(EU) 2020/208Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/208 ze dne 14. února 2020, kterým se mění nařízení (ES) č. 29/2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 43, 17.2.2020, s. 72-73 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 14. února 2020 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 8. března 2020 | Nabývá účinnosti: | 8. března 2020 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2023/1770 | Pozbývá platnosti: | 5. října 2023 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2020/208
ze dne 14. února 2020,
kterým se mění nařízení (ES) č. 29/2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 ze dne 4. července 2018 o společných pravidlech v oblasti civilního letectví a o zřízení Agentury Evropské unie pro bezpečnost letectví, kterým se mění nařízení (ES) č. 2111/2005, (ES) č. 1008/2008, (EU) č. 996/2010, (EU) č. 376/2014 a směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/30/EU a 2014/53/EU a kterým se zrušuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 552/2004 a (ES) č. 216/2008 a nařízení Rady (EHS) č. 3922/91 (1), a zejména na čl. 44 odst. 1 písm. a) uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (ES) č. 29/2009 (2), kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe, vyžaduje pro výměnu údajů mezi palubním a pozemním zařízením použití zvláštních provozních metod. Tyto provozní metody musí být prováděny jednotným způsobem, aby byla zajištěna interoperabilita a plynulé fungování. |
(2) |
Nedávno byla provedena revize normy EUROCAE ED-120 „Safety and Performance Requirements Standard for Air Traffic Data Link Services in Continental Airspace“, při níž byly odstraněny veškeré odkazy na zprávu v sestupném směru (Downlink Message, DM) 89 „MONITORING [název jednotky] [frekvence]“, požadovanou na podporu operací datovým spojem. Stávající odkaz na ED-120, který je obsažen v nařízení (ES) č. 29/2009, již není vhodný k tomu, aby odrážel vývoj norem a provozních zásad a aby podporoval operace datovým spojem certifikovaného letadla s rozšířenými funkcemi ATM. |
(3) |
Proto by minimální technické normy uvedené v nařízení (ES) č. 29/2009, které mají provozovatelé letadel splňovat, měly být odpovídajícím způsobem změněny. |
(4) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem výboru zřízeného podle čl. 127 odst. 1 nařízení (EU) 2018/1139, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Příloha III nařízení (ES) č. 29/2009 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 14. února 2020.
Za Komisi
Předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 212, 22.8.2018, s. 1.
(2) Nařízení Komise (ES) č. 29/2009 ze dne 16. ledna 2009, kterým se stanoví požadavky na služby datovým spojem pro jednotné evropské nebe (Úř. věst. L 13, 17.1.2009, s. 3).
PŘÍLOHA
V příloze III nařízení (ES) č. 29/2009 se bod 11 nahrazuje tímto:
„11. |
Eurocae ED-120, Safety and Performance Requirements Standard for Air Traffic Data Link Services in Continental Airspace, zveřejněno v květnu 2004, včetně:
|