(EU) č. 205/2012Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) č. 205/2012 ze dne 6. ledna 2012 , kterým se mění příloha II nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011, pokud jde o zdroj údajů a parametry údajů, které členské státy musí ohlásit Text s významem pro EHP

Publikováno: Úř. věst. L 72, 10.3.2012, s. 2-6 Druh předpisu: Nařízení v přenesené pravomoci
Přijato: 6. ledna 2012 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 13. března 2012 Nabývá účinnosti: 13. března 2012
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) 2019/631 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2020
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) č. 205/2012

ze dne 6. ledna 2012,

kterým se mění příloha II nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011, pokud jde o zdroj údajů a parametry údajů, které členské státy musí ohlásit

(Text s významem pro EHP)

EVROPSKÁ KOMISE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 510/2011 ze dne 11. května 2011, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nová lehká užitková vozidla v rámci integrovaného přístupu Unie ke snižování emisí CO2 z lehkých vozidel (1), a zejména na čl. 8 odst. 9 druhý pododstavec uvedeného nařízení,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Podle článků 18 a 26 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46/ES ze dne 5. září 2007, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla (2), musí výrobce zajistit, aby každé nové lehké užitkové vozidlo uvedené na trh v Unii bylo opatřeno platným prohlášením o shodě, a členský stát nemůže takové vozidlo zaregistrovat, pokud takové prohlášení chybí. V souladu s přílohou II nařízení (EU) č. 510/2011 údaje shromažďované členským státem pro sledování, zda výrobce splňuje ustanovení článků 4 a 11 uvedeného nařízení, musí být v souladu s prohlášením o shodě a zakládat se pouze na tomto dokumentu.

(2)

Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 443/2009 ze dne 23. dubna 2009, kterým se stanoví výkonnostní emisní normy pro nové osobní automobily v rámci integrovaného přístupu Společenství ke snižování emisí CO2 z lehkých užitkových vozidel (3), vyžaduje, aby členské státy používaly prohlášení o shodě jako zdroj údajů, ale umožňuje využití dalších dokumentů poskytujících stejnou přesnost pro sledování a hlášení emisí CO2 z osobních automobilů. S cílem zajistit nákladově efektivní a přesné sledování a hlášení údajů o emisích CO2 lehkých užitkových vozidel je v krátkodobém horizontu vhodné, aby členské státy mohly používat stejný postup a zdroje údajů pro sledování a hlášení podle nařízení (EU) č. 510/2011, které se používají pro hlášení podle nařízení (ES) č. 443/2009. Příloha II nařízení (EU) č. 510/2011 by tedy v řádně odůvodněných případech měla umožnit využívat jiné zdroje údajů poskytujících rovnocennou přesnost pro účely sledování a hlášení emisí CO2. Členské státy by měly zavést opatření nutná k zajištění odpovídající přesnosti při sledování.

(3)

Na základě zkušeností získaných ze sledování emisí CO2 z osobních automobilů je vhodné za účelem zlepšení prostředků pro ověřování přesnosti údajů dodat číslo schválení typu jako podrobný parametr údajů, jenž mají členské státy ohlásit. Je již rovněž zřejmé, že není potřeba používat parametr „obchodní název“, který by proto měl být vymazán z podrobných údajů ze sledování.

(4)

V zájmu zajištění jasnosti a přesnosti při sledování a hlášení členskými státy je rovněž nezbytné zajistit soudržnost mezi různými požadavky uvedenými v příloze II nařízení (EU) č. 510/2011. Podrobné požadavky týkající se údajů jsou uvedeny ve formátech pro hlášení stanovených v části C přílohy II. Části A a B uvedené přílohy by tedy měly být upraveny tak, aby náležitě odrážely zmíněné podrobné požadavky týkající se údajů.

(5)

Příloha II nařízení (EU) č. 510/2011 by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

Příloha II nařízení (EU) č. 510/2011 se mění v souladu s přílohou tohoto nařízení.

Článek 2

Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 6. ledna 2012.

Za Komisi

José Manuel BARROSO

předseda


(1)  Úř. věst. L 145, 31.5.2011, s. 1.

(2)  Úř. věst. L 263, 9.10.2007, s. 1.

(3)  Úř. věst. L 140, 5.6.2009, s. 1.


PŘÍLOHA

Příloha II nařízení (EU) č. 510/2011 se mění takto:

1)

Část A se mění takto:

a)

v bodě 2 se první věta nahrazuje tímto:

„Údaje uvedené v bodu 1 se zjišťují z prohlášení o shodě nebo musí být v souladu s prohlášením o shodě vydaným výrobcem příslušného lehkého užitkového vozidla. Pokud se prohlášení o shodě nepoužije, zavedou členské státy opatření nutná k zajištění odpovídající přesnosti při sledování.“;

b)

bod 3 se mění takto:

i)

písmeno b) se nahrazuje tímto:

„b)

počet nových lehkých užitkových vozidel s hodnotami pro každý z těchto parametrů:

i)

emise CO2,

ii)

hmotnost,

iii)

rozvor náprav,

iv)

rozchody kol u řízené nápravy,

v)

rozchody kol u další nápravy.“,

ii)

písmeno c) se zrušuje,

iii)

V písmenu d) se body iv) a v) nahrazují tímto:

„iv)

maximální technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla,

v)

rozvor náprav,

vi)

rozchody kol u řízené nápravy,

vii)

rozchody kol u další nápravy.“

2)

V části B se body 2, 3, 5 a 6 zrušují.

3)

V části C se část 2 o podrobných údajích ze sledování nahrazuje tímto:

Část 2 –   podrobné údaje ze sledování

Název výrobce – standardní označení EU

Název výrobce – označení výrobce

Název výrobce – označení v národním registru

Číslo schválení typu a jeho rozšíření

Typ

Varianta

Verze

Značka

Kategorie schváleného typu vozidla

Kategorie registrovaného vozidla

Celkový počet nových registrací

Specifické emise CO2 (g/km)

Hmotnost (kg)

Technicky přípustná hmotnost naloženého vozidla (kg)

Rozvor náprav (mm)

Rozchody kol u řízené nápravy (mm)

Rozchody kol u další nápravy (mm)

Druh paliva

Režim paliva

Kapacita (cm3)

Spotřeba elektrické energie (Wh/km)

Kód inovativní technologie nebo skupiny inovativních technologií

Snížení emisí pomocí inovativních technologií

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 1

Typ 1

Varianta 1

Verze 1

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 1

Typ 1

Varianta 1

Verze 2

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 1

Typ 1

Varianta 2

Verze 1

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 1

Typ 1

Varianta 2

Verze 2

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 2

Typ 2

Varianta 1

Verze 1

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 2

Typ 2

Varianta 1

Verze 2

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 2

Typ 2

Varianta 2

Verze 1

Výr. 1

Výr. 1

Výr. 1

Číslo 2

Typ 2

Varianta 2

Verze 2

Výr. 2

Výr. 2

Výr. 2

Číslo 1

Typ 1

Varianta 1

Verze 1

Výr. 2

Výr. 2

Výr. 2

Číslo 1

Typ 1

Varianta 1

Verze 2

Výr. 2

Výr. 2

Výr. 2

Číslo 1

Typ 1

Varianta 2

Verze 1

Výr. 2

Výr. 2

Výr. 2

Číslo 1

Typ 1

Varianta 2

Verze 2

…“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU