(EU) 2020/1168Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/1168 ze dne 6. srpna 2020, kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587, pokud jde o účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 258, 7.8.2020, s. 27-29 Druh předpisu: Prováděcí rozhodnutí
Přijato: 6. srpna 2020 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 27. srpna 2020 Nabývá účinnosti: 27. srpna 2020
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2020/1806 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2021
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



7.8.2020   

CS

Úřední věstník Evropské unie

L 258/27


PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2020/1168

ze dne 6. srpna 2020,

kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587, pokud jde o účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 11 odst. 4 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Dne 19. listopadu 2019 výrobci FCA Italy S.p.A, Jaguar Land Rover LTD, OPEL Automobile GmbH-PSA, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA, Renault, Škoda Auto a.s a Ford-Werke GmbH (dále jen „žadatelé“) podali společnou žádost podle článku 12a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (2) o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2016/587 (3) tak, aby účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo (LED) schválené uvedeným rozhodnutím jako inovativní technologie se vztahovalo na osvětlení v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva.

(2)

Žadatelé zejména požádali, aby se prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 vztahovalo na účinné vnější osvětlení vozidla využívající LED v osobních automobilech schopných pohonu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) nebo ethanol (E85) a aby byly odpovídajícím způsobem upraveny určité faktory zkušební metody pro určení snížení emisí CO2.

(3)

Komise posoudila žádost v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, prováděcím nařízením (EU) č. 725/2011 a technickými pokyny pro přípravu žádostí o schválení inovativních technologií podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (4) a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (5) (verze z července 2018) (6).

(4)

S ohledem na rostoucí používání LPG a CNG v nových osobních automobilech je vhodné vyjasnit, že by se úspory CO2 vyplývající z používání účinného vnějšího osvětlení LED ve vozidlech schopných pohonu na těchto palivech měly zohlednit jako snížení emisí CO2, ke kterému došlo díky inovativní technologii.

(5)

Pokud jde o automobily s pohonem na LPG a CNG, s výhradou přidání některých faktorů specifických pro paliva, se zkušební metoda stanovená v příloze prováděcího rozhodnutí (EU) 2016/587 považuje za vhodnou pro určení snížení emisí CO2 dosaženého pomocí osvětlení LED v osobních automobilech poháněných těmito palivy.

(6)

Pokud jde o E85, toto palivo by se pro účely metody pro určení snížení emisí CO2 nemělo vzhledem k jeho omezené dostupnosti na trhu Unie jako celku odlišovat od benzinu.

(7)

Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 se mění takto:

1)

Ustanovení čl. 2 odst. 1 se mění takto:

a)

návětí se nahrazuje tímto:

„1.   Výrobce může podat žádost o certifikaci snížení emisí CO2 dosaženého pomocí jednoho nebo několika vnějších osvětlení LED určených k použití ve vozidlech s motory s vnitřním spalováním kategorie M1 nebo v hybridních elektrických vozidlech s jiným než externím nabíjením kategorie M1, která splňují požadavky bodu 3 odstavce 5.3.2 přílohy 8 předpisu č. 101 Evropské hospodářské komise OSN, včetně vozidel, která jsou vedle benzinu nebo nafty nebo jejich kombinace schopná pohonu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) nebo E85, za podmínky, že jsou vybavena jedním z následujících světel LED nebo jejich kombinací:“;

b)

v druhém pododstavci se odkaz na čl. 9 odst. 1 nahrazuje odkazem na „čl. 9 odst. 1 písm. a)“;

2)

v článku 3 se doplňují nové odstavce 3 a 4, které znějí:

„3.   Je-li účinné vnější osvětlení vozidla využívající světla LED instalováno v dvoupalivovém (bi-fuel) vozidle nebo vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán snížení emisí CO2 takto:

a)

u dvoupalivového vozidla s pohonem na benzin a plynná paliva hodnotu snížení emisí CO2 s ohledem na LPG nebo CNG;

b)

u vozidla flex-fuel s pohonem na benzin a E85 hodnotu snížení emisí CO2 s ohledem na benzin.

4.   Certifikované snížení emisí CO2 zaznamenané pomocí kódu ekologické inovace č. 19 se může zohlednit pouze při výpočtu průměrných specifických emisí výrobců do 31. prosince 2020.“;

3)

příloha se mění takto:

a)

bod 2 se mění takto:

i)

položka CF se nahrazuje tímto:

„CF – přepočítací koeficient podle tabulky 3“;

ii)

položka VPe se nahrazuje tímto:

„VPe – spotřeba na efektivní výkon podle tabulky 2“;

b)

v bodě 6 se položka VPe včetně tabulky 2 a položky CF včetně tabulky 3 nahrazují tímto:

„VPe: spotřeba na efektivní výkon podle tabulky 2

Tabulka 2

Spotřeba na efektivní výkon

Typ motoru

Spotřeba na efektivní výkon (Vpe) [l/kWh]

Benzin/E85

0,264

Benzin/E85 s turbodmychadlem

0,280

Nafta

0,220

LPG

0,342

LPG s turbodmychadlem

0,363

 

Spotřeba na efektivní výkon (Vpe) [m3/kWh]

CNG (G20)

0,259

CNG (G20) s turbodmychadlem

0,275

CF: přepočítací koeficient podle tabulky 3

Tabulka 3

Přepočítací koeficient podle paliva (CF)

Druh paliva

Přepočítací koeficient (CF) [gCO2/l]

Benzin/E85

2 330

Nafta

2 640

LPG

1 629

 

Přepočítací koeficient (CF) [gCO2/m3]

CNG (G20)

1 795 “.

Článek 2

Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po zveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie.

V Bruselu dne 6. srpna 2020.

Za Komisi

předsedkyně

Ursula VON DER LEYEN


(1)  Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).

(3)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2016/587 ze dne 14. dubna 2016 o schválení technologie použité v účinném vnějším osvětlení vozidla využívajícím diod vyzařujících světlo jako inovativní technologie pro snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 101, 16.4.2016, s. 17).

(4)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO 2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).

(5)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1).

(6)  https://circabc.europa.eu/sd/a/a19b42c8-8e87-4b24-a78b-9b70760f82a9/July%202018%20Technical%20Guidelines.pdf


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU