2013/753/EU2013/753/EU: Prováděcí rozhodnutí Komise ze dne 11. prosince 2013 , kterým se mění rozhodnutí 2012/226/EU o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém (oznámeno pod číslem C(2013) 8780) Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 334, 13.12.2013, s. 37-43 Druh předpisu: Prováděcí rozhodnutí
Přijato: 13. prosince 2013 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 12. prosince 2013 Nabývá účinnosti: 12. prosince 2013
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 11. prosince 2013,

kterým se mění rozhodnutí 2012/226/EU o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém

(oznámeno pod číslem C(2013) 8780)

(Text s významem pro EHP)

(2013/753/EU)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2004/49/ES ze dne 29. dubna 2004 o bezpečnosti železnic Společenství a o změně směrnice Rady 95/18/ES o vydávání licencí železničním podnikům a směrnice 2001/14/ES o přidělování kapacity železniční infrastruktury, zpoplatnění železniční infrastruktury a o vydávání osvědčení o bezpečnosti (směrnice o bezpečnosti železnic) (1), a zejména na čl. 7 odst. 3 druhý pododstavec uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

V souladu se směrnicí 2004/49/ES pověřila Komise Evropskou agenturu pro železnice (dále jen „agentura“) vypracováním návrhu společných bezpečnostních cílů („CST“) a příslušných společných bezpečnostních metod pro období 2011 až 2015. Na základě výročního hodnocení z roku 2013 předložila agentura Komisi své doporučení na změnu druhého souboru návrhů společných bezpečnostních cílů, jak je stanoveno v rozhodnutí Komise 2012/226/EU ze dne 23. dubna 2012 o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém (2). Toto rozhodnutí je založeno na uvedeném doporučení agentury.

(2)

Vzhledem k nedostatku jednotných vnitrostátních údajů byly vnitrostátní referenční hodnoty („NRV“) pro některé kategorie individuálních rizik pro Bulharsko, Rumunsko a Slovensko původně stanoveny buď na základě ne zcela jednotných údajů z let 2004–2006, nebo na základě vnitrostátních referenčních hodnot jiných členských států. V současnosti je možné přepočítat vnitrostátní referenční hodnoty pro tyto kategorie jednotným způsobem, a původní vnitrostátní referenční hodnoty v přiložených tabulkách by proto měly být nahrazeny.

(3)

Dne 1. července 2013 přistoupilo k Unii Chorvatsko. Pro účely kvantitativního stanovení současné úrovně chorvatských železničních systémů v oblasti bezpečnosti byly vnitrostátní referenční hodnoty vypočítány metodou používanou pro ostatní členské státy. Tyto vnitrostátní referenční hodnoty by měly být zařazeny do přílohy rozhodnutí 2012/226/EU.

(4)

Rozhodnutí 2012/226/EU by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(5)

Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem výboru uvedeného v čl. 27 odst. 1 směrnice 2004/49/ES,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Oddíl 1 „Vnitrostátní referenční hodnoty (NRV)“ v příloze rozhodnutí 2012/226/EU se nahrazuje zněním obsaženým v příloze tohoto rozhodnutí.

Článek 2

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

V Bruselu dne 11. prosince 2013.

Za Komisi

Siim KALLAS

místopředseda


(1)  Úř. věst. L 164, 30.4.2004, s. 44.

(2)  Úř. věst. L 115, 27.4.2012, s. 27.


PŘÍLOHA

„1.   Vnitrostátní referenční hodnoty (NRV)

1.1   NRV pro rizika pro cestující (NRV 1.1 a NRV 1.2)

Členský stát

NRV 1.1 (× E–09) (1)

NRV 1.2 (× E–09) (2)

Belgie (BE)

37,30

0,318

Bulharsko (BG)

207,00

1,911

Česká republika (CZ)

46,50

0,817

Dánsko (DK)

9,04

0,110

Německo (DE)

8,13

0,081

Estonsko (EE)

78,20

0,665

Irsko (IE)

2,74

0,0276

Řecko (EL)

54,70

0,503

Španělsko (ES)

29,20

0,270

Francie (FR)

22,50

0,110

Chorvatsko (HR)

176,9

1,135

Itálie (IT)

38,10

0,257

Lotyšsko (LV)

78,20

0,665

Litva (LT)

97,20

0,757

Lucembursko (LU)

23,80

0,176

Maďarsko (HU)

170,00

1,650

Nizozemsko (NL)

7,43

0,089

Rakousko (AT)

26,30

0,292

Polsko (PL)

116,10

0,849

Portugalsko (PT)

41,80

0,309

Rumunsko (RO)

57,40

0,607

Slovinsko (SI)

25,30

0,362

Slovensko (SK)

62,10

0,883

Finsko (FI)

9,04

0,110

Švédsko (SE)

3,54

0,033

Spojené království (UK)

2,73

0,028

FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

1.2   NRV pro rizika pro zaměstnance (NRV 2)

Členský stát

NRV 2 (× E–09) (3)

Belgie (BE)

24,60

Bulharsko (BG)

20,40

Česká republika (CZ)

16,50

Dánsko (DK)

9,10

Německo (DE)

12,60

Estonsko (EE)

64,80

Irsko (IE)

5,22

Řecko (EL)

77,90

Španělsko (ES)

8,81

Francie (FR)

6,06

Chorvatsko (HR)

73,65

Itálie (IT)

18,90

Lotyšsko (LV)

64,80

Litva (LT)

41,00

Lucembursko (LU)

12,00

Maďarsko (HU)

9,31

Nizozemsko (NL)

5,97

Rakousko (AT)

20,30

Polsko (PL)

17,20

Portugalsko (PT)

53,10

Rumunsko (RO)

22,30

Slovinsko (SI)

40,90

Slovensko (SK)

2,71

Finsko (FI)

9,21

Švédsko (SE)

2,86

Spojené království (UK)

5,17

FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

1.3   NRV pro rizika pro uživatele úrovňových přejezdů (NRV 3.1 a NRV 3.2)

Členský stát

NRV 3.1 (× E–09) (4)

NRV 3.2 (5)

Belgie (BE)

138,0

neuvádí se

Bulharsko (BG)

141,6

neuvádí se

Česká republika (CZ)

238,0

neuvádí se

Dánsko (DK)

65,4

neuvádí se

Německo (DE)

67,8

neuvádí se

Estonsko (EE)

400,0

neuvádí se

Irsko (IE)

23,6

neuvádí se

Řecko (EL)

710,0

neuvádí se

Španělsko (ES)

109,0

neuvádí se

Francie (FR)

78,7

neuvádí se

Chorvatsko (HR)

611,3

neuvádí se

Itálie (IT)

42,9

neuvádí se

Lotyšsko (LV)

239,0

neuvádí se

Litva (LT)

522,0

neuvádí se

Lucembursko (LU)

95,9

neuvádí se

Maďarsko (HU)

274,0

neuvádí se

Nizozemsko (NL)

127,0

neuvádí se

Rakousko (AT)

160,0

neuvádí se

Polsko (PL)

277,0

neuvádí se

Portugalsko (PT)

461,0

neuvádí se

Rumunsko (RO)

542,0

neuvádí se

Slovinsko (SI)

364,0

neuvádí se

Slovensko (SK)

309,0

neuvádí se

Finsko (FI)

164,0

neuvádí se

Švédsko (SE)

64,0

neuvádí se

Spojené království (UK)

23,5

neuvádí se

FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

1.4   NRV pro rizika pro osoby spadající do kategorie „ostatní“ (NRV 4)

Členský stát

NRV 4 (× E–09) (6)

Belgie (BE)

2,86

Bulharsko (BG)

35,47

Česká republika (CZ)

2,41

Dánsko (DK)

14,20

Německo (DE)

3,05

Estonsko (EE)

11,60

Irsko (IE)

7,00

Řecko (EL)

4,51

Španělsko (ES)

5,54

Francie (FR)

7,71

Chorvatsko (HR)

7,28 (7)

Itálie (IT)

6,70

Lotyšsko (LV)

11,60

Litva (LT)

11,60

Lucembursko (LU)

5,47

Maďarsko (HU)

4,51

Nizozemsko (NL)

4,70

Rakousko (AT)

11,10

Polsko (PL)

11,60

Portugalsko (PT)

5,54

Rumunsko (RO)

2,83

Slovinsko (SI)

14,50

Slovensko (SK)

2,41

Finsko (FI)

14,20

Švédsko (SE)

14,20

Spojené království (UK)

7,00

1.5   NRV pro rizika pro nepovolané osoby v prostoru železnic (NRV 5)

Členský stát

NRV 5 (× E–09) (8)

Belgie (BE)

72,6

Bulharsko (BG)

900,2

Česká republika (CZ)

301,0

Dánsko (DK)

116,0

Německo (DE)

113,0

Estonsko (EE)

1 550,0

Irsko (IE)

85,2

Řecko (EL)

723,0

Španělsko (ES)

168,0

Francie (FR)

67,2

Chorvatsko (HR)

676,3 (9)

Itálie (IT)

119,0

Lotyšsko (LV)

1 310,0

Litva (LT)

2 050,0

Lucembursko (LU)

79,9

Maďarsko (HU)

588,0

Nizozemsko (NL)

15,9

Rakousko (AT)

119,0

Polsko (PL)

1 210,0

Portugalsko (PT)

834,0

Rumunsko (RO)

1 388,2

Slovinsko (SI)

236,0

Slovensko (SK)

1 758,0

Finsko (FI)

249,0

Švédsko (SE)

94,8

Spojené království (UK)

84,5

1.6   NRV pro rizika pro společnost (NRV 6)

Členský stát

NRV 6 (× E–09) (10)

Belgie (BE)

275,0

Bulharsko (BG)

1 440,0

Česká republika (CZ)

519,0

Dánsko (DK)

218,0

Německo (DE)

203,0

Estonsko (EE)

2 110,0

Irsko (IE)

114,0

Řecko (EL)

1 540,0

Španělsko (ES)

323,0

Francie (FR)

180,0

Chorvatsko (HR)

1 467,0

Itálie (IT)

231,0

Lotyšsko (LV)

1 660,0

Litva (LT)

2 590,0

Lucembursko (LU)

210,0

Maďarsko (HU)

1 020,0

Nizozemsko (NL)

148,0

Rakousko (AT)

329,0

Polsko (PL)

1 590,0

Portugalsko (PT)

1 360,0

Rumunsko (RO)

1 704,4

Slovinsko (SI)

698,0

Slovensko (SK)

1 130,0

Finsko (FI)

417,0

Švédsko (SE)

169,0

Spojené království (UK)

120,0

Celkovým počtem FWSI se zde rozumí součet všech FWSI, které byly brány v úvahu při výpočtu všech ostatních NRV.“


(1)  NRV 1.1 vyjádřeno jako: Počet úmrtí a vážených vážných zranění (FWSI) cestujících za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů v osobní dopravě za rok. Vlakokilometry v osobní dopravě se zde rozumí jednotka dopravy vztahující se výhradně k osobním vlakům.

(2)  NRV 1.2 vyjádřeno jako: Počet FWSI cestujících za rok v důsledku vážných nehod/Počet osobokilometrů za rok.

FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

(3)  NRV 2 vyjádřeno jako: Počet FWSI zaměstnanců za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.

FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

(4)  NRV 3.1 vyjádřeno jako: Počet FWSI uživatelů úrovňových přejezdů za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.

(5)  NRV 3.2 vyjádřeno jako: Počet FWSI uživatelů úrovňových přejezdů za rok v důsledku vážných nehod/[(Počet vlakokilometrů za rok × počet úrovňových přejezdů)/km kolejí)]. Údaje o počtu úrovňových přejezdů a km kolejí nebyly při výběru dat dostatečně spolehlivé (většina členských států udala společné bezpečnostní ukazatele v km trati namísto km kolejí).

FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

(6)  NRV 4 vyjádřeno jako: Roční počet FWSI osob spadajících do kategorie „ostatní“ v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok. FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

(7)  NRV vypočteno jako průměr hodnot NRV sousedních zemí (Maďarsko, Rumunsko a Slovinsko).

(8)  NRV 5 vyjádřeno jako: Roční počet FWSI nepovolaných osob v prostoru železnic v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok. FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.

(9)  NRV vypočteno jako průměr hodnot NRV sousedních zemí (Maďarsko, Rumunsko a Slovinsko).

(10)  NRV 6 vyjádřeno jako: Celkový počet FWSI za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.

Celkovým počtem FWSI se zde rozumí součet všech FWSI, které byly brány v úvahu při výpočtu všech ostatních NRV.“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU