(ES) č. 207/2008Nařízení Komise (ES) č. 207/2008 ze dne 5. března 2008 , kterým se přijímají specifikace modulu ad hoc o vstupu mladých lidí na trh práce pro rok 2009 podle nařízení Rady (ES) č. 577/98 (Text s významem pro EHP)
Publikováno: | Úř. věst. L 62, 6.3.2008, s. 4-8 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 6. března 2008 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 13. března 2008 | Nabývá účinnosti: | 13. března 2008 |
Platnost předpisu: | Ano | Pozbývá platnosti: | |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 207/2008
ze dne 5. března 2008,
kterým se přijímají specifikace modulu ad hoc o vstupu mladých lidí na trh práce pro rok 2009 podle nařízení Rady (ES) č. 577/98
(Text s významem pro EHP)
KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,
s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,
s ohledem na nařízení Rady (ES) č. 577/98 ze dne 9. března 1998 o organizaci výběrového šetření pracovních sil ve Společenství (1), a zejména na čl. 4 odst. 2 uvedeného nařízení,
vzhledem k těmto důvodům:
(1) |
Hlavní směry evropské politiky zaměstnanosti (2) obsahují řadu politických směrů majících význam pro zaměstnanost mladých lidí a zdůrazňují, že je třeba vynaložit více úsilí k vybudování profesní dráhy pro mladé lidi a ke snížení nezaměstnanosti mládeže. Tyto hlavní směry také vycházejí z cílů a referenčních úrovní stanovených v rámci evropské strategie zaměstnanosti, které platí od roku 2003 a týkají se snižování předčasného opouštění škol, zvyšování úrovně dosahovaného vzdělání a možnosti „nového začátku“ pro nezaměstnanou mládež. |
(2) |
Referenční úrovně pro oblast vzdělávání jsou zakotveny v pracovním programu Vzdělávání a odborná příprava 2010, který je prováděn členskými státy a Komisí (3). Tyto referenční úrovně by měly pomoci sledovat zvyšování úrovně dosahovaného vzdělání a pokrok v oblastech celoživotního učení a snižování počtu osob, které předčasně opouštějí školu – cílem politik je co nejlépe mladé lidi připravit na profesní a společenský život. |
(3) |
Rozhodnutí Rady 2006/702/ES ze dne 6. října 2006 o strategických obecných zásadách Společenství pro soudržnost (4) členské státy vyzývá, aby věnovaly zvláštní pozornost „provádění Evropského paktu mládeže prostřednictvím zjednodušení přístupu k zaměstnání pro mladé lidi a usnadnění přechodu ze školy do práce, s využitím profesního poradenství, pomoci při dokončování studia, přístupu k odpovídající odborné přípravě a učňovskému školství“. |
(4) |
Je tak zřejmé, že musí být k dispozici komplexní a srovnatelný soubor údajů o vstupu mladých lidí na trh práce, aby bylo možné sledovat pokrok při plnění společných cílů evropské strategie zaměstnanosti a procesu sociálního začlenění. |
(5) |
Nařízení Komise (ES) č. 384/2005 ze dne 7. března 2005 o přijetí programu ad hoc modulů na období 2007 až 2009 pro výběrové šetření pracovních sil, které je ustanoveno nařízením Rady (ES) č. 577/98 (5), již zahrnuje modul ad hoc o vstupu mladých lidí na trh práce. Měl by být stanoven seznam proměnných pro tento modul. |
(6) |
Opatření tohoto nařízení jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro statistické programy, |
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:
Článek 1
Podrobný seznam proměnných, které je třeba v roce 2009 shromažďovat v rámci modulu ad hoc o vstupu mladých lidí na trh práce, je uveden v příloze.
Článek 2
Toto nařízení vstupuje v platnost sedmým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 5. března 2008.
Za Komisi
Joaquín ALMUNIA
člen Komise
(1) Úř. věst. L 77, 14.3.1998, s. 3. Nařízení naposledy pozměněné nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1372/2007 (Úř. věst. L 315, 3.12.2007, s. 42).
(2) Rozhodnutí Rady ze dne 12. července 2005 o hlavních směrech politik zaměstnanosti členských států (2005/600/ES), Úř. věst. L 205, 6.8.2005, s. 21.
(3) Podrobný pracovní program průběžné kontroly cílů vzdělávacích systémů a systémů odborné přípravy v Evropě, Rada (2002/C 142/01), Úř. věst. C 142, 14.6.2002, s. 1.
(4) Úř. věst. L 291, 21.10.2006, s. 11.
(5) Úř. věst. L 61, 8.3.2005, s. 23. Nařízení ve znění nařízení (ES) č. 341/2006 (Úř. věst. L 55, 25.2.2006, s. 9).
PŘÍLOHA
ŠETŘENÍ PRACOVNÍCH SIL
Specifikace modulu ad hoc o vstupu mladých lidí na trh práce pro rok 2009
1. |
Dotčené členské státy a regiony: všechny. |
2. |
Proměnné se kódují takto: Označení proměnných pro šetření pracovních sil ve sloupci „Filtr“ vychází z přílohy II nařízení Komise (ES) č. 430/2005. |
Položka |
Kód |
Popis |
Filtr |
203 (PARHAT) |
|
Úroveň nejvyššího vzdělání dosaženého otcem nebo matkou |
Všichni ve věku 15–34 |
1 |
Nízká: ISCED 0, 1, 2 a 3c krátký |
||
2 |
Střední: ISCED 3–4 (bez 3c krátký) |
||
3 |
Vysoká: ISCED 5–6 |
||
9 |
Nehodí se (dítě mladší 15 let nebo osoba starší 34 let) |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
204–207 PARFOR |
|
Země narození otce a matky |
Všichni ve věku 15–34 |
|
(pro Německo: státní příslušnost/původní státní příslušnost otce a matky, pokud mají v referenčním týdnu německou státní příslušnost) |
||
|
Kódování viz kódy zemí ISO |
||
|
4 číslice (otec – 2 první číslice, matka – 2 poslední číslice) |
||
9999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
208 HATVOC |
|
Zaměření nejvyššího dosaženého formálního vzdělání (HATLEVEL) |
Všichni ve věku 15–34 a HATLEVEL=21–43 |
1 |
Všeobecné vzdělání |
||
2 |
Odborné vzdělání získané především (nebo výhradně) ve škole |
||
3 |
Kombinace odborného vzdělání získaného ve škole a na pracovišti |
||
4 |
Odborné vzdělání získané především na pracovišti |
||
5 |
Odborné vzdělání bez možnosti rozlišení mezi 2, 3 a 4 |
||
9 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
209–214 STOPDATE |
|
Měsíc a rok skončení posledního formálního vzdělávání |
Všichni ve věku 15–34 a EDUCSTAT=2 a HATLEVEL≠00 |
… |
Měsíc a rok |
||
999999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
215 WORKEDUC |
|
Práce během studia v rámci formálního vzdělávání |
Všichni ve věku 15–34 |
0 |
Bez práce nebo méně než 1 měsíc za rok |
||
1 |
(Pouze) práce, která byla součástí vzdělávacího programu |
||
2 |
Práce během studia, avšak mimo vzdělávací program |
||
3 |
(Pouze) práce při přerušení studia |
||
4 |
Kombinace práce 1 a 2 |
||
5 |
Kombinace práce 1 a 3 |
||
6 |
Kombinace práce 2 a 3 |
||
7 |
Kombinace práce 1, 2 a 3 |
||
9 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
216–221 JOBSTART |
|
Měsíc a rok započetí prvního zaměstnání trvajícího déle než 3 měsíce po naposledy skončeném formálním vzdělávání |
Sl. 209–214 ≠ 999999 a prázdný |
000000 |
Dotyčný nikdy neměl zaměstnání trvající déle než 3 měsíce |
||
000001 |
Současné zaměstnání je mým prvním zaměstnáním |
||
…… |
Měsíc a rok |
||
999999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
222–224 JOBDUR |
|
Trvání prvního zaměstnání trvajícího déle než 3 měsíce (po naposledy skončeném formálním vzdělávání) |
Sl. 216–221 ≠ 000000 a 000001 a 999999 |
… |
Počet měsíců |
||
999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
225 FINDMETH |
|
Způsob, jakým dotyčný nalezl první zaměstnání trvající déle než 3 měsíce (po naposledy skončeném formálním vzdělávání) |
Sl. 216–221 ≠ 000000 a 999999 |
1 |
Prostřednictvím vzdělávací instituce |
||
2 |
Prostřednictvím veřejných služeb zaměstnanosti (PES) |
||
3 |
Prostřednictvím inzerce v tisku nebo na internetu |
||
4 |
Přímým podáním (spontánní) žádosti o zaměstnání zaměstnavateli |
||
5 |
Prostřednictvím rodiny a přátel |
||
6 |
Dotyčný nalezl zaměstnání na základě předchozí praxe (letní/studentská brigáda, stáž, dobrovolná práce) u téhož zaměstnavatele |
||
7 |
Zahájení soukromého podnikání |
||
8 |
Ostatní |
||
9 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
226–229 JOBOCC |
|
Povolání vykonávané v rámci prvního zaměstnání trvajícího déle než 3 měsíce (po naposledy skončeném formálním vzdělávání) |
Sl. 216–221 ≠ 000000 a 000001 a 999999 |
|
Kódováno podle ISCO-88 (COM) trojmístnými, popřípadě čtyřmístnými čísly |
||
9999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
230 JOBCONTR |
|
Typ smlouvy prvního zaměstnání trvajícího déle než 3 měsíce (po naposledy skončeném formálním vzdělávání) |
Sl. 216–221 ≠ 000000 a 000001 a 999999 |
1 |
Samostatná výdělečná činnost |
||
2 |
Stálý zaměstnanec na plný pracovní úvazek |
||
3 |
Stálý zaměstnanec na částečný pracovní úvazek |
||
4 |
Dočasný zaměstnanec na plný pracovní úvazek |
||
5 |
Dočasný zaměstnanec na částečný pracovní úvazek |
||
6 |
Spolupracující rodinný příslušník |
||
9 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
231 TRANSACT |
|
Hlavní aktivita po naposledy skončeném formálním vzdělávání a před započetím prvního zaměstnání trvajícího déle než 3 měsíce |
Sl. 209–214 ≠ 999999 a prázdný a {první zaměstnání započato více než 3 měsíce po datu v Sl. 209–214 nebo Sl. 216-221 =000000} |
1 |
Zaměstnání – práce v rámci jednoho nebo více krátkodobých zaměstnání (maximálně 3 měsíce) |
||
2 |
Povinná základní vojenská nebo civilní služba |
||
3 |
Bez zaměstnání, aktivní hledání zaměstnání Bez zaměstnání, aktivní hledání zaměstnání neprobíhalo z důvodu: |
||
4 |
Rodinné důvody |
||
5 |
Účast na neformálním vzdělávání |
||
6 |
Dobrovolná činnost |
||
7 |
Zdravotní potíže |
||
8 |
Jiné důvody |
||
9 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |
||
232/237 |
|
Váhový faktor pro modul šetření pracovních sil pro rok 2009 (nepovinné) |
Všichni ve věku 15–34 |
0000-9999 |
Položky 232–235 obsahují celá čísla |
||
00-99 |
Položky 236–237 obsahují desetinná čísla |
||
238 (PARNAT) |
|
Státní příslušnost rodičů při narození (nepovinné) |
Všichni ve věku 15–34 |
|
Kódování viz kódy zemí ISO |
||
9999 |
Nehodí se |
||
Ponechat prázdné |
Žádná odpověď |