(EU) č. 687/2014Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 687/2014 ze dne 20. června 2014 , kterým se mění nařízení (EU) č. 185/2010, pokud jde o objasnění, harmonizaci a zjednodušení opatření letecké bezpečnosti, rovnocennost bezpečnostních norem a opatření pro bezpečnost nákladu a pošty Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 182, 21.6.2014, s. 31-46 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 20. června 2014 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 22. června 2014 Nabývá účinnosti: 22. června 2014
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2015/1998 Pozbývá platnosti: 15. listopadu 2015
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 687/2014

ze dne 20. června 2014,

kterým se mění nařízení (EU) č. 185/2010, pokud jde o objasnění, harmonizaci a zjednodušení opatření letecké bezpečnosti, rovnocennost bezpečnostních norem a opatření pro bezpečnost nákladu a pošty

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 300/2008 ze dne 11. března 2008 o společných pravidlech v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a o zrušení nařízení (ES) č. 2320/2002 (1), a zejména na čl. 4 odst. 3 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Zkušenosti s prováděním nařízení Komise (EU) č. 185/2010 (2) ukázaly potřebu změn způsobů provádění některých společných základních norem.

(2)

Některá specifická opatření letecké bezpečnosti by měla být objasněna, harmonizována nebo zjednodušena s cílem zlepšit právní srozumitelnost, a tím zabránit různým výkladům právních předpisů, a dále zajistit co nejlepší provádění společných základních norem letecké bezpečnosti.

(3)

Změny se týkají provedení omezeného počtu opatření týkajících se zakázaných předmětů, bezpečnosti letadel, bezpečnostních kontrol nákladu, pošty, palubních zásob a letištních dodávek a bezpečnostních zařízení.

(4)

V souladu s nařízením (ES) č. 272/2009 (3) by Komise měla uznat rovnocennost bezpečnostních norem třetích zemí a jiných zemí a území, na které se nevztahuje hlava VI SFEU, za podmínky, že jsou splněna kritéria stanovená v uvedeném nařízení.

(5)

Komise ověřila, že letiště v Guernsey, Jersey a na ostrově Man splňují kritéria stanovená v části E přílohy nařízení (ES) č. 272/2009.

(6)

V příloze nařízení Komise (EU) č. 185/2010 je uveden seznam třetích zemí a jiných zemí a území, na které se nevztahuje hlava VI SFEU a které jsou uznány jako země a území uplatňující bezpečnostní normy rovnocenné společným základním normám stanoveným nařízením (ES) č. 272/2009.

(7)

Nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 (4) a nařízení Komise (EU) č. 185/2010 stanoví obdobné bezpečnostní požadavky pro subjekty působící při přepravě nákladů a pošty.

(8)

Bezpečnostní požadavky na program schválených agentů v oblasti letecké bezpečnosti a známých odesilatelů definované v nařízení Komise (EU) č. 185/2010 a na program oprávněných hospodářských subjektů definovaný v nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 by měly být více propojeny s cílem umožnit vzájemné uznávání a zjednodušit práci dotčeného odvětví a veřejných orgánů při zachování stávající úrovně bezpečnosti.

(9)

Nařízení (EU) č. 185/2010 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(10)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro ochranu civilního letectví,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Příloha nařízení (EU) č. 185/2010 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Bod 5 písm. o) se použije ode dne 1. července 2014.

Body 10 písm. b) a 11 písm. b) přílohy se použijí ode dne 1. března 2015.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 20. června 2014.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 97, 9.4.2008, s. 72.

(2)  Nařízení Komise (EU) č. 185/2010 ze dne 4. března 2010, kterým se stanoví prováděcí opatření ke společným základním normám letecké bezpečnosti (Úř. věst. L 55, 5.3.2010, s. 1).

(3)  Nařízení Komise (ES) č. 272/2009 ze dne 2. dubna 2009, kterým se doplňují společné základní normy ochrany civilního letectví před protiprávními činy stanovené v příloze nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 300/2008 (Úř. věst. L 91, 3.4.2009, s. 7).

(4)  Nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 ze dne 2. července 1993, kterým se provádí nařízení Rady (EHS) č. 2913/92, kterým se vydává celní kodex Společenství (Úř. věst. L 253, 11.10.1993, s. 1).


PŘÍLOHA

Příloha nařízení (EU) č. 185/2010 se mění takto:

1)

Kapitola 1 se mění takto:

a)

doplňuje se nový bod 1.0.5, který zní:

„1.0.5.

Odkazy na třetí země uvedené v této kapitole, a případně ve zvláštním rozhodnutí Komise, zahrnují další země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy.“;

b)

bod 1.3.1.7 se zrušuje;

c)

doplňuje se nový bod 1.6, který zní:

„1.6.   ZAKÁZANÉ PŘEDMĚTY

1.6.1.   Osoby jiné než cestující nesmějí vnášet do vyhrazených bezpečnostních prostor předměty uvedené v doplňku 1-A.

1.6.2.   Výjimka z bodu 1.6.1 může být udělena za podmínky, že je osoba oprávněna vnášet do vyhrazených bezpečnostních prostorů zakázané předměty za účelem plnění úkolů, které jsou nezbytné pro provoz letištních zařízení nebo letadla nebo pro plnění povinností za letu.

1.6.3.   Aby bylo možné spojit osobu oprávněnou vnést jeden nebo více předmětů uvedených v doplňku 1-A s vnášeným předmětem:

a)

dotyčná osoba musí mít při sobě oprávnění. Příslušné oprávnění je uvedeno na identifikačním průkazu, který umožňuje přístup do vyhrazených bezpečnostních prostorů, nebo ve zvláštním písemném prohlášení. V oprávnění je uveden předmět či předměty, které je možno vnášet, a to buď jako kategorie, nebo jako konkrétní předmět. Je-li oprávnění uvedeno na identifikačním průkazu, musí být rozpoznatelné v případě potřeby; nebo

b)

na stanovišti bezpečnostní kontroly je zaveden systém, který udává, které osoby jsou oprávněny vnášet jaký předmět nebo předměty, a to buď jako kategorie nebo jako konkrétní předmět.

Spojení je nutno provést dříve, než je dotyčné osobě povoleno vnést předmět nebo předměty do vyhrazených bezpečnostních prostorů nebo na palubu letadla, nebo poté, co byla tato osoba zastavena osobami vykonávajícími dozor nebo hlídky podle bodu 1.5.1 písm. c).

1.6.4.   Předměty uvedené v doplňku 1-A mohou být skladovány ve vyhrazených bezpečnostních prostorách za podmínky, že jsou zabezpečeny. Předměty uvedené v písmenech c), d) a e) doplňku 4-C lze skladovat ve vyhrazených bezpečnostních prostorách za podmínky, že nejsou přístupné cestujícím.“;

d)

vkládá se nový doplněk 1-A, který zní:

„DOPLNĚK 1-A

OSOBY JINÉ NEŽ CESTUJÍCÍ

SEZNAM ZAKÁZANÝCH PŘEDMĚTŮ

a)

střelné a palné zbraně a ostatní zařízení, která vymršťují projektily — zařízení, jimiž je možné způsobit vážné zranění vymrštěním projektilu nebo v jejichž případě se toto použití jako možné jeví, včetně:

střelných zbraní všech typů, například pistolí, revolverů, pušek, brokových zbraní,

hraček napodobujících zbraně, replik a imitací střelných zbraní, které mohou být zaměněny se skutečnými zbraněmi,

částí střelných zbraní kromě zaměřovacích dalekohledů,

střelných zbraní na stlačený vzduch a CO2, např. pistolí, zbraní vystřelujících diabola (pellet guns), pušek a zbraní vystřelujících kuličky (ball bearing guns),

signálních zbraní a startovacích pistolí,

luků, samostřílů a šípů,

harpun a oštěpů,

praků a katapultů;

b)

ochromující zařízení — zařízení, jejichž specifickým účelem je ochromit nebo znehybnit, včetně:

prostředků způsobujících šok, například paralyzérů (stun guns), taserů a obušků s elektrickým paralyzérem (stun batons),

zařízení na omračování a zabíjení zvířat,

ochromujících a zneschopňujících chemických látek, plynů a sprejů, například sprejů s dávivými plyny, pepřových sprejů, paprikových sprejů, slzného plynu, kyselinových sprejů a repelentů na odpuzování zvířat a živočichů;

c)

výbušniny a zápalné látky a zařízení — výbušniny a zápalné látky a zařízení, jež je možné použít s cílem způsobit vážné zranění nebo ohrozit bezpečnost letadla nebo v jejichž případě se toto použití jako možné jeví, včetně:

munice,

rozbušek,

detonátorů a zápalných zařízení,

replik nebo imitací výbušných zařízení,

min, granátů a jiné vojenské výzbroje obsahující výbušniny,

ohňostrojů a jiných pyrotechnických výrobků,

dýmovnic a kouřových patron,

dynamitu, střelného prachu a plastických výbušnin;

d)

jakékoli jiné předměty, jimiž lze způsobit vážné zranění, které se běžně nepoužívají ve vyhrazených bezpečnostních prostorách, například vybavení pro bojová umění, meče, šavle atd.“.

2)

Kapitola 3 se mění takto:

a)

doplňuje se nový bod 3.0.6, který zní:

„3.0.6.

Odkazy na třetí země uvedené v této kapitole, a případně ve zvláštním rozhodnutí Komise, zahrnují další země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy.“;

b)

bod 3.2.1.1 se nahrazuje tímto:

„3.2.1.1.

Bez ohledu na místo, na němž je letadlo zaparkováno na letišti, musí být všechny jeho vnější dveře chráněny před neoprávněným vstupem, a to:

a)

zajištěním, aby osoby, které usilují o neoprávněný vstup, byly neprodleně zastaveny, nebo

b)

uzavřením vnějších dveří. Jestliže se letadlo nachází v kritické části, je nutno vnější dveře, jež nejsou osobám přístupné ze země, považovat za uzavřené, pokud byly pomocné prostředky pro vstup odstraněny a umístěny dostatečně daleko od letadla s cílem přiměřeně zabránit vstupu osob, nebo

c)

elektronickými prostředky, které okamžitě odhalí neoprávněný vstup, nebo

d)

systémem vstupu pomocí elektronických letištních identifikačních průkazů uplatněných na všech dveřích, které vedou přímo do nástupních mostů sousedících s otevřenými dveřmi letadla, který umožňuje přístup pouze pro osoby, které absolvovaly odbornou přípravu v souladu s bodem 11.2.3.7. Tyto osoby musí při použití dveří zajistit, aby bylo zabráněno neoprávněnému vstupu.“;

c)

doplněk 3-B se nahrazuje tímto:

„DOPLNĚK 3-B

BEZPEČNOST LETADEL

TŘETÍ ZEMĚ, JAKOŽ I JINÉ ZEMĚ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY A KTERÉ JSOU UZNÁNY JAKO ZEMĚ A ÚZEMÍ UPLATŇUJÍCÍ BEZPEČNOSTNÍ NORMY ROVNOCENNÉ SPOLEČNÝM ZÁKLADNÍM NORMÁM

Pokud jde o bezpečnost letadel, následující třetí země, jakož i jiné země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy, byly uznány jako země a území uplatňující bezpečnostní normy rovnocenné společným základním normám:

 

Spojené státy americké

 

Faerské ostrovy, pokud jde o letiště Vagar

 

Grónsko, pokud jde o letiště Kangerlussuaq

 

Guernsey

 

Jersey

 

Ostrov Man

Pokud má Komise informace naznačující, že bezpečnostní normy uplatňované třetí zemí nebo jinou zemí či územím, které mají podstatný dopad na celkovou úroveň letecké bezpečnosti v Unii, již nejsou rovnocenné společným základním normám Unie, neprodleně tuto skutečnost oznámí příslušným orgánům členských států.

Příslušné orgány členských států musí být neprodleně informovány, pokud má Komise informace o opatřeních, včetně kompenzačních opatření, jež potvrzují, že rovnocennost příslušných bezpečnostních norem uplatňovaných třetí zemí nebo jinou zemí či územím byla obnovena.“.

3)

Kapitola 4 se mění takto:

a)

doplňuje se nový bod 4.0.5, který zní:

„4.0.5.

Odkazy na třetí země uvedené v této kapitole, a případně ve zvláštním rozhodnutí Komise, zahrnují další země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy.“;

b)

doplněk 4-B se nahrazuje tímto:

„DOPLNĚK 4-B

CESTUJÍCÍ A KABINOVÁ ZAVAZADLA

TŘETÍ ZEMĚ, JAKOŽ I JINÉ ZEMĚ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY A KTERÉ JSOU UZNÁNY JAKO ZEMĚ A ÚZEMÍ UPLATŇUJÍCÍ BEZPEČNOSTNÍ NORMY ROVNOCENNÉ SPOLEČNÝM ZÁKLADNÍM NORMÁM

Pokud jde o cestující a kabinová zavazadla, byly následující třetí země, jakož i jiné země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy, uznány jako země a území uplatňující bezpečnostní normy rovnocenné společným základním normám:

 

Spojené státy americké

 

Faerské ostrovy, pokud jde o letiště Vagar

 

Grónsko, pokud jde o letiště Kangerlussuaq

 

Guernsey

 

Jersey

 

Ostrov Man

Pokud má Komise informace naznačující, že bezpečnostní normy uplatňované třetí zemí nebo jinou zemí či územím, které mají podstatný dopad na celkovou úroveň letecké bezpečnosti v Unii, již nejsou rovnocenné společným základním normám Unie, neprodleně tuto skutečnost oznámí příslušným orgánům členských států.

Příslušné orgány členských států musí být neprodleně informovány, pokud má Komise informace o opatřeních, včetně kompenzačních opatření, jež potvrzují, že rovnocennost příslušných bezpečnostních norem uplatňovaných třetí zemí nebo jinou zemí či územím byla obnovena.“.

4)

Kapitola 5 se mění takto:

a)

doplňuje se nový bod 5.0.5, který zní:

„5.0.5.

Odkazy na třetí země uvedené v této kapitole, a případně ve zvláštním rozhodnutí Komise, zahrnují další země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy.“;

b)

doplněk 5-A se nahrazuje tímto:

„DOPLNĚK 5-A

ZAPSANÁ ZAVAZADLA

TŘETÍ ZEMĚ, JAKOŽ I JINÉ ZEMĚ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY A KTERÉ JSOU UZNÁNY JAKO ZEMĚ A ÚZEMÍ UPLATŇUJÍCÍ BEZPEČNOSTNÍ NORMY ROVNOCENNÉ SPOLEČNÝM ZÁKLADNÍM NORMÁM

Pokud jde o zapsaná zavazadla, byly následující třetí země, jakož i jiné země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy, uznány jako země a území uplatňující bezpečnostní normy rovnocenné společným základním normám:

 

Spojené státy americké

 

Faerské ostrovy, pokud jde o letiště Vagar

 

Grónsko, pokud jde o letiště Kangerlussuaq

 

Guernsey

 

Jersey

 

Ostrov Man

Pokud má Komise informace naznačující, že bezpečnostní normy uplatňované třetí zemí nebo jinou zemí či územím, které mají podstatný dopad na celkovou úroveň letecké bezpečnosti v Unii, již nejsou rovnocenné společným základním normám Unie, neprodleně tuto skutečnost oznámí příslušným orgánům členských států.

Příslušné orgány členských států musí být neprodleně informovány, pokud má Komise informace o opatřeních, včetně kompenzačních opatření, jež potvrzují, že rovnocennost příslušných bezpečnostních norem uplatňovaných třetí zemí nebo jinou zemí či územím byla obnovena.“.

5)

Kapitola 6 se mění takto:

a)

doplňuje se nový bod 6.0.3, který zní:

„6.0.3.

Odkazy na třetí země uvedené v této kapitole, a případně ve zvláštním rozhodnutí Komise, zahrnují další země a území, na které se v souladu s článkem 355 Smlouvy o fungování Evropské unie nevztahuje hlava VI uvedené smlouvy.“;

b)

v bodě 6.3.1.2 se písm. b) nahrazuje tímto:

„b)

Příslušný orgán nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, která jedná jeho jménem, zkontroluje bezpečnostní program a poté uskuteční ověření na uvedených místech za účelem posouzení, zda žadatel splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008 a jeho prováděcích předpisů.

S výjimkou požadavků stanovených v bodě 6.2 se přezkoumání prostor žadatele příslušným celním orgánem v souladu s článkem 14n nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 (1) považuje za ověření na místě, pokud k němu došlo ne dříve než 3 roky před datem, kdy žadatel žádá o schválení jakožto schválený agent. Osvědčení AEO a příslušné posouzení celního orgánu zpřístupní žadatel pro další inspekci.

(1)  Nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 ze dne 2. července 1993, kterým se provádí nařízení Rady (EHS) č. 2913/92, kterým se vydává celní kodex Společenství (Úř. věst. L 253, 11.10.1993, s. 1).“;"

c)

v bodě 6.3.1.4 se doplňuje nový pododstavec, který zní:

„S výjimkou požadavků stanovených v bodě 6.2 se přezkoumání prostor žadatele příslušným celním orgánem v souladu s článkem 14n nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 považuje za ověření na místě.“;

d)

bod 6.3.1.5 se nahrazuje tímto:

„6.3.1.5.

Není-li příslušný orgán nadále přesvědčen, že schválený agent splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008 a jeho prováděcích předpisů, odejme status schváleného agenta pro konkrétní místo či místa.

Pokud subjekt již nadále není držitelem osvědčení AEO podle čl. 14a odst. 1 písm. b) nebo c) nařízení (EHS) č. 2454/93 nebo pokud je toto osvědčení AEO pozastaveno v důsledku nedodržení článku 14k uvedeného nařízení, učiní příslušný orgán vhodné opatření, aby se přesvědčil, že schválený agent splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008.

Daný subjekt informuje příslušný orgán o veškerých změnách týkajících se jeho osvědčení AEO čl. 14a odst. 1 písm. b) nebo c) nařízení (EHS) č. 2454/93.

Neprodleně po odnětí a každopádně do 24 hodin příslušný orgán zajistí, aby byla změna statusu agenta zaznamenána v databázi Unie pro bezpečnost dodavatelského řetězce.“;

e)

doplňuje se nový bod 6.3.1.8, který zní:

„6.3.1.8.

Příslušný orgán zpřístupní celním orgánům veškeré informace týkající se statusu schváleného agenta, které mohou být užitečné v případě, že je držitelem osvědčení AEO podle čl. 14a odst. 1 písm. b) nebo c) nařízení (EHS) č. 2454/93. To zahrnuje informace týkající se nových schválení schválených agentů, odebrání statutu schváleného agenta, prodloužení platnosti a inspekce, plány ověřování a výsledky těchto hodnocení.

Nejpozději do 1. března 2015 se stanoví postupy pro tuto výměnu informací mezi příslušným orgánem a vnitrostátními celními orgány.“;

f)

bod 6.3.2.3 se nahrazuje tímto:

„6.3.2.3

Schválený agent zajistí, aby zásilky, u nichž nebyly dříve provedeny všechny požadované bezpečnostní kontroly, byly:

a)

podrobeny detekční kontrole v souladu s bodem 6.2; nebo

b)

přijaty pro skladování na plnou odpovědnost schváleného agenta, nemohly být identifikovány jako zásilka k přepravě v letadle před výběrem, a vybrány autonomně bez jakéhokoli zásahu odesílatele nebo jakékoli osoby nebo subjektu jiného než jsou ti, kteří byli jmenováni a vyškoleni schváleným agentem pro tento účel.

Písmeno b) lze použít pouze tehdy, pokud odesílatel nemůže předvídat, že zásilka má být přepravena letecky.“;

g)

v bodě 6.3.2.6 se písmeno e) nahrazuje tímto:

„e)

důvod vydání bezpečnostního statusu s údajem:

‚KC‘ označujícím zásilku obdrženou od známého odesílatele nebo

‚AC‘ označujícím zásilku obdrženou od stálého odesílatele nebo

‚RA‘ označujícím zásilku vybranou schváleným agentem nebo

použitý prostředek nebo metoda detekční kontroly nebo

důvody pro osvobození zásilky od detekční kontroly;“;

h)

bod 6.4.1.2 se nahrazuje tímto:

„6.4.1.2.

Příslušný orgán každého členského státu ve svém národním bezpečnostním programu ochrany civilního letectví před protiprávními činy podle článku 10 nařízení (ES) č. 300/2008 stanoví odpovědnosti za provádění níže uvedeného postupu při schvalování známých odesílatelů:

a)

Žadatel si vyžádá schválení u příslušného orgánu členského státu, v němž se nachází místo uvedené v žádosti.

Žadateli jsou poskytnuty ‚Pokyny pro známé odesílatele‘ obsažené v doplňku 6-B a ‚Kontrolní seznam pro ověření vztahující se na známé odesílatele‘ obsažený v doplňku 6-C.

b)

Příslušný orgán nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, která jedná jeho jménem, uskuteční ověření na uvedených místech za účelem posouzení, zda žadatel splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008 a jeho prováděcích předpisů.

K posouzení, zda žadatel splňuje tyto požadavky, použije příslušný orgán nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, která jedná jeho jménem, ‚Kontrolní seznam pro ověření vztahující se na známé odesílatele‘ obsažený v doplňku 6-C. Tento kontrolní seznam zahrnuje prohlášení o závazcích, které je podepsáno právním zástupcem žadatele nebo osobou odpovědnou za bezpečnost v daném místě.

Jakmile je kontrolní seznam pro ověření vyplněn, nakládá se s informacemi uvedenými v tomto kontrolním seznamu jako s utajovanými skutečnostmi.

Podepsané prohlášení uchovává dotčený příslušný orgán nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, která jej na žádost zpřístupní dotčenému příslušnému orgánu.

c)

Přezkoumání prostor žadatele příslušným celním orgánem v souladu s článkem 14n nařízení (EHS) č. 2454/93 se považuje za ověření na místě, pokud k němu došlo ne dříve než 3 roky před datem, kdy žadatel žádá o schválení jakožto schválený odesílatel. V těchto případech musí žadatel vyplnit informace požadované v části 1 ‚Kontrolního seznamu pro ověření vztahující se na známé odesílatele‘ obsaženého v doplňku 6-C a zašle ji příslušnému orgánu společně s prohlášením o závazcích, které je podepsáno právním zástupcem žadatele nebo osobou odpovědnou za bezpečnost v daném místě.

Osvědčení AEO a příslušné posouzení celního orgánu zpřístupní žadatel pro další inspekci.

Podepsané prohlášení uchovává dotčený příslušný orgán nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, která jej na žádost zpřístupní dotčenému příslušnému orgánu.

d)

Považuje-li příslušný orgán informace poskytnuté podle písmen a) a b) za uspokojivé, zajistí, aby byly nezbytné údaje o odesílateli zadány do ‚databáze Unie pro bezpečnost dodavatelského řetězce‘ nejpozději další pracovní den. Při zápisu do databáze přidělí příslušný orgán každému schválenému místu jedinečný alfanumerický identifikátor ve standardním formátu.

Nepovažuje-li příslušný orgán informace poskytnuté podle písmen a) a b) nebo a) a c), dle dané situace, za uspokojivé, jsou subjektu žádajícímu o schválení jako známý odesílatel neprodleně sděleny důvody;

e)

Známý odesílatel se nepovažuje za schváleného, dokud nejsou jeho údaje uvedeny v ‚databázi Unie pro bezpečnost dodavatelského řetězce‘.“;

i)

v bodě 6.4.1.4 se doplňuje nový pododstavec, který zní:

„Přezkoumání prostor žadatele příslušným celním orgánem v souladu s článkem 14n nařízení Komise (EHS) č. 2454/93 se považuje za ověření na místě.“;

j)

bod 6.4.1.5 se nahrazuje tímto:

„6.4.1.5

Není-li příslušný orgán nadále přesvědčen, že známý odesílatel splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008 a jeho prováděcích předpisů, odejme status známého odesílatele pro konkrétní místo či místa.

Pokud subjekt již nadále není držitelem osvědčení AEO podle čl. 14a odst. 1 nařízení písm. b) nebo c) (EHS) č. 2454/93 nebo pokud je toto osvědčení AEO pozastaveno v důsledku nedodržení článku 14k uvedeného nařízení, učiní příslušný orgán vhodné opatření, aby se přesvědčil, že známý odesílatel splňuje požadavky nařízení (ES) č. 300/2008.

Daný subjekt informuje příslušný orgán o veškerých změnách týkajících se jeho osvědčení AEO čl. 14a odst. 1 písm. b) nebo c) nařízení (EHS) č. 2454/93.

Neprodleně po odnětí a každopádně do 24 hodin příslušný orgán zajistí, aby byla změna statusu bývalého známého odesilatele zaznamenána v databázi Unie pro bezpečnost dodavatelského řetězce.“;

k)

doplňuje se nový bod 6.4.1.7, který zní:

„6.4.1.7.

Příslušný orgán zpřístupní celním orgánům veškeré informace týkající se statusu známého odesilatele, které mohou být užitečné v případě, že je držitelem osvědčení AEO podle čl. 14a odst. 1 písm. b) nebo c) nařízení (EHS) č. 2454/93. To zahrnuje informace týkající se nových schválení známých odesilatelů, odebrání statusu známých odesilatelů, prodloužení platnosti a inspekce, plány ověřování a výsledky těchto hodnocení.

Nejpozději do 1. března 2015 se stanoví postupy pro tuto výměnu informací mezi příslušným orgánem a vnitrostátními celními orgány.“;

l)

v bodě 6.6.1.1 se písmeno c) nahrazuje tímto:

„c)

prohlášení dopravce uvedené v doplňku 6-E je schváleno dopravcem, který uzavřel dohodu o přepravě se schváleným agentem, známým odesílatelem nebo stálým odesílatelem, není-li samotný dopravce schválen jako schválený agent.

Podepsané prohlášení uchovává schválený agent, známý odesílatel nebo stálý odesílatel, jehož jménem je přeprava prováděna. Na žádost je kopie podepsaného prohlášení poskytnuta rovněž schválenému agentovi nebo leteckému dopravci přijímajícímu zásilku nebo dotčenému příslušnému orgánu; nebo“;

m)

bod 6.8.2.3 se nahrazuje tímto:

„6.8.2.3

Příslušný orgán může jmenovat jednoho leteckého dopravce jako ACC3 na omezené období, které skončí nejpozději dnem 30. června 2016, pokud ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy nemohlo proběhnout z objektivních důvodů, za něž letecký dopravce nenese odpovědnost. Je-li toto jmenování uděleno na dobu delší než šest měsíců, příslušný orgán ověří, že letecký dopravce uplatňuje vnitřní program zajištění kvality ochrany před protiprávními činy, který odpovídá ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy.“;

n)

v bodě 6.8.3.1 se písmeno c) nahrazuje tímto:

„c)

byly požadované bezpečnostní kontroly zásilky provedeny stálým odesílatelem na odpovědnost ACC3 nebo schváleného agenta ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy a zásilka byla chráněna před neoprávněnými činy od okamžiku provedení těchto bezpečnostních kontrol až do nakládky a není přepravována letadly pro přepravu osob, nebo“;

o)

bod 6.8.3.2 se nahrazuje tímto:

„6.8.3.2.

Náklad a pošta přepravované do Unie jsou podrobeny detekční kontrole jedním z prostředků nebo metod uvedených v bodě 6.2.1, a to s dostačující spolehlivostí, která zajistí, aby neobsahovaly žádné zakázané předměty.“;

p)

bod 6.8.3.3 písm. a) se nahrazuje tímto:

„a)

transfer a tranzit nákladu nebo pošty, aby detekční kontrolu v souladu s bodem 6.8.3.2 nebo bezpečnostní kontroly provedl on sám nebo subjekt ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy v místě původu nebo jinde v dodavatelském řetězci a tyto zásilky byly chráněny před neoprávněnými činy od okamžiku provedení těchto bezpečnostních kontrol až do nakládky;“

q)

v bodě 6.8.4.1 se úvodní věta nahrazuje tímto:

„6.8.4.1.

Aby se subjekty ze třetích zemí mohly stát schváleným agentem nebo známým odesílatelem ověřeným z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy, musí být ověřeny podle jedné z těchto dvou možností a uvedeny v databázi dopravců ACC3, jimž přímo dodávají náklad nebo poštu za účelem jejich přepravy do Unie:“;

r)

doplňují se nové body 6.8.4.4 až 6.8.4.6, které zní:

„6.8.4.4.

Subjekt působící v oblasti přepravy leteckého nákladu nebo pošty a provozující síť různých míst ve třetích zemích může obdržet jediné označení jakožto schválený agent ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy pro všechna místa v rámci sítě, za předpokladu, že:

a)

na příslušné zabezpečení ochrany civilního letectví před protiprávními činy v rámci sítě, včetně dopravních služeb mezi jednotlivými místy, se vztahuje jediný bezpečnostní program nebo standardizované bezpečnostní programy; a

b)

provádění bezpečnostního programu (programů) se řídí jediným vnitřním programem zajištění kvality ochrany před protiprávními činy, který odpovídá ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy; a

c)

před tím, než bude síť označena jako schválený agent z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy, musí být ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy podrobena následující místa daného subjektu:

i)

místo (místa), ze kterého (ze kterých) jsou náklad nebo pošta přímo doručovány agentovi ACC 3, a

ii)

nejméně dvě nebo 20 % míst sítě (podle toho, která z hodnot je vyšší), z nichž jsou náklad nebo pošta zasílány na místo (místa) uvedená v bodě i), a

iii)

všechna místa ležící ve třetích zemích uvedených v doplňku 6-I přílohy rozhodnutí Komise K(2010) 774.

Aby mohla být všechna dosud neověřená místa sítě nejdéle do 30. června 2018 označována jako schválený agent ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy, musí být během každého roku po roce označení nejméně další dvě nebo 20 % míst sítě (podle toho, která z hodnot je vyšší), z nichž jsou náklad nebo pošta zasílány na místo (místa) uvedené (uvedená) v písm. c) bodě i), podrobena ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy, dokud nebudou ověřena všechna místa.

Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy vypracuje plán uvádějící náhodně vybrané pořadí míst, která mají být každý rok ověřena. Plán se vypracuje nezávisle na subjektu, který síť provozuje, a tento subjekt jej nesmí změnit. Tento plán je nedílnou součástí zprávy o ověření, na jejímž základě je síť označena jako agent ze třetí země schválený EU.

Poté, co u něj bylo provedeno ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy, považuje se místo sítě za schváleného agenta ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy v souladu s bodem 6.8.4.2 písm. a).

6.8.4.5.

Je-li ověřením ochrany letectví EU před protiprávními činy u místa sítě podle bodu 6.8.4.4 písm. c) podbod ii) zjištěno, že dané místo nesplňuje cíle uvedené v kontrolním seznamu v doplňku 6-C2, provádí se bezpečnostní kontrola nákladu a pošty z uvedeného místa na místě ověřeném v souladu s bodem 6.8.4.2 písm. a), dokud nebude ověřením ochrany letectví EU před protiprávními činy potvrzeno splnění cílů kontrolního seznamu.

6.8.4.6.

Body 6.8.4.4 až 6.8.4.6 platí do 30. června 2018.“

6.

Doplněk 6-B se mění takto:

a)

před oddíl „Úvod“ se vkládá pododstavec, který zní:

„Pokud jste držitelem osvědčení AEO čl. 14a odst. 1 nařízení písm. b) nebo c) (EHS) č. 2454/93 (tzv. osvědčení AEOF nebo AEOS) a pokud místo, pro které žádáte status známého odesílatele, bylo úspěšně prověřeno celními orgány k datu ne dřívějšímu než 3 roky před datem, kdy je žádáno o status známého odesílatele, jste povinni vyplnit a dát podepsat právním zástupcem Vaší společnosti část 1, týkající se organizace a odpovědnosti, jakož i prohlášení o závazcích v ‚Kontrolním seznamu pro ověření vztahující se na známé odesílatele‘ obsaženém v doplňku 6-C.“;

b)

oddíl „Organizace a odpovědnosti“ se nahrazuje tímto:

„Organizace a odpovědnosti

Musíte poskytnout údaje o své organizaci (název, číslo plátce DPH nebo číslo obchodní komory nebo popřípadě registrační číslo společnosti, číslo osvědčení AEO a datum posledního přezkumu tohoto místa celním orgánem), adresu místa, jež má být ověřeno, a hlavní adresu organizace (pokud se liší od místa, které má být ověřeno). Je třeba uvést datum konání předchozí návštěvy za účelem ověření a případně poslední jedinečný alfanumerický identifikátor a rovněž povahu podnikání, přibližný počet zaměstnanců na místě, jméno a pracovní zařazení osoby odpovědné za bezpečnost leteckého nákladu/letecké pošty a kontaktní údaje.“.

7)

v doplňku 6-C se část 1 nahrazuje tímto:

„Část 1: Organizace a odpovědnosti

1.1

Datum ověření *

dd/mm/rrrr

 

1.2

Datum předchozího ověření a popřípadě jedinečný identifikátor.

dd/mm/rrrr

 

Identifikátor

 

1.3

Název organizace, která má být ověřena *

Název

Číslo plátce DPH/číslo obchodní komory/registrační číslo společnosti (podle potřeby)

1.4

Informace o osvědčení AEOF nebo AEOS, je-li to na místě

Číslo osvědčení AEO

 

Datum, kdy celní orgány naposledy přezkoumaly toto místo

 

1.5

Adresa místa, které má být ověřeno *

Číslo/jednotka/budova

 

Ulice

 

Obec

 

PSČ

 

Země

 

1.6

Hlavní adresa organizace (pokud se liší od místa, které má být ověřeno, za předpokladu, že se nachází ve stejné zemi)

Číslo/jednotka/budova

 

Ulice

 

Obec

 

PSČ

 

Země

 

1.7

Povaha podnikání – druhy zpracovávaného nákladu

1.8

Je žadatel odpovědný za:

a)

výrobu

b)

balení

c)

skladování

d)

distribuci

e)

jiné, uveďte

 

1.9

Přibližný počet zaměstnanců na místě

 

1.10

Jméno a pracovní zařazení osoby odpovědné za bezpečnost leteckého nákladu/letecké pošty *

Jméno

 

Pracovní zařazení

 

1.11

Kontaktní telefonní číslo

Tel. č.

 

1.12

Emailová adresa *

Email“.

 

8)

V doplňku 6-E se sedmá odrážka druhého pododstavce nahrazuje tímto:

„—

zajištění přepravy nebude zadáno subdodavatelsky třetí straně, pokud tato třetí strana:

a)

nemá uzavřenou dohodu o přepravě se schváleným agentem, známým odesílatelem nebo stálým odesílatelem odpovědným za přepravu [stejný název jako výše]; nebo

b)

není schválena nebo osvědčena příslušným orgánem; nebo

c)

nemá s níže podepsaným dopravcem uzavřenou dohodu o přepravě, která požaduje, aby třetí osoby nesměly dále zadávat subdodávky, a zavádí bezpečnostní postupy obsažené v tomto prohlášení. Níže podepsaný dopravce přebírá plnou odpovědnost za celou přepravu jménem schváleného agenta, známého odesílatele nebo stálého odesílatele; a“.

9)

Doplněk 6-F se nahrazuje tímto:

„DOPLNĚK 6-F

NÁKLAD A POŠTA

6-Fi

TŘETÍ ZEMĚ, JAKOŽ I JINÉ ZEMĚ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY A KTERÉ JSOU UZNÁNY JAKO ZEMĚ A ÚZEMÍ UPLATŇUJÍCÍ BEZPEČNOSTNÍ NORMY ROVNOCENNÉ SPOLEČNÝM ZÁKLADNÍM NORMÁM

6-Fii

TŘETÍ ZEMĚ, JAKOŽ I JINÉ ZEMĚ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY A PRO KTERÉ SE NEPOŽADUJE OZNAČENÍ ACC3, JSOU UVEDENY VE ZVLÁŠTNÍM ROZHODNUTÍ KOMISE.

6- Fiii

OVĚŘOVACÍ ČINNOSTI TŘETÍCH ZEMÍ, JAKOŽ I JINÝCH ZEMÍ A ÚZEMÍ, NA KTERÉ SE V SOULADU S ČLÁNKEM 355 SMLOUVY O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE NEVZTAHUJE HLAVA VI UVEDENÉ SMLOUVY, JEŽ JSOU UZNÁNY ZA ROVNOCENNÉ OVĚŘOVÁNÍ OCHRANY LETECTVÍ EU PŘED PROTIPRÁVNÍMI ČINY“.

10)

Kapitola 8 se mění takto:

a)

bod 8.0.4 se nahrazuje tímto:

„8.0.4.

Seznam zakázaných předmětů v palubních zásobách je shodný se seznamem v doplňku 1-A. Se zakázanými předměty se zachází v souladu s bodem 1.6.“;

b)

bod 8.1.4 se ke dni 1. března 2015 nahrazuje tímto:

„8.1.4.   Jmenování známých dodavatelů

8.1.4.1.   Subjekt (‚dodavatel‘), který zajišťuje bezpečnostní kontroly uvedené v bodě 8.1.5 a dodává palubní zásoby, nikoli však přímo do letadla, je jmenován jako známý dodavatel provozovatelem letiště nebo subjektem, kterého zásobuje (‚subjekt udělující jmenování‘). To se nevztahuje na schváleného dodavatele.

8.1.4.2.   Za účelem jmenování známým dodavatelem musí dodavatel subjektu udělujícímu jmenování předložit:

a)

‚Prohlášení o závazcích – známý dodavatel palubních zásob‘ uvedené v doplňku 8-B. Toto prohlášení podepíše právní zástupce; a

b)

bezpečnostní program zahrnující bezpečnostní kontroly uvedené v bodě 8.1.5.

8.1.4.3.   Všichni známí dodavatelé musí být jmenováni na základě ověření:

a)

relevantnosti a úplnosti bezpečnostního programu z hlediska bodu 8.1.5; a

b)

provedení bezpečnostního programu bez nedostatků.

Pokud příslušný orgán nebo subjekt udělující jmenování nejsou nadále přesvědčeny, že známý dodavatel splňuje požadavky bodu 8.1.5, subjekt udělující jmenování bez odkladu odejme status známého dodavatele.

8.1.4.4.   Příslušný orgán ve svém národním programu bezpečnosti civilního letectví, jak je uveden v článku 10 nařízení (ES) č. 300/2008, stanoví, zda má ověřování bezpečnostního programu a jeho provádění vykonávat národní auditor nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy nebo osoba jednající jménem subjektu udělujícího jmenování, která je určena a vyškolena pro tento účel.

Ověření musí být evidována, a pokud není v těchto právních předpisech stanoveno jinak, musí proběhnout před jmenováním a je třeba je opakovat každé 2 roky.

Pokud ověření není učiněno jménem subjektu udělujícího jmenování, musí být subjektu udělujícímu jmenování zpřístupněn každý záznam o tomto ověření.

8.1.4.5.   Ověření provedení bezpečnostního programu, které potvrzuje neexistenci nedostatků, sestává buď:

a)

z kontroly na místě u dodavatele provedené každé 2 roky; nebo

b)

z pravidelných kontrol při příjmu dodávky od uvedeného známého dodavatele, které začínají po jmenování, včetně:

ověření, že osoba doručující dodávku jménem známého dodavatele byla řádně proškolena; a

ověření, že dodávky byly řádně zabezpečeny; a

detekční kontroly dodávek prováděné stejným způsobem, jako u dodávek pocházejících od neznámého dodavatele.

Tyto kontroly musí být prováděny nepředvídatelně a to nejméně buď jednou za tři měsíce, nebo u 20 % dodávek známého dodavatele pro subjekt udělující jmenování.

Písmeno b) lze použít pouze tehdy, pokud příslušný orgán ve svém národním programu bezpečnosti civilního letectví určí, že ověření provádí osoba, jež jedná jménem subjektu udělujícího jmenování.

8.1.4.6.   Použité metody a postupy, které je třeba dodržet při a po jmenování, jsou stanoveny v bezpečnostním programu subjektu udělujícího jmenování.

8.1.4.7.   Subjekt udělující jmenování uchovává:

a)

seznam všech známých dodavatelů, které jmenoval, uvádějící den skončení platnosti jejich jmenování; a

b)

podepsané prohlášení, kopii bezpečnostního programu a veškeré zprávy o jeho provádění pro každého známého dodavatele, a to alespoň 6 měsíců od skončení platnosti jeho jmenování.

Na požádání musí být tyto dokumenty poskytnuty příslušnému orgánu za účelem sledování dodržování předpisů.“.

11)

Kapitola 9 se mění takto:

a)

Bod 9.0.4 se nahrazuje tímto:

„9.0.4.

Seznam zakázaných předmětů v letištních dodávkách je shodný se seznamem v doplňku 1-A. Se zakázanými předměty se zachází v souladu s bodem 1.6.“;

b)

Bod 9.1.3 se ke dni 1. března 2015 nahrazuje tímto:

„9.1.3.   Jmenování známých dodavatelů

9.1.3.1.   Subjekt (‚dodavatel‘), který zajišťuje bezpečnostní kontroly uvedené v bodě 9.1.4 a dodává letištní dodávky, je provozovatelem letiště jmenován známým dodavatelem.

9.1.3.2.   Za účelem jmenování známým dodavatelem musí dodavatel předložit provozovateli letiště:

a)

‚Prohlášení o závazcích – známý dodavatel letištních dodávek‘ uvedené v doplňku 9-B. Toto prohlášení podepíše právní zástupce; a

b)

bezpečnostní program zahrnující bezpečnostní kontroly uvedené v bodě 9.1.4.

9.1.3.3.   Všichni známí dodavatelé musí být jmenováni na základě ověření:

a)

relevantnosti a úplnosti bezpečnostního programu z hlediska bodu 9.1.4; a

b)

provedení bezpečnostního programu bez nedostatků.

Pokud příslušný orgán nebo provozovatel letiště nejsou nadále přesvědčeni, že známý dodavatel splňuje požadavky bodu 9.1.4, provozovatel letiště bezodkladně odejme status známého dodavatele.

9.1.3.4.   Příslušný orgán ve svém národním programu bezpečnosti civilního letectví, jak je uveden v článku 10 nařízení (ES) č. 300/2008, stanoví, zda má ověřování bezpečnostního programu a jeho provádění vykonávat národní auditor nebo osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy nebo osoba jednající jménem subjektu udělujícího jmenování, která je určena a vyškolena pro tento účel.

Ověření musí být evidována, a pokud není v těchto právních předpisech stanoveno jinak, musí proběhnout před jmenováním a je třeba je opakovat každé 2 roky.

Pokud ověření není učiněno jménem provozovatele letiště, musí být provozovateli letiště zpřístupněn každý záznam o tomto ověření.

9.1.3.5.   Ověření provedení bezpečnostního programu, které potvrzuje neexistenci nedostatků, sestává buď:

a)

z kontroly na místě u dodavatele provedené každé 2 roky; nebo

b)

z pravidelných kontrol při vnesení dodávek dodaných známým dodavatelem do vyhrazených bezpečnostních prostor, které začínají po jmenování, včetně:

ověření, že osoba doručující dodávku jménem známého dodavatele byla řádně proškolena; a

ověření, že dodávky byly řádně zabezpečeny; a

detekční kontroly dodávek prováděné stejným způsobem, jako u dodávek pocházejících od neznámého dodavatele.

Tyto kontroly musí být prováděny nepředvídatelně, a to nejméně buď jednou za tři měsíce, nebo u 20 % dodávek známého dodavatele provozovateli letiště.

Písmeno b) lze použít pouze tehdy, pokud příslušný orgán ve svém národním programu bezpečnosti civilního letectví určí, že ověření provádí osoba, jež jedná jménem provozovatele letiště.

9.1.3.6.   Použité metody a postupy, které je třeba dodržet při a po jmenování, jsou stanoveny v bezpečnostním programu provozovatele letiště.

9.1.3.7.   Provozovatel letiště uchovává:

a)

seznam všech známých dodavatelů, které jmenoval, uvádějící den skončení platnosti jejich jmenování; a

b)

podepsané prohlášení, kopii bezpečnostního programu, a veškeré zprávy o jeho provádění pro každého známého dodavatele, a to alespoň 6 měsíců od skončení platnosti jeho jmenování.

Na požádání musí být tyto dokumenty poskytnuty příslušnému orgánu za účelem sledování dodržování předpisů.“.

12)

Kapitola 12 se mění takto:

a)

bod 12.4.2 „Standardy pro zařízení EDS“ se nahrazuje tímto:

„12.4.2.   Standardy pro zařízení EDS

12.4.2.1.   Všechna zařízení EDS nainstalovaná před 1. zářím 2014 musí přinejmenším splňovat standard 2.

12.4.2.2.   Platnost standardu 2 skončí dne 1. září 2020.

12.4.2.3.   Příslušný orgán může povolit, aby zařízení EDS odpovídající standardu 2, které bylo nainstalováno v období od 1. ledna 2011 do 1. září 2014, bylo používáno i nadále, a to nejdéle do dne 1. září 2022.

12.4.2.4.   Příslušný orgán informuje Komisi, pokud udělil povolení k tomu, aby zařízení EDS odpovídající standardu 2 bylo nadále používáno ode dne 1. září 2020.

12.4.2.5.   Všechna zařízení EDS nainstalovaná ode dne 1. září 2014 musí splňovat standard 3.

12.4.2.6.   Všechna zařízení EDS musí odpovídat standardu 3 nejpozději ode dne 1. září 2020, pokud se nepoužije bod 12.4.2.3.“;

b)

seznam doplňků následující po bodu 12.11 se nahrazuje tímto:

„DOPLNĚK 12-A

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkon WTMD jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-B

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkon EDS jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-C

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkon zařízení pro detekční kontrolu tekutin, aerosolů a gelů jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-D

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkon psa cvičeného k zjišťování výbušnin jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-E

Podrobná ustanovení týkající se schvalovacích postupů pro psa cvičeného k zjišťování výbušnin jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-F

Podrobná ustanovení týkající se oblastí provádění schvalovacího testu a jeho podmínek pro psa cvičeného k zjišťování výbušnin jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-G

Podrobná ustanovení týkající se požadavků kontroly kvality pro psa cvičeného k zjišťování výbušnin jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-H

Podrobná ustanovení pro standard ‚Pes cvičený k zjišťování výbušnin nasazený při zjišťování výbušnin na místě – standardy pro metodiku nasazení‘ jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-I

Podrobná ustanovení pro standard ‚Pes cvičený k zjišťování výbušnin nasazený při detekci vzorku zápachu z kontrolovaného předmětu – standardy pro metodiku nasazení‘ jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-J

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkon MDE jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-K

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkonnost bezpečnostních skenerů jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.

DOPLNĚK 12-L

Podrobná ustanovení týkající se požadavků na výkonnost zařízením pro stopovou detekci výbušnin (ETD) jsou stanovena ve zvláštním rozhodnutí Komise.“



© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU