(EU) 2020/966Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/966 ze dne 1. července 2020, kterým se zastavuje přezkum pro „nového vývozce“ týkající se prováděcího nařízení (EU) 2019/1379 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky, pokud jde o jednoho čínského vyvážejícího výrobce, ukládá clo na dovoz tohoto výrobce a ukončuje celní evidence tohoto dovozu

Publikováno: Úř. věst. L 213, 6.7.2020, s. 1-3 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 1. července 2020 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 7. července 2020 Nabývá účinnosti: 17. prosince 2019
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



6.7.2020   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 213/1


PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/966

ze dne 1. července 2020,

kterým se zastavuje přezkum pro „nového vývozce“ týkající se prováděcího nařízení (EU) 2019/1379 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky, pokud jde o jednoho čínského vyvážejícího výrobce, ukládá clo na dovoz tohoto výrobce a ukončuje celní evidence tohoto dovozu

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/1036 ze dne 8. června 2016 o ochraně před dumpingovým dovozem ze zemí, které nejsou členy Evropské unie (1) (dále jen „základní nařízení“), a zejména na čl. 11 odst. 4 a čl. 14 odst. 5 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

1.   PLATNÁ OPATŘENÍ

(1)

Nařízením (EHS) č. 2474/93 (2) (dále jen „původní šetření“) uložila Rada konečné antidumpingové clo na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (dále též „ČLR“) ve výši 30,6 %. Od té doby následovalo několik šetření týkajících se ochrany obchodu, která znamenala změnu počátečních opatření.

(2)

Nařízením (EU) č. 502/2013 (3) Rada na základě prozatímního přezkumu podle čl. 11 odst. 3 základního nařízení uvedená opatření změnila. V rámci uvedeného šetření nebyl použit výběr vzorku pro vyvážející výrobce v ČLR a na základě dumpingového rozpětí stanoveného nařízením Rady (ES) č. 1095/2005 (4) bylo zachováno celostátní antidumpingové clo ve výši 48,5 %.

(3)

V současné době je platným opatřením antidumpingové clo uložené prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/1379 (5).

2.   STÁVAJÍCÍ ŠETŘENÍ

(4)

Dne 27. května 2019 obdržela Komise žádost o zahájení přezkumu pro „nového vývozce“ podle čl. 11 odst. 4 základního nařízení. Žádost podala společnost Universal Cycle Corporation (Kuang-čou) Co. Ltd. (dále jen „žadatel“), která je vyvážejícím výrobcem jízdních kol v ČLR a na jejíž vývoz do Unie se vztahuje konečné antidumpingové clo ve výši 48,5 %. Žadatel tvrdil, že během období šetření (1. leden 2011 až 31. prosinec 2011), od něhož se antidumpingová opatření odvozují, jízdní kola do Unie nevyvážel, že výrobek, který je předmětem přezkumu, začal do Unie vyvážet od září 2018 a že není ve spojení s žádným vyvážejícím výrobcem jízdních kol, na kterého se vztahují platná opatření.

(5)

Komise shledala, že důkazy prima facie předložené žadatelem jsou dostatečné pro zahájení přezkumu podle čl. 11 odst. 4 základního nařízení. Poté, co byla výrobcům v Unie dána příležitost se k věci vyjádřit, zahájila Komise prováděcím nařízením Komise (EU) 2019/2149 (6) přezkum prováděcího nařízení (EU) 2019/1379 týkající se žadatele.

(6)

Podle článku 2 prováděcího nařízení (EU) 2019/2149 bylo antidumpingové clo uložené prováděcím nařízení (EU) 2019/1379, pokud jde o žadatele, zrušeno. Zároveň Komise podle čl. 11 odst. 4 a čl. 14 odst. 5 základního nařízení a článku 3 prováděcího nařízení (EU) 2019/2149 vyzvala celní orgány, aby zavedly celní evidenci dovozu žadatele.

(7)

Dne 9. ledna 2020 žadatel oficiálně stáhl svou žádost o přezkum pro „nového vývozce“. Komise proto dospěla k závěru, že přezkumné šetření by mělo být zastaveno.

3.   POSKYTNUTÍ INFORMACÍ

(8)

Komise informovala všechny zúčastněné strany o svém úmyslu zastavit přezkumné šetření, uložit konečné antidumpingové clo na dovoz společnosti Universal Cycle Corporation (Kuang-čou) Co. Ltd. a zpětně vybrat toto clo z dovozu, který byl celně evidován podle prováděcího nařízení (EU) 2019/2149. Zúčastněným stranám byla poskytnuta příležitost vyjádřit své stanovisko. Nebylo obdrženo žádné vyjádření.

4.   ULOŽENÍ ANTIDUMPINGOVÉHO CLA SE ZPĚTNOU PŮSOBNOSTÍ

(9)

Vzhledem k výše uvedeným zjištěním dospěla Komise k závěru, že přezkum týkající se dovozu jízdních kol vyrobených žadatelem a pocházejících z ČLR by měl být zastaven. V důsledku toho by se měla ukončit celní evidence dovozu žadatele a mělo by se z něj se zpětnou působností od data zahájení tohoto přezkumu vybrat celostátní clo platné pro všechny ostatní společnosti (ve výši 48,5 %), které bylo uloženo prováděcím nařízením (EU) 2019/1379.

(10)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného čl. 15 odst. 1 základního nařízení,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Přezkum pro „nového vývozce“ zahájený prováděcím nařízením (EU) 2019/2149 se zastavuje.

Článek 2

1.   Na dovoz uvedený v článku 1 prováděcího nařízení (EU) 2019/2149 se ukládá antidumpingové clo platné podle čl. 1 odst. 2 prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/1379 pro všechny ostatní společnosti (doplňkový kód TARIC B999) v Čínské lidové republice.

2.   Antidumpingové clo uvedené v odstavci 1 se s účinkem od 17. prosince 2019 vybírá z dovozu jízdních kol, který byl celně registrován podle článku 3 prováděcího nařízení (EU) 2019/2149.

Článek 3

1.   Celní orgány se vyzývají, aby ukončily celní evidenci dovozu vedenou podle článku 3 prováděcího nařízení (EU) 2019/2149.

2.   Není-li stanoveno jinak, použijí se platné celní předpisy.

Článek 4

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 1. července 2020.

Za Komisi

Ursula VON DER LEYEN

předsedkyně


(1)  Úř. věst. L 176, 30.6.2016, s. 21.

(2)  Nařízení Rady (EHS) č. 2474/93 ze dne 8. září 1993 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky do Společenství a o konečném výběru prozatímního antidumpingového cla (Úř. věst. L 228, 9.9.1993, s. 1).

(3)  Nařízení Rady (EU) č. 502/2013 ze dne 29. května 2013, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 990/2011 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky na základě prozatímního přezkumu podle čl. 11 odst. 3 nařízení (ES) č. 1225/2009 (Úř. věst. L 153, 5.6.2013, s. 17).

(4)  Nařízení Rady (ES) č. 1095/2005 ze dne 12. července 2005 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu jízdních kol pocházejících z Vietnamu a o změně nařízení (ES) č. 1524/2000 o uložení konečného antidumpingového cla z dovozu jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky (Úř. věst. L 183, 14.7.2005, s. 1).

(5)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1379 ze dne 28. srpna 2019, kterým se na základě přezkumu před pozbytím platnosti podle čl. 11 odst. 2 nařízení (EU) 2016/1036 ukládá konečné antidumpingové clo na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky rozšířené na dovoz jízdních kol odesílaných z Indonésie, Malajsie, ze Šrí Lanky, z Tuniska, Kambodže, Pákistánu a Filipín, bez ohledu na to, zda je u něj deklarován původ z těchto zemí (Úř. věst. L 225, 29.8.2019, s. 1).

(6)  Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/2149 ze dne 13. prosince 2019, kterým se zahajuje přezkum pro „nového vývozce“ prováděcího nařízení (EU) 2019/1379 o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz jízdních kol pocházejících z Čínské lidové republiky pro jednoho čínského vyvážejícího výrobce, zrušuje clo na dovoz uvedeného vyvážejícího výrobce a zavádí celní evidence tohoto dovozu (Úř. věst. L 325, 16.12.2019, s. 159).


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU