1999/23/ESSměrnice Komise 1999/23/ES ze dne 9. dubna 1999, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/33/EHS o ochranných zařízeních bránících neoprávněnému použití dvoukolových a tříkolových motorových vozidel (Text s významem pro EHP)

Publikováno: Úř. věst. L 104, 21.4.1999, s. 13-15 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 9. dubna 1999 Autor předpisu: Evropská komise
Platnost od: 11. května 1999 Nabývá účinnosti: 11. května 1999
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (EU) č. 168/2013 Pozbývá platnosti: 1. ledna 2016
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Směrnice Komise 1999/23/ES

ze dne 9. dubna 1999,

kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Rady 93/33/EHS o ochranných zařízeních bránících neoprávněnému použití dvoukolových a tříkolových motorových vozidel

(Text s významem pro EHP)

KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na směrnici Rady 92/61/EHS ze dne 30. června 1992 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [1], ve znění aktu o přistoupení Rakouska, Finska a Švédska, a zejména na článek 16 uvedené směrnice,

s ohledem na směrnici Rady 93/33/EHS ze dne 14. června 1993 o ochranných zařízeních bránících neoprávněnému použití dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [2], a zejména na článek 4 uvedené směrnice,

(1) vzhledem k tomu, že směrnice 93/33/EHS je jednou ze zvláštních směrnic pro postup ES schvalování typu zavedeného směrnicí 92/61/EHS; že se v důsledku toho ustanovení směrnice 92/61/EHS o systémech, konstrukčních částech a samostatných technických celcích vozidel vztahují i na tuto směrnici;

(2) vzhledem k tomu, že technologický vývoj nyní dovoluje přizpůsobit směrnici Rady 93/33/EHS technickému pokroku; že k zajištění řádného fungování systému schvalování typu jako celku je nutné některé požadavky zmíněné směrnice vyjasnit nebo doplnit;

(3) vzhledem k tomu, že je nutno upravit požadavky pro úhel zablokování řízení u čtyřkolek a požadavky pro vyjímání klíče ze zařízení typu 3 konstruovaných pro montáž na tříkolky a čtyřkolky; že se dále považuje za účelné povolit u dvoukolových a tříkolových motorových vozidel montáž zařízení bránících neoprávněnému použití, která byla schválena jako typ pro čtyřkolová motorová vozidla;

(4) vzhledem k tomu, že opatření této směrnice jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobování technickému pokroku zřízeného článkem 13 směrnice Rady 70/156/EHS [3] naposledy pozměněné směrnicí Evropského parlamentu a Rady 98/91/ES [4],

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Příloha I směrnice 93/33/EHS se mění v souladu s přílohou této směrnice.

Článek 2

1. Od 1. ledna 2000 nesmějí členské státy z důvodů týkajících se ochranných zařízení bránících neoprávněnému použití

- odmítnout udělit ES schválení typu pro typ dvoukolového nebo tříkolového vozidla nebo pro typ ochranného zařízení bránícího neoprávněnému použití,

- zakázat registraci, prodej nebo uvedení do provozu dvoukolového nebo tříkolového vozidla nebo prodej nebo uvedení do provozu ochranného zařízení bránícího neoprávněnému použití,

jestliže ochranná zařízení bránící neoprávněnému použití vyhovují požadavkům směrnice 93/33/EHS ve znění této směrnice.

2. Od 1. července 2000 členské státy odmítnou udělit ES schválení typu pro jakýkoli typ dvoukolového nebo tříkolového motorového vozidla z důvodů týkajících se ochranných zařízení bránících neoprávněnému použití nebo pro jakýkoli typ ochranného zařízení bránícího neoprávněnému použití, jestliže nejsou splněny požadavky směrnice 93/33/EHS ve znění této směrnice.

Článek 3

1. Členské státy přijmou a zveřejní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí do 31. prosince 1999. Neprodleně o nich uvědomí Komisi.

Použijí tyto předpisy od 1. ledna 2000.

Tato opatření přijatá členskými státy musí obsahovat odkaz na tuto směrnici nebo musí být takový odkaz učiněn při jejich úředním vyhlášení. Způsob odkazu si určí členské státy.

2. Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 4

Tato směrnice vstupuje v platnost dvacátým dnem po jejím vyhlášení v Úředním věstníku Evropských společenství.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 9. dubna 1999.

Za Komisi

Martin Bangemann

člen Komise

[1] Úř. věst. L 225, 10.8.1992, s. 72.

[2] Úř. věst. L 188, 29.7.1993, s. 32.

[3] Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1.

[4] Úř. věst. L 11, 16.1.1999, s. 25.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

1. V bodu 3.1 přílohy I se doplňuje nová věta, která zní:

"Ochranná zařízení bránící neoprávněnému použití schválená pro motorová vozidla kategorií M1 a N1 podle směrnice 74/61/EHS mohou být namontována též do dvoukolových a tříkolových motorových vozidel."

2. Bod 3.11se nahrazuje tímto:

"3.11. Jedná-li se o ochranné zařízení typu 1, typu 2 nebo typu 3, musí být konstruováno tak, aby se řízení dalo zablokovat jen v úhlu nejméně 20o vpravo a/nebo vlevo od přímé polohy, s výjimkou zařízení určených pro montáž do tříkolek a čtyřkolek."

3. Bod 4.1.2se nahrazuje tímto:

"4.1.2. Jedná-li se o ochranné zařízení typu 3, smí být umožněno předpětí západky jen zvláštním zásahem uživatele vozidla provedeným v kombinaci s otočením klíče nebo následně; po předpětí západky se klíč s výjimkou zařízení určených pro montáž do tříkolek a čtyřkolek již nesmí dát vytáhnout, vyjma za podmínek uvedených v bodu 3.2.3."

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU