(EU) 2019/987Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/987 ze dne 29. května 2019, kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 293/2012, pokud jde o sledování emisí CO2 z nových lehkých užitkových vozidel, která prošla postupem vícestupňového schválení typu
Publikováno: | Úř. věst. L 160, 18.6.2019, s. 8-9 | Druh předpisu: | Prováděcí nařízení |
Přijato: | 29. května 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 8. července 2019 | Nabývá účinnosti: | 8. července 2019 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) 2021/392 | Pozbývá platnosti: | 1. března 2021 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2019/987
ze dne 29. května 2019,
kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 293/2012, pokud jde o sledování emisí CO2 z nových lehkých užitkových vozidel, která prošla postupem vícestupňového schválení typu
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 9 první pododstavec uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Podle prováděcího nařízení Komise (EU) č. 293/2012 (2) musí členské státy, ale i výrobci hlásit určité údaje o registraci nových lehkých užitkových vozidel podle nařízení (EU) č. 510/2011. |
(2) |
Nový regulativní zkušební postup pro měření emisí CO2 a spotřeby paliva u lehkých užitkových vozidel, celosvětově harmonizovaný zkušební postup pro lehká vozidla (WLTP), stanovený v nařízení Komise (EU) 2017/1151 (3), nahradí od 1. září 2019 nový evropský jízdní cyklus (NEDC) stanovený v nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (4). Tato změna rovněž ovlivní metodiku stanovení emisí CO2 a spotřeby paliva v případě vozidel kategorie N1, která prošla postupem vícestupňového schválení typu (dále jen „vozidla vyráběná ve více fázích“). |
(3) |
Podle nařízení (EU) č. 510/2011 musí být specifické emise CO2 vozidla vyráběného ve více fázích připsány výrobci základního vozidla. Aby výrobce základního vozidla mohl účinně a s dostatečnou jistotou plánovat plnění svých cílů pro specifické emise CO2, zajistí tato metodika, aby emise CO2 a hmotnost připsané tomuto výrobci byly známy v okamžiku výroby a prodeje základního vozidla, a nikoli až v okamžiku, kdy výrobce zapojený v posledním stupni výroby uvede dokončené vozidlo na trh. |
(4) |
Výrobce základního vozidla by měl Komisi oznámit vstupní hodnoty použité pro účely výpočtu za použití interpolace podle přílohy II části A bodu 1a.1 nařízení (EU) č. 510/2011, jakož i hodnoty emisí CO2 a hmotnosti neúplného základního vozidla. Tyto hodnoty by měly být použity k výpočtu průměrných specifických emisí výrobce základního vozidla a jeho cílů pro specifické emise. |
(5) |
Výrobci neúplných základních vozidel, která byla prodána v předchozím kalendářním roce pro účely jejich dokončení výrobcem druhého stupně, by měli předat údaje uvedené v příloze II nařízení (EU) č. 510/2011 do úložiště obchodních údajů Evropské agentury pro životní prostředí. |
(6) |
Prováděcí nařízení (EU) č. 293/2012 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(7) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro změnu klimatu, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
V článku 10 prováděcího nařízení (EU) č. 293/2012 se doplňují nové odstavce 3 a 4, které znějí:
„3. Pro účely výpočtu předběžného cíle pro specifické emise a předběžných průměrných specifických emisí CO2 a za účelem ověření vstupních hodnot používaných podle přílohy II části A bodu 1a.1 nařízení (EU) č. 510/2011 předloží výrobci Komisi prostřednictvím elektronického přenosu dat do úložiště údajů spravovaného Evropskou agenturou pro životní prostředí údaje o každém základním vozidle, na něž se vztahuje vícestupňové schválení typu, které prodali v Unii v předchozím kalendářním roce, jak je uvedeno příloze II části A bodě 1c uvedeného nařízení.
Údaje se předávají elektronickým přenosem dat do úložiště údajů spravovaného Evropskou agenturou pro životní prostředí.
4. Pokud výrobci podrobné údaje uvedené v odstavci 3 nepředloží, předběžný cíl pro specifické emise a předběžné průměrné specifické emise se vypočítají na základě podrobných údajů poskytnutých členskými státy.“
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné v členských státech v souladu se Smlouvami.
V Bruselu dne 29. května 2019.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1.
(2) Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 293/2012 ze dne 3. dubna 2012 o sledování a hlášení údajů o registraci nových osobních automobilů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (Úř. věst. L 98, 4.4.2012, s. 1).
(3) Nařízení Komise (EU) 2017/1151 ze dne 1. června 2017, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla, mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES, nařízení Komise (ES) č. 692/2008 a nařízení Komise (EU) č. 1230/2012 a zrušuje nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (Úř. věst. L 175, 7.7.2017, s. 1).
(4) Nařízení Komise (ES) č. 692/2008 ze dne 18. července 2008, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla (Úř. věst. L 199, 28.7.2008, s. 1).