(EU) 2018/871Prováděcí nařízení Komise (EU) 2018/871 ze dne 14. června 2018, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu nebo omezením provozování letecké dopravy v Unii (Text s významem pro EHP.)

Publikováno: Úř. věst. L 152, 15.6.2018, s. 5-21 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 14. června 2018 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 16. června 2018 Nabývá účinnosti: 16. června 2018
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2018/871

ze dne 14. června 2018,

kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu nebo omezením provozování letecké dopravy v Unii

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 ze dne 14. prosince 2005 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, o informování cestujících v letecké dopravě o totožnosti provozujícího leteckého dopravce a o zrušení článku 9 směrnice 2004/36/ES (1), a zejména na čl. 4 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízením Komise (ES) č. 474/2006 (2) byl vytvořen seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, uvedený v kapitole II nařízení (ES) č. 2111/2005.

(2)

V souladu s čl. 4 odst. 3 nařízení (ES) č. 2111/2005 sdělily některé členské státy a Evropská agentura pro bezpečnost letectví (dále jen „EASA“) Komisi informace, které jsou relevantní v souvislosti s aktualizací uvedeného seznamu. Podstatné informace sdělily rovněž třetí země a mezinárodní organizace. Na základě těchto informací by měl být seznam aktualizován.

(3)

Komise informovala všechny dotčené letecké dopravce buď přímo, nebo prostřednictvím orgánů příslušných pro regulační dohled nad nimi o podstatných skutečnostech a úvahách, které budou základem pro rozhodnutí o uložení zákazu provozování letecké dopravy v Unii těmto dopravcům nebo o změně podmínek zákazu provozování letecké dopravy, který byl uložen leteckému dopravci uvedenému na seznamu.

(4)

Komise poskytla dotčeným leteckým dopravcům možnost nahlédnout do dokumentů poskytnutých členskými státy, předložit písemné připomínky a přednést ústně své stanovisko Komisi a výboru zřízenému nařízením Rady (EHS) č. 3922/1991 (3) (dále jen „Výbor pro leteckou bezpečnost“).

(5)

Komise předala Výboru pro leteckou bezpečnost aktuální informace o probíhajících společných konzultacích podle nařízení (ES) č. 2111/2005 a nařízení Komise (ES) č. 473/2006 (4) s příslušnými orgány a leteckými dopravci z Afghánistánu, Angoly, Bolívie, Gambie, Indonésie, Libye, Nepálu, Ruska a Venezuely. Komise rovněž poskytla Výboru pro leteckou bezpečnost informace o situaci v oblasti letecké bezpečnosti v Rovníkové Guineji, Kazachstánu, Indii, Mauritánii, Mosambiku, na Filipínách, v Thajsku, na Ukrajině a v Zambii.

(6)

Agentura EASA předložila Komisi a Výboru pro leteckou bezpečnost výsledky analýzy zpráv o auditech, které provedla Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) v rámci svého všeobecného programu pro audit dohledu nad provozní bezpečností. Členské státy byly v této souvislosti vyzvány, aby upřednostnily prohlídky na odbavovací ploše u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení od třetích zemí, v nichž organizace ICAO zjistila významné bezpečnostní problémy nebo u nichž agentura EASA dospěla k závěru, že jejich systém dohledu nad provozní bezpečností vykazuje závažné nedostatky. Vedle konzultací vedených Komisí podle nařízení (ES) č. 2111/2005 tak díky upřednostnění prohlídek na odbavovací ploše bude možné získat další informace o úrovni bezpečnosti leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v těchto třetích zemích.

(7)

Agentura EASA Komisi a Výbor pro leteckou bezpečnost rovněž informovala o výsledcích analýzy prohlídek na odbavovací ploše provedených v rámci programu posuzování bezpečnosti zahraničních letadel („program SAFA“) v souladu s nařízením Komise (EU) č. 965/2012 (5).

(8)

Agentura EASA Komisi a Výbor pro leteckou bezpečnost dále informovala o projektech technické pomoci prováděných ve třetích zemích, jichž se týkají opatření nebo sledování podle nařízení (ES) č. 2111/2005. Agentura poskytla informace o plánech a žádostech o další technickou pomoc a spolupráci za účelem zlepšení správní a technické způsobilosti úřadů pro civilní letectví s cílem napomoci řešení veškerého nesouladu s platnými mezinárodními normami v oblasti civilního letectví. Členské státy byly vyzvány, aby se k těmto žádostem vyjádřily na bilaterální úrovni v koordinaci s Komisí a agenturou EASA. Komise v této souvislosti znovu zdůraznila, jak je pro zlepšování bezpečnosti letecké dopravy na celém světě užitečné poskytovat – zejména prostřednictvím databáze organizace ICAO „Safety Collaborative Assistance Network“ (SCAN) – mezinárodní letecké komunitě informace o technické pomoci poskytované Unií a jejími členskými státy.

(9)

Organizace Eurocontrol poskytla Komisi a Výboru pro leteckou bezpečnost informace o aktuálním stavu varovné funkce programu SAFA a poskytla aktuální statistické údaje, pokud jde o výstražné zprávy týkající se leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy.

Letečtí dopravci Unie

(10)

Na základě analýzy provedené agenturou EASA v souvislosti s informacemi, které vyplynuly z prohlídek na odbavovací ploše provedených u letadel leteckých dopravců Unie, z normalizačních kontrol provedených agenturou EASA a specifických kontrol a auditů provedených vnitrostátními leteckými úřady, přijalo několik členských států určitá donucovací opatření a informovalo o nich Komisi a Výbor pro leteckou bezpečnost. Bulharsko informovalo Komisi a Výbor pro leteckou bezpečnost o opatřeních přijatých v souvislosti s leteckým dopravcem Bulgaria Air.

(11)

Členské státy zopakovaly, že jsou připraveny náležitě jednat, pokud by z jakýchkoli podstatných bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem ze strany leteckých dopravců Unie hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika.

Letečtí dopravci z Afghánistánu

(12)

Dne 13. února 2018 se uskutečnila odborná konzultace mezi zástupci Komise, agentury EASA a Úřadu pro civilní letectví Islámské republiky Afghánistán (dále jen „ACAA“) a leteckým dopravcem Kam Air, která se týkala zejména současného zákazu provozování letecké dopravy uloženého všem leteckým dopravcům z Afghánistánu v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

(13)

Během uvedené schůzky úřad ACAA informoval o pokroku, jehož bylo dosaženo při provádění posíleného dohledu nad bezpečností. Úřad ACAA v posledních letech zrušil nebo pozastavil více osvědčení leteckého provozovatele, několika letadlům byl uložen zákaz letů z důvodu nezpůsobilosti k letu a byla přijata přísná opatření proti letové posádce, která nedodržovala mezinárodní bezpečnostní normy. Úřad ACAA dále informoval o tom, že všichni letečtí dopravci registrovaní v Afghánistánu byli podrobeni procesu obnovení osvědčení v souladu s mezinárodními normami. Platné osvědčení leteckého provozovatele v současné době mají pouze dva letečtí dopravci, Kam AirAriana Afghan Airlines. Společnost Kam Air získala nové osvědčení v souladu s novým afghánským legislativním rámcem v oblasti letectví a u společnosti Ariana Afghan Airlines proces obnovení osvědčení právě probíhá. Úřad ACAA zopakoval, že se v rámci omezení náročného provozního prostředí zavázal k plnění mezinárodních závazků v oblasti bezpečnosti letectví.

(14)

Úřad ACAA zahájil vyplňování on-line dotazníků všeobecného programu pro audit dohledu nad bezpečností – přístup soustavného sledování organizace ICAO (dále jen „USOAP – CMA“), avšak nepředložil v této věci žádné důkazy. Stálý zástupce Afghánistánu při organizaci ICAO jedná s touto organizací o provedení auditu ICAO v rámci programu USOAP v nejbližším možném termínu.

(15)

Letecký dopravce Kam Air poskytl přehled o vývoji společnosti a řízení bezpečnosti svého provozu. V září 2014 se výkonná rada společnosti Kam Air rozhodla přehodnotit strategické plány a taktické postupy v rámci svých operací s cílem zajistit plný soulad s novými předpisy úřadu ACAA a mezinárodními normami a doporučenými postupy. Byl zaveden program sledování letových údajů a společnost si je vědoma provozních rizik. Probíhá zavádění systémů řízení bezpečnosti a kvality.

(16)

Komise kvituje úsilí vynakládané úřadem ACAA a skutečnost, že úřad ACAA se zavázal ke spolupráci s Komisí s cílem poskytovat aktuální informace o stavu plnění jeho povinností v oblasti dohledu.

(17)

Komise nicméně bere na vědomí pokračující náročné provozní prostředí v Afghánistánu a nepříznivé důsledky pro úřad ACAA, pokud jde o jeho schopnost plnit povinnosti v oblasti dohledu nad bezpečností. Komise bude pozorně sledovat výsledky plánovaného auditu v rámci programu USOAP prováděného organizací ICAO. Komise se proto domnívá, že na základě všech dostupných informací by seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o Afghánistán, neměl být měněn s výjimkou afghánských leteckých dopravců Afghan Jet International Airlines, East Horizon Airlines a Safi Airways, jejichž osvědčení leteckého dopravce bylo zrušeno, a proto již nemusí být uvedeni na seznamu.

(18)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž má za to, že seznam Společenství uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, stanovený v příloze A nařízení (ES) č. 474/2006 by měl být změněn tak, aby z něj byli odstraněni letečtí dopravci Afghan Jet International Airlines, East Horizon Airlines a Safi Airways.

Letečtí dopravci z Angoly

(19)

V listopadu 2008 (6) podléhali všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Angole (s výjimkou jednoho), úplnému zákazu provozování letecké dopravy, zejména kvůli neschopnosti příslušných orgánů odpovědných za dohled nad bezpečností u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Angole (INAVIC), zavést a vynucovat platné mezinárodní bezpečnostní normy. Částečnou výjimku získal letecký dopravce TAAG Angola Airlines. Dopravce TAAG Angola Airlines byl uveden v příloze B nařízení (ES) č. 474/2006 (7) a bylo mu povoleno provozovat leteckou dopravu v Unii s částí svého letadlového parku.

(20)

V březnu 2017 provedla organizace ICAO v Angole validační misi, kterou koordinovala (ICVM). Na základě výsledků této mise oznámila organizace ICAO, že významný bezpečnostní problém týkající se oblasti provozu byl příslušnými orgány Angoly vyřešen.

(21)

Dopisem ze dne 2. dubna 2018 informovaly příslušné orgány Angoly Komisi o pokroku dosaženém při provádění mezinárodních bezpečnostních norem a o výsledcích mise ICVM.

(22)

Komise vítá úsilí úřadu INAVIC a skutečnost, že se tento úřad zavázal ke konzultacím s Komisí s cílem poskytnout podrobnější informace o pokroku dosaženém v oblasti dohledu nad bezpečností u leteckých dopravců, kteří pod něj spadají.

(23)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž Komise domnívá, že v této fázi neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Angoly.

Letečtí dopravci z Bolívie

(24)

Dne 30. ledna 2018 se uskutečnila odborná konzultační schůzka mezi zástupci Komise, agentury EASA a jednoho členského státu a vedoucími představiteli bolivijského generálního ředitelství pro civilní letectví (dále jen „DGAC“).

(25)

Komise požádala úřad DGAC o předložení seznamu dokumentů a opatření, která mají být dokončena. Úřad DGAC předložil veškerou požadovanou dokumentaci včas a agentura EASA provedla analýzu uvedené dokumentace. Předběžným závěrem bylo, že postupy jsou dobře zdokumentované, ale že není možné posoudit, zda jsou ve skutečnosti správně prováděné. Úřad DGAC má podle všeho dostatek lidských zdrojů, pokud jde o počet inspektorů, bylo však potřeba více informací, aby bylo možné ověřit, že pro specializované úkoly jsou k dispozici pracovníci se správnou kvalifikací.

(26)

Komise požádala bolivijský úřad DGAC o poskytnutí podrobných informací o auditech a inspekcích naplánovaných na rok 2018 a přehledu auditů a inspekcí provedených v roce 2016 i 2017 v pěti leteckých společnostech provozujících přepravu osob, a to pravidelně i nepravidelně, s cílem získat podrobnější informace o dohledu nad letovým provozem.

(27)

Tato doplňující dokumentace byla zaslána agentuře EASA a touto agenturou obdržena. Závěrem je, že v letech 2016 až 2017 došlo k významnému nárůstu míry dokončení inspekcí. V případě společnosti Boliviana de Aviacion, jediného bolivijského leteckého dopravce působícího v Evropě, bylo dokončeno 88 % plánovaných aktivit. Bolivijský úřad DGAC informoval, že na tento rok (2018) byla zavedena koncepce dohledu založeného na rizicích. U ostatních leteckých provozovatelů bylo zjištěno, že bude potřeba další posílení i přesto, že byla provedena analýza rizik.

(28)

Komise bere informace předložené bolivijským úřadem DGAC na vědomí. Komise se domnívá, že na základě všech momentálně dostupných informací, včetně informací poskytnutých bolivijským úřadem DGAC při odborné konzultaci dne 30. ledna 2018, v současné době neexistují důvody pro uložení zákazu nebo omezení provozování letecké dopravy leteckým dopravcům, kteří získali osvědčení v Bolívii.

(29)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se proto Komise domnívá, že v současné době neexistují důvody, aby seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, byl změněn tak, aby do něj byli zařazeni letečtí dopravci z Bolívie.

(30)

Členské státy budou nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem upřednostněním prohlídek na odbavovací ploše u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Bolívii, podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(31)

Pokud by z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení mezinárodních bezpečnostních norem hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika, může být Komise nucena přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Gambie

(32)

V roce 2014 a 2015 odhalily inspekce v rámci programu SAFA týkající se provozovatelů Aeolus Air Ltd. a SIPJ (G) Ltd, kteří jsou oba držiteli osvědčení leteckého provozovatele vydaného Úřadem pro civilní letectví Gambie (dále jen „CAAG“), závažné bezpečnostní nedostatky.

(33)

Dne 24. července 2015 zaslala agentura EASA úřadu CAAG dopis, v němž předložila výsledky prohlídky na odbavovací ploše provedené u společnosti SIPJ (G) Ltd. V uvedeném dopise agentura EASA dále informovala úřad CAAG, že ačkoli letové plány byly vedeny pod kategorií operací všeobecného letectví a že letové posádky uvedly, že působí v rámci státních letů, ve skutečnosti existují důkazy, že uvedený provoz byl komerční povahy.

(34)

Z dalšího šetření vyplynulo, že uvedené letadlo bylo registrováno ve Spojených státech amerických. Agentura EASA se ohledně tohoto letadla obrátila na orgány civilního letectví Spojených států amerických. EASA rovněž formálně kontaktovala gambijské orgány, které však neodpověděly. Společnost SIPJ (G) Ltd nepožádala o oprávnění TCO.

(35)

Série inspekcí v rámci programu SAFA provedených v roce 2016 se zaměřením na leteckého dopravce SIPJ (G) Ltd vedla k dalším významným zjištěním. Lety byly ve všech případech nahlášeny pod kategorií všeobecného letectví. Existovaly však náznaky, že se jedná o komerční lety nahlášené jako všeobecné letectví s cílem obejít příslušné bezpečnostní normy organizace ICAO a konkrétněji požadavky oprávnění TCO ve vzdušném prostoru Unie.

(36)

V zájmu pozorného sledování situace zahájí Komise v souladu s čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 473/2006 s orgány Gambie odborné konzultace.

(37)

Členské státy budou nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem upřednostněním prohlídek na odbavovací ploše u leteckých dopravců registrovaných v Gambii podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(38)

Pokud by z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení mezinárodních bezpečnostních norem hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika, může Komise přijmout další opatření podle nařízení (ES) č. 2111/2005.

(39)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 byl proto učiněn závěr, že v současné době neexistují důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Gambie.

Letečtí dopravci z Indonésie

(40)

Ve dnech 12. až 21. března 2018 se v Indonésii uskutečnila návštěva Unie za účelem posouzení situace. Této návštěvy se zúčastnili odborníci z Komise, agentury EASA a členských států. Návštěva Unie za účelem posouzení situace se uskutečnila v kancelářích indonéského generálního ředitelství pro civilní letectví (dále jen „indonéský úřad DGCA“) a u řady leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Indonésii, a sice společnost Batik Air, za účelem porovnání s poslední návštěvou Unie za účelem posouzení situace, která proběhla v roce 2016; Wings Air, provozovatel ze stejné skupiny (Lion Group) jako Batik Air a velký provozovatel turbovrtulových letadel (ATR42/72); Sriwijaya Air, největší provozovatel, který stále zůstává na seznamu leteckých dopravců, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii; TransNusa, jejíž letadlový park tvoří letadla s turbodmychadlem a turbovrtulová letadla (všechna s osvědčením podle CASR-121); Spirit Aviation SentosaSusi Air, obě mající osvědčení podle CASR-135 a provozující vnitrostátní a charterové lety. Posouzení zahrnovalo návštěvy dvou odlehlých oblastí: základny společnosti TransNusa, která se nachází v Kupangu, a sídla společnosti Susi Air v Pangandaranu.

(41)

Během návštěvy Unie za účelem posouzení situace bylo zjištěno, že úřad DGCA od minulé návštěvy v roce 2016 nejenom udržel dosažené úspěchy, ale také provedl značná zlepšení v řadě oblastí. Obzvlášť důležitá byla stabilita, jíž úřad DGCA dosáhl z hlediska tvorby vnitrostátních předpisů v oblasti letectví, a prokázaná vyspělost, pokud jde o provádění řádného a účinného dohledu. Dříve bylo konstatováno, že aby Indonésie mohla prokázat dodržování norem organizace ICAO, zvažovala nebo přijímala různé regulační modely. Tento přístup byl zdrojem nejasností. Tým EU tudíž uvítal rozhodnutí úřadu DGCA přijmout jasnou politiku dodržování předpisů ICAO a vypracovat vlastní předpisy v souladu s nejnovějším zněním předpisů ICAO.

(42)

Odborníci zjistili, že činnosti dohledu, a to jak auditů, tak inspekcí, jsou nadále plánovány na ročním základě a že většina činností dohledu je prováděna podle plánu.

(43)

Úřad DGCA je schopen zajistit dostatečný počet zaměstnanců odpovídající současné velikosti a rozsahu leteckého průmyslu, který musí být předmětem dohledu. Počet zaměstnanců od roku 2016 výrazně vzrostl a úřad hodlá přijmout ještě další zaměstnance. Všichni dotazovaní zaměstnanci byli kvalifikovaní a disponovali potřebnými znalostmi. Programy a plány teoretické odborné přípravy byly považovány za vhodné. Bylo však zjištěno, že je stále nezbytná další operativní odborná příprava inspektorů, pokud jde o podávání zpráv, podrobnost kontrol, analýzu základních příčin a odstraňování zjištěných nedostatků.

(44)

Indonéský úřad DGCA byl schopen prokázat, že donucovací opatření v podobě písemných varování, pozastavení či zrušení osvědčení a finančních sankcí jsou přijímána tam, kde to je nezbytné. Od roku 2017 byla zrušena čtyři osvědčení, jedenáct osvědčení bylo pozastaveno a bylo vydáno 21 písemných varování.

(45)

Skupinu Lion Group tvoří šest leteckých dopravců, kteří získali osvědčení ve třech různých státech, přičemž skupina uplatňuje integrovaný přístup k zajištění provozu a řízení bezpečnosti a kvality. V rámci skupiny Lion Group jsou dva držitelé osvědčení leteckého provozovatele, kteří získali osvědčení v Indonésii – společnosti Batik AirWings Air. Společnost Batik Air již byla navštívena během návštěvy Unie za účelem posouzení situace v roce 2016 a prokázala, že její bezpečnostní systémy a systémy zajištění kvality a řízení stále dobře fungují. Usiluje o další zlepšení. Společnost Batik Air zohlednila připomínky týmu EU z roku 2016 a provedla nepovinná zlepšení zejména v oblasti hodnocení bezpečnostních rizik. Společnost Wings Air zaměstnává profesionální posádky a zaměstnance a má zavedené systémy pro řízení různých operací. Vedení, a to jak na úrovni jednotlivých leteckých dopravců, tak na úrovni skupiny, přijímá informace a analýzu o bezpečnosti a kvalitě, a na jejich základě jedná. Zveřejňuje také informace a nápravná opatření prostřednictvím interních publikací, v elektronické či jiné formě.

(46)

Společnost Sriwijaya Air je třetím největším provozovatelem v Indonésii. Má zavedený osvědčený systém řízení bezpečnosti. Dotazovaní členové vrcholného vedení jsou si dobře vědomi příslušných problémů a mají dobré znalosti systémů používaných k řízení bezpečnosti a kontrole letového provozu i pozemních operací. Kromě povinného měření krevního tlaku a testování na alkohol na začátku každé služby (jak u letové posádky, tak palubních průvodčích) společnost Sriwijaya Air zavedla program náhodného testování na drogy jako podnikovou politiku. Systém řízení kvality je ještě v počáteční fázi, jelikož začal být prováděn teprve v minulém roce. Všichni zaměstnanci ředitelství kvality jsou kvalifikovanými auditory. Prostor pro zlepšení ve společnosti Sriwijaya Air existuje v oblasti řízení letové způsobilosti, aby bylo možné u každého letadla snadněji zjistit, do jaké míry je dodržován program údržby.

(47)

TransNusa je malý domácí provozovatel. Jeho kontrola řízení letové způsobilosti a provoz jsou podle zjištění uspokojivé. Provozovatel vyvinul dobře fungující systém řízení bezpečnosti a na dobrovolné bázi uplatňuje program sledování a analýzy letových údajů. Z důkazů vyplynulo, že další zlepšení je třeba v systému řízení kvality. Zařízení pro traťovou údržbu v Kupangu byla vhodná pro daný typ provozu. Celkově bylo shledáno, že společnost TransNusa splňuje platné normy.

(48)

Spirit Aviation Sentosa je provozovatel, který získal osvědčení teprve nedávno a patří mezi menší letecké provozovatele v Indonésii s osvědčením leteckého provozovatele podle CASR-135. Přestože sídlo společnosti se nachází v Jakartě, provoz probíhá hlavně ve venkovských oblastech na Papui. Systém řízení bezpečnosti je dobře vyvinutý. V oblasti provozu byla společnost shledána uspokojivou. Oblast zachování letové způsobilosti vyžaduje zlepšení.

(49)

Susi Air je provozovatel, který je držitelem osvědčení podle CASR-135 a provozuje převážně letadlový park zahrnující letadla typu Cessna Grand Caravan. Má zavedený systém řízení bezpečnosti. Klasifikace událostí, identifikace nejvýznamnějších rizik a řízení změn se provádí ručně na základě různých zdrojů údajů, které nejsou standardizované. Pracovní zátěž se zdá být nadměrná s ohledem na počet pracovníků vyčleněných na systém řízení bezpečnosti. Bylo by zapotřebí více specializovaných zaměstnanců a odpovídající nástroje, zejména pokud se letadlový park rozroste, jak se očekává. Tým EU zaznamenal robustní systém sestavování posádek a vysokou úroveň výcviku pilotů. Pokud jde o údržbu, je společnost dobře zavedená a vybavená a je schopna zajistit podporu pro údržbové činnosti v odlehlých oblastech. Bylo zjištěno, že společnost potřebuje více zaměstnanců v ostatních oblastech kromě údržby.

(50)

Celkově tým EU zaznamenal, že všichni navštívení provozovatelé podle všeho uplatňují nerepresivní politiku podávání zpráv.

(51)

Během návštěv provozovatelů byly mezi prvními pěti zjištěnými riziky v souvislosti se systémem řízení bezpečnosti uváděny provozní výstražný protisrážkový systém – rady k vyhnutí (dále jen „TCAS – RA“) a nestabilizovaná přiblížení. Existují studie, které uvádějí, že k těmto typům událostí dochází ve výrazně menší míře, jsou-li použity postupy navigace založené na výkonnosti (dále jen „PBN“). Za schválení koncepce postupů PBN odpovídá indonéský úřad DGCA. Vzhledem k prvním pěti zjištěným rizikům se důrazně doporučuje, aby úřad používání PBN podporoval. Za tímto účelem by úřad DGCA měl jednat se všemi zúčastněnými subjekty (např. leteckými provozovateli, poskytovateli letových navigačních služeb a letišti) v zájmu podpory používání PBN a vypracovat přiměřený plán zahrnující nezbytnou spolupráci a odbornou přípravu.

(52)

Indonéský úřad DGCA a letečtí dopravci Sriwijaya Air, Wings Air, a Susi Air se dne 30. května 2018 dostavili ke slyšení před Komisí a Výborem pro leteckou bezpečnost. Indonéský úřad DGCA představil svoji stávající organizační strukturu, včetně podrobností o počtu zaměstnanců přidělených jeho ředitelství pro letovou způsobilost a provoz letadel a podrobností o trvale rostoucím rozpočtu určenému na úkoly dohledu nad bezpečností a na odbornou přípravu inspektorů, jakož i na stěhování do nových moderních prostor. Indonéský úřad DGCA předložil podrobnosti o výsledcích poslední validační mise koordinované ICAO, kterou provedla v říjnu 2017 organizace ICAO, jež uvádí míru účinného provádění (effective implementation (EI)) ve výši 80,34 %. Indonéský úřad DGCA dále poskytl informace o stavu a plánování zavádění navigace založené na výkonnosti v roce 2017 a 2018, z nichž vyplynulo, že postupy PBN bude mít zaveden významný počet letišť. Indonéský úřad DGCA poskytl ve své prezentaci souhrn nápravných opatření s ohledem na připomínky odborníků během návštěvy Unie za účelem posouzení situace z roku 2018. Na základě návštěvy Unie za účelem posouzení situace z roku 2018 a mise ICVM byl vypracován program pro zlepšení.

(53)

V rámci slyšení se indonéský úřad DGCA zavázal, že bude Komisi informovat o opatřeních přijatých s ohledem na audity ICVM prováděné organizací ICAO v Indonésii a s ohledem na zbývající připomínky předložené při návštěvě Unie za účelem posouzení situace z roku 2018. Dále se indonéský úřad DGCA zavázal k pokračování dialogu o bezpečnosti, včetně podávání příslušných bezpečnostních informací a dalších jednání, pokud a kdy to bude Komise považovat za nutné.

(54)

Sriwijaya Air je součástí Sriwijaya Air Group. Společnost Sriwijaya Air představila své plány rozšíření letadlového parku ze současných 37 letadel na 42 letadel v roce 2021, podrobnosti o procesu náboru pilotů a popis oblastí provozu, odborné přípravy a údržby. Sriwijaya Air také poskytla informace o svém systému řízení bezpečnosti, procesu analýzy letových údajů a ukazatelích výkonnosti v oblasti bezpečnosti. Společnost rovněž informovala o činnostech v oblasti dohledu, které vykonal indonéský úřad DGCA v souvislosti se společností Sriwijaya Air v roce 2017, a o stavu zjištění vyplývajících z těchto činností, přičemž všechna tato zjištění jsou již uzavřena. Společnost Sriwijaya Air představila plán nápravných opatření, jenž byl vypracován na základě připomínek vyplývajících z návštěvy Unie za účelem posouzení situace v roce 2018.

(55)

Společnost Wings Air představila strukturu a fungování svého systému řízení bezpečnosti a postupy, které zavedla s cílem zajistit bezpečnost svého provozu. Wings Air v rámci slyšení rovněž informovala Komisi a Výbor pro leteckou bezpečnost o plánu nápravných opatření, jenž byl vypracován na základě připomínek vyplývajících z návštěvy Unie za účelem posouzení situace v roce 2018. Tento plán obsahuje nápravná opatření na základě analýzy hlavních příčin těchto připomínek. Společnost Wings Air dále poskytla vysvětlení ohledně svého šetření týkajícího se nedávné pozemní kolize jednoho z jejích letadel a bezpečnostních opatření, která Wings Air přijala bezprostředně po nehodě.

(56)

Společnost Susi Air představila organizaci, druh činností a rozmanitost pracovní síly a poskytla podrobnosti o procesu náboru pilotů, včetně odborné přípravy poskytované v jejím školicím středisku. Susi Air zdůraznila náročnost kvalifikačního procesu, popsala postupy a opatření, které přijala s cílem zajistit bezpečný provoz v odlehlých oblastech Papuy a poskytla podrobnosti týkající se údržby a provozu. Zavedený e-SMS usnadňuje okamžité hlášení událostí, což přispívá ke spolehlivé kultuře bezpečnosti. Společnost Susi Air rovněž informovala o činnostech v oblasti dohledu, které vykonal indonéský úřad DGCA v souvislosti s touto společností v roce 2017, a o stavu zjištění řešených při těchto příležitostech, přičemž všechna tato zjištění jsou již uzavřena. Společnost Susi Air představila plán nápravných opatření, jenž byl vypracován na základě připomínek vyplývajících z návštěvy Unie za účelem posouzení situace v roce 2018.

(57)

Komise s uspokojením konstatovala, že indonéský úřad DGCA v reakci na nehody, k nimž došlo v posledních letech, stanovil pět prioritních oblastí pro posílená opatření, vypracoval příslušná zmírňující opatření a informoval o tom všechny indonéské dopravce. Mezi uvedené prioritní oblasti patří též výchylky ze vzletové a přistávací dráhy. V tomto ohledu Komise vybízí indonéský úřad DGCA, aby v případě závažných incidentů nebo nehod systematicky prováděl analýzu hlavních příčin a aby zajistil, že všichni indonéští dopravci budou činit totéž.

(58)

Komise s uspokojením zaznamenala akční plán urychleného zavádění kapacit PBN, který vypracoval indonéský úřad DGCA v souladu s doporučeními uvedenými ve zprávě Unie o posouzení situace, a zdůrazňuje význam účinného provádění tohoto akčního plánu.

(59)

Komise bere na vědomí připravenost indonéského úřadu DGCA pokračovat ve stávající praxi hostování zahraničních odborníků v ředitelství pro letovou způsobilost a provoz letadel, kteří poskytují jeho inspektorům odborné vedení za účelem zajištění účinnějších inspekcí indonéského leteckého odvětví, a připravenost tohoto úřadu do zmíněného odborného vedení investovat.

(60)

Komise zdůraznila, že je zcela zásadní, aby indonéské orgány zajistily, že kapacity indonéského úřadu DGCA v oblasti dohledu nad bezpečností budou mít i nadále dostatečné zdroje, aby mohly účinně zvládat velikost indonéského leteckého odvětví, zejména s ohledem na jeho očekávaný růst. Komise bere na vědomí závazek indonéské vlády v tomto ohledu.

(61)

Na základě veškerých v současné době dostupných informací, včetně výsledků návštěvy Unie za účelem posouzení situace v březnu 2018 a slyšení na zasedání Výboru pro leteckou bezpečnost, se má za to, že na straně indonéského úřadu DGCA a leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Indonésii, existují dostatečné důkazy o dodržování platných mezinárodních bezpečnostních norem a doporučených postupů.

(62)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 byl proto učiněn závěr, že seznam Unie uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, by měl být změněn a že všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Indonésii, by měli být vyřazeni z přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006.

(63)

Členské státy budou nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem upřednostněním prohlídek na odbavovací ploše u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Indonésii, podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(64)

Pokud by z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení mezinárodních bezpečnostních norem hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika, může Komise přijmout další opatření v souladu s nařízením (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Libye

(65)

Dne 20. dubna 2018 se uskutečnila odborná schůzka mezi zástupci Komise, agentury EASA, jednoho členského státu, libyjské vlády a libyjského úřadu pro civilní letectví (dále jen „úřad LYCAA“).

(66)

Na této schůzce úřad LYCAA poskytl aktualizované informace o pokroku při provádění plánu nápravných opatření ICAO, o oblastech, v nichž úřad LYCAA žádá o technickou pomoc, a o plánu na zrušení zákazu provozování letecké dopravy, který uvalila EU. Úřad LYCAA zopakoval, že se zavázal k plnění mezinárodních závazků v oblasti bezpečnosti letectví. Úřad LYCAA uvedl, že na tom intenzivně pracuje a že situace se významně zlepšila.

(67)

Komise kvituje úsilí vynakládané úřadem LYCAA a skutečnost, že se úřad LYCAA zavázal ke spolupráci s Komisí s cílem poskytovat aktuální informace o stavu plnění svých povinností v oblasti dohledu. Prezentace úřadu LYCAA však poskytla pouze omezené informace a nebyla považována za dostatečně podrobnou. Provozní prostředí v Libyi je navíc nadále velmi náročné. Dne 30. dubna 2018 zaslala Komise úřadu LYCAA dopis, v němž požadovala další technické informace.

(68)

Poslední audit organizace ICAO proběhl v roce 2007, přičemž míra účinného provádění činila 28,86. Úřad LYCAA pracuje na plánu nápravných opatření. Komise doporučuje Libyi, aby jako důležitý krok ke zrušení současného zákazu provozování letecké dopravy uloženého libyjským leteckým dopravcům hostovala audit, který provede organizace ICAO v rámci programu USOAP. Kromě toho je důležité, aby provozní obtíže vyplývající z problematické bezpečnostní situace byly uspokojivě vyřešeny. Proto Komise úřadu LYCAA doporučuje, aby se soustředil na zajištění auditu, který provede organizace ICAO v rámci programu USOAP. Mezitím by mohly být od zahraničních provozovatelů, kteří by se rozhodli obnovit provoz do Libye, získány cenné bezpečnostní informace.

(69)

Komise se domnívá, že na základě veškerých aktuálně dostupných informací, včetně informací, které úřad LYCAA poskytl na odborné schůzce dne 20. dubna 2018, by se seznam leteckých dopravců z Libye, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, neměl měnit.

(70)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž Komise domnívá, že v této fázi neexistují žádné důvody pro změnu seznamu Unie uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Libye.

Letečtí dopravci z Nepálu

(71)

Dne 19. ledna 2018 se uskutečnila odborná schůzka mezi zástupci Komise, agentury EASA, jednoho členského státu a nepálského úřadu pro civilní letectví (dále jen „CAAN“). Zástupci úřadu CAAN byli pozváni do Bruselu, aby Komisi poskytli nejnovější informace o vylepšeném provádění mezinárodních bezpečnostních norem v nepálském systému letecké dopravy.

(72)

Poslední schůzka s úřadem CAAN uspořádaná Komisí proběhla v listopadu 2014. V únoru 2014 se uskutečnila návštěva Unie na místě za účelem posouzení situace, která potvrdila nízkou úroveň provádění mezinárodních bezpečnostních norem. V souladu se závěrečnou zprávou z návštěvy Unie za účelem posouzení situace z února 2014 byla vznesena řada připomínek týkajících se předpisů, postupů a praktik úřadu CAAN v oblasti udělování průkazů způsobilosti leteckého personálu.

(73)

Na schůzce konané dne 19. ledna 2018 úřad CAAN informoval o opatřeních přijatých za účelem vytvoření vnitrostátního legislativního rámce splňujícího mezinárodní bezpečnostní normy a zlepšení systému dohledu nad provozní bezpečností v Nepálu, včetně kroků učiněných v oblasti prevence nehod. Komise během této schůzky úřad CAAN požádala o doplňující informace.

(74)

Dopisem ze dne 2. března 2018 úřad CAAN předložil Komisi důkazy o opatřeních přijatých na základě zjištění při návštěvě Unie na místě z února 2014.

(75)

Úřad CAAN též poskytl mj. roční plán dohledu a regulačního auditu na rok 2017, návrh programu dohledu nad bezpečností na rok 2018, kontrolní seznam analýzy nedostatků státního programu bezpečnosti společně se státní politikou bezpečnosti a informacemi o stavu provádění systému řízení bezpečnosti pro nepálské letecké provozovatele.

(76)

Na základě aktuálně dostupných informací se zdá, že úřad CAAN učinil určitý pokrok, pokud jde o provádění mezinárodních bezpečnostních norem. V současné době však neexistuje dostatek podpůrných důkazů, které by v této fázi odůvodňovaly zmírnění provozních omezení uložených leteckým dopravcům z Nepálu. Údajná zlepšení je nejprve potřeba ověřit, než bude možné přijmout řádně podložené rozhodnutí o případném zrušení zákazu provozování letecké dopravy uloženého leteckým dopravcům z Nepálu. V tomto ohledu by bylo možné zvážit návštěvu Unie na místě za účelem posouzení situace v Nepálu.

(77)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž Komise domnívá, že v této fázi neexistují žádné důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Nepálu.

Letečtí dopravci z Ruska

(78)

Komise, agentura EASA a příslušné orgány členských států v uplynulém období nadále pozorně sledovaly úroveň bezpečnosti leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Rusku a kteří provozují leteckou dopravu v Unii, včetně stanovování priorit při provádění prohlídek na odbavovací ploše u některých ruských leteckých dopravců podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(79)

Zástupci Komise, agentury EASA a jednoho členského státu se dne 26. dubna 2018 sešli se zástupci ruské federální agentury pro leteckou dopravu (dále jen „FATA“). Účelem tohoto jednání bylo přezkoumat úroveň bezpečnosti ruských leteckých dopravců na základě zpráv o prohlídkách na odbavovací ploše provedených v rámci programu SAFA v období od 9. dubna 2017 do 8. dubna 2018 a určit případy, jimž je třeba věnovat zvláštní pozornost. Jednání též bylo příležitostí pro informování Komise o zvláštních opatřeních v oblasti dohledu nad bezpečností, které agentura FATA přijala v souvislosti s Mistrovstvím světa ve fotbale 2018.

(80)

Během tohoto jednání Komise podrobněji přezkoumala výsledky dosažené v rámci programu SAFA u devíti leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Rusku. Ačkoli nebyly na základě prohlídek na odbavovací ploše zjištěny žádné bezpečnostní problémy, agentura FATA Komisi informovala o svých činnostech v oblasti dohledu nad provozní bezpečností u těchto leteckých dopravců a o donucovacích opatření přijatých u dvou z nich.

(81)

Pokud jde o Mistrovství světa ve fotbale 2018, agentura FATA informovala Komisi o dalších opatřeních přijatých v zájmu zajištění letecké bezpečnosti během této akce.

(82)

Na základě momentálně dostupných informací, včetně informací, které agentura FATA poskytla během odborné konzultační schůzky dne 26. dubna 2018, se má za to, že agentuře FATA nechybí kapacity ani ochota k řešení bezpečnostních nedostatků leteckých dopravců, kteří získali osvědčení v Rusku. Na základě těchto důvodů učinila Komise závěr, že není nutné, aby se ruské letecké úřady nebo letečtí dopravci, kteří získali osvědčení v Rusku, dostavili na slyšení před Komisí a Výborem pro leteckou bezpečnost.

(83)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 se tudíž má za to, že v současné fázi neexistují důvody, aby seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, byl změněn tak, aby do něj byli zařazeni letečtí dopravci z Ruska.

(84)

Členské státy budou i nadále ověřovat účinné dodržování mezinárodních bezpečnostních norem ze strany leteckých dopravců z Ruska upřednostněním prohlídek na odbavovací ploše podle nařízení (EU) č. 965/2012. Pokud by prohlídky poukázaly na bezprostřední bezpečnostní riziko v důsledku nedodržení příslušných mezinárodních bezpečnostních norem, může být Komise nucena přijmout vůči leteckým dopravcům z Ruska opatření podle nařízení (ES) č. 2111/2005.

Letečtí dopravci z Venezuely

(85)

Dne 6. března 2017 požádal letecký dopravce Avior Airlines, který získal osvědčení ve Venezuele, agenturu EASA o oprávnění TCO. Agentura EASA žádost posoudila a dospěla k závěru, že další posuzování by nevedlo k vydání oprávnění TCO společnosti Avior Airlines a že tento letecký dopravce nesplňuje příslušné požadavky nařízení (EU) č. 452/2014. Dne 4. října 2017 proto agentura EASA žádost dopravce Avior Airlines o oprávnění TCO z bezpečnostních důvodů zamítla.

(86)

Dne 14. listopadu 2017 proběhlo slyšení s Úřadem pro civilní letectví Venezuely (dále jen „INAC“) a se společností Avior Airlines před Komisí a Výborem pro leteckou bezpečnost podle nařízení (ES) č. 2111/2005.

(87)

Z informací, které byly k dispozici v době slyšení na základě posouzení týkajícího se oprávnění TCO ze strany agentury EASA, prohlídek na odbavovací ploše provedených členskými státy a informací poskytnutých úřadem INAC a společností Avior Airlines, vyplynulo, že úřad INAC by měl dále rozvíjet svou kapacitu pro inspekce leteckých dopravců, kteří pod něj spadají, a že společnost Avior Airlines nevyřešila své bezpečnostní nedostatky.

(88)

V důsledku toho byl seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, změněn a společnost Avior Airlines byla zařazena do přílohy A nařízení (ES) č. 474/2006 (8).

(89)

Z informací, které jsou v současné době k dispozici na základě zjištění inspekce programu SAFA, vyplývá, že existuje řada ověřených důkazů o závažných bezpečnostních nedostatcích ze strany společnosti Avior Airlines. Ani Avior Airlines ani úřad INAC nejsou schopny tyto bezpečnostní nedostatky řešit, jak mimo jiné prokazují nevhodné a nedostatečné plány nápravných opatření, které společnost Avior Airlines předkládá v reakci na zjištění učiněná během inspekcí programu SAFA, a dále skutečnost, že průměrná míra nedostatků zjištěných v rámci programu SAFA se v případě venezuelských leteckých dopravců od října 2017 zvýšila.

(90)

V zájmu pozorného sledování situace bude Komise pokračovat s orgány Venezuely v konzultacích v souladu s čl. 3 odst. 2 nařízení (ES) č. 473/2006.

(91)

Členské státy budou nadále ověřovat skutečné dodržování příslušných mezinárodních bezpečnostních norem upřednostněním prohlídek na odbavovací ploše u leteckých dopravců, kteří získali osvědčení ve Venezuele, podle nařízení (EU) č. 965/2012.

(92)

Pokud by z jakýchkoli relevantních bezpečnostních informací vyplývalo, že v důsledku nedodržení mezinárodních bezpečnostních norem hrozí bezprostřední bezpečnostní rizika, může Komise přijmout další opatření podle nařízení (ES) č. 2111/2005.

(93)

Na základě společných kritérií stanovených v příloze nařízení (ES) č. 2111/2005 byl proto učiněn závěr, že v současné době neexistují důvody pro změnu seznamu uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, pokud jde o letecké dopravce z Venezuely.

(94)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro leteckou bezpečnost.

(95)

Nařízení (ES) č. 474/2006 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (ES) č. 474/2006 se mění takto:

(1)

příloha A se nahrazuje zněním uvedeným v příloze I tohoto nařízení;

(2)

příloha B se nahrazuje zněním uvedeným v příloze II tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 14. června 2018.

Za Komisi,

jménem předsedy,

Violeta BULC

členka Komise


(1)  Úř. věst. L 344, 27.12.2005, s. 15.

(2)  Nařízení Komise (ES) č. 474/2006 ze dne 22. března 2006 o vytvoření seznamu Společenství uvádějícího letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedeného v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 14).

(3)  Nařízení Rady (EHS) č. 3922/1991 ze dne 16. prosince 1991 o harmonizaci technických požadavků a správních postupů v oblasti civilního letectví (Úř. věst. L 373, 31.12.1991, s. 4).

(4)  Nařízení Komise (ES) č. 473/2006 ze dne 22. března 2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro seznam Společenství uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy ve Společenství, uvedený v kapitole II nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2111/2005 (Úř. věst. L 84, 23.3.2006, s. 8).

(5)  Nařízení Komise (EU) č. 965/2012 ze dne 5. října 2012, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 (Úř. věst. L 296, 25.10.2012, s. 1).

(6)  Nařízení Komise (ES) č. 1131/2008 ze dne 14. listopadu 2008, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, 8.–11. bod odůvodnění týkající se Angoly.

(7)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 619/2009 ze dne 13. července 2009, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, 54.–62. bod odůvodnění týkající se Angoly. Prováděcí nařízení Komise (EU) 2016/963 ze dne 16. června 2016, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, 12.–17. bod odůvodnění týkající se Angoly.

(8)  Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 787/2007 ze dne 4. července 2007, kterým se mění nařízení (ES) č. 474/2006, pokud jde o seznam uvádějící letecké dopravce, kteří podléhají zákazu provozování letecké dopravy v Unii, 70.–81. bod odůvodnění týkající se Venezuely.


PŘÍLOHA I

PŘÍLOHA A

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ AŽ NA VÝJIMKY PODLÉHAJÍ ZÁKAZU PROVOZOVAT LETECKOU DOPRAVU V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC) nebo číslo provozní licence

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

(1)

(2)

(3)

(4)

AVIOR AIRLINES

ROI-RNR-011

ROI

Venezuela

BLUE WING AIRLINES

SRBWA-01/2002

BWI

Surinam

IRAN ASEMAN AIRLINES

FS-102

IRC

Íránská islámská republika

IRAQI AIRWAYS

001

IAW

Irák

MED-VIEW AIRLINE

MVA/AOC/10-12/05

MEV

Nigérie

AIR ZIMBABWE (PVT) LTD

177/04

AZW

Zimbabwe

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Afghánistánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Islámská republika Afghánistán

ARIANA AFGHAN AIRLINES

AOC 009

AFG

Islámská republika Afghánistán

KAM AIR

AOC 001

KMF

Islámská republika Afghánistán

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Angoly odpovědných za regulační dohled, s výjimkou dopravce TAAG Angola Airlines uvedeného v příloze B, včetně

 

 

Angolská republika

AEROJET

AO 008-01/11

TEJ

Angolská republika

AIR GICANGO

009

Neznámý

Angolská republika

AIR JET

AO 006-01/11-MBC

MBC

Angolská republika

AIR NAVE

017

Neznámý

Angolská republika

AIR26

AO 003-01/11-DCD

DCD

Angolská republika

ANGOLA AIR SERVICES

006

Neznámý

Angolská republika

DIEXIM

007

Neznámý

Angolská republika

FLY540

AO 004-01 FLYA

Neznámý

Angolská republika

GIRA GLOBO

008

GGL

Angolská republika

HELIANG

010

Neznámý

Angolská republika

HELIMALONGO

AO 005-01/11

Neznámý

Angolská republika

MAVEWA

016

Neznámý

Angolská republika

SONAIR

AO 002-01/10-SOR

SOR

Angolská republika

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Konžské republiky odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Konžská republika

AERO SERVICE

RAC06-002

RSR

Konžská republika

CANADIAN AIRWAYS CONGO

RAC06-012

Neznámý

Konžská republika

EMERAUDE

RAC06-008

Neznámý

Konžská republika

EQUAFLIGHT SERVICES

RAC 06-003

EKA

Konžská republika

EQUAJET

RAC06-007

EKJ

Konžská republika

EQUATORIAL CONGO AIRLINES S.A.

RAC 06-014

Neznámý

Konžská republika

MISTRAL AVIATION

RAC06-011

Neznámý

Konžská republika

TRANS AIR CONGO

RAC 06-001

TSG

Konžská republika

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Demokratické republiky Kongo odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Demokratická republika Kongo

AIR FAST CONGO

409/CAB/MIN/TVC/0112/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

AIR KASAI

409/CAB/MIN/TVC/0053/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

AIR KATANGA

409/CAB/MIN/TVC/0056/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

AIR TROPIQUES

409/CAB/MIN/TVC/00625/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

BLUE AIRLINES

106/CAB/MIN/TVC/2012

BUL

Demokratická republika Kongo

BLUE SKY

409/CAB/MIN/TVC/0028/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

BUSY BEE CONGO

409/CAB/MIN/TVC/0064/2010

Neznámý

Demokratická republika Kongo

COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION (CAA)

409/CAB/MIN/TVC/0050/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

CONGO AIRWAYS

019/CAB/MIN/TVC/2015

Neznámý

Demokratická republika Kongo

DAKOTA SPRL

409/CAB/MIN/TVC/071/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

DOREN AIR CONGO

102/CAB/MIN/TVC/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

GOMAIR

409/CAB/MIN/TVC/011/2010

Neznámý

Demokratická republika Kongo

KIN AVIA

409/CAB/MIN/TVC/0059/2010

Neznámý

Demokratická republika Kongo

KORONGO AIRLINES

409/CAB/MIN/TVC/001/2011

KGO

Demokratická republika Kongo

MALU AVIATION

098/CAB/MIN/TVC/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

MANGO AIRLINES

409/CAB/MIN/TVC/009/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

SERVE AIR

004/CAB/MIN/TVC/2015

Neznámý

Demokratická republika Kongo

SERVICES AIR

103/CAB/MIN/TVC/2012

Neznámý

Demokratická republika Kongo

SWALA AVIATION

409/CAB/MIN/TVC/0084/2010

Neznámý

Demokratická republika Kongo

TRANSAIR CARGO SERVICES

409/CAB/MIN/TVC/073/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

WILL AIRLIFT

409/CAB/MIN/TVC/0247/2011

Neznámý

Demokratická republika Kongo

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Džibutska odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Džibutsko

DAALLO AIRLINES

Neznámý

DAO

Džibutsko

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Rovníkové Guineje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Rovníková Guinea

CEIBA INTERCONTINENTAL

2011/0001/MTTCT/DGAC/SOPS

CEL

Rovníková Guinea

CRONOS AIRLINES

2011/0004/MTTCT/DGAC/SOPS

Neznámý

Rovníková Guinea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali oprávnění od orgánů Eritreje odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Eritrea

ERITREAN AIRLINES

AOC No 004

ERT

Eritrea

NASAIR ERITREA

AOC No 005

NAS

Eritrea

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Gabonské republiky odpovědných za regulační dohled, s výjimkou dopravců Afrijet a SN2AG uvedených v příloze B, včetně

 

 

Gabonská republika

AFRIC AVIATION

010/MTAC/ANAC-G/DSA

EKG

Gabonská republika

ALLEGIANCE AIR TOURIST

007/MTAC/ANAC-G/DSA

LGE

Gabonská republika

NATIONALE REGIONALE TRANSPORT (N.R.T)

008/MTAC/ANAC-G/DSA

NRG

Gabonská republika

SKY GABON

009/MTAC/ANAC-G/DSA

SKG

Gabonská republika

SOLENTA AVIATION GABON

006/MTAC/ANAC-G/DSA

SVG

Gabonská republika

TROPICAL AIR-GABON

011/MTAC/ANAC-G/DSA

Neznámý

Gabonská republika

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Kyrgyzské republiky odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Kyrgyzská republika

AIR BISHKEK (dříve EASTOK AVIA)

15

EAA

Kyrgyzská republika

AIR MANAS

17

MBB

Kyrgyzská republika

AVIA TRAFFIC COMPANY

23

AVJ

Kyrgyzská republika

CENTRAL ASIAN AVIATION SERVICES (CAAS)

13

CBK

Kyrgyzská republika

HELI SKY

47

HAC

Kyrgyzská republika

AIR KYRGYZSTAN

03

LYN

Kyrgyzská republika

MANAS AIRWAYS

42

BAM

Kyrgyzská republika

S GROUP INTENATIONAL

(dříve S GROUP AVIATION)

45

IND

Kyrgyzská republika

SKY BISHKEK

43

BIS

Kyrgyzská republika

SKY KG AIRLINES

41

KGK

Kyrgyzská republika

SKY WAY AIR

39

SAB

Kyrgyzská republika

TEZ JET

46

TEZ

Kyrgyzská republika

VALOR AIR

07

VAC

Kyrgyzská republika

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libérie odpovědných za regulační dohled

 

 

Libérie

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Libye odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Libye

AFRIQIYAH AIRWAYS

007/01

AAW

Libye

AIR LIBYA

004/01

TLR

Libye

BURAQ AIR

002/01

BRQ

Libye

GHADAMES AIR TRANSPORT

012/05

GHT

Libye

GLOBAL AVIATION AND SERVICES

008/05

GAK

Libye

LIBYAN AIRLINES

001/01

LAA

Libye

PETRO AIR

025/08

PEO

Libye

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Nepálu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Nepálská federativní demokratická republika

AIR DYNASTY HELI. S.

035/2001

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

AIR KASTHAMANDAP

051/2009

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

BUDDHA AIR

014/1996

BHA

Nepálská federativní demokratická republika

FISHTAIL AIR

017/2001

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

GOMA AIR

064/2010

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

HIMALAYA AIRLINES

084/2015

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

MAKALU AIR

057 A/2009

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

MANANG AIR PVT LTD

082/2014

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

MOUNTAIN HELICOPTERS

055/2009

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

MUKTINATH AIRLINES

081/2013

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

NEPAL AIRLINES CORPORATION

003/2000

RNA

Nepálská federativní demokratická republika

SAURYA AIRLINES

083/2014

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

SHREE AIRLINES

030/2002

SHA

Nepálská federativní demokratická republika

SIMRIK AIR

034/2000

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

SIMRIK AIRLINES

052/2009

RMK

Nepálská federativní demokratická republika

SITA AIR

033/2000

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

TARA AIR

053/2009

Neznámý

Nepálská federativní demokratická republika

YETI AIRLINES DOMESTIC

037/2004

NYT

Nepálská federativní demokratická republika

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Svatého Tomáše a Princova ostrova odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Svatý Tomáš a Princův ostrov

AFRICA'S CONNECTION

10/AOC/2008

ACH

Svatý Tomáš a Princův ostrov

STP AIRWAYS

03/AOC/2006

STP

Svatý Tomáš a Princův ostrov

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Sierry Leone odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Sierra Leone

AIR RUM, LTD

NEZNÁMÝ

RUM

Sierra Leone

DESTINY AIR SERVICES, LTD

NEZNÁMÝ

DTY

Sierra Leone

HEAVYLIFT CARGO

NEZNÁMÝ

Neznámý

Sierra Leone

ORANGE AIR SIERRA LEONE LTD

NEZNÁMÝ

ORJ

Sierra Leone

PARAMOUNT AIRLINES, LTD

NEZNÁMÝ

PRR

Sierra Leone

SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTD

NEZNÁMÝ

SVT

Sierra Leone

TEEBAH AIRWAYS

NEZNÁMÝ

Neznámý

Sierra Leone

Všichni letečtí dopravci, kteří získali osvědčení od orgánů Súdánu odpovědných za regulační dohled, včetně

 

 

Súdánská republika

ALFA AIRLINES SD

54

AAJ

Súdánská republika

BADR AIRLINES

35

BDR

Súdánská republika

BLUE BIRD AVIATION

11

BLB

Súdánská republika

ELDINDER AVIATION

8

DND

Súdánská republika

GREEN FLAG AVIATION

17

Neznámý

Súdánská republika

HELEJETIC AIR

57

HJT

Súdánská republika

KATA AIR TRANSPORT

9

KTV

Súdánská republika

KUSH AVIATION CO.

60

KUH

Súdánská republika

NOVA AIRWAYS

46

NOV

Súdánská republika

SUDAN AIRWAYS CO.

1

SUD

Súdánská republika

SUN AIR

51

SNR

Súdánská republika

TARCO AIR

56

TRQ

Súdánská republika


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v příloze A by mohlo být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.


PŘÍLOHA II

PŘÍLOHA B

SEZNAM LETECKÝCH DOPRAVCŮ, KTEŘÍ PODLÉHAJÍ PROVOZNÍM OMEZENÍM V UNII (1)

Jméno právnické osoby leteckého dopravce, jak je uvedeno na jeho osvědčení leteckého provozovatele (AOC) (a jeho obchodní jméno, pokud je odlišné)

Číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC)

Třípísmenný kód ICAO

Stát provozovatele

Typ letadla podléhající omezení

Poznávací značka/značky a případně výrobní číslo/čísla letadla podléhajícího omezení

Stát zápisu do rejstříku

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

(7)

TAAG ANGOLA AIRLINES

001

DTA

Angolská republika

Celý letadlový park s výjimkou: letadel typu Boeing B737-700, letadel typu Boeing B777-200, letadel typu Boeing B777-300 a letadel typu B777-300ER.

Celý letadlový park s výjimkou: letadel v rámci letadlového parku Boeing B737-700, jak je uvedeno v AOC, letadel v rámci letadlového parku Boeing B777-200, jak je uvedeno v AOC, letadel v rámci letadlového parku Boeing B777-300, jak je uvedeno v AOC, letadel v rámci letadlového parku B777-300ER, jak je uvedeno v AOC.

Angolská republika

AIR SERVICE COMORES

06-819/TA-15/DGACM

KMD

Komory

Celý letadlový park s výjimkou: LET 410 UVP.

Celý letadlový park s výjimkou: D6-CAM (851336).

Komory

AFRIJET BUSINESS SERVICE  (2)

002/MTAC/ANAC-G/DSA

ABS

Gabonská republika

Celý letadlový park s výjimkou: 2 letadel typu Falcon 50 a 2 letadel typu Falcon 900.

Celý letadlový park s výjimkou: TR-LGV, TR-LGY, TR-AFJ, TR-AFR.

Gabonská republika

NOUVELLE AIR AFFAIRES GABON (SN2AG)

003/MTAC/ANAC-G/DSA

NVS

Gabonská republika

Celý letadlový park s výjimkou: 1 letadla typu Challenger CL-601 a 1 letadla typu HS-125-800.

Celý letadlový park s výjimkou: TR-AAG a ZS-AFG.

Gabonská republika; Jihoafrická republika

IRAN AIR

FS100

IRA

Íránská islámská republika

Všechna letadla typu Fokker F100 a typu Boeing B747.

Letadla typu Fokker F100, jak je uvedeno v AOC; letadla typu Boeing B747, jak je uvedeno v AOC.

Íránská islámská republika

AIR KORYO

GAC-AOC/KOR-01

KOR

Korejská lidově demokratická republika

Celý letadlový park s výjimkou: 2 letadel typu TU-204.

Celý letadlový park s výjimkou: P-632 a P-633.

Korejská lidově demokratická republika


(1)  Leteckým dopravcům uvedeným v příloze B by mohlo být dovoleno uplatňovat přepravní práva tím, že použijí letadlo pronajaté s posádkou od leteckého dopravce, na kterého se zákaz provozování letecké dopravy nevztahuje, za předpokladu, že jsou dodrženy příslušné bezpečnostní normy.

(2)  Dopravce Afrijet má povoleno používat pro svou současnou úroveň provozu v Unii pouze konkrétní uvedená letadla.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU