(EU) 2019/582Prováděcí rozhodnutí Komise (EU) 2019/582 ze dne 3. dubna 2019, kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2017 a pro sdružení Volkswagen včetně jeho členů za kalendářní roky 2014, 2015 a 2016 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (oznámeno pod číslem C(2019) 2342) (Text s významem pro EHP.)
Publikováno: | Úř. věst. L 100, 11.4.2019, s. 47-65 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 11. dubna 2019 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 11. dubna 2019 | Nabývá účinnosti: | 11. dubna 2019 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE (EU) 2019/582
ze dne 3. dubna 2019,
kterým se potvrzují nebo pozměňují předběžné výpočty průměrných specifických emisí CO2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2017 a pro sdružení Volkswagen včetně jeho členů za kalendářní roky 2014, 2015 a 2016 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011
(oznámeno pod číslem C(2019) 2342)
(Pouze české, nizozemské, anglické, estonské, francouzské, německé, maďarské, italské a švédské znění je závazné)
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 6 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu s nařízením (EU) č. 510/2011 je Komise povinna každý rok vypočítat průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel v Unii. Na základě tohoto výpočtu Komise určí, zda výrobci a sdružení výrobců splnili své cíle pro specifické emise. |
(2) |
Podrobné údaje, které se mají použít pro výpočet průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise, vycházejí z počtu registrací nových lehkých užitkových vozidel v členských státech během předchozího kalendářního roku. V případě, že se na lehká užitková vozidla vztahuje proces vícestupňového schvalování typu-, je požadováno, aby odpovědnost za emise CO2 dokončeného vozidla převzal výrobce základního vozidla. |
(3) |
Všechny členské státy předložily Komisi údaje za rok 2017 v souladu s čl. 8 odst. 2 nařízení (EU) č. 510/2011. V případech, kdy bylo po ověření Komisí patrné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené členské státy, a pokud s tím souhlasily, údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila. Pokud s některým členským státem nebylo možné dosáhnout dohody, předběžné údaje tohoto členského státu upraveny nebyly. |
(4) |
Dne 17. května 2018 Komise předběžné údaje zveřejnila a oznámila 65 výrobcům předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 a jejich cílů pro specifické emise v roce 2017. Výrobci byli požádáni, aby tyto údaje ověřili a oznámili Komisi do tří měsíců od obdržení oznámení případné chyby. Oznámení o chybách předložilo 23 výrobců. |
(5) |
U zbývajících 42 výrobců, kteří žádné chyby v datových souborech neoznámili ani jinak nezareagovali, by předběžné údaje a předběžné výpočty průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise měly být potvrzeny. |
(6) |
Komise ověřila chyby oznámené výrobci a příslušná odůvodnění jejich oprav a datové soubory byly potvrzeny nebo pozměněny. |
(7) |
V případě záznamů bez odpovídajících identifikačních čísel vozidel a s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními parametry, jako je typ, varianta, kód verze nebo číslo schválení typu- by měla být zohledněna skutečnost, že výrobci tyto záznamy nemohou ověřit nebo opravit. Na hodnoty emisí CO2 a hmotnosti v těchto záznamech je proto vhodné použít chybové rozpětí. |
(8) |
Chybové rozpětí by mělo být vypočteno jako rozdíl mezi vzdálenostmi od cíle pro specifické emise vyjádřenými jako výsledek odečtení cílů pro specifické emise od průměrných emisí vypočtených se zahrnutím a bez zahrnutí těch registrací, které výrobci nemohou ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, by chybové rozpětí mělo výrobcovu pozici z hlediska jeho cíle pro specifické emise vždy zlepšit. |
(9) |
V souladu s čl. 10 odst. 2 nařízení (EU) č. 510/2011 by se u výrobce mělo mít za to, že svůj cíl pro specifické emise uvedený v článku 4 uvedeného nařízení splnil, jestliže jsou průměrné emise uvedené v tomto rozhodnutí nižší než cíl pro specifické emise, tj. vyjádřené jako záporná vzdálenost od cíle. Pokud průměrné emise cíl pro specifické emise překračují, uloží se poplatek za překročení emisí, ledaže by se na dotčeného výrobce vztahovala výjimka z tohoto cíle nebo by byl tento výrobce členem některého sdružení a dané sdružení svůj cíl pro specifické emise splňovalo. |
(10) |
Dne 3. listopadu 2015 vydala skupina Volkswagen Group v tomto smyslu prohlášení, že u některých jejích vozidel byly zjištěny nesrovnalosti při určování množství CO2 v souvislosti se schvalováním typu. Po důkladném šetření byla získána dostatečná vysvětlení pro potvrzení nebo změnu předběžných údajů, pokud jde o sdružení Volkswagen a jeho členy, společnosti Audi AG a Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Škoda Auto A.S. a Volkswagen AG za kalendářní roky 2014, 2015, 2016 a 2017. |
(11) |
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobce, kterou potvrdilo nebo změnilo toto rozhodnutí, lze revidovat v případě, že příslušné vnitrostátní orgány potvrdí, že existují nesrovnalosti v hodnotách emisí CO2 využívaných pro stanovení toho, zda výrobce splňuje cíl pro specifické emise, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
1. Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců za kalendářní rok 2017, potvrzené nebo pozměněné pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel a pro každé sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel jsou uvedeny v příloze I.
2. Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení Volkswagen a jeho členů, společností Audi AG, Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Škoda Auto A.S. a Volkswagen AG, potvrzené nebo pozměněné za kalendářní roky 2014, 2015 a 2016 jsou uvedeny v příloze II tohoto rozhodnutí.
Článek 2
Toto rozhodnutí je určeno těmto jednotlivým výrobcům nebo sdružením vytvořeným v souladu s článkem 7 nařízení (EU) č. 510/2011:
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
AVTOVAZ JSC Zastoupení v Unii:
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
FCA US LLC Zastoupení v Unii:
|
11) |
|
12) |
|
13) |
HONDA MOTOR CO., LTD. Zastoupení v Unii:
|
14) |
|
15) |
|
16) |
Ford Motor Company of Australia Ltd. Zastoupení v Unii:
|
17) |
|
18) |
|
19) |
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation Zastoupení v Unii:
|
20) |
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA Zastoupení v Unii:
|
21) |
|
22) |
General Motors Holdings LLC Zastoupení v Unii:
|
23) |
GAC Gonow Auto Co. Ltd. Zastoupení v Unii:
|
24) |
|
25) |
Great Wall Motor Company Ltd. Zastoupení v Unii:
|
26) |
Honda Motor Co., Ltd. Zastoupení v Unii:
|
27) |
|
28) |
Hyundai Motor Company Zastoupení v Unii:
|
29) |
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S. Zastoupení v Unii:
|
30) |
|
31) |
Isuzu Motors Limited Zastoupení v Unii:
|
32) |
|
33) |
|
34) |
KIA Motors Corporation Zastoupení v Unii:
|
35) |
|
36) |
|
37) |
|
38) |
Mahindra & Mahindra Ltd. Zastoupení v Unii:
|
39) |
|
40) |
Mazda Motor Corporation Zastoupení v Unii:
|
41) |
M.F.T.B.C. Zastoupení v Unii:
|
42) |
Mitsubishi Motors Corporation MMC Zastoupení v Unii:
|
43) |
|
44) |
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh Zastoupení v Unii:
|
45) |
Nissan International SA Zastoupení v Unii:
|
46) |
|
47) |
|
48) |
|
49) |
|
50) |
|
51) |
|
52) |
|
53) |
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd. Zastoupení v Unii:
|
54) |
|
55) |
|
56) |
|
57) |
SsangYong Motor Company Zastoupení v Unii:
|
58) |
|
59) |
Subaru Corporation Zastoupení v Unii:
|
60) |
Suzuki Motor Corporation Zastoupení v Unii:
|
61) |
Tesla Motors Ltd. Zastoupení v Unii:
|
62) |
|
63) |
|
64) |
|
65) |
|
66) |
|
67) |
|
68) |
|
69) |
|
70) |
|
71) |
|
72) |
|
73) |
|
74) |
|
V Bruselu dne 3. dubna 2019.
Za Komisi
Miguel ARIAS CAÑETE
člen Komise
PŘÍLOHA I
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 za kalendářní rok 2017
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
ALFA ROMEO SPA |
|
8 |
137,375 |
161,283 |
– 23,908 |
– 23,908 |
1 558,50 |
137,375 |
ALKE SRL |
DMD |
1 |
0,000 |
|
|
|
1 030,00 |
0,000 |
AUDI AG |
P8 |
1 275 |
133,705 |
179,293 |
– 45,588 |
– 45,588 |
1 752,16 |
133,773 |
AUTOMOBILES CITROEN |
|
158 465 |
130,881 |
167,142 |
– 36,261 |
– 36,261 |
1 621,51 |
131,273 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
|
169 852 |
132,590 |
169,521 |
– 36,931 |
– 36,931 |
1 647,09 |
133,040 |
AVTOVAZ JSC |
P7 |
272 |
215,967 |
135,884 |
80,083 |
80,013 |
1 285,40 |
215,967 |
BLUECAR SAS |
DMD |
21 |
0,000 |
|
|
|
1 325,00 |
0,000 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
DMD |
94 |
150,979 |
|
|
|
1 870,16 |
150,979 |
BMW M GMBH |
DMD |
411 |
146,029 |
|
|
|
1 904,06 |
146,029 |
FCA US LLC |
P2 |
157 |
220,541 |
201,360 |
19,181 |
19,181 |
1 989,44 |
220,541 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
P7 |
26 775 |
117,858 |
135,230 |
– 17,372 |
– 17,372 |
1 278,37 |
117,858 |
DAIMLER AG |
P1 |
147 953 |
187,603 |
212,680 |
– 25,079 |
– 25,079 |
2 111,16 |
187,604 |
DFSK MOTOR CO LTD |
DMD |
353 |
179,759 |
|
|
|
1 243,27 |
179,759 |
ESAGONO ENERGIA SRL |
DMD |
19 |
0,000 |
|
|
|
1 225,74 |
0,000 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
143 889 |
149,154 |
174,813 |
– 25,659 |
– 25,659 |
1 703,99 |
149,154 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED |
P3 |
38 381 |
214,276 |
227,258 |
– 12,982 |
– 12,982 |
2 267,91 |
214,276 |
FORD MOTOR COMPANY |
P3 |
9 |
159,111 |
199,459 |
– 40,348 |
– 40,348 |
1 969,00 |
159,111 |
FORD–WERKE GMBH |
P3 |
242 012 |
156,630 |
193,916 |
– 37,286 |
– 37,286 |
1 909,40 |
156,630 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION |
P1 |
446 |
242,807 |
264,642 |
– 21,835 |
– 21,835 |
2 669,89 |
242,807 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK EUROPE SA |
P1 |
31 |
236,806 |
274,345 |
– 37,539 |
– 37,539 |
2 774,23 |
236,806 |
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ |
DMD |
37 |
285,000 |
|
|
|
2 256,89 |
285,000 |
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC |
P4 |
344 |
163,282 |
178,428 |
– 15,146 |
– 15,146 |
1 742,86 |
163,282 |
GONOW AUTO CO LTD |
DMD |
51 |
184,647 |
|
|
|
1 358,33 |
184,647 |
GOUPIL INDUSTRIE SA |
DMD |
349 |
0,000 |
|
|
|
1 123,89 |
0,000 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
DMD |
57 |
202,439 |
|
|
|
1 771,93 |
202,439 |
HONDA MOTOR CO LTD |
DMD |
14 |
112,571 |
|
|
|
1 335,21 |
112,571 |
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD |
DMD |
21 |
141,429 |
|
|
|
1 660,14 |
141,429 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
P9 |
2 775 |
209,458 |
223,768 |
– 14,310 |
– 14,310 |
2 230,39 |
209,458 |
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE |
P9 |
1 |
112,000 |
122,176 |
– 10,176 |
– 10,176 |
1 138,00 |
112,000 |
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO |
P9 |
83 |
111,590 |
147,043 |
– 35,453 |
– 35,453 |
1 405,39 |
111,590 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
|
9 887 |
195,044 |
204,716 |
– 9,672 |
– 9,672 |
2 025,53 |
195,044 |
IVECO SPA |
|
23 369 |
203,007 |
239,767 |
– 36,760 |
– 36,760 |
2 402,42 |
203,020 |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED |
DMD |
387 |
157,755 |
|
|
|
1 995,43 |
157,755 |
KIA MOTORS CORPORATION |
P5 |
1 295 |
124,415 |
155,643 |
– 31,228 |
– 31,228 |
1 497,86 |
124,511 |
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO |
P5 |
312 |
124,160 |
150,401 |
– 26,241 |
– 26,241 |
1 441,49 |
124,160 |
LADA AUTOMOBILE GMBH |
DMD |
3 |
216,000 |
|
|
|
1 285,00 |
216,000 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
DMD |
2 |
115,000 |
|
|
|
1 370,00 |
115,000 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
DMD |
310 |
210,958 |
|
|
|
1 973,90 |
210,958 |
MAN TRUCK & BUS AG |
P8 |
1 485 |
197,790 |
220,221 |
– 22,431 |
– 22,438 |
2 192,25 |
197,790 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
DMD |
105 |
136,905 |
|
|
|
1 546,78 |
136,905 |
MFTBC |
P1 |
36 |
239,250 |
265,401 |
– 26,151 |
– 26,151 |
2 678,05 |
239,250 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC |
P6/D |
330 |
184,176 |
195,000 |
– 10,824 |
– 10,824 |
1 887,06 |
184,176 |
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME |
P6/D |
205 |
217,210 |
195,000 |
22,210 |
22,210 |
2 217,08 |
217,210 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH |
P6/D |
20 576 |
185,501 |
195,000 |
– 9,499 |
– 9,499 |
1 895,76 |
185,501 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
|
55 137 |
158,636 |
191,852 |
– 33,216 |
– 33,216 |
1 887,20 |
162,648 |
ADAM OPEL GMBH |
P4 |
65 538 |
159,798 |
180,693 |
– 20,895 |
– 20,895 |
1 767,22 |
159,798 |
OPEL AUTOMOBILE GMBH |
|
17 373 |
168,923 |
189,777 |
– 20,854 |
– 20,854 |
1 864,89 |
168,923 |
PIAGGIO & C SPA |
D |
2 980 |
151,640 |
155,000 |
– 3,360 |
– 3,360 |
1 087,29 |
153,319 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P8 |
53 |
186,774 |
206,254 |
– 19,480 |
– 19,480 |
2 042,06 |
186,774 |
RENAULT SAS |
P7 |
223 583 |
149,683 |
177,514 |
– 27,831 |
– 27,832 |
1 733,03 |
151,064 |
RENAULT TRUCKS |
|
9 126 |
208,652 |
229,287 |
– 20,635 |
– 20,635 |
2 289,73 |
208,652 |
ROMANITAL SRL |
DMD |
48 |
166,354 |
|
|
|
1 272,60 |
166,354 |
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD |
DMD |
159 |
231,595 |
|
|
|
2 200,75 |
237,421 |
SEAT SA |
P8 |
354 |
109,263 |
128,576 |
– 19,313 |
– 19,315 |
1 206,82 |
109,263 |
SFL TECHNOLOGIES GMBH |
DMD |
5 |
0,000 |
|
|
|
1 631,40 |
0,000 |
SKODA AUTO AS |
P8 |
4 209 |
110,631 |
133,165 |
– 22,534 |
– 22,548 |
1 256,16 |
110,631 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
D |
1 000 |
192,914 |
210,000 |
– 17,086 |
– 17,086 |
2 071,59 |
192,914 |
STREETSCOOTER GMBH |
|
3 808 |
0,000 |
159,554 |
– 159,554 |
– 159,554 |
1 539,91 |
0,000 |
SUBARU CORPORATION |
DMD |
52 |
161,192 |
|
|
|
1 643,60 |
161,192 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
DMD |
14 |
162,714 |
|
|
|
1 132,14 |
162,714 |
TESLA MOTORS LTD |
DMD |
1 |
0,000 |
|
|
|
2 427,00 |
0,000 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
38 266 |
168,452 |
196,264 |
– 27,812 |
– 27,990 |
1 934,64 |
168,452 |
UNIVERS VE HELEM |
DMD |
5 |
0,000 |
|
|
|
1 138,40 |
0,000 |
VOLKSWAGEN AG |
P8 |
192 470 |
159,987 |
189,446 |
– 29,459 |
– 29,502 |
1 861,33 |
160,011 |
VOLVO CAR CORPORATION |
DMD |
852 |
121,619 |
|
|
|
1 691,41 |
121,964 |
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení potvrzené nebo pozměněné v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 za kalendářní rok 2017
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (100 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
DAIMLER AG |
P1 |
148 466 |
187,791 |
212,862 |
– 25,072 |
– 25,072 |
2 113,12 |
187,793 |
FCA ITALY SPA |
P2 |
144 046 |
149,232 |
174,842 |
– 25,610 |
– 25,610 |
1 704,3 |
149,232 |
FORD–WERKE GMBH |
P3 |
280 402 |
164,521 |
198,481 |
– 33,960 |
– 33,960 |
1 958,48 |
164,521 |
GENERAL MOTORS |
P4 |
65 882 |
159,816 |
180,681 |
– 20,865 |
– 20,865 |
1 767,09 |
159,816 |
HYUNDAI |
P9 |
2 859 |
206,583 |
221,506 |
– 14,923 |
– 14,923 |
2 206,06 |
206,583 |
KIA |
P5 |
1 607 |
124,366 |
154,625 |
– 30,259 |
– 30,259 |
1 486,91 |
124,443 |
MITSUBISHI MOTORS |
P6/D |
21 111 |
185,788 |
195,000 |
– 9,212 |
– 9,212 |
1 898,74 |
185,788 |
RENAULT |
P7 |
250 630 |
146,382 |
172,951 |
– 26,569 |
– 26,570 |
1 683,97 |
147,587 |
VW GROUP PC |
P8 |
199 846 |
158,978 |
188,321 |
– 29,343 |
– 29,385 |
1 849,24 |
159,002 |
Vysvětlivky k tabulkám č. 1 a 2:
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení uvedený správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „D“ se rozumí, že byla udělena výjimka výrobci v souladu s čl. 11 odst. 3 nařízení (EU) č. 510/2011 za kalendářní rok 2017.
Písmeny „DMD“ se rozumí, že byla v souladu s čl. 2 odst. 4 nařízení (EU) č. 510/2011 udělena výjimka de minimis, tzn. že výrobce, na kterého společně se všemi jeho spojenými podniky připadlo v roce 2017 méně než 1 000 nových registrovaných vozidel, nemusí splnit cíl pro specifické emise.
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (uvedeného v tabulce č. 2), jež bylo vytvořeno podle článku 7 nařízení (EU) č. 510/2011, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2017 platná.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty hmotnosti nebo emisí CO2, a záznamů, které výrobce neuznává. Počet registrací oznámených členskými státy nelze jinak měnit.
Sloupec D:
„Průměrnými specifickými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2 (g CO2/km), které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech podle článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec E:
„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec F:
„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E. Pokud je hodnota ve sloupci F kladná, jsou průměrné specifické emise CO2 vyšší než cíl pro specifické emise.
Sloupec G:
„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou–li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:
Chyba = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1= průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D);
TG1= cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E);
AC2= průměrné specifické emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel;
TG2= cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel.
Sloupec H:
„Průměrnou hmotností“ se rozumí průměr hmotnosti v provozním stavu (kilogramech) vozidel přiřazených výrobci.
Sloupec I:
„Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují záznamy, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale vylučují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011.
PŘÍLOHA II
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců, kteří jsou členy sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2016
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (80 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
AUDI AG |
P9 |
610 |
137,399 |
191,687 |
– 54,288 |
– 54,288 |
1 885,43 |
144,943 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P9 |
96 |
180,487 |
210,465 |
– 29,978 |
– 29,978 |
2 087,34 |
189,656 |
QUATTRO GMBH |
P9 |
2 |
189,000 |
166,072 |
22,928 |
22,928 |
1 610,00 |
189,000 |
SEAT SA |
P9 |
952 |
103,075 |
126,562 |
– 23,487 |
– 23,487 |
1 185,16 |
107,797 |
ŠKODA AUTO AS |
P9 |
5 188 |
103,349 |
130,968 |
– 27,619 |
– 27,619 |
1 232,54 |
108,373 |
VOLKSWAGEN AG |
P9 |
190 987 |
152,518 |
183,040 |
– 30,522 |
– 30,571 |
1 792,45 |
165,863 |
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2016
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (80 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
VOLKSWAGEN GROUP LCV |
P9 |
197 835 |
150,346 |
181,442 |
– 31,096 |
– 31,153 |
1 775,27 |
164,024 |
Tabulka 3
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců, kteří jsou členy sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2015
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (75 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
AUDI AG |
P8 |
940 |
128,279 |
177,884 |
– 49,605 |
– 49,605 |
1 737,01 |
140,181 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P8 |
115 |
181,209 |
215,896 |
– 34,687 |
– 34,687 |
2 145,74 |
192,417 |
QUATTRO GMBH |
P8 |
5 |
223,000 |
204,667 |
18,333 |
18,333 |
2 025,00 |
223,000 |
SEAT SA |
P8 |
1 264 |
99,069 |
126,760 |
– 27,691 |
– 27,691 |
1 187,29 |
104,435 |
ŠKODA AUTO AS |
P8 |
5 458 |
110,886 |
133,291 |
– 22,405 |
– 22,422 |
1 257,52 |
118,741 |
VOLKSWAGEN AG |
P8 |
168 339 |
167,921 |
188,905 |
– 20,984 |
– 20,984 |
1 855,52 |
181,173 |
Tabulka 4
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2015
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (75 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
VOLKSWAGEN GROUP LCV |
P8 |
176 121 |
164,509 |
186,696 |
– 22,187 |
– 22,190 |
1 831,76 |
178,477 |
Tabulka 5
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců, kteří jsou členy sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2014
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení a výjimky |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (70 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
AUDI AG |
P8 |
2 653 |
137,151 |
175,118 |
– 37,967 |
– 37,967 |
1 707,27 |
147,383 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
P8 |
216 |
191,166 |
218,989 |
– 27,823 |
– 27,823 |
2 179,00 |
203,032 |
QUATTRO GMBH |
P8 |
12 |
231,500 |
197,847 |
33,653 |
33,653 |
1 951,67 |
237,333 |
SEAT SA |
P8 |
1 530 |
98,730 |
127,899 |
– 29,169 |
– 29,169 |
1 199,54 |
104,810 |
ŠKODA AUTO AS |
P8 |
9 409 |
115,061 |
137,318 |
– 22,257 |
– 22,427 |
1 300,82 |
124,157 |
VOLKSWAGEN AG |
P8 |
185 710 |
164,086 |
185,477 |
– 21,391 |
– 21,391 |
1 818,66 |
179,637 |
Tabulka 6
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení VOLKSWAGEN GROUP LCV, které byly v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 potvrzeny nebo pozměněny za kalendářní rok 2014
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Průměrné specifické emise CO2 (70 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
VOLKSWAGEN GROUP LCV |
P8 |
199 530 |
159,447 |
182,664 |
– 23,217 |
– 23,218 |
1 788,41 |
176,047 |
Vysvětlivky k tabulkám č. 1, 2, 3, 4, 5 a 6:
Sloupec A:
Tabulky 1, 3, 5: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.
Tabulky 2, 4, 6: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení uvedený správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení, jež bylo vytvořeno podle článku 7 nařízení (EU) č. 510/2011, a dohoda o sdružení je pro uvedený kalendářní rok platná.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových lehkých užitkových vozidel registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty hmotnosti nebo emisí CO2, a záznamů, které výrobce neuznává. Počet registrací oznámených členskými státy nelze jinak měnit.
Sloupec D:
Tabulky 1, 2: „Průměrnými specifickými emisemi CO2 (80 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočítány na základě 80 % vozidel s nejnižšími emisemi v rámci vozového parku výrobce v souladu s čl. 4 třetím pododstavcem nařízení (EU) č. 510/2011. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011 nebo o ekologických inovacích v článku 12 uvedeného nařízení.
Tabulky 3, 4: „Průměrnými specifickými emisemi CO2 (75 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočítány na základě 75 % vozidel s nejnižšími emisemi v rámci vozového parku výrobce v souladu s čl. 4 třetím pododstavcem nařízení (EU) č. 510/2011. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011 nebo o ekologických inovacích v článku 12 uvedeného nařízení.
Tabulky 5, 6: „Průměrnými specifickými emisemi CO2 (70 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2 (g CO2/km), které byly vypočítány na základě 70 % vozidel s nejnižšími emisemi v rámci vozového parku výrobce v souladu s čl. 4 třetím pododstavcem nařízení (EU) č. 510/2011. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2. Průměrné specifické emise CO2 zahrnují snížení vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec E:
„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec F:
„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E. Pokud je hodnota ve sloupci F kladná, jsou průměrné specifické emise CO2 vyšší než cíl pro specifické emise.
Sloupec G:
„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou–li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:
Chyba = absolutní hodnota [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1= průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D);
TG1= cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E);
AC2= průměrné specifické emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel;
TG2= cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel.
Sloupec H:
„Průměrnou hmotností“ se rozumí průměr hmotnosti v provozním stavu (kilogramech) vozidel přiřazených výrobci.
Sloupec I:
„Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 případně zohledňují chyby oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale vylučují snížení emisí vyplývající z ustanovení o superkreditech v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011.