32015D1863Rozhodnutí Rady (SZBP) 2015/1863 ze dne 18. října 2015, kterým se mění rozhodnutí 2010/413/SZBP o omezujících opatřeních vůči Íránu

Publikováno: Úř. věst. L 274, 18.10.2015, s. 174-197 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 18. října 2015 Autor předpisu: Rada Evropské unie
Platnost od: 19. října 2015 Nabývá účinnosti: 16. ledna 2016
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



ROZHODNUTÍ RADY (SZBP) 2015/1863

ze dne 18. října 2015,

kterým se mění rozhodnutí 2010/413/SZBP o omezujících opatřeních vůči Íránu

RADA EVROPSKÉ UNIE,

s ohledem na Smlouvu o Evropské unii, a zejména na článek 29 této smlouvy,

s ohledem na návrh vysoké představitelky Unie pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Dne 26. července 2010 přijala Rada rozhodnutí 2010/413/SZBP (1) o omezujících opatřeních vůči Íránu.

(2)

Dne 24. listopadu 2013 dosáhly Čína, Francie, Německo, Ruská federace, Spojené království a Spojené státy americké, za podpory vysoké představitelky Unie pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku (dále jen „vysoká představitelka“), dohody s Íránem o společném akčním plánu, v němž je stanoven postup k dosažení dlouhodobého komplexního řešení íránské jaderné otázky. Bylo dohodnuto, že proces vedoucí k tomuto komplexnímu řešení bude v první fázi zahrnovat počáteční vzájemně dohodnutá opatření, jež obě strany přijmou na dobu šesti měsíců a která bude možné vzájemnou dohodou prodloužit.

(3)

Dne 2. dubna 2015 dohodly Čína, Francie, Německo, Ruská federace, Spojené království a Spojené státy americké, za podpory vysoké představitelky, klíčové parametry společného komplexního akčního plánu s Íránem (dále jen „společný komplexní akční plán“).

(4)

Dne 14. července 2015 Čína, Francie, Německo, Ruská federace, Spojené království a Spojené státy americké, za podpory vysoké představitelky, dosáhly s Íránem dohody o dlouhodobém komplexním řešení íránské jaderné otázky. Úplné provedení společného komplexního akčního plánu zajistí výlučně mírovou povahu íránského jaderného programu a umožní komplexní odstranění všech sankcí souvisejících s jadernými otázkami.

(5)

Dne 20. července 2015 přijala Rada bezpečnosti OSN rezoluci 2231 (2015), která potvrzuje společný komplexní akční plán, vyzývá k jeho úplnému provádění podle harmonogramu, jenž je v něm vymezen, a stanoví činnosti, které se mají v souladu se společným komplexním akčním plánem provádět.

(6)

Dne 20. července 2015 Rada uvítala a potvrdila společný komplexní akční plán a vyjádřila své odhodlání řídit se jeho ustanoveními a dodržovat dohodnutý plán provádění. Rada rovněž plně podpořila rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015).

(7)

Rada dále zopakovala, že opatření a závazky Unie v rámci společného komplexního akčního plánu, pokud jde o zrušení sankcí, budou prováděny v souladu s harmonogramem a podrobnými opatřeními stanovenými ve společném komplexním akčním plánu a že zrušení hospodářských a finančních sankcí vstoupí v platnost, jakmile Mezinárodní agentura pro atomovou energii (MAAE) ověří, že Írán dostál svým závazkům v oblasti jaderné bezpečnosti uvedeným ve společném komplexním akčním plánu.

(8)

Rada vzala na vědomí, že platnost ustanovení v rámci společného akčního plánu dohodnutého v roce 2013 v Ženevě byla prodloužena o dalších šest měsíců s cílem překlenout období, během něhož MAAE ověří, že Írán tyto kroky uskutečnil.

(9)

Závazkem zrušit veškeré sankce Unie související s jadernými otázkami v souladu se společným komplexním akčním plánem není dotčen mechanismus řešení sporů stanovený ve společném komplexním akčním plánu ani opětovné zavedení sankcí Unie v případě, že Írán výrazně nedodrží své závazky vyplývající ze společného komplexního akčního plánu.

(10)

V případě opětovného zavedení sankcí Unie bude zajištěna odpovídající ochrana plnění ze smluv, jež byly uzavřeny v souladu se společným komplexním akčním plánem v době uvolnění sankcí, obdobná předchozím ustanovením přijatým při původním uložení sankcí.

(11)

Rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) stanoví, že poté, co MAAE ověří, že Írán dostál svým závazkům v oblasti jaderné bezpečnosti uvedeným ve společném komplexním akčním plánu, ukončí se platnost ustanovení rezolucí Rady bezpečnosti OSN 1696 (2006), 1737 (2006), 1747 (2007), 1803 (2008), 1835 (2008), 1929 (2010) a 2224 (2015).

(12)

Rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) dále stanoví, že státy plní příslušná ustanovení uvedená v prohlášení Číny, Francie, Německa, Ruské federace, Spojeného království, Spojených států a Evropské unie ze dne 14. července 2015, připojeném k rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) jako příloha B, jehož cílem je prosazovat transparentnost a vytvářet atmosféru vedoucí k plnému provádění společného komplexního akčního plánu.

(13)

Mezi příslušná ustanovení obsažená v prohlášení ze dne 14. července 2015 patří mechanismus přezkumu a rozhodování o převodech jaderného materiálu do Íránu či o jaderných činnostech s Íránem, o omezení zbraní a balistických raket, jakož i o zákazu vydávání víz a opatřeních týkajících se zmrazení majetku, která se vztahují na určité osoby a subjekty.

(14)

V souladu se společným komplexním akčním plánem by členské státy měly ukončit uplatňování veškerých hospodářských a finančních sankcí Unie souvisejících s jadernými otázkami v okamžiku, kdy MAAE ověří, že Írán uplatňuje dohodnutá opatření v oblasti jaderné bezpečnosti.

(15)

Členské státy by kromě toho měly ve stejný den zavést režim udělování povolení pro přezkum a rozhodování o převodech jaderného materiálu či o jaderných činnostech s Íránem, na něž se nevztahuje rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015), a to plně v souladu se společným komplexním akčním plánem.

(16)

V souladu se společným komplexním akčním plánem bude zřízena smíšená komise sestávající ze zástupců Íránu a Číny, Francie, Německa, Ruské federace, Spojeného království, Spojených států a vysoké představitelky, jejímž úkolem bude sledovat provádění společného komplexního akčního plánu a bude vykonávat funkce v něm stanovené.

(17)

K provedení některých opatření stanovených tímto rozhodnutím je nezbytná další činnost Unie.

(18)

Rozhodnutí 2010/413/SZBP by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Rozhodnutí 2010/413/SZBP se mění takto:

1)

V článku 1 se odstavec 2 nahrazuje tímto:

„2.   Zákaz uvedený v odstavci 1 se nepoužije na přímý ani nepřímý převod věcí, které jsou uvedeny v odst. 2 písm. c) pododstavci 1 přílohy B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) a jsou určeny pro lehkovodní reaktory, do Íránu, pro použití v Íránu či v jeho prospěch, přes území členských států.“

2)

V článku 15 se odstavce 1, 2, 5 a 6 nahrazují tímto:

„1.   Členské státy kontrolují prostřednictvím svých vnitrostátních orgánů a v souladu se svými právními předpisy a s mezinárodním právem, zejména mořským právem a příslušnými mezinárodními dohodami v oblasti civilního letectví, na svém území, včetně námořních přístavů a letišť, každý náklad pocházející z Íránu a směřující do něj, jestliže mají k dispozici informace, na jejichž základě se lze důvodně domnívat, že náklad obsahuje věci, jejichž dodávka, prodej, převod či vývoz jsou prováděny v rozporu s tímto rozhodnutím.

2.   Členské státy mohou v souladu s mezinárodním právem, zejména mořským právem, požadovat, aby se souhlasem státu vlajky byla provedena kontrola plavidel na volném moři, jestliže mají k dispozici informace, na jejichž základě se lze důvodně domnívat, že náklad těchto plavidel obsahuje věci, jejichž dodávka, prodej, převod či vývoz jsou prováděny v rozporu s tímto rozhodnutím.

5.   V případech, kdy je provedena kontrola podle odstavců 1 a 2, členské státy zajistí a odstraní (například zničením, znehodnocením, uskladněním nebo převozem za účelem odstranění do jiného státu, než je stát původu nebo určení) věci, jejichž dodávka, prodej, převod či vývoz jsou prováděny v rozporu s tímto rozhodnutím. Toto zajištění a odstranění se provede na náklady dovozce, nebo pokud není možné získat úhradu těchto výdajů od dovozce, může být získána v souladu s vnitrostátními právními předpisy od jakékoli jiné osoby nebo subjektu, které jsou odpovědné za pokus o nezákonnou dodávku, prodej, převod či vývoz.

6.   Je zakázáno, aby státní příslušníci členských států poskytovali plavidlům vlastněným nebo najatým Íránem, včetně charterových plavidel, služby spojené se zásobováním nebo jiné služby, nebo aby tyto služby byly poskytovány z území podléhajících pravomoci členských států, jestliže mají k dispozici informace, na jejichž základě se lze důvodně domnívat, že tato plavidla vezou věci, jejichž dodávka, prodej, převod či vývoz jsou prováděny v rozporu s tímto rozhodnutím, ledaže je poskytnutí těchto služeb nezbytné pro humanitární účely, nebo dokud náklad nebyl zkontrolován a případně zajištěn či odstraněn v souladu s odstavci 1, 2 a 5.“

3)

Článek 18 se nahrazuje tímto:

„Je zakázáno, aby státní příslušníci členských států poskytovali íránským nákladním letadlům služby související s opravami a údržbou nebo aby byly tyto služby poskytovány z území členských států, jestliže dotčený stát má k dispozici informace, na jejichž základě se lze důvodně domnívat, že nákladní letadla převážejí věci, jejichž dodávka, prodej, převod či vývoz jsou prováděny v rozporu s tímto rozhodnutím, ledaže je poskytnutí těchto služeb nezbytné z humanitárních či bezpečnostních důvodů nebo dokud náklad nebyl zkontrolován a případně zajištěn či odstraněn v souladu s čl. 15 odst. 1 a 5.“

4)

V čl. 19 odst. 1 se doplňují nová písmena, která znějí:

„d)

jiným osobám určeným Radou bezpečnosti jako osoby, které se podílely na íránských jaderných činnostech, jež by mohly ohrozit nešíření a jsou prováděny v rozporu se závazky Íránu podle společného komplexního akčního plánu, nebo na vývoji nosičů jaderných zbraní nebo jsou s těmito činnostmi přímo spojeny nebo je podporují, i prostřednictvím pořizování zakázaných věcí, zboží, vybavení, materiálů a technologií uvedených v prohlášení připojeném k příloze B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015), které napomáhaly určeným osobám či subjektům vyhýbat se společnému komplexnímu akčnímu plánu nebo rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) či jednat v rozporu s nimi, které jednaly jménem nebo na příkaz určených osob či subjektů uvedených v příloze III;

e)

jiným osobám, které nejsou uvedeny v příloze III a které se podílely na íránských jaderných činnostech, jež by mohly ohrozit nešíření a jsou prováděny v rozporu se závazky Íránu podle společného komplexního akčního plánu, nebo na vývoji nosičů jaderných zbraní nebo jsou s těmito činnostmi přímo spojeny nebo je podporují, i prostřednictvím pořizování zakázaných věcí, zboží, vybavení, materiálů a technologií uvedených v prohlášení připojeném k příloze B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) nebo v tomto rozhodnutí, které napomáhaly určeným osobám či subjektům vyhýbat se společnému komplexnímu akčnímu plánu, rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) nebo tomuto rozhodnutí či jednat v rozporu s nimi, které jednaly jménem nebo na příkaz určených osob či subjektů uvedených v příloze IV.“

5)

V článku 19 se odstavec 2 nahrazuje tímto:

„2.   Zákaz uvedený v odstavci 1 tohoto článku se nepoužije na průjezd přes území členských států pro účely činností přímo souvisejících s věcmi, které jsou uvedeny v odst. 2 písm. c) pododstavci 1 přílohy B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) a určeny pro lehkovodní reaktory.“

6)

V čl. 19 odst. 7 se bod ii) nahrazuje tímto:

„ii)

prosazování cílů rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015), včetně případů, kdy se uplatní článek XV statutu MAAE;“.

7)

V článku 19 se odstavce 9 a 10 nahrazují tímto:

„9.   Pokud členský stát podle odstavců 4, 5 a 7 povolí osobám uvedeným v příloze I, II, III nebo IV vstup na své území nebo průjezd přes ně, je povolení omezeno na účel, pro který bylo uděleno, a na osoby, kterých se týká.

10.   Členský stát, který chce udělit výjimky podle odst. 7 bodů i) a ii), předloží navrhovaná povolení Radě bezpečnosti ke schválení.“

8)

V čl. 20 odst. 1 se doplňují nová písmena, která znějí:

„d)

jiným osobám a subjektům určeným Radou bezpečnosti jako osoby a subjekty, které se podílely na íránských jaderných činnostech, jež by mohly ohrozit nešíření a jsou prováděny v rozporu se závazky Íránu podle společného komplexního akčního plánu, nebo na vývoji nosičů jaderných zbraní nebo jsou s těmito činnostmi přímo spojeny nebo je podporují, i prostřednictvím pořizování zakázaných věcí, zboží, vybavení, materiálů a technologií uvedených v prohlášení připojeném k příloze B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015), které napomáhaly určeným osobám či subjektům vyhýbat se společnému komplexnímu akčnímu plánu nebo rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) či jednat v rozporu s nimi, které jednaly jménem nebo na příkaz určených osob či subjektů nebo byly vlastněny či ovládány určenými osobami či subjekty uvedenými v příloze III;

e)

jiným osobám, které nejsou uvedeny v příloze III a které se podílely na íránských jaderných činnostech, jež by mohly ohrozit nešíření a jsou prováděny v rozporu se závazky Íránu podle společného komplexního akčního plánu, nebo na vývoji nosičů jaderných zbraní nebo jsou s těmito činnostmi přímo spojeny nebo je podporují, i prostřednictvím pořizování zakázaných věcí, zboží, vybavení, materiálů a technologií uvedených v prohlášení připojeném k příloze B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) nebo v tomto rozhodnutí, které napomáhaly určeným osobám či subjektům vyhýbat se společnému komplexnímu akčnímu plánu, rezoluci Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) nebo tomuto rozhodnutí či jednat v rozporu s nimi, které jednaly jménem nebo na příkaz určených osob či subjektů uvedených v příloze IV.“

9)

V čl. 20 odst. 3 se závětí nahrazuje tímto:

„za předpokladu, že dotyčný členský stát oznámil Radě bezpečnosti svůj úmysl případně povolit přístup k těmto finančním prostředkům a hospodářským zdrojům a do pěti pracovních dnů od tohoto oznámení neobdržel od Rady bezpečnosti zamítavé rozhodnutí.“

10)

V článku 20 se odstavec 4 nahrazuje tímto:

„4.   Výjimku lze rovněž učinit v případě finančních prostředků a hospodářských zdrojů, které jsou:

a)

nezbytné pro úhradu mimořádných výdajů, a to za předpokladu, že je dotyčný členský stát oznámil Radě bezpečnosti a ta je schválila;

b)

předmětem soudcovského, správního nebo rozhodčího zástavního práva nebo rozhodnutí; v tomto případě mohou být finanční prostředky a hospodářské zdroje použity k uspokojení pohledávek zajištěných takovým zástavním právem nebo být předmětem výkonu takového rozhodnutí, pokud zástavní právo bylo zřízeno nebo rozhodnutí vydáno před dnem přijetí rezoluce Rady bezpečnosti OSN 1737 (2006) a není ve prospěch osoby nebo subjektu uvedených v odstavci 1 tohoto článku, za předpokladu, že je dotyčný členský stát oznámil Radě bezpečnosti;

c)

nezbytné pro činnosti přímo související s věcmi, které jsou uvedeny v odst. 2 písm. c) pododstavci 1 přílohy B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) a určeny pro lehkovodní reaktory.

d)

nezbytné pro projekty civilní jaderné spolupráce popsané v příloze III společného komplexního akčního plánu, za předpokladu, že je dotyčný členský stát oznámil Radě bezpečnosti a ta je schválila;

e)

nezbytné pro činnosti přímo související s věcmi uvedenými v článcích 26c a 26d nebo jakoukoli jinou činnost nutnou pro provádění společného komplexního akčního plánu, za předpokladu, že je dotyčný stát oznámil Radě bezpečnosti a ta je schválila.“

11)

V článku 20 se odstavec 6 nahrazuje tímto:

„6.   Ustanovení odstavce 1 nebrání určeným osobám nebo subjektům v provádění plateb vyplývajících ze smlouvy, která byla uzavřena dříve, než byly tyto osoby nebo subjekty zařazeny na seznam, za předpokladu, že příslušný členský stát stanovil, že:

a)

smlouva se netýká žádné zakázané věci, materiálů, vybavení, zboží, technologií, pomoci, odborné přípravy, finanční pomoci, investic, zprostředkovatelství nebo služeb uvedených v tomto rozhodnutí;

b)

platba není přímo nebo nepřímo obdržena osobou nebo subjektem podle odstavce 1;

a za předpokladu, že příslušný členský stát oznámil Radě bezpečnosti úmysl takové platby provést nebo je přijmout nebo případně povolit uvolnění zmrazených finančních prostředků nebo hospodářských zdrojů za tímto účelem, a to deset pracovních dnů před tímto povolením.“

12)

Článek 22 se nahrazuje tímto:

„Určeným osobám nebo subjektům uvedeným v přílohách I, II, III nebo IV ani jakékoli jiné osobě nebo subjektu v Íránu, včetně íránské vlády, ani jakékoli osobě nebo subjektu, která vznese nárok prostřednictvím této osoby nebo subjektu nebo v její či jeho prospěch, se nepřiznají žádné nároky, a to ani kompenzace nebo jiný nárok tohoto druhu, jako je nárok na započtení pohledávek nebo nárok v rámci záruky v souvislosti s jakoukoli smlouvou nebo transakcí, jejíž plnění bylo přímo či nepřímo, zcela či částečně dotčeno z důvodu opatření, o nichž bylo rozhodnuto podle rezolucí Rady bezpečnosti OSN 1737 (2006), 1747 (2007), 1803 (2008), 1929 (2010) nebo 2231 (2015), včetně opatření Unie nebo kteréhokoli členského státu k provedení příslušných rozhodnutí Rady bezpečnosti OSN nebo opatření stanovených tímto rozhodnutím nebo v souladu nebo spojitosti s nimi.“

13)

Článek 23 se nahrazuje tímto:

„1.   Rada provede změny příloh I a III na základě rozhodnutí přijatých Radou bezpečnosti.

2.   Rada jednomyslně na návrh členských států nebo vysokého představitele Unie pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku stanoví seznam v přílohách II a IV a přijímá jeho změny.“

14)

V článku 24 se odstavce 1 a 2 nahrazují tímto:

„1.   Pokud Rada bezpečnosti OSN zařadí na seznam určitou osobu nebo subjekt, Rada tuto osobu nebo subjekt zahrne do přílohy III.

2.   Rozhodne-li Rada, že se na osobu nebo subjekt vztahují opatření podle čl. 19. odst. 1 písm. b), c) a e) a čl. 20 odst. 1 písm. b), c) a e), změní odpovídajícím způsobem přílohy II a IV.“

15)

Článek 25 se nahrazuje tímto:

„1.   V přílohách I, II, III a IV jsou uvedeny důvody pro zařazení uvedených osob a subjektů na seznam, jak je stanovila Rada bezpečnosti OSN nebo výbor s ohledem na přílohu I a Rada bezpečnosti s ohledem na přílohu III.

2.   V přílohách I, II, III a IV jsou rovněž, jsou-li dostupné, uvedeny informace nezbytné ke zjištění totožnosti dotčených osob nebo subjektů, jak je poskytla Rada bezpečnosti OSN nebo výbor s ohledem na přílohu I nebo Rada bezpečnosti s ohledem na přílohu III. Pokud jde o osoby, mohou tyto informace zahrnovat jména, včetně přezdívek, datum a místo narození, státní příslušnost, číslo pasu a číslo průkazu totožnosti, pohlaví, adresu, je-li známa, a funkci nebo povolání. Pokud jde o subjekty, tyto informace mohou zahrnovat název, místo a datum registrace, registrační číslo a místo podnikání. V přílohách I, II, III a IV je rovněž uvedeno datum určení osoby či subjektu.“

16)

V článku 26 se odstavec 4 nahrazuje tímto:

„4.   Opatření uvedená v čl. 19 odst. 1 písm. a), v čl. 20 odst. 1 písm. a), odst. 2 a odst. 12, týkají-li se osob a subjektů uvedených na seznamu v příloze V, se pozastavují.

5.   Opatření uvedená v čl. 19 odst. 1 písm. b) a c), v čl. 20 odst. 1 písm. b) a c), odst. 2 a odst. 12, týkají-li se osob a subjektů uvedených na seznamu v příloze VI, se pozastavují.“

17)

Článek 26a se nahrazuje tímto:

„Článek 26a

1.   Opatření uvedená v čl. 1 odst. 1 písm. a), b), d) a e), v článcích 2, 3, 3a, 3b, 3c, 3d, 3e, 4, 4a, 4b, 4c, 4d, 4e, 4f, 4g, 4h, 4i, 4j, 5, 6, 6a, 7, 8, 8a, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18a, 18b, v čl. 20 odst. 7, 11, 13 a 14 a v článcích 21 a 26b se pozastavují.“

18)

Vkládají se nové články, které znějí:

„Článek 26c

1.   Přímé nebo nepřímé dodávky, prodej nebo převod následujících věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií do Íránu, pro použití v Íránu či v jeho prospěch státními příslušníky členských států nebo přes území členských států nebo za použití plavidel či letadel spadajících do jejich pravomoci, ať již pocházejí z území členských států či nikoli, podléhají v jednotlivých případech schválení Rady bezpečnosti:

a)

veškerých věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených na seznamu Skupiny jaderných dodavatelů;

b)

jakékoli další věci, pokud členský stát rozhodne, že by mohla přispět k činnostem spojeným s přepracováním či obohacováním nebo těžkou vodou, které nejsou v souladu se společným komplexním akčním plánem.

2.   Požadavek uvedený v odstavci 1 tohoto článku se nepoužije na dodávky, prodej nebo převod vybavení do Íránu, které je uvedeno v odst. 2 písm. c) pododstavci 1 přílohy B rezoluce Rady bezpečnosti OSN 2231 (2015) a určeno pro lehkovodní reaktory.

3.   Členské státy zapojené do činností uvedených v odstavcích 1 a 2 zajistí, aby:

a)

byly splněny příslušné požadavky pokynů stanovené v seznamu Skupiny jaderných dodavatelů;

b)

byly oprávněny ověřovat konečné použití a místo konečného použití jakékoli dodané věci a byly schopny toto oprávnění účinně vykonávat;

c)

oznámily dodávku, prodej nebo případně převod do deseti dnů Radě bezpečnosti a

d)

v případě dodaných věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených na seznamu Skupiny jaderných dodavatelů oznámily dodávku, prodej nebo převod do deseti dnů také MAAE.

4.   Požadavek uvedený v odstavci 1 se nepoužije na dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií a poskytování jakékoli související technické pomoci, odborné přípravy, finanční pomoci, investičních, zprostředkovatelských či jiných služeb, které přímo souvisejí:

a)

s nezbytnou úpravou dvou kaskád v zařízení ve Fordó pro účely výroby stabilních izotopů;

b)

s vývozem íránského obohaceného uranu převyšujícího množství 300 kilogramů výměnou za přírodní uran; nebo

c)

s modernizací reaktoru v Araku na základě schváleného koncepčního návrhu a následně na základě schváleného konečného návrhu tohoto reaktoru,

za předpokladu, že členské státy zajistí, aby:

d)

všechny takové činnosti byly prováděny důsledně v souladu se společným komplexním akčním plánem;

e)

takové činnosti oznámily Radě bezpečnosti a společné komisi deset dnů předem;

f)

byly splněny příslušné požadavky pokynů stanovené v seznamu Skupiny jaderných dodavatelů;

g)

byly oprávněny ověřovat konečné použití a místo konečného použití jakékoli dodané věci a byly schopny toto oprávnění účinně vykonávat; a

h)

v případě dodaných věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených na seznamu Skupiny jaderných dodavatelů oznámily dodávku, prodej nebo převod do deseti dnů také MAAE.

5.   Poskytování technické pomoci, odborné přípravy, financování či finanční pomoci, investičních, zprostředkovatelských či jiných služeb v souvislosti s dodávkou, prodejem, převodem, výrobou či použitím věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1 jakékoli osobě, subjektu či orgánu v Íránu nebo pro použití v Íránu podléhá v jednotlivých případech schválení Rady bezpečnosti.

6.   Investice na území podléhajícím pravomoci členských států ze strany Íránu, jeho státních příslušníků a podniků registrovaných v Íránu nebo podléhajících jeho pravomoci nebo osob či subjektů, které jednají jejich jménem nebo na jejich příkaz, nebo subjektů, které jsou jimi vlastněny nebo ovládány, do jakékoli podnikatelské činnosti související s těžbou uranu nebo výrobou či používáním jaderných materiálů uvedených v části 1 seznamu Skupiny jaderných dodavatelů podléhají v jednotlivých případech schválení Rady bezpečnosti.

7.   Pořízení věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1 z Íránu, ať již z tohoto území pocházejí či nikoli, příslušníky členských států nebo za použití plavidel či letadel pod vlajkou členských států podléhá v jednotlivých případech schválení společné komise.

8.   Příslušný členský stát informuje ostatní členské státy o každém schválení uděleném v souladu s tímto článkem či o činnostech prováděných podle tohoto článku.

Článek 26d

1.   Přímé nebo nepřímé dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií, na něž se nevztahuje článek 26c nebo článek 26e a jež by mohly přispět k činnostem spojeným s přepracováním či obohacováním, těžkou vodou, nebo jiným činnostem, které nejsou v souladu se společným komplexním akčním plánem, do Íránu, pro použití v Íránu či v jeho prospěch státními příslušníky členských států nebo přes území členských států nebo za použití plavidel či letadel spadajících do jejich pravomoci, podléhají v jednotlivých případech povolení příslušných orgánů vyvážejícího členského státu, ať již pocházejí z území členských států či nikoli.

Unie přijme opatření nezbytná k určení příslušných věcí, na které se má toto ustanovení vztahovat.

2.   Požadavek uvedený v odstavci 1 se nepoužije na dodávky, prodej nebo převod vybavení do Íránu, které je uvedeno ve zmíněném odstavci a určeno pro lehkovodní reaktory.

3.   Členské státy zapojené do činností uvedených v odstavcích 1 a 2 zajistí, aby byly oprávněny ověřovat konečné použití a místo konečného použití jakékoli dodané věci a byly schopny toto oprávnění účinně vykonávat.

4.   Členské státy zapojené do činností uvedených v odstavci 2 zajistí, aby takové činnosti oznámily ostatním členským státům do deseti dnů.

5.   Požadavek uvedený v odstavci 1 se nepoužije na dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií a poskytování jakékoli související technické pomoci, odborné přípravy, finanční pomoci, investičních, zprostředkovatelských či jiných služeb, které přímo souvisejí:

a)

s nezbytnou úpravou dvou kaskád v zařízení ve Fordó pro účely výroby stabilních izotopů;

b)

s vývozem íránského obohaceného uranu převyšujícího množství 300 kilogramů výměnou za přírodní uran; nebo

c)

s modernizací reaktoru v Araku na základě schváleného koncepčního návrhu a následně na základě schváleného konečného návrhu tohoto reaktoru,

za předpokladu, že členské státy zajistí, aby:

d)

všechny takové činnosti byly prováděny důsledně v souladu se společným komplexním akčním plánem;

e)

takové činnosti oznámily ostatním členským státům deset dnů předem a

f)

byly oprávněny ověřovat konečné použití a místo konečného použití jakékoli dodané věci a byly schopny toto oprávnění účinně vykonávat.

6.   Poskytování technické pomoci, odborné přípravy, financování či finanční pomoci, investičních, zprostředkovatelských či jiných služeb v souvislosti s dodávkami, prodejem, převodem, výrobou či použitím věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1 jakékoli osobě, subjektu či orgánu v Íránu nebo pro použití v Íránu podléhá v jednotlivých případech schválení Rady bezpečnosti.

7.   Investice na území podléhajícím pravomoci členských států ze strany Íránu, jeho státních příslušníků a podniků registrovaných v Íránu nebo podléhajících jeho pravomoci nebo osob či subjektů, které jednají jejich jménem nebo na jejich příkaz, nebo subjektů, které jsou jimi vlastněny nebo ovládány, do jakékoli podnikatelské činnosti související s technologiemi uvedenými v odstavci 1 podléhají v jednotlivých případech povolení příslušných orgánů daného členského státu.

8.   Pořízení věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1 z Íránu, ať již z tohoto území pocházejí či nikoli, státními příslušníky členských států nebo za použití plavidel či letadel pod vlajkou členských států podléhá v jednotlivých případech schválení příslušných orgánů daného členského státu.

9.   Příslušné orgány členského státu neudělí povolení pro žádnou dodávku, prodej, převod nebo pořízení věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1, pokud určí, že by dotyčná dodávka, prodej, převod nebo pořízení nebo poskytování dotyčných služeb přispěly k činnostem, které jsou v rozporu se společným komplexním akčním plánem.

10.   Příslušný členský stát informuje ostatní členské státy o svém záměru udělit povolení podle tohoto článku nejméně deset dní předem.

Článek 26e

1.   Přímé nebo nepřímé dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených na seznamu Režimu kontroly raketových technologií nebo jakékoli další věci, která by mohla přispět k vývoji nosičů jaderných zbraní, do Íránu, pro použití v Íránu či v jeho prospěch státními příslušníky členských států nebo přes území členských států nebo za použití plavidel či letadel spadajících do jejich pravomoci, se zakazují, ať již pocházejí z území členských států či nikoli.

Unie přijme opatření nezbytná k určení příslušných věcí, na které se má toto ustanovení vztahovat.

2.   Rovněž se zakazuje:

a)

poskytovat technickou pomoc nebo odbornou přípravu, investiční nebo zprostředkovatelské služby související s věcmi, materiály, vybavením, zbožím a technologiemi uvedenými v odstavci 1 a s poskytováním, výrobou, údržbou a používáním těchto věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií přímo nebo nepřímo jakékoli osobě, subjektu nebo orgánu v Íránu nebo pro použití v této zemi;

b)

poskytovat finanční prostředky nebo finanční pomoc v souvislosti s věcmi a technologiemi uvedenými v odstavci 1, zahrnující zejména dotace, půjčky a pojištění vývozního úvěru pro jakoukoli dodávku, prodej, převod nebo vývoz těchto věcí a technologií, nebo v souvislosti s poskytováním technické pomoci, odborné přípravy, služeb nebo pomoci přímo či nepřímo jakékoli osobě, subjektu nebo orgánu v Íránu nebo pro použití v této zemi;

c)

podílet se vědomě nebo záměrně na činnostech, jejichž cílem nebo důsledkem je obcházení zákazu uvedeného v písmenech a) a b);

d)

provádět investice na území podléhajícím pravomoci členských států ze strany Íránu, jeho státních příslušníků a podniků registrovaných v Íránu nebo podléhajících jeho pravomoci nebo osob či subjektů, které jednají jejich jménem nebo na jejich příkaz, nebo subjektů, které jsou jimi vlastněny nebo ovládány, do jakékoli podnikatelské činnosti související s technologiemi uvedenými v odstavci 1.

3.   Zakazuje se pořízení věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1 z Íránu, ať již z tohoto území pocházejí či nikoli, příslušníky členských států nebo za použití plavidel či letadel pod vlajkou členských států.

Článek 26f

1.   Dodávky, prodej nebo převod grafitu, surových či polozpracovaných kovů, jako je hliník a ocel, státními příslušníky členských států nebo z území členských států nebo za použití plavidel či letadel spadajících do jejich pravomoci, ať již pocházejí z území členských států či nikoli, podléhají povolení příslušného orgánu vyvážejícího členského státu.

Unie přijme opatření nezbytná k určení příslušných věcí, na které se má toto ustanovení vztahovat.

2.   Poskytování:

a)

technické pomoci nebo odborné přípravy a dalších služeb souvisejících s věcmi podle odstavce 1;

b)

finančních prostředků nebo finanční pomoci za účelem dodávek, prodeje nebo převodu věcí podle odstavce 1 nebo za účelem poskytnutí související technické pomoci nebo odborné přípravy,

rovněž podléhá povolení příslušného orgánu daného členského státu.

3.   Příslušné orgány členského státu neudělí povolení pro žádné dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1, pokud:

a)

určí, že by tyto dodávky, prodej nebo převod či poskytování dotyčných služeb:

i)

přispěly k činnostem spojeným s přepracováním či obohacováním nebo těžkou vodou nebo jiným jaderným činnostem, které nejsou v souladu se společným komplexním akčním plánem;

ii)

přispěly k íránskému vojenskému programu či programu balistických raket nebo

iii)

byly přímo či nepřímo ku prospěchu íránským revolučním gardám;

b)

smlouvy o dodávce těchto věcí nebo poskytnutí pomoci nezahrnují příslušné záruky ohledně koncového uživatele.

4.   Příslušný členský stát informuje ostatní členské státy o svém záměru udělit povolení podle tohoto článku nejméně deset dní předem.

Článek 26g

1.   Dodávky, prodej nebo převod softwaru pro integraci průmyslových procesů státními příslušníky členských států nebo z území členských států nebo za použití plavidel či letadel spadajících do jejich pravomoci, ať již pocházejí z území členských států či nikoli, podléhají povolení příslušného orgánu vyvážejícího členského státu.

Unie přijme opatření nezbytná k určení příslušných věcí, na které se má toto ustanovení vztahovat.

2.   Poskytování:

a)

technické pomoci nebo odborné přípravy a dalších služeb souvisejících s věcmi podle odstavce 1;

b)

finančních prostředků nebo finanční pomoci za účelem dodávek, prodeje nebo převodu věcí podle odstavce 1 nebo za účelem poskytnutí související technické pomoci nebo odborné přípravy,

rovněž podléhá povolení příslušného orgánu daného členského státu.

3.   Příslušné orgány členského státu neudělí povolení pro žádné dodávky, prodej nebo převod věcí, materiálů, vybavení, zboží a technologií uvedených v odstavci 1, pokud:

a)

určí, že by tyto dodávky, prodej nebo převod či poskytování dotyčných služeb:

i)

přispěly k činnostem spojeným s přepracováním či obohacováním nebo těžkou vodou nebo jiným jaderným činnostem, které nejsou v souladu se společným komplexním akčním plánem;

ii)

přispěly k íránskému vojenskému programu či programu balistických raket nebo

iii)

byly přímo či nepřímo ku prospěchu íránským revolučním gardám;

b)

smlouvy o dodávce těchto věcí nebo poskytnutí pomoci nezahrnují příslušné záruky ohledně koncového uživatele.

4.   Příslušný členský stát informuje ostatní členské státy o svém záměru udělit povolení podle tohoto článku nejméně deset dní předem.“

19)

Doplňují se přílohy uvedené v přílohách tohoto rozhodnutí.

Článek 2

Toto rozhodnutí vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se ode dne, kdy Rada vezme na vědomí, že generální ředitel MAAE předložil radě guvernérů MAAE a Radě bezpečnosti OSN zprávu potvrzující, že Írán přijal opatření uvedená v bodech 15.1 až 15.11 přílohy V společného komplexního akčního plánu. Datum použitelnosti se zveřejní téhož dne v Úředním věstníku Evropské unie.

V Bruselu dne 18. října 2015.

Za Radu

předseda

J. ASSELBORN


(1)  Rozhodnutí Rady 2010/413/SZBP ze dne 26. července 2010 o omezujících opatřeních vůči Íránu a o zrušení společného postoje 2007/140/SZBP (Úř. věst. L 195, 27.7.2010, s. 39).


PŘÍLOHA I

„PŘÍLOHA III

Seznam osob podle čl. 19 odst. 1 písm. d) a osob a subjektů podle čl. 20 odst. 1 písm. d)

A.

Osoby

B.

Subjekty.“


PŘÍLOHA II

„PŘÍLOHA IV

Seznam osob uvedených v čl. 19 odst. 1 písm. e) a osob a subjektů uvedených v čl. 20 odst. 1 písm. e)

A.

Osoby

B.

Subjekty.“


PŘÍLOHA III

„PŘÍLOHA V

SEZNAM OSOB A SUBJEKTŮ PODLE ČL. 26 ODST. 4

1.

AGHA-JANI, Dawood

2.

ALAI, Amir Moayyed

3.

ASGARPOUR, Behman

4.

ASHIANI, Mohammad Fedai

5.

ASHTIANI, Abbas Rezaee

6.

ÍRÁNSKÁ ORGANIZACE PRO ATOMOVOU ENERGII (AEOI)

7.

BAKHTIAR, Haleh

8.

BEHZAD, Morteza

9.

ESFAHAN NUCLEAR FUEL RESEARCH AND PRODUCTION CENTRE (NFRPC) (STŘEDISKO PRO VÝZKUM A VÝROBU JADERNÉHO PALIVA V ISFAHÁNU) A ESFAHAN NUCLEAR TECHNOLOGY CENTRE (ENTC) (STŘEDISKO PRO JADERNOU TECHNOLOGII V ISFAHÁNU)

10.

FIRST EAST EXPORT BANK, P.L.C.

11.

HOSSEINI, Seyyed Hussein

12.

IRANO HIND SHIPPING COMPANY

13.

IRISL BENELUX NV

14.

JABBER IBN HAYAN

15.

KARAJ NUCLEAR RESEARCH CENTRE (JADERNÉ VÝZKUMNÉ STŘEDISKO KARAJ)

16.

KAVOSHYAR COMPANY

17.

LEILABADI, Ali Hajinia

18.

MESBAH ENERGY COMPANY

19.

MODERN INDUSTRIES TECHNIQUE COMPANY

20.

MOHAJERANI, Hamid-Reza

21.

MOHAMMADI, Jafar

22.

MONAJEMI, Ehsan

23.

NOBARI, Houshang

24.

NOVIN ENERGY COMPANY

25.

NUCLEAR RESEARCH CENTER FOR AGRICULTURE AND MEDICINE (STŘEDISKO JADERNÉHO VÝZKUMU V ZEMĚDĚLSTVÍ A LÉKAŘSTVÍ)

26.

PARS TRASH COMPANY

27.

PISHGAM (PIONEER) ENERGY INDUSTRIES

28.

QANNADI, Mohammad

29.

RAHIMI, Amir

30.

RAHIQI, Javad

31.

RASHIDI, Abbas

32.

SABET, M. Javad Karimi

33.

SAFDARI, Seyed Jaber

34.

SOLEYMANI, Ghasem

35.

SOUTH SHIPPING LINE IRAN (SSL)

36.

TAMAS COMPANY.“


PŘÍLOHA IV

„PŘÍLOHA VI

SEZNAM OSOB A SUBJEKTŮ PODLE ČL. 26 ODST. 5

1.

ACENA SHIPPING COMPANY LIMITED

2.

ADVANCE NOVEL

3.

AGHAJARI OIL & GAS PRODUCTION COMPANY

4.

AGHAZADEH, Reza

5.

AHMADIAN, Mohammad

6.

AKHAVAN-FARD, Massoud

7.

ALPHA EFFORT LTD

8.

ALPHA KARA NAVIGATION LIMITED

9.

ALPHA NARI NAVIGATION LIMITED

10.

ARIAN BANK

11.

ARVANDAN OIL & GAS COMPANY

12.

ASHTEAD SHIPPING COMPANY LTD

13.

ASPASIS MARINE CORPORATION

14.

ASSA CORPORATION

15.

ASSA CORPORATION LTD

16.

ATLANTIC INTERMODAL

17.

AVRASYA CONTAINER SHIPPING LINES

18.

AZARAB INDUSTRIES

19.

AZORES SHIPPING COMPANY, TAKÉ ZNÁMÁ POD NÁZVEM AZORES SHIPPING FZE LLC

20.

BANCO INTERNACIONAL DE DESARROLLO CA

21.

BANK KARGOSHAE

22.

BANK MELLAT

23.

BANK MELLI IRAN INVESTMENT COMPANY

24.

BANK MELLI IRAN ZAO

25.

BANK MELLI PRINTING AND PUBLISHING COMPANY

26.

BANK MELLI

27.

BANK OF INDUSTRY AND MINE

28.

BANK REFAH KARGARAN

29.

BANK TEJARAT

30.

BEST PRECISE LTD

31.

BETA KARA NAVIGATION LTD

32.

BIIS MARITIME LIMITED

33.

BIS MARITIME LIMITED

34.

BONAB RESEARCH CENTER (VÝZKUMNÉ STŘEDISKO BONAB)

35.

BRAIT HOLDING SA

36.

BRIGHT JYOTI SHIPPING

37.

BRIGHT SHIP FZC

38.

BUSHEHR SHIPPING COMPANY LIMITED

39.

BYFLEET SHIPPING COMPANY LTD

40.

CEMENT INVESTMENT AND DEVELOPMENT COMPANY

41.

CENTRAL BANK OF IRAN (ÍRÁNSKÁ CENTRÁLNÍ BANKA)

42.

CHAPLET SHIPPING LIMITED

43.

COBHAM SHIPPING COMPANY LTD

44.

CONCEPT GIANT LTD

45.

COOPERATIVE DEVELOPMENT BANK

46.

CRYSTAL SHIPPING FZE

47.

DAJMAR, Mohammad Hossein

48.

DAMALIS MARINE CORPORATION

49.

DARYA CAPITAL ADMINISTRATION GMBH

50.

DARYA DELALAN SEFID KHAZAR SHIPPING COMPANY

51.

DELTA KARA NAVIGATION LTD

52.

DELTA NARI NAVIGATION LTD

53.

DIAMOND SHIPPING SERVICES

54.

DORKING SHIPPING COMPANY LTD

55.

EAST OIL & GAS PRODUCTION COMPANY

56.

EDBI EXCHANGE COMPANY

57.

EDBI STOCK BROKERAGE COMPANY

58.

EFFINGHAM SHIPPING COMPANY LTD

59.

EIGHTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

60.

EIGHTH OCEAN GMBH & CO. KG

61.

ELBRUS LTD

62.

ELCHO HOLDING LTD

63.

ELEGANT TARGET DEVELOPMENT LIMITED

64.

ELEVENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

65.

ELEVENTH OCEAN GMBH & CO. KG

66.

EMKA COMPANY

67.

EPSILON NARI NAVIGATION LTD

68.

E-SAIL A.K.A.E-SAIL SHIPPING COMPANY

69.

ETA NARI NAVIGATION LTD

70.

ETERNAL EXPERT LTD

71.

EUROPÄISCH-IRANISCHE HANDELSBANK

72.

EXPORT DEVELOPMENT BANK OF IRAN

73.

FAIRWAY SHIPPING

74.

FAQIHIAN, Dr Hoseyn

75.

FARNHAM SHIPPING COMPANY LTD

76.

FASIRUS MARINE CORPORATION

77.

FATSA

78.

FIFTEENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

79.

FIFTEENTH OCEAN GMBH & CO. KG

80.

FIFTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

81.

FIFTH OCEAN GMBH & CO. KG

82.

FIRST ISLAMIC INVESTMENT BANK

83.

FIRST OCEAN ADMINISTRATION GMBH

84.

FIRST OCEAN GMBH & CO. KG

85.

FIRST PERSIAN EQUITY FUND

86.

FOURTEENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

87.

FOURTEENTH OCEAN GMBH & CO. KG

88.

FOURTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

89.

FOURTH OCEAN GMBH & CO. KG

90.

FUTURE BANK BSC

91.

GACHSARAN OIL & GAS COMPANY

92.

GALLIOT MARITIME INCORPORATION

93.

GAMMA KARA NAVIGATION LTD

94.

GIANT KING LIMITED

95.

GOLDEN CHARTER DEVELOPMENT LTD

96.

GOLDEN SUMMIT INVESTMENTS LTD

97.

GOLDEN WAGON DEVELOPMENT LTD

98.

GOLPARVAR, Gholam Hossein

99.

GOMSHALL SHIPPING COMPANY LTD

100.

GOOD LUCK SHIPPING COMPANY LLC

101.

GRAND TRINITY LTD

102.

GREAT EQUITY INVESTMENTS LTD

103.

GREAT METHOD LTD

104.

GREAT PROSPECT INTERNATIONAL LTD

105.

HAFIZ DARYA SHIPPING LINES

106.

HARVEST SUPREME LTD

107.

HARZARU SHIPPING

108.

HELIOTROPE SHIPPING LIMITED

109.

HELIX SHIPPING LIMITED

110.

HK INTERTRADE COMPANY LTD

111.

HONG TU LOGISTICS PRIVATE LIMITED

112.

HORSHAM SHIPPING COMPANY LTD

113.

IFOLD SHIPPING COMPANY LIMITED

114.

INDUS MARITIME INCORPORATION

115.

INDUSTRIAL DEVELOPMENT & RENOVATION ORGANIZATION

116.

INSIGHT WORLD LTD

117.

INTERNATIONAL SAFE OIL

118.

IOTA NARI NAVIGATION LIMITED

119.

IRAN FUEL CONSERVATION ORGANIZATION

120.

IRAN INSURANCE COMPANY

121.

IRANIAN OFFSHORE ENGINEERING & CONSTRUCTION CO

122.

IRANIAN OIL COMPANY LIMITED

123.

IRANIAN OIL PIPELINES AND TELECOMMUNICATIONS COMPANY (IOPTC)

124.

IRANIAN OIL TERMINALS COMPANY

125.

IRANO MISR SHIPPING COMPANY

126.

IRINVESTSHIP LTD

127.

IRISL (MALTA) LTD

128.

IRISL EUROPE GMBH

129.

IRISL MARINE SERVICES AND ENGINEERING COMPANY

130.

IRISL MARITIME TRAINING INSTITUTE

131.

IRITAL SHIPPING SRL

132.

ISI MARITIME LIMITED

133.

ISIM AMIN LIMITED

134.

ISIM ATR LIMITED

135.

ISIM OLIVE LIMITED

136.

ISIM SAT LIMITED

137.

ISIM SEA CHARIOT LTD

138.

ISIM SEA CRESCENT LTD

139.

ISIM SININ LIMITED

140.

ISIM TAJ MAHAL LTD

141.

ISIM TOUR COMPANY LIMITED

142.

ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN SHIPPING LINES

143.

JACKMAN SHIPPING COMPANY

144.

KALA NAFT

145.

KALAN KISH SHIPPING COMPANY LTD

146.

KAPPA NARI NAVIGATION LTD

147.

KARA SHIPPING AND CHARTERING GMBH

148.

KAROON OIL & GAS PRODUCTION COMPANY

149.

KAVERI MARITIME INCORPORATION

150.

KAVERI SHIPPING LLC

151.

KEY CHARTER DEVELOPMENT LTD

152.

KHALILIPOUR, Said Esmail

153.

KHANCHI, Ali Reza

154.

KHAZAR EXPL & PROD CO

155.

KHAZAR SHIPPING LINES

156.

KHEIBAR COMPANY

157.

KING PROSPER INVESTMENTS LTD

158.

KINGDOM NEW LTD

159.

KINGSWOOD SHIPPING COMPANY LIMITED

160.

KISH SHIPPING LINE MANNING COMPANY

161.

LAMBDA NARI NAVIGATION LIMITED

162.

LANCING SHIPPING COMPANY LIMITED

163.

LOGISTIC SMART LTD

164.

LOWESWATER LTD

165.

MACHINE SAZI ARAK

166.

MAGNA CARTA LIMITED

167.

MALSHIP SHIPPING AGENCY

168.

MARBLE SHIPPING LIMITED

169.

MAROUN OIL & GAS COMPANY

170.

MASJED-SOLEYMAN OIL & GAS COMPANY

171.

MASTER SUPREME INTERNATIONAL LTD

172.

MAZANDARAN CEMENT COMPANY

173.

MEHR CAYMAN LTD

174.

MELLAT BANK SB CJSC

175.

MELLI AGROCHEMICAL COMPANY PJS

176.

MELLI BANK PLC

177.

MELLI INVESTMENT HOLDING INTERNATIONAL

178.

MELODIOUS MARITIME INCORPORATION

179.

METRO SUPREME INTERNATIONAL LTD

180.

MIDHURST SHIPPING COMPANY LIMITED (MALTA)

181.

MILL DENE LTD

182.

MINISTERSTVO ENERGETIKY

183.

MINISTERSTVO ROPNÉHO PRŮMYSLU

184.

MODALITY LTD

185.

MODERN ELEGANT DEVELOPMENT LTD

186.

MOUNT EVEREST MARITIME INCORPORATION

187.

NAFTIRAN INTERTRADE COMPANY

188.

NAFTIRAN INTERTRADE COMPANY SRL

189.

NAMJOO, Majid

190.

NARI SHIPPING AND CHARTERING GMBH & CO. KG

191.

NARMADA SHIPPING

192.

NATIONAL IRANIAN DRILLING COMPANY

193.

NATIONAL IRANIAN GAS COMPANY

194.

NATIONAL IRANIAN OIL COMPANY

195.

NATIONAL IRANIAN OIL COMPANY NEDERLAND (A.K.A.: NIOC NETHERLANDS REPRESENTATION OFFICE)

196.

NATIONAL IRANIAN OIL COMPANY PTE LTD

197.

NATIONAL IRANIAN OIL COMPANY, INTERNATIONAL AFFAIRS LIMITED

198.

NATIONAL IRANIAN OIL ENGINEERING AND CONSTRUCTION COMPANY (NIOEC)

199.

NATIONAL IRANIAN OIL PRODUCTS DISTRIBUTION COMPANY (NIOPDC)

200.

NATIONAL IRANIAN OIL REFINING AND DISTRIBUTION COMPANY

201.

NATIONAL IRANIAN TANKER COMPANY

202.

NEUMAN LTD

203.

NEW DESIRE LTD

204.

NEW SYNERGY

205.

NEWHAVEN SHIPPING COMPANY LIMITED

206.

NINTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

207.

NINTH OCEAN GMBH & CO. KG

208.

NOOR AFZA GOSTAR

209.

NORTH DRILLING COMPANY

210.

NUCLEAR FUEL PRODUCTION AND PROCUREMENT COMPANY

211.

OCEAN CAPITAL ADMINISTRATION GMBH

212.

OCEAN EXPRESS AGENCIES PRIVATE LIMITED

213.

ONERBANK ZAO

214.

OXTED SHIPPING COMPANY LIMITED

215.

PACIFIC SHIPPING

216.

PARS SPECIAL ECONOMIC ENERGY ZONE

217.

PARTNER CENTURY LTD

218.

PEARL ENERGY COMPANY LTD

219.

PEARL ENERGY SERVICES, SA

220.

PERSIA INTERNATIONAL BANK PLC

221.

PETRO SUISSE

222.

PETROIRAN DEVELOPMENT COMPANY LTD

223.

PETROLEUM ENGINEERING & DEVELOPMENT COMPANY

224.

PETROPARS INTERNATIONAL FZE

225.

PETROPARS IRAN COMPANY

226.

PETROPARS LTD

227.

PETROPARS OILFIELD SERVICES COMPANY

228.

PETROPARS UK LIMITED

229.

PETWORTH SHIPPING COMPANY LIMITED

230.

POST BANK OF IRAN

231.

POWER PLANTS' EQUIPMENT MANUFACTURING COMPANY (SAAKHTE TAJHIZATE NIROOGAHI)

232.

PROSPER METRO INVESTMENTS LTD

233.

RASTKHAH, Engineer Naser

234.

REIGATE SHIPPING COMPANY LIMITED

235.

RESEARCH INSTITUTE OF NUCLEAR SCIENCE & TECHNOLOGY

236.

REZVANIANZADEH, Mohammad Reza

237.

RISHI MARITIME INCORPORATION

238.

SACKVILLE HOLDINGS LTD

239.

SAFIRAN PAYAM DARYA SHIPPING COMPANY

240.

SALEHI, Ali Akbar

241.

SANFORD GROUP

242.

SANTEXLINES

243.

SECOND OCEAN ADMINISTRATION GMBH

244.

SECOND OCEAN GMBH & CO. KG

245.

SEIBOW LOGISTICS LIMITED

246.

SEVENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

247.

SEVENTH OCEAN GMBH & CO. KG

248.

SHALLON LTD

249.

SHEMAL CEMENT COMPANY

250.

SHINE STAR LIMITED

251.

SHIPPING COMPUTER SERVICES COMPANY

252.

SILVER UNIVERSE INTERNATIONAL LTD

253.

SINA BANK

254.

SINO ACCESS HOLDINGS

255.

SINOSE MARITIME

256.

SISCO SHIPPING COMPANY LTD

257.

SIXTEENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

258.

SIXTEENTH OCEAN GMBH & CO. KG

259.

SIXTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

260.

SIXTH OCEAN GMBH & CO. KG

261.

SMART DAY HOLDINGS LTD

262.

SOLTANI, Behzad

263.

SORINET COMMERCIAL TRUST (SCT)

264.

SOROUSH SARAMIN ASATIR

265.

SOUTH WAY SHIPPING AGENCY CO. LTD

266.

SOUTH ZAGROS OIL & GAS PRODUCTION COMPANY

267.

SPARKLE BRILLIANT DEVELOPMENT LIMITED

268.

SPRINGTHORPE LIMITED

269.

STATIRA MARITIME INCORPORATION

270.

SUREH (NUCLEAR REACTORS FUEL COMPANY)

271.

SYSTEM WISE LTD

272.

TAMALARIS CONSOLIDATED LTD

273.

TENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

274.

TENTH OCEAN GMBH & CO. KG

275.

TEU FEEDER LIMITED

276.

THETA NARI NAVIGATION

277.

THIRD OCEAN ADMINISTRATION GMBH

278.

THIRD OCEAN GMBH & CO. KG

279.

THIRTEENTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

280.

THIRTEENTH OCEAN GMBH & CO. KG

281.

TOP GLACIER COMPANY LIMITED

282.

TOP PRESTIGE TRADING LIMITED

283.

TRADE CAPITAL BANK

284.

TRADE TREASURE

285.

TRUE HONOUR HOLDINGS LTD

286.

TULIP SHIPPING INC

287.

TWELFTH OCEAN ADMINISTRATION GMBH

288.

TWELFTH OCEAN GMBH & CO. KG

289.

UNIVERSAL TRANSPORTATION LIMITATION UTL

290.

VALFAJR 8TH SHIPPING LINE

291.

WEST OIL & GAS PRODUCTION COMPANY

292.

WESTERN SURGE SHIPPING COMPANY LIMITED

293.

WISE LING SHIPPING COMPANY LIMITED

294.

ZANJANI, Babak

295.

ZETA NERI NAVIGATION.“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU