(EU) 2022/342Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/342 ze dne 21. prosince 2021, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1153, pokud jde o specifická výběrová kritéria a podrobné náležitosti procesu výběru přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

Publikováno: Úř. věst. L 62, 1.3.2022, s. 1-8 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 21. prosince 2021 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 4. března 2022 Nabývá účinnosti: 4. března 2022
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



1.3.2022   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 62/1


NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2022/342

ze dne 21. prosince 2021,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1153, pokud jde o specifická výběrová kritéria a podrobné náležitosti procesu výběru přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/1153 ze dne 7. července 2021, kterým se zřizuje Nástroj pro propojení Evropy a zrušují nařízení (EU) č. 1316/2013 a (EU) č. 283/2014 (1), a zejména na čl. 7 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/2001 (2) zavedla nový závazný cíl Unie v oblasti energie z obnovitelných zdrojů pro rok 2030. Podporuje také využívání mechanismů spolupráce jako účinných nástrojů, které přispívají ke splnění tohoto cíle.

(2)

Nařízení (EU) č. 2021/1153 rozšiřuje oblast působnosti nástroje nad rámec transevropských sítí také na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a zavádí novou kategorii projektů pro financování v rámci Nástroje pro propojení Evropy (CEF), tj. „přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů“.

(3)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly umožnit nákladově efektivní zavádění energie z obnovitelných zdrojů v Unii, podpořit plnění závazného cíle Unie pro energii z obnovitelných zdrojů v roce 2030, jak je uvedeno ve směrnici (EU) 2018/2001, a přispět ke strategickému využívání inovativních technologií energie z obnovitelných zdrojů. Projekty by měly rovněž přispívat k dekarbonizaci, dokončení vnitřního trhu s energií a zvýšení zabezpečení dodávek podporou přeshraniční spolupráce mezi členskými státy v oblasti plánování, rozvoje a nákladově efektivního využívání energie z obnovitelných zdrojů.

(4)

Aby byly přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů způsobilé pro financování, měly by být nejprve zařazeny na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů. Oficiální status „přeshraničního projektu v oblasti energie z obnovitelných zdrojů“ může přinést výhody, jako je větší viditelnost, zvýšená jistota investorů a silnější podpora ze strany členských států.

(5)

Předkladatel projektu, jehož projekt byl vybrán k zařazení na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, může rovněž požádat o financování podle nařízení (EU) 2021/1153 pro studie nebo práce související s tímto projektem.

(6)

Cíle, obecná kritéria, která je třeba splnit, a postup, který je třeba dodržet u přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, jsou stanoveny v části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153. Článek 7 uvedeného nařízení zmocňuje Komisi k přijetí aktu v přenesené pravomoci, kterým stanoví specifická výběrová kritéria a podrobné náležitosti procesu výběru přeshraničních projektů, které mají být zařazeny na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů.

(7)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly být vytvářeny v rámci mechanismu spolupráce. Tento mechanismus může mít některou z forem dohody o spolupráci stanovených v článcích 8, 9, 11 a 13 směrnice (EU) 2018/2001 a může být dohodnut mezi dvěma nebo více členskými státy nebo mezi jedním nebo více členskými státy a jednou nebo více třetími zeměmi. Pro splnění tohoto kritéria je důležité, aby existoval důkaz o určité míře podpory ze strany zúčastněných členských států a případně třetích zemí. Z tohoto důvodu by mělo být předloženo písemné prohlášení vyjadřující ochotu podpořit projekt prostřednictvím dohody o spolupráci, potvrzené odpovědnou institucí ve všech zúčastněných členských státech a případně v třetích zemích. Formát prohlášení není žádným specifickým způsobem omezen.

(8)

Podle článku 11 nařízení (EU) 2021/1153 jsou pro program způsobilé právnické osoby – včetně společných podniků – usazené v některém členském státu. Jako takové mohou podat žádost pro společný projekt vytvořený na základě dohody o spolupráci, včetně projektu, do kterého je zapojena třetí země, podle článků 9 a 11 směrnice (EU) 2018/2001. V konkrétním případě režimu společné podpory však může podle článku 13 směrnice (EU) 2018/2001 podat žádost pouze členský stát. Pokud má mechanismus spolupráce podobu samostatného statistického převodu podle článku 8 směrnice (EU) 2018/2001, nejsou s ním spojeny žádné další investice, a proto může být podpora v rámci nástroje CEF nezbytná pouze pro studie podle čl. 7 odst. 3 nařízení (EU) 2021/1153.

(9)

Podle bodu 2 písm. b) a c) části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153 by přeshraniční projekty měly poskytovat účinnější řešení pro zavádění energie z obnovitelných zdrojů ve srovnání s projekty prováděnými pouze jedním ze zúčastněných členských států. Proto musí být pro zařazení na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů kromě toho, že je vytvořen mechanismem spolupráce, prokázány také socioekonomické čisté přínosy projektu.

(10)

Socioekonomické čisté přínosy přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly být prokázány prostřednictvím analýzy nákladů a přínosů, která zahrnuje všechny prvky bodu 3 přílohy části IV nařízení (EU) 2021/1153, vypracované předkladatelem projektu. Společně s tímto aktem v přenesené pravomoci Komise zveřejní metodiku, která stanoví, jak by měla být provedena analýza nákladů a přínosů a jak by měla Komise posoudit soulad projektu s obecnými kritérii (3).

(11)

V části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153 jsou stanoveny hlavní kroky postupu výběru projektu, který má být zařazen na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů. Postup výběru bude zahrnovat: a) první hodnocení žádostí pro přeshraniční projekt v oblasti energie z obnovitelných zdrojů ze strany Komise na základě obecných kritérií; b) zřízení skupiny Komise pro přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů s pravomocí přijmout návrh seznamu a sledovat provádění projektů uvedených na seznamu s cílem zachovat jejich status; c) souhlas skupiny s návrhem seznamu a d) přijetí konečného seznamu Komisí a přezkum seznamu jednou za dva roky.

(12)

Komise by se při přijímání konečného seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů měla snažit zajistit vhodnou zeměpisnou vyváženost. Pro výběr projektů může rovněž využívat regionální seskupení, přičemž musí mít na paměti, že ne všechny členské státy jsou v současné době součástí takového seskupení a že přeshraniční spolupráce v oblasti zavádění energie z obnovitelných zdrojů může probíhat i mezi zeměmi, které nemají společnou fyzickou hranici.

(13)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů mohou zahrnovat různé technologie, které jsou považovány za způsobilé. Například energie z obnovitelných zdrojů ve formě větrné energie na pevnině i na moři, solární energie, udržitelné biomasy, přílivové energie, geotermální energie nebo jejich kombinace, jejich připojení k síti a další prvky, jako jsou zařízení na skladování nebo přeměnu energie.

(14)

Aby bylo přímo umožněno dosažení cíle EU pro rok 2030 v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, měly by přeshraniční projekty vždy jako nedílnou součást zahrnovat zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů. Další součásti projektu, které nepřímo umožňují dosažení cíle EU v oblasti energie z obnovitelných zdrojů do roku 2030 a nákladově efektivní zavádění energie z obnovitelných zdrojů tím, že přispívají k účinné integraci výroby energie z obnovitelných zdrojů, mohou být způsobilé, nikoli však jako samostatné projekty, ale jako nedílná součást přeshraničního projektu, který je zaváděn jako doplněk výroby energie z obnovitelných zdrojů. Těmito dalšími součástmi mohou být přeshraniční přenosové sítě, skladování tepla, skladování baterií, skladování stlačeného vzduchu a kapalného vzduchu, přečerpávací vodní elektrárny a elektrolýza vody spojená se skladováním vodíku. Způsobilé akce se neomezují na odvětví elektřiny a mohou se vztahovat i na jiné nosiče energie a potenciální propojení odvětví například s vytápěním a chlazením, technologiemi přeměny elektřiny na plyn, skladováním a přepravou.

(15)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů nemusí nutně znamenat fyzické propojení mezi spolupracujícími členskými státy. Tyto projekty se mohou nacházet na území pouze jednoho zúčastněného členského státu, pokud jsou splněna obecná kritéria části IV přílohy.

(16)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly splňovat platné právní požadavky na udržitelnost, úspory emisí skleníkových plynů, jakož i zásadu „významně nepoškozovat“ v souladu s článkem 17 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/852 (4).

(17)

Nařízení (EU) 2021/1153 umožňuje, aby program nástroje CEF podporoval studie, které pomáhají rozvíjet a určovat přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů v souladu s čl. 7 odst. 3 uvedeného nařízení. Cílem těchto studií je připravit mechanismy spolupráce při plánování a zavádění energie z obnovitelných zdrojů a překonat počáteční překážky při navazování takové spolupráce. Podpora těchto studií může předcházet zařazení projektu na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů a může být také využita k přípravě jeho žádosti o zařazení na seznam a/nebo k analýze nákladů a přínosů.

(18)

Projekt, kterému byla poskytnuta podpora na studii podle čl. 7 odst. 3, by neměl být zvýhodněn v řízení o zařazení na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů a/nebo o získání finančních prostředků z nástroje CEF na studie a práce. Využití studie podle čl. 7 odst. 3 rovněž neznamená povinnost žádat o zařazení na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů ani o financování studií a prací z nástroje CEF.

(19)

Vzhledem k tomu, že rizika a ziskovost způsobilých projektů se mohou lišit a mohou se také v průběhu času vyvíjet, může být vhodné umožnit, aby část dostupných prostředků pro přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů byla poskytnuta prostřednictvím příspěvků na operace kombinování zdrojů nebo nástroj kombinující zdroje v rámci Programu InvestEU.

(20)

Přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly plně dodržovat všechna příslušná ustanovení právních předpisů Unie, zejména ustanovení o udržitelnosti bioenergie, přidělování kapacity na hranicích, oddělení, hospodářské soutěži a státní podpoře, biologické rozmanitosti a ochraně životního prostředí.

(21)

Všechny projekty zařazené na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů by měly být prováděny rychle a měly by být pečlivě a pravidelně sledovány a vyhodnocovány, přičemž požadavky pro předkladatele projektů týkající se podávání zpráv by měly být minimální,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

KAPITOLA I

OBECNÁ USTANOVENÍ

Článek 1

Předmět

Toto nařízení stanoví specifická výběrová kritéria a podrobné náležitosti procesu výběru přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů podle čl. 7 odst. 2 nařízení (EU) 2021/1153.

Článek 2

Definice

Pro účely tohoto nařízení se rozumí:

(1)

„přeshraničním projektem v oblasti energie z obnovitelných zdrojů“ nebo „projektem“ přeshraniční projekt v oblasti energie z obnovitelných zdrojů ve smyslu nařízení (EU) 2021/1153;

(2)

„energií z obnovitelných zdrojů“ obnovitelná energie podle definice v čl. 2 odst. 1 směrnice 2018/2001;

(3)

„předkladatelem projektu“ právnická osoba, která vyvíjí přeshraniční projekt v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, včetně členského státu;

(4)

„žádostí“ žádost o to, aby Komise vybrala projekt jako přeshraniční projekt v oblasti energie z obnovitelných zdrojů podle nařízení (EU) 2021/1153;

(5)

„mechanismem spolupráce“ spolupráce mezi alespoň dvěma členskými státy nebo mezi alespoň jedním členským státem a třetí zemí, která probíhá v souladu s články 8, 9, 11 a 13 směrnice (EU) 2018/2001;

(6)

„dohodou o spolupráci“ formální dohoda, kterou se zřizuje mechanismus spolupráce;

(7)

„návrhem seznamu“ seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, na němž se dohodla skupina uvedená v bodě 4 písm. b) části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153;

(8)

„konečným seznamem“ seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, který Komise sestavila podle bodu 4 písm. g) části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153;

(9)

„hostitelským členským státem“ členský stát, ve kterém se fyzicky nachází zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů;

(10)

„odebírajícím členským státem“ členský stát, který finančně přispívá na investici do výroby energie z obnovitelných zdrojů nacházející se v jiném členském státě;

(11)

„zúčastněnými členskými státy“ členské státy, které jsou odebírající či hostitelské členské státy;

(12)

„skladováním“ skladování energie ve smyslu čl. 2 bodu 59 směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/944 (5).

KAPITOLA II

SPECIFICKÁ VÝBĚROVÁ KRITÉRIA PRO PŘESHRANIČNÍ PROJEKTY V OBLASTI ENERGIE Z OBNOVITELNÝCH ZDROJŮ

Článek 3

Způsobilé technologie, součásti a investice

V rámci přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů jsou způsobilé tyto technologie, součásti a investice:

a)

výrobní technologie založené na některém z obnovitelných zdrojů energie uvedených ve směrnici (EU) 2018/2001;

b)

skladovací zařízení na místě i mimo něj, pokud tvoří nedílnou součást projektu, účinně umožňují integraci zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a doplňují jej;

c)

jakýkoli systém a jakákoli součást integrující informační a komunikační technologie, včetně těch, které zlepšují předvídatelnost výroby energie z obnovitelných zdrojů, a jakékoli zařízení nebo jakákoli instalace zásadní pro řádný provoz investice, včetně monitorovacích a řídicích systémů, pokud tvoří nedílnou součást projektu, účinně umožňují integraci zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a doplňují jej;

d)

připojení zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů k distribuční nebo přenosové síti a případně skladovacích zařízení buď k přenosové či distribuční síti za předpokladu, že tvoří nedílnou součást projektu, účinně umožňují integraci zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a doplňují jej;

e)

přeměna elektřiny z obnovitelných zdrojů na kapalná a plynná paliva z obnovitelných zdrojů nebiologického původu, včetně transformátorů nebo kompresních zařízení, za předpokladu, že tvoří nedílnou součást projektu a účinně umožňují integraci zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a doplňují jej;

f)

jakékoli další technologie, součásti nebo investice uvedené v příslušných pracovních programech a výzvách nástroje CEF, které tvoří nedílnou součást projektu, účinně umožňují integraci zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a doplňují jej.

Článek 4

Mechanismy spolupráce vytvářející přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů a žádost

1.   Aby mohl být projekt zařazen do návrhu seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, musí být vytvořen prostřednictvím mechanismu spolupráce.

2.   Předkladatel projektu, který žádá o zařazení projektu do návrhu seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, předloží písemné prohlášení zúčastněných členských států a případně třetích zemí, v němž vyjádří ochotu uzavřít dohodu o spolupráci za účelem vytvoření přeshraničního projektu v oblasti energie z obnovitelných zdrojů. Prohlášení nemusí mít zvláštní formát, ale podepisují ho ministerstva zúčastněných členských států pověřená prováděním dohody o spolupráci, v příslušných případech i tranzitních zemí, pokud je podle dohody nutné využití jejich infrastruktury.

3.   Žádost o zařazení do návrhu seznamu obsahuje informace o výběrových kritériích uvedených v této kapitole.

Článek 5

Socioekonomické čisté přínosy přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Předkladatel projektu, který žádá o zařazení projektu do návrhu seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, prokáže, že potenciální celkové úspory nákladů na zavádění energie z obnovitelných zdrojů a/nebo přínosy pro integraci soustav, zabezpečení dodávek nebo inovace, které jsou s projektem spojeny, převažují nad jeho náklady (dále jen „socioekonomické čisté přínosy“).

2.   Socioekonomické čisté přínosy uvedené v předchozím odstavci se prokazují za období, které trvá nejméně patnáct let od prvního roku provozu projektu a odráží jeho technologickou životnost.

3.   Odhad socioekonomických čistých přínosů projektu podle prvního odstavce vychází z analýzy nákladů a přínosů, kterou vypracuje předkladatel projektu. Analýza nákladů a přínosů zahrnuje všechny prvky uvedené v bodě 3 části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153 a prokazuje existenci socioekonomických čistých přínosů ve srovnání s podobným projektem nebo projektem v oblasti energie z obnovitelných zdrojů prováděným jedním z členských států, které se účastní dohody o spolupráci.

KAPITOLA III

PROCES VÝBĚRU NA SEZNAM PŘESHRANIČNÍCH PROJEKTŮ V OBLASTI ENERGIE Z OBNOVITELNÝCH ZDROJŮ

Článek 6

Skupina pro přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Komise vytvoří skupinu pro přeshraniční projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů (dále jen „skupina“), která je složena z jednoho zástupce každého členského státu a z jednoho zástupce Komise.

2.   Zástupce každého členského státu mohou doprovázet další příslušné strany, například národní regulační orgán, provozovatelé přenosových nebo distribučních soustav nebo povolovací orgány.

3.   Skupina případně přizve předkladatele přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů a zástupce třetích zemí, kteří se podílejí na přeshraničních projektech v oblasti energie z obnovitelných zdrojů.

4.   Skupina může na svá zasedání případně zvát organizace zastupující příslušné zúčastněné strany, včetně výrobců, dodavatelů, spotřebitelů a organizací na ochranu životního prostředí. Bude-li to relevantní pro plnění jejích úkolů, může skupina organizovat slyšení nebo konzultace.

5.   Skupina sestaví návrh seznamu projektů, které se mají stát přeshraničními projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů, a sleduje provádění projektů uvedených v konečném seznamu.

6.   Skupina přijme svůj jednací řád a předsedá jí zástupce Komise.

Článek 7

Návrh seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Komise vyhlásí výzvu k předkládání žádostí o výběr projektu jako přeshraničního projektu v oblasti energie z obnovitelných zdrojů nejméně jednou ročně.

2.   Po vyhodnocení projektů v souladu s bodem 4 písm. c) části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153 Komise vypracuje a předloží skupině seznam projektů, které splňují výběrová kritéria stanovená v části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153, společně s příslušnými informacemi uvedenými v bodě 4 písm. d) části IV přílohy nařízení (EU) 2021/1153. Komise nepředloží skupině celé žádosti ani žádné informace, které žadatel označil za obchodně citlivé.

3.   Na základě informací obdržených od Komise sestaví skupina návrh seznamu projektů, které se mají stát přeshraničními projekty v oblasti energie z obnovitelných zdrojů.

Článek 8

Konečný seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Komise přijme v souladu s čl. 25 odst. 1 písm. b) nařízení (EU) 2021/1153 konečný seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů. Konečný seznam projektů nepřiděluje projektům na seznamu pořadí.

2.   Konečný seznam odráží návrh seznamu sestaveného skupinou v souladu s čl. 7 odst. 3 tohoto nařízení. Pokud se konečný seznam liší od návrhu seznamu, Komise si před přijetím konečného seznamu vyžádá kladné stanovisko skupiny.

Článek 9

Přezkum konečného seznamu přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Komise tento seznam přezkoumá nejméně jednou za dva roky.

2.   Aniž je dotčeno hodnocení uvedené v předchozím odstavci, Komise vyřadí projekt z konečného seznamu, jakmile zjistí jednu z následujících skutečností:

a)

hodnocení projektu bylo založeno na nesprávných informacích, které byly rozhodujícím faktorem při hodnocení, nebo

b)

projekt není v souladu s právem Unie.

3.   Komise může projekt ze seznamu vyřadit, pokud:

a)

schválení jedním nebo všemi zúčastněnými členskými státy bylo odvoláno a/nebo

b)

předkladatel projektu informuje skupinu, že projekt již není realizován, nebo

c)

projekt od svého zařazení na seznam nepokročil nebo

d)

projekt byl dokončen.

4.   Před vyřazením projektu ze seznamu Komise konzultuje skupinu a řádně zohlední příslušné informace získané od členů skupiny.

Článek 10

Sledování provádění projektů zařazených na seznam přeshraničních projektů v oblasti energie z obnovitelných zdrojů

1.   Předkladatel projektu, který je zařazen na konečný seznam, předloží Komisi jednou ročně zprávu o pokroku s příslušnými aktualizacemi specifikace projektu a jeho provádění a Komise předloží zprávu skupině.

2.   Pokud předkladatelé projektů uvádějí ve svých zprávách informace citlivé z obchodního hlediska, sdělí skupině, které informace se nezveřejňují ani nepředkládají, tak aby bylo možné projekt, k němuž se informace vztahují, rozpoznat. V tomto případě Komise poskytne skupině o sledování pokroku projektů souhrnné informace.

3.   Pro účely sledování skupinou musí zpráva o pokroku předložená předkladatelem projektu obsahovat:

a)

aktualizovaný popis projektu a jeho stav;

b)

časový rozvrh případných následujících činností: proveditelnost, návrh, povolení, výstavba, uvedení do provozu;

c)

jakékoli administrativní, právní, finanční nebo jiné informace, které se liší od dříve poskytnutých informací.

4.   Na základě informací o pokroku předložených Komisí sleduje skupina provádění projektů.

5.   Skupina může vydat doporučení týkající se konkrétního projektu s cílem překonat případná zpoždění v provádění. To může zahrnovat opatření, která mají být přijata v jednom nebo více členských státech.

Článek 11

Informace a zveřejnění

1.   Komise zveřejní informace o projektech zařazených na konečný seznam projektů způsobem snadno přístupným široké veřejnosti.

2.   Komise zveřejní pouze informace o projektu, které nejsou obchodně citlivé, např. popis projektu, jeho stav, harmonogram provádění nebo umístění.

3.   Předkladatel projektu zařazeného na konečný seznam zveřejní alespoň informace uvedené v předchozím odstavci na své vlastní webové stránce a aktualizuje je nejméně jednou za šest měsíců.

Článek 12

Vstup v platnost

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 21. prosince 2021

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 249, 14.7.2021, s. 38.

(2)  Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/2001 ze dne 11. prosince 2018 o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů (Úř. věst. L 328, 21.12.2018, s. 82).

(3)  SWD/2021/429 final.

(4)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/852 ze dne 18. června 2020 o zřízení rámce pro usnadnění udržitelných investic a o změně nařízení (EU) 2019/2088 (Úř. věst. L 198, 22.6.2020, s. 13).

(5)  Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/944 ze dne 5. června 2019 o společných pravidlech pro vnitřní trh s elektřinou a o změně směrnice 2012/27/EU (Úř. věst. L 158, 14.6.2019, s. 125).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU