2013/807/EU2013/807/EU: Prováděcí rozhodnutí Komise ze dne 17. prosince 2013 , kterým se potvrzují nebo mění průměrné specifické emise CO 2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2012 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 (oznámeno pod číslem C(2013) 9184)
Publikováno: | Úř. věst. L 353, 28.12.2013, s. 64-73 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 17. prosince 2013 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 18. prosince 2013 | Nabývá účinnosti: | 18. prosince 2013 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE
ze dne 17. prosince 2013,
kterým se potvrzují nebo mění průměrné specifické emise CO2 a cíle pro specifické emise pro výrobce nových lehkých užitkových vozidel za kalendářní rok 2012 podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011
(oznámeno pod číslem C(2013) 9184)
(Pouze anglické, francouzské, italské, německé, nizozemské, polské, portugalské, rumunské, španělské a švédské znění je závazné)
(2013/807/EU)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 6 a čl. 10 odst. 1 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Podle čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011 musí Komise každoročně buď potvrdit, anebo pozměnit průměrné specifické emise CO2 a cíl pro specifické emise pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel v Unii. Na tomto základě Komise určí, zda výrobci a sdružení výrobců vytvořená v souladu s čl. 7 odst. 1 uvedeného nařízení splnili své cíle pro specifické emise v souladu s článkem 4 uvedeného nařízení. |
(2) |
Na kalendářní roky 2012 a 2013 nejsou cíle pro specifické emise závazné, a Komise by proto měla vypočítat orientační cílové hodnoty. Jelikož tyto orientační cílové hodnoty budou výrobcům sloužit jako ukazatel úsilí nutného pro dosažení závazného cíle v roce 2014, je vhodné určit průměrné specifické emise CO2 výrobců za roky 2012 a 2013 v souladu s požadavky uvedenými v článku 4 třetím pododstavci nařízení (EU) č. 510/2011 a vzít při tom v úvahu 70 % nových lehkých užitkových vozidel výrobce registrovaných v daném roce. |
(3) |
Podrobné údaje, které mají být použity pro výpočet průměrných specifických emisí CO2 a cílů pro specifické emise, jsou uvedeny v bodě 1 části A přílohy II nařízení (EU) č. 510/2011 a vycházejí z počtu registrací nových lehkých užitkových vozidel v členských státech. |
(4) |
V případě, že se na lehká užitková vozidla vztahuje vícestupňový postup schválení typu, je na základě bodu 7 části B přílohy II nařízení (EU) č. 510/2011 požadováno, aby odpovědnost za emise CO2 dokončeného vozidla převzal výrobce základního vozidla. Vzhledem k tomu, že stále není v platnosti postup stanovování emisí CO2 z této kategorie vozidel, jak je stanoveno v oddílu 5 přílohy XII nařízení Komise (ES) č. 692/2008 (2), Komise by měla vypočítat cílové hodnoty specifických emisí pro výrobce základních vozidel za použití hmotnosti dokončeného vozidla v provozním stavu, jak je definována v čl. 3 odst. 1 písm. g) nařízení (EU) č. 510/2011, a měla by použít specifické emise CO2 základního vozidla v souladu s článkem 4 druhým pododstavcem uvedeného nařízení. |
(5) |
Úplné soubory údajů za všechny členské státy byly Komisi zpřístupněny do konce března roku 2013. V případech, kdy bylo po ověření údajů Komisí jasné, že některé údaje chybějí nebo jsou zjevně nesprávné, se Komise obrátila na dotčené členské státy a údaje příslušným způsobem upravila nebo doplnila, jestliže s tím tyto členské státy souhlasily. Pokud se s některým členským státem nebylo možné dohodnout, předběžné údaje tohoto členského státu upraveny nebyly. |
(6) |
Je třeba poznamenat, že některé členské státy nejsou ve svém stávajícím systému monitorování schopny rozlišovat mezi úplnými a dokončenými lehkými užitkovými vozidly. V důsledku toho by se údaje o nových lehkých užitkových vozidlech za rok 2012 měly z hlediska monitorování vozidel typově schválených v rámci vícestupňového postupu považovat za neúplné. K zajištění úplného a přesného monitorování emisí CO2 a technických údajů týkajících se zejména vozidel vyráběných ve více fázích je nezbytné upravit systém monitorování, jak na úrovni Unie, tak na úrovni členských států. Proto v souladu s tímto rozhodnutím by konečné hodnoty neměly být považovány za plně reprezentativní pro nový vozový park v roce 2012, pokud jde o výkonnost v oblasti emisí CO2. |
(7) |
Dne 18. června 2013 Komise v souladu s čl. 8 odst. 4 nařízení (EU) č. 510/2011 zveřejnila předběžné údaje o lehkých užitkových vozidlech a oznámila 60 výrobcům předběžné výpočty jejich průměrných specifických emisí CO2 v roce 2012 a jejich cílů pro specifické emise. Výrobci byli požádáni, aby tyto údaje ověřili a oznámili Komisi v souladu s čl. 8 odst. 5 uvedeného nařízení do tří měsíců od obdržení oznámení případné chyby. Čtyři výrobci oznámili Komisi, že přijali předběžné údaje bez oprav, zatímco dvacet čtyři výrobců předložilo oznámení o chybách. |
(8) |
U 36 výrobců, kteří žádné chyby v datových souborech neoznámili, by předběžné údaje a předběžné výpočty průměrných specifických emisí a cílů pro specifické emise CO2 měly být potvrzeny bez úprav. |
(9) |
Komise ověřila opravy oznámené výrobci a příslušná odůvodnění a soubory údajů byly vhodně upraveny. |
(10) |
V případě záznamů s chybějícími nebo nesprávnými identifikačními parametry, jako je typ, varianta, kód verze nebo číslo schválení typu, by měla být zohledněna skutečnost, že výrobci nemohou tyto záznamy ověřit nebo opravit. V důsledku toho je vhodné na hodnoty emisí CO2 a hmotnosti v těchto záznamech použít chybové rozpětí. |
(11) |
Chybové rozpětí by mělo být vypočteno jako rozdíl mezi vzdálenostmi k cílové hodnotě pro specifické emise vyjádřený jako cílové hodnoty specifických emisí odečtené od průměrných emisí vypočtených se zahrnutím a bez zahrnutí těch registrací, které výrobci nemohou ověřit. Bez ohledu na to, zda je tento rozdíl kladný, nebo záporný, by chybové rozpětí mělo vzdálenost výrobce k cíli vždy zmenšit. |
(12) |
Průměrné specifické emise CO2 z nových lehkých užitkových vozidel zaregistrovaných v roce 2012, cíle pro specifické emise a rozdíl mezi těmito dvěma hodnotami by proto měly být potvrzeny nebo změněny, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců za kalendářní rok 2012, potvrzené nebo změněné pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel a pro každé sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel v souladu s čl. 8 odst. 6 nařízení (EU) č. 510/2011, jsou uvedeny v příloze tohoto rozhodnutí.
Hodnoty za kalendářní rok 2012 uvedené v bodech a) až e) čl. 10 odst. 1 nařízení (EU) č. 510/2011 pro každého výrobce lehkých užitkových vozidel a pro každé sdružení výrobců lehkých užitkových vozidel jsou rovněž uvedeny v příloze tohoto rozhodnutí.
Článek 2
Toto rozhodnutí je určeno následujícím jednotlivým výrobcům:
1. |
AUDI AG
|
2. |
AUTOMOBILES CITROEN
|
3. |
AUTOMOBILES DANGEL
|
4. |
AUTOMOBILES PEUGEOT
|
5. |
AZURE DYNAMICS
|
6. |
AVTOVAZ V EU zastoupeno společností:
|
7. |
BLU CAR S.R.L
|
8. |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG
|
9. |
BMW M GMBH
|
10. |
CHRYSLER GROUP LLC
|
11. |
AUTOMOBILE DACIA SA
|
12. |
DAIHATSU MOTOR CO LTD
|
13. |
DAIMLER AG
|
14. |
DONGFENG MOTOR CORPORATION
|
15. |
DR MOTOR COMPANY SRL
|
16. |
ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A.
|
17. |
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA
|
18. |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED
|
19. |
FORD MOTOR COMPANY
|
20. |
FORD WERKE GMBH
|
21. |
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD
|
22. |
MITSUBISHI FUSO TRUCK &BUS CORPORATION V EU zastoupeno společností:
|
23. |
GENERAL MOTORS CORPORATION V EU zastoupeno společností:
|
24. |
GM KOREA COMPANY V EU zastoupeno společností:
|
25. |
ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd V EU zastoupeno společností:
|
26. |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED V EU zastoupeno společností:
|
27. |
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd V EU zastoupeno společností:
|
28. |
HYUNDAI MOTOR COMPANY V EU zastoupeno společností:
|
29. |
ISUZU MOTORS LIMITED V EU zastoupeno společností:
|
30. |
IVECO SPA
|
31. |
KIA MOTORS CORPORATION V EU zastoupeno společností:
|
32. |
JAGUAR LAND ROVER LIMITED
|
33. |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD
|
34. |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD V EU zastoupeno společností:
|
35. |
MAZDA MOTOR CORPORATION V EU zastoupeno společností:
|
36. |
MIA ELECTRIC SAS
|
37. |
MICRO-VETT SPA
|
38. |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC V EU zastoupeno společností:
|
39. |
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME V EU zastoupeno společností:
|
40. |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH V EU zastoupeno společností:
|
41. |
MULTICAR GmbH (Multicar Zweigwerk der Hako-Werke Gmbh)
|
42. |
NISSAN INTERNATIONAL SA
|
43. |
OMCI SRL
|
44. |
ADAM OPEL AG
|
45. |
PIAGGIO & C SPA
|
46. |
DR. ING. h.c.F. PORSCHE AG
|
47. |
RENAULT S.A.S
|
48. |
SANTANA MOTOR SA
|
49. |
SEAT SA
|
50. |
SKODA AUTO AS
|
51. |
SOLOMON COMMERCIALS Ltd
|
52. |
SSANGYONG MOTOR COMPANY V EU zastoupeno společností:
|
53. |
SUZUKI MOTOR CORPORATION V EU zastoupeno společností:
|
54. |
TATA MOTORS LIMITED V EU zastoupeno společností:
|
55. |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA
|
56. |
TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A.
|
57. |
TOYOTA SOUTH AFRICA
|
58. |
PJSC UAZ
|
59. |
VOLKSWAGEN AG
|
60. |
VOLVO CAR CORPORATION
|
Zveřejní se v Úředním věstníku Evropské unie.
V Bruselu dne 17. prosince 2013.
Za Komisi
Connie HEDEGAARD
členka Komise
(1) Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1.
(2) Nařízení Komise (ES) č. 692/2008 ze dne 18. července 2008, kterým se provádí a mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla (Úř. věst. L 199, 28.7.2008, s. 1).
PŘÍLOHA
Tabulka 1
Hodnoty týkající se výkonnosti výrobců uvedených v článku 1
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název výrobce |
Sdružení |
Počet registrací |
Opravené průměrné emise CO2 (70 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
AUDI AG |
|
302 |
151,436 |
183,837 |
–32,401 |
–32,401 |
1 801,02 |
163,056 |
AUTOMOBILES CITROEN |
|
115 815 |
137,458 |
167,747 |
–30,289 |
–30,289 |
1 628,01 |
157,895 |
AUTOMOBILES DANGEL |
|
99 |
161,348 |
186,911 |
–25,563 |
–25,563 |
1 834,08 |
177,727 |
AUTOMOBILES PEUGEOT |
|
116 305 |
139,205 |
169,453 |
–30,248 |
–30,248 |
1 646,36 |
159,315 |
AVTOVAZ |
|
67 |
225,000 |
135,736 |
89,264 |
89,264 |
1 283,81 |
225,000 |
AZURE DYNAMICS |
|
3 |
0,000 |
188,392 |
– 188,392 |
– 188,392 |
1 850,00 |
0,000 |
BLU CAR S.R.L |
|
2 |
0,000 |
115,852 |
– 115,852 |
– 115,852 |
1 070,00 |
0,000 |
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG |
|
96 |
104,403 |
138,646 |
–34,243 |
–34,243 |
1 315,10 |
116,917 |
BMW M GMBH |
|
245 |
153,421 |
191,330 |
–37,909 |
–37,909 |
1 881,59 |
166,518 |
CHRYSLER GROUP LLC |
|
15 |
200,300 |
205,008 |
–4,708 |
–4,708 |
2 028,67 |
210,467 |
AUTOMOBILE DACIA SA |
|
10 350 |
132,210 |
135,924 |
–3,714 |
–3,731 |
1 285,83 |
145,052 |
DAIHATSU MOTOR CO LTD |
|
2 |
190,000 |
133,708 |
56,292 |
56,292 |
1 262,00 |
190,000 |
DAIMLER AG |
|
97 919 |
207,921 |
224,473 |
–16,552 |
–17,476 |
2 237,97 |
218,766 |
DONGFENG MOTOR CORPORATION |
|
10 |
167,286 |
112,476 |
54,810 |
54,810 |
1 033,70 |
173,500 |
DR MOTOR COMPANY SRL |
|
25 |
233,294 |
172,880 |
60,414 |
60,414 |
1 683,20 |
239,920 |
ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A. |
|
174 |
142,851 |
172,320 |
–29,469 |
–29,469 |
1 677,18 |
164,672 |
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA |
|
101 848 |
140,141 |
169,142 |
–29,001 |
–29,001 |
1 643,01 |
157,156 |
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED |
P1 |
4 500 |
219,159 |
220,156 |
–0,997 |
–1,002 |
2 191,55 |
228,499 |
FORD MOTOR COMPANY |
P1 |
463 |
212,840 |
213,164 |
–0,324 |
–0,579 |
2 116,37 |
218,490 |
FORD WERKE GMBH |
P1 |
123 420 |
173,548 |
186,163 |
–12,615 |
–13,450 |
1 826,03 |
188,212 |
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD |
|
38 |
154,308 |
169,043 |
–14,735 |
–14,735 |
1 641,95 |
157,921 |
MITSUBISHI FUSO TRUCK &BUS CORPORATION |
|
81 |
250,268 |
203,518 |
46,750 |
46,750 |
2 012,65 |
253,951 |
GENERAL MOTORS CORPORATION |
|
46 |
106,813 |
137,034 |
–30,221 |
–30,221 |
1 297,76 |
115,826 |
GM KOREA COMPANY |
|
3 |
150,000 |
175,341 |
–25,341 |
–25,341 |
1 709,67 |
153,000 |
ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd |
|
133 |
253,742 |
182,665 |
71,077 |
71,077 |
1 788,42 |
255,075 |
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED |
|
1 850 |
223,959 |
190,359 |
33,600 |
33,600 |
1 871,15 |
233,671 |
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd |
|
31 |
234,000 |
199,012 |
34,988 |
34,988 |
1 964,19 |
234,000 |
HYUNDAI MOTOR COMPANY |
|
2 186 |
175,528 |
192,055 |
–16,527 |
–16,527 |
1 889,39 |
186,936 |
ISUZU MOTORS LIMITED |
|
6 812 |
201,622 |
210,188 |
–8,566 |
–8,677 |
2 084,37 |
211,719 |
IVECO SPA |
|
14 583 |
218,250 |
248,465 |
–30,215 |
–30,215 |
2 495,95 |
230,260 |
KIA MOTORS CORPORATION |
|
728 |
124,491 |
152,966 |
–28,475 |
–28,475 |
1 469,08 |
140,747 |
LAND ROVER |
|
10 374 |
262,824 |
204,593 |
58,231 |
58,216 |
2 024,20 |
272,479 |
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD |
|
11 |
131,714 |
142,991 |
–11,277 |
–11,277 |
1 361,82 |
135,818 |
MAHINDRA & MAHINDRA LTD |
|
259 |
240,392 |
207,949 |
32,443 |
32,443 |
2 060,29 |
242,876 |
MAZDA MOTOR CORPORATION |
|
492 |
246,811 |
197,137 |
49,674 |
49,674 |
1 944,03 |
249,622 |
MIA ELECTRIC SAS |
|
64 |
0,000 |
98,865 |
–98,865 |
–98,865 |
887,34 |
0,000 |
MICRO–VETT SPA |
|
31 |
0,000 |
123,847 |
– 123,847 |
– 123,847 |
1 155,97 |
0,000 |
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC |
P2 |
5 555 |
203,264 |
191,721 |
11,543 |
–4,411 |
1 885,80 |
209,786 |
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME |
P2 |
631 |
225,907 |
208,572 |
17,335 |
17,335 |
2 066,99 |
228,043 |
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH |
P2 |
2 514 |
202,844 |
202,084 |
0,760 |
0,714 |
1 997,23 |
209,839 |
MULTICAR GmbH |
|
6 |
147,000 |
247,370 |
– 100,370 |
– 100,370 |
2 484,17 |
156,000 |
NISSAN INTERNATIONAL SA |
|
31 066 |
178,578 |
194,329 |
–15,751 |
–15,751 |
1 913,84 |
198,544 |
OMCI SRL |
|
4 |
140,000 |
111,202 |
28,798 |
28,798 |
1 020,00 |
140,000 |
ADAM OPEL AG |
|
65 372 |
161,954 |
181,237 |
–19,283 |
–19,308 |
1 773,06 |
178,149 |
PIAGGIO & C SPA |
|
2 709 |
115,213 |
116,551 |
–1,338 |
–1,338 |
1 077,52 |
143,900 |
DR ING HCF PORSCHE AG |
|
30 |
197,762 |
218,524 |
–20,762 |
–20,762 |
2 174,00 |
218,267 |
RENAULT S.A.S |
|
152 149 |
131,957 |
185,305 |
–53,348 |
–53,363 |
1 816,81 |
170,759 |
SANTANA MOTOR SA |
|
15 |
283,200 |
219,392 |
63,808 |
63,808 |
2 183,33 |
286,800 |
SEAT SA |
|
673 |
98,979 |
126,422 |
–27,443 |
–27,537 |
1 183,66 |
104,895 |
SKODA AUTO AS |
|
5 009 |
124,641 |
132,922 |
–8,281 |
–14,605 |
1 253,55 |
133,174 |
SOLOMON COMMERCIALS Ltd |
|
15 |
214,000 |
250,702 |
–36,702 |
–36,702 |
2 520,00 |
214,000 |
SSANGYONG MOTOR COMPANY |
|
552 |
204,158 |
210,956 |
–6,798 |
–6,798 |
2 092,62 |
212,130 |
SUZUKI MOTOR CORPORATION |
|
54 |
170,162 |
151,390 |
18,772 |
18,772 |
1 452,13 |
173,722 |
TATA MOTORS LIMITED |
|
557 |
215,550 |
196,996 |
18,554 |
18,554 |
1 942,52 |
218,099 |
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA |
|
23 508 |
190,598 |
200,278 |
–9,680 |
–10,836 |
1 977,81 |
201,927 |
TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A. |
|
12 |
252,000 |
219,547 |
32,453 |
32,453 |
2 185,00 |
256,667 |
TOYOTA SOUTH AFRICA |
|
13 |
219,000 |
200,610 |
18,390 |
18,390 |
1 981,38 |
220,308 |
UAZ |
|
26 |
296,000 |
218,045 |
77,955 |
77,955 |
2 168,85 |
297,615 |
VOLKSWAGEN AG |
|
156 850 |
168,878 |
195,693 |
–26,815 |
–27,308 |
1 928,51 |
184,543 |
VOLVO CAR CORPORATION |
|
425 |
186,620 |
215,986 |
–29,366 |
–29,366 |
2 146,71 |
196,901 |
Tabulka 2
Hodnoty týkající se výkonnosti sdružení uvedených v článku 1
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
Název sdružení |
Sdružení |
Počet registrací |
Opravené průměrné emise CO2 (70 %) |
Cíl pro specifické emise |
Vzdálenost od cíle |
Upravená vzdálenost od cíle |
Průměrná hmotnost |
Průměrné emise CO2 (100 %) |
FORD–WERKE GMBH |
P1 |
128 383 |
174,819 |
187,452 |
–12,633 |
–13,614 |
1 839,89 |
189,733 |
MITSUBISHI MOTORS |
P2 |
8 700 |
203,460 |
195,938 |
7,522 |
0,519 |
1 931,14 |
211,125 |
Vysvětlivky k tabulce 1 a 2
Sloupec A:
Tabulka 1: „Názvem výrobce“ se rozumí název výrobce, který Komisi oznámil dotčený výrobce, nebo v případě, že jej neoznámil, název zapsaný registračním orgánem členského státu.
Tabulka 2: „Názvem sdružení“ se rozumí název sdružení uvedený správcem sdružení.
Sloupec B:
Písmenem „P“ se rozumí, že výrobce je členem sdružení (uvedeného v tabulce 2), jež bylo vytvořeno v souladu s článkem 7 nařízení (EU) č. 510/2011, a dohoda o sdružení je pro kalendářní rok 2012 platná.
Sloupec C:
„Počtem registrací“ se rozumí celkový počet nových automobilů registrovaných členskými státy za kalendářní rok, přičemž se nezapočítávají registrace, které se týkají záznamů, u nichž chybějí hodnoty pro hmotnost nebo emise CO2, a dále záznamů, které výrobce neuznává. Počet registrací oznámených členskými státy nelze jinak měnit.
Sloupec D:
„Opravenými průměrnými emisemi CO2 (70 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočítány na základě 70 % vozidel s nejnižšími emisemi v rámci vozového parku výrobce v souladu s čl. 4 třetím pododstavcem nařízení (EU) č. 510/2011. Průměrné specifické emise CO2 byly případně upraveny tak, aby zohledňovaly opravy oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2.
Sloupec E:
„Cílem pro specifické emise“ se rozumí cíl pro emise vypočtený na základě průměrné hmotnosti všech vozidel přiřazených výrobci za použití vzorce stanoveného v příloze I nařízení (EU) č. 510/2011.
Sloupec F:
„Vzdáleností od cíle“ se rozumí rozdíl mezi průměrnými specifickými emisemi CO2 uvedenými ve sloupci D a cílem pro specifické emise uvedeným ve sloupci E. Pokud je hodnota ve sloupci F kladná, jsou průměrné specifické emise CO2 vyšší než cíl pro specifické emise.
Sloupec G:
„Upravenou vzdáleností od cíle“ se rozumí, že jsou-li hodnoty v tomto sloupci odlišné od hodnot ve sloupci F, byly hodnoty v uvedeném sloupci upraveny tak, aby zohledňovaly chybové rozpětí. Chybové rozpětí se vypočte podle tohoto vzorce:
Chyba |
= |
absolutní hodnota výrazu [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)], kde: |
AC1 |
= |
průměrné specifické emise CO2 se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedené ve sloupci D); |
TG1 |
= |
cíl pro specifické emise se zahrnutím neidentifikovatelných vozidel (uvedený ve sloupci E); |
AC2 |
= |
průměrné emise CO2 bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel; |
TG2 |
= |
cíl pro specifické emise bez zahrnutí neidentifikovatelných vozidel. |
Sloupec I:
„Průměrnými emisemi CO2 (100 %)“ se rozumí průměrné specifické emise CO2, které byly vypočteny na základě 100 % vozidel přiřazených výrobci. Průměrné specifické emise CO2 byly případně upraveny tak, aby zohledňovaly opravy oznámené dotčeným výrobcem Komisi. Záznamy použité pro výpočet zahrnují ty, které obsahují platnou hodnotu hmotnosti a emisí CO2, ale nezohledňují superkredity uvedené v článku 5 nařízení (EU) č. 510/2011.