(EU) 2016/452Nařízení Komise (EU) 2016/452 ze dne 29. března 2016, kterým se mění přílohy II a III nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 396/2005, pokud jde o maximální limity reziduí pro kaptan, propikonazol a spiroxamin v některých produktech a na jejich povrchu (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 79, 30.3.2016, s. 10-27 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 29. března 2016 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 19. dubna 2016 | Nabývá účinnosti: | 19. října 2016 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2016/452
ze dne 29. března 2016,
kterým se mění přílohy II a III nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 396/2005, pokud jde o maximální limity reziduí pro kaptan, propikonazol a spiroxamin v některých produktech a na jejich povrchu
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 396/2005 ze dne 23. února 2005 o maximálních limitech reziduí pesticidů v potravinách a krmivech rostlinného a živočišného původu a na jejich povrchu a o změně směrnice Rady 91/414/EHS (1), a zejména na čl. 14 odst. 1 písm. a) a čl. 49 odst. 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Maximální limity reziduí (MLR) pro kaptan, propikonazol a spiroxamin byly stanoveny v příloze II a příloze III části B nařízení (ES) č. 396/2005. |
(2) |
Pokud jde o kaptan, předložil Evropský úřad pro bezpečnost potravin (dále jen „úřad“) odůvodněné stanovisko ke stávajícím MLR v souladu s čl. 12 odst. 2 nařízení (ES) č. 396/2005 ve spojení s čl. 12 odst. 1 uvedeného nařízení (2). Navrhl změnit definici rezidua pro rostlinné komodity. Pro některé produkty úřad doporučil stávající MLR zvýšit nebo zachovat. Úřad dospěl k závěru, že pokud jde o MLR pro jablka, hrušky, kdoule, mišpuli obecnou/německou, mišpuli japonskou/lokvát, meruňky, třešně, broskve, švestky, jahody, ostružiny, maliny, borůvky, rybíz, angrešt a rajčata, nejsou některé informace k dispozici a je nezbytné, aby subjekty, které se zabývají řízením rizika, provedly další posouzení. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádné riziko pro spotřebitele, měly by být MLR pro tyto produkty stanoveny v příloze II nařízení (ES) č. 396/2005 na stávající úrovni nebo na úrovni určené úřadem. Tyto MLR budou přezkoumány; přezkum zohlední informace dostupné během dvou let od vyhlášení tohoto nařízení. Úřad dospěl k závěru, že pokud jde o MLR pro mandle, hrozny stolní, hrozny moštové, brambory, okurky salátové, melouny cukrové, endivii, pór, kukuřici a čirok, nejsou k dispozici žádné informace a že je nezbytné, aby subjekty, které se zabývají řízením rizika, provedly další posouzení. MLR pro tyto produkty by měly být stanoveny na specifické mezi stanovitelnosti. |
(3) |
Pokud jde o propikonazol, předložil úřad odůvodněné stanovisko ke stávajícím MLR v souladu s čl. 12 odst. 2 nařízení (ES) č. 396/2005 ve spojení s čl. 12 odst. 1 uvedeného nařízení (3). Úřad dospěl k závěru, že pokud jde o MLR pro grapefruity, citrony, kyselé lajmy, mandarinky, jablka, meruňky, hrozny stolní a moštové, banány, semena řepky olejky, zrna ječmene, zrna ovsa, zrna rýže, zrna žita, zrna pšenice, řepu cukrovku (kořen), svalovinu a tuk prasat, svalovinu a tuk skotu, svalovinu a tuk ovcí, svalovinu a tuk koz, svalovinu a tuk drůbeže, kravské, ovčí a kozí mléko a ptačí vejce, nejsou některé informace k dispozici a je nezbytné, aby subjekty, které se zabývají řízením rizika, provedly další posouzení. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádné riziko pro spotřebitele, měly by být MLR pro tyto produkty stanoveny v příloze II nařízení (ES) č. 396/2005 na stávající úrovni nebo na úrovni určené úřadem. Tyto MLR budou přezkoumány; přezkum zohlední informace dostupné během dvou let od vyhlášení tohoto nařízení. Pokud jde o MLR pro mandle, třešně, švestky, jahody, rybíz (bílý, černý, červený), angrešt, papriku, okurky salátové, artyčoky, jádra podzemnice olejné a čaj, dospěl úřad k závěru, že nejsou k dispozici žádné informace a že je nezbytné, aby subjekty, které se zabývají řízením rizika, provedly další posouzení. MLR pro tyto produkty by měly být stanoveny na specifické mezi stanovitelnosti. |
(4) |
Pokud jde o spiroxamin, předložil úřad odůvodněné stanovisko ke stávajícím MLR v souladu s čl. 12 odst. 2 nařízení (ES) č. 396/2005 ve spojení s čl. 12 odst. 1 uvedeného nařízení (4). Úřad navrhl změnit definici rezidua a dospěl k závěru, že pokud jde o MLR pro hrozny stolní a moštové, banány, ječmen, oves, žito, pšenici, svalovinu, tuk a játra drůbeže a ptačí vejce, nejsou některé informace k dispozici a je nezbytné, aby subjekty, které se zabývají řízením rizika, provedly další posouzení. Vzhledem k tomu, že neexistuje žádné riziko pro spotřebitele, měly by být MLR pro tyto produkty stanoveny v příloze II nařízení (ES) č. 396/2005 na stávající úrovni nebo na úrovni určené úřadem. Tyto MLR budou přezkoumány; přezkum zohlední informace dostupné během dvou let od vyhlášení tohoto nařízení. Jelikož je vhodné stanovit definici rezidua pro komodity živočišného původu jako „metabolit M06 spiroxamin-karboxylové kyseliny, vyjádřeno jako spiroxamin (suma izomerů)“, je dostupný dostatek informací pro stanovení MLR pro svalovinu, tuk, játra a ledviny prasat, svalovinu, tuk, játra a ledviny skotu, svalovinu, tuk, játra a ledviny ovcí, svalovinu, tuk, játra a ledviny koz a kravské, ovčí a kozí mléko. Jelikož MLR pro ječmen a oves ve výši 0,4 mg/kg jsou založeny na správné zemědělské praxi, která již není podporována, měly by být MLR pro tyto komodity sníženy na 0,05 mg/kg. |
(5) |
Pokud jde o produkty, k jejichž ošetření není povoleno použití příslušného přípravku na ochranu rostlin a pro něž neexistují žádné přípustné odchylky pro dovoz nebo maximální limity reziduí stanovené Codexem (CXL), MLR by měly být stanoveny na specifické mezi stanovitelnosti nebo by se měla použít standardní hodnota MLR, jak je stanoveno v čl. 18 odst. 1 písm. b) nařízení (ES) č. 396/2005. |
(6) |
Pokud jde o potřebu přizpůsobit některé meze stanovitelnosti, Komise konzultovala referenční laboratoře Evropské unie pro rezidua pesticidů. V případě několika látek tyto laboratoře dospěly k závěru, že u některých komodit vyžaduje technický vývoj, aby byly stanoveny specifické meze stanovitelnosti. |
(7) |
Na základě odůvodněných stanovisek úřadu a s přihlédnutím k hlediskům významným pro posuzovanou záležitost splňují příslušné změny MLR požadavky čl. 14 odst. 2 nařízení (ES) č. 396/2005. |
(8) |
Obchodní partneři Unie byli ohledně nových MLR konzultováni prostřednictvím Světové obchodní organizace. Z několika třetích zemích byly obdrženy připomínky týkající se nové definice rezidua a MLR pro kaptan u hroznů moštových. Je vhodné dočasně zachovat stávající definici rezidua a MLR, aby mohly být získány údaje o reziduích u hroznů moštových v souladu s nově navrženou definicí rezidua. Tento MLR bude přezkoumán; přezkum zohlední informace dostupné během dvou let od vyhlášení tohoto nařízení. |
(9) |
Nařízení (ES) č. 396/2005 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(10) |
V zájmu běžného uvádění na trh, zpracování a spotřeby produktů by mělo toto nařízení stanovit přechodná ustanovení pro produkty, které byly vyprodukovány před změnou MLR a u kterých je na základě dostupných informací zachována vysoká úroveň ochrany spotřebitele. |
(11) |
Před tím, než se změněné MLR stanou použitelnými, je třeba poskytnout členským státům, třetím zemím a provozovatelům potravinářských podniků přiměřené období, které jim umožní připravit se na plnění nových požadavků, které ze změny MLR vyplynou. |
(12) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Stálého výboru pro rostliny, zvířata, potraviny a krmiva, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Přílohy II a III nařízení (ES) č. 396/2005 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.
Článek 2
Na produkty vyprodukované před dnem 19. října 2016 se nadále použije nařízení (ES) č. 396/2005 v jeho podobě před tím, než bylo změněno tímto nařízením.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Použije se ode dne 19. října 2016.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 29. března 2016.
Za Komisi
předseda
Jean-Claude JUNCKER
(1) Úř. věst. L 70, 16.3.2005, s. 1.
(2) EFSA (Evropský úřad pro bezpečnost potravin), 2014. Reasoned opinion on the review of the existing maximum residue levels (MRLs) for captan according to Article 12 of Regulation (EC) No 396/2005. EFSA Journal 2014;12(4):3663, 55 s.
(3) Evropský úřad pro bezpečnost potravin; Review of the existing maximum residue levels (MRLs) for propiconazole according to Article 12 of Regulation (EC) No 396/2005. EFSA Journal 2015; 13(1):3975.
(4) Evropský úřad pro bezpečnost potravin; Review of the existing maximum residue levels (MRLs) for spiroxamine according to Article 12 of Regulation (EC) No 396/2005. EFSA Journal 2015; 13(1):3992.
PŘÍLOHA
Přílohy II a III nařízení (ES) č. 396/2005 se mění takto:
1) |
V příloze II se sloupce pro kaptan, propikonazol a spiroxamin se nahrazují tímto: „Rezidua pesticidů a maximální limity reziduí (mg/kg)
|
2) |
V příloze III části B se sloupce pro kaptan, propikonazol a spiroxamin zrušují. |
(*) Označuje mez stanovitelnosti.
(**) |
Kombinace pesticid–kód, na které se vztahuje MLR stanovený v příloze III části B. |
(F) |
= |
rozpustné v tuku |
Suma kaptanu a THPI, vyjádřeno jako kaptan (R) (A)
(A) |
= |
Poznámka pod čarou ohledně definice rezidua: Referenční laboratoře EU zjistily, že referenční standard pro 3-OH THPI a 5-OH THPI není komerčně dostupný. Při přezkumu MLR Komise komerční dostupnost referenčního standardu uvedeného v první větě zohlední do 30. března 2017, nebo pokud referenční standard do uvedeného data komerčně dostupný nebude, zohlední jeho absenci. |
(R) |
= |
Definice rezidua se liší u následujících kombinací pesticid – číselný kód: kód 1000000 kromě 1040000: Suma THPI, 3-OH THPI a 5-OH THPI, vyjádřeno jako kaptan; kód 0151020: kaptan |
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o analytických metodách nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Pokusy týkající se reziduí nejsou dostupné pro tuto definici rezidua: suma kaptanu a THPI, vyjádřeno jako kaptan. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o analytických metodách nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
Propikonazol (suma izomerů) (F)
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o pokusech týkajících se reziduí, které zahrnují analýzu mateřské sloučeniny a metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou, a o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o pokusech týkajících se reziduí, které zahrnují analýzu mateřské sloučeniny a metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou, a o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
Spiroxamin (suma izomerů) (A) (R)
(A) |
= |
Referenční laboratoře EU zjistily, že referenční standard pro metabolit M06 spiroxamin-karboxylové kyseliny není komerčně dostupný. Při přezkumu MLR Komise komerční dostupnost referenčního standardu uvedeného v první větě zohlední do 30. března 2017, nebo pokud referenční standard do uvedeného data komerčně dostupný nebude, zohlední jeho absenci. |
(R) |
= |
Definice rezidua se liší u následujících kombinací pesticid – číselný kód: Spiroxamin – kód 1000000 kromě 1040000: Metabolit M06 spiroxamin-karboxylové kyseliny, vyjádřeno jako spiroxamin (suma izomerů) |
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o stabilitě při skladování a o toxikologických údajích týkajících se rostlinných metabolitů nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o toxikologických údajích týkajících se rostlinných metabolitů nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o stabilitě při skladování nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o krmných studiích v souladu s navrženou definicí rezidua nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(1) Pokud jde o úplný seznam produktů rostlinného a živočišného původu, na něž se vztahují MLR, je třeba odkázat k příloze I.
(F) |
= |
rozpustné v tuku |
Suma kaptanu a THPI, vyjádřeno jako kaptan (R) (A)
(A) |
= |
Poznámka pod čarou ohledně definice rezidua: Referenční laboratoře EU zjistily, že referenční standard pro 3-OH THPI a 5-OH THPI není komerčně dostupný. Při přezkumu MLR Komise komerční dostupnost referenčního standardu uvedeného v první větě zohlední do 30. března 2017, nebo pokud referenční standard do uvedeného data komerčně dostupný nebude, zohlední jeho absenci. |
(R) |
= |
Definice rezidua se liší u následujících kombinací pesticid – číselný kód: kód 1000000 kromě 1040000: Suma THPI, 3-OH THPI a 5-OH THPI, vyjádřeno jako kaptan; kód 0151020: kaptan |
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o analytických metodách nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Pokusy týkající se reziduí nejsou dostupné pro tuto definici rezidua: suma kaptanu a THPI, vyjádřeno jako kaptan. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o analytických metodách nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
Propikonazol (suma izomerů) (F)
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o pokusech týkajících se reziduí, které zahrnují analýzu mateřské sloučeniny a metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou, a o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o pokusech týkajících se reziduí, které zahrnují analýzu mateřské sloučeniny a metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou, a o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o toxikologických údajích týkajících se metabolitů konvertibilních na kyselinu 2,4-dichlorbenzoovou nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
Spiroxamin (suma izomerů) (A) (R)
(A) |
= |
Referenční laboratoře EU zjistily, že referenční standard pro metabolit M06 spiroxamin-karboxylové kyseliny není komerčně dostupný. Při přezkumu MLR Komise komerční dostupnost referenčního standardu uvedeného v první větě zohlední do 30. března 2017, nebo pokud referenční standard do uvedeného data komerčně dostupný nebude, zohlední jeho absenci. |
(R) |
= |
Definice rezidua se liší u následujících kombinací pesticid – číselný kód: Spiroxamin – kód 1000000 kromě 1040000: Metabolit M06 spiroxamin-karboxylové kyseliny, vyjádřeno jako spiroxamin (suma izomerů) |
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o stabilitě při skladování a o toxikologických údajích týkajících se rostlinných metabolitů nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o toxikologických údajích týkajících se rostlinných metabolitů nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o stabilitě při skladování nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|
(+) |
Použitelný maximální limit reziduí pro křen (Armoracia rusticana) ve skupině koření (kód 0840040) je MLR stanovený pro křen (Armoracia rusticana) v kategorii zelenina, ve skupině kořenová a hlíznatá zelenina (kód 0213040) při zohlednění změn v úrovních reziduí pesticidů způsobených zpracováním (sušením) podle čl. 20 odst. 1 nařízení (ES) č. 396/2005.
|
(+) |
Evropský úřad pro bezpečnost potravin zjistil, že některé informace o krmných studiích v souladu s navrženou definicí rezidua nejsou k dispozici. Při přezkumu MLR Komise informace uvedené v první větě zohlední, pokud budou poskytnuty do 30. března 2018, nebo pokud informace do uvedeného data poskytnuty nebudou, zohlední jejich absenci.
|