2007/15/ESSměrnice Komise 2007/15/ES ze dne 14. března 2007 , kterou se pro účely přizpůsobení technickému pokroku mění příloha I směrnice Rady 74/483/EHS týkající se vnějších výčnělků motorových vozidel (Text s významem pro EHP )

Publikováno: Úř. věst. L 75, 15.3.2007, s. 21-23 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 14. března 2007 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 4. dubna 2007 Nabývá účinnosti: 4. dubna 2007
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



SMĚRNICE KOMISE 2007/15/ES

ze dne 14. března 2007,

kterou se pro účely přizpůsobení technickému pokroku mění příloha I směrnice Rady 74/483/EHS týkající se vnějších výčnělků motorových vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 70/156/EHS ze dne 6. února 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel (1), a zejména na druhou odrážku čl. 13 odst. 2 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Rady 74/483/EHS ze dne 17. září 1974 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se vnějších výčnělků motorových vozidel (2), a zejména na článek 5 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Směrnice 74/483/EHS je jednou ze zvláštních směrnic pro postup ES schvalování typu, který byl zaveden směrnicí 70/156/EHS. Ustanovení směrnice 70/156/EHS, která se týkají systémů, konstrukčních součástí a samostatných technických celků vozidel, se proto použijí i pro směrnici 74/483/EHS.

(2)

S ohledem na technický pokrok a v zájmu zajištění jasnosti technických požadavků je vhodné přizpůsobit požadavky týkající se nárazníků.

(3)

Příloha IV část II směrnice 70/156/EHS uvádí seznam předpisů Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK OSN), které mohou být považovány za rovnocenné směrnicím o schválení typu. Při přizpůsobování přílohy I směrnice 74/483/EHS technickému pokroku je proto nutné sladit požadavky uvedené směrnice s příslušným předpisem č. 26 EHK OSN.

(4)

Směrnice 74/483/EHS by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna.

(5)

Opatření stanovená touto směrnicí jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku zřízeného podle čl. 13 odst. 1 směrnice 70/156/EHS,

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha I směrnice 74/483/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

S účinkem ode dne 4. dubna 2009 odmítne členský stát z důvodů týkajících se vnějších výčnělků udělit ES schválení typu nebo vnitrostátní schválení typu pro určitý typ vozidla, pokud nejsou splněny požadavky směrnice 74/483/EHS ve znění této směrnice.

Článek 3

1.   Členské státy přijmou a zveřejní právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí nejpozději do dne 4. dubna 2008. Neprodleně sdělí Komisi jejich znění a srovnávací tabulku mezi těmito předpisy a touto směrnicí.

Budou tyto předpisy používat ode dne 5. dubna 2008.

Tyto předpisy přijaté členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2.   Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 4

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 14. března 2007.

Za Komisi

Günter VERHEUGEN

místopředseda


(1)  Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1. Směrnice naposledy pozměněná směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES (Úř. věst. L 161, 14.6.2006, s. 12).

(2)  Úř. věst. L 266, 2.10.1974, s. 4. Směrnice naposledy pozměněná aktem o přistoupení z roku 2003.


PŘÍLOHA

Bod 6.5.2 přílohy I směrnice 74/483/EHS se nahrazuje tímto:

„6.5.2

Pokud je linie předního nebo zadního nárazníku odpovídající vnějšímu vertikálnímu obrysu vozidla na tuhém povrchu, musí mít tento povrch minimální poloměr zaoblení 5 mm ve všech bodech, které leží mezi linií obrysu a liniemi nad a pod linií obrysu, jež jsou spojnicemi bodů ležících ve vzdálenosti 20 mm dovnitř, měřeno v jakémkoli bodě od linie obrysu. Pro všechny ostatní části nárazníku platí minimální poloměr zaoblení povrchu 2,5 mm.

Toto ustanovení platí pro tu část nárazníku, která leží mezi body tečny, jež se dotýkají linie obrysu s dvěma vertikálními rovinami, z nichž každá svírá s vertikální podélnou rovinou symetrie vozidla úhel 15° (viz obr. 1).

Image


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU