2007/37/ESSměrnice Komise 2007/37/ES ze dne 21. června 2007 , kterou se mění přílohy I a III směrnice Rady 70/156/EHS o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 161, 22.6.2007, s. 60-62 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 21. června 2007 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 12. července 2007 Nabývá účinnosti: 12. července 2007
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



SMĚRNICE KOMISE 2007/37/ES

ze dne 21. června 2007,

kterou se mění přílohy I a III směrnice Rady 70/156/EHS o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 70/156/EHS ze dne 6. února 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel (1), a zejména na čl. 13 odst. 2 druhou odrážku uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES ze dne 17. května 2006 o emisích z klimatizačních systémů motorových vozidel a o změně směrnice Rady 70/156/EHS (2) je jednou ze zvláštních směrnic týkajících se postupu ES schvalování typu, který byl zaveden směrnicí 70/156/EHS.

(2)

Směrnice 2006/40/ES vyžaduje, aby vozidlům, která jsou vybavena klimatizačním systémem konstruovaným tak, aby obsahoval fluorované skleníkové plyny, jejichž potenciál globálního oteplování je vyšší než 150, bylo uděleno schválení typu z hlediska emisí z klimatizačních systémů.

(3)

V návaznosti na zavedení postupu ES schvalování typu a přijetí nařízení Komise (ES) č. 706/2007 ze dne 21. června 2007, kterým se stanoví podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES správní předpisy pro ES schvalování typu vozidel a harmonizovaná zkouška pro měření úniků z některých klimatizačních systémů (3), je nezbytné doplnit nové prvky do soupisu informací v příloze I směrnice 70/156/EHS a požadavky na informační dokument k ES schválení typu vozidla v příloze III uvedené směrnice.

(4)

Aby se zajistila soudržnost postupu ES schvalování typu vozidla, měly by být nové požadavky zavedené touto směrnicí použitelné od stejného data jako opatření přijatá podle směrnice 2006/40/ES a nařízení (ES) č. 706/2007.

(5)

Směrnice 70/156/EHS by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna.

(6)

Opatření stanovená touto směrnicí jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku,

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Přílohy I a III směrnice 70/156/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

1.   Členské státy přijmou a zveřejní právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí do 4. ledna 2008. Neprodleně sdělí Komisi jejich znění a srovnávací tabulku mezi těmito předpisy a touto směrnicí.

Budou tyto předpisy používat od 5. ledna 2008.

Tyto předpisy přijaté členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2.   Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 3

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

V Bruselu dne 21. června 2007.

Za Komisi

Günter VERHEUGEN

místopředseda


(1)  Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1. Směrnice naposledy pozměněná směrnicí 2006/96/ES (Úř. věst. L 363, 20.12.2006, s. 81).

(2)  Úř. věst. L 161, 14.6.2006, s. 12.

(3)  Viz strana 33 v tomto čísle Úředního věstníku.


PŘÍLOHA

Směrnice 70/156/EHS se mění takto:

1)

V příloze I se vkládají nové body, které znějí:

9.10.8   Plyn používaný jako chladivo v klimatizačním systému: …

9.10.8.1   Klimatizační systém je konstruován tak, aby obsahoval fluorované skleníkové plyny, jejichž potenciál globálního oteplování je vyšší než 150: ANO / NE (1)

9.10.8.2   Pokud ANO, vyplňte následující části:

9.10.8.2.1   Výkres a stručný popis klimatizačního systému, včetně referenčního čísla nebo čísla dílu a materiálu součástí s možnou netěsností:

9.10.8.2.2   Únik z klimatizačního systému:

9.10.8.2.3   V případě zkoušky součásti: seznam součástí s možnou netěsností včetně odpovídajícího referenčního čísla nebo čísla dílu a materiálu, s jejich ročními úniky a informacemi o zkoušce (např. č. zkušebního protokolu, č. schválení atd.): …

9.10.8.2.4   V případě zkoušky vozidla: referenční číslo nebo číslo dílu a materiál konstrukčních částí systému a informace o zkoušce (např. č. zkušebního protokolu, č. schválení atd.) …

9.10.8.3   Celkový únik z celého systému v g/rok: …“

2)

V příloze III se vkládají nové body, které znějí:

9.10.8   Plyn používaný jako chladivo v klimatizačním systému: …

9.10.8.1   Klimatizační systém je konstruován tak, aby obsahoval fluorované skleníkové plyny, jejichž potenciál globálního oteplování je vyšší než 150: ANO / NE (1)

Pokud ano, celkový únik z celého systému v g/rok: …“


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU