2006/72/ESSměrnice Komise 2006/72/ES ze dne 18. srpna 2006 , kterou se pro účely přizpůsobení technickému pokroku mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/24/ES o některých konstrukčních částech a vlastnostech dvoukolových a tříkolových motorových vozidel (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 227, 19.8.2006, s. 43-45 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 18. srpna 2006 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 8. září 2006 Nabývá účinnosti: 8. září 2006
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) č. 168/2013 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2016
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



SMĚRNICE KOMISE 2006/72/ES

ze dne 18. srpna 2006,

kterou se pro účely přizpůsobení technickému pokroku mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/24/ES o některých konstrukčních částech a vlastnostech dvoukolových a tříkolových motorových vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2002/24/ES ze dne 18. března 2002 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel, kterou se zrušuje směrnice Rady 92/61/EHS (1), a zejména na článek 17 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Evropského parlamentu a Rady 97/24/ES ze dne 17. června 1997 o některých konstrukčních částech a vlastnostech dvoukolových a tříkolových motorových vozidel (2), a zejména na článek 7 uvedené směrnice,

vzhledem k těmto důvodům:

(1)

Směrnice 97/24/ES je zvláštní směrnice pro účely postupu ES schvalování typu stanoveného směrnicí 2002/24/ES.

(2)

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/51/ES ze dne 19. července 2002 o snížení úrovně emisí znečišťujících látek z dvoukolových a tříkolových motorových vozidel a o změně směrnice 97/24/ES (3) zavedla nové mezní hodnoty emisí pro dvoukolová motorová vozidla, které jsou použitelné ve dvou stupních.

(3)

Za účelem vytvoření celosvětového trhu s motocykly byl přijat celosvětový technický předpis Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK OSN) č. 2 „Měření na dvoukolových motocyklech vybavených zážehovým nebo vznětovým motorem, pokud jde o emise plynných znečišťujících látek, emise CO2 a spotřebu paliva“. Cílem uvedeného předpisu je celosvětově harmonizovat postup pro měření emisí, který se používá pro schvalování typu motocyklů. Kromě toho je přizpůsoben nejnovějšímu vývoji technického pokroku s přihlédnutím ke specifickým vlastnostem motocyklů.

(4)

V souladu s čl. 8 odst. 5 směrnice 2002/51/ES by měl být zkušební postup stanovený v celosvětovém technickém předpisu č. 2 zaveden společně s novým souborem mezních hodnot. Uvedený zkušební postup by se měl zavést jako alternativní postup schvalování typu podle volby výrobce pro druhý povinný stupeň podle směrnice 2002/51/ES. Nové mezní hodnoty by měly být uvedeny do korelace s druhým povinným stupněm podle směrnice 2002/51/ES. Proto se přísnost požadavků na emise z motocyklů nesníží.

(5)

Směrnice 97/24/ES by proto měla být odpovídajícím způsobem změněna.

(6)

Opatření stanovená touto směrnicí jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku zřízeného směrnicí Rady 70/156/EHS (4),

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha II kapitoly 5 směrnice 97/24/ES se mění v souladu se zněním přílohy této směrnice.

Článek 2

1.   Členské státy přijmou a zveřejní právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí před 1. červencem 2007. Neprodleně sdělí Komisi jejich znění a srovnávací tabulku mezi těmito předpisy a touto směrnicí.

Budou tyto předpisy používat od 1. července 2007.

Tyto předpisy přijaté členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2.   Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 3

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Článek 4

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 18. srpna 2006.

Za Komisi

Günter VERHEUGEN

místopředseda


(1)  Úř. věst. L 124, 9.5.2002, s. 1. Směrnice naposledy pozměněná směrnicí Komise 2005/30/ES (Úř. věst. L 106, 27.4.2005, s. 17).

(2)  Úř. věst. L 226, 18.8.1997, s. 1. Směrnice naposledy pozměněná směrnicí Komise 2006/27/ES (Úř. věst. L 66, 8.3.2006, s. 7).

(3)  Úř. věst. L 252, 20.9.2002, s. 20.

(4)  Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1. Směrnice naposledy pozměněná směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES (Úř. věst. L 161, 14.6.2006, s. 12).


PŘÍLOHA

Příloha II kapitoly 5 směrnice 97/24/ES se mění takto:

1.

V bodě 2.2.1.1 se doplňuje nový odstavec, který zní:

„Podle volby výrobce lze pro motocykly jako alternativu zkušebního postupu uvedeného výše používat zkušební postup stanovený v celosvětovém technickém předpisu EHK OSN č. 2 (1). Použije-li se postup stanovený v celosvětovém technickém předpisu č. 2, musí vozidlo dodržet mezní hodnoty emisí uvedené v řádku C tabulky v bodě 2.2.1.1.5 a veškerá další ustanovení této směrnice kromě bodů 2.2.1.1.1 až 2.2.1.1.4 této přílohy.

(1)  Celosvětový technický předpis EHK OSN č. 2 ‚Měření na dvoukolových motocyklech vybavených zážehovým nebo vznětovým motorem, pokud jde o emise plynných znečišťujících látek, emise CO2 a spotřebu paliva‘ (ECE/TRANS/180/Add2 ze dne 30. srpna 2005).“"

2.

V tabulce v bodě 2.2.1.1.5 se v oddíle „Mezní hodnoty pro motocykly (dvoukolové) pro schvalování typu a pro kontroly shodnosti výroby“ za řádek B doplňuje nový řádek C, který zní:

„C (2006 – EHK OSN č. 2)

vmax < 130 km/h

2,62

0,75

0,17

vmax ≥ 130 km/h

2,62

0,33

0,22“



© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU