(EU) 2020/759Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2020/759 ze dne 8. června 2020, kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 tak, aby zahrnulo používání 12voltových účinných alternátorů v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 179, 9.6.2020, s. 13-15 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 29. června 2020 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 29. června 2020 | Nabývá účinnosti: | 29. června 2020 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2020/1806 | Pozbývá platnosti: | 1. ledna 2021 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2020/759
ze dne 8. června 2020,
kterým se mění prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 tak, aby zahrnulo používání 12voltových účinných alternátorů v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/631 ze dne 17. dubna 2019, kterým se stanoví výkonnostní normy pro emise CO2 pro nové osobní automobily a pro nová lehká užitková vozidla a kterým se zrušují nařízení (ES) č. 443/2009 a (EU) č. 510/2011 (1), a zejména na čl. 11 odst. 4 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Výrobci ŠKODA AUTO, a.s., FORD-Werke GmbH, Groupe RENAULT, FCA Italy S.p.A., SEAT S.A., Volkswagen AG, Automobiles Citroen, Automobiles Peugeot, PSA Automobiles SA a OPEL Automobile GmbH společně podali dne 17. října 2019 podle článku 12a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 725/2011 (2) žádost o změnu prováděcího rozhodnutí Komise (EU) 2016/588 (3) s cílem rozšířit schválení inovativní technologie na její používání v osobních automobilech, které mohou používat některá alternativní paliva. |
(2) |
Žadatelé zejména požádali, aby z důvodu zvyšujícího se podílu osobních automobilů, které mohou používat zkapalněný ropný plyn (LPG) nebo stlačený zemní plyn (CNG), oblast působnosti prováděcího rozhodnutí (EU) 2016/588 zahrnovala rovněž používání 12voltových účinných alternátorů v těchto automobilech a aby byly odpovídajícím způsobem upraveny některé koeficienty ve zkušební metodě. |
(3) |
Komise posoudila žádost v souladu s článkem 11 nařízení (EU) 2019/631, prováděcím nařízením (EU) č. 725/2011 a technickými pokyny pro přípravu žádostí o schválení inovativních technologií podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (4) (verze z července 2018) (5). Dospěla k závěru, že žádost je s ohledem na vozidla poháněná LPG a CNG oprávněná a minimální požadovaná účinnost 12voltového účinného alternátoru pro použití v těchto vozidlech by proto měla být upravena tak, aby zohledňovala použití této inovativní technologie ve vozidlech, která mohou tato paliva používat. |
(4) |
Považuje se rovněž za vhodné a v souladu s dalšími rozhodnutími o schválení řešit také situaci vozidel, která mohou používat palivo E85. Zejména by mělo být s ohledem na tato vozidla vyjasněno, že vzhledem k omezené dostupnosti paliva E85 na trhu Unie jako celku není vhodné za účelem stanovení snížení emisí CO2 dosaženého pomocí 12voltového účinného alternátoru odlišovat tento druh paliva od benzinu. |
(5) |
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Změna
Prováděcí rozhodnutí (EU) 2016/588 se mění takto:
1) |
V čl. 2 odst. 1 se písmeno c) nahrazuje tímto:
|
2) |
V článku 3 se doplňují nové odstavce 3 a 4, které znějí: „3. Je-li inovativní technologie instalována v dvoupalivovém (bi-fuel) vozidle nebo vozidle flex-fuel, zaznamená schvalovací orgán snížení emisí CO2 takto:
4. Certifikované snížení emisí CO2 zaznamenané pomocí kódu ekologické inovace č. 17 se může zohlednit pouze při výpočtu průměrných specifických emisí výrobců do kalendářního roku 2020 včetně.“ |
3) |
V příloze se tabulky 2 a 3 nahrazují tímto: „Tabulka 2 Spotřeba na efektivní výkon
Tabulka 3 Přepočítací koeficient podle paliva (CF)
|
Článek 2
Vstup v platnost
Toto rozhodnutí vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 8. června 2020.
Za Komisi
Ursula VON DER LEYEN
předsedkyně
(1) Úř. věst. L 111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 725/2011 ze dne 25. července 2011, kterým se stanoví postup schvalování a certifikace inovativních technologií ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 194, 26.7.2011, s. 19).
(3) Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2016/588 ze dne 14. dubna 2016 o schválení technologie používané ve 12voltových účinných alternátorech jako inovativní technologie ke snižování emisí CO2 z osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 (Úř. věst. L 101, 16.4.2016, s. 25).
(4) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1).
(5) https://circabc.europa.eu/w/browse/f3927eae-29f8-4950-b3b3-d2e700598b52