73/2005 Sb.Vyhláška o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných

Částka: 020 Druh předpisu: Vyhláška
Rozeslána dne: 17. února 2005 Autor předpisu: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Přijato: 9. února 2005 Nabývá účinnosti: 17. února 2005
Platnost předpisu: Zrušen předpisem 27/2016 Sb. Pozbývá platnosti: 1. září 2016
Původní znění předpisu

Text předpisu s celou hlavičkou je dostupný pouze pro registrované uživatele.


Ukázka textu předpisu:
73

VYHLÁŠKA
ze dne 9. února 2005
o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných



        Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 7 odst. 3, § 19, § 23 odst. 3, § 26 odst. 4 a § 56 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon):


ČÁST PRVNÍ

OBECNÁ USTANOVENÍ


§ 1


        (1)  Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen "speciální vzdělávání") a vzdělávání dětí, žáků a studentů (dále jen "žák") mimořádně nadaných se uskutečňuje s pomocí podpůrných opatření, která jsou odlišná nebo jsou poskytována nad rámec individuálních pedagogických a organizačních opatření spojených se vzděláváním žáků stejného věku ve školách, které nejsou samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením (dále jen "běžná škola").

        (2)  Podpůrnými opatřeními při speciálním vzdělávání se pro účely této vyhlášky rozumí využití speciálních metod, postupů, forem a prostředků vzdělávání, kompenzačních, rehabilitačních a učebních pomůcek, speciálních učebnic a didaktických materiálů, zařazení předmětů speciálně pedagogické péče, poskytování pedagogicko-psychologických služeb1), zajištění služeb asistenta pedagoga2), snížení počtu žáků ve třídě, oddělení nebo studijní skupině nebo jiná úprava organizace vzdělávání zohledňující speciální vzdělávací potřeby žáka.

        (3)  Podpůrnými opatřeními při vzdělávání mimořádně nadaných žáků se pro účely této vyhlášky rozumí využití speciálních metod, postupů, forem a prostředků vzdělávání, didaktických materiálů, poskytování pedagogicko-psychologických služeb, nebo jiná úprava organizace vzdělávání zohledňující vzdělávací potřeby těchto žáků.

. . .

Obsah předpisu:
ČÁST PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ
§ 1  
ČÁST DRUHÁ - SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
§ 2 - Zásady a cíle speciálního vzdělávání
§ 3 - Formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením
§ 4 - Školy při zdravotnických zařízeních
§ 5 - Typy speciálních škol
§ 6 - Individuální vzdělávací plán
§ 7 - Asistent pedagoga
§ 8 - Organizace speciálního vzdělávání
§ 9 - Zařazování žáků se zdravotním postižením do speciálního vzdělávání
§ 10 - Počty žáků
§ 11 - Péče o bezpečnost a zdraví žáků
ČÁST TŘETÍ - VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH
§ 12  
§ 13 - Individuální vzdělávací plán
§ 14 - Přeřazení do vyššího ročníku
ČÁST ČTVRTÁ - SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
§ 15  
§ 16  
§ 17  
§ 18 - Účinnost
Zavřít
MENU