(EU) 2020/22Nařízení Komise V Přenesené Pravomoci (EU) 2020/22 ze dne 31. října 2019, kterým se mění přílohy I a III nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, pokud jde o sledování emisí CO2 z nových lehkých užitkových vozidel, která prošla postupem vícestupňového schválení typu (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 8, 14.1.2020, s. 2-7 | Druh předpisu: | Nařízení v přenesené pravomoci |
Přijato: | 31. října 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 21. ledna 2020 | Nabývá účinnosti: | 21. ledna 2020 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2020/22
ze dne 31. října 2019,
kterým se mění přílohy I a III nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631, pokud jde o sledování emisí CO2 z nových lehkých užitkových vozidel, která prošla postupem vícestupňového schválení typu
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 7 odst. 8 a čl. 15 odst. 8 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Od 1. září 2019 všechna lehká užitková vozidla podléhají novému regulativnímu zkušebnímu postupu pro měření emisí CO2 a spotřeby paliva u lehkých užitkových vozidel, celosvětově harmonizovanému zkušebnímu postupu pro lehká vozidla (WLTP), stanovenému v nařízení Komise (EU) 2017/1151 (2), který nahrazuje nový evropský jízdní cyklus (NEDC) stanovený v nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (3). Byla proto stanovena nová metodika pro stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva v případě vozidel kategorie N1, která prošla postupem vícestupňového schválení typu, jež je uvedena v přílohách I a III nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011. (4) |
(2) |
Jelikož bude nařízení (EU) č. 510/2011 s účinností od 1. ledna 2020 zrušeno, je nezbytné zajistit, aby byla tatáž metodika stanovena v nařízení (EU) 2019/631. |
(3) |
Bod 2 části B přílohy III nařízení (EU) 2019/631 stanoví, že v případě vozidel vyráběných ve více stupních mají být specifické emise CO2 připsány výrobci základního vozidla. Aby výrobce základního vozidla mohl účinně a s dostatečnou jistotou plánovat plnění svých cílů pro specifické emise, je nutné zavést takovou metodiku, která zajistí, aby emise CO2 a hmotnost dokončeného vozidla připsané tomuto výrobci byly známy v okamžiku výroby a prodeje základního vozidla, ať už dokončeného, či nedokončeného, a nikoli až v okamžiku, kdy výrobce zapojený v posledním stupni výroby uvede na trh dokončené vozidlo. |
(4) |
Proto je stanovena specifická metodika určování emisí CO2 neúplného základního vozidla, podle níž by měla být použita metoda interpolace stanovená v nařízení (EU) 2017/1151. Takto stanovené hodnoty CO2 a hmotnosti by měly být co nejreprezentativnější pro specifické emise CO2 a hmotnost v provozním stavu, jež budou stanoveny pro dokončené vozidlo. V zájmu soudržnosti by proto měl výpočet cíle pro specifické emise výrobce základního vozidla brát v úvahu hodnoty hmotnosti stanovené podle této metodiky. |
(5) |
Výrobce základního vozidla by měl Komisi oznamovat vstupní hodnoty použité v metodě interpolace, jakož i výsledné hodnoty emisí CO2 a hmotnosti neúplného základního vozidla. Zároveň by členské státy měly i nadále Komisi oznamovat specifické emise CO2 a hmotnost dokončených vozidel v provozním stavu. |
(6) |
Komise by měla na základě těchto oznámených údajů průběžně posuzovat reprezentativnost sledování hodnot emisí CO2 základních vozidel a informovat výrobce o všech zjištěných rozdílech. V případě významných a přetrvávajících rozdílů mezi průměrem sledovaných hodnot emisí CO2 základních vozidel a průměrem specifických emisí CO2 dokončených vozidel by měly být hodnoty u dokončených vozidel použity k určení toho, zda výrobci plní své cíle pro specifické emise. |
(7) |
Jelikož bude nařízení (EU) č. 510/2011 s účinností od 1. ledna 2020 zrušeno, je třeba zajistit, aby toto nařízení vstoupilo v platnost co nejblíže tomuto datu. |
(8) |
Přílohy I a III nařízení (EU) 2019/631 by proto měly být odpovídajícím způsobem změněny, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Přílohy I a III nařízení (EU) 2019/631 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost sedmým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 31. října 2019
Za Komisi
Předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Nařízení Komise (EU) 2017/1151 ze dne 1. června 2017, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, nařízení Komise (ES) č. 692/2008 a nařízení Komise (EU) č. 1230/2012 a zrušuje nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 1).
(3) Nařízení Komise (ES) č. 692/2008 ze dne 18. července 2008, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla (Úř. věst. L 199, 28.7.2008, s. 1).
(4) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1).
PŘÍLOHA
Přílohy I a III nařízení (EU) 2019/631 se mění takto:
1) |
V bodě 4 části B přílohy I se definice „Mø“ nahrazuje tímto:
kde
Mmon = MRObase x B0 kde
|
2) |
V příloze III se část A mění takto:
|