(EU) 2020/570Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2020/570 ze dne 28. ledna 2020, kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 748/2012, pokud jde o uvedení pravidel pro zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení do souladu s nařízením (EU) č. 1321/2014 (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 132, 27.4.2020, s. 1-6 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 28. ledna 2020 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 17. května 2020 | Nabývá účinnosti: | 24. března 2020 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/570
ze dne 28. ledna 2020,
kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 748/2012, pokud jde o uvedení pravidel pro zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení do souladu s nařízením (EU) č. 1321/2014
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 19 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 (2) bylo pozměněno (3) s cílem zavést pružnější požadavky na údržbu lehkých letadel a dodatečně zavést řízení bezpečnostních rizik pro organizace, které řídí zachování letové způsobilosti letadel provozovaných držiteli osvědčení provozovatele letecké dopravy. V důsledku této změny jsou opatření, jež mají být přijata k zajištění zachování letové způsobilosti letadla, dříve stanovená v příloze I (část M) nařízení (EU) č. 1321/2014, nyní stanovena v příloze I (část M), v příloze Vb (část ML), v příloze Vc (část CAMO) a v příloze Vd (část CAO) uvedeného nařízení, v souladu s typem letadla a jeho provozem. |
(2) |
Vzhledem k tomu, že ustanovení týkající se osvědčení letové způsobilosti, schválení návrhu oprav a povolení k letu stanovená v příloze I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012 (4) odkazují pouze na přílohu I (část M) nařízení (EU) č. 1321/2014, měla by být uvedená příloha I (část 21) nařízení Komise (EU) č. 748/2012 pozměněna tak, aby byla její ustanovení přizpůsobena nové struktuře příloh nařízení (EU) č. 1321/2014. |
(3) |
Bod 21.A.604 písm. b) přílohy I nařízení (EU) č. 748/2012 může být chápán tak, že pro schválení konstrukčních změn pomocné energetické jednotky pro žadatele, kteří nejsou držiteli oprávnění ETSO (Evropský technický normalizační příkaz), pokud jde o změny klasifikované jako nevýznamné, by měla být místo hlavy D přílohy I uvedeného nařízení použita hlava E přílohy I nařízení (EU) č. 748/2012. Nařízení (EU) č. 748/2012 by proto mělo být opraveno, aby se objasnilo, že v těchto případech se použije hlava D přílohy I uvedeného nařízení. |
(4) |
Požadavky týkající se normy na omezení produkce emisí CO2 pro letouny podle bodu 21.A.165 hlavy G přílohy I nařízení (EU) č. 748/2012 nejsou jasně stanoveny ani sladěny se stejnými požadavky zmíněnými v hlavě F přílohy I uvedeného nařízení. Nařízení (EU) č. 748/2012 je proto třeba opravit. |
(5) |
Ustanovení bodu 21.A.93 písm. c) přílohy I nařízení (EU) č. 748/2012 odkazuje na „typová osvědčení nebo typová osvědčení pro zvláštní účely“, zatímco by mělo odkazovat na „změny typových osvědčení nebo typových osvědčení pro zvláštní účely“. Nařízení (EU) č. 748/2012 je proto třeba opravit. |
(6) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanovisky č. 05/2016 (5) a 06/2016 (6) Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví předloženými v souladu s čl. 76 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (EU) č. 748/2012 se mění a opravuje takto:
1) |
v čl. 1 odst. 2 se zrušuje písmeno d); |
2) |
příloha I se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení. |
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 24. března 2020.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 28. ledna 2020.
Za Komisi
Ursula VON DER LEYEN
předsedkyně
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení a schvalování organizací a personálu zapojených do těchto úkolů (Úř. věst. L 362, 17.12.2014, s. 1).
(3) Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1383 ze dne 8. července 2019, kterým se mění a opravuje nařízení (EU) č. 1321/2014, pokud jde o systémy řízení bezpečnosti v organizacích k řízení zachování letové způsobilosti a o úlevy pro letadla všeobecného letectví týkající se údržby a řízení zachování letové způsobilosti (Úř. věst. L 228, 4.9.2019, s. 1).
(4) Nařízení Komise (EU) č. 748/2012 ze dne 3. srpna 2012, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro certifikaci letové způsobilosti letadel a souvisejících výrobků, letadlových částí a zařízení a certifikaci ochrany životního prostředí, jakož i pro certifikaci projekčních a výrobních organizací (Úř. věst. L 224, 21.8.2012, s. 1).
(5) Stanovisko č. 05/2016: Pracovní skupina pro přezkum části M pro všeobecné letectví (FÁZE II).
(6) Stanovisko č. 06/2016: Začlenění požadavků systému řízení bezpečnosti (SMS) do nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 – SMS v části M.
PŘÍLOHA
Příloha I (část 21) nařízení (EU) č. 748/2012 se mění takto:
1) |
v obsahu se odkaz na dodatek II nahrazuje tímto: „Dodatek II – Formulář 15a a 15c EASA – Osvědčení kontroly letové způsobilosti“; |
2) |
v bodě 21.A.93 písm. c) se odstavec 2 nahrazuje tímto:
|
3) |
v bodě 21.A.165 písm. c) se odstavec 3 nahrazuje tímto:
|
4) |
v bodě 21.A.174 písm. b) se odstavec 3 nahrazuje tímto:
(*1) Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení a schvalování organizací a personálu zapojených do těchto úkolů (Úř. věst. L 362, 17.12.2014, s. 1).“;" |
5) |
v bodě 21.A.179 písm. a) odst. 2 se podbod i) nahrazuje tímto:
|
6) |
v bodě 21.A.441 se písmeno a) nahrazuje tímto:
|
7) |
v bodě 21.A.604 se písmeno b) nahrazuje tímto:
|
8) |
v bodě 21.A.711 se písmeno d) nahrazuje tímto:
|
9) |
v bodě 21.B.325 se písmeno c) nahrazuje tímto:
|
10) |
v bodě 21.B.326 písm. b) odst. 1 se podbod iii) nahrazuje tímto:
|
11) |
v bodě 21.B.327 písm. a) odst. 2 podbodě i) se písmeno C) nahrazuje tímto:
|
12) |
v seznamu dodatků „FORMULÁŘE EASA“ se odkaz na „Dodatek II – Formulář 15a EASA Osvědčení kontroly letové způsobilosti“ nahrazuje tímto: „Dodatek II – Formulář 15a a 15c EASA – Osvědčení kontroly letové způsobilosti“; |
13) |
dodatek II se nahrazuje tímto: „Dodatek II Formulář 15a EASA – Osvědčení kontroly letové způsobilosti
Formulář 15a EASA, 5. vydání
Formulář 15c EASA – Osvědčení kontroly letové způsobilosti
Formulář 15c EASA, 3. vydání |
(*1) Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o zachování letové způsobilosti letadel a leteckých výrobků, letadlových částí a zařízení a schvalování organizací a personálu zapojených do těchto úkolů (Úř. věst. L 362, 17.12.2014, s. 1).“;“