|
2)
|
Zjišťují se tyto proměnné:
a)
|
Přístup jednotlivců a/nebo domácností k systémům informačních a komunikačních technologií a jejich používání
i)
|
za všechny domácnosti:
—
|
přístup k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení);
|
|
ii)
|
za domácnosti, jež mají přístup k internetu:
—
|
internetové připojení: pevné vysokorychlostní připojení,
|
—
|
internetové připojení: mobilní vysokorychlostní připojení (prostřednictvím mobilní telefonní sítě, alespoň 3G),
|
—
|
(nepovinně) internetové připojení: vytáčené připojení přes běžnou telefonní linku nebo ISDN,
|
—
|
(nepovinně) internetové připojení: mobilní nízkorychlostní připojení (prostřednictvím mobilní telefonní sítě, méně než 3G).
|
|
|
b)
|
Používání internetu k různým účelům jednotlivci a/nebo domácnostmi
i)
|
za všechny jednotlivce:
—
|
poslední použití internetu, kdekoli, prostřednictvím jakéhokoli zařízení: během posledních tří měsíců, před třemi měsíci až jedním rokem, před více než jedním rokem, jednotlivec nikdy nepoužil internet;
|
|
ii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet:
—
|
průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců: každý den nebo téměř každý den, alespoň jednou týdně (ale ne každý den), méně než jednou týdně,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro odesílání a přijímání elektronické pošty,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování (včetně videotelefonování) přes internet,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast v sociálních sítích (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků),
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro výměnu rychlých zpráv (instant messaging),
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání informací o zboží či službách,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu on-line zpravodajských stránek, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sdílení nebo zveřejňování vlastních videosouborů, fotografií, hudebních souborů, textů atd. na internetové stránce nebo prostřednictvím aplikace,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro poslech hudby (např. webových rádií, streamované hudby) nebo stahování hudby,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování televizních pořadů streamovaných přes internet (živé vysílání nebo již odvysílané pořady), poskytovaných televizními stanicemi,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování videa na vyžádání od poskytovatelů komerčních služeb,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sledování videa prostřednictvím služeb pro sdílení souborů,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hraní nebo stahování her,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví (týkajících se např. poranění, chorob, výživy, zlepšování zdravotního stavu),
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro sjednání schůzky u praktického lékaře prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace (např. nemocnice nebo zdravotního střediska),
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro přístup k osobní zdravotnické dokumentaci on-line,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro využití jiných zdravotnických služeb prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace namísto osobní návštěvy nemocnice nebo lékaře (např. získání lékařského předpisu nebo konzultace on-line),
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží či služeb prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu (rovněž prostřednictvím aplikací) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro internetové bankovnictví prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání úložiště dat na internetu (cloud computing) během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro ukládání dokumentů, obrázků, hudebních souborů, videosouborů nebo jiných souborů,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to k účasti na kurzu on-line,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to k používání učebních materiálů on-line jiných než úplné kurzy on-line,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely, a to ke komunikaci s vyučujícími nebo studenty s využitím výukových internetových stránek nebo portálů,
|
—
|
(nepovinně) používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely,
|
—
|
používání termostatu, měřiče spotřeby, světel či plug-in zařízení s připojením na internet nebo jiných řešení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií pro domácnost respondenta k soukromým účelům,
|
—
|
používání domácího zabezpečovacího systému, detektorů kouře, bezpečnostních kamer či dveřních zámků s připojením na internet nebo jiných zabezpečovacích a bezpečnostních řešení s připojením na internet pro domácnost respondenta k soukromým účelům,
|
—
|
používání domácích spotřebičů s připojením na internet, jako jsou robotické vysavače, lednice, trouby či kávovary, k soukromým účelům,
|
—
|
používání virtuálního asistenta ve formě chytrého systému hlasového asistenta nebo aplikace k soukromým účelům,
|
—
|
řešení s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečením domácností, bezpečnostními řešeními, domácími spotřebiči nebo virtuálními asistenty, nepoužívaná k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu v případě televize s připojením na internet v domácnosti respondenta k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu v případě herní konzole s připojením na internet v domácnosti respondenta k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu v případě domácího audio systému či chytrého systému hlasového asistenta s připojením na internet v domácnosti respondenta k soukromým účelům,
|
—
|
používání chytrých hodinek (smart watch) a fitness náramků s připojením na internet, brýlí nebo sluchátek a sledovacích zařízení (GPS lokátorů) s připojením na internet, příslušenství s připojením na internet, oblečení nebo bot s připojením na internet k soukromým účelům,
|
—
|
používání přístrojů s připojením na internet pro monitorování krevního tlaku, hladiny cukru či tělesné hmotnosti (např. inteligentní váhy) nebo jiných pomůcek zdravotní a lékařské péče s připojením na internet k soukromým účelům,
|
—
|
používání hraček s připojením na internet, jako jsou robotické hračky (včetně vzdělávacích) nebo panenky, k soukromým účelům,
|
—
|
používání automobilu se zabudovaným bezdrátovým připojením na internet k soukromým účelům;
|
|
iii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet každý den nebo téměř každý den:
—
|
používání internetu několikrát v průběhu dne;
|
|
iv)
|
za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců používali internet:
—
|
poslední nákup nebo objednání zboží či služeb přes internet (použitím internetových stránek nebo aplikací) k soukromým účelům: během posledních tří měsíců, před třemi měsíci až jedním rokem, před více než jedním rokem, jednotlivec nikdy nepoužil internet k nákupu nebo objednávce;
|
|
v)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet k obchodním činnostem (nákupu nebo objednání zboží či služeb):
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu oblečení (včetně sportovního), bot nebo příslušenství (jako jsou tašky, šperky) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu sportovního zboží (kromě sportovního oblečení) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu hraček pro děti nebo předmětů pro péči o děti (např. dětských plen, lahví nebo kočárků) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nábytku, bytových doplňků (např. koberců či záclon) nebo zahradnického sortimentu (např. nástrojů či rostlin) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu hudby na nosičích CD, vinylových deskách atd. od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu filmů nebo seriálů na nosičích DVD, discích Blu-ray atd. od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu tištěných knih, časopisů či novin od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu počítačů, tabletů, mobilních telefonů či příslušenství od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu spotřební elektroniky (např. televizorů, stereo přehrávačů či kamer) nebo spotřebičů pro domácnost (např. praček) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu léků či potravinových doplňků, jako jsou vitaminy (kromě obnovení lékařského předpisu on-line), od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu donášek z restaurací, řetězců rychlého občerstvení či cateringových služeb od podniků nebo soukromých osob k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu potravin či nápojů z obchodů nebo od poskytovatelů rozvozu hotových jídel od podniků nebo soukromých osob k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu kosmetických a zkrášlovacích přípravků či výrobků wellness od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu čisticích prostředků či výrobků pro osobní hygienu (např. zubních kartáčků, kapesníků, pracích prostředků nebo čistících plachetek) od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jízdních kol, mopedů, automobilů nebo jiných vozidel či jejich náhradních dílů od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jiného fyzického zboží od podniků nebo soukromých osob (včetně použitého zboží) k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru hudby jako streamingové služby nebo stahování k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru filmů nebo seriálů jako streamingové služby nebo stahování k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru elektronických knih nebo časopisů či novin on-line k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru her on-line nebo jako stahování pro chytré telefony, tablety, počítače nebo konzoly k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru počítačového softwaru nebo jiného softwaru jako stahování včetně aktualizací k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru aplikací zaměřených na zdraví či fitness (kromě bezplatných aplikací) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo přihlášení se k odběru jiných aplikací (např. v oblasti výuky jazyků, cestování, počasí; kromě bezplatných aplikací) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu vstupenek na sportovní akce k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu vstupenek na kulturní nebo jiné akce (např. do kina, na koncerty, veletrhy) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu předplatného internetového nebo mobilního telefonního připojení k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k úhradě inkasa za elektřinu, vodu či topení, poplatků za odpad nebo podobné služby k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu služeb pro domácnost (např. uklízení, hlídání dětí, opravy, zahradnické práce; rovněž pokud byly nakoupeny od soukromých osob) k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravních služeb od dopravního podniku, např. k nákupu jízdenek/letenek na místní autobusovou, leteckou či vlakovou dopravu nebo cesty taxi službou, k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu dopravní služby od soukromé osoby k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k pronájmu ubytování u podniku, jako je hotel nebo cestovní agentura, k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k pronájmu ubytování u soukromé osoby k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
(nepovinně) používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu jiných služeb nebo jiného obsahu, než které jsou uvedeny v příloze II modulu 2 bodě 2 písm. b) podbodě v) odrážkách 17–32 (s výjimkou peněžnictví a pojišťovnictví), k soukromým účelům prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace,
|
—
|
počet, kolikrát byly během posledních tří měsíců zboží či služby nakoupeny přes internet k soukromým účelům: počet případů nebo podle kategorií: 1–2krát, 3–5krát, 6–10krát, více než 10krát,
|
—
|
celková hodnota zboží či služeb (s výjimkou akcií nebo jiných finančních služeb) nakoupených přes internet během posledních tří měsíců k soukromým účelům: částka v eurech nebo podle kategorií: méně než 50 EUR, 50 EUR až méně než 100 EUR, 100 EUR až méně než 300 EUR, 300 EUR až méně než 500 EUR, 500 EUR až méně než 700 EUR, 700 EUR až méně než 1 000 EUR, 1 000 EUR či více, nezjištěno,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu pojištění, včetně cestovního pojištění, rovněž v rámci balíčku například s letenkou, k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k přijetí půjčky či hypotéky nebo úvěru od banky nebo jiného poskytovatele finančních služeb k soukromým účelům,
|
—
|
používání internetu během posledních tří měsíců k nákupu nebo prodeji akcií, dluhopisů, podílů ve fondech nebo jiných finančních aktiv k soukromým účelům;
|
|
vi)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet k nákupu nebo objednání zboží, včetně použitého zboží, od podniků nebo soukromých osob prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace:
—
|
původ: tuzemští prodejci, prodejci z jiných zemí EU, prodejci z ostatních zemí světa, země původu prodejců nezjištěna,
|
—
|
zboží objednané u soukromých osob prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace;
|
|
vii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet k nákupu služeb pro domácnost prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace:
—
|
služby pro domácnost nakoupené od soukromých osob prostřednictvím internetové stránky nebo aplikace.
|
|
|
c)
|
Bezpečnost a důvěryhodnost informačních a komunikačních technologií
i)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet:
—
|
vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: seznámení se s prohlášením o zásadách ochrany soukromých údajů před poskytnutím osobních údajů,
|
—
|
vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení nebo zamítnutí přístupu k vlastní zeměpisné poloze,
|
—
|
vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: omezení přístupu k profilu nebo obsahu na sociálních sítích či sdílených internetových úložištích,
|
—
|
vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: odmítnutí souhlasu s použitím osobních údajů pro reklamní účely,
|
—
|
vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: ověření, že internetová stránka, pro kterou respondent poskytl osobní údaje, byla zabezpečená (např. internetové stránky https, logo nebo certifikát bezpečnosti),
|
—
|
(nepovinně) vykonání následující aktivity ke správě přístupu k vlastním osobním údajům (např. jméno a příjmení, datum narození, číslo průkazu totožnosti, kontaktní údaje, číslo kreditní karty, fotografie, zeměpisná poloha) na internetu během posledních tří měsíců: žádost adresovaná správci nebo poskytovateli internetových stránek či internetového vyhledávače o přístup k údajům o respondentovi za účelem jejich aktualizace nebo smazání,
|
—
|
informovanost o tom, že pomocí souborů cookies lze sledovat pohyb osob na internetu, vytvořit profil každého uživatele a zasílat uživatelům cílenou reklamu,
|
—
|
změna nastavení ve vlastním internetovém prohlížeči za účelem zablokování nebo omezení souborů cookies v zařízeních respondenta,
|
—
|
(nepovinně) obavy, že se on-line aktivity zaznamenávají za účelem nabízení cílené reklamy respondentovi: velmi znepokojen, v určité míře znepokojen, neznepokojen,
|
—
|
používání softwaru, kterým je možnost sledování aktivit jednotlivce na internetu v zařízeních respondenta omezena,
|
—
|
používání pouhého přihlášení pomocí uživatelského jména a hesla jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání přihlášení na sociální média užívaného pro jiné služby jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání bezpečnostního tokenu jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání certifikátu elektronické identifikace nebo karty používané například se čtecím zařízením karet nebo s aplikací jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání postupu se zapojením vlastního mobilního telefonu (získání kódu zaslaného prostřednictvím zprávy) jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání seznamu jedinečných kódů PIN (např. plastové karty s kódy, stírací kódy) nebo náhodných znaků hesla jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání jiného postupu elektronické identifikace jako identifikačního postupu pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
(nepovinně) nepoužívání žádného postupu elektronické identifikace pro přístup k on-line službám prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (např. elektronická pošta, účet na sociálních médiích, internetové bankovnictví, veřejné služby, objednávání nebo nakupování zboží či služeb po internetu) k soukromým účelům během posledních tří měsíců,
|
—
|
používání chytrého telefonu k soukromým účelům;
|
|
ii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet a chytrý telefon k soukromým účelům:
—
|
používání jakéhokoli druhu bezpečnostních softwarů nebo služeb (např. antivirových programů, antispamové ochrany, firewallu) na vlastním chytrém telefonu: automaticky nainstalovaných nebo poskytnutých s operačním systémem na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům,
|
—
|
používání jakéhokoli druhu bezpečnostních softwarů nebo služeb (např. antivirových programů, antispamové ochrany, firewallu) na vlastním chytrém telefonu: nainstalovaných respondentem či jinou osobou na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům nebo jím či jinou osobou předplacených,
|
—
|
na chytrém telefonu k soukromým účelům nebyl nainstalován žádný bezpečnostní software nebo služba (např. antivirové programy, antispamová ochrana, firewall),
|
—
|
není známo, zda je na chytrém telefonu k soukromým účelům nainstalován jakýkoli druh bezpečnostních softwarů nebo služeb (např. antivirových programů, antispamové ochrany, firewallu),
|
—
|
ztráta informací, dokumentů, obrázků nebo jiného druhu dat z chytrého telefonu respondenta používaného k soukromým účelům v důsledku viru nebo jiného nepřátelského typu programů,
|
—
|
bez ztráty informací, dokumentů, obrázků nebo jiného druhu dat z chytrého telefonu respondenta používaného k soukromým účelům v důsledku viru nebo jiného nepřátelského typu programů,
|
—
|
ztráta informací, dokumentů, obrázků nebo jiného druhu dat z chytrého telefonu respondenta používaného k soukromým účelům v důsledku viru nebo jiného nepřátelského typu programů, není známo,
|
—
|
omezení nebo zamítnutí přístupu k osobním údajům (např. poloha, kontaktní seznam) alespoň jednou při používání nebo instalaci aplikace na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům,
|
—
|
bez omezení nebo zamítnutí přístupu k osobním údajům (např. poloha, kontaktní seznam) při používání nebo instalaci aplikace na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům,
|
—
|
bez povědomí o možnosti omezení nebo zamítnutí přístupu k osobním údajům (např. poloha, kontaktní seznam) při používání nebo instalaci aplikace na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům,
|
—
|
nepoužívání aplikací na chytrém telefonu používaném k soukromým účelům;
|
|
iii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců nepředložili žádné k soukromým účelům vyplněné formuláře on-line na internetových stránkách nebo aplikacích orgánů veřejné moci, přestože bylo třeba předkládat úřední formuláře, důvody, proč tak neučinili:
—
|
obavy týkající se ochrany a bezpečnosti osobních údajů během posledních dvanácti měsíců,
|
—
|
(nepovinně) absence elektronického podpisu či elektronického průkazu totožnosti/elektronického certifikátu (požadovaných pro využití služeb) nebo problémy při používání elektronického podpisu či elektronického průkazu totožnosti/elektronického certifikátu;
|
|
iv)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet a kteří nepoužívali zařízení nebo systémy s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovací a bezpečnostní řešení pro domácnosti s připojením na internet ani domácí spotřebiče nebo virtuální asistenty s připojením na internet, důvody nepoužívání:
—
|
obavy týkající se ochrany soukromí a údajů o respondentovi, které tato zařízení nebo systémy vyvolávají,
|
—
|
obavy týkající se bezpečnosti, například že zařízení nebo systém budou napadeny hackery.
|
|
|
d)
|
Překážky ve využívání informačních a komunikačních technologií a internetu
i)
|
za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali internet a kteří nepoužívali zařízení nebo systémy s připojením na internet v souvislosti s hospodařením s energií, zabezpečovací a bezpečnostní řešení pro domácnosti s připojením na internet ani domácí spotřebiče nebo virtuální asistenty s připojením na internet, důvody nepoužívání:
—
|
respondent o existenci takového zařízení nebo systému nevěděl,
|
—
|
respondent neměl potřebu tato zařízení nebo systémy s připojením na internet používat,
|
—
|
nedostatečná kompatibilita s jinými zařízeními nebo systémy,
|
—
|
nedostatek znalostí pro používání takových zařízení nebo systémů,
|
—
|
obavy týkající se bezpečnosti nebo zdraví, například že by používání zařízení nebo systému mohlo vést k nehodě, úrazu nebo zdravotnímu problému,
|
|
|
e)
|
Používání informačních a komunikačních technologií jednotlivci k výměně informací a služeb s veřejnou správou (elektronická veřejná správa, e-government)
i)
|
za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců používali internet:
—
|
používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro získání informací z internetových stránek či aplikací orgánů veřejné moci nebo internetových stránek či aplikací veřejných služeb (ručně psané e-maily je třeba vyloučit),
|
—
|
používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro stahování/tisk úředních formulářů z internetových stránek orgánů veřejné moci nebo internetových stránek veřejných služeb (ručně psané e-maily je třeba vyloučit),
|
—
|
používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro předložení vyplněných formulářů on-line orgánům veřejné moci nebo veřejným službám (ručně psané e-maily je třeba vyloučit);
|
|
ii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců nepředložili žádné k soukromým účelům vyplněné formuláře on-line na internetových stránkách nebo aplikacích orgánů veřejné moci:
—
|
nepředložili žádné vyplněné formuláře, protože během posledních dvanácti měsíců nebylo třeba předkládat žádné úřední formuláře k soukromým účelům;
|
|
iii)
|
za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců nepředložili žádné k soukromým účelům vyplněné formuláře on-line na internetových stránkách nebo aplikacích orgánů veřejné moci, přestože bylo třeba předkládat úřední formuláře, důvody, proč tak neučinili:
—
|
taková on-line služba nebyla k dispozici,
|
—
|
nedostatek znalostí či vědomostí (např. respondent nevěděl, jak internetovou stránku použít nebo bylo její použití příliš složité),
|
—
|
(nepovinně) neochota platit on-line (například kvůli obavám ze zneužití kreditní karty) nebo nemožnost platit on-line (například kvůli nedostatečnému přístupu k požadovaným platebním metodám),
|
—
|
jiná osoba předložila vyplněné formuláře on-line jménem respondenta (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný nebo člen rodiny),
|
—
|
jiný důvod pro nepředložení vyplněných formulářů orgánům veřejné moci on-line.
|
|
|
|