2007/698/ES2007/698/ES: Rozhodnutí Komise ze dne 29. října 2007 , kterým se mění rozhodnutí 2007/116/ES, pokud jde o zavedení dodatečných vyhrazených čísel počínajících číselným rozsahem 116 (oznámeno pod číslem K(2007) 5139) (Text s významem pro EHP )

Publikováno: Úř. věst. L 284, 30.10.2007, s. 31-32 Druh předpisu: Rozhodnutí
Přijato: 29. října 2007 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 29. října 2007 Nabývá účinnosti: 29. října 2007
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



ROZHODNUTÍ KOMISE

ze dne 29. října 2007,

kterým se mění rozhodnutí 2007/116/ES, pokud jde o zavedení dodatečných vyhrazených čísel počínajících číselným rozsahem „116“

(oznámeno pod číslem K(2007) 5139)

(Text s významem pro EHP)

(2007/698/ES)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2002/21/ES ze dne 7. března 2002 o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací (rámcová směrnice) (1), a zejména na čl. 10 odst. 4 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Rozhodnutí Komise 2007/116/ES ze dne 15. února 2007 o vyhrazení vnitrostátního číselného rozsahu „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou (2) vyhrazuje vnitrostátní číselný rozsah „116“ pro harmonizovaná čísla harmonizovaných služeb se sociální hodnotou. Příloha uvedeného rozhodnutí uvádí seznam zvláštních čísel v rámci tohoto číselného rozsahu a služby, pro které jsou čísla vyhrazena. Seznam lze pozměňovat podle postupu v čl. 22 odst. 3 směrnice 2002/21/ES.

(2)

Popis služeb, pro které je vyhrazeno číslo 116000, by měl být aktualizován. Dále byly určeny dvě služby, konkrétně linky důvěry určené pro děti a linky důvěry poskytující emocionální podporu, jako služby se sociální hodnotou, které mohou využívat harmonizovaná čísla. Z těchto důvodů by mělo být rozhodnutí 2007/116/ES aktualizováno a měla by do něj být zahrnuta další vyhrazená čísla.

(3)

Rozhodnutí 2007/116/ES by proto mělo být odpovídajícím způsobem změněno.

(4)

Opatření stanovená tímto rozhodnutím jsou v souladu se stanoviskem Komunikačního výboru,

PŘIJALA TOTO ROZHODNUTÍ:

Článek 1

Příloha rozhodnutí 2007/116/ES se nahrazuje zněním přílohy tohoto rozhodnutí.

Článek 2

Členské státy přijmou veškerá nezbytná opatření k zajištění toho, aby ode dne 29. února 2008 příslušný vnitrostátní regulační orgán mohl přidělovat čísla, která byla přidána na seznam na základě tohoto rozhodnutí.

Článek 3

Toto rozhodnutí je určeno členským státům.

V Bruselu dne 29. října 2007.

Za Komisi

Viviane REDING

členka Komise


(1)  Úř. věst. L 108, 24.4.2002, s. 33. Směrnice ve znění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 717/2007 (Úř. věst. L 171, 29.6.2007, s. 32).

(2)  Úř. věst. L 49, 17.2.2007, s. 30.


PŘÍLOHA

Seznam čísel vyhrazených harmonizovaným službám se sociální hodnotou

Číslo

Služba, pro kterou je toto číslo vyhrazeno

Zvláštní podmínky spojené s právem užívat toto číslo

116000

 

Název služby:

Horká linka pro případy pohřešovaných dětí

 

Popis:

Služba a) přijímá hovory ohlašující pohřešované děti a předává je policii; b) nabízí pomoc a podporu osobám odpovědným za pohřešované dítě; c) je nápomocná při vyšetřování.

Služba je dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi).

116111

 

Název služby:

Linky důvěry určené pro děti

 

Popis:

Služba pomáhá dětem, které potřebují péči a ochranu, a kontaktuje je na služby a zdroje; poskytuje dětem příležitost, aby vyjádřily své obavy, hovořily o otázkách, které se jich přímo dotýkají, a v kritické situaci měly koho kontaktovat.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.

116123

 

Název služby:

Linky důvěry poskytující emocionální podporu

 

Popis:

Služba umožňuje volajícímu pohovořit si s osobou, která mu naslouchá, aniž by ho odsuzovala. Nabízí emocionální podporu osobám, které trpí samotou, nachází se ve stavu psychologické krize nebo uvažují o sebevraždě.

Pokud není služba dostupná nepřetržitě (tj. 24 hodin denně, 7 dnů týdně, po celé zemi), musí poskytovatel služby zajistit, aby informace o dostupnosti byla veřejně a snadno k dispozici a aby v době nedostupnosti bylo volajícím sděleno, kdy bude služba opět dostupná.


© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU