(EU) č. 135/2013Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 135/2013 ze dne 18. února 2013 , kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 926/2011 pro účely rozhodnutí Rady 2009/470/ES, pokud jde o poskytnutí finanční podpory Unie referenčním laboratořím EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat

Publikováno: Úř. věst. L 46, 19.2.2013, s. 8-17 Druh předpisu: Prováděcí nařízení
Přijato: 18. února 2013 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 22. února 2013 Nabývá účinnosti: 22. února 2013
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 135/2013

ze dne 18. února 2013,

kterým se mění prováděcí nařízení (EU) č. 926/2011 pro účely rozhodnutí Rady 2009/470/ES, pokud jde o poskytnutí finanční podpory Unie referenčním laboratořím EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na rozhodnutí Rady 2009/470/ES ze dne 25. května 2009 o některých výdajích ve veterinární oblasti (1), a zejména na čl. 31 odst. 2 uvedeného rozhodnutí,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 926/2011 ze dne 12. září 2011 pro účely rozhodnutí Rady 2009/470/ES, pokud jde o poskytnutí finanční podpory Unie referenčním laboratořím EU pro potraviny, krmiva a odvětví zdraví zvířat (2), stanoví pravidla, pokud jde o ujednání týkající se poskytování finanční podpory Unie pro činnosti referenčních laboratoří EU, včetně podpory pro organizování seminářů, a podmínky, za kterých se tato podpora poskytuje.

(2)

Aby se omezila administrativní zátěž referenčních laboratoří EU a Komise, mělo by pořádání seminářů podléhat týmž pravidlům jako ostatní činnosti uvedených laboratoří. Proto by se již po uvedených laboratořích nemělo požadovat předkládání zvláštních finančních a technických zpráv o seminářích. Podobně by již nemělo být požadováno po Komisi, aby prováděla zvláštní platby po předložení a schválení uvedených zpráv.

(3)

Prováděcí nařízení (EU) č. 926/2011 by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(4)

Jelikož změny prováděcího nařízení (EU) č. 926/2011 zavedené tímto nařízením nebudou mít žádný negativní dopad na referenční laboratoře EU, mělo by se toto nařízení použít se zpětnou účinností ode dne 1. ledna 2013. Tato zpětná účinnost je nezbytná, aby se zajistilo rovné zacházení pro všechny referenční laboratoře EU v případech, kdy byly semináře pořádány před datem vstupu tohoto nařízení v platnost.

(5)

Opatření stanovená tímto nařízením jsou v souladu se stanoviskem Stálého výboru pro potravinový řetězec a zdraví zvířat,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Prováděcí nařízení (EU) č. 926/2011 se mění takto:

1)

Článek 6 se nahrazuje tímto:

„Článek 6

Výplata podpory

Zůstatek finanční podpory Unie pro pracovní programy se laboratořím vyplácí po předložení finančních a technických zpráv uvedených v čl. 11 odst. 1 a po schválení uvedených zpráv Komisí.“

2)

V kapitole II se nadpis nahrazuje novým nadpisem, který zní:

3)

Článek 9 se mění takto:

a)

název se nahrazuje tímto:

„Článek 9

Definice“;

b)

doplňuje se nový pododstavec, který zní:

„Seminářem se rozumí každoroční informační a koordinační schůzka, na kterou laboratoře zvou všechny národní referenční laboratoře.“

4)

Články 10 a 11 se nahrazují tímto:

„Článek 10

Způsobilost

1.   Za výdaje způsobilé pro pracovní program laboratoří se považují výdaje týkající se těchto položek:

a)

personál, který má na starost činnosti laboratoří;

b)

subdodávky;

c)

vybavení;

d)

spotřební materiál;

e)

zásilky vzorků pro srovnávací testy;

f)

služební cesty;

g)

semináře, na něž byl pozván alespoň jeden účastník z každého členského státu;

h)

školení;

i)

schůze;

j)

režijní náklady.

2.   Výdaje uvedené v odstavci 1 jsou způsobilé v mezích stanovených v ročním rozhodnutí o financování a podle pravidel způsobilosti stanovených v přílohách II a IV.

3.   Pro zvýšení rozpočtu na jednu z položek uvedených v odstavci 1 o více než 10 % (přičemž nepřekročí celkové způsobilé náklady stanovené v ročním rozhodnutí o financování) předloží laboratoře Komisi písemnou žádost o předchozí schválení.

Článek 11

Předkládání zpráv o pracovních programech laboratoří

1.   Laboratoře předloží Komisi do 31. března kalendářního roku „n + 2“ tyto zprávy:

a)

finanční zprávu týkající se provádění pracovního programu za předchozí kalendářní rok vypracovanou v souladu s přílohami III a) a III b) v tištěné a elektronické verzi;

b)

technickou zprávu o svých činnostech potvrzenou technickým ředitelem laboratoře.

2.   Komise může finanční podporu Unie snížit, pokud pracovní program nebyl do 31. prosince kalendářního roku, pro nějž byl schválen, zcela proveden nebo byl špatně proveden.“

5)

V článku 12 se zrušuje druhý pododstavec.

6)

Článek 13 se zrušuje.

7)

Kapitola III se zrušuje.

8)

Přílohy prováděcího nařízení (EU) č. 926/2011 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Použije se ode dne 1. ledna 2013.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 18. února 2013.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 155, 18.6.2009, s. 30.

(2)  Úř. věst. L 241, 17.9.2011, s. 2.


PŘÍLOHA

Přílohy prováděcího nařízení (EU) č. 926/2011 se mění takto:

1)

Přílohy I a) až III b) se nahrazují tímto:

PŘÍLOHA I a)

(viz čl. 2 odst. 2)

Předběžný rozpočet pro jednotlivé činnosti v eurech:

 

Náklady na personál

Subdodávky

Vybavení

Spotřební materiál

Zásilky vzorků pro srovnávací testy

Služební cesty

Semináře

Školení

Schůze

Činnost 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PŘÍLOHA I b)

(viz čl. 2 odst. 2)

Předběžný rozpočet výdajů laboratoří, pokud jde o činnosti Unie na kalendářní rok, na nějž se vztahuje uvedený rozpočet

Název a adresa referenční laboratoře EU:

Číslo bankovního účtu, na který se má finanční podpora Unie převést:

DŮLEŽITÉ: všechny náklady musí být vyjádřeny v eurech.

1.   PERSONÁL

Kategorie (1)

Status (2)

Měsíční hrubá mzda (3)

Doba připadající na pracovní program

(ve dnech) (4)

Způsobilé náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

2.   SUBDODÁVKY

Popis

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

3.   VYBAVENÍ

 

Popis

Náklady bez DPH

DPH

Náklady/hodnota celkem

Datum nákupu nebo nájmu

Datum dodávky

Doba odepisování (36 nebo 60 měsíců)

Podíl využití pro pracovní program (v %)

Roční odpisy

2.1

Vybavení, jež má být získáno v příslušném období

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Vybavení získané před příslušným obdobím

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

4.   SPOTŘEBNÍ MATERIÁL

Popis podle druhu (5)

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

5.   ZÁSILKY VZORKŮ PRO SROVNÁVACÍ TESTY

Popis

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

6.   SLUŽEBNÍ CESTY

Popis

Cestovní výdaje

Výdaje na hotel

Denní příspěvek

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

7.   SEMINÁŘE

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

CELKEM:

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

8.   ŠKOLENÍ

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

CELKEM:

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

9.   SCHŮZE

Popis

Cestovní výdaje

Výdaje na hotel

Denní příspěvek

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

10.   REŽIJNÍ NÁKLADY A CELKOVÉ VÝDAJE NA ČINNOSTI

Mezisoučet položek uvedených v tabulkách v bodech 1 až 9

 

Režijní náklady: 7 % mezisoučtu

 

CELKOVÉ VÝDAJE:

 

PŘÍLOHA II

Pravidla způsobilosti pro výdaje související s personálem, subdodávkami, vybavením, spotřebním materiálem, zásilkami vzorků pro srovnávací testy, služebními cestami, semináři, školeními, schůzemi a režijními náklady

(viz čl. 10 odst. 2)

1.   Personál

Náklady na personál (bez ohledu na status jednotlivých pracovníků) musí být omezeny na skutečné mzdové náklady (odměny, mzdy, sociální dávky a penzijní náklady) pro pracovníky, kteří jsou zcela nebo částečně přiděleni na provádění pracovního programu.

Celková pracovní doba, po kterou se personál věnoval pracovnímu programu, musí být zaznamenána a potvrzena na základě 220 pracovních dnů za rok (20 pracovních dnů za měsíc). Provádění záznamů a potvrzování musí provádět alespoň jednou měsíčně jmenovaný vedoucí projektu nebo řádně pověřený řídící pracovník laboratoře.

2.   Subdodávky

Úhrada se zakládá na skutečných vzniklých nákladech.

3.   Vybavení

Zakoupené, pronajaté nebo na leasing pořízené vybavení je způsobilé jako přímé náklady. Uhraditelná částka za pronajaté nebo na leasing pořízené vybavení nesmí přesáhnout částku, za kterou mohlo být vybavení koupeno. Uhraditelné náklady se vypočítají takto:

Formula

A

=

doba v měsících, po kterou se má vybavení pro pracovní program používat, ode dne dodání

B

=

doba odepisování 60 měsíců (36 měsíců v případě počítačového vybavení s pořizovacími náklady nižšími než 25 000 EUR)

C

=

cena vybavení

D

=

procentuální využití vybavení pro pracovní program

U vybavení, jehož cena je nižší než 3 000 EUR, lze deklarovat plnou cenu. Takové vybavení se neodepisuje.

4.   Spotřební materiál

Úhrada se zakládá na skutečných vzniklých nákladech.

Všechny ostatní výdaje na administrativu, služební cesty jiné než podle bodu 6 a sekretářské služby se zahrnují do režijních nákladů podle bodu 10.

5.   Zásilky vzorků pro srovnávací testy

Úhrada se zakládá na skutečných nákladech vzniklých v souvislosti se zásilkami vzorků pro srovnávací testy.

6.   Služební cesty

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro služební cesty personálu laboratoří naplánované v rámci pracovního programu se uhradí v souladu s přílohou IV. Denní příspěvky se poskytnou v souladu s přílohou IV.

7.   Semináře

Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují výdaje spojené s cestovními výdaji, výdaji na hotel a denními příspěvky pro nejvýše 32 účastníků na semináři.

Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují další výdaje spojené s cestovními výdaji, výdaji na hotel a denními příspěvky pro nejvýše tři pozvané řečníky na semináři.

Za výdaje způsobilé pro pořádání seminářů se považují další výdaje spojené s cestovními výdaji, výdaji na hotel a denními příspěvky pro nejvýše deset zástupců třetích zemí na semináři.

8.   Školení

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro nejvýše 32 zástupců národních referenčních laboratoří, kteří se účastní školení stanovených v pracovním programu, se uhradí v souladu s přílohou IV. Denní příspěvky se poskytnou v souladu s přílohou IV.

9.   Schůze

Cestovní výdaje a výdaje na hotel pro nejvýše osm externích odborníků (tj. odborníků, kteří nejsou pracovníci referenčních laboratoří EU), kteří se účastní schůzí naplánovaných v rámci pracovního programu, které se konají v prostorách laboratoří, se uhradí v souladu s přílohou IV. Denní příspěvky se poskytnou v souladu s přílohou IV.

10.   Režijní náklady

Automaticky se uhradí paušální příspěvek ve výši 7 % skutečných způsobilých nákladů založených na všech přímých nákladech uvedených v bodech 1 až 9.

PŘÍLOHA III a)

(viz čl. 11 odst. 1 písm. a))

Finanční zpráva za jednotlivé činnosti

Výdaje na jednotlivé činnosti v eurech:

 

Náklady na personál

Subdodávky

Vybavení

Spotřební materiál

Zásilky vzorků pro srovnávací testy

Služební cesty

Semináře

Školení

Schůze

Činnost 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Činnost N

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PŘÍLOHA III b)

(viz čl. 11 odst. 1 písm. a))

Potvrzená finanční zpráva

Rok:

Referenční číslo ročního rozhodnutí o financování:

Název a adresa laboratoře:

Maximální výše roční finanční podpory Unie:

Kategorie nákladů

Předběžný rozpočet

Deklarované náklady

1.

Personál

 

 

2.

Subdodávky

 

 

3.

Vybavení

 

 

4.

Spotřební materiál

 

 

5.

Zásilky vzorků pro srovnávací testy

 

 

6.

Služební cesty

 

 

7.

Semináře

 

 

8.

Školení

 

 

9.

Schůze

 

 

Mezisoučet

 

 

10.

Režijní náklady: 7 % mezisoučtu

 

 

Celkem

 

 

Potvrzení laboratoře:

Tímto potvrzujeme, že:

výše uvedené výdaje vznikly v souvislosti s činnostmi Unie vymezenými v pracovním programu a pro řádné provedení uvedených činností Unie byly nezbytné,

tyto výdaje skutečně vznikly, byly přesně zaúčtovány a jsou způsobilé podle prováděcího nařízení Komise (EU) č. 926/2011,

všechny podklady týkající se výdajů jsou k dispozici pro účely kontroly,

na činnosti referenčních laboratoří EU, pokud jde o předloženou finanční zprávu, se nežádalo o žádnou jinou finanční podporu Unie,

účelem ani důsledkem finanční podpory Unie není dosažení zisku pro příjemce, pokud jde o předloženou finanční zprávu.

Datum:

Datum:

Technický ředitel:

Osoba odpovědná za financování:

Podpis:

Podpis:

Rozpis podle kategorií

(v eurech)

1.   PERSONÁL

Jméno osoby

Kategorie

Status

Měsíční hrubá mzda

Doba strávená na pracovním programu

(ve dnech)

Způsobilé náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

2.   SUBDODÁVKY

Popis

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM:

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

3.   VYBAVENÍ

 

Popis

Náklady bez DPH

DPH

Náklady/ hodnota celkem

Datum nákupu nebo nájmu

Datum dodávky

Doba odepisování

(36 nebo 60 měsíců)

Podíl využití pro projekt (v %)

Roční odpisy

2.1

Vybavení získané pro účely pracovního programu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Vybavení získané před počátkem pracovního programu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

4.   SPOTŘEBNÍ MATERIÁL

Popis podle druhu (6)

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

5.   ZÁSILKY VZORKŮ PRO SROVNÁVACÍ TESTY

Popis

Dodavatel

Náklady bez DPH

DPH

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

6.   SLUŽEBNÍ CESTY

Popis

Cestovní výdaje

Výdaje na hotel

Denní příspěvek

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

7.   SEMINÁŘE

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

CELKEM

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

8.   ŠKOLENÍ

 

Náklady

Cestovní výdaje účastníků:

 

Výdaje na hotel:

 

Denní příspěvky pro účastníky:

 

CELKEM

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

9.   SCHŮZE

Popis

Cestovní výdaje

Výdaje na hotel

Denní příspěvek

Náklady celkem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CELKEM

 

 

 

 

Podíl na celkovém rozpočtu laboratoře: … %

10.   REŽIJNÍ NÁKLADY A CELKOVÉ VÝDAJE NA ČINNOSTI

Mezisoučet položek uvedených v tabulkách v bodech 1 až 9

 

Režijní náklady: 7 % mezisoučtu

 

CELKOVÉ VÝDAJE:

 

2)

Příloha IV se mění takto:

a)

název se nahrazuje tímto:

Pravidla způsobilosti pro výdaje související se služebními cestami, semináři, školeními a schůzemi“;

b)

bod IV se nahrazuje tímto:

„IV.   OSTATNÍ

Pokud se nedosáhne maximálního počtu účastníků, avšak semináře nebo školení se zúčastnilo minimálně 20 účastníků z národních referenčních laboratoří, souhlasí Komise s tím, že denní příspěvky mohou obdržet nejvýše tři účastníci z referenčních laboratoří EU, v závislosti na délce jejich účasti na semináři nebo školení.

Komise neuhradí cestovní výdaje a výdaje na hotel uvedených tří účastníků, pokud se seminář nebo školení nekoná v jiném městě, než kde se nachází referenční laboratoř EU.

Výplaty těchto denních příspěvků a rovněž cestovních výdajů a výdajů na hotel se uskuteční pouze tehdy, pokud není překročena maximální výše finanční podpory Unie.“

3)

Příloha V se zrušuje.


(1)  Uvede se pro každou osobu přidělenou na projekt: hlavní vědecký pracovník, pomocný vědecký pracovník, technik atd.

(2)  Stálý zaměstnanec, smluvní zaměstnanec atd. – u smluvních zaměstnanců se uvede počátek a konec smlouvy.

(3)  Skutečná hrubá měsíční mzda (nepoužívají se platové tabulky), včetně výdajů na sociální zabezpečení a jiných nákladů uvedených ve mzdovém výkazu.

(4)  Vypočtená na základě referenční doby 220 pracovních dnů za rok (20 pracovních dnů za měsíc).

(5)  Příklady: činidla, pokusná zvířata, drobné laboratorní vybavení atd.

(6)  Požaduje se podrobný rozpis.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU