(EU) 2022/195Prováděcí nařízení Komise (EU) 2022/195 ze dne 11. února 2022, kterým se mění a opravuje prováděcí nařízení (EU) 2020/683, pokud jde o informační dokument, certifikáty schválení vozidla, list s výsledky zkoušek a prohlášení o shodě v tištěné podobě (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 31, 14.2.2022, s. 27-45 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 11. února 2022 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 6. března 2022 Nabývá účinnosti: 6. března 2022 s výjimkou
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



14.2.2022   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 31/27


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/195

ze dne 11. února 2022,

kterým se mění a opravuje prováděcí nařízení (EU) 2020/683, pokud jde o informační dokument, certifikáty schválení vozidla, list s výsledky zkoušek a prohlášení o shodě v tištěné podobě

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858 ze dne 30. května 2018 o schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla a o dozoru nad trhem s nimi, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a č. 595/2009 a o zrušení směrnice 2007/46/ES (1), a zejména na čl. 24 odst. 4, čl. 28 odst. 3 a čl. 36 odst. 4 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/683 (2) stanoví standardizovaný formát dokumentů používaných pro schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla, a to stanovením vzorů informačního dokumentu, certifikátů schválení, listu s výsledky zkoušek a prohlášení o shodě v tištěné podobě.

(2)

Od 1. ledna 2021 se dodržení cílů pro emise CO2 stanoví pouze na základě emisí CO2 v rámci celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Je proto nezbytné změnit vzory informačního dokumentu, listu s výsledky zkoušek a prohlášení o shodě v tištěné podobě odstraněním odkazů na nový evropský jízdní cyklus.

(3)

Se vstupem nařízení Komise (EU) 2017/2400 (3) v platnost byly do prohlášení o shodě těžkých nákladních vozidel doplněny nové položky týkající se emisí CO2 a spotřeby paliva u těžkých vozidel, jako jsou těžké autobusy a středně těžká nákladní vozidla, jakož i těžká nákladní vozidla schválená jednotlivě. Je proto nezbytné doplnit příslušné položky do vzorů prohlášení o shodě v tištěné podobě u odpovídajících kategorií vozidel, jakož i do certifikátu EU jednotlivého schválení vozidla a certifikátu vnitrostátního jednotlivého schválení vozidla.

(4)

S ohledem na rozmanitost těžkých vozidel, pokud jde o jejich konstrukci a jízdní vlastnosti, najeté kilometry za rok, užitečné zatížení a konfiguraci přípojného vozidla, byla nařízením (EU) 2017/2400 a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 (4) zavedena klasifikace skupin a podskupin vozidel, která zohledňuje typické znaky používání a zvláštní technické vlastnosti vozidel. S cílem vyhovět i vnitrostátním iniciativám v oblasti snižování emisí CO2 a s ohledem na správnou interpretaci emisí CO2 a spotřeby paliva je nezbytné zařadit každé vozidlo do konkrétní skupiny nebo podskupiny vozidel. Je proto nutné doplnit příslušnou skupinu nebo podskupinu vozidel do vzorů prohlášení o shodě v tištěné podobě, jakož i certifikátu EU jednotlivého schválení vozidla.

(5)

Vzhledem k tomu, že v Unii jsou ve stále větší míře zaváděna plug-in hybridní elektrická vozidla (vozidla OVC-HEV), je důležité zajistit pro vnitrostátní orgány a spotřebitele harmonizované a ucelené informace o vlivu těchto vozidel na životní prostředí. Je proto vhodné vyjasnit, že v případě vozidel OVC-HEV jsou hodnotami, které mají být uvedeny v prohlášení o shodě, hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva specifické pro konkrétní fáze s použitím hodnot hmotnostních emisí CO2 a spotřeby paliva pro podmínky v režimu nabíjení-udržování, jakož i spotřeba elektrické energie těchto vozidel specifická pro konkrétní fáze. Je proto nezbytné doplnit příslušné položky do vzorů prohlášení o shodě.

(6)

Po vyhlášení prováděcího nařízení (EU) 2020/683 byly zjištěny určité chyby ve vysvětlivkách k informačnímu dokumentu, vzorech certifikátů schválení a prohlášení o shodě v tištěné podobě. Chyby zjištěné ve vysvětlivkách k informačnímu dokumentu a ve vzorech certifikátů schválení spočívají v nesprávných odkazech na některé vysvětlivky. Chyby se vyskytují, i pokud jde o jednotku tlaku v plnicím vedení pro brzdový systém přípojného vozidla, kde by měl být uveden kilopascal (kPa), a nikoli bar.

(7)

Pokud jde o prohlášení o shodě v tištěné podobě, byla provedena určitá upřesnění, aby bylo možné provádět zkoušky shodnosti v provozu. Kromě toho je nezbytné aktualizovat odkaz na zkušební postup platný pro úplná a dokončená vozidla kategorie M3 a neúplná vozidla kategorie M2, neboť v současné době je odkazováno na zkušební postup platný pro lehká vozidla, a nikoli na zkušební postup pro těžká vozidla, jenž se u těchto kategorií vozidel použije. Je třeba ujasnit, že údaj v prohlášení o shodě v tištěné podobě týkající se výšky vozidla se vztahuje pouze na určitá úplná a dokončená vozidla kategorie vozidel N3. Je rovněž třeba upřesnit, že bod 49 týkající se položky „Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie“ u kategorie vozidla N2 se vztahuje na lehká osobní vozidla a užitková vozidla (Euro 5 a Euro 6) a těžká vozidla (Euro VI) a že bod 49 u kategorie vozidla N3 se nevztahuje na lehká osobní vozidla a užitková vozidla (Euro 5 a Euro 6), ale pouze na těžká vozidla (Euro VI). Chyba v číslování bodu týkajícího se položky „Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením“ by měla být opravena tak, aby číslo této položky bylo v souladu s číslováním použitým v ostatních částech příloh prováděcího nařízení (EU) 2020/683. Vysvětlivka k položce 47.1.3.2 by měla být odstraněna, neboť se jedná o nesprávný horní index, a nikoli o jmenovatel vzorce pro danou položku. V zájmu právní jistoty je třeba tyto chyby opravit.

(8)

Prováděcí nařízení (EU) 2020/683 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno a opraveno.

(9)

V souladu s čl. 3 odst. 5 prováděcího nařízení Komise (EU) 2021/133 (5) mohou schvalovací orgány, orgány pro dozor nad trhem, registrační orgány členských států a výrobci zavést veškeré nezbytné změny ve svých příslušných systémech do 12 měsíců ode dne zveřejnění změn prohlášení o shodě v tištěné podobě v Úředním věstníku Evropské unie. Datum použitelnosti změn prohlášení o shodě v tištěné podobě by proto mělo být odloženo.

(10)

Aby měly schvalovací orgány, orgány pro dozor nad trhem a registrační orgány členských států a výrobci dostatek času na provedení oprav stanovených v tomto nařízení, mělo by být odloženo datum použitelnosti přílohy II.

(11)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Změny prováděcího nařízení (EU) 2020/683

Přílohy I, III, VI a VIII prováděcího nařízení (EU) 2020/683 se mění v souladu s přílohou I tohoto nařízení.

Článek 2

Opravy prováděcího nařízení (EU) 2020/683

Přílohy I, III a VIII prováděcího nařízení (EU) 2020/683 se opravují v souladu s přílohou II tohoto nařízení.

Článek 3

Vstup v platnost a použitelnost

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Příloha I se použije ode dne 1. ledna 2023.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 11. února 2022.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 151, 14.6.2018, s. 1.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/683 ze dne 15. dubna 2020, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858, pokud jde o správní požadavky na schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla, a na dozor nad trhem s nimi (Úř. věst. L 163, 26.5.2020, s. 1).

(3)  Nařízení Komise (EU) 2017/2400 ze dne 12. prosince 2017, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva u těžkých nákladních vozidel, a o změně směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES a nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (Úř. věst. L 349, 29.12.2017, s. 1).

(4)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 ze dne 20. června 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nová těžká vozidla a kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a (EU) 2018/956 a směrnice Rady 96/53/ES (Úř. věst. L 198, 25.7.2019, s. 202).

(5)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/133 ze dne 4. února 2021, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/858, pokud jde o základní formát, strukturu a způsob výměny údajů z prohlášení o shodě v elektronickém formátu (Úř. věst. L 42, 5.2.2021, s. 1).


PŘÍLOHA I

Přílohy I, III, VI, a VIII prováděcího nařízení (EU) 2020/683 se mění takto:

1)

Příloha I se mění takto:

a)

vysvětlivka (172) se nahrazuje tímto:

„(172)

Jak je uvedeno v souboru informací pro zákazníky vytvořeném v souladu se vzorem stanoveným v části II přílohy IV nařízení (EU) 2017/2400.“;

b)

doplňují se nové vysvětlivky, které znějí:

„(175)

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13).

(176)

Podskupina vozidel v souladu s bodem 1 přílohy I nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1242 ze dne 20. června 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nová těžká vozidla a kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 a (EU) 2018/956 a směrnice Rady 96/53/ES (Úř. věst. L 198, 25.7.2019, s. 202), nebo v případě, že podskupina neexistuje, skupina vozidel v souladu s bodem 1 přílohy I nařízení (EU) 2017/2400.

(177)

Podle bodu 2.5.3.8.1 doplňku k certifikátu ES schválení typu v dodatku 4 k příloze I nařízení (EU) 2017/1151.

(178)

Podle bodu 2.5.3.8.3 doplňku k certifikátu ES schválení typu v dodatku 4 k příloze I nařízení (EU) 2017/1151.

(179)

Vztahuje se na vozidla se schválením typu v souladu s požadavky stanovenými v čl. 6 odst. 3 prováděcího nařízení Komise (EU) 2021/535.

(180)

Vytvořený v souladu se vzorem stanoveným v části III přílohy IV nařízení (EU) 2017/2400.“;

c)

bod 3.5.6 se nahrazuje tímto:

„3.5.6.

Vozidlo vybavené ekologickou inovací ve smyslu článku 11 nařízení (EU) 2019/631 (175) pro vozidla kategorie M1 nebo N1: ano/ne (1)“;

d)

bod 3.5.7.2.1.1.0 se zrušuje;

e)

bod 3.5.7.2.1.2.0 se zrušuje;

f)

bod 3.5.7.2.1.3.0 se zrušuje;

g)

bod 3.5.7.2.2.1.0 se zrušuje;

h)

bod 3.5.7.2.2.2.0 se zrušuje;

i)

bod 3.5.7.2.2.3.0 se zrušuje;

j)

bod 3.5.7.2.3.1.0 se zrušuje;

k)

bod 3.5.7.2.3.2.0 se zrušuje;

l)

bod 3.5.7.2.3.3.0 se zrušuje;

m)

bod 3.5.8 se nahrazuje tímto:

„3.5.8.

Vozidlo vybavené ekologickou inovací ve smyslu článku 11 nařízení (EU) 2019/631 pro vozidla kategorie M1 nebo N1: ano/ne(1)“;

n)

v bodě 3.5.8.3 se v tabulce zrušuje pátý řádek s textem „Celkové snížení emisí CO2 při NEDC (g/km) (68)“.

2)

Dodatek 1 k příloze III (Část 2 certifikátu EU jednotlivého schválení vozidla a certifikátu vnitrostátního jednotlivého schválení) se mění takto:

a)

v oddíle „Kategorie M2“ se doplňují nové body, které znějí:

„49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.1.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.1.

Průměrná obsazenost (počet osob): ... (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): ...“;

b)

v oddíle „Kategorie M3“ se doplňují nové body, které znějí:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie

49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.

Průměrná obsazenost (počet osob): … (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

c)

oddíl „Kategorie N2“ se mění takto:

1)

vkládají se nové body, které znějí:

„49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)“;

2)

doplňují se nové body, které znějí:

„49.5.

Specifické emise CO2: ... gCO2/tkm (4) (171)

49.6.

Průměrná hodnota zatížení: … t’ (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

d)

oddíl „Kategorie N3“ se mění takto:

1)

vkládají se nové body, které znějí:

„49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)“;

2)

doplňují se nové body, které znějí:

„49.5.

Specifické emise CO2: ... gCO2/tkm (4) (171)

49.6.

Průměrná hodnota zatížení: … t’ (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“.

3)

Příloha VI se mění takto:

a)

v bodě 2.1.1 se nadpis tabulky nahrazuje tímto:

„Nejvyšší hodnoty WLTP“;

b)

bod 3.5 se zrušuje;

c)

v bodě 3.2 ve třetí tabulce se pod řádek „EAERcity“ vkládají nové položky, které znějí:

„AER

 

 

AERcity

 

…“

 

4)

V příloze VIII se dodatek mění takto:

a)

část I (Úplná a dokončená vozidla) se mění takto:

1)

ve vzoru A1 v části 1 se vkládá nový bod, který zní:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“;

2)

ve vzoru A2 v části 1 se vkládá nový bod, který zní:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“;

3)

ve vzoru B v části 1 se vkládá nový bod, který zní:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“;

4)

část 2 (kategorie vozidla M1) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

podbody 1 a 2 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 1

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 2
“;

2)

bod 3.2.1 se zrušuje;

3)

body 4 a 5 se nahrazují tímto:

„4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 3

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 4
“;

4)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

5)

část 2 (kategorie vozidla M2) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

body 1 až 5 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 5

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 6

4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 7

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 8

49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.1.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.

Průměrná obsazenost (počet osob): … (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

2)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

6)

v části 2 (kategorie vozidla M3) se za bod 48.1 vkládají nové body, které znějí:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (4)

49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.1.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.1.

Průměrná obsazenost (počet osob): … (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

7)

část 2 (kategorie vozidla N1) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

podbody 1 a 2 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 9

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 10
“;

2)

bod 3.2.1 se zrušuje;

3)

body 4 a 5 se nahrazují tímto:

„4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 11

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 12
“;

4)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

8)

část 2 (kategorie vozidla N2) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

body 1 až 5 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 13

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 14

4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 15

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 16
“;

2)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

3)

doplňuje se nový bod 49.7, který zní:

„49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

9)

část 2 (kategorie vozidla N3) se opravuje takto:

1)

bod 7 se nahrazuje tímto:

„7.

Výška: … mm (179)“;

2)

doplňuje se nový bod 49.7, který zní:

„49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …“;

b)

část II (Neúplná vozidla) se mění takto:

1)

ve vzoru C1 v části 1 se vkládá nový bod, který zní:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“;

2)

ve vzoru C2 v části 1 se vkládá nový bod, který zní:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“;

3)

část 2 (kategorie vozidla M1) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

podbody 1 a 2 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 17

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 18
“;

2)

bod 3.2.1 se zrušuje;

3)

body 4 a 5 se nahrazují tímto:

„4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 19

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 20

4)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

4)

část 2 (kategorie vozidla M2) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

body 1 až 5 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 21

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 22

4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 23

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 24

2)

doplňují se nové body, které znějí:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (4)

49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.1.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.1.

Průměrná obsazenost (počet osob): … (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …

49.8.

Kryptografický klíč souboru informací o vozidle: (4) (180): …“;

3)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

5)

v části 2 (kategorie vozidla M3) se za bod 48.1 vkládají nové body, které znějí:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (4)

49.1.

Kryptografický klíč souboru záznamů výrobce (4) (119): …

49.2.

Těžké vozidlo s nulovými emisemi: ano/ne (4) (72) (169)

49.3.

Účelové vozidlo: (ano/ne) (4) (72) (170)

49.4.

Kryptografický klíč souboru informací pro zákazníky: … (4) (120) (170)

49.5.1.

Specifické emise CO2: ... gCO2/pkm (4) (171)

49.6.1.

Průměrná obsazenost (počet osob): … (4) (172)

49.7.

Podskupina/skupina vozidel (4) (176): …

49.8.

Kryptografický klíč souboru informací o vozidle: (4) (180): …“;

6)

část 2 (kategorie vozidla N1) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

podbody 1 a 2 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 25

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 26

2)

bod 3.2.1 se zrušuje;

3)

body 4 a 5 se nahrazují tímto:

„4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 27

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 28

4)

body 5.1 a 5.2 se zrušují;

7)

část 2 (kategorie vozidla N2) se mění takto:

a)

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2.

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4)“;

b)

bod 49 se mění takto:

1)

body 1 až 5 se nahrazují tímto:

„1.

Veškerá hnací ústrojí, kromě hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 29

2.

Akční dosah na elektřinu u výhradně elektrických vozidel (v příslušných případech)

Image 30

4.

Hybridní elektrická vozidla OVC (v příslušných případech)

Image 31

5.

Akční dosah na elektřinu u hybridních elektrických vozidel OVC (v příslušných případech)

Image 32
“;

2)

body 5.1 a 5.2 se zrušují.


PŘÍLOHA II

Přílohy I, III a VIII se opravují takto:

1)

V příloze I se zrušuje vysvětlivka 110.

2)

V příloze I „VZOR INFORMAČNÍHO DOKUMENTU PRO EU SCHVÁLENÍ TYPU VOZIDLA, SYSTÉMŮ, KONSTRUKČNÍCH ČÁSTÍ NEBO SAMOSTATNÝCH TECHNICKÝCH CELKŮ“ se bod 0.2.2.1 nahrazuje tímto:

„0.2.2.1.

U povolených hodnot parametrů pro vícestupňové schválení typu se použijí hodnoty emisí pro základní vozidlo (v příslušných případech uveďte rozpětí) (1):

 

Skutečná hmotnost konečného vozidla: …

 

Maximální technicky přípustná hmotnost naloženého konečného vozidla (v kg): …

 

Čelní plocha u konečného vozidla (v cm2): …

 

Valivý odpor (kg/t): …

 

Plocha průřezu otvoru pro vstup vzduchu na přední masce (v cm2): …“.

3)

Příloha III se opravuje takto:

a)

ve vzoru D v oddíle 1 se bod 0.10 opravuje takto:

1)

vysvětlivka 107 se nahrazuje vysvětlivkou 108;

2)

vysvětlivka 108 se nahrazuje vysvětlivkou 109;

b)

dodatek 1 se opravuje takto:

1)

v oddíle „Kategorie M2“ se bod 37 nahrazuje tímto:

„37.

Tlak v plnicím vedení pro brzdový systém přípojného vozidla: … kPa“;

2)

v oddíle „Kategorie M3“ se bod 37 nahrazuje tímto:

„37.

Tlak v plnicím vedení pro brzdový systém přípojného vozidla: … kPa“;

3)

v oddíle „Kategorie N2“ se bod 37 nahrazuje tímto:

„37.

Tlak v plnicím vedení pro brzdový systém přípojného vozidla: … kPa“;

4)

v oddíle „Kategorie N3“ se bod 37 nahrazuje tímto:

„37.

Tlak v plnicím vedení pro brzdový systém přípojného vozidla: … kPa“;

5)

oddíl „Kategorie O1/O2“ se opravuje takto:

bod 30.2 se nahrazuje tímto:

„30.2.

Rozchod kol u všech ostatních náprav: … mm.“,

vkládá se nový bod 33, který zní:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“;

6)

v oddíle „Kategorie O3/O4“ se bod 34 nahrazuje tímto:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“;

7)

v oddíle „Kategorie M1“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164);

8)

v oddíle „Kategorie M2“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164);

9)

v oddíle „Kategorie M3“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164);

10)

v oddíle „Kategorie N1“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164);

11)

v oddíle „Kategorie N2“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164);

12)

v oddíle „Kategorie N3“ se v bodě 48 zrušují odkazy na vysvětlivky (162), (163) a (164).

4)

V příloze VIII se dodatek opravuje takto:

a)

část I (Úplná a dokončená vozidla) se opravuje takto:

1)

v části 2 (kategorie vozidla M1) se bod 47.1.3.2 nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“;

2)

část 2 (kategorie vozidla M2) se opravuje takto:

v bodě 28.1 se úvodní slova před tabulkou nahrazují tímto:

„Převodové poměry (vyplní se u vozidel s manuální převodovkou) (1)“,

bod 47.1.3.2 se nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“;

3)

v části 2 (kategorie vozidla M3) v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2

Postup zkoušky: WHSC (EURO VI)“;

4)

v části 2 (kategorie vozidla N1) se bod 47.1.3.2 nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“;

5)

část 2 (kategorie vozidla N2) se opravuje takto:

bod 47.1.3.2 se nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“,

v bodě 49 se úvodní slova nahrazují tímto:

„Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (162) (169) (1)“;

6)

část 2 (kategorie vozidla N3) se opravuje takto:

bod 49 se nahrazuje tímto:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (169):“

7)

v části 2 (kategorie vozidla O1 a O2) se bod 34 nahrazuje tímto:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“;

8)

v části 2 (kategorie vozidla O3 a O4) se bod 34 nahrazuje tímto:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“;

b)

část II (Neúplná vozidla) se opravuje takto:

1)

část 2 (kategorie vozidla M1) se opravuje takto:

v bodě 28.1 se úvodní slova před tabulkou nahrazují tímto:

„Převodové poměry (vyplní se u vozidel s manuální převodovkou) (1)“,

bod 47.1.3.2 se nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“;

2)

část 2 (kategorie vozidla M2) se opravuje takto:

bod 4 se nahrazuje tímto:

„4.

Rozvor (157): … mm“,

bod 47.1.3.2 se nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“,

v bodě 48 se třetí řádek nahrazuje tímto:

„1.2

Postup zkoušky: Typ 1 (nejvyšší hodnoty WLTP) nebo WHSC (EURO VI) (4):“;

3)

v části 2 (kategorie vozidla M3) se bod 4 nahrazuje tímto:

„4.

Rozvor (157): … mm“;

4)

v části 2 (kategorie vozidla N1) se bod 47.1.3.2 nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“;

5)

část 2 (kategorie vozidla N2) se opravuje takto:

v části 2 (kategorie vozidla N2) se bod 47.1.3.2 nahrazuje tímto:

„47.1.3.2.

f2, N/(km/h)2: …“,

bod 49 se nahrazuje tímto:

„49.

„Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (162) (169) (1):“;

6)

v části 2 (kategorie vozidla N3) se bod 49 nahrazuje tímto:

„49.

Emise CO2/spotřeba paliva/spotřeba elektrické energie (169):“;

7)

v části 2 (kategorie vozidla O1 a O2) se bod 34 nahrazuje tímto:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“;

8)

v části 2 (kategorie vozidla O3 a O4) se bod 34 nahrazuje tímto:

„33.

Hnací náprava (nápravy) s pneumatickým nebo rovnocenným zavěšením: ano/ne (4)“.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU