(EU) 2020/759Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/759 ze dne 8. června 2020, kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 tak, aby zahrnulo používání 12voltových účinných alternátorů v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 179, 9.6.2020, s. 13-15 Druh předpisu: Prováděcí rozhodnutí
Přijato: 29. června 2020 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 29. června 2020 Nabývá účinnosti: 29. června 2020
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2020/1806 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2021
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2020/759

ze dne 8. června 2020,

kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 tak, aby zahrnulo používání 12voltových účinných alternátorů v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 11 odst. 4 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Výrobci ŠKODA AUTO, a.s., FORD-Werke GmbH, Groupe RENAULT, FCA Italy S.p.A., SEAT S.A., Volkswagen AG, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA a OPEL Automobile GmbH společně podali dne 17. října 2019 podle článku 12a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (2) žádost o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2016/588 (3) s cílem rozšířit schválení inovativní technologie na její používání v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva.

(2)

Žadatelé zejména požádali, aby z důvodu zvyšujícího se podílu osobních automobilů, které mohou používat zkapalněný ropný plyn (LPG) nebo stlačený zemní plyn (CNG), oblast působnosti prováděcího rozhodnutí (EU) 2016/588 zahrnovala rovněž používání 12voltových účinných alternátorů v těchto automobilech a aby byly odpovídajícím způsobem upraveny některé koeficienty ve zkušební metodě.

(3)

Komise posoudila žádost v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, prováděcím nařízením (EU) č. 725/2011 a technickými pokyny pro přípravu žádostí o schválení inovativních technologií podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (4) (verze z července 2018) (5). Dospěla k závěru, že žádost je s ohledem na vozidla poháněná LPG a CNG oprávněná a minimální požadovaná účinnost 12voltového účinného alternátoru pro použití v těchto vozidlech by proto měla být upravena tak, aby zohledňovala použití této inovativní technologie ve vozidlech, která mohou tato paliva používat.

(4)

Považuje se rovněž za vhodné a v souladu s dalšími rozhodnutími o schválení řešit také situaci vozidel, která mohou používat palivo E85. Zejména by mělo být s ohledem na tato vozidla vyjasněno, že vzhledem k omezené dostupnosti paliva E85 na trhu Unie jako celku není vhodné za účelem stanovení snížení emisí CO2 dosaženého pomocí 12voltového účinného alternátoru odlišovat tento druh paliva od benzinu.

(5)

Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Změna

Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 se mění takto:

1)

V čl. 2 odst. 1 se písmeno c) nahrazuje tímto:

„c)

účinnost alternátoru je alespoň:

i)

73,8 % u vozidel s motorem poháněným benzinem nebo E85 kromě motorů přeplňovaných turbodmychadlem;

ii)

73,4 % u vozidel s motorem poháněným benzinem nebo E85 a přeplňovaným turbodmychadlem;

iii)

74,2 % u vozidel s motorem poháněným naftou;

iv)

74,6 % u vozidel s motorem poháněným zkapalněným ropným plynem (LPG) kromě motorů přeplňovaných turbodmychadlem;

v)

74,1 % u vozidel s motorem poháněným LPG a přeplňovaným turbodmychadlem;

vi)

76,3 % u vozidel s motorem poháněným stlačeným zemním plynem (CNG) kromě motorů přeplňovaných turbodmychadlem;

vii)

75,7 % u vozidel s motorem poháněným CNG a přeplňovaným turbodmychadlem.“

2)

V článku 3 se doplňují nové odstavce 3 a 4, které znějí:

„3.   Je-li inovativní technologie instalována v dvoupalivovém (bi-fuel) vozidle nebo vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán snížení emisí CO2 takto:

a)

u dvoupalivových vozidel s pohonem na benzin a plynná paliva hodnotu snížení emisí CO2 s ohledem na LPG nebo CNG;

b)

u vozidel flex-fuel s pohonem na benzin a E85 hodnotu snížení emisí CO2 s ohledem na benzin.

4.   Certifikované snížení emisí CO2 zaznamenané pomocí kódu ekologické inovace č. 17 se může zohlednit pouze při výpočtu průměrných specifických emisí výrobců do kalendářního roku 2020 včetně.“

3)

V příloze se tabulky 2 a 3 nahrazují tímto:

Tabulka 2

Spotřeba na efektivní výkon

Typ motoru

Spotřeba na efektivní výkon (Vpe) [l/kWh]

Benzin/E85

0,264

Benzin/E85 s turbodmychadlem

0,280

Nafta

0,220

LPG

0,342

LPG s turbodmychadlem

0,363

 

Spotřeba na efektivní výkon (Vpe) [m3/kWh]

CNG (G20)

0,259

CNG (G20) s turbodmychadlem

0,275


Tabulka 3

Přepočítací koeficient podle paliva (CF)

Typ paliva

Přepočítací koeficient

 

[100 g CO2/l]

[g CO2/l]

Benzin/E85

23,3

2330

Nafta

26,4

2640

LPG

16,3

1629

 

[100 g CO2/m3]

[g CO2/m3]

CNG (G20)

18,0

1795“

Článek 2

Vstup v platnost

Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

V Bruselu dne 8. června 2020.

Za Komisi

Ursula VON DER LEYEN

předsedkyně


(1)  Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.

(2)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).

(3)  Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2016/588 ze dne 14. dubna 2016 o schválení technologie používané ve 12voltových účinných alternátorech jako inovativní technologie ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 101, 16.4.2016, s. 25).

(4)  Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).

(5)  https://circabc.europa.eu/w/browse/f3927eae-29f8-4950-b3b3-d2e700598b52


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU