70/222/EHSSměrnice Rady 70/222/EHS ze dne 20. března 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se umístění a připevnění zadních registračních tabulek na motorových vozidlech a jejich přípojných vozidlech

Publikováno: Úř. věst. L 76, 6.4.1970, s. 25-26 Druh předpisu: Směrnice
Přijato: 20. března 1970 Autor předpisu: Rada Evropské unie
Platnost od: 6. dubna 1970 Nabývá účinnosti: 7. dubna 1970
Platnost předpisu: Zrušen předpisem (ES) č. 661/2009 Pozbývá platnosti: 20. srpna 2009
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.



Směrnice Rady

ze dne 20. března 1970

o sbližování právních předpisů členských států týkajících se umístění a připevnění zadních registračních tabulek na motorových vozidlech a jejich přípojných vozidlech

(70/222/EHS)

RADA EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského hospodářského společenství, a zejména článek 100 této smlouvy,

s ohledem na návrh Komise,

vzhledem k tomu, že technické požadavky, které musí motorová vozidla podle vnitrostátních právních předpisů splňovat, se mimo jiné vztahují na místo pro umístění a připevnění zadních registračních tabulek;

vzhledem k tomu, že se tyto požadavky v jednotlivých členských státech liší; že je proto nutné, aby všechny členské státy zavedly stejné požadavky vedle nebo namísto svých stávajících právních předpisů, zejména aby bylo možné použít u všech typů vozidel postup EHS schvalování typu, který je předmětem směrnice Rady ze dne 6. února 1970 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel [1],

PŘIJALA TUTO SMĚRNICI:

Článek 1

Pro účely této směrnice se "vozidlem" rozumí každé motorové vozidlo určené k provozu na pozemních komunikacích, s karoserií nebo bez karoserie, které má nejméně čtyři kola a maximální konstrukční rychlost vyšší než 25 km/h, a jeho přípojná vozidla, s výjimkou kolejových vozidel, zemědělských traktorů a strojů a strojů pro veřejné práce.

Článek 2

Členské státy nesmějí odmítnout udělit EHS schválení typu nebo vnitrostátního schválení typu pro určitý typ vozidla z důvodů týkajících se umístění a připevnění zadních registračních tabulek, pokud umístění a připevnění těchto tabulek splňuje požadavky stanovené v příloze k této směrnici.

Článek 3

Změny nezbytné pro přizpůsobení požadavků přílohy technickému pokroku se přijímají postupem stanoveným v článku 13 směrnice Rady ze dne 6. února 1970 o schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel.

Článek 4

1. Členské státy uvedou v účinnost předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí do 18 měsíců od jejího oznámení a neprodleně o nich uvědomí Komisi.

2. Členské státy sdělí Komisi znění hlavních ustanovení vnitrostátních právních předpisů, které přijmou v oblasti působnosti této směrnice.

Článek 5

Tato směrnice je určena členským státům.

V Bruselu dne 20. března 1970.

Za Radu

předseda

P. Harmel

[1] Úř. věst. L 42, 23.2.1970, s. 1.

--------------------------------------------------

PŘÍLOHA

1. TVAR A ROZMĚRY MÍSTA PRO PŘIPEVNĚNÍ ZADNÍCH REGISTRAČNÍCH TABULEK

Místem pro připevnění zadní registrační tabulky je rovná nebo téměř rovná plocha tvaru obdélníku nejméně těchto rozměrů:

buď | šířka 520 mm |

a výška 120 mm, |

nebo | šířka 340 mm |

a výška 240 mm. |

2. POLOHA MÍSTA PRO TABULKU A JEJÍ PŘIPEVNĚNÍ

Místo pro tabulku musí umožňovat, aby tabulky po správném připevnění vykazovaly tyto vlastnosti:

2.1 Poloha tabulky vzhledem k podélné ose vozidla

Střed tabulky nesmí být vpravo od podélné roviny souměrnosti vozidla.

Levý okraj tabulky nesmí být vlevo od svislé roviny, která je rovnoběžná s podélnou rovinou souměrnosti a dotýká se vnějšího obrysu vozidla.

2.2 Poloha tabulky vzhledem k podélné rovině souměrnosti vozidla

Tabulka musí být kolmo nebo prakticky kolmo k podélné rovině souměrnosti vozidla.

2.3 Poloha tabulky vzhledem ke svislé rovině

Tabulka musí být ve svislé poloze s povolenou odchylkou 5°. Avšak tam, kde to tvar vozidla vyžaduje, může mít ke svislici sklon:

2.3.1 nejvýše 30°, jestliže plocha s registračním číslem směřuje vzhůru, za předpokladu, že horní hrana tabulky není nad vozovkou výše než 1,2 m;

2.3.2 nejvýše 15°, jestliže plocha s registračním číslem směřuje dolů, za předpokladu, že horní hrana tabulky je nad vozovkou výše než 1,2 m.

2.4 Výška umístění tabulky nad vozovkou

Spodní hrana tabulky nesmí být nad vozovkou níže než 0,30 m; horní hrana tabulky nesmí být nad vozovkou výše než 1,20 m. Pokud nelze tento druhý požadavek splnit, může být horní hrana tabulky nad vozovkou výše než 1,20 m, musí však být k tomuto rozměru tak blízko, jak to dovoluje konstrukce vozidla, a v žádném případě nesmí být výše než 2 m.

2.5 Geometrické požadavky na viditelnost

Tabulka musí být viditelná v celém prostoru ohraničeném těmito čtyřmi rovinami: dvěma svislými rovinami, které se dotýkají bočních hran tabulky a svírají s podélnou střední rovinou vozidla směrem navenek úhel 30°; rovinou, která se dotýká horní hrany tabulky a svírá s vodorovnou rovinou směrem nahoru úhel 15°; vodorovnou rovinou procházející spodní hranou tabulky (pokud je však výška umístění horní hrany tabulky nad vozovkou větší než 1,20 m, musí být tato rovina vzhledem k vodorovné rovině skloněna směrem dolů pod úhlem 15°).

2.6 Stanovení výšky umístění tabulky nad vozovkou

Výšky uvedené v bodech 2.1, 2.4 a 2.5 se měří na nenaloženém vozidle.

--------------------------------------------------

© Evropská unie, https://eur-lex.europa.eu/ , 1998-2022
Zavřít
MENU