(EU) 2020/1181Nařízení Komise (EU) 2020/1181 ze dne 7. srpna 2020, kterým se opravují některá jazyková znění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (rámcová směrnice), kterým se dále opravují některá jazyková znění nařízení Komise (EU) č. 582/2011, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a kterým se mění přílohy I a III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, a kterým se opravuje dánské znění nařízení Komise (EU) 2017/2400, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva u těžkých nákladních vozidel, a o změně směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES a nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 263, 12.8.2020, s. 1-2 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 7. srpna 2020 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 1. září 2020 | Nabývá účinnosti: | 1. září 2020 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
12.8.2020 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 263/1 |
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/1181
ze dne 7. srpna 2020,
kterým se opravují některá jazyková znění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (rámcová směrnice), kterým se dále opravují některá jazyková znění nařízení Komise (EU) č. 582/2011, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a kterým se mění přílohy I a III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, a kterým se opravuje dánské znění nařízení Komise (EU) 2017/2400, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva u těžkých nákladních vozidel, a o změně směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES a nařízení Komise (EU) č. 582/2011
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ze dne 5. září 2007, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (rámcovou směrnici) (1), a zejména na čl. 39 odst. 2 a 7 uvedené směrnice,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a o přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidel, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (2), a zejména na čl. 4 odst. 3 a čl. 5 odst. 4 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Dánské, francouzské a slovenské znění směrnice 2007/46/ES, dánské a francouzské znění nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (3) a dánské znění nařízení Komise (EU) 2017/2400 (4) obsahují několik chyb. Konkrétně termíny „bi-fuel“ (dvoupalivové (bi-fuel)) a „dual-fuel“ (dvoupalivové (dual fuel)) byly přeloženy jedním a týmž termínem, přestože označují různé způsoby fungování motoru. Dvoupalivové (dual fuel) motory totiž využívají motorovou naftu a plynné palivo současně, kdežto dvoupalivové (bi-fuel) motory využívají tato dvě paliva střídavě. |
(2) |
Další chyby se vyskytují v dánském znění směrnice 2007/46/ES, kde by měly být opraveny termíny „mono-fuel“ (jednopalivové) a „flex fuel“ (vícepalivové (flex-fuel), protože jsou přeloženy nejednotně. Kromě toho zkratka „WHTC“ byla přeložena na některých místech zkratkou pro jiný typ zkoušky, konkrétně „WHSC“. |
(3) |
Dánské, francouzské a slovenské znění směrnice 2007/46/ES, dánské a francouzské znění nařízení (EU) č. 582/2011 a dánské znění nařízení (EU) 2017/2400 by proto měly být odpovídajícím způsobem opraveny. Ostatních jazykových verzí se oprava netýká. |
(4) |
Ustanovení uvedená v nařízení (EU) č. 582/2011 a v nařízení (EU) 2017/2400 tvoří součást rámce zřízeného směrnicí 2007/46/ES a některé chyby ve znění nařízení mají rovněž dopad na znění směrnice. Směrnice 2007/46/ES, nařízení (EU) č. 582/2011 a nařízení (EU) 2017/2400 by proto měly být opraveny jediným aktem. |
(5) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
(netýká se českého znění)
Článek 2
(netýká se českého znění)
Článek 3
(netýká se českého znění)
Článek 4
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 7. srpna 2020.
Za Komisi
Ursula VON DER LEYEN
předsedkyně
(1) Úř. věst. L 263, 9.10.2007, s. 1.
(2) Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1.
(3) Nařízení Komise (EU) č. 582/2011 ze dne 25. května 2011, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a kterým se mění přílohy I a III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES (Úř. věst. L 167, 25.6.2011, s. 1).
(4) Nařízení Komise (EU) 2017/2400 ze dne 12. prosince 2017, kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokud jde o stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva u těžkých nákladních vozidel, a o změně směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES a nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (Úř. věst. L 349, 29.12.2017, s. 1).