(EHS) č. 3688/92Nařízení Komise (EHS) č. 3688/92 ze dne 21. prosince 1992, kterým se přizpůsobuje technickému pokroku nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě
Publikováno: | Úř. věst. L 374, 22.12.1992, s. 12-13 | Druh předpisu: | Nařízení |
Přijato: | 21. prosince 1992 | Autor předpisu: | Evropská komise |
Platnost od: | 22. prosince 1992 | Nabývá účinnosti: | 22. prosince 1992 |
Platnost předpisu: | Zrušen předpisem (EU) č. 165/2014 | Pozbývá platnosti: | 2. března 2016 |
Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.
Nařízení Komise (EHS) č. 3688/92 ze dne 21. prosince 1992, kterým se přizpůsobuje technickému pokroku nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě KOMISE EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ, s ohledem na Smlouvu o založení Evropského hospodářského společenství, s ohledem na nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě [1], naposledy pozměněné nařízením (EHS) č. 3572/90 [2], a zejména na články 17 a 18 uvedeného nařízení, vzhledem k tomu, že je nezbytné zamezit všem možnostem podvodů při používání záznamového zařízení v silniční dopravě; vzhledem k tomu, že je na základě zkušeností a s přihlédnutím k současnému stavu techniky možné chránit spojovací kabely mezi zařízením a vysílačem impulsů proti nedovoleným zásahům; vzhledem k tomu, že je s ohledem na životnost stávajících záznamových zařízení třeba zavést tuto novou techniku do norem Společenství pro konstrukci a montáž elektronických záznamových zařízení; vzhledem k tomu, že je nezbytné porušit plombu záznamového zařízení při montáži omezovače rychlosti do vozidla; že tento zásah je výše uvedeným nařízením povolen pouze v nouzovém případě; že je proto třeba uvedené nařízení odpovídajícím způsobem změnit; vzhledem k tomu, že opatření uvedená v tomto nařízení jsou v souladu se stanoviskem Výboru pro přizpůsobení nařízení (EHS) č. 3821/85 technickému pokroku, PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ: Článek 1 Nařízení (EHS) č. 3821/85 se mění takto: 1. V článku 12 se doplňuje nový odstavec, který zní: "5. Každá plomba smí být odstraněna pracovníky nebo dílnami schválenými příslušnými orgány podle odstavce 1 nebo za okolností popsaných v příloze I části V bodě 4." 2. V příloze I části V bodě 4 se doplňuje nové písmeno, které zní: "g) všechny kryty přístrojů přizpůsobujících konstantu záznamového zařízení charakteristickému koeficientu vozidla." Předposlední věta bodu 4 "V případě nutnosti lze odstranit plomby uvedené v písmenech b), c) a e)" se nahrazuje tímto: "Plomby uvedené pod písmeny b), c) a e) smějí být odstraněny - v případě nutnosti nebo - aby bylo možno zabudovat, seřídit nebo opravit omezovač rychlosti nebo jiné zařízení přispívající k bezpečnosti silničního provozu, za podmínky, že záznamové zařízení nadále spolehlivě a správně funguje a že bezprostředně po zabudování omezovače rychlosti nebo jiného zařízení přispívajícího k bezpečnosti silničního provozu nebo během sedmi dní v jiných případech je znovu zaplombováno schváleným pracovníkem nebo dílnou." 3. V příloze I části V se doplňuje nový bod, který zní: "5. Kabely spojující záznamové zařízení s vysílačem impulsů musí být chráněny souvislým nerezovým ocelovým kabelovým pláštěm potaženým plastickou hmotou a s vrubovými konci." Článek 2 Od 1. ledna 1994 členské státy neudělují EHS schválení typu pro žádný typ záznamového zařízení, který není v souladu s nařízením (EHS) č. 3821/85 ve znění tohoto nařízení. Článek 3 Od 1. ledna 1996 musí být záznamové zařízení každého nového vozidla poprvé uvedeného do provozu v souladu s nařízením (EHS) č. 3821/85 ve znění tohoto nařízení. Článek 4 Toto nařízení vstupuje v platnost třetím dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropských společenství. Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech. V Bruselu dne 21. prosince 1992. Za Komisi Karel Van Miert člen Komise [1] Úř. věst. L 370, 31.12.1985, s. 8. [2] Úř. věst. L 353, 17.12.1990, s. 12. --------------------------------------------------