(EU) č. 627/2014Nařízení Komise (EU) č. 627/2014 ze dne 12. června 2014 , kterým se mění nařízení (EU) č. 582/2011 za účelem přizpůsobení technickému pokroku, pokud jde sledování částic pomocí palubního diagnostického systému Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 174, 13.6.2014, s. 28-30 Druh předpisu: Nařízení
Přijato: 12. června 2014 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 3. července 2014 Nabývá účinnosti: 3. července 2014
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 627/2014

ze dne 12. června 2014,

kterým se mění nařízení (EU) č. 582/2011 za účelem přizpůsobení technickému pokroku, pokud jde sledování částic pomocí palubního diagnostického systému

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 ze dne 18. června 2009 o schvalování typu motorových vozidel a motorů z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a o přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidel, o změně nařízení (ES) č. 715/2007 a směrnice 2007/46/ES a o zrušení směrnic 80/1269/EHS, 2005/55/ES a 2005/78/ES (1), a zejména na čl. 5 odst. 4 a čl. 12 odst. 3 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízení Komise (EU) č. 582/2011 (2) stanoví povinnost Komise provést přezkum technické proveditelnosti monitorování činnosti filtru částic u vznětových motorů (DPF) u vozidel se vznětovým motorem, pokud jde o mezní hodnoty palubního diagnostického systému (OTL) uvedené v tabulce 1 přílohy X uvedeného nařízení.

(2)

Komise uvedený přezkum provedla a dospěla k závěru, že technologie schopná monitorovat činnost DPF, pokud jde o hodnoty OTL, je dostupná. Zároveň však z tohoto přezkumu vyplývá, že je vhodné odložit datum provedení těchto požadavků týkající se činnosti DPF, a to proto, aby byla odvětví poskytnuta odpovídající lhůta pro zajištění dostupnosti zařízení pro sériovou výrobu a pro jeho přizpůsobení pro vozidla. Je proto nezbytné přizpůsobit tabulku 1 v dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 tak, aby obsahovala nová data provedení.

(3)

V případě zážehových motorů by navíc tabulka 1 v dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 měla být rovněž upravena tak, že do ní bude vložen sloupec týkající se požadavků na monitorování hladiny oxidu uhelnatého, pokud jde o mezní hodnoty OTL uvedené v tabulce 2 přílohy X nařízení (EU) č. 582/2011, a také sloupec týkající se požadavků na výkon v provozu stanovených v bodech 6 až 6.5.5.1 přílohy X uvedeného nařízení.

(4)

Nařízení (EU) č. 582/2011 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(5)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Technického výboru – motorová vozidla,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Nařízení (EU) č. 582/2011 se mění takto:

1)

V článku 4 se odstavec 8 nahrazuje tímto:

„8.   Na základě žádosti výrobce je možné k monitorování DPF v případě nových typů vozidel nebo motorů do 31. prosince 2015 a v případě všech nových vozidel prodaných, zaregistrovaných nebo uvedených do provozu v Unii do 31. prosince 2016 použít alternativní ustanovení uvedená v bodě 2.3.3.3 přílohy X.“

2)

Příloha I se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Schválení typu udělená pro vznětové motory a vozidla v souladu s písmenem B v tabulce 1 v dodatku 9 k příloze I před datem použitelnosti tohoto nařízení zůstanou v platnosti i po tomto datu.

Článek 3

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 12. června 2014.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 188, 18.7.2009, s. 1.

(2)  Nařízení Komise (EU) č. 582/2011 ze dne 25. května 2011, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009 z hlediska emisí z těžkých nákladních vozidel (Euro VI) a kterým se mění přílohy I a III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES (Úř. věst. L 167, 25.6.2011, s. 1).


PŘÍLOHA

V dodatku 9 k příloze I nařízení (EU) č. 582/2011 se tabulka 1 nahrazuje tímto:

„Tabulka 1

Písmeno

OTL pro NOx  (1)

OTL pro PM (2)

OTL pro CO (6)

IUPR

Jakost a spotřeba činidla

Data provedení: nové typy

Data provedení: všechna vozidla

Poslední datum registrace

A

Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulkách 1 nebo 2

Monitorování činnosti (3)

 

Zaváděcí (7)

Zaváděcí (4)

31.12.2012

31.12.2013

31.8.2015 (9)

30.12.2016 (10)

B (11)

Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulce 2

 

Řádek ‚zaváděcí období‘ v tabulce 2

Zaváděcí (7)

Zaváděcí (4)

1.9.2014

1.9.2015

30.12.2016

C

Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulkách 1 nebo 2

Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulce 1

Řádek ‚obecné požadavky‘ v tabulce 2

Obecné (8)

Obecné (5)

31.12.2015

31.12.2016

 


(1)  Požadavky na monitorování ‚OTL pro NOx‘ stanovené v tabulkách 1 a 2 přílohy X.

(2)  Požadavky na monitorování ‚OTL pro PM‘ stanovené v tabulce 1 přílohy X.

(3)  Požadavky na ‚monitorování činnosti‘ stanovené v bodě 2.1.1 přílohy X.

(4)  ‚Zaváděcí‘ požadavky na jakost a spotřebu činidla stanovené v bodech 7.1.1.1 a 8.4.1.1 přílohy XIII.

(5)  ‚Obecné‘ požadavky na jakost a spotřebu činidla stanovené v bodech 7.1.1 a 8.4.1 přílohy XIII.

(6)  Požadavky na monitorování ‚OTL pro CO‘ stanovené v tabulce 2 přílohy X.

(7)  ‚Zaváděcí‘ požadavky na IUPR stanovené v bodech 6.4.4, 6.5.5 a 6.5.5.1 přílohy X.

(8)  ‚Obecné‘ požadavky na IUPR stanovené v oddíle 6 přílohy X.

(9)  U zážehových motorů a vozidel vybavených těmito motory.

(10)  U vznětových motorů a vozidel vybavených těmito motory.

(11)  Použije se pouze u zážehových motorů a vozidel vybavených těmito motory.“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU