2013/753/EU2013/753/EU: Prováděcí rozhodnutí Komise ze dne 11. prosince 2013 , kterým se mění rozhodnutí 2012/226/EU o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém (oznámeno pod číslem C(2013) 8780) Text s významem pro EHP
Publikováno: | Úř. věst. L 334, 13.12.2013, s. 37-43 | Druh předpisu: | Prováděcí rozhodnutí |
Přijato: | 13. prosince 2013 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 12. prosince 2013 | Nabývá účinnosti: | 12. prosince 2013 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
PROVÁDĚCÍ ROZHODNUTÍ KOMISE
ze dne 11. prosince 2013,
kterým se mění rozhodnutí 2012/226/EU o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém
(oznámeno pod číslem C(2013) 8780)
(Text s významem pro EHP)
(2013/753/EU)
EVROPSKÁ KOMISE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2004/49/ES ze dne 29. dubna 2004 o bezpečnosti železnic Společenství a o změně směrnice Rady 95/18/ES o vydávání licencí železničním podnikům a směrnice 2001/14/ES o přidělování kapacity železniční infrastruktury, zpoplatnění železniční infrastruktury a o vydávání osvědčení o bezpečnosti (směrnice o bezpečnosti železnic) (1), a zejména na čl. 7 odst. 3 druhý pododstavec uvedené směrnice,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
V souladu se směrnicí 2004/49/ES pověřila Komise Evropskou agenturu pro železnice (dále jen „agentura“) vypracováním návrhu společných bezpečnostních cílů („CST“) a příslušných společných bezpečnostních metod pro období 2011 až 2015. Na základě výročního hodnocení z roku 2013 předložila agentura Komisi své doporučení na změnu druhého souboru návrhů společných bezpečnostních cílů, jak je stanoveno v rozhodnutí Komise 2012/226/EU ze dne 23. dubna 2012 o druhém souboru společných bezpečnostních cílů pro železniční systém (2). Toto rozhodnutí je založeno na uvedeném doporučení agentury. |
(2) |
Vzhledem k nedostatku jednotných vnitrostátních údajů byly vnitrostátní referenční hodnoty („NRV“) pro některé kategorie individuálních rizik pro Bulharsko, Rumunsko a Slovensko původně stanoveny buď na základě ne zcela jednotných údajů z let 2004–2006, nebo na základě vnitrostátních referenčních hodnot jiných členských států. V současnosti je možné přepočítat vnitrostátní referenční hodnoty pro tyto kategorie jednotným způsobem, a původní vnitrostátní referenční hodnoty v přiložených tabulkách by proto měly být nahrazeny. |
(3) |
Dne 1. července 2013 přistoupilo k Unii Chorvatsko. Pro účely kvantitativního stanovení současné úrovně chorvatských železničních systémů v oblasti bezpečnosti byly vnitrostátní referenční hodnoty vypočítány metodou používanou pro ostatní členské státy. Tyto vnitrostátní referenční hodnoty by měly být zařazeny do přílohy rozhodnutí 2012/226/EU. |
(4) |
Rozhodnutí 2012/226/EU by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno. |
(5) |
Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem výboru uvedeného v čl. 27 odst. 1 směrnice 2004/49/ES, |
PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:
Článek 1
Oddíl 1 „Vnitrostátní referenční hodnoty (NRV)“ v příloze rozhodnutí 2012/226/EU se nahrazuje zněním obsaženým v příloze tohoto rozhodnutí.
Článek 2
Toto rozhodnutí je určeno členským státům.
V Bruselu dne 11. prosince 2013.
Za Komisi
Siim KALLAS
místopředseda
(1) Úř. věst. L 164, 30.4.2004, s. 44.
(2) Úř. věst. L 115, 27.4.2012, s. 27.
PŘÍLOHA
„1. Vnitrostátní referenční hodnoty (NRV)
1.1 NRV pro rizika pro cestující (NRV 1.1 a NRV 1.2)
Členský stát |
NRV 1.1 (× E–09) (1) |
NRV 1.2 (× E–09) (2) |
Belgie (BE) |
37,30 |
0,318 |
Bulharsko (BG) |
207,00 |
1,911 |
Česká republika (CZ) |
46,50 |
0,817 |
Dánsko (DK) |
9,04 |
0,110 |
Německo (DE) |
8,13 |
0,081 |
Estonsko (EE) |
78,20 |
0,665 |
Irsko (IE) |
2,74 |
0,0276 |
Řecko (EL) |
54,70 |
0,503 |
Španělsko (ES) |
29,20 |
0,270 |
Francie (FR) |
22,50 |
0,110 |
Chorvatsko (HR) |
176,9 |
1,135 |
Itálie (IT) |
38,10 |
0,257 |
Lotyšsko (LV) |
78,20 |
0,665 |
Litva (LT) |
97,20 |
0,757 |
Lucembursko (LU) |
23,80 |
0,176 |
Maďarsko (HU) |
170,00 |
1,650 |
Nizozemsko (NL) |
7,43 |
0,089 |
Rakousko (AT) |
26,30 |
0,292 |
Polsko (PL) |
116,10 |
0,849 |
Portugalsko (PT) |
41,80 |
0,309 |
Rumunsko (RO) |
57,40 |
0,607 |
Slovinsko (SI) |
25,30 |
0,362 |
Slovensko (SK) |
62,10 |
0,883 |
Finsko (FI) |
9,04 |
0,110 |
Švédsko (SE) |
3,54 |
0,033 |
Spojené království (UK) |
2,73 |
0,028 |
FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES. |
1.2 NRV pro rizika pro zaměstnance (NRV 2)
Členský stát |
NRV 2 (× E–09) (3) |
Belgie (BE) |
24,60 |
Bulharsko (BG) |
20,40 |
Česká republika (CZ) |
16,50 |
Dánsko (DK) |
9,10 |
Německo (DE) |
12,60 |
Estonsko (EE) |
64,80 |
Irsko (IE) |
5,22 |
Řecko (EL) |
77,90 |
Španělsko (ES) |
8,81 |
Francie (FR) |
6,06 |
Chorvatsko (HR) |
73,65 |
Itálie (IT) |
18,90 |
Lotyšsko (LV) |
64,80 |
Litva (LT) |
41,00 |
Lucembursko (LU) |
12,00 |
Maďarsko (HU) |
9,31 |
Nizozemsko (NL) |
5,97 |
Rakousko (AT) |
20,30 |
Polsko (PL) |
17,20 |
Portugalsko (PT) |
53,10 |
Rumunsko (RO) |
22,30 |
Slovinsko (SI) |
40,90 |
Slovensko (SK) |
2,71 |
Finsko (FI) |
9,21 |
Švédsko (SE) |
2,86 |
Spojené království (UK) |
5,17 |
FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES. |
1.3 NRV pro rizika pro uživatele úrovňových přejezdů (NRV 3.1 a NRV 3.2)
Členský stát |
NRV 3.1 (× E–09) (4) |
NRV 3.2 (5) |
Belgie (BE) |
138,0 |
neuvádí se |
Bulharsko (BG) |
141,6 |
neuvádí se |
Česká republika (CZ) |
238,0 |
neuvádí se |
Dánsko (DK) |
65,4 |
neuvádí se |
Německo (DE) |
67,8 |
neuvádí se |
Estonsko (EE) |
400,0 |
neuvádí se |
Irsko (IE) |
23,6 |
neuvádí se |
Řecko (EL) |
710,0 |
neuvádí se |
Španělsko (ES) |
109,0 |
neuvádí se |
Francie (FR) |
78,7 |
neuvádí se |
Chorvatsko (HR) |
611,3 |
neuvádí se |
Itálie (IT) |
42,9 |
neuvádí se |
Lotyšsko (LV) |
239,0 |
neuvádí se |
Litva (LT) |
522,0 |
neuvádí se |
Lucembursko (LU) |
95,9 |
neuvádí se |
Maďarsko (HU) |
274,0 |
neuvádí se |
Nizozemsko (NL) |
127,0 |
neuvádí se |
Rakousko (AT) |
160,0 |
neuvádí se |
Polsko (PL) |
277,0 |
neuvádí se |
Portugalsko (PT) |
461,0 |
neuvádí se |
Rumunsko (RO) |
542,0 |
neuvádí se |
Slovinsko (SI) |
364,0 |
neuvádí se |
Slovensko (SK) |
309,0 |
neuvádí se |
Finsko (FI) |
164,0 |
neuvádí se |
Švédsko (SE) |
64,0 |
neuvádí se |
Spojené království (UK) |
23,5 |
neuvádí se |
FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES. |
1.4 NRV pro rizika pro osoby spadající do kategorie „ostatní“ (NRV 4)
Členský stát |
NRV 4 (× E–09) (6) |
Belgie (BE) |
2,86 |
Bulharsko (BG) |
35,47 |
Česká republika (CZ) |
2,41 |
Dánsko (DK) |
14,20 |
Německo (DE) |
3,05 |
Estonsko (EE) |
11,60 |
Irsko (IE) |
7,00 |
Řecko (EL) |
4,51 |
Španělsko (ES) |
5,54 |
Francie (FR) |
7,71 |
Chorvatsko (HR) |
7,28 (7) |
Itálie (IT) |
6,70 |
Lotyšsko (LV) |
11,60 |
Litva (LT) |
11,60 |
Lucembursko (LU) |
5,47 |
Maďarsko (HU) |
4,51 |
Nizozemsko (NL) |
4,70 |
Rakousko (AT) |
11,10 |
Polsko (PL) |
11,60 |
Portugalsko (PT) |
5,54 |
Rumunsko (RO) |
2,83 |
Slovinsko (SI) |
14,50 |
Slovensko (SK) |
2,41 |
Finsko (FI) |
14,20 |
Švédsko (SE) |
14,20 |
Spojené království (UK) |
7,00 |
1.5 NRV pro rizika pro nepovolané osoby v prostoru železnic (NRV 5)
Členský stát |
NRV 5 (× E–09) (8) |
Belgie (BE) |
72,6 |
Bulharsko (BG) |
900,2 |
Česká republika (CZ) |
301,0 |
Dánsko (DK) |
116,0 |
Německo (DE) |
113,0 |
Estonsko (EE) |
1 550,0 |
Irsko (IE) |
85,2 |
Řecko (EL) |
723,0 |
Španělsko (ES) |
168,0 |
Francie (FR) |
67,2 |
Chorvatsko (HR) |
676,3 (9) |
Itálie (IT) |
119,0 |
Lotyšsko (LV) |
1 310,0 |
Litva (LT) |
2 050,0 |
Lucembursko (LU) |
79,9 |
Maďarsko (HU) |
588,0 |
Nizozemsko (NL) |
15,9 |
Rakousko (AT) |
119,0 |
Polsko (PL) |
1 210,0 |
Portugalsko (PT) |
834,0 |
Rumunsko (RO) |
1 388,2 |
Slovinsko (SI) |
236,0 |
Slovensko (SK) |
1 758,0 |
Finsko (FI) |
249,0 |
Švédsko (SE) |
94,8 |
Spojené království (UK) |
84,5 |
1.6 NRV pro rizika pro společnost (NRV 6)
Členský stát |
NRV 6 (× E–09) (10) |
Belgie (BE) |
275,0 |
Bulharsko (BG) |
1 440,0 |
Česká republika (CZ) |
519,0 |
Dánsko (DK) |
218,0 |
Německo (DE) |
203,0 |
Estonsko (EE) |
2 110,0 |
Irsko (IE) |
114,0 |
Řecko (EL) |
1 540,0 |
Španělsko (ES) |
323,0 |
Francie (FR) |
180,0 |
Chorvatsko (HR) |
1 467,0 |
Itálie (IT) |
231,0 |
Lotyšsko (LV) |
1 660,0 |
Litva (LT) |
2 590,0 |
Lucembursko (LU) |
210,0 |
Maďarsko (HU) |
1 020,0 |
Nizozemsko (NL) |
148,0 |
Rakousko (AT) |
329,0 |
Polsko (PL) |
1 590,0 |
Portugalsko (PT) |
1 360,0 |
Rumunsko (RO) |
1 704,4 |
Slovinsko (SI) |
698,0 |
Slovensko (SK) |
1 130,0 |
Finsko (FI) |
417,0 |
Švédsko (SE) |
169,0 |
Spojené království (UK) |
120,0 |
Celkovým počtem FWSI se zde rozumí součet všech FWSI, které byly brány v úvahu při výpočtu všech ostatních NRV.“ |
(1) NRV 1.1 vyjádřeno jako: Počet úmrtí a vážených vážných zranění (FWSI) cestujících za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů v osobní dopravě za rok. Vlakokilometry v osobní dopravě se zde rozumí jednotka dopravy vztahující se výhradně k osobním vlakům.
(2) NRV 1.2 vyjádřeno jako: Počet FWSI cestujících za rok v důsledku vážných nehod/Počet osobokilometrů za rok.
FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.
(3) NRV 2 vyjádřeno jako: Počet FWSI zaměstnanců za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.
FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.
(4) NRV 3.1 vyjádřeno jako: Počet FWSI uživatelů úrovňových přejezdů za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.
(5) NRV 3.2 vyjádřeno jako: Počet FWSI uživatelů úrovňových přejezdů za rok v důsledku vážných nehod/[(Počet vlakokilometrů za rok × počet úrovňových přejezdů)/km kolejí)]. Údaje o počtu úrovňových přejezdů a km kolejí nebyly při výběru dat dostatečně spolehlivé (většina členských států udala společné bezpečnostní ukazatele v km trati namísto km kolejí).
FWSI se v poznámkách (*) a (**) rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.
(6) NRV 4 vyjádřeno jako: Roční počet FWSI osob spadajících do kategorie „ostatní“ v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok. FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.
(7) NRV vypočteno jako průměr hodnot NRV sousedních zemí (Maďarsko, Rumunsko a Slovinsko).
(8) NRV 5 vyjádřeno jako: Roční počet FWSI nepovolaných osob v prostoru železnic v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok. FWSI se rozumí tak, jak jsou definována v čl. 3 písm. d) rozhodnutí 2009/460/ES.
(9) NRV vypočteno jako průměr hodnot NRV sousedních zemí (Maďarsko, Rumunsko a Slovinsko).
(10) NRV 6 vyjádřeno jako: Celkový počet FWSI za rok v důsledku vážných nehod/Počet vlakokilometrů za rok.
Celkovým počtem FWSI se zde rozumí součet všech FWSI, které byly brány v úvahu při výpočtu všech ostatních NRV.“