1999/24/ESSměrnice Komise 1999/24/ES ze dne 9. dubna 1999, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/32/EHS o ručních držadlech pro spolujezdce na dvoukolových motorových vozidlech (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 104, 21.4.1999, s. 16-18 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 9. dubna 1999 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 11. května 1999 Nabývá účinnosti: 11. května 1999
Platnost předpisu: Ano Pozbývá platnosti:
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Směrnice Komise 1999/24/ES

ze dne 9. dubna 1999,

kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/32/EHS o ručních držadlech pro spolujezdce na dvoukolových motorových vozidlech

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 92/61/EHS ze dne 30. června 1992 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [1], ve znění aktu o přistoupení Rakouska, Finska a Švédska, a zejména na článek 16 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Rady 93/32/EHS ze dne 14. června 1993 o ručních držadlech pro spolujezdce na dvoukolových motorových vozidlech [2], a zejména na článek 3 uvedené směrnice,

(1) vzhledem k tomu, že směrnice 93/32/EHS je jednou ze zvláštních směrnic pro postup ES schvalování typu zavedeného směrnicí 92/61/EHS; že se v důsledku toho ustanovení směrnice 92/61/EHS o systémech, konstrukčních částech a samostatných technických celcích vozidel vztahují i na tuto směrnici;

(2) vzhledem k tomu, že technologický vývoj nyní dovoluje přizpůsobit směrnici 93/32/EHS technickému pokroku; že k zajištění řádného fungování systému schvalování typu jako celku je nutné některé požadavky zmíněné směrnice vyjasnit nebo doplnit;

(3) vzhledem k tomu, že je nutné upravit požadavky pro uchycení popruhu a rovněž odkazy v části B informačního dokumentu;

(4) vzhledem k tomu, že opatření této směrnice jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku zřízeného článkem 13 směrnice Rady 70/156/EHS [3], naposledy pozměněné směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/91/ES [4],

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha směrnice 93/32/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

1. Od 1. ledna 2000 nesmějí členské státy z důvodů týkajících se ručních držadel pro spolujezdce na dvoukolových motorových vozidlech

- odmítnout udělit ES schválení typu pro typ dvoukolového vozidla nebo pro typ ručního držadla pro spolujezdce,

- zakázat registraci, prodej nebo uvedení do provozu dvoukolových motorových vozidel nebo prodej a uvedení do provozu ručních držadel pro spolujezdce,

jestliže ruční držadla pro spolujezdce splňují požadavky směrnice 93/32/EHS ve znění této směrnice.

2. Od 1. července 2000 členské státy odmítnou udělit ES schválení typu pro jakýkoli typ dvoukolového motorového vozidla z důvodů týkajících se ručních držadel pro spolujezdce nebo pro jakýkoli typ ručního držadla v případě, že nejsou splněny požadavky směrnice 93/32/EHS ve znění této směrnice.

Článek 3

1. Členské státy přijmou a zveřejní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí nejpozději do 31. prosince 1999. Neprodleně o nich uvědomí Komisi.

Použijí tyto předpisy od 1. ledna 2000.

Tato opatření přijatá členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si stanoví členské státy.

2. Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 4

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po jejím zveřejnění v Úředním věstníku Evropských společenství.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 9. dubna 1999.

Za Komisi

Martin Bangemann

člen Komise

[1] Úř. věst. L 225, 10.8.1992, s. 72.

[2] Úř. věst. L 188, 29.7.1993, s. 28.

[3] Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1.

[4] Úř. věst. L 11, 16.1.1999, s. 25.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

1. Bod 1.1 se Nahrazuje Tímto:

"1.1 Popruh

Popruh musí být připevněn k sedadlu nebo k jiným částem spojeným s rámem tak, aby jej spolujezdec mohl snadno uchopit. Popruh a jeho připevnění musí být zkonstruovány tak, aby nebyly poškozeny svislou silou v tahu 2000 N, která staticky působí ve středu povrchu popruhu při maximálním tlaku 2 MPa."

2. V dodatku 1 se část B informačního dokumentu nahrazuje tímto:

"— část B body: — 1.4 až 1.4.2 včetně."

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU