2009/884/ES2009/884/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 30. listopadu 2009 , kterým se mění rozhodnutí 2007/116/ES, pokud jde o zavedení dodatečných vyhrazených čísel počínajících číselným rozsahem 116 (oznámeno pod číslem K(2009) 9425) (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 317, 3.12.2009, s. 46-47 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 30. listopadu 2009 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 1. prosince 2009 Nabývá účinnosti: 1. prosince 2009
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 30. listopadu 2009,

kterým se mění rozhodnutí 2007/116/ES, pokud jde o zavedení dodatečných vyhrazených čísel počínajících číselným rozsahem „116“

(oznámeno pod číslem K(2009) 9425)

(Text s významem pro EHP)

(2009/884/ES)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2002/21/ES ze dne 7. března 2002 o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací (rámcová směrnice) (1), a zejména na čl. 10 odst. 4 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Rozhodnutí Komise 2007/116/ES (2) vyhrazuje vnitrostátní číselný rozsah „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou. Příloha uvedeného rozhodnutí uvádí seznam jednotlivých čísel v rámci tohoto číselného rozsahu a služby, pro které je každé číslo vyhrazeno. Seznam lze pozměňovat podle postupu v čl. 22 odst. 3 směrnice 2002/21/ES.

(2)

Dvě služby, konkrétně linka pomoci obětem trestných činů a netísňová lékařská pohotovostní služba, byly určeny jako služby se sociální hodnotou, které mohou využívat harmonizovaná čísla. Z těchto důvodů by mělo být rozhodnutí 2007/116/ES aktualizováno a měla by do něj být zahrnuta další vyhrazená čísla. Číslo netísňové lékařské pohotovostní služby nemá nahradit číslo 112 ani národní čísla tísňového volání v ohrožení života.

(3)

Rozhodnutí 2007/116/ES by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(4)

Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem Komunikačního výboru,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Příloha rozhodnutí 2007/116/ES se nahrazuje zněním přílohy tohoto rozhodnutí.

Článek 2

Členské státy přijmou veškerá nezbytná opatření k zajištění toho, aby ode dne 15. dubna 2010 příslušný vnitrostátní regulační orgán mohl přidělovat čísla, která byla přidána na seznam na základě tohoto rozhodnutí.

Článek 3

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

V Bruselu dne 30. listopadu 2009.

Za Komisi

Viviane REDING

členka Komise


(1)  Úř. věst. L 108, 24.4.2002, s. 33.

(2)  Úř. věst. L 49, 17.2.2007, s. 30.


PŘÍLOHA

Seznam čísel vyhrazených harmonizovaným službám se sociální hodnotou

Číslo

Služba, pro kterou je toto číslo vyhrazeno

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat toto číslo

116 000

Název služby:

Horká linka pro případy pohřešovaných dětí

Popis:

Služba a) přijímá hovory ohlašující pohřešované děti a předává je policii; b) nabízí pomoc a podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě; c) je nápomocná při vyšetřování.

Služba je dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi).

116 006

Název služby:

Linka pomoci obětem trestných činů

Popis:

Služba poskytuje emocionální podporu obětem trestných činů tak, aby byly informovány o svých právech a možnostech, jak se těchto práv domoci, a odkazuje je na příslušné organizace. Poskytuje informace zejména o a) postupech místní policie a trestního soudnictví, b) odškodnění a pojištění. Poskytuje rovněž podporu při hledání další pomoci.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 111

Název služby:

Linky důvěry určené pro děti

Popis:

Služba pomáhá dětem, které potřebují péči a ochranu, a zprostředkovává jim kontakt se službami a zdroji; poskytuje dětem příležitost, aby vyjádřily své obavy, hovořily o otázkách, které se jich přímo dotýkají, a v kritické situaci měly koho kontaktovat.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 117

Název služby:

Netísňová lékařská pohotovostní služba

Popis:

Služba přesměruje volající na lékařskou pomoc odpovídající jejich potřebám, které jsou naléhavé, ale neohrožují život, zejména – ale nejen – mimo běžné ordinační hodiny, během víkendů a svátků. Spojí volající s vyškoleným pracovníkem s podporou nebo přímo s kvalifikovaným praktickým nebo klinickým lékařem.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116 123

Název služby:

Linky důvěry poskytující emocionální podporu

Popis:

Služba umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho soudila. Nabízí emocionální podporu osobám, které trpí samotou, nachází se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU