(EU) č. 627/2014Nařízení Komise (EU) č. 627/2014 ze dne 12. června 2014 , kterým se mění nařízení (EU) č. 582/2011 za účelem přizpůsobení technickému pokroku, pokud jde sledování částic pomocí palubního diagnostického systému Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 174, 13.6.2014, s. 28-30 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 12. června 2014 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 3. července 2014 | Nabývá účinnosti: | 3. července 2014 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 627/2014
ze dne 12. června 2014,
kterým se mění nařízení (EU) č. 582/2011 za účelem přizpůsobení technickému pokroku, pokud jde sledování částic pomocí palubního diagnostického systému
(Text s významem pro EHP)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a o přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidel, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (1), a zejména na čl. 5 odst. 4 a čl. 12 odst. 3 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (2) stanoví povinnost Komise provést přezkum technické proveditelnosti monitorování činnosti filtru částic u vznětových motorů (DPF) u vozidel se vznětovým motorem, pokud jde o mezní hodnoty palubního diagnostického systému (OTL) uvedené v tabulce 1 přílohy X uvedeného nařízení. |
(2) |
Komise uvedený přezkum provedla a dospěla k závěru, že technologie schopná monitorovat činnost DPF, pokud jde o hodnoty OTL, je dostupná. Zároveň však z tohoto přezkumu vyplývá, že je vhodné odložit datum provedení těchto požadavků týkající se činnosti DPF, a to proto, aby byla odvětví poskytnuta odpovídající lhůta pro zajištění dostupnosti zařízení pro sériovou výrobu a pro jeho přizpůsobení pro vozidla. Je proto nezbytné přizpůsobit tabulku 1 v dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 tak, aby obsahovala nová data provedení. |
(3) |
V případě zážehových motorů by navíc tabulka 1 v dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 měla být rovněž upravena tak, že do ní bude vložen sloupec týkající se požadavků na monitorování hladiny oxidu uhelnatého, pokud jde o mezní hodnoty OTL uvedené v tabulce 2 přílohy X nařízení (EU) č. 582/2011, a také sloupec týkající se požadavků na výkon v provozu stanovených v bodech 6 až 6.5.5.1 přílohy X uvedeného nařízení. |
(4) |
Nařízení (EU) č. 582/2011 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(5) |
Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Nařízení (EU) č. 582/2011 se mění takto:
1) |
V článku 4 se odstavec 8 nahrazuje tímto: „8. Na základě žádosti výrobce je možné k monitorování DPF v případě nových typů vozidel nebo motorů do 31. prosince 2015 a v případě všech nových vozidel prodaných, zaregistrovaných nebo uvedených do provozu v Unii do 31. prosince 2016 použít alternativní ustanovení uvedená v bodě 2.3.3.3 přílohy X.“ |
2) |
Příloha I se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení. |
Článek 2
Schválení typu udělená pro vznětové motory a vozidla v souladu s písmenem B v tabulce 1 v dodatku 9 k příloze I před datem použitelnosti tohoto nařízení zůstanou v platnosti i po tomto datu.
Článek 3
Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 12. června 2014.
Za Komisi
José Manuel BARROSO
předseda
(1) Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1.
(2) Nařízení Komise (EU) č. 582/2011 ze dne 25. května 2011, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a kterým se mění přílohy I a III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES (Úř. věst. L 167, 25.6.2011, s. 1).
PŘÍLOHA
V dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 se tabulka 1 nahrazuje tímto:
„Tabulka 1
Písmeno |
OTL pro NOx (1) |
OTL pro PM (2) |
OTL pro CO (6) |
IUPR |
Jakost a spotřeba činidla |
Data provedení: nové typy |
Data provedení: všechna vozidla |
Poslední datum registrace |
A |
Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulkách 1 nebo 2 |
Monitorování činnosti (3) |
|
Zaváděcí (7) |
Zaváděcí (4) |
31.12.2012 |
31.12.2013 |
31.8.2015 (9) 30.12.2016 (10) |
B (11) |
Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulce 2 |
|
Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulce 2 |
Zaváděcí (7) |
Zaváděcí (4) |
1.9.2014 |
1.9.2015 |
30.12.2016 |
C |
Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulkách 1 nebo 2 |
Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulce 1 |
Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulce 2 |
Obecné (8) |
Obecné (5) |
31.12.2015 |
31.12.2016 |
|
(1) Požadavky na monitorování ‚OTL pro NOx‘ stanovené v tabulkách 1 a 2 přílohy X.
(2) Požadavky na monitorování ‚OTL pro PM‘ stanovené v tabulce 1 přílohy X.
(3) Požadavky na ‚monitorování činnosti‘ stanovené v bodě 2.1.1 přílohy X.
(4) ‚Zaváděcí‘ požadavky na jakost a spotřebu činidla stanovené v bodech 7.1.1.1 a 8.4.1.1 přílohy XIII.
(5) ‚Obecné‘ požadavky na jakost a spotřebu činidla stanovené v bodech 7.1.1 a 8.4.1 přílohy XIII.
(6) Požadavky na monitorování ‚OTL pro CO‘ stanovené v tabulce 2 přílohy X.
(7) ‚Zaváděcí‘ požadavky na IUPR stanovené v bodech 6.4.4, 6.5.5 a 6.5.5.1 přílohy X.
(8) ‚Obecné‘ požadavky na IUPR stanovené v oddíle 6 přílohy X.
(9) U zážehových motorů a vozidel vybavených těmito motory.
(10) U vznětových motorů a vozidel vybavených těmito motory.
(11) Použije se pouze u zážehových motorů a vozidel vybavených těmito motory.“