(EU) č. 1196/2014Nařízení Komise (EU) č. 1196/2014 ze dne 30. října 2014 , kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004 o statistice Společenství o informační společnosti Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 319, 6.11.2014, s. 36-54 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 30. října 2014 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 26. listopadu 2014 Nabývá účinnosti: 26. listopadu 2014
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1196/2014

ze dne 30. října 2014,

kterým se provádí nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004 o statistice Společenství o informační společnosti

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 808/2004 ze dne 21. dubna 2004 o statistice Společenství o informační společnosti (1), a zejména na čl. 8 odst. 2 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízení (ES) č. 808/2004 stanoví společný rámec pro systematickou tvorbu evropských statistik o informační společnosti.

(2)

Prováděcí opatření jsou zapotřebí k určení údajů, které mají být poskytnuty za účelem tvorby statistik v modulu 1: „Podniky a informační společnost“ a v modulu 2: „Jednotlivci, domácnosti a informační společnost“, a ke stanovení lhůt pro jejich předání.

(3)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro Evropský statistický systém,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Údaje, které mají být předány za účelem tvorby evropských statistik o informační společnosti, jak stanoví čl. 3 odst. 2 a článek 4 nařízení (ES) č. 808/2004 v modulu 1: „Podniky a informační společnost“ a v modulu 2: „Jednotlivci, domácnosti a informační společnost“, jsou vymezeny v příloze I a II tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 30. října 2014.

Za Komisi

předseda

José Manuel BARROSO


(1)  Úř. věst. L 143, 30.4.2004, s. 49.


PŘÍLOHA I

Modul 1: Podniky a informační společnost

1.   TÉMATA A JEJICH PROMĚNNÉ

a)

Témata, která mají být zahrnuta pro referenční rok 2015, vybraná ze seznamu v příloze I nařízení (ES) č. 808/2004 jsou:

systémy informačních a komunikačních technologií a jejich používání v podnicích,

schopnosti a potřeba dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií v podnicích,

používání internetu a ostatních elektronických sítí v podnicích,

přístup k technologiím poskytujícím možnost připojení k internetu nebo k jiným sítím odkudkoli a kdykoli (všudypřítomná možnost připojení) a jejich využívání,

elektronické procesy v oblasti podnikání a organizační hlediska,

bezpečnost a důvěryhodnost informačních a komunikačních technologií,

elektronické obchodování,

překážky ve využívání informačních a komunikačních technologií, internetu a ostatních elektronických sítí, elektronického obchodování a ostatních elektronických procesů v oblasti podnikání.

b)

Zjišťují se tyto proměnné týkající se podniků:

Systémy informačních a komunikačních technologií a jejich používání v podnicích

Proměnná, která se zjišťuje za všechny podniky:

používání počítačů.

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež používají počítače:

(nepovinně) zaměstnanci nebo procento celkového počtu zaměstnanců, kteří používají počítače pro pracovní účely.

Schopnosti a potřeba dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií v podnicích

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež používají počítače:

zaměstnání odborníků na informační a komunikační technologie,

poskytování jakéhokoli typu školení na rozvoj dovedností souvisejících s informačními a komunikačními technologiemi pro odborníky na tyto technologie, v průběhu předchozího kalendářního roku,

poskytování jakéhokoli typu školení na rozvoj dovedností souvisejících s informačními a komunikačními technologiemi pro jiné zaměstnance, v průběhu předchozího kalendářního roku,

nábor nebo pokus o nábor odborníků na informační a komunikační technologie, v průběhu předchozího kalendářního roku,

výkon níže uvedených funkcí informačních a komunikačních technologií v průběhu předchozího kalendářního roku („Především vlastními zaměstnanci podniku, včetně zaměstnanců pracujících v mateřském nebo přidruženém podniku“; „Především externími poskytovateli“; „Nehodí se“):

údržba infrastruktury informačních a komunikačních technologií (serverů, počítačů, tiskáren, sítí),

podpora kancelářského softwaru,

vývoj softwaru/systémů pro řízení podniku,

podpora softwaru/systémů pro řízení podniku,

vývoj internetových aplikací,

podpora internetových aplikací,

bezpečnost a ochrana údajů.

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež používají počítače a provedly nábor nebo se pokusily o nábor odborníků na informační a komunikační technologie, v průběhu předchozího kalendářního roku.

existence volných pracovních míst pro odborníky na informační a komunikační technologie, jež bylo těžké obsadit, v průběhu předchozího kalendářního roku.

Používání internetu a ostatních elektronických sítí v podnicích

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež používají počítače:

přístup k internetu.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež mají přístup k internetu:

zaměstnanci nebo procento celkového počtu zaměstnanců, kteří používají počítače s přístupem k internetu pro pracovní účely,

internetové připojení: DSL nebo jakýkoli jiný typ pevného vysokorychlostního připojení,

internetové připojení: mobilní vysokorychlostní připojení prostřednictvím přenosného zařízení používajícího mobilní telefonní sítě (3G nebo 4G),

(nepovinně) internetové připojení: mobilní vysokorychlostní připojení prostřednictvím přenosného počítače používajícího mobilní telefonní sítě (3G nebo 4G),

(nepovinně) internetové připojení: mobilní vysokorychlostní připojení prostřednictvím jiného přenosného zařízení, například telefonu smartphone, používajícího mobilní telefonní sítě (3G nebo 4G),

používání internetových stránek,

zaměstnanci nebo procento celkového počtu zaměstnanců, kteří používají přenosné zařízení poskytované podnikem, jež umožňuje připojení k internetu prostřednictvím mobilní telefonní sítě, pro pracovní účely,

používání sociálních sítí nejen za účelem umístění placené reklamy,

používání podnikových blogů nebo mikroblogů nejen za účelem umístění placené reklamy,

používání internetových stránek určených ke sdílení multimediálního obsahu nejen za účelem umístění placené reklamy,

používání nástrojů sdílení znalostí založených na principu wiki nejen za účelem umístění placené reklamy,

(nepovinně) používání placené reklamy na internetu.

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež pro připojení k internetu využívají DSL nebo jakýkoli jiný typ pevného vysokorychlostního připojení:

maximální smluvně stanovená rychlost stahování nejrychlejšího pevného internetového připojení v Mbit/s; ([0, < 2]; [2, < 10]; [10, < 30]; [30, < 100]; [≥ 100]).

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež mají internetové stránky:

nabídka funkce: popis zboží či služeb, ceníky,

nabídka funkce: objednávání nebo rezervace on-line,

nabídka funkce: možnost pro návštěvníky uzpůsobit si či navrhnout on-line zboží nebo služby,

nabídka funkce: sledování nebo stav podaných objednávek,

nabídka funkce: individualizace obsahu internetových stránek pro pravidelné návštěvníky/návštěvníky, kteří stránky navštíví opakovaně,

nabídka funkce: hypertextové odkazy nebo jiné odkazy na profily podniku v sociálních médiích,

(nepovinně) nabídka funkce: prohlášení o ochraně osobních údajů, osvědčení o zachování důvěrného charakteru informací nebo osvědčení o zabezpečení internetových stránek,

(nepovinně) nabídka funkce: vývěska volných pracovních míst nebo formulář žádosti o zaměstnání on-line.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež používají sociální média, zejména sociální sítě, podnikové blogy nebo mikroblogy, internetové stránky určené ke sdílení multimediálního obsahu či nástroje sdílení znalostí založené na principu wiki, a to pro jiné účely, než je umístění placené reklamy:

používání sociálních médií k vytváření image podniku nebo pro účely marketingu,

používání sociálních médií za účelem získat názory a hodnocení zákazníků nebo umožnit jim klást otázky a rovněž na jejich názory, hodnocení nebo otázky reagovat,

používání sociálních médií k zapojení zákazníků do vývoje nebo inovace zboží či služeb,

používání sociálních médií ke spolupráci s obchodními partnery nebo jinými subjekty,

používání sociálních médií k náboru zaměstnanců,

používání sociálních médií k výměně názorů, stanovisek nebo znalostí v rámci podniku.

Přístup k technologiím poskytujícím možnost připojení k internetu nebo k jiným sítím odkudkoli a kdykoli (všudypřítomná možnost připojení) a jejich využívání

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež mají přístup k internetu:

(nepovinně) poskytování vzdáleného přístupu k systému podnikové elektronické pošty, dokumentům nebo aplikacím,

(nepovinně) používání služeb cloud computingu, s výjimkou bezplatných služeb.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež mají přístup k internetu a zakupují služby cloud computingu:

(nepovinně) používání elektronické pošty v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) používání kancelářského softwaru v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) provozování databáze (databází) podniku v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) ukládání souborů v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) používání finančních a účetních softwarových aplikací v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) používání řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management, CRM) v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) používání výpočetní kapacity pro provozování vlastního softwaru podniku v podobě služby cloud computingu,

(nepovinně) používání služeb cloud computingu poskytovaných na sdílených serverech, které provozují poskytovatelé služeb,

(nepovinně) používání služeb cloud computingu poskytovaných na sdílených serverech, které provozují poskytovatelé služeb a jsou určeny výhradně příslušnému podniku.

Elektronické procesy v oblasti podnikání a organizační hlediska

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež používají počítače:

používání softwarového balíku typu ERP (plánování podnikových zdrojů) ke sdílení informací mezi různými podnikovými funkcemi,

používání jakékoli softwarové aplikace pro správu informací o zákaznících (software CRM – řízení vztahů se zákazníky), která umožňuje získávat a ukládat informace o zákaznících podniku a zpřístupňovat je ostatním podnikovým funkcím,

používání jakékoli softwarové aplikace pro správu informací o zákaznících (software CRM – řízení vztahů se zákazníky), která umožňuje analyzovat informace o zákaznících pro marketingové účely,

elektronické sdílení informací o řízení dodavatelského řetězce (Supply Chain Management, SCM) s dodavateli nebo odběrateli s cílem koordinovat dostupnost a dodávky výrobků nebo služeb konečným odběratelům, aniž by byly informace ručně zadávány pomocí klávesnice,

(nepovinně) zasílání faktur jiným podnikům nebo orgánům veřejné moci, v průběhu předchozího kalendářního roku,

(nepovinně) procento všech faktur zaslaných jako elektronické faktury (e-invoices) ve standardní podobě vhodné pro automatické zpracování jiným podnikům nebo orgánům veřejné moci, v průběhu předchozího kalendářního roku,

(nepovinně) procento všech faktur zaslaných jako faktury v elektronické podobě nevhodné pro automatické zpracování jiným podnikům nebo orgánům veřejné moci, v průběhu předchozího kalendářního roku,

(nepovinně) procento všech faktur zaslaných pouze jako faktury v papírové podobě jiným podnikům nebo orgánům veřejné moci, v průběhu předchozího kalendářního roku,

(nepovinně) procento všech faktur přijatých jako elektronické faktury (e-invoices) ve standardní podobě vhodné pro automatické zpracování, v průběhu předchozího kalendářního roku,

(nepovinně) procento všech faktur přijatých jako faktury v papírové podobě nebo v elektronické podobě nevhodné pro automatické zpracování, v průběhu předchozího kalendářního roku.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež elektronicky sdílejí informace o řízení dodavatelského řetězce:

elektronické sdílení informací o řízení dodavatelského řetězce s dodavateli nebo odběrateli prostřednictvím internetových stránek (internetových stránek podniku, internetových stránek obchodních partnerů nebo internetových portálů),

elektronické sdílení informací o řízení dodavatelského řetězce s dodavateli nebo odběrateli prostřednictvím elektronické výměny informací vhodné pro automatické zpracování.

Bezpečnost a důvěryhodnost informačních a komunikačních technologií

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež používají počítače:

existence formálně vymezené politiky bezpečnosti informačních a komunikačních technologií.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež používají počítače a mají formálně vymezenou politiku bezpečnosti informačních a komunikačních technologií:

rizika řešená v rámci politiky bezpečnosti informačních a komunikačních technologií: zničení nebo poškození údajů způsobené útokem nebo neočekávaným incidentem,

rizika řešená v rámci politiky bezpečnosti informačních a komunikačních technologií: zpřístupnění citlivých údajů způsobené vniknutím, pharmingem nebo phishingem či náhodně,

rizika řešená v rámci politiky bezpečnosti informačních a komunikačních technologií: nedostupnost služeb informačních a komunikačních technologií způsobená útokem zvenčí (např. útokem typu „denial of service“),

období vymezení politiky bezpečnosti informačních a komunikačních technologií nebo období její poslední revize („během posledních dvanácti měsíců“; „před více než dvanácti měsíci až 24 měsíci“; „před více než 24 měsíci“).

Elektronické obchodování

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež používají počítače:

přijímání objednávek zboží či služeb provedených prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací (internetový prodej) v předchozím kalendářním roce,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem nevhodnosti zboží či služeb pro internetový prodej,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem problémů spojených s logistikou,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem problémů spojených s platbami,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem problémů spojených s bezpečností informačních a komunikačních technologií či ochranou údajů,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem problémů spojených s právním rámcem,

(nepovinně) překážky omezující nebo znemožňující prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, které jsou důsledkem příliš vysokých investičních nákladů ve srovnání s očekávanými přínosy,

přijímání objednávek zboží či služeb prostřednictvím zpráv typu EDI (prodej prostřednictvím EDI) v předchozím kalendářním roce,

zadávání objednávek zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek, aplikací nebo zpráv typu EDI v předchozím kalendářním roce.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež přijaly objednávky zadané prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací v předchozím kalendářním roce:

hodnota nebo procento z celkového obratu, které jsou výsledkem objednávek provedených prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, v předchozím kalendářním roce,

procento elektronického prodeje (obratu) soukromým spotřebitelům (B2C), které je výsledkem objednávek provedených prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, v předchozím kalendářním roce,

procento elektronického prodeje (obratu) ostatním podnikům (B2B) a elektronického prodeje orgánům veřejné moci (B2G), které je výsledkem objednávek provedených prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: vlastní země, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: jiné země EU, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: ostatní země světa, v předchozím kalendářním roce,

(nepovinně) používání platebních systémů on-line pro prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, tj. platba je součástí procesu objednávky,

(nepovinně) používání platebních systémů off-line pro prodej prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, tj. platba není součástí procesu objednávky.

Proměnná, která se zjišťuje za podniky, jež přijaly objednávky výrobků nebo služeb prostřednictvím zpráv typu EDI:

hodnota nebo procento z celkového obratu, které jsou výsledkem objednávek provedených prostřednictvím zpráv typu EDI, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: vlastní země, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: jiné země EU, v předchozím kalendářním roce,

elektronický prodej podle místa původu: ostatní země světa, v předchozím kalendářním roce.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež zadávaly objednávky prostřednictvím internetových stránek, aplikací nebo zpráv typu EDI:

(nepovinně) zadávání objednávek zboží či služeb prostřednictvím internetových stránek nebo aplikací, v předchozím kalendářním roce,

(nepovinně) zadávání objednávek zboží či služeb prostřednictvím zpráv typu EDI v předchozím kalendářním roce,

zadávání objednávek zboží či služeb v hodnotě alespoň 1 % celkové hodnoty nákupu prostřednictvím internetových stránek, aplikací nebo zpráv typu EDI, v předchozím kalendářním roce.

Proměnné, které se zjišťují za podniky, jež zadávaly objednávky zboží či služeb v hodnotě alespoň 1 % celkové hodnoty nákupu prostřednictvím internetových stránek, aplikací nebo zpráv typu EDI, v předchozím kalendářním roce:

(nepovinně) nákup prostřednictvím elektronického obchodování podle místa původu: vlastní země, v předchozím kalendářním roce,

(nepovinně) nákup prostřednictvím elektronického obchodování podle místa původu: jiné země EU, v předchozím kalendářním roce,

(nepovinně) nákup prostřednictvím elektronického obchodování podle místa původu: ostatní země světa, v předchozím kalendářním roce.

c)

Doplňující proměnné týkající se podniků, které se zjišťují nebo získávají z alternativních zdrojů:

Proměnné, které se zjišťují za všechny podniky:

hlavní ekonomická činnost podniku v předchozím kalendářním roce,

průměrný počet zaměstnaných osob v předchozím kalendářním roce,

celkový obrat (celková hodnota bez DPH) v předchozím kalendářním roce.

2.   ROZSAH POKRYTÍ

Proměnné stanovené v bodě 1 písm. b) až c) této přílohy se zjišťují a získávají za podniky zařazené do následujících kategorií ekonomických činností, velikosti podniku a zeměpisného rozsahu.

a)

Ekonomická činnost: podniky zařazené do těchto kategorií NACE Rev. 2:

Kategorie NACE

Popis

Sekce C

„Zpracovatelský průmysl“

Sekce D, E

„Dodávání elektřiny, plynu a páry, zásobování vodou, činnosti související s odpadními vodami a odpady“

Sekce F

„Stavebnictví“

Sekce G

„Velkoobchod a maloobchod; opravy a údržba motorových vozidel“

Sekce H

„Doprava a skladování“

Sekce I

„Ubytování, stravování a pohostinství“

Sekce J

„Informační a komunikační činnosti“

Sekce L

„Činnosti v oblasti nemovitostí“

Oddíly 69–74

„Odborné, vědecké a technické činnosti“

Sekce N

„Administrativní a podpůrné činnosti“

Skupina 95.1

„Opravy počítačů a komunikačních zařízení“

b)

Velikost podniku: podniky s 10 nebo více zaměstnanci. Podniky s méně než 10 zaměstnanci se zahrnují nepovinně.

c)

Zeměpisný rozsah: podniky kdekoli na území členského státu.

3.   REFERENČNÍ OBDOBÍ

Referenčním obdobím pro proměnné, které se vztahují k předchozímu kalendářnímu roku, je rok 2014. Pro ostatní proměnné je referenčním obdobím rok 2015.

4.   ČLENĚNÍ

U témat a jejich proměnných uvedených v bodě 1 písm. b) této přílohy se poskytují tyto doplňující proměnné:

a)

Rozdělení podle ekonomické činnosti: podle těchto souhrnných ukazatelů NACE Rev. 2:

Agregace NACE Rev. 2 pro případný výpočet vnitrostátních souhrnných ukazatelů

10–18

19–23

24–25

26–33

35–39

41–43

45–47

47

49–53

55

58–63

68

69–74

77–82

26.1–26.4, 26.8, 46.5, 58.2, 61, 62, 63.1, 95.1

Agregace NACE Rev. 2 pro případný výpočet evropských souhrnných ukazatelů

10–12

13–15

16–18

26

27–28

29–30

31–33

45

46

55–56

58–60

61

62–63

77–78 + 80–82

79

95.1

b)

Rozdělení podle kategorií velikosti: údaje se rozdělí podle těchto kategorií velikosti podle počtu zaměstnanců:

Kategorie velikosti

10 zaměstnanců a více

10 až 49 zaměstnanců

50 až 249 zaměstnanců

250 zaměstnanců a více

Níže uvedené rozdělení se použije pro podniky s méně než 10 zaměstnanci, jsou-li zahrnuty. (Proměnné pro kategorie velikosti „Méně než 5 zaměstnanců“ a „5 až 9 zaměstnanců“ se poskytují nepovinně.)

Kategorie velikosti

Méně než 10 zaměstnanců

Méně než 5 zaměstnanců (nepovinně)

5 až 9 zaměstnanců (nepovinně)

5.   PERIODICITA

Údaje se poskytnou jednou za rok 2015.

6.   LHŮTY

a)

Agregované údaje, v případě potřeby označené jako důvěrné nebo nespolehlivé, uvedené v článku 6 nařízení (ES) č. 808/2004 se předají Eurostatu před 5. říjnem 2015. Do tohoto dne musí být datový soubor dokončen, validován a schválen.

b)

Metadata uvedená v článku 6 nařízení (ES) č. 808/2004 se předají Eurostatu před 31. květnem 2015.

c)

Zpráva o kvalitě uvedená v čl. 7 odst. 3 nařízení (ES) č. 808/2004 se předá Eurostatu do 5. listopadu 2015.

d)

Údaje a metadata se Eurostatu poskytnou v souladu se standardem pro výměnu dat určeným Eurostatem prostřednictvím služeb jednotného kontaktního místa. Pro metadata a zprávu o kvalitě se použije standardní struktura pro metadata stanovená Eurostatem.


PŘÍLOHA II

Modul 2: Jednotlivci, domácnosti a informační společnost

1.   TÉMATA A JEJICH PROMĚNNÉ

a)

Témata, která mají být zahrnuta pro referenční rok 2015, vybraná ze seznamu v příloze II nařízení (ES) č. 808/2004 jsou:

přístup jednotlivců a/nebo domácností k systémům informačních a komunikačních technologií a jejich používání,

používání internetu a dalších elektronických sítí k různým účelům jednotlivci a/nebo domácnostmi,

dovednosti a znalosti v oblasti informačních a komunikačních technologií,

překážky ve využívání informačních a komunikačních technologií a internetu,

používání informačních a komunikačních technologií jednotlivci k výměně informací a služeb s veřejnou správou (elektronická veřejná správa, e-government),

přístup k technologiím poskytujícím možnost připojení k internetu nebo k jiným sítím odkudkoli a kdykoli (všudypřítomná možnost připojení) a jejich využívání,

bezpečnost a důvěryhodnost informačních a komunikačních technologií.

b)

Zjišťují se tyto proměnné:

Přístup jednotlivců a/nebo domácností k systémům informačních a komunikačních technologií a jejich používání

Proměnné, které se zjišťují za všechny domácnosti:

přístup k počítači doma,

přístup k internetu doma (prostřednictvím jakéhokoli zařízení).

Proměnné, které se zjišťují za domácnosti s přístupem k internetu:

typ vysokorychlostního připojení používaný pro přístup k internetu doma: pevné vysokorychlostní připojení, např. DSL, ADSL, VDSL, kabel, optický kabel, satelit, veřejné WiFi,

typ vysokorychlostního připojení používaný pro přístup k internetu doma: mobilní vysokorychlostní připojení (prostřednictvím mobilní telefonní sítě, alespoň 3G, např. UMTS, s využitím SIM karty nebo USB klíče, mobilního telefonu nebo telefonu smartphone jako modemu),

(nepovinně) typ připojení používaný pro přístup k internetu doma: vytáčené připojení přes běžnou telefonní linku nebo ISDN,

(nepovinně) typ připojení používaný pro přístup k internetu doma: mobilní nízkorychlostní připojení (prostřednictvím mobilní telefonní sítě, méně než 3G, např. 2G+/GPRS, s využitím SIM karty nebo USB klíče, mobilního telefonu nebo telefonu smartphone jako modemu).

Proměnná, která se zjišťuje za všechny jednotlivce:

poslední použití počítače doma, v práci nebo jinde (během posledních tří měsíců; před třemi měsíci až jedním rokem; před více než jedním rokem; jednotlivec nikdy nepoužil počítač).

Proměnná, která se zjišťuje za jednotlivce, kteří použili počítač během posledních tří měsíců:

průměrná frekvence používání počítače (každý den nebo téměř každý den; alespoň jednou týdně (ale ne každý den); méně než jednou týdně).

Používání internetu k různým účelům jednotlivci a/nebo domácnostmi

Proměnná, která se zjišťuje za všechny jednotlivce:

poslední použití internetu (během posledních tří měsíců; před třemi měsíci až jedním rokem; před více než jedním rokem; jednotlivec nikdy nepoužil Internet).

Proměnná, která se zjišťuje za jednotlivce, kteří používali Internet:

poslední použití internetu k obchodním činnostem k soukromým účelům (během posledních tří měsíců; před třemi měsíci až jedním rokem; před více než jedním rokem; jednotlivec nikdy nepoužil Internet k nákupu nebo objednávce).

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří použili Internet během posledních tří měsíců:

průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců (každý den nebo téměř každý den; alespoň jednou týdně (ale ne každý den); méně než jednou týdně),

používání internetu během posledních tří měsíců pro odesílání a přijímání elektronické pošty,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro telefonování přes Internet, videotelefonování (prostřednictvím webové kamery) přes Internet (s využitím aplikací, např. Skype, FaceTime),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast v sociálních sítích (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv nebo jiných příspěvků),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vkládání vlastní tvorby (textů, fotografií, videosouborů, hudebních souborů, softwaru atd.) na jakékoli internetové stránky za účelem sdílení,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro četbu zpravodajství on-line, novin on-line nebo zpravodajských magazínů on-line,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací o zdraví (např. o poraněních, chorobách, výživě, zlepšování zdravotního stavu),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vyhledávání informací z oblasti vzdělávání, odborné přípravy nebo nabídek kurzů,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro nahlížení do wiki k získání poznatků o jakémkoli tématu,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání informací o zboží nebo službách,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro stahování softwaru (jiného než her),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro vkládání názorů na občanská a politická témata prostřednictvím internetových stránek (např. blogů, sociálních sítí),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro účast na konzultacích on-line nebo na hlasování o občanských či politických tématech (např. územní plánování, podepsání petice),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro hledání zaměstnání nebo zaslání žádosti o zaměstnání,

používání internetu během posledních tří měsíců za účelem účasti v sítích profesních kontaktů (vytvoření uživatelského profilu, vkládání zpráv a jiných příspěvků např. na LinkedIn, Xing),

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro využívání služeb v souvislosti s cestováním nebo s ubytováním souvisejícím s cestováním,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro prodej zboží nebo služeb, např. prostřednictvím dražeb on-line,

používání internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro internetové bankovnictví,

používání úložiště dat (storage space) na internetu během posledních tří měsíců k soukromým účelům pro ukládání dokumentů, obrázků, hudebních souborů, videosouborů nebo jiných souborů (např. Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive (dříve SkyDrive), iCloud, Amazon Cloud Drive),

používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely: účast na kurzu on-line,

používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely: používání materiálů on-line jiných než úplné kurzy on-line (např. audiovizuální materiály, výukový software on-line, elektronické učebnice),

používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely: komunikace s vyučujícími nebo studenty s využitím výukových internetových stránek/portálů,

používání internetu během posledních tří měsíců k činnostem spojeným s učením pro vzdělávací, profesní nebo soukromé účely: jiné.

Proměnná, která se zjišťuje za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců používali Internet k soukromým účelům pro účast v sociálních sítích:

průměrná frekvence používání internetu během posledních tří měsíců pro účast v sociálních sítích (každý den nebo téměř každý den; alespoň jednou týdně (ale ne každý den); méně než jednou týdně).

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců použili Internet k obchodním činnostem k soukromým účelům:

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání jídla nebo potravin,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání zboží pro domácnost,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání léků,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání oblečení nebo sportovních potřeb,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání počítačového hardwaru,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání elektronických zařízení (včetně fotoaparátů),

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání telekomunikačních služeb (např. televize, předplaceného vysokorychlostního připojení, předplaceného připojení pomocí pevné linky nebo mobilního telefonu, doplnění kreditu pro předplacené telefonní karty),

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k nákupu akcií, pojištění a dalších finančních služeb,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání ubytování na dovolené (hotelů atd.),

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání dalších služeb spojených s cestováním (jízdenek/letenek, pronájmu auta atd.),

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání vstupenek na různé akce,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání filmů nebo hudby,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání knih, časopisů nebo novin (včetně elektronických knih),

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání materiálů pro elektronické učení,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání softwaru videoher, jiného počítačového softwaru a aktualizací,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k objednání jiného zboží nebo služeb,

zboží či služby zakoupené nebo objednané během posledních dvanácti měsíců u tuzemských prodejců,

zboží či služby zakoupené nebo objednané během posledních dvanácti měsíců u prodejců z jiných zemí EU,

zboží či služby zakoupené nebo objednané během posledních dvanácti měsíců u prodejců z ostatních zemí světa,

zboží či služby zakoupené nebo objednané během posledních dvanácti měsíců: země původu prodejce je neznámá,

počet objednávek přes Internet nebo množství zboží či služeb zakoupených přes Internet během posledních tří měsíců (počet objednávek/nákupů nebo podle jednotlivých kategorií: 1–2 objednávky/nákupy; mezi > 2 a 5 objednávkami/nákupy; mezi > 5 a 10 objednávkami/nákupy; > 10 objednávek/nákupů),

celková hodnota zboží či služeb (kromě akcií či jiných finančních služeb) zakoupených přes Internet během posledních tří měsíců (v eurech nebo podle jednotlivých kategorií: méně než 50 EUR; 50 EUR až méně než 100 EUR; 100 EUR až méně než 500 EUR; 500 EUR až méně než 1 000 EUR; 1 000 EUR nebo více; nezjištěno),

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: technická závada na internetové stránce při objednávání či placení,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: obtíže při vyhledávání informací o zárukách a dalších zákonných právech,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: zboží/služby byly dodány později, než bylo uvedeno,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: celkové náklady byly vyšší, než bylo uvedeno (např. vyšší dodací náklady, neočekávaný poplatek za transakci),

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: dodání jiného nebo poškozeného zboží,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: problémy s podvodným jednáním (např. nebylo dodáno žádné zboží/služby, došlo ke zneužití údajů kreditní karty),

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: obtížné vyřizování stížností a zjednávání nápravy nebo po podání stížnosti nenásledovala uspokojivá odpověď,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: zahraniční prodejce zboží/služby neprodává v zemi zájemce,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: jiné,

problémy při použití internetu k obchodním činnostem: žádné.

Dovednosti a znalosti v oblasti informačních a komunikačních technologií

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců použili Internet:

znalosti – přenos souborů mezi počítačem a jinými zařízeními,

znalosti – instalace softwaru nebo aplikací,

znalosti – změna nastavení jakéhokoli softwaru, včetně operačních systémů nebo programů pro počítačovou bezpečnost,

znalosti – kopírování nebo přesunování souborů či složek,

znalosti – používání softwaru pro zpracování textu,

znalosti – tvorba prezentací nebo dokumentů, které obsahují text, obrázky, tabulky nebo grafy,

znalosti – používání tabulkových procesorů,

znalosti – editace fotografií, videosouborů nebo audiosouborů,

znalosti – používání kódů určitého programovacího jazyka.

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců používali tabulkové procesory:

znalosti – používání pokročilých funkcí tabulkových procesorů pro uspořádání a analýzu údajů, např. třídění, filtrování, používání vzorců, vytváření grafů.

Překážky ve využívání informačních a komunikačních technologií a internetu

Proměnné, které se zjišťují za domácnosti bez přístupu k internetu doma:

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: mají přístup k internetu jinde,

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: nepotřebují Internet (není užitečný, není zajímavý atd.),

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: příliš vysoké náklady na vybavení,

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: příliš vysoké poplatky za připojení (telefon, smlouvy o poskytování služeb DSL atd.),

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: nedostatečné znalosti,

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: obavy o soukromí nebo bezpečnost,

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: vysokorychlostní Internet není v dané oblasti k dispozici,

důvod, proč nemají přístup k internetu doma: jiné.

Proměnné, které se zjišťují u jednotlivců, kteří během posledních dvanácti měsíců použili Internet, ale ne k obchodním činnostem:

překážky použití internetu k obchodním činnostem: upřednostňuje se osobní nakupování, možnost prohlédnout si výrobek, loajalita k obchodům, síla zvyku,

překážky použití internetu k obchodním činnostem: nedostatek znalostí či vědomostí (jednotlivec např. nevěděl, jak internetovou stránku použít nebo bylo její použití příliš složité),

překážky použití internetu k obchodním činnostem: dodání zboží objednaného přes Internet je problematické (např. dodání trvá příliš dlouho nebo je z hlediska logistiky obtížné),

překážky použití internetu k obchodním činnostem: obavy ohledně zabezpečení plateb nebo soukromí (např. poskytnutí údajů kreditní karty nebo osobních údajů přes Internet),

překážky použití internetu k obchodním činnostem: obavy ohledně dodávky nebo vracení zboží, obavy týkající se vyřizování stížností a zjednávání nápravy,

překážky použití internetu k obchodním činnostem: jednotlivec nevlastní žádnou platební kartu, která umožňuje platbu přes Internet,

(nepovinně) překážky použití internetu k obchodním činnostem: zahraniční prodejce zboží/služby neprodává v zemi jednotlivce,

překážky v internetovém obchodování: jiné.

Používání informačních a komunikačních technologií jednotlivci k výměně informací a služeb s veřejnou správou (elektronická veřejná správa, e-government)

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců použili Internet:

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro získání informací z internetových stránek orgánů veřejné moci nebo internetových stránek veřejných služeb,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro stahování úředních formulářů z internetových stránek orgánů veřejné moci nebo internetových stránek veřejných služeb,

používání internetu během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům pro předložení vyplněných internetových formulářů orgánům veřejné moci nebo institucím veřejných služeb.

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům nepředložili žádné vyplněné formuláře na internetových stránkách orgánů veřejné moci:

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: předložení úředních formulářů nebylo zapotřebí.

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců k soukromým účelům nepředložili žádné vyplněné formuláře na internetových stránkách orgánů veřejné moci a kteří jako důvod neuvedli, že nebylo třeba předkládat úřední formuláře:

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: taková služba internetové stránky nebyla k dispozici,

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: nedostatek znalostí či vědomostí (jednotlivec např. nevěděl, jak internetovou stránku použít nebo bylo její použití příliš složité),

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: obavy týkající se ochrany a bezpečnosti osobních údajů,

(nepovinně) důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: absence elektronického podpisu nebo elektronického průkazu totožnosti/elektronického certifikátu (vyžaduje se pro ověření totožnosti/využití služby) nebo s tím související problémy,

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: jiná osoba tak učinila mým jménem (např. konzultant, daňový poradce, příbuzný nebo člen rodiny),

důvod nepředložení žádných vyplněných formulářů na internetových stránkách orgánů veřejné moci: jiné.

Bezpečnost a důvěryhodnost informačních a komunikačních technologií

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních dvanácti měsíců použili Internet:

nežádoucí příhody při používání internetu k soukromým účelům během posledních dvanácti měsíců: ztráta údajů nebo času způsobená napadením virem nebo jiným napadením počítače (např. červ nebo trojský kůň),

nežádoucí příhody při používání internetu k soukromým účelům během posledních dvanácti měsíců: zneužití osobních údajů, které se zasílají prostřednictvím internetu nebo jiné narušení soukromí (např. zneužití fotografií, videí, osobních údajů umístěných na stránkách internetových komunit),

nežádoucí příhody při používání internetu k soukromým účelům během posledních dvanácti měsíců: finanční ztráta způsobená obdržením podvodných zpráv („phishing“) nebo přesměrováním na falešné internetové stránky, které požadují zadání osobních údajů („pharming“),

nežádoucí příhody při používání internetu k soukromým účelům během posledních dvanácti měsíců: finanční ztráta způsobená podvodným použitím platební karty (kreditní nebo debetní),

nežádoucí příhody při používání internetu k soukromým účelům během posledních dvanácti měsíců: přístup dětí na nevhodné internetové stránky,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka objednání nebo nákupu zboží nebo služeb k soukromým účelům přes Internet během posledních dvanácti měsíců,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka provádění bankovních operací, např. správy účtu, k soukromým účelům přes Internet během posledních dvanácti měsíců,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka poskytování osobních údajů online komunitám pro vytváření společenských a profesionálních kontaktů během posledních dvanácti měsíců,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka komunikace s veřejnými službami nebo správními úřady k soukromým účelům přes Internet během posledních dvanácti měsíců,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka stahování softwaru, hudby, videosouborů, her nebo jiných datových souborů k soukromým účelům přes Internet během posledních dvanácti měsíců,

obavy týkající se bezpečnosti jako omezení nebo překážka používání internetu prostřednictvím mobilního zařízení (např. přenosného počítače) přes bezdrátové připojení z jiného místa než z domova během posledních dvanácti měsíců,

pořizování záložních souborů (dokumentů, obrázků atd.) z vlastního počítače na jakékoli externí zálohovací zařízení např. CD, DVD, externí pevný disk, USB zálohovací zařízení) nebo úložiště dat (storage space) na internetu (ano (automaticky nebo manuálně); ne),

informovanost o tom, že pomocí souborů cookies lze sledovat pohyb osob na internetu, vytvořit profil každého uživatele a zasílat uživatelům cílenou reklamu,

nastavení internetového prohlížeče již bylo v minulosti změněno, aby se zabránilo nebo omezilo ukládání množství souborů cookies na vlastním počítači.

Přístup k technologiím poskytujícím možnost připojení k internetu nebo k jiným sítím odkudkoli a kdykoli (všudypřítomná možnost připojení) a jejich využívání

Proměnné, které se zjišťují za jednotlivce, kteří během posledních tří měsíců použili Internet:

používání mobilního telefonu (nebo telefonu smartphone) pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště,

používání mobilního telefonu (nebo telefonu smartphone) prostřednictvím mobilní telefonní sítě pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště,

používání mobilního telefonu (nebo telefonu smartphone) pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště prostřednictvím bezdrátové sítě (např. WiFi),

používání přenosného počítače (např. laptopu, tabletu) pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště,

používání přenosného počítače (např. laptopu, tabletu) pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště prostřednictvím mobilní telefonní sítě s použitím USB klíče, SIM karty nebo mobilního telefonu či telefonu smartphone jako modemu,

používání přenosného počítače (např. laptopu, tabletu) pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště prostřednictvím bezdrátové sítě (např. WiFi),

používání jiných zařízení pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště,

nepoužívání mobilního zařízení pro přístup k internetu mimo domov nebo pracoviště.

2.   ROZSAH POKRYTÍ

a)

Statistické jednotky u proměnných uvedených v bodě 1 písm. b) této přílohy, jež se týkají domácností, jsou domácnosti alespoň s jedním členem ve věku 16 až 74 let.

b)

Statistické jednotky u proměnných uvedených v bodě 1 písm. b) této přílohy, jež se týkají jednotlivců, jsou jednotlivci ve věku 16 až 74 let.

c)

Zeměpisný rozsah zahrnuje domácnosti a/nebo jednotlivce žijící kdekoli na území členského státu.

3.   REFERENČNÍ OBDOBÍ

Hlavním referenčním obdobím pro zjišťování statistických údajů je první čtvrtletí roku 2015.

4.   DOPLŇUJÍCÍ SOCIÁLNĚ-EKONOMICKÉ PROMĚNNÉ

a)

U témat a jejich proměnných uvedených v bodě 1 písm. b) této přílohy, které se týkají domácností, se zjišťují tyto doplňující proměnné:

region bydliště (podle klasifikace regionů NUTS1),

(nepovinně) region bydliště podle klasifikace NUTS2,

zeměpisná poloha: osoby žijící v méně rozvinutých regionech; osoby žijící v přechodových regionech; osoby žijící v rozvinutějších regionech,

stupeň urbanizace: osoby žijící v hustě obydlených oblastech; osoby žijící ve středně obydlených oblastech; osoby žijící v řídce obydlených oblastech,

typ domácnosti: počet členů domácnosti; (nepovinně) počet osob ve věku od 16 do 24 let; (nepovinně) počet studentů ve věku od 16 do 24 let; (nepovinně) počet osob ve věku od 25 do 64 let; (nepovinně) počet osob ve věku 65 let a více (samostatně se zjišťuje: počet dětí mladších 16 let, (nepovinně) počet dětí ve věku od 14 do 15 let, (nepovinně) počet dětí ve věku od 5 do 13 let, (nepovinně) počet dětí ve věku 4 let nebo mladších),

(nepovinně) čistý měsíční příjem domácnosti (zjišťuje se jako hodnota nebo příjmová pásma odpovídající příjmovým kvartilům),

(nepovinně) celkový čistý měsíční ekvivalizovaný příjem domácnosti v kvintilech.

b)

U témat a jejich proměnných uvedených v bodě 1 písm. b) této přílohy, které se týkají jednotlivců, se zjišťují tyto doplňující proměnné:

pohlaví: muži, ženy,

země narození: narozeni v tuzemsku; narozeni v zahraničí: narozeni v jiném členském státě EU; narozeni v zahraničí: narozen/a ve státě, který není členským státem EU,

státní příslušnost: státní příslušníci; cizí státní příslušníci: má státní příslušnost jiného členského státu EU; cizí státní příslušníci: má státní příslušnost státu, který není členským státem EU,

věk, v celých letech; (nepovinně) mladší než 16 a/nebo starší než 74 let,

úroveň dosaženého vzdělání (nejvyšší úspěšně ukončené vzdělání) podle Mezinárodní standardní klasifikace vzdělání (ISCED 2011): nanejvýš nižší sekundární vzdělání (ISCED 0, 1 nebo 2); vyšší sekundární nebo postsekundární vzdělání nižší než terciární (ISCED 3 nebo 4); terciární vzdělání (ISCED 5, 6, 7 nebo 8); nižší než primární vzdělání (ISCED 0); primární vzdělání (ISCED 1); nižší sekundární vzdělání (ISCED 2); vyšší sekundární vzdělání (ISCED 3); postsekundární vzdělání nižší než terciární (ISCED 4); první stupeň terciárního vzdělání (ISCED 5); titul bakalář nebo jeho ekvivalent (ISCED 6); titul magistr nebo jeho ekvivalent (ISCED 7); titul doktor nebo jeho ekvivalent (ISCED 8),

situace ohledně zaměstnání: zaměstnanec nebo OSVČ, včetně pomáhajících rodinných příslušníků (nepovinně: zaměstnanec nebo OSVČ s plným pracovním úvazkem, zaměstnanec nebo OSVČ s částečným pracovním úvazkem, zaměstnanec s trvalým zaměstnáním nebo zaměstnáním na dobu neurčitou; zaměstnanec s dočasným zaměstnáním nebo smlouvou na dobu určitou; OSVČ, včetně pomáhajících rodinných příslušníků),

(nepovinně) ekonomické odvětví zaměstnání:

Sekce NACE Rev. 2

Popis

A

Zemědělství, lesnictví a rybářství

B, C, D a E

Zpracovatelský průmysl, těžba a dobývání a jiná průmyslová odvětví

F

Stavebnictví

G, H a I

Velkoobchod a maloobchod, doprava, ubytování, stravování a pohostinství

J

Informační a komunikační činnosti

K

Peněžnictví a pojišťovnictví

L

Činnosti v oblasti nemovitostí

M a N

Podnikatelské služby

O, P a Q

Veřejná správa, obrana, vzdělávání, zdravotní a sociální péče

R, S, T a U

Ostatní služby

situace ohledně zaměstnání: nezaměstnaný/nezaměstnaná; student/studentka nezapojený/nezapojená do pracovního procesu; jiná osoba nezapojená do pracovního procesu (nepovinně pro jiné osoby nezapojené do pracovního procesu: osoba je v důchodu, předčasném důchodu nebo ukončila samostatnou výdělečnou činnost; trvale zdravotně postižená; v povinné základní vojenské nebo civilní službě; v domácnosti; jiná neaktivní osoba),

povolání podle Mezinárodní standardní klasifikace zaměstnání (ISCO-08): manuální pracovníci; ostatní pracovníci; pracovníci v oblasti informačních a komunikačních technologií, pracovníci v jiné oblasti, než je oblast informačních a komunikačních technologií; (nepovinně) všechna zaměstnání podle ISCO-08 na úrovni dvou míst číselného kódu.

5.   PERIODICITA

Údaje se poskytnou jednou za rok 2015.

6.   LHŮTY

a)

Individuální záznamy údajů neumožňující přímou identifikaci dotčených statistických jednotek, uvedené v článku 6 a v bodě 6 přílohy II nařízení (ES) č. 808/2004 se předají Eurostatu před 5. říjnem 2015. Do tohoto dne musí být datový soubor dokončen, validován a schválen.

b)

Metadata uvedená v článku 6 nařízení (ES) č. 808/2004 se předají Eurostatu před 31. květnem 2015.

c)

Zpráva o kvalitě uvedená v čl. 7 odst. 3 nařízení (ES) č. 808/2004 se předá Eurostatu do 5. listopadu 2015.

d)

Údaje a metadata se Eurostatu poskytnou v souladu se standardem pro výměnu dat určeným Eurostatem prostřednictvím služeb jednotného kontaktního místa. Pro metadata a zprávu o kvalitě se použije standardní struktura pro metadata stanovená Eurostatem.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU