(EU) 2020/1168Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/1168 ze dne 6. srpna 2020, kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587, pokud jde o účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 258, 7.8.2020, s. 27-29 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 6. srpna 2020 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 27. srpna 2020 | Nabývá účinnosti: | 27. srpna 2020 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2020/1806 | Pozbývá platnosti: | 1. ledna 2021 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
7.8.2020 |
CS |
Úřední věstník Evropské unie |
L 258/27 |
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2020/1168
ze dne 6. srpna 2020,
kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587, pokud jde o účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 11 odst. 4 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Dne 19. listopadu 2019 výrobci FCA Italy S.p.A, Jaguar Land Rover LTD, OPEL Automobile GmbH-PSA, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA, Renault, Škoda Auto a.s a Ford-Werke GmbH (dále jen „žadatelé“) podali společnou žádost podle článku 12a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (2) o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2016/587 (3) tak, aby účinné vnější osvětlení vozidla využívající diod vyzařujících světlo (LED) schválené uvedeným rozhodnutím jako inovativní technologie se vztahovalo na osvětlení v osobních automobilech schopných pohonu na některá alternativní paliva. |
(2) |
Žadatelé zejména požádali, aby se prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 vztahovalo na účinné vnější osvětlení vozidla využívající LED v osobních automobilech schopných pohonu na zkapalněný ropný plyn (LPG), stlačený zemní plyn (CNG) nebo ethanol (E85) a aby byly odpovídajícím způsobem upraveny určité faktory zkušební metody pro určení snížení emisí CO2. |
(3) |
Komise posoudila žádost v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, prováděcím nařízením (EU) č. 725/2011 a technickými pokyny pro přípravu žádostí o schválení inovativních technologií podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (4) a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (5) (verze z července 2018) (6). |
(4) |
S ohledem na rostoucí používání LPG a CNG v nových osobních automobilech je vhodné vyjasnit, že by se úspory CO2 vyplývající z používání účinného vnějšího osvětlení LED ve vozidlech schopných pohonu na těchto palivech měly zohlednit jako snížení emisí CO2, ke kterému došlo díky inovativní technologii. |
(5) |
Pokud jde o automobily s pohonem na LPG a CNG, s výhradou přidání některých faktorů specifických pro paliva, se zkušební metoda stanovená v příloze prováděcího rozhodnutí (EU) 2016/587 považuje za vhodnou pro určení snížení emisí CO2 dosaženého pomocí osvětlení LED v osobních automobilech poháněných těmito palivy. |
(6) |
Pokud jde o E85, toto palivo by se pro účely metody pro určení snížení emisí CO2 nemělo vzhledem k jeho omezené dostupnosti na trhu Unie jako celku odlišovat od benzinu. |
(7) |
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/587 se mění takto:
1) |
Ustanovení čl. 2 odst. 1 se mění takto:
|
2) |
v článku 3 se doplňují nové odstavce 3 a 4, které znějí: „3. Je-li účinné vnější osvětlení vozidla využívající světla LED instalováno v dvoupalivovém (bi-fuel) vozidle nebo vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán snížení emisí CO2 takto:
4. Certifikované snížení emisí CO2 zaznamenané pomocí kódu ekologické inovace č. 19 se může zohlednit pouze při výpočtu průměrných specifických emisí výrobců do 31. prosince 2020.“; |
3) |
příloha se mění takto:
|
Článek 2
Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po zveřejnění v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 6. srpna 2020.
Za Komisi
předsedkyně
Ursula VON DER LEYEN
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).
(3) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2016/587 ze dne 14. dubna 2016 o schválení technologie použité v účinném vnějším osvětlení vozidla využívajícím diod vyzařujících světlo jako inovativní technologie pro snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 101, 16.4.2016, s. 17).
(4) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO 2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).
(5) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1).
(6) https://circabc.europa.eu/sd/a/a19b42c8-8e87-4b24-a78b-9b70760f82a9/July%202018%20Technical%20Guidelines.pdf