zejména pokud jde o způsob, jakým se vypracovávají zjištění v oblasti dohledu, a o následná opatření. V tomto ohledu bylo rovněž konstatováno, že inspektoři úřadu ICAA nepřijali vhodná donucovací opatření, když jich bylo zapotřebí.

(21)

Posouzení informací poskytnutých dopravcem Iraqi Airways prokázalo, že tento letecký dopravce dosáhl významného pokroku v různých oblastech. Bylo konstatováno, že tento letecký dopravce najal služby externího konzultanta pro účely auditu leteckého dopravce a vypracování plánu nápravných opatření, který se v současné době provádí.

(22)

Byl zahájen program sledování letových údajů, aby se zvýšilo množství údajů, které mají být analyzovány a použity k vypracování opatření ke zvýšení bezpečnosti. Kromě toho byl zřízen interní systém podávání zpráv, byly zahájeny bezpečnostní schůzky na různých strategických úrovních a byly přezkoumány některé organizační příručky.

(23)

Bez ohledu na výše uvedený pokrok přetrvává řada problémů, včetně toho, že je ještě třeba instalovat několik softwarových aplikací v oblasti údržby, letového provozu a správy dokumentů. Tento letecký dopravce musí rovněž zlepšit své funkce a postupy související s řešením zjištění v oblasti dohledu, na něž upozornil úřad ICAA. Kromě toho, i když dopravce Iraqi Airways vyvinul systém řízení kvality, zdá se, že není schopen provést vhodná následná opatření ke všem zjištěním, která z tohoto systému vyplynula.

(24)

Ve dnech 14. prosince 2021 a 4. května 2022 se na žádost Iráku a v rámci průběžné monitorovací činnosti Komise uskutečnily dvě technické schůzky Komise, agentury, členských států, úřadu ICAA a dopravce Iraqi Airways. Na obou těchto schůzkách představil úřad ICAA pokrok, kterého dosáhl při řešení bezpečnostních problémů, pokud jde o jeho schopnost zajistit účinný dohled nad bezpečností v zemi, a zejména pokud jde o dohled nad dopravcem Iraqi Airways. Dopravce Iraqi Airways představil pokrok, jehož bylo dosaženo při řešení zjištěných bezpečnostních nedostatků, které v konečném důsledku vedly k zápornému rozhodnutí agentury týkajícímu se provozovatele ze třetí země, jakož i další související zlepšení bezpečnosti.

(25)

Úřad ICAA a dopravce Iraqi Airways prokázali jasnou vizi a ambice, pokud jde o zlepšení dodržování právních předpisů z jejich strany a úrovně bezpečnosti. Jsou však ještě zapotřebí další zlepšení. Komise bude i nadále spolupracovat s úřadem ICAA a dopravcem Iraqi Airways, aby mohla sledovat a napomáhat jejich úsilí o posílení jejich kapacit v oblasti dohledu nad bezpečností a řízení bezpečnosti. V této souvislosti bylo uvedeno, že agentura spustí v průběhu roku 2022 projekt technické pomoci s cílem podpořit úsilí úřadu ICAA o zlepšení dohledu nad bezpečností letectví v Iráku.

(26)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Iráku.

(27)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Iráku, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(28)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Kazachstánu

(29)

V prosinci 2016 byli letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, prováděcím nařízením Komise (EU) 2016/2214 (8) vyňati z přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006, s výjimkou dopravce Air Astana, který byl v roce 2015 prováděcím nařízením Komise (EU) 2015/2322 odstraněn z přílohy B.

(30)

V říjnu 2021 v rámci průběžného monitorování systému dohledu nad bezpečností ze strany Komise v Kazachstánu uskutečnili odborníci z Komise, agentury a členských států (dále jen „posuzovací tým“) v Kazachstánu unijní posuzovací návštěvu na místě v kazašském Výboru pro civilní letectví (dále jen „výbor CAC KZ“) a v akciové společnosti Letecká správa Kazachstánu (dále jen „společnost AAK“), jakož i v kancelářích tří leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, konkrétně Air Astana, Jupiter JetQazaq Air.

(31)

Dne 2. února 2022 předložila společnost AAK Komisi plán nápravných opatření k řešení nedostatků, které zjistil a oznámil posuzovací tým. Komise plán nápravných opatření společně s agenturou posoudila a poskytla výboru CAC KZ a společnosti AAK své připomínky a návrhy úprav.

(32)

Ve dnech 27. a 28. dubna 2022 uspořádala Komise, agentura, členské státy a zástupci výboru CAC KZ a společnosti AAK technickou schůzku. Účelem této schůzky bylo přezkoumat vypracování plánu nápravných opatření a jeho provádění výborem CAC KZ a společností AAK, jakož i související opatření, jež uskutečnily s cílem zajistit účinný soulad svého systému dohledu nad bezpečností s příslušnými mezinárodními bezpečnostními normami.

(33)

Na základě předloženého plánu nápravných opatření a diskusí a důkazů poskytnutých během technické schůzky bylo konstatováno, že bylo dosaženo pokroku, pokud jde o řešení připomínek vznesených během posuzovací návštěvy na místě. Je zřejmé, že všechny připomínky byly do určité míry zodpovězeny a některé lze považovat za uzavřené.

(34)

Ze schůzky vyplynulo, že výbor CAC KZ a společnost AAK musí Komisi poskytnout další vysvětlení a důkazy týkající se některých přijatých kroků a opatření. Komise rovněž výbor CAC KZ a společnost AAK požádala, aby plán nápravných opatření revidovaly tím, že dále rozpracují analýzu hlavních příčin bezpečnostních nedostatků zjištěných během unijní posuzovací návštěvy na místě, aby bylo možné ji projednat na příští technické schůzce.

(35)

V návaznosti na jednání Výboru EU pro leteckou bezpečnost v listopadu 2021, jež byla potvrzena během technické schůzky v dubnu 2022, pozvala Komise výbor CAC KZ, společnost AAK a leteckého dopravce Air Astana na slyšení před Výborem EU pro leteckou bezpečnost konané dne 17. května 2022.

(36)

V jeho průběhu výbor CAC KZ a společnost AAK poskytly Komisi a Výboru EU pro leteckou bezpečnost přehled systému zavedeného za účelem zajištění dohledu nad bezpečností provozu leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Kazachstánu. Vysvětlily kazašský národní plán rozvoje bezpečnosti, který zahrnuje opatření ke zlepšení účinnosti kazašské letecké dopravy, včetně účinného provádění příslušných mezinárodních bezpečnostních norem. Společnost AAK dále informovala o nejnovějším vývoji, pokud jde o její organizační strukturu, velikost odvětví letecké dopravy v Kazachstánu, jakož i o výsledcích validační mise koordinované organizací ICAO v srpnu 2021.

(37)

Výbor CAC KZ a společnost AAK zdůraznily svůj závazek pokračovat ve zlepšování a poskytly Komisi a Výboru EU pro leteckou bezpečnost komplexní a podrobný přehled o provádění plánu nápravných opatření vypracovaného na základě výsledků unijní posuzovací návštěvy na místě v říjnu 2021. Ten zahrnuje strategické cíle stanovené pro budoucnost, jako jsou změny kazašského právního rámce, příručky a postupy společnosti AAK, pokračování ve zlepšování jejího systému řízení kvality a další účinné provádění příslušných mezinárodních bezpečnostních norem.

(38)

Během slyšení se výbor CAC KZ a společnost AAK zavázaly, že budou Komisi průběžně informovat o opatřeních, která budou přijata s ohledem na zbývající připomínky vznesené během unijní posuzovací návštěvy na místě v roce 2021. Dále se zavázaly k pokračování dialogu o bezpečnosti, včetně podávání příslušných bezpečnostních informací a dalších jednání, a sice alespoň dvakrát ročně, nebo když to bude Komise považovat za nutné.

(39)

Z důkazů vyplývá, že opatření přijatá výborem CAC KZ a společností AAK již přispívají k posílení jejich schopnosti dohlížet na činnosti v oblasti letectví v Kazachstánu. Je však třeba dalšího zlepšení, pokud jde o jejich schopnost dohlížet na to, aby provoz leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, probíhal v souladu s příslušnými mezinárodními bezpečnostními normami, mimo jiné zajištěním odpovídajících zdrojů pro tyto činnosti v oblasti dohledu nad bezpečností.

(40)

Na základě předložených informací se zdá, že od října 2021 dosáhl výbor CAC KZ a společnost AAK při provádění příslušných mezinárodních bezpečnostních norem významného pokroku. Komise a agentura uvedly, že hodlají výbor CAC KZ a společnost AAK dále podporovat v jejich úsilí o další posílení systému bezpečnosti letectví v Kazachstánu.

(41)

Během slyšení představil letecký dopravce Air Astana přehled o svém stávajícím letadlovém parku a dostupných zdrojích a zařízeních. Popsal svůj spolehlivý a dobře rozvinutý systém řízení bezpečnosti a systém řízení kvality. Tento letecký dopravce uvedl, že používá soubor softwarových nástrojů k integraci údajů o bezpečnosti, kvalitě a řízení rizik, včetně systému řízení rizik spojených s únavou

(42)

Na dotaz Výboru EU pro leteckou bezpečnost tento letecký dopravce rovněž informoval o činnostech v oblasti dohledu, které společnost AAK vykonávala nad dopravcem Air Astana v letech 2021–2022, a potvrdil zlepšení své interakce s výborem CAC KZ a společností AAK.

(43)

Na základě svého uvážení dospěl Výbor EU pro leteckou bezpečnost k závěru, že zvláštní pozornost by měla být věnována průběžnému sledování situace a vývoje v oblasti bezpečnosti v Kazachstánu, mimo jiné prostřednictvím pravidelných zpráv o pokroku ze strany výboru CAC KZ a společnosti AAK, a využitím možnosti pozvat je na další slyšení na některém z příštích zasedání Výboru EU pro leteckou bezpečnost.

(44)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Kazachstánu.

(45)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Kazachstánu, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u všech těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(46)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Moldavska

(47)

V listopadu 2021 byli letečtí dopravci z Moldavska prováděcím nařízením Komise (EU) 2021/2070 (9) odstraněni z přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006, s výjimkou společností Air Moldova, AerotranscargoFly One, které nebyly nikdy zařazeny ani do přílohy A, ani do přílohy B.

(48)

Dopisem ze dne 31. března 2022 poskytl moldavský úřad pro civilní letectví (dále jen „úřad CAAM“) údaje a aktuální informace o činnostech v oblasti dohledu nad bezpečností za období od listopadu 2021 do března 2022. Kromě aktualizace plánu nápravných opatření vypracované na základě unijní posuzovací návštěvy na místě v září 2021 zahrnovaly informace poskytnuté úřadem CAAM rovněž aktualizace týkající se nejnovějších změn moldavského vnitrostátního právního rámce v oblasti letectví.

(49)

Poté, co Komise předložené informace a dokumentaci přezkoumala, dospěla k závěru, že zbývající otevřené připomínky vyplývající z posuzovací návštěvy na místě v září 2021 byly úspěšně vyřešeny a mohou být uzavřeny. S ohledem na dosažený pokrok považuje Komise za dostačující, aby úřad CAAM zasílal roční aktualizaci, dokud nebude rozhodnuto jinak.

(50)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Moldavska.

(51)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Moldavsku, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(52)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Pákistánu

(53)

V březnu 2007 byl letecký dopravce Pakistan International Airlines zařazen do přílohy B nařízení (ES) č. 474/2006 nařízením Komise (ES) č. 235/2007 (10) a následně byl v listopadu 2007 vyřazen nařízením Komise (ES) č. 1400/2007 (11).

(54)

Z prohlášení pákistánského federálního ministra letectví ze dne 24. června 2020 vyplynulo, že velký počet průkazů způsobilosti pilota vydaných pákistánským úřadem pro civilní letectví (dále jen „úřad PCAA“) byl získán podvodným způsobem.

(55)

Uvedená událost a zjevně nedostatečně účinný dohled nad bezpečností ze strany úřadu PCAA vedly agenturu k tomu, aby s účinkem od 1. července 2020 pozastavila oprávnění pro provozovatele ze třetích zemí u společností Pakistan International AirlinesVision Air.

(56)

Dne 1. července 2020 zahájila Komise konzultace s úřadem PCAA v souladu s čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 473/2006. V této souvislosti uspořádala Komise ve spolupráci s agenturou a členskými státy řadu technických schůzek s úřadem PCAA ve dnech 9. července a 25. září 2020, 15. a 16. března 2021, 15. října 2021 a 16. března 2022.

(57)

Na uvedených schůzkách se projednávaly různé otázky, zejména dohled nad leteckými dopravci, kteří získali osvědčení v Pákistánu, včetně jejich systému řízení bezpečnosti. Komise požádala o informace a o důkazy k ověření, zda podobná situace není rozšířena v jiných oblastech, jako je udělování licencí palubním průvodčím, udělování licencí mechanikům nebo vydávání osvědčení leteckým dopravcům.

(58)

Výměna informací s úřadem PCAA dne 16. března 2022 se zaměřila na výsledek nedávné návštěvy v rámci Všeobecného programu pro audit dohledu nad bezpečností provozu organizace ICAO (dále jen „USOAP“). Komise zdůraznila, že obsah zprávy o auditu bude náležitě zohledněn, aby bylo možné určit další kroky v rámci jejích vlastních konzultací týkajících se seznamu pro leteckou bezpečnost. Během tohoto zasedání poskytl úřad PCAA přehled klíčových aspektů zprávy a zavázal se, že bude zprávu po dokončení sdílet s Komisí.

(59)

Po jejím obdržení mohla Komise konstatovat, že zpráva neobsahuje žádné údaje o oblastech, které vyžadují okamžitá nápravná opatření. Ze zprávy sice vyplývá, že většina prvků pro plnění povinností úřadu PCAA je přítomna, Komise však konstatuje, že je třeba, aby úřad PCAA změnil, doplnil nebo zlepšil pokyny a postupy, zejména v oblasti vydávání průkazů způsobilosti pilota. Dále konstatuje, že je třeba zlepšit pákistánské vnitrostátní právní předpisy začleněním ustanovení o politice prosazování a neomezeném přístupu inspekčního personálu, aby byl zajištěn účinný dohled.

(60)

Na základě dostupných informací a kontaktů s úřadem PCAA bere Komise na vědomí úsilí úřadu PCAA o přijetí plánu nápravných opatření k řešení zjištěných bezpečnostních nedostatků. Komise s pomocí agentury a členských států konstatuje, že po návštěvě organizace ICAO v rámci USOAP prochází Pákistán významným procesem vývoje, včetně změn svých primárních právních předpisů v oblasti letectví.

(61)

Na tomto základě bude Komise za účelem určení toho, zda je třeba přijmout další opatření podle nařízení (ES) č. 2111/2005, nadále spolupracovat s úřadem PCAA a sledovat pokrok, jehož bylo dosaženo při řešení situace v oblasti dohledu nad bezpečností v Pákistánu. Prostřednictvím těchto průběžných monitorovacích činností se určí, kdy má proběhnout unijní posuzovací návštěva na místě.

(62)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že v tuto chvíli neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Pákistánu.

(63)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Pákistánu, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(64)

Pokud z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplyne, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem existují bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Ruska

(65)

Dne 8. dubna 2022 byli letečtí dopravci z Ruska, kteří provozovali jedno nebo více letadel uvedených ve 4. nebo 5. bodě odůvodnění prováděcího nařízení Komise (EU) 2022/594 (12), zařazeni prováděcím nařízením (EU) 2022/594 do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006.

(66)

Dne 28. dubna 2022 oznámila ruská federální agentura pro leteckou dopravu (dále jen „agentura FATA“) Komisi, že považuje veškerá tvrzení o porušení mezinárodních norem v oblasti civilního letectví, jakož i jakékoli obavy týkající se bezpečnosti uvedené v prováděcím nařízení (EU) 2022/594 za neopodstatněné. Agentura FATA však na podporu svého tvrzení neposkytla žádné informace.

(67)

V rámci svých průběžných monitorovacích činností Komise zjistila, že existují důkazy o tom, že letecký dopravce I Fly zanesl do rejstříku letadel Ruska letadla uvedená v 5. bodě odůvodnění prováděcího nařízení (EU) 2022/594 a že tato letadla vědomě provozoval v rozporu s příslušnými mezinárodními bezpečnostními normami. Zápis letadel do rejstříku Ruska byl proveden bez souhlasu vlastníků a bez následné spolupráce irského leteckého úřadu jakožto uznaného státu zápisu do rejstříku pro tato letadla.

(68)

V souladu s prováděcím nařízením (EU) 2022/594 a společnými kritérii stanovenými v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že pokud jde o letecké dopravce z Ruska, seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozovat leteckou dopravu v Unii, v příloze A nařízení (ES) č. 474/2006 by měl být změněn tak, aby zahrnoval společnost I Fly.

(69)

Členské státy by měly nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení od agentury FATA, stanovováním priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u těchto leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

Letečtí dopravci z Jižního Súdánu

(70)

Letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Jižním Súdánu, nebyli nikdy zařazeni do přílohy A nebo B nařízení (ES) č. 474/2006.

(71)

V posledních čtyřech letech došlo v Jižním Súdánu ke čtyřem smrtelným nehodám a několika dalším nehodám a závažným incidentům, které se často týkaly letadel s podezřelými registračními značkami.

(72)

Dne 26. března 2021 zahájila Komise formální konzultace s jihosúdánským úřadem pro civilní letectví (dále je „úřad SSCAA“) v souladu s čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 473/2006.

(73)

Během následné korespondence úřad SSCAA sdělil, že platnost osvědčení leteckého provozovatele společnosti South Sudan Supreme Airlines, jejíž letadlo bylo zapojeno do smrtelné nehody, byla pozastavena a že v důsledku podezření souvisejících s registrací letadla zapojeného do této nehody provádí úřad SSCAA přezkum všech provozovatelů letadel a osvědčení leteckého provozovatele v zemi. Úřad SSCAA rovněž oznámil, že probíhají opatření ke zlepšení v oblasti vývoje a revize předpisů, příruček a výcviku. Dokumenty, které obsahují informace o programu inspekcí, dohledu a auditu úřadu SSCAA, jakož i zprávy o přezkumech některých leteckých dopravců a o letadlech registrovaných v zahraničí provozovaných v Jižním Súdánu, byly poskytnuty dne 5. listopadu 2021.

(74)

Dne 28. března 2022 poskytl úřad SSCAA své odpovědi na dotazník zaslaný Komisí dne 26. března 2021. Z nich vyplývá, že úřad SSCAA musí ještě vyvinout a zavést účinný systém dohledu. Úřad SSCAA rovněž konstatuje, že ačkoli nevydal žádnou licenci ani osvědčení leteckého provozovatele a že v zemi není žádné registrované letadlo, vydal úřad SSCAA povolení k provozování letecké dopravy letadlům registrovaným v zahraničí za účelem provozu v Jižním Súdánu. Neexistují žádné důkazy o jakékoli činnosti v oblasti dohledu vedoucí k vydání takových povolení nebo o příslušném průběžném sledování.

(75)

Dne 22. února 2022 informovala Komise úřad SSCAA o svém záměru zařadit přezkum situace v oblasti dohledu nad civilním letectvím v Jižním Súdánu na pořad jednání příštího zasedání Výboru EU pro leteckou bezpečnost a pozvala úřad SSCAA na slyšení před Výborem EU pro leteckou bezpečnost dne 18. května 2022.

(76)

Při tomto slyšení poskytl úřad SSCAA Komisi a Výboru EU pro leteckou bezpečnost přehled své organizační struktury a informace o velikosti odvětví letecké dopravy v Jižním Súdánu. Popsal funkce jednotlivých ředitelství úřadu SSCAA a jejich povinnosti a poskytl obecné informace o personálním obsazení tohoto úřadu. Vysvětlil, že úřad SSCAA je stále silně závislý na podpoře Agentury pro dohled nad bezpečností a ochranou civilního letectví Východoafrického společenství (dále jen „EAC-CASSOA“) při zavádění předpisů v oblasti civilního letectví a při rozvoji účinného postupu dohledu. V tomto ohledu úřad SSCAA poznamenal, že jakákoli pomoc a podpora jeho úsilí je vítána.

(77)

Úřad SSCAA potvrdil, že nevydal žádné osvědčení leteckého provozovatele a dosud nezřídil rejstřík letadel. Úřad SSCAA však informoval o tom, že po odborné přípravě, kterou bude EAC-CASSOA poskytovat od 23. května 2022, očekává, že splní svůj cíl vytvořit rejstřík letadel a dosáhne schopnosti vydávat osvědčení leteckým dopravcům prostřednictvím pětifázového postupu vydávání osvědčení podle pokynů organizace ICAO.

(78)

Úřad SSCAA informoval Komisi a Výbor EU pro leteckou bezpečnost, že vydal 24 povolení k provozování letecké dopravy zahraničním leteckým dopravcům a že někteří z těchto oprávněných leteckých dopravců provozují vnitrostátní lety v této zemi. Zdá se, že se jedná o jedinou činnost v oblasti vydávání osvědčení, kterou úřad SSCAA provádí. Úřad SSCAA popsal postup vydávání takových povolení prostřednictvím validace osvědčení leteckého provozovatele, která zahrnuje kontrolu dokumentace a fyzickou kontrolu letadel. Tyto informace však byly poskytnuty pouze během slyšení a nebylo možné ověřit, jak se postup validace provádí.

(79)

Během slyšení úřad SSCAA rovněž uvedl příklad donucovacího opatření přijatého proti zahraničnímu leteckému dopravci, a sice zrušení provozního povolení, když zjistil, že jeho příslušný orgán zrušil osvědčení leteckého provozovatele daného leteckého dopravce.

(80)

Komise a Výbor EU pro leteckou bezpečnost vzaly na vědomí, že neexistuje žádný letecký dopravce, u nějž má úřad SSCAA povinnosti v oblasti regulačního dohledu, jelikož nevydal žádné osvědčení leteckého provozovatele, a že veškerý letecký provoz v zemi zajišťují letečtí dopravci, jejichž osvědčení leteckého provozovatele vydaly orgány jiných zemí. V důsledku toho a s přihlédnutím ke společným kritériím stanoveným v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 neexistuje žádný letecký dopravce, který získal osvědčení úřadu SSCAA a který by mohl být způsobilý pro opatření na úrovni Unie.

(81)

Komise a Výbor EU pro leteckou bezpečnost dále vzaly na vědomí informace úřadu SSCAA o tom, že nemá v úmyslu vydat žádné osvědčení leteckého provozovatele, dokud nebude mít dostatečné kapacity pro vydávání osvědčení a dohled, což mu umožní provádět a vynucovat příslušné mezinárodní bezpečnostní normy.

(82)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se Komise domnívá, že pokud jde o letecké provozovatele z Jižního Súdánu, neexistují důvody měnit seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii.

(83)

V rámci svých průběžných monitorovacích činností bude Komise bezpečnostní situaci v Jižním Súdánu nadále pozorně sledovat. Výbor EU pro leteckou bezpečnost dospěl k závěru, že zvláštní pozornost by se měla věnovat situaci a vývoji v oblasti bezpečnosti v Jižním Súdánu, a úřad SSCAA by měl být požádán, aby pravidelně předkládal zprávy o pokroku dosaženém při zavádění předpisů v oblasti civilního letectví, rozvoji účinného procesu dohledu nad bezpečností a kapacitě pro vydávání osvědčení leteckého provozovatele. Pokud se Komise dozví o bezprostředním bezpečnostním riziku vyplývajícím z nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem, jako je vydání osvědčení leteckého provozovatele v případě, kdy úřad SSCAA nemá odpovídající kapacitu pro vydávání osvědčení a dohled, může být nezbytné, aby Komise přijala další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005, jako je uložení zákazu provozování letecké dopravy dotčeným leteckým dopravcům a jejich zařazení do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006.

(84)

Nařízení (ES) č. 474/2006 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(85)

Články 5 a 6 nařízení (ES) č. 2111/2005 uznávají potřebu přijímat rozhodnutí rychle a vzhledem k dopadům na bezpečnost případně i naléhavým postupem. Pro ochranu citlivých informací a cestující veřejnosti je proto nezbytné, aby jakákoli rozhodnutí přijatá v souvislosti s aktualizací seznamu leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo omezení v rámci Unie, byla zveřejněna a vstoupila v platnost bezprostředně po jejich přijetí.

(86)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru EU pro leteckou bezpečnost zřízeného článkem 15 nařízení (ES) č. 2111/2005,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (ES) č. 474/2006 se mění takto:

1)

Příloha A se nahrazuje zněním uvedeným v příloze I tohoto nařízení.

2)

Příloha B se nahrazuje zněním uvedeným v příloze II tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 1. června 2022.

Za Komisi,

jménem předsedkyně,

Adina VĂLEAN

členka Komise


(1)  Úř. věst. L 344, 27.12.2005, s. 15.

(2)  Nařízení Komise (ES) č. 474/2006 ze dne 22. března 2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedeného v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 14).

(3)  Nařízení Komise (ES) č. 473/2006 ze dne 22. března 2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro seznam Společenství uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedený v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 8).

(4)  Nařízení Komise (EU) č. 452/2014 ze dne 29. dubna 2014, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu provozovatelů ze třetích zemí podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 133, 6.5.2014, s. 12).

(5)  Nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 296, 25.10.2012, s. 1).

(6)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/736 ze dne 2. června 2020, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii (Úř. věst. L 172, 3.6.2020, s. 7).

(7)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2015/2322 ze dne 10. prosince 2015, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 328, 12.12.2015, s. 67).

(8)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2016/2214 ze dne 8. prosince 2016, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii (Úř. věst. L 334, 9.12.2016, s. 6).

(9)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/2070 ze dne 25. listopadu 2021, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu nebo omezením provozování letecké dopravy v Unii (Úř. věst. L 421, 26.11.2021, s. 31).

(10)  Nařízení Komise (ES) č. 235/2007 ze dne 5. března 2007, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 66, 6.3.2007, s. 3).

(11)  Nařízení Komise (ES) č. 1400/2007 ze dne 28. listopadu 2007, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství (Úř. věst. L 311, 29.11.2007, s. 12).

(12)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/594 ze dne 8. dubna 2022, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy nebo provozním omezením v Unii (Úř. věst. L 114, 12.4.2022, s. 49).


PŘÍLOHA I

PŘÍLOHA A

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ AŽ NA VÝJIMKY PODLÉHAJÍ ZÁKAZU PROVOZOVAT LETECKOU DOPRAVU V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC) nebo číslo provozní licence

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

AVIOR AIRLINES

ROI-RNR-011

ROI

Venezuela

BLUE WING AIRLINES

SRBWA-01/2002

BWI

Surinam

IRAN ASEMAN AIRLINES

FS-102

IRC

Írán

IRAQI AIRWAYS

001

IAW

Irák

MED-VIEW AIRLINE

MVA/AOC/10-12/05

MEV

Nigérie

AIR ZIMBABWE (PVT)

177/04

AZW

Zimbabwe

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Afghánistánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Afghánistán

ARIANA AFGHAN AIRLINES

AOC 009

AFG

Afghánistán

KAM AIR

AOC 001

KMF

Afghánistán

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Angoly odpovědných za regulační dohled, s výjimkou TAAG Angola AirlinesHeli Malongo, včetně

 

 

Angola

AEROJET

AO-008/11-07/17 TEJ

TEJ

Angola

GUICANGO

AO-009/11-06/17 YYY

Neznámý

Angola

AIR JET

AO-006/11-08/18 MBC

MBC

Angola

BESTFLYA AIRCRAFT MANAGEMENT

AO-015/15-06/17YYY

Neznámý

Angola

HELIANG

AO 007/11-08/18 YYY

Neznámý

Angola

SJL

AO-014/13-08/18YYY

Neznámý

Angola

SONAIR

AO-002/11-08/17 SOR

SOR

Angola

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Arménie odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Arménie

AIRCOMPANY ARMENIA

AM AOC 065

NGT

Arménie

ARMENIA AIRWAYS

AM AOC 063

AMW

Arménie

ARMENIAN HELICOPTERS

AM AOC 067

KAV

Arménie

FLYONE ARMENIA

AM AOC 074

 

Arménie

NOVAIR

AM AOC 071

NAI

Arménie

SHIRAK AVIA

AM AOC 072

SHS

Arménie

SKYBALL

AM AOC 073

Neuvedeno

Arménie

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Konga (Brazzaville) odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Kongo (Brazzaville)

CANADIAN AIRWAYS CONGO

CG-CTA 006

TWC

Kongo (Brazzaville)

EQUAFLIGHT SERVICES

CG-CTA 002

EKA

Kongo (Brazzaville)

EQUAJET

RAC06-007

EKJ

Kongo (Brazzaville)

TRANS AIR CONGO

CG-CTA 001

TSG

Kongo (Brazzaville)

SOCIETE NOUVELLE AIR CONGO

CG-CTA 004

Neznámý

Kongo (Brazzaville)

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Demokratické republiky Kongo (DRK) odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Demokratická republika Kongo (DRK)

AIR FAST CONGO

AAC/DG/OPS-09/03

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

AIR KATANGA

AAC/DG/OPS-09/08

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

BUSY BEE CONGO

AAC/DG/OPS-09/04

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

COMPAGNIE AFRICAINE D’AVIATION (CAA)

AAC/DG/OPS-09/02

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

CONGO AIRWAYS

AAC/DG/OPS-09/01

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

KIN AVIA

AAC/DG/OPS-09/10

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

MALU AVIATION

AAC/DG/OPS-09/05

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

SERVE AIR CARGO

AAC/DG/OPS-09/07

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

SWALA AVIATION

AAC/DG/OPS-09/06

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

MWANT JET

AAC/DG/OPS-09/09

Neznámý

Demokratická republika Kongo (DRK)

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Džibutska odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Džibutsko

DAALLO AIRLINES

Neznámý

DAO

Džibutsko

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Rovníkové Guineje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Rovníková Guinea

CEIBA INTERCONTINENTAL

2011/0001/MTTCT/DGAC/SOPS

CEL

Rovníková Guinea

CRONOS AIRLINES

2011/0004/MTTCT/DGAC/SOPS

Neznámý

Rovníková Guinea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Eritreje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Eritrea

ERITREAN AIRLINES

AOC No 004

ERT

Eritrea

NASAIR ERITREA

AOC No 005

NAS

Eritrea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Kyrgyzstánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Kyrgyzstán

AEROSTAN

08

BSC

Kyrgyzstán

AIR COMPANY AIR KG

50

Neznámý

Kyrgyzstán

AIR MANAS

17

MBB

Kyrgyzstán

AVIA TRAFFIC COMPANY

23

AVJ

Kyrgyzstán

FLYSKY AIRLINES

53

FSQ

Kyrgyzstán

HELI SKY

47

HAC

Kyrgyzstán

KAP.KG AIRCOMPANY

52

KGS

Kyrgyzstán

SKY KG AIRLINES

41

KGK

Kyrgyzstán

TEZ JET

46

TEZ

Kyrgyzstán

VALOR AIR

07

VAC

Kyrgyzstán

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libérie odpovědných za regulační dohled

 

 

Libérie

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libye odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Libye

AFRIQIYAH AIRWAYS

007/01

AAW

Libye

AIR LIBYA

004/01

TLR

Libye

AL MAHA AVIATION

030/18

Neznámý

Libye

BERNIQ AIRWAYS

032/21

BNL

Libye

BURAQ AIR

002/01

BRQ

Libye

GLOBAL AIR TRANSPORT

008/05

GAK

Libye

HALA AIRLINES

033/21

HTP

Libye

LIBYAN AIRLINES

001/01

LAA

Libye

LIBYAN WINGS AIRLINES

029/15

LWA

Libye

PETRO AIR

025/08

PEO

Libye

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Nepálu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Nepál

AIR DYNASTY HELI. S.

035/2001

Neznámý

Nepál

ALTITUDE AIR

085/2016

Neznámý

Nepál

BUDDHA AIR

014/1996

BHA

Nepál

FISHTAIL AIR

017/2001

Neznámý

Nepál

SUMMIT AIR

064/2010

Neznámý

Nepál

HELI EVEREST

086/2016

Neznámý

Nepál

HIMALAYA AIRLINES

084/2015

HIM

Nepál

KAILASH HELICOPTER SERVICES

087/2018

Neznámý

Nepál

MAKALU AIR

057A/2009

Neznámý

Nepál

MANANG AIR PVT

082/2014

Neznámý

Nepál

MOUNTAIN HELICOPTERS

055/2009

Neznámý

Nepál

PRABHU HELICOPTERS

081/2013

Neznámý

Nepál

NEPAL AIRLINES CORPORATION

003/2000

RNA

Nepál

SAURYA AIRLINES

083/2014

Neznámý

Nepál

SHREE AIRLINES

030/2002

SHA

Nepál

SIMRIK AIR

034/2000

Neznámý

Nepál

SIMRIK AIRLINES

052/2009

RMK

Nepál

SITA AIR

033/2000

Neznámý

Nepál

TARA AIR

053/2009

Neznámý

Nepál

YETI AIRLINES

037/2004

NYT

Nepál

Následující letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Ruska odpovědných za regulační dohled

 

 

Rusko

AURORA AIRLINES

486

SHU

Rusko

AVIACOMPANY „AVIASTAR-TU“ CO. LTD

458

TUP

Rusko

IZHAVIA

479

IZA

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „AIR COMPANY YAKUTIA“

464

SYL

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „RUSJET“

498

RSJ

Rusko

JOINT STOCK COMPANY „UVT AERO“

567

UVT

Rusko

JOINT STOCK COMPANY SIBERIA AIRLINES

31

SBI

Rusko

JOINT STOCK COMPANY SMARTAVIA AIRLINES

466

AUL

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY „IRAERO“ AIRLINES

480

IAE

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY „URAL AIRLINES“

18

SVR

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY ALROSA AIR COMPANY

230

DRU

Rusko

JOINT-STOCK COMPANY NORDSTAR AIRLINES

452

TYA

Rusko

JS AVIATION COMPANY „RUSLINE“

225

RLU

Rusko

JSC YAMAL AIRLINES

142

LLM

Rusko

LLC „NORD WIND“

516

NWS

Rusko

LLC „AIRCOMPANY IKAR“

36

KAR

Rusko

LTD. I FLY

533

RSY

Rusko

POBEDA AIRLINES LIMITED LIABILITY COMPANY

562

PBD

Rusko

PUBLIC JOINT STOCK COMPANY „AEROFLOT – RUSSIAN AIRLINES“

1

AFL

Rusko

ROSSIYA AIRLINES, JOINT STOCK COMPANY

2

SDM

Rusko

SKOL AIRLINE LLC

228

CDV

Rusko

UTAIR AVIATION, JOINT-STOCK COMPANY

6

UTA

Rusko

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Svatého Tomáše a Princova ostrova odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Svatý Tomáš a Princův ostrov

AFRICA'S CONNECTION

10/AOC/2008

ACH

Svatý Tomáš a Princův ostrov

STP AIRWAYS

03/AOC/2006

STP

Svatý Tomáš a Princův ostrov

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Sierry Leone odpovědných za regulační dohled

 

 

Sierra Leone

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Súdánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Súdán

ALFA AIRLINES SD

54

AAJ

Súdán

BADR AIRLINES

35

BDR

Súdán

BLUE BIRD AVIATION

11

BLB

Súdán

ELDINDER AVIATION

8

DND

Súdán

GREEN FLAG AVIATION

17

GNF

Súdán

HELEJETIC AIR

57

HJT

Súdán

KATA AIR TRANSPORT

9

KTV

Súdán

KUSH AVIATION CO.

60

KUH

Súdán

NOVA AIRWAYS

46

NOV

Súdán

SUDAN AIRWAYS CO.

1

SUD

Súdán

SUN AIR

51

SNR

Súdán

TARCO AIR

56

TRQ

Súdán


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v příloze A by mohlo být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.


PŘÍLOHA II

„PŘÍLOHA B

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ PODLÉHAJÍ PROVOZNÍM OMEZENÍM V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC)

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

Typ letadla podléhající omezení

Poznávací značka/značky a případně výrobní číslo/čísla letadla podléhajícího omezení

Stát zápisu do rejstříku

IRAN AIR

FS100

IRA

Írán

Všechna letadla typu Fokker F100 a typu Boeing B747

Letadla typu Fokker F100, jak je uvedeno v AOC; letadla typu Boeing B747, jak je uvedeno v AOC

Írán

AIR KORYO

GAC-AOC/KOR-01

KOR

Severní Korea

Celý letadlový park s výjimkou: 2 letadel typu TU-204

Celý letadlový park s výjimkou: P-632 a P-633

Severní Korea


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v příloze B by mohlo být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU