(EU) č. 114/2013Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 114/2013 ze dne 6. listopadu 2012 , kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011, pokud jde o pravidla podávání žádostí o výjimku z cílů pro specifické emise CO 2 u lehkých užitkových vozidel Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 38, 9.2.2013, s. 1-10 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 6. listopadu 2012 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. března 2013 Nabývá účinnosti: 1. března 2013
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 114/2013

ze dne 6. listopadu 2012,

kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011, pokud jde o pravidla podávání žádostí o výjimku z cílů pro specifické emise CO2 u lehkých užitkových vozidel

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 11 odst. 7 uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Podle článku 11 nařízení (EU) č. 510/2011 mohou malovýrobci (dále jen „žadatelé“) požádat o uplatňování alternativních cílů snižování emisí, které musí být v souladu s jejich potenciálem snížení emisí, včetně hospodářského a technologického potenciálu ke snížení specifických emisí CO2, s přihlédnutím k charakteristikám trhu pro příslušné nové typy lehkých užitkových vozidel.

(2)

Při zjišťování potenciálu snížení emisí žadatele by měl být posouzen jeho hospodářský a technologický potenciál. Za tímto účelem by měl žadatel poskytnout podrobné informace o svých hospodářských činnostech, jakož i informace o technologiích ke snížení emisí CO2, které v případě lehkých užitkových vozidel využívá. Požadované informace zahrnují údaje, které jsou žadateli snadno dostupné, a neměly by znamenat další administrativní zatížení.

(3)

Aby bylo možné poskytnout žadatelům jasnou základní úroveň ke stanovení cílů pro specifické emise, je vhodné použít nejnovější dostupné údaje o průměrných specifických emisích CO2 v roce 2010. Pokud tyto údaje nejsou k dispozici, cíl by měl být porovnán s údaji o průměrných specifických emisích CO2 v následujícím kalendářním roce, který je roku 2010 nejblíže.

(4)

S cílem usnadnit podání žádosti by měl být stanoven seznam výrobců a jejich průměrných specifických emisí CO2 v Unii v roce 2010. Tento seznam byl vytvořen po formální konzultaci s členskými státy a hlavními zúčastněnými stranami ve skupině odborníků pro rozvoj a provádění politiky v oblasti emisí CO2 ze silničních vozidel, která proběhla dne 9. července 2012.

(5)

Za účelem zohlednění omezeného množství výrobků nabízených některými žadateli a z toho plynoucí omezené možnosti rozložit úsilí o snižování průměrných specifických emisí CO2 na celý vozový park by mělo být žadatelům umožněno zvolit si mezi jednotným ročním cílem pro specifické emise na období platnosti výjimky a různými ročními cíli, což by na konci období platnosti výjimky vedlo ke snížení základní úrovně z roku 2010.

(6)

V souladu s výjimkou z práva na přístup veřejnosti k dokumentům stanovenou v čl. 4 odst. 2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 ze dne 30. května 2001 o přístupu veřejnosti k dokumentům Evropského parlamentu, Rady a Komise (2) by měl být k některým informacím uvedeným v žádosti o výjimku odepřen přístup veřejnosti, pokud by jejich zpřístupnění vedlo k porušení ochrany obchodního zájmu, zejména k informacím o plánování výroby žadatele, jeho předpokládaných nákladech a dopadech na ziskovost jeho společnosti. Rozhodnutí o udělení výjimek Komise zveřejní na internetu,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Předmět

Toto nařízení uvádí informace, které mají poskytnout žadatelé s cílem prokázat splnění podmínek pro udělení výjimky podle čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011.

Článek 2

Definice

Pro účely tohoto nařízení se kromě definic stanovených v článcích 2 a 3 nařízení (EU) č. 510/2011 použijí tyto definice:

1)

„žadatelem“ se rozumí výrobce ve smyslu čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011;

2)

„vlastnostmi vozidla“ se rozumějí základní charakteristiky vozidla, včetně hmotnosti, jeho specifických emisí CO2, počtu sedadel, výkonu motoru, poměru výkonu k hmotnosti a maximální rychlosti;

3)

„charakteristikami trhu“ se rozumějí informace o vlastnostech vozidel a názvy a cenová rozpětí lehkých užitkových vozidel, která přímo konkurují vozidlům, pro která se žádá výjimka;

4)

„vlastním výrobním závodem“ se rozumí výrobní nebo montážní závod využívaný pouze žadatelem za účelem výroby nebo montáže nových lehkých užitkových vozidel výhradně pro tohoto žadatele, případně včetně lehkých užitkových vozidel určených pro vývoz;

5)

„vlastním konstrukčním střediskem“ se rozumí závod, ve kterém je celé vozidlo konstruováno a vyvíjeno a který je pod dohledem uživatele a je určen pro jeho výhradní užívání.

Článek 3

Žádost o výjimku podle čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011

Žádost o výjimku podle čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 podává žadatel ve formátu uvedeném v příloze I tohoto nařízení a zahrne do ní informace stanovené v článcích 4 a 5 tohoto nařízení.

Článek 4

Informace o kritériích způsobilosti

Žadatel poskytne tyto informace o kritériích způsobilosti:

a)

informace týkající se vlastnické struktury výrobce nebo skupiny spojených výrobců spolu s příslušným prohlášením uvedeným v příloze II;

b)

počet nových lehkých užitkových vozidel oficiálně zaregistrovaných v Unii za tři kalendářní roky předcházející dni podání žádosti, za něž žadatel odpovídá, nebo v případě, že tyto údaje nemá k dispozici, jednu z těchto informací:

i)

na ověřitelných údajích založený odhad počtu nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v období uvedeném v úvodní větě, za něž žadatel odpovídá,

ii)

pokud v období uvedeném v úvodní větě nebyla zaregistrována žádná nová lehká užitková vozidla, počet nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v posledním kalendářním roce, za který jsou tyto údaje k dispozici.

Článek 5

Cíl pro specifické emise a potenciál snížení emisí podle čl. 11 odst. 2 nařízení (EU) č. 510/2011

1.   Žadatel poskytne průměrné specifické emise CO2 svých nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v roce 2010, nejsou-li průměrné specifické emise CO2 za uvedený rok uvedeny v příloze III. Pokud žadatel nemá tyto informace k dispozici, poskytne průměrné specifické emise CO2 svých nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v následujícím kalendářním roce, který je roku 2010 nejblíže.

2.   Žadatel poskytne tyto informace o svých činnostech:

a)

za kalendářní rok předcházející dni podání žádosti počet zaměstnanců a velikost výrobního závodu v metrech čtverečních;

b)

provozní model výrobního závodu s upřesněním toho, které konstrukční a výrobní činnosti provádí žadatel a které jsou zajišťovány externě;

c)

v případě spojeného podniku informaci o tom, zda je technologie sdílená výrobci a které činnosti jsou zajišťovány externě;

d)

za pět kalendářních let předcházejících dni podání žádosti objemy prodeje, roční obrat, čistý zisk a výdaje na výzkum a vývoj technologií ke snížení emisí CO2 a v případě spojeného podniku čisté převody do mateřské společnosti;

e)

charakteristiky svého trhu;

f)

ceník všech verzí lehkých užitkových vozidel, na něž se má výjimka vztahovat, v kalendářním roce předcházejícím dni podání žádosti a předpokládaný ceník lehkých užitkových vozidel, která plánuje uvést na trh a na něž se má výjimka vztahovat.

K informacím uvedeným v prvním pododstavci písm. d) se přiloží oficiální účetní závěrka ověřená auditorem nebo se tyto informace ověří nezávislým auditorem.

3.   Žadatel poskytne tyto informace o svém technologickém potenciálu snížit své specifické emise CO2:

a)

seznam technologií ke snížení CO2 používaných v jeho lehkých užitkových vozidlech uvedených na trh v roce 2010, nebo pokud tyto údaje nemá k dispozici, za následující rok, který je roku 2010 nejblíže, nebo v případě výrobců, kteří plánují vstoupit na trh, za rok, ve kterém začne výjimka platit;

b)

seznam technologií ke snížení emisí CO2 používaných v jeho lehkých užitkových vozidlech v rámci programu na snižování specifických emisí CO2 a vícenáklady na tyto technologie u každé verze vozidla, na niž se žádost vztahuje.

4.   Žadatel v souladu se svým potenciálem snížení emisí navrhne jeden z těchto cílů:

a)

cíl pro specifické emise, který zajistí, aby průměrné specifické emise CO2 po uplynutí období platnosti výjimky byly v porovnání s průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými v odstavci 1 sníženy;

b)

roční cíl pro specifické emise za každý rok období platnosti výjimky, který se stanoví tak, aby průměrné specifické emise CO2 během celého období platnosti výjimky byly v porovnání s průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými v odstavci 1 sníženy.

5.   Cíl pro specifické emise nebo roční cíle pro specifické emise navržené žadatelem musí být doplněny programem na snižování specifických emisí CO2 nového vozového parku.

V programu na snižování specifických emisí CO2 jsou uvedeny tyto údaje:

a)

časový harmonogram pro zavedení technologií ke snížení emisí CO2 ve vozovém parku žadatele;

b)

odhadovaný počet nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v Unii za každý rok období platnosti výjimky a předpokládané průměrné specifické emise CO2 a průměrná hmotnost;

c)

v případě ročních cílů pro specifické emise roční zlepšení specifických emisí CO2 těch verzí vozidel, u nichž jsou zavedeny technologie ke snížení emisí CO2.

6.   Splnění cíle pro specifické emise nebo ročních cílů pro specifické emise žadatelem je posuzováno v souladu s článkem 9 nařízení (EU) č. 510/2011 v každém roce období platnosti výjimky.

Článek 6

Posouzení Komisí

1.   Pokud Komise nevznese žádné námitky do devíti měsíců poté, co úřední cestou obdrží úplnou žádost podle čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011, jsou příslušné podmínky pro uplatnění výjimky považovány za splněné.

Jestliže Komise shledá, že je žádost neúplná, může si vyžádat další informace. Pokud doplňující informace nejsou předloženy v časové lhůtě stanovené v žádosti, Komise může žádost zamítnout.

V případě zamítnutí žádosti z důvodu její neúplnosti nebo z důvodu, že Komise shledá, že navržený cíl pro specifické emise není v souladu s potenciálem snížení emisí žadatele, může žadatel předložit úplnou nebo přepracovanou žádost o výjimku.

2.   Žádosti se předkládají v tištěné nebo elektronické podobě. Tištěná verze se zasílá generálnímu sekretariátu Evropské komise na adresu 1049 Brusel, Belgie, s označením „Derogation under Regulation (EU) No 510/2011“ („Výjimka podle nařízení (EU) č. 510/2011“). Elektronická verze se zasílá do funkční e-mailové schránky uvedené v příloze I.

3.   Jsou-li informace uvedené v žádosti nesprávné nebo nepřesné, rozhodnutí o udělení výjimky se zruší.

Článek 7

Přístup veřejnosti k informacím

1.   Žadatel, který se domnívá, že informace předložené v žádosti by v souladu s čl. 11 odst. 8 nařízení (EU) č. 510/2011 neměly být zveřejněny, tuto skutečnost uvede v žádosti a zdůvodní, proč by zveřejnění narušilo ochranu jeho obchodních zájmů, včetně duševního vlastnictví.

2.   Výjimku z práva na přístup veřejnosti k dokumentům stanovenou v čl. 4 odst. 2 nařízení (ES) č. 1049/2001 lze uplatnit ve vztahu k těmto typům informací:

a)

podrobným údajům o programu na snižování specifických emisí CO2 uvedeném v článku 5, a zejména podrobným údajům týkajícím se vývoje portfolia výrobků žadatele;

b)

předpokládaným dopadům technologií ke snížení emisí CO2 na výrobní náklady, nákupní ceny vozidel a ziskovost společnosti.

Článek 8

Toto nařízení vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 6. listopadu 2012.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1.

(2)  Úř. věst. L 145, 31.5.2001, s. 43.


PŘÍLOHA I

Standardní formát žádosti o výjimku, kterou předkládají výrobci lehkých užitkových vozidel splňující kritéria čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011

Elektronická verze žádosti se zasílá na tuto e-mailovou adresu:

[email protected]

1.   Název, adresa a kontaktní osoba výrobce nebo skupiny spojených výrobců

Název výrobce

Poštovní adresa

Jméno kontaktní osoby

E-mail kontaktní osoby

Telefonní číslo kontaktní osoby

 

 

 

 

 

2.   Název, adresa a kontaktní osoba zástupce výrobce pro EU (pouze v případě, že výrobce není usazen v EU)

Název zástupce výrobce v EU

Poštovní adresa

Jméno kontaktní osoby

E-mail kontaktní osoby

Telefonní číslo kontaktní osoby

 

 

 

 

 

3.   Kritéria způsobilosti

3.1   Je žadatel součástí skupiny spojených výrobců?

ANO (přikládá se prohlášení uvedené v příloze II)

NE

3.2   Je žadatel součástí skupiny spojených výrobců, ale provozuje své vlastní výrobní závody nebo konstrukční středisko?

ANO (přikládá se prohlášení uvedené v příloze II; viz bod 3.3)

NE (viz body 3.4 a 3.5)

3.3   Počet nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v Unii, pokud se žádost týká nespojeného výrobce nebo spojeného výrobce, který provozuje své vlastní výrobní závody a vlastní konstrukční středisko

3.3.1   Oficiální údaj za tři kalendářní roky předcházející dni podání žádosti

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

3.3.2   Pokud oficiální údaj uvedený v bodě 3.3.1 není k dispozici za období v tomto bodě uvedené, odhad založený na ověřitelných údajích

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

3.3.3   Pokud údaje uvedené v bodech 3.3.1 a 3.3.2 nejsou za dané období k dispozici, údaje za poslední kalendářní rok, za který k dispozici jsou

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

3.4   Týká-li se žádost skupiny spojených výrobců, uveďte prosím tyto údaje

Název výrobců

Poštovní adresa

Jméno kontaktní osoby

E-mail kontaktní osoby

Telefonní číslo kontaktní osoby

 

 

 

 

 

3.5   Počet nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v Unii skupiny spojených výrobců, pokud se žádost týká skupiny spojených výrobců a žadatel neprovozuje své vlastní výrobní závody a vlastní konstrukční středisko

3.5.1   Oficiální údaj za tři kalendářní roky předcházející dni podání žádosti

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

3.5.2   Pokud oficiální údaj uvedený v bodě 3.5.1 není k dispozici za období v tomto bodě uvedené, odhad založený na ověřitelných údajích

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

3.5.3   Pokud údaje uvedené v bodech 3.5.1 a 3.5.2 nejsou za dané období k dispozici, údaj za poslední kalendářní rok, za který k dispozici jsou

Rok

 

 

 

Počet nových registrací v EU

 

 

 

4.   Požadovaná délka platnosti výjimky

Počet kalendářních let (maximálně 5)

 

 

 

5.   Návrh cíle pro specifické emise vypočítaného jako průměrné emise vozového parku na období platnosti výjimky nebo samostatné cíle pro specifické emise v případě ročních snížení emisí (v g CO2/km)

Rok

 

 

 

 

 

Cíl pro průměrné specifické emise (v g CO2/km)

 

 

 

 

 

6.   Specifické informace o společnosti

6.1   Průměrné specifické emise CO2 v roce 2010, nejsou-li zahrnuty do přílohy III (nebo nejsou-li k dispozici za následující kalendářní rok, který je roku 2010 nejblíže)

6.2   Počet zaměstnanců v kalendářním roce předcházejícím dni podání žádosti

6.3   Velikost výrobního závodu v metrech čtverečních v kalendářním roce předcházejícím dni podání žádosti

6.4   Objemy prodeje za pět let předcházejících dni podání žádosti

Rok

 

 

 

 

 

Objemy prodeje

 

 

 

 

 

6.5   Roční obrat za pět let předcházejících dni podání žádosti

Rok

 

 

 

 

 

Obrat

 

 

 

 

 

6.6   Charakteristiky trhu

Informace týkající se plánovaných výrobků, které nebyly na trhu v době podání žádosti dostupné, by měly být v této žádosti uvedeny v oddílu s důvěrnými informacemi:

a)

vlastnosti vozidel;

b)

názvy a cenová rozpětí přímo si konkurujících vozidel v roce předcházejícím dni podání žádosti;

c)

ceník vozidel, na něž se má výjimka vztahovat, v kalendářním roce předcházejícím dni podání žádosti, nebo v roce, který je dni podání žádosti nejblíže.

6.7   Stručný popis provozního modelu výrobního závodu

ODDÍL ŽÁDOSTI S DŮVĚRNÝMI INFORMACEMI

6.8   Čistý zisk za pět let předcházejících dni podání žádosti

Rok

 

 

 

 

 

Čistý zisk

 

 

 

 

 

6.9   Výdaje na výzkum a vývoj technologií ke snížení emisí CO2 za pět let předcházejících dni podání žádosti

Rok

 

 

 

 

 

Výdaje na výzkum a vývoj

 

 

 

 

 

6.10   Čisté finanční převody do mateřské společnosti v případě spojených podniků během pěti let předcházejících dni podání žádosti

Rok

 

 

 

 

 

Čisté převody

 

 

 

 

 

7.   Podrobné údaje o lehkých užitkových vozidlech, která mají být uvedena na trh Unie a za která bude žadatel odpovídat

7.1   Charakteristiky trhu

7.1.1   Vlastnosti vozidel

7.1.2   Názvy a cenová rozpětí přímo si konkurujících vozidel v roce předcházejícím dni podání žádosti

7.1.3   Předpokládaný ceník vozidel, na něž se má výjimka vztahovat

8.   Technologický potenciál žadatele snížit své specifické emise CO2

8.1   Seznam technologií ke snížení emisí CO2 zavedených v žadatelově vozovém parku v roce 2010

8.2   Pokud seznam uvedený v bodě 8.1 není k dispozici, seznam za následující rok, který je roku 2010 nejblíže

8.3   V případě žadatelů, kteří plánují vstoupit na trh Unie, by měl být seznam uvedený v bodě 8.1 poskytnut za první rok platnosti výjimky

9.   Program žadatele na snižování specifických emisí CO2

9.1   Časový harmonogram pro zavedení technologií ke snížení emisí CO2 ve vozovém parku

9.2   Předpokládané průměrné emise vozového parku během období platnosti výjimky

9.2.1   Registrace nových lehkých užitkových vozidel v Unii za rok během období platnosti výjimky

9.2.2   Předpokládaná průměrná hmotnost vozidel, která mají být uvedena na trh Unie, výkon jejich motoru a informace o konfiguraci hnacího ústrojí

9.2.3   Předpokládané průměrné specifické emise CO2 vozidel, která mají být uvedena na trh Unie

9.3   Technologie ke snížení emisí CO2, které mají být zavedeny ve vozovém parku žadatele v rámci programu na snižování specifických emisí CO2

9.4   Vícenáklady na technologie, které mají být zavedeny v rámci programu na snižování specifických emisí CO2, u každé verze vozidla

9.5   V případě ročních cílů roční zlepšení specifických emisí CO2 těch verzí vozidel, u nichž jsou zavedeny technologie ke snížení emisí CO2


PŘÍLOHA II

Standardní formát prohlášení o vlastnické struktuře

Ustanovení čl. 11 odst. 1 písm. a) nařízení (EU) č. 510/2011

Tímto prohlašuji, že jsem v souladu se zákonem zmocněn zastupovat [název] (výrobce), který žádá o výjimku stanovenou v čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 a který není součástí skupiny spojených výrobců definované v čl. 3 odst. 2 uvedeného nařízení. Podle mého nejlepšího vědomí je [název] (výrobce) k žádosti o výjimku stanovenou v čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 způsobilý a informace obsažené v žádosti jsou pravdivé a přesné. Informace o vlastnické struktuře [název] (výrobce) jsou přiloženy.

Podpis

Datum

Člen správní rady [výrobce]

Ustanovení čl. 11 odst. 1 písm. b) nařízení (EU) č. 510/2011

Tímto prohlašuji, že jsem v souladu se zákonem zmocněn zastupovat [název] (výrobce), který žádá o výjimku stanovenou v čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 a který není součástí skupiny spojených výrobců definované v čl. 3 odst. 2 uvedeného nařízení. Podle mého nejlepšího vědomí je [název] (výrobce) k žádosti o výjimku stanovenou v čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 způsobilý a informace obsažené v žádosti jsou pravdivé a přesné. Informace o vlastnické struktuře [název] (výrobce) jsou přiloženy.

Podpis

Datum

Člen správní rady [výrobce]

Ustanovení čl. 11 odst. 1 písm. c) nařízení (EU) č. 510/2011

Tímto prohlašuji, že jsem v souladu se zákonem zmocněn zastupovat [název] (výrobce), který žádá o výjimku stanovenou v článku 11 nařízení (EU) č. 510/2011 a který je součástí skupiny spojených výrobců definované v čl. 3 odst. 2 uvedeného nařízení, ale provozuje své vlastní výrobní závody a konstrukční středisko, jež jsou definovány v článku 2 nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 114/2013. Podle mého nejlepšího vědomí je [název] (výrobce) k žádosti o výjimku stanovenou v čl. 11 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 způsobilý a informace obsažené v žádosti jsou pravdivé a přesné. Informace o vlastnické struktuře [název] (výrobce) jsou přiloženy.

Podpis

Datum

Člen správní rady [výrobce]


PŘÍLOHA III

Seznam průměrných specifických emisí CO2 Unie v roce 2010 na výrobce

Značka

Průměrné emise (g/km)

Citroën

158,96

Dacia

154,13

Fiat

159,99

Ford

202,00

Giotti victoria

167,59

Great wall

190,13

Hyundai

219,73

Isuzu

223,86

Iveco

229,05

Jeep

240,17

Kia

193,29

Land rover

276,93

LDV

234,60

Mazda

247,08

Mercedes

226,29

Mitsubishi

221,87

Mitsubishi fuso

286,83

Nissan

214,11

Opel

183,30

Peugeot

156,84

Piaggio

135,85

Renault

165,47

Renault trucks

250,11

Škoda

136,13

Ssangyong

222,72

Tata

223,00

Toyota

215,41

Vauxhall

162,09

Volkswagen

193,43

Volvo

186,40


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU