(EU) č. 654/2013Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 654/2013 ze dne 10. července 2013 , kterým se mění nařízení (EU) č. 185/2010, pokud jde o kontrolní seznamy ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy pro subjekty ze třetích zemí Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 190, 11.7.2013, s. 1-30 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 10. července 2013 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 11. července 2013 Nabývá účinnosti: 11. července 2013
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2015/1998 Pozbývá platnosti: 15. listopadu 2015
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 654/2013

ze dne 10. července 2013,

kterým se mění nařízení (EU) č. 185/2010, pokud jde o kontrolní seznamy ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy pro subjekty ze třetích zemí

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 300/2008 ze dne 11. března 2008 o společných pravidlech v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy a o zrušení nařízení (ES) č. 2320/2002 (1), a zejména na čl. 4 odst. 3 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Nařízení Komise (EU) č. 185/2010 ze dne 4. března 2010, kterým se stanoví prováděcí opatření ke společným základním normám letecké bezpečnosti (2), obsahuje podrobná pravidla pro ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy.

(2)

Kontrolní seznamy jsou nástrojem, který používá osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy k posouzení úrovně ochrany, která byla zajištěna pro letecký náklad nebo leteckou poštu směřující do EU/EHP. Aby se zajistilo úplné provedení režimu pro ochranu letectví EU před protiprávními činy, musí být ke stávajícím kontrolním seznamům doplněny další dva kontrolní seznamy.

(3)

Nařízení (EU) č. 185/2010 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(4)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro ochranu civilního letectví zřízeného podle čl. 19 odst. 1 nařízení (ES) č. 300/2008,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Příloha nařízení (EU) č. 185/2010 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost dnem vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 10. července 2013.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 97, 9.4.2008, s. 72.

(2)  Úř. věst. L 55, 5.3.2010, s. 1.


PŘÍLOHA

Příloha nařízení (EU) č. 185/2010 se mění takto:

1)

Za doplněk 6-C se vkládá nový doplněk, který zní:

DOPLNĚK 6-C2

OVĚŘOVACÍ KONTROLNÍ SEZNAM PRO SCHVÁLENÉ AGENTY TŘETÍCH ZEMÍ, KTEŘÍ JSOU OVĚŘENI Z HLEDISKA OCHRANY LETECTVÍ EU PŘED PROTIPRÁVNÍMI ČINY

Subjekty třetích zemí mají možnost zapojit se do bezpečného dodavatelského řetězce ACC3 (dopravce leteckého nákladu nebo pošty provádějící přepravu do Unie z letiště třetí země) tak, že požádají o své označení coby schváleného agenta třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (dále jen „RA3“). RA3 je subjektem umístěným ve třetí zemi, jenž manipuluje s nákladem a který je v tomto smyslu ověřen a schválen na základě ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy.

RA3 zajistí provedení bezpečnostních kontrol zásilek směřujících do Evropské unie, včetně případné detekční zkoušky, a ochranu zásilek před neoprávněnými činy od okamžiku provedení těchto bezpečnostních kontrol až do okamžiku nakládky těchto zásilek do letadla či jiného předání dopravci ACC3 nebo jinému RA3.

Nezbytné předpoklady pro přepravu leteckého nákladu nebo letecké pošty do Evropské unie (1) nebo na Island, do Norska a do Švýcarska jsou stanoveny nařízením (EU) č. 185/2010.

Kontrolní seznam je nástroj, který používá osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy k posouzení úrovně ochrany, již pro letecký náklad nebo leteckou poštu (2) směřující do EU/EHP zajistí subjekt žádající o označení RA3 sám nebo na svou odpovědnost. Kontrolní seznam se použije pouze v případech uvedených v písm. b) bodu 6.8.4.1 přílohy nařízení (EU) č. 185/2010. V případech uvedených v písm. a) bodu 6.8.4.1 uvedené přílohy použije osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy kontrolní seznam pro dopravce ACC3.

Pokud osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt úspěšně splnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu, vydá se ověřenému subjektu zpráva o ověření. Ve zprávě o ověření se uvádí, že daný subjekt je označen jako schválený agent třetí země ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (RA3). RA3 používá tuto zprávu ve svých obchodních vztazích s jakýmkoli dopravcem leteckého nákladu nebo pošty provádějícím přepravu do Unie z letiště třetí země (ACC3). Nedílnou součástí zprávy o ověření jsou alespoň veškeré tyto náležitosti:

a)

vyplněný kontrolní seznam (doplněk 6-C2 stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010), podepsaný osobou ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, včetně případného vyjádření ověřovaného subjektu;

b)

prohlášení o závazcích (doplněk 6-H2 stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010), podepsané ověřovaným subjektem;

c)

prohlášení o nezávislosti (doplněk 11-A stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010) pro ověřovaný subjekt, podepsané osobou ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy.

Důkazem integrity zprávy o ověření je číslování stran, datum ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy a parafování všech stran ověřující osobou a ověřovaným subjektem. Zpráva o ověření se standardně vyhotovuje v anglickém jazyce.

Část 5 – Detekční zkouška a Část 6 – Vysoce rizikový náklad nebo pošta (HRCM) se posuzují podle požadavků kapitol 6.7 a 6.8 přílohy nařízení (EU) č. 185/2010. Pro části, jež nelze posoudit podle požadavků nařízení (EU) č. 185/2010, jsou základními normami standardy a doporučené postupy (SARP) přílohy 17 Úmluvy o mezinárodním civilním letectví a pokyny obsažené v příručce ICAO pro ochranu civilního letectví před protiprávními činy (dokument Doc 8973-Restricted).

Pokud osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt nesplnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu, obdrží subjekt kopii vyplněného kontrolního seznamu s uvedením příslušných nedostatků.

Poznámky k vyplnění:

1)

Všechny části kontrolního seznamu musí být vyplněny. V případě, že informace nejsou k dispozici, musí být tato skutečnost vysvětlena.

2)

Na konci každé části osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy konstatuje, zda a do jaké míry byly cíle příslušné části splněny.

ČÁST 1

Identifikace ověřovaného subjektu a ověřující osoby

1.1   

Datum či data ověření

Použijte přesný formát data, např. 01.10.2012 až 02.10.2012

dd/mm/rrrr

 

1.2   

Datum předchozího ověření (je-li k dispozici)

dd/mm/rrrr

 

Předchozí registrační číslo RA3 (je-li k dispozici)

 

Osvědčení schváleného hospodářského subjektu (AEO) / status podle celního a obchodního partnerství proti terorismu C-TPAT / další osvědčení, jsou-li k dispozici

 

1.3   

Informace o osobě ověřující ochranu letectví před protiprávními činy

Jméno

 

Společnost/organizace/orgán

 

Jedinečný alfanumerický identifikátor (UAI)

 

E-mailová adresa

 

Telefonní číslo – včetně mezinárodních kódů

 

1.4   

Název subjektu

Název

 

Číslo společnosti (např. číslo společnosti podle obchodního rejstříku, je-li k dispozici)

 

Číslo/oddělení/budova

 

Ulice

 

Město

 

PSČ

 

Stát (je-li to na místě)

 

Země

 

P.O. Box, je-li to na místě

 

1.5   

Adresa hlavního sídla organizace (liší-li se od místa, jež má být ověřeno)

Číslo/oddělení/budova

 

Ulice

 

Město

 

PSČ

 

Stát (je-li to na místě)

 

Země

 

P.O. Box, je-li k dispozici

 

1.6   

Druh podnikání – lze uvést více než jeden druh podnikání

a)

pouze přeprava leteckého nákladu

b)

letecká přeprava a jiné druhy přepravy

c)

zasílatel s prostorami pro uložení nákladu

d)

zasílatel bez prostor pro uložení nákladu

e)

přepravní jednatel

f)

jiný

 

1.7   

Vykonává žadatel tyto činnosti?

a)

přejímá náklad od jiného schváleného agenta třetí země

 

b)

přejímá náklad od známých odesílatelů z třetích zemí

 

c)

přejímá náklad od stálých odesílatelů z třetích zemí

 

d)

přejímá náklad, na který se vztahuje osvobození

 

e)

provádí detekční kontrolu nákladu

 

f)

provádí skladování nákladu

 

g)

jiné, upřesněte

 

1.8   

Přibližný počet zaměstnanců na místě

Počet

 

1.9   

Jméno a pracovní zařazení osoby odpovědné za ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před protiprávními činy

Jméno

 

Pracovní zařazení

 

E-mailová adresa

 

Telefonní číslo – včetně mezinárodních kódů

 

ČÁST 2

Organizace a povinnosti schváleného agenta třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy

Cíl: Letecký náklad ani letecká pošta nesmí být přepraveny do EU/EHP, aniž by byly podrobeny bezpečnostním kontrolám. Náklad a pošta doručené od RA3 dopravci ACC3 nebo jinému RA3 lze přijmout jako zabezpečený náklad nebo poštu pouze tehdy, uplatňuje-li RA3 takové bezpečnostní kontroly. Podrobné údaje o těchto kontrolách jsou stanoveny v následujících částech tohoto kontrolního seznamu.

RA3 musí uplatňovat postupy, které zajistí uplatňování příslušných bezpečnostních kontrol na veškerý letecký náklad a leteckou poštu směřující do EU/EHP a následnou ochranu tohoto zabezpečeného nákladu nebo pošty až do okamžiku předání dopravci ACC3 či jinému RA3. Bezpečnostní kontroly sestávají z jedné z těchto činností:

a)

z fyzické detekční kontroly na dostatečné úrovni, která přiměřeně zajistí, aby v zásilce nebyly ukryty žádné zakázané předměty;

b)

z jiných bezpečnostních kontrol, které jsou součástí postupu pro zajištění bezpečnosti dodavatelského řetězce, které přiměřeně zajistí, aby v zásilce nebyly ukryty žádné zakázané předměty, a které provádí jiný schválený agent RA3, známý odesílatel z třetí země ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy nebo KC3 nebo dopravce leteckého nákladu nebo pošty provádějící přepravu do Unie z letiště třetí země (AC3) označený agentem RA3.

Odkaz: bod 6.8.3

2.1   

Zavedl subjekt bezpečnostní program?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, přejděte přímo k bodu 2.5.

 

2.2   

Bezpečnostní program subjektu

Datum – použijte přesný formát: dd/mm/rrrr

 

Verze

 

Předkládá se bezpečnostní program a/nebo je schvalován příslušným orgánem státu subjektu? Pokud ANO, popište postup.

 

2.3   

Jsou do bezpečnostního programu v dostatečné míře zahrnuty body z výše uvedeného kontrolního seznamu (části 3 až 9)?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, podrobně zdůvodněte.

 

2.4   

Je bezpečnostní program obsažný, důkladný a úplný?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

2.5   

Zavedl subjekt postup pro zajištění toho, aby byly letecký náklad nebo letecká pošta podrobeny příslušným bezpečnostním kontrolám před předáním dopravci ACC3 či jinému RA3?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište postup.

 

2.6   

Uplatňuje subjekt systém řízení (např. nástroje, pokyny), aby zajistil provádění požadovaných bezpečnostních kontrol?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište systém řízení a vysvětlete, je-li schválen, ověřen či stanoven příslušným orgánem či jiným subjektem.

 

Pokud NE, vysvětlete, jak subjekt zajišťuje provádění bezpečnostních kontrol požadovaným způsobem.

 

2.7   

Závěry a obecné připomínky o obsažnosti, spolehlivosti a důkladnosti postupu

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 3

Nábor a odborná příprava zaměstnanců

Cíl: K zajištění provádění požadovaných bezpečnostních kontrol přidělí RA3 odpovědné a kvalifikované zaměstnance na práci v oblasti zajištění ochrany leteckého nákladu nebo letecké pošty před protiprávními činy. Zaměstnanci, kteří mají přístup k zabezpečenému leteckému nákladu, musí mít veškerou způsobilost nezbytnou k výkonu svých povinností a projít řádnou odbornou přípravou.

Ke splnění tohoto cíle musí RA3 zavést postupy, kterými zajistí, aby všichni zaměstnanci (stálí, dočasní, zaměstnanci agentury, řidiči atd.) s přímým přístupem bez doprovodu k leteckému nákladu / letecké poště, u nichž se provádějí nebo byly provedeny bezpečnostní kontroly:

a)

byli podrobeni vstupní a opakované kontrole před nástupem do zaměstnání a/nebo ověření spolehlivosti, které jsou přinejmenším v souladu s požadavky místních orgánů příslušných pro ověřované prostory RA3, a

b)

dokončili počáteční a opakovanou odbornou přípravu v oblasti ochrany před protiprávními činy tak, aby si byli vědomi svých povinností v oblasti ochrany v souladu s požadavky místních orgánů příslušných pro ověřované prostory RA3.

Poznámka:

Ověřením spolehlivosti se rozumí kontrola totožnosti osoby a její předcházející praxe, včetně (pokud to právní předpisy umožňují) případné dřívější trestné činnosti, v rámci posouzení způsobilosti osoby k provádění bezpečnostní kontroly a/nebo k přístupu bez doprovodu do vyhrazených bezpečnostních prostor (definice v příloze 17 ICAO).

Kontrola před nástupem do zaměstnání určí totožnost osoby na základě písemných dokladů, zahrnuje informace o zaměstnání, vzdělání a případných obdobích bez pracovního poměru přinejmenším za předchozích pět let a požaduje, aby dotyčná osoba podepsala prohlášení o případné dřívější trestné činnosti ve všech státech pobytu přinejmenším za předchozích pět let (definice Unie).

Odkaz: bod 6.8.3.1

3.1   

Existuje postup, který zajišťuje, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přímý přístup bez doprovodu k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště, byli podrobeni kontrole před nástupem do zaměstnání, která posuzuje spolehlivost a způsobilost?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte počet předchozích let, které se pro účely kontroly před nástupem do zaměstnání berou v úvahu, a subjekt, který kontrolu provádí.

 

3.2   

Je součástí tohoto postupu?

Ověření spolehlivosti

Kontrola před nástupem do zaměstnání

Kontrola rejstříku trestů

Pohovory

Jiné (uveďte podrobnosti)

Jednotlivé body vysvětlete, uveďte, který subjekt daný bod provádí, a případně upřesněte předchozí časový rámec, který je brán v úvahu.

 

3.3   

Existuje postup, který zajišťuje, aby osoba odpovědná za uplatňování bezpečnostních kontrol na místě a za dohled nad těmito kontrolami byla podrobena kontrole před nástupem do zaměstnání, která posuzuje spolehlivost a způsobilost?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte počet předchozích let, které se pro účely kontroly před nástupem do zaměstnání berou v úvahu, a subjekt, který kontrolu provádí.

 

3.4   

Je součástí tohoto postupu?

Ověření spolehlivosti

Kontrola před nástupem do zaměstnání

Kontrola rejstříku trestů

Pohovory

Jiné (uveďte podrobnosti)

Jednotlivé body vysvětlete, uveďte, který subjekt daný bod provádí, a případně upřesněte předchozí časový rámec, který je brán v úvahu.

 

3.5   

Procházejí zaměstnanci s přímým přístupem bez doprovodu k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště odbornou přípravou v oblasti ochrany před protiprávními činy předtím, než je jim přístup k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště umožněn?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište náplň a trvání odborné přípravy.

 

3.6   

Procházejí zaměstnanci, kteří přejímají letecký náklad / leteckou poštu, provádějí jejich detekční kontrolu a/nebo zajišťují jejich ochranu před protiprávními činy zvláštní odbornou přípravou související s jejich prací?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište náplň a trvání odborné přípravy.

 

3.7   

Procházejí zaměstnanci uvedení v bodech 3.5 a 3.6 opakovanou odbornou přípravou?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte náplň a četnost opakované odborné přípravy.

 

3.8   

Závěr: Zajišťují opatření týkající se náboru a odborné přípravy zaměstnanců, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přístup k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště, byli náležitě přijati na své místo a prošli řádnou odbornou přípravou na úrovni postačující k tomu, aby si byli vědomi svých povinností v oblasti ochrany před protiprávními činy?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 4

Postupy při přejímce

Cíl: RA3 může provádět přejímku nákladu nebo pošty od jiného RA3, KC3 nebo AC3 nebo od neznámého odesílatele. RA3 musí mít zavedeny vhodné postupy pro přejímku nákladu nebo pošty, které mu umožní stanovit, zda zásilka pochází z bezpečného dodavatelského řetězce či nikoli a následně i nezbytná bezpečnostní opatření, jež se musí v případě dané zásilky uplatnit.

RA3 může spravovat databázi, jež o každém schváleném agentovi nebo známém odesílateli, který byl předmětem ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy v souladu s bodem 6.8.4.1, od něhož přímo přejímá náklad nebo poštu za účelem jejich dodání ACC3 k přepravě do Unie, uvádí alespoň tyto informace:

a)

údaje o společnosti, včetně věrohodné obchodní adresy;

b)

povahu podnikání, s výjimkou citlivých obchodních informací;

c)

kontaktní údaje, včetně údajů osoby či osob odpovědných za ochranu před protiprávními činy;

d)

případně registrační číslo společnosti;

e)

zprávu o ověření, je-li k dispozici.

Odkaz: body 6.8.3.1 a 6.8.4.3

Poznámka: RA3 může převzít náklad od jiného AC3 jako zabezpečený náklad, pouze určil-li tento RA3 tohoto odesílatele jako stálého odesílatele ze třetí země (AC3) a odpovídá-li za náklad doručený tímto odesílatelem.

4.1   

Zjišťuje subjekt při přejímce zásilky, zda byla doručena od jiného RA3, KC3, AC3 nebo neznámého odesílatele?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

4.2   

Zřídil a spravuje subjekt databázi obsahující informace o jednotlivých RA3, KC3 a AC3, od nichž provádí přímou přejímku leteckého nákladu nebo letecké pošty za účelem jejich dodání ACC3 k přepravě do Unie?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, upřesněte informace uvedené v této databázi.

 

Pokud NE, jakým způsobem dospěl subjekt k závěru, že náklad pochází od jiného RA3, KC3 nebo AC3?

 

4.3   

Určil subjekt odesílatele coby AC3?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popiště postup a záruky, jež požaduje subjekt od odesílatele.

 

4.4   

Když subjekt přejímá zásilku, zjišťuje, zda je jejím místem určení letiště EU/EHP?

ANO, nebo NE – vysvětlete.

 

4.5   

Pokud ANO, podrobuje subjekt veškerý letecký náklad nebo leteckou poštu týmž bezpečnostním kontrolám, je-li jejich místem určení letiště EU/EHP?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište postup.

 

4.6   

Když subjekt přejímá zásilku, zjišťuje, zda ji je třeba považovat za vysoce rizikový náklad nebo poštu (HRCM) (viz definice v části 6), a to i v případě zásilek, které jsou doručovány jinými druhy dopravy než dopravou leteckou?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

Popište postup.

 

4.7   

Když ověřený subjekt přejímá zabezpečenou zásilku, zjišťuje, zda byla chráněna před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište (pečetě, zámky, kontroly atd.).

 

4.8   

Je osoba, která uskutečňuje dodávku, povinna předložit úřední doklad totožnosti s fotografií?

ANO, nebo NE

 

4.9   

Je uplatňován postup pro identifikaci zásilek vyžadujících detekční kontrolu?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

4.10   

Závěr: Dostačují přejímací postupy k zjištění toho, zda letecký náklad / letecká pošta s místem určení, jímž je letiště EU/EHP, pocházejí z bezpečného dodavatelského řetězce, nebo zda je nutné je podrobit detekční kontrole?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 5

Detekční kontrola

Cíl: Pokud RA3 přejímá náklad a poštu, které nepocházejí z bezpečného dodavatelského řetězce, musí RA3 podrobit tyto zásilky vhodné detekční kontrole před tím, než mohou být předány dopravci ACC3 jako zabezpečený náklad. RA3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby letecký náklad a letecká pošta směřující do EU/EHP za účelem transferu, tranzitu nebo vykládky na letišti Unie byly podrobeny detekční kontrole prostředky nebo metodami uvedenými v právních předpisech Unie na dostatečné úrovni, která přiměřeně zajistí, aby neobsahovaly žádné zakázané předměty.

Pokud je detekční kontrola leteckého nákladu nebo letecké pošty prováděna příslušným orgánem ve třetí zemi nebo jeho jménem, uvede RA3 tuto skutečnost a popíše způsob zajištění odpovídajících detekčních kontrol.

Poznámka: Přestože bod 6.8.3.2 umožňuje použít do dne 30. června 2014 k provedení ustanovení bodu 6.8.3.1 přinejmenším standardy ICAO, při ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy se zohlední požadavky EU na detekční kontrolu i v případě, že k ověření dojde přede dnem 1. července 2014.

Odkaz: bod 6.8.3

5.1   

Jsou detekční kontroly prováděny jménem subjektu jiným subjektem?

ANO, nebo NE

 

Pokud ano,

upřesněte povahu těchto subjektů a uveďte podrobné údaje:

soukromá společnost provádějící detekční kontrolu,

vládou regulovaná společnost,

vládní zařízení nebo subjekt pro detekční kontrolu,

jiná.

Upřesněte charakter dohody/smlouvy mezi ověřeným subjektem a subjektem, jenž provádí jeho jménem detekční kontrolu.

 

5.2   

Jaké metody detekční kontroly leteckého nákladu a pošty se používají?

U všech zavedených metod uveďte údaje o zařízení používaném k detekční kontrole leteckého nákladu a letecké pošty (např. výrobce, typ, verzi softwaru, normu, sériové číslo atd.).

 

5.3   

Jsou používaná zařízení nebo metody (např. psi cvičení k zjišťování výbušnin) uvedeny na nejaktuálnějším seznamu zařízení a metod, jež jsou v souladu s požadavky EU, ECAC nebo TSA?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte podrobné údaje.

 

Pokud NE, uveďte podrobné údaje o schválení zařízení a datum tohoto schválení, jakož i údaje o tom, že je v souladu s normami zařízení na úrovni EU.

 

5.4   

Je zařízení používáno v souladu s koncepcí operací výrobce a je pravidelně přezkušováno a udržováno?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište postup.

 

5.5.   

Je během detekční kontroly zohledněna povaha zásilky?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jakým způsobem je zvolená metoda detekční kontroly uplatňována na dostatečné úrovni tak, že je přiměřeně zajištěno, aby v zásilce nebyly ukryty žádné zakázané předměty.

 

5.6   

Existuje postup pro zajištění odezvy na poplachové signály vydávané detekčním zařízením? (U některého zařízení (např. rentgenového zařízení) spouští poplach osoba, jež takové zařízení sama obsluhuje.)

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište způsob odezvy na poplachové signály, který přiměřeně zajistí absenci zakázaných předmětů.

 

Pokud NE, popište, co se se zásilkou děje.

 

5.7   

Jsou některé zásilky od detekční kontroly osvobozeny?

ANO, nebo NE

 

5.8   

Jsou některé případy tohoto osvobození v rozporu se seznamem Unie?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte podrobné údaje.

 

5.9   

Je přístup do oblasti detekční kontroly sledován tak, že je zajištěno, aby byl udělen pouze oprávněným zaměstnancům, kteří prošli odbornou přípravou?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište jak.

 

5.10   

Je zaveden stanovený režim kontroly kvality a/nebo režim zkoušek?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište jej.

 

5.11   

Závěr: Jsou letecký náklad / letecká pošta podrobovány detekční kontrole jedním ze způsobů nebo metod uvedených v bodě 6.2.1 rozhodnutí 2010/774/EU na dostatečné úrovni, která zajistí, aby neobsahovaly žádné zakázané předměty?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvod.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 6

Vysoce rizikový náklad nebo pošta (HRCM)

Cíl: Zásilky, které pocházejí z míst nebo jsou předmětem transferu v místech, jež Unie označila za vysoce riziková, nebo zásilky, se kterými bylo zcela zjevně nedovoleně manipulováno, jsou považovány za vysoce rizikový náklad nebo poštu (HRCM). Tyto zásilky musí být podrobeny detekční kontrole v souladu se zvláštními pokyny. RA3 musí uplatňovat postupy k zajištění toho, aby zásilky HRCM směřující do EU/EHP byly zjištěny a podrobeny odpovídajícím kontrolám podle ustanovení právních předpisů Unie.

Dopravce ACC3, kterému RA3 doručuje letecký náklad či poštu za účelem jejich přepravy, je oprávněn vyrozumět RA3 o nejnovějších informacích o vysoce rizikových místech původu.

RA3 uplatňuje stejná opatření bez ohledu na to, zda vysoce rizikový náklad nebo poštu obdrží od jiného leteckého dopravce nebo prostřednictvím jiných druhů dopravy.

Odkaz: bod 6.7

Poznámka: Zásilkám HRCM odbaveným pro přepravu do EU/EHP musí být vydán bezpečnostní status „SHR“, což znamená, že jsou bezpečné pro letadla určená pro přepravu cestujících, letadla určená pouze pro přepravu nákladu a letadla určená pouze pro přepravu pošty v souladu s požadavky pro vysoké riziko.

6.1   

Vědí zaměstnanci odpovědní za provádění bezpečnostních kontrol, s jakým leteckým nákladem a poštou je třeba zacházet jako s vysoce rizikovým nákladem nebo poštou (HRCM)?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište jak.

 

6.2   

Má subjekt zavedeny postupy pro zjišťování zásilek HRCM?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište je.

 

6.3   

Jsou zásilky HRCM podrobovány postupům detekční kontroly zásilek HRCM podle právních předpisů Unie?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte uplatňované postupy.

 

6.4   

Vydává subjekt po provedení detekční kontroly k zásilce SHR prohlášení o bezpečnostním statusu v dokumentaci, která zásilku doprovází?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jak a v podobě jakého dokumentu se bezpečnostní status vydává.

 

6.5   

Závěr: Zavedl subjekt odpovídající a dostatečný postup k zajištění toho, aby se všemi zásilkami HRCM bylo před nakládkou manipulováno správně?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvod.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 7

Ochrana zabezpečeného leteckého nákladu a pošty

Cíl: RA3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací od místa provedení bezpečnostní detekční kontroly nebo jiných bezpečnostních kontrol nebo od místa přejímky po provedení detekční kontroly nebo bezpečnostních kontrol až do nakládky nebo předání ACC3 nebo jinému RA3. Pokud dříve zabezpečený letecký náklad nebo pošta nejsou následně chráněny, nelze provést jejich nakládku či předání ACC3 nebo RA3 jako zabezpečeného nákladu či pošty.

Ochranu lze zajistit různými prostředky, např. fyzickými (zábrany, uzamčené prostory atd.), lidskými (hlídky, zaměstnanci, kteří prošli odbornou přípravou, atd.) a technickými (uzavřený televizní okruh – CCTV, poplašné systémy proti nežádoucímu vniknutí atd.).

Zabezpečený letecký náklad nebo pošta směřující do EU/EHP by měly být odděleny od leteckého nákladu nebo pošty, které zabezpečeny nejsou.

Odkaz: bod 6.8.3.1

7.1   

Je ochrana zabezpečeného leteckého nákladu nebo letecké pošty zajišťována jménem ověřeného subjektu jiným subjektem?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO,

upřesněte povahu těchto subjektů a uveďte podrobné údaje:

soukromá společnost provádějící detekční kontrolu,

vládou regulovaná společnost,

vládní zařízení nebo subjekt pro detekční kontrolu,

jiná.

 

7.2   

Jsou zavedeny bezpečnostní kontroly a zajištěna ochrana, které během detekční kontroly zabrání nedovolené manipulaci?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište je.

Upřesněte prostředky uplatňované k zajištění ochrany:

fyzické prostředky (oplocení, zábrany, stavba s pevnou konstrukcí atd.),

lidmi (hlídky atd.),

technické prostředky (uzavřený televizní okruh – CCTV, poplašné systémy atd.).

Vysvětlete, jak fungují.

 

7.3   

Mají k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště přístup pouze oprávněné osoby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište postup.

Popište, jak jsou kontrolovány veškeré přístupové body (včetně dveří a oken) k identifikovatelnému a zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště.

 

7.4   

Jsou zavedeny postupy pro zajištění toho, aby letecký náklad / letecká pošta směřující do EU/EHP, u nichž byly provedeny bezpečnostní kontroly, byly chráněny před neoprávněnými činy od okamžiku, kdy byly zabezpečeny, až do jejich nakládky či předání ACC3 nebo jinému RA3?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jak jsou chráněny (fyzicky, lidmi, technicky atd.).

Je-li to na místě, uveďte rovněž, má-li budova pevnou konstrukci a druh použitých materiálů.

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

7.5   

Závěr: Je ochrana zásilek dostatečně důkladná, aby zabránila protiprávním činům?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvod.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 8

Dokumentace

Cíl: Bezpečnostní status zásilky se uvede v dokumentaci, která zásilku doprovází, a to buď ve formě leteckého nákladního listu, rovnocenného poštovního dokladu nebo ve zvláštním prohlášení, a to buď v elektronickém formátu nebo písemně. Bezpečnostní status vydává RA3.

Odkaz: body 6.3.2.6 písm. d) a 6.8.3.4

Poznámka: bezpečnostní status může být vyjádřen jedním z těchto způsobů:

„SPX“, označující zásilku bezpečnou pro letadla pro přepravu cestujících, letadla určená pouze pro přepravu nákladu a letadla určená pouze pro přepravu pošty, nebo

„SCO“, označující zásilku bezpečnou jen pro letadla určená pouze pro přepravu nákladu a letadla určená pouze pro přepravu pošty, nebo

„SHR“, označující zásilku bezpečnou pro letadla určená pro přepravu cestujících, letadla určená pouze pro přepravu nákladu a letadla určená pouze pro přepravu pošty v souladu s požadavky pro vysoké riziko.

8.1   

Uvedl subjekt v průvodních dokladech (např. v leteckém nákladním listu) status nákladu a způsob, jakým se k tomuto statusu dospělo?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, vysvětlete.

 

8.2   

Závěr: Dostačuje dokumentační postup k tomu, aby byly náklad nebo pošta opatřeny řádnými průvodními doklady, udávajícími jejich správný bezpečnostní status?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvod.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 9

Přeprava

Cíl: Letecký náklad a letecká pošta musí být chráněny před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací od okamžiku, kdy byly zabezpečeny, až do jejich nakládky či předání ACC3 nebo jinému RA3. To zahrnuje ochranu během přepravy do letadla či jinak dopravci ACC3 nebo jinému RA3. Pokud dříve zabezpečený letecký náklad a pošta nejsou během přepravy chráněny, nelze provést jejich nakládku či předání ACC3 nebo jinému RA3 jako zabezpečený náklad.

Během přepravy do letadla, k dopravci ACC3 či jinému RA3 odpovídá RA3 za ochranu zabezpečených zásilek. Jedná se i o případy, v nichž přepravu zajišťuje jeho jménem jiný subjekt, jako je např. zasílatel. Nejsou zde však zahrnuty případy, v nichž za přepravu zásilek odpovídá dopravce ACC3 nebo jiný RA3.

Odkaz: bod 6.8.3

9.1   

Jak jsou letecký náklad / letecká pošta přepravovány k ACC3 / jinému schválenému agentovi RA3?

a)   

vlastními přepravními prostředky ověřeného subjektu?

ANO, nebo NE

 

b)   

přepravními prostředky jiného RA3 / dopravce ACC3?

ANO, nebo NE

 

c)   

prostřednictvím externí smluvní strany využité ověřeným subjektem?

ANO, nebo NE

 

9.2   

Jsou letecký náklad / letecká pošta baleny tak, aby byly odolné vůči nedovolené manipulaci?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

9.3   

Je vozidlo před zahájením přepravy zapečetěno nebo uzamčeno?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

9.4   

Jsou-li použity číslované pečetě, je kontrolován přístup k pečetím a evidují se jejich čísla?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, upřesněte jak.

 

9.5   

Je-li to na místě, podepisuje případně příslušný dopravce prohlášení dopravce?

ANO, nebo NE

 

9.6   

Prošla osoba provádějící přepravu nákladu před tím, než jí bylo uděleno oprávnění k přepravě zabezpečeného leteckého nákladu / nebo letecké pošty, zvláštními bezpečnostními kontrolami a absolvovala odbornou přípravu ke zvyšování povědomí v oblasti bezpečnosti?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte druh bezpečnostních kontrol (před nástupem do zaměstnání, ověření spolehlivosti atd.) a druh odborné přípravy (odborná příprava k zvyšování povědomí v oblasti bezpečnosti atd.).

 

9.7   

Závěr: Jsou opatření dostatečná pro ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy během přepravy?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 10

Soulad

Cíl: Po posouzení předchozích devíti částí tohoto kontrolního seznamu osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy musí vyslovit závěr, zda její ověření na místě potvrzuje, že bezpečnostní kontroly jsou uplatňovány v souladu s cíli uvedenými v tomto kontrolním seznamu pro letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP.

Jsou možné dvě rozdílné varianty. Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt:

a)

splnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu. Ověřující osoba vydá ověřovanému subjektu prvopis zprávy o ověření a uvede, že se tento subjekt označuje za schváleného agenta třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy;

b)

nesplnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu. V takovém případě není subjekt oprávněn, aby dopravci ACC3 nebo jinému RA3 dodával zabezpečený letecký náklad nebo poštu směřující do EU/EHP. Obdrží kopii vyplněného kontrolního seznamu s uvedením nedostatků.

Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy zpravidla rozhoduje o tom, zda je s nákladem a poštou, jež byly předány ověřeným subjektem, nakládáno tak, že od okamžiku jejich dodání dopravci ACC3 nebo jinému RA3 je lze považovat podle použitelných právních předpisů Unie za bezpečné pro leteckou přepravu do EU/EHP.

Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy musí mít na paměti, že se při hodnocení vychází z metodiky založené na splnění veškerých cílů.

10. 1   

Obecný závěr:

Hodnocení (a oznámení)

(zvýrazněte hodnocení, jež se použije)

V případě „Vyhovující“ se subjekt bude považovat za označený coby schválený agent třetí země ověřený z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy.

Vyhovující/Nevyhovující

Je-li celkové hodnocení „Nevyhovující“, uveďte oblasti, v nichž subjekt nedosáhl požadované úrovně bezpečnosti nebo v nichž byly zjištěny konkrétní nedostatky. Uveďte rovněž doporučení týkající se potřebných změn k dosažení požadované úrovně, a tudíž ke splnění požadavků.

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

Připomínky subjektu

 

Jméno ověřující osoby:

Datum:

Podpis:

PŘÍLOHA

Seznam navštívených osob a subjektů, s nimiž proběhl pohovor

Uvede se název subjektu, jméno kontaktní osoby a datum návštěvy nebo pohovoru.

Název subjektu

Jméno kontaktní osoby

Datum návštěvy/pohovoru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)

Za doplněk 6-C3 se vkládá nový doplněk, který zní:

DOPLNĚK 6-C4

OVĚŘOVACÍ KONTROLNÍ SEZNAM PRO ZNÁMÉ ODESÍLATELE TŘETÍCH ZEMÍ, KTEŘÍ JSOU OVĚŘENI Z HLEDISKA OCHRANY LETECTVÍ EU PŘED PROTIPRÁVNÍMI ČINY

Subjekty ze třetích zemí mají možnost zapojit se do bezpečného dodavatelského řetězce ACC3 (dopravce leteckého nákladu nebo pošty provádějící přepravu do Unie z letiště třetí země) tak, že požádají o své určení coby známého odesílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (KC3). KC3 je subjektem umístěným ve třetí zemi, jenž manipuluje s nákladem a který je v tomto smyslu ověřen a schválen na základě ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy.

KC3 zajistí, aby byly provedeny požadované bezpečnostní kontroly zásilek směřujících do Unie a zásilky byly chráněny před neoprávněnými činy od okamžiku provedení těchto bezpečnostních kontrol až do okamžiku předání ACC3 nebo schválenému agentovi třetí země ověřenému z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (RA3).

Nezbytné předpoklady pro přepravu leteckého nákladu nebo letecké pošty do Unie nebo na Island, do Norska a do Švýcarska jsou stanoveny nařízením (EU) č. 185/2010 ve znění prováděcího nařízení (EU) č. 859/2011 a prováděcího nařízení Komise (EU) č. 1082/2012 (3).

Kontrolní seznam je nástroj, který používá osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy k posouzení úrovně ochrany, již pro letecký náklad nebo leteckou poštu směřující do EU/EHP zajistí subjekt žádající o označení KC3 sám nebo na svou odpovědnost. Kontrolní seznam se použije pouze v případech uvedených v písm. b) bodu 6.8.4.1 přílohy nařízení (EU) č. 185/2010. V případech uvedených v písm. a) bodu 6.8.4.1 uvedené přílohy použije osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy kontrolní seznam ACC3.

Pokud osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt úspěšně splnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu, vydá se ověřenému subjektu zpráva o ověření. Ve zprávě o ověření se uvádí, že daný subjekt lze označit za známého odesílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (KC3). KC3 používá tuto zprávu ve svých obchodních vztazích s jakýmkoli dopravcem leteckého nákladu nebo pošty provádějící přepravu do Unie z letiště třetí země (ACC3) a s jakýmkoliv RA3. Nedílnou součástí zprávy o ověření jsou alespoň veškeré tyto náležitosti:

a)

vyplněný kontrolní seznam (doplněk 6-C4 stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010), podepsaný osobou ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy, včetně případného vyjádření ověřovaného subjektu;

b)

prohlášení o závazcích (doplněk 6-H3 stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010), podepsané ověřovaným subjektem, a dále

c)

prohlášení o nezávislosti (doplněk 11-A stanovený v příloze nařízení (EU) č. 185/2010) pro ověřovaný subjekt, podepsané osobou ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy.

Důkazem integrity zprávy o ověření je číslování stran, datum ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy a parafování všech stran ověřující osobou a ověřovaným subjektem. Zpráva o ověření se standardně vyhotovuje v anglickém jazyce.

Pro části, jež nelze posoudit podle požadavků nařízení (EU) č. 185/2010, jsou základními normami standardy a doporučené postupy (SARP) přílohy 17 Úmluvy o mezinárodním civilním letectví a pokyny obsažené v příručce ICAO pro ochranu civilního letectví před protiprávními činy (dokument Doc 8973-Restricted).

Pokud ověření ochrany letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt nesplnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu, obdrží tento subjekt kopii vyplněného kontrolního seznamu s uvedením příslušných nedostatků.

Poznámky k vyplnění:

1)

Všechny části kontrolního seznamu musí být vyplněny. V případě, že informace nejsou k dispozici, musí být tato skutečnost vysvětlena.

2)

Na konci každé části osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy konstatuje, zda a do jaké míry byly cíle příslušné části splněny.

ČÁST 1

Organizace a odpovědnosti

1.1   

Datum či data ověření

Použijte přesný formát data, např. 01.10.2012 až 02.10.2012

dd/mm/rrrr

 

1.2   

Datum předchozího ověření (je-li k dispozici)

dd/mm/rrrr

 

Předchozí registrační číslo KC3 (je-li k dispozici)

 

Osvědčení schváleného hospodářského subjektu (AEO) / status podle celního a obchodního partnerství proti terorismu C-TPAT / další osvědčení, jsou-li k dispozici

 

1.3   

Informace o osobě ověřující ochranu letectví před protiprávními činy

Název

 

Společnost/organizace/orgán

 

Jedinečný alfanumerický identifikátor (UAI)

 

E-mailová adresa

 

Telefonní číslo – včetně mezinárodních kódů

 

1.4   

Název subjektu

Název

 

Číslo společnosti (např. číslo společnosti podle obchodního rejstříku, je-li k dispozici)

 

Číslo/blok/budova

 

Ulice

 

Město

 

PSČ

 

Stát (je-li to na místě)

 

Země

 

P.O. Box, je-li to na místě

 

1.5   

Adresa hlavního sídla organizace (liší-li se od místa, jež má být ověřeno)

Číslo/blok/budova

 

Ulice

 

Město

 

PSČ

 

Stát (hodí-li se)

 

Země

 

P.O. Box, je-li k dispozici

 

1.6   

Druh podnikání – druhy zpracovávaného nákladu

O jaký druh podnikání se jedná – jaký druh nákladu se zpracovává v prostorách žadatele?

 

1.7   

Odpovídá žadatel za…?

a)

výrobu

b)

balení

c)

skladování

d)

expedici

e)

jiné, upřesněte

 

1.8   

Přibližný počet zaměstnanců na místě

Počet

 

1.9   

Jméno a pracovní zařazení osoby odpovědné za ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před protiprávními činy

Jméno

 

Pracovní zařazení

 

E-mailová adresa

 

Telefonní číslo – včetně mezinárodních kódů

 

ČÁST 2

Organizace a povinnosti známého odesílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy

Cíl: Letecký náklad ani letecká pošta nesmí být přepraveny do EU/EHP, aniž by byly podrobeny bezpečnostním kontrolám. Náklad nebo pošta doručené od KC3 dopravci ACC3 nebo RA3 lze přijmout jako zabezpečený náklad nebo poštu pouze tehdy, uplatňuje-li KC3 takové bezpečnostní kontroly. Podrobné údaje o těchto kontrolách jsou podány v následujících částech tohoto kontrolního seznamu.

KC3 musí uplatňovat postupy, které zajistí uplatňování příslušných bezpečnostních kontrol na veškerý letecký náklad a leteckou poštu směřující do EU/EHP a následnou ochranu tohoto zabezpečeného nákladu nebo pošty až do okamžiku předání dopravci ACC3 či RA3. Bezpečnostní kontroly sestávají z opatření na dostatečné úrovni, která přiměřeně zajistí, aby v zásilce nebyly ukryty žádné zakázané předměty.

Odkaz: bod 6.8.3

2.1   

Zavedl subjekt bezpečnostní program?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, přejděte přímo k bodu 2.5.

 

2.2   

Informace o bezpečnostním programu subjektu

Datum – použijte přesný formát: dd/mm/rrrr

 

Verze

 

Předkládá se bezpečnostní program a/nebo je schvalován příslušným orgánem státu, v němž se subjekt nachází? Pokud ANO, popište postup.

 

2.3   

Jsou do bezpečnostního programu v dostatečné míře zahrnuty body z výše uvedeného kontrolního seznamu (oddíly 4 až 11)?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, podrobně zdůvodněte.

 

2.4   

Je bezpečnostní program obsažný, důkladný a úplný?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

2.5   

Zavedl subjekt postup pro zajištění toho, aby byly letecký náklad nebo letecká pošta směřující do EU/EHP před předáním dopravci ACC3 či RA3 podrobeny příslušným bezpečnostním kontrolám?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište postup.

 

2.6   

Uplatňuje subjekt systém řízení (např. nástroje, pokyny atd.), aby zajistil provádění požadovaných bezpečnostních kontrol?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište systém řízení a vysvětlete, je-li schválen, ověřen či stanoven vhodným orgánem či jiným subjektem.

 

Pokud NE, vysvětlete, jak subjekt zajišťuje provádění bezpečnostních kontrol požadovaným způsobem.

 

2.7   

Závěry a obecné připomínky o spolehlivosti, obsažnosti a důkladnosti postupu

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 3

Identifikovatelný letecký náklad / letecká pošta („zaměřitelnost“)

Cíl: Slouží k vymezení bodu (nebo místa), od něhož lze náklad / poštu identifikovat coby letecký náklad / leteckou poštu. Zaměřitelnost je vymezena jako schopnost posoudit, kdy/kde jsou náklad/pošta identifikovatelné jako letecký náklad / letecká pošta.

3.1   

Kontrolou výrobních, balicích, skladovacích prostor, prostor výběru, expedice a jiných relevantních prostor zjistit, kde a jak se zásilka leteckého nákladu/letecké pošty směřující do EU/EHP stává identifikovatelnou jako taková.

Popis

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

Poznámka: Podrobné údaje o ochraně identifikovatelného leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací je nutno poskytnout v částech 6 až 9.

ČÁST 4

Nábor a odborná příprava zaměstnanců

Cíl: K zajištění provádění požadovaných bezpečnostních kontrol přidělí KC3 odpovědné a kvalifikované zaměstnance na práci v oblasti zajištění ochrany leteckého nákladu nebo letecké pošty před protiprávními činy. Zaměstnanci, kteří mají přístup k identifikovatelnému leteckému nákladu, musí mít veškerou způsobilost nezbytnou k výkonu svých povinností a projít řádnou odbornou přípravou.

Ke splnění tohoto cíle musí KC3 zavést postupy, kterými zajistí, aby všichni zaměstnanci (stálí, dočasní, zaměstnanci agentury, řidiči atd.) s přímým přístupem bez doprovodu k leteckému nákladu / letecké poště, u nichž se provádějí nebo byly provedeny bezpečnostní kontroly:

a)

byli podrobeni vstupní a opakované kontrole před nástupem do zaměstnání a/nebo ověření spolehlivosti, které jsou přinejmenším v souladu s požadavky místních orgánů ověřených prostor KC3, a dále

b)

dokončili počáteční a opakovanou odbornou přípravu v oblasti ochrany před protiprávními činy tak, aby si byli vědomi svých povinností v oblasti ochrany v souladu s požadavky místních orgánů ověřených prostor KC3.

Poznámka:

Ověřením spolehlivosti se rozumí kontrola totožnosti osoby a její předcházející praxe, včetně (pokud to právní předpisy umožňují) případné dřívější trestné činnosti, v rámci posouzení způsobilosti osoby k provádění bezpečnostní kontroly a/nebo k přístupu bez doprovodu do vyhrazených bezpečnostních prostor (definice v příloze 17 ICAO).

Kontrola před nástupem do zaměstnání určí totožnost osoby na základě písemných dokladů, zahrnuje informace o zaměstnání, vzdělání a případných obdobích bez pracovního poměru přinejmenším za předchozích pět let a požaduje, aby dotyčná osoba podepsala prohlášení o případné dřívější trestné činnosti ve všech státech pobytu přinejmenším za předchozích pět let (definice Unie).

Odkaz: bod 6.8.3.1

4.1   

Existuje postup, který zajišťuje, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přístup k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště, byli podrobeni kontrole před nástupem do zaměstnání, která posuzuje ověření spolehlivosti a způsobilost?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte počet předchozích let, které se pro účely kontroly před nástupem do zaměstnání berou v úvahu, a subjekt, který kontrolu provádí.

 

4.2   

Je součástí tohoto postupu?

Ověření spolehlivosti

Kontrola před nástupem do zaměstnání

Kontrola rejstříku trestů

Pohovory

Jiné (uveďte podrobnosti)

Jednotlivé body vysvětlete, uveďte, který subjekt daný bod provádí, a případně upřesněte předchozí časový rámec, který je brán v úvahu.

 

4.3   

Existuje postup, který zajišťuje, aby osoba odpovědná za uplatňování bezpečnostních kontrol na místě a za dohled nad těmito kontrolami byla podrobena kontrole před nástupem do zaměstnání, která posuzuje spolehlivost a způsobilost?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte počet předchozích let, které se pro účely kontroly před nástupem do zaměstnání berou v úvahu, a subjekt, který kontrolu provádí.

 

4.4   

Je součástí tohoto postupu?

Ověření spolehlivosti

Kontrola před nástupem do zaměstnání

Kontrola rejstříku trestů

Pohovory

Jiné (uveďte podrobnosti)

Jednotlivé body vysvětlete, uveďte, který subjekt daný bod provádí, a případně upřesněte předchozí časový rámec, který je brán v úvahu.

 

4.5   

Procházejí zaměstnanci s přístupem k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště odbornou přípravou v oblasti ochrany před protiprávními činy předtím, než je jim přístup k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště umožněn?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište náplň a trvání odborné přípravy.

 

4.6   

Procházejí zaměstnanci uvedení v bodě 4.5 opakovanou odbornou přípravou?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte náplň a četnost opakované odborné přípravy.

 

4.7   

Závěr: Zajišťují opatření týkající se náboru a odborné přípravy zaměstnanců, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přístup k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště směřující do EU/EHP, byli náležitě přiděleni na své místo a prošli řádnou odbornou přípravou na úrovni postačující k tomu, aby si byli vědomi svých povinností v oblasti ochrany před protiprávními činy?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 5

Fyzická bezpečnost

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

Subjekt musí prokázat způsob ochrany svého pracoviště či svých prostor, a dále i zavedení postupů kontroly vstupu. Je nezbytné, aby byl kontrolován vstup do prostoru, v němž se identifikovatelný letecký náklad / letecká pošta zpracovává nebo skladuje. Veškeré dveře, okna a další přístupové body k zabezpečenému leteckému nákladu / letecké poště směřujících do EU/EHP musí být zabezpečeny či podléhat kontrole vstupu.

Mezi prvky fyzické bezpečnosti patří zejména:

fyzické překážky, jako jsou např. oplocení a bariéry,

technologické prostředky využívající poplašné systémy a/nebo systémy uzavřeného televizního okruhu CCTV,

ochrana lidmi, např. v podobě zaměstnanců vykonávajících činnosti ostrahy.

Odkaz: bod 6.8.3.1

5.1   

Podléhají veškeré přístupové body k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště kontrole vstupu a je tento vstup vyhrazen pouze oprávněným osobám?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak probíhá kontrola vstupu? Vysvětlete a popište. Lze uvést více odpovědí.

bezpečnostní pracovníci

jiní pracovníci

osobní kontrola pověření osob ke vstupu do příslušných prostor

systémy elektronické kontroly vstupu

jinak, upřesněte

 

Pokud ANO, jak je zabezpečen vstup oprávněné osoby do příslušného prostoru? Vysvětlete a popište. Lze uvést více odpovědí.

použití identifikačního průkazu společnosti

použití jiného identifikačního dokladu jako je například cestovní pas či řidičský průkaz

seznam osob s pověřením ke vstupu používaný (bezpečnostním) personálem

elektronické ověření, např. s využitím čipu

přidělování klíčů či přístupových kódů pouze pověřeným zaměstnancům

jinak, upřesněte

 

5.2   

Jsou veškeré přístupové body k identifikovatelnému leteckému nákladu / letecké poště zabezpečené? Zde jsou zahrnuty i přístupové body, jichž není využíváno stále a body, jež nejsou běžně používány k obvyklému přístupu, jako např. okna.

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak jsou tyto body zabezpečeny? Vysvětlete a popište. Lze uvést více odpovědí.

přítomnost bezpečnostních pracovníků

systémy elektronické kontroly vstupu umožňující vstup v daném okamžiku pouze jedné osobě

bariéry, např. závory či zámky

uzavřený televizní okruh (CCTV)

systémy detekce neoprávněného vniknutí

 

5.3   

Jsou v prostorách k dispozici další opatření ke zvýšení celkové ochrany před protiprávními činy?

ANO, nebo NE

 

Pokud ano, vysvětlete, a popište je:

oplocení nebo bariéry

systém CCTV

systém detekce neoprávněného vniknutí

dozor a hlídky

jiná, upřesněte

 

5.4   

Má budova pevnou konstrukci?

ANO, nebo NE

 

5.5   

Závěr: Jsou opatření, která subjekt přijal, dostatečná, aby zabránila neoprávněnému přístupu do těch částí daného místa nebo prostor, v nichž jsou zpracovávány nebo uloženy identifikovatelný letecký náklad / letecká pošta směřující do EU/EHP?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 6

Výroba

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací v průběhu procesu výroby. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

Subjekt musí prokázat, že přístup do výrobních prostor je kontrolován a že výrobní proces podléhá dozoru. Pokud se výrobek stane identifikovatelným jako letecký náklad / letecká pošta směřující do EU/EHP v průběhu výroby, pak subjekt musí prokázat, že od této fáze jsou přijata opatření na ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací.

Odpovězte na tyto otázky, pokud lze výrobek identifikovat jako letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP v průběhu výrobního procesu.

6.1   

Podléhá přístup do výrobních prostor kontrole a je vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, vysvětlete, jak je vstup kontrolován a vyhrazen pouze pro oprávněné osoby.

 

6.2   

Podléhá výrobní proces dozoru?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jak probíhá dozor.

 

6.3   

Jsou zavedeny kontroly s cílem zamezit nedovolené manipulaci ve fázi výroby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište je.

 

6.4   

Závěr: Jsou opatření, která subjekt přijal, dostatečná k ochraně identifikovatelného leteckého nákladu / letecké pošty směřujících do EU/EHP před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací během výroby?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 7

Balení

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací v průběhu procesu balení. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

Subjekt musí prokázat, že přístup do balírny je kontrolován a že proces balení podléhá dozoru. Pokud lze výrobek identifikovat jako letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP v průběhu balení, pak musí subjekt prokázat, že od této fáze jsou přijata opatření na ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací. Veškeré hotové zboží se musí před jeho zabalením zkontrolovat.

Odpovězte na tyto otázky, pokud by výrobek mohl být v průběhu balícího procesu identifikován jako letecký náklad / letecká pošta směřující do EU/EHP.

7.1   

Podléhá vstup do balírny kontrole a je vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, vysvětlete, jak je vstup kontrolován a vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

 

7.2   

Podléhá balicí proces dozoru?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jak probíhá dozor.

 

7.3   

Jsou zavedeny kontroly s cílem zamezit nedovolené manipulaci ve fázi balení?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište je.

 

7.4   

Popište hotový vnější obal:

a)   

Je hotový vnější obal pevný?

ANO, nebo NE

 

Popište.

 

b)   

Je hotový vnější obal odolný vůči nedovolené manipulaci?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jakým způsobem je dosaženo odolnosti vůči nedovolené manipulaci, např. využitím číslovaných pečetí, zvláštních razítek, bezpečnostní pásky atd.

 

Pokud NE, uveďte, jaká opatření jsou přijata na ochranu neporušitelnosti zásilek.

 

7.5   

Závěr: Jsou opatření, která subjekt přijal, dostatečná k ochraně identifikovatelného leteckého nákladu / letecké pošty směřujících do EU/EHP před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací během balení?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 8

Skladování

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny během skladování před neoprávněnými činy a/nebo manipulací. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

Subjekt musí prokázat, že je kontrolován přístup do skladovacích prostor. Pokud lze výrobek identifikovat jako letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP v průběhu skladování, pak musí subjekt prokázat, že od této fáze jsou přijata opatření na ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací.

Odpovězte na tyto otázky, pokud by výrobek mohl být v průběhu procesu skladování identifikován jako letecký náklad / letecká pošta směřující do EU/EHP.

8.1   

Podléhá vstup do skladovacích prostor kontrole a je vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, vysvětlete, jak je vstup kontrolován a vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

 

8.2   

Jsou hotový a zabalený letecký náklad / letecká pošta skladovány bezpečně a je zkontrolováno, že u nich nedošlo k nedovolené manipulaci?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište jak.

 

Pokud ne, vysvětlete, jak subjekt zajišťuje ochranu hotového a zabaleného leteckého nákladu / letecké pošty směřujících do EU/EHP před neoprávněnými činy a/nebo manipulací.

 

8.3   

Závěr: Jsou opatření, která subjekt přijal, dostatečná k ochraně identifikovatelného leteckého nákladu / letecké pošty směřujících do EU/EHP před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací během skladování?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 9

Expedice

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací v průběhu procesu expedice. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

Subjekt musí prokázat, že je kontrolován vstup do prostor expedice. Pokud lze výrobek identifikovat jako letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP v průběhu expedice, pak musí subjekt prokázat, že od této fáze jsou přijata opatření na ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací.

Odpovězte na tyto otázky, pokud by výrobek mohl být v průběhu procesu expedice identifikován jako letecký náklad/letecká pošta směřující do EU/EHP.

9.1   

Podléhá vstup do prostor expedice kontrole a je vyhrazen pouze pro oprávněné osoby?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, vysvětlete, jak je vstup kontrolován a vyhrazen pouze pro oprávněné osoby.

 

9.2   

Kdo má přístup do prostoru expedice? Lze uvést více odpovědí.

zaměstnanci subjektu

řidiči

návštěvy

dodavatelé

jiné osoby (upřesněte)

 

9.3   

Podléhá proces expedice dozoru?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište, jak probíhá dozor.

 

9.4   

Jsou zavedeny kontroly s cílem zamezit nedovolené manipulaci v prostoru expedice?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, popište je.

 

9.5   

Závěr: Jsou opatření, která subjekt přijal, dostatečná k ochraně identifikovatelného leteckého nákladu / letecké pošty směřujících do EU/EHP před neoprávněnými činy nebo nedovolenou manipulací během procesu expedice?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 10

Zásilky z jiných zdrojů

Cíl: KC3 musí uplatňovat postupy, které zajistí, že letecký náklad nebo letecká pošta, které sám neodesílá, nesmí být předávány dopravci ACC3 či RA3 coby zabezpečený náklad nebo pošta.

KC3 může předat RA3 nebo dopravci ACC3 zásilky, které neodesílá sám, pokud:

a)

jsou odděleny od zásilek, které zasílá sám, a

b)

původ je jednoznačně uveden na zásilce nebo v průvodních dokladech.

Všechny tyto zásilky musí být před naložením do letadla podrobeny detekční kontrole ze strany RA3 nebo dopravce ACC3.

10.1   

Přijímá subjekt zásilky nákladu nebo pošty určené k letecké přepravě od jakéhokoli jiného subjektu?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jakým způsobem probíhá oddělení těchto zásilek od vlastního nákladu či pošty společnosti a jak jsou označovány pro schváleného agenta/dopravce?

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky ze strany osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 11

Přeprava

Cíl: KC3 musí mít zavedeny postupy pro zajištění toho, aby identifikovatelný letecký náklad a/nebo letecká pošta směřující do EU/EHP byly chráněny během přepravy před neoprávněnými činy a/nebo nedovolenou manipulací. Pokud takový náklad nebo pošta nejsou chráněny, nelze je předat ACC3 nebo RA3 coby zabezpečený náklad nebo poštu.

KC3 odpovídá během přepravy za ochranu zabezpečených zásilek. Jedná se i o případy, v nichž přepravu zajišťuje jeho jménem jiný subjekt, jako je např. zasílatel. Nejsou zde však zahrnuty případy, v nichž za přepravu zásilek odpovídá dopravce ACC3 nebo RA3.

Odpovězte na tyto otázky, pokud lze výrobek identifikovat jako letecký náklad/leteckou poštu směřující do EU/EHP v průběhu přepravy.

11.1   

Jak jsou letecký náklad / letecká pošta přepravovány k ACC3 či RA3?

a)   

vlastními přepravními prostředky ověřeného subjektu?

ANO, nebo NE

 

b)   

přepravními prostředky dopravce ACC3/RA3?

ANO, nebo NE

 

c)   

prostřednictvím externí smluvní strany využité ověřeným subjektem?

ANO, nebo NE

 

11.2   

Jsou letecký náklad / letecká pošta baleny tak, aby byly odolné vůči nedovolené manipulaci?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

11.3   

Je vozidlo před zahájením přepravy zapečetěno nebo uzamčeno?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, jak?

 

11.4   

Jsou-li použity číslované pečetě, je kontrolován přístup k pečetím a jsou při výdeji evidována jejich čísla?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, upřesněte jak.

 

11.5   

Podepisuje, je-li to na místě, příslušný dopravce prohlášení dopravce?

ANO, nebo NE

 

11.6   

Prošla osoba provádějící přepravu nákladu před tím, než jí bylo uděleno oprávnění k přepravě zabezpečeného leteckého nákladu / letecké pošty, zvláštními bezpečnostními kontrolami a absolvovala odbornou přípravu ke zvyšování povědomí v oblasti bezpečnosti?

ANO, nebo NE

 

Pokud ANO, uveďte druh bezpečnostních kontrol (před nástupem do zaměstnání, ověření spolehlivosti atd.) a druh odborné přípravy (odborná příprava k zvyšování povědomí v oblasti bezpečnosti atd.).

 

11.7   

Závěr: Jsou opatření dostatečná pro ochranu leteckého nákladu / letecké pošty před neoprávněnými činy během přepravy?

ANO, nebo NE

 

Pokud NE, uveďte důvody.

 

Připomínky subjektu

 

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

ČÁST 12

Soulad

Cíl: Po posouzení předchozích jedenácti částí tohoto kontrolního seznamu osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy musí vyslovit závěr, zda její ověření na místě potvrzuje, že bezpečnostní kontroly jsou uplatňovány v souladu s cíli uvedenými v tomto kontrolním seznamu pro letecký náklad / leteckou poštu směřující do EU/EHP.

Jsou možné dvě rozdílné varianty. Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy dospěje k závěru, že subjekt:

a)

splnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu. Ověřující osoba vydá ověřovanému subjektu prvopis zprávy o ověření a uvede, že tento subjekt se určuje za známého odesílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (KC3);

b)

nesplnil cíle uvedené v tomto kontrolním seznamu. V takovém případě není subjekt oprávněn, aby zabezpečený letecký náklad nebo poštu směřující do EU/EHP dodával dopravci ACC3 nebo RA3, aniž by byly tento náklad nebo pošta podrobeny detekční kontrole, kterou provádí ověřená strana. Obdrží kopii vyplněného kontrolního seznamu s uvedením nedostatků.

Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy zpravidla rozhoduje o tom, zda je s nákladem a poštou, jež byly předány ověřeným subjektem, nakládáno tak, že od okamžiku jejich dodání dopravci ACC3 nebo RA3 je lze považovat podle uplatnitelných právních předpisů Unie za bezpečné pro leteckou přepravu do EU/EHP.

Osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy musí mít na paměti, že se při hodnocení vychází z metodiky založené na splnění veškerých cílů.

12. 1   

Obecný závěr:

Hodnocení (a oznámení)

(zvýrazněte ten, jenž se použije)

V případě „Vyhovující“ se subjekt bude považovat za označený za známého odesílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (KC3).

Vyhovující/Nevyhovující

Je-li celkové hodnocení „Nevyhovující“, uveďte oblasti, v nichž subjekt nedosáhl požadované normy bezpečnosti nebo v nichž byly zjištěny konkrétní nedostatky. Uveďte rovněž doporučení týkající se potřebných změn k dosažení požadované úrovně, a tudíž ke splnění požadavků.

Připomínky osoby ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy

 

Připomínky subjektu

 

Jméno ověřující osoby:

Datum:

Podpis:

PŘÍLOHA

Seznam navštívených osob a subjektů, s nimiž proběhl pohovor

Uvede se název subjektu, jméno kontaktní osoby a datum návštěvy nebo pohovoru.

Název subjektu

Jméno kontaktní osoby

Datum návštěvy/pohovoru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3)

Za doplněk 6-H1 se vkládají nové doplňky, které zní:

DOPLNĚK 6-H2

PROHLÁŠENÍ O ZÁVAZCÍCH – SCHVÁLENÝ AGENT TŘETÍ ZEMĚ OVĚŘENÝ Z HLEDISKA OCHRANY LETECTVÍ EU PŘED PROTIPRÁVNÍMI ČINY (RA3)

Jménem [název RA3] beru na vědomí tyto skutečnosti:

Tato zpráva stanoví úroveň ochrany činností týkajících se leteckého nákladu směřujícího do EU/EHP před protiprávními činy z hlediska bezpečnostních norem uvedených v kontrolním seznamu nebo norem, na něž se v uvedeném seznamu odkazuje.

[Název RA3] může být označen za „schváleného agenta třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy“ (RA3), pouze pokud osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy uvedená v databázi Unie pro schválené agenty a známé odesílatele provedla ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy a jeho úspěšný výsledek označila za „vyhovující“.

Pokud zpráva zjistí nesoulad s opatřeními k ochraně před protiprávními činy, na něž odkazuje, může to vést k odnětí označení RA3, které [název RA3] již pro své prostory získal, což [název RA3] znemožní zasílat zabezpečený letecký náklad nebo poštu směřující na území EU/EHP dopravcům ACC3 nebo jinému RA3.

Zpráva je platná po dobu pěti let, a tudíž pozbude platnosti nejpozději dne …

Jménem [název RA3] prohlašuji, že:

a)

[název RA3] přijme vhodná návazná opatření za účelem sledování norem potvrzených zprávou;

b)

veškeré změny v činnostech [název RA3], které nevyžadují opětovné kompletní ověření, budou uvedeny v původní zprávě doplněním příslušných informací, přičemž se viditelně zachovají informace předchozí. To se může týkat těchto změn:

1)

celková odpovědnost za ochranu před protiprávními činy je přidělena jiné osobě než osobě uvedené v bodě 1.8 doplňku 6-C2 nařízení (EU) č. 185/2010;

2)

jiné změny prostor nebo postupů, které budou mít pravděpodobně významný dopad na ochranu před protiprávními činy.

c)

[název RA3] informuje dopravce ACC3 a schválené agenty RA3, kterým zasílá zabezpečený letecký náklad / leteckou poštu, pokud [název RA3] ukončí činnost, již dále nenakládá s leteckým nákladem / leteckou poštou nebo již nesplňuje požadavky ověřené v této zprávě;

d)

[název RA3] zachová úroveň ochrany před protiprávními činy potvrzenou v této zprávě tak, aby byla v souladu s cílem stanoveným v kontrolním seznamu, a případně provede a uplatní jakákoliv další opatření k ochraně před protiprávními činy nezbytná pro označení RA3, pokud byla úroveň bezpečnosti shledána nedostatečnou, a to až do následného ověření činností [název RA3].

Jménem [název RA3] přijímám plnou odpovědnost za toto prohlášení.

Jméno:

Funkce ve společnosti:

Datum:

Podpis:

DOPLNĚK 6-H3

PROHLÁŠENÍ O ZÁVAZCÍCH – ZNÁMÝ ODESÍLATEL TŘETÍ ZEMĚ OVĚŘENÝ Z HLEDISKA OCHRANY LETECTVÍ EU PŘED PROTIPRÁVNÍMI ČINY (KC3)

Jménem [název KC3] beru na vědomí tyto skutečnosti:

Tato zpráva stanoví úroveň ochrany činností týkajících se leteckého nákladu směřujícího do EU/EHP (4) před protiprávními činy z hlediska bezpečnostních norem uvedených v kontrolním seznamu nebo norem, na něž se v uvedeném seznamu odkazuje (5).

[Název KC3] může být označen za „známého zasílatele třetí země ověřeného z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy“ (KC3), pouze pokud osoba ověřující ochranu letectví EU před protiprávními činy uvedená v databázi Unie pro schválené agenty a známé odesílatele provedla ověřování ochrany letectví EU před protiprávními činy a jeho úspěšný výsledek označila za „vyhovující“.

Pokud zpráva zjistí nesoulad s opatřeními k ochraně před protiprávními činy, na něž odkazuje, může to vést k odnětí označení KC3, které [KC3] již pro tyto prostory získal, což [název KC3] znemožní zasílat zabezpečený letecký náklad nebo poštu směřující na území EU/EHP dopravci ACC3 nebo schválenému agentovi třetí země ověřenému z hlediska ochrany letectví EU před protiprávními činy (RA3).

Zpráva je platná po dobu pěti let, a tudíž pozbude platnosti nejpozději dne …

Jménem [název KC3] prohlašuji, že:

a)

[název KC3] přijme vhodná návazná opatření za účelem sledování norem potvrzených zprávou;

b)

veškeré změny v činnostech [název KC3], které nevyžadují opětovné ověření, budou uvedeny v původní zprávě doplněním příslušných informací, přičemž se viditelně zachovají informace předchozí. To se může týkat těchto změn:

1)

celková odpovědnost za ochranu před protiprávními činy je přidělena jiné osobě než osobě uvedené v bodě 1.9 doplňku 6-C4 nařízení (EU) č. 185/2010;

2)

jiné změny prostor nebo postupů, které budou mít pravděpodobně významný dopad na ochranu před protiprávními činy;

c)

[název KC3] informuje dopravce ACC3 a schválené agenty RA3, kterým zasílá zabezpečený letecký náklad / leteckou poštu, pokud [název KC3] ukončí činnost, již dále nenakládá s leteckým nákladem / leteckou poštou nebo již nesplňuje požadavky ověřené v této zprávě;

d)

[název KC3] zachová úroveň ochrany před protiprávními činy potvrzenou v této zprávě tak, aby byla v souladu s cílem stanoveným v kontrolním seznamu, a případně provede a uplatní jakákoliv další opatření k ochraně před protiprávními činy nezbytná pro označení KC3, pokud byla úroveň bezpečnosti shledána nedostatečnou, a to až do následného ověření činností [název KC3].

Jménem [název KC3] přijímám plnou odpovědnost za toto prohlášení.

Jméno:

Funkce ve společnosti:

Datum:

Podpis:


(1)  Členské státy Evropské unie: Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Kypr, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Spojené království, Španělsko a Švédsko.

(2)  Letecký náklad / letecká pošta / letadla směřující do EU/EHP v tomto kontrolním seznamu pro účely ověření odpovídají leteckému nákladu / letecké poště / letadlům směřujícím do EU a na Island, do Norska a do Švýcarska.“

(3)  Úř. věst. L 324, 22.11.2012, s. 25.“

(4)  Letiště nacházející se v Belgii, Bulharsku, České republice, Dánsku, Estonsku, Finsku, Francii, Chorvatsku, Irsku, Itálii, na Kypru, v Litvě, Lotyšsku, Lucembursku, Maďarsku, na Maltě, v Německu, Nizozemsku, Polsku, Portugalsku, Rakousku, Rumunsku, Řecku, na Slovensku, ve Slovinsku, Spojeném království, Španělsku, Švédsku, jakož i na Islandu, v Norsku a Švýcarsku.

(5)  Nařízení (EU) č. 185/2010 ve znění prováděcích nařízení (EU) č. 859/2011 a (EU) č. 1082/2012.“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU